Справа № 192/1196/24
Провадження № 3/192/501/24
ПОСТАНОВА
Іменем України
02 серпня 2024 року
Суддя Солонянського районного суду Дніпропетровської області Ковальчук Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду у смт Солоному Солонянського району Дніпропетровської області справу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ,
за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-2 КУпАП,
встановила:
Від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до суду надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 1ст. 163-2 КУпАП.
У судове засідання ОСОБА_1 не з`явилася, подала до суду письмові заперечення, просила закрити провадження.
Враховуючи наведені обставини, а також те, що в даному разі явка особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, в судове засідання не є обов`язковою, з огляду на правила, встановленістаттею 268 КУпАП, суддя вважає за можливе розглянути справу за відсутності ОСОБА_1 .
За змістом протоколу № 35501/04-36-09/02305896 про адміністративне правопорушення, складеним 07 травня 2024 року, посадова особа ОСОБА_1 , головний бухгалтер ПрАТ «КОМПАНІЯ «ДНІПРО» вчинила правопорушення, а саме несвоєчасне надання платіжних доручень до установи банку на перерахування до місцевого бюджету узгодженої суми податкових зобов`язань з плати за землю (земельний податок з юридичних осіб) за квітень 2022 року по терміну сплати 30.05.2022 в сумі 527,08 грн, сума заборгованості склала 527,08 грн, травень 2023 року по терміну сплати 30.06.2023 року в сумі 527,08 грн, сума заборгованості склала 527,08 грн, червень 2022 року по терміну сплати 01.08.2022 в сумі 527,08 грн, сума заборгованості склала 527,08 грн, липень 2022 року по терміну сплати 30.08.2022 в сумі 527,08 грн, сума заборгованості склала 527,08 грн, серпень 2022 року по терміну оплати 23.09.2022 в сумі 527,08 грн, сума заборгованості склала 527,08 грн, вересень 2022 року по терміну сплати 31.10.2022 в сумі 527,08 грн, сума заборгованості склала 527,08 грн, жовтень 2022 року по терміну сплати 30.11.2022 в сумі 530, 99 грн, сума заборгованості склала 530,99 грн, листопад 2022 року по терміну сплати 30.12.2022 в сумі 530,99 грн, сума заборгованості склала 530,99 грн, грудень 2022 року по терміну сплати 30.01.2023 в сумі 530,94 грн, сума заборгованості 530,99 грн, січень 2023 року по терміну сплати 02.03.2023 в сумі 606,25 грн, сума заборгованості склала 606,25 грн, лютий 2023 року по терміну сплати 30.03.2023 року в сумі 610,16 грн, сума заборгованості склала 610,16 грн, березень 2023 року по терміну сплати 01.05.2023 в сумі 606,25 грн, сума заборгованості склала 606,25 грн, квітень 2023 року по терміну сплати 30.05.2023 рок в сумі 610,16 грн, сума заборгованості склала 610.16 грн, травень 2023 року по терміну плати 30.06.2023 в сумі 610,16 грн, сума заборгованості склала 610,16 грн, червень 2023 року по терміну сплати 31.07.2023 в сумі 610,16 грн, сума заборгованості склала 610,16 грн, липень 2023 року по терміну сплати 30.08.2023 в сумі 610,16 грн, сума заборгованості склала 610,16 грн, серпень 2023 року по терміну сплати 02.10.2023 в сумі 610,16 грн, сума заборгованості склала 610,16 грн, вересень 2023 року по терміну сплати 30.10.2023 в сумі заборгованості склала 610.16 грн, листопад 2023 року по терміну сплати 02.01.2024 в сумі 354,51 грн, сума заборгованості склала 354,51 грн, за грудень 2023 року по терміну сплати 30.01.2024 в сумі 354,51 грн, сума заборгованості склала 354,51 грн, станом на 07.05.2024 заборгованість сплачено в повному обсязі. Порушено п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України та ч. 1 ст. 163-2 КУпАП.
До протоколу додані копії акта від 18.04.2024 № 24412/04-36-04-09/02305896 про результатикамеральної перевірки ПрАТ«КОМПАНІЯ «ДНІПРО» (код ЄРДПОУ 02305896) щодо порушення термінів сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з плати за землю, (земельний податок з юридичних осіб), корінця повідомлення від 18.04.2024 про запрошення ОСОБА_1 до Новомосковського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області; квитанції АТ «Укрпошта» поштових відправлень листів рекомендованих та акта неявки для підписання протоколу адміністративного правопорушення (акт від 07.05.2024 № 35504/04-36-04-09/02305896).
За змістом письмових заперечень, які надійшли до суду від ОСОБА_1 , остання просить закрити провадження у справі, посилається на те, що сплинув строк притягнення до відповідальності та неналежно визначеного суб`єкта адміністративного правопорушення. Зазначає, що з урахуванням положень ч. 2 ст. 38 КУпАП, строк притягнення до адміністративної відповідальності посадової особи ПрАТ «КОМПАНІЯ «ДНІПРО» сплив через три місяці після спливу граничної дати подання платіжного доручення 30 квітня 2024 року. Також ОСОБА_1 зазначає, що відповідно до Актів про результати камерної перевірки щодо порушення термінів сплати узгодженої суми податкового зобов`язання адміністративне правопорушення полягає у несвоєчасній сплаті узгодженої суми грошових зобов`язань по земельному податку з юридичних осіб та податку на нерухоме майно за період: квітень-грудень 2022; січень-вересень, листопад, грудень 2023 року, а з податку на нерухоме майно за період: 1-4 квартал 2022; 1,2 та 4 квартали 2023 року, ОСОБА_1 була призначена на посаду тимчасово виконуючої обов`язки головного бухгалтера центральної бухгалтерії ПрАТ «КОМПАНІЯ «ДНІПРО» з 04.04.2023 наказом № 03-к. В період вчинення адміністративного правопорушення, відображеного у Актах про результати камерної перевірки, а саме період 1-4 квартали 2022 року та 1 квартал 2023 року, особою відповідальною за бухгалтерський облік ПрАТ «КОМПАНІЯ «ДНІПРО» була ОСОБА_2 , яка була призначена наказом №04-к від 03.07.2017 року головним бухгалтером ПрАТ «КОМПАНІЯ «ДНІПРО» та звільнена наказом №02-к від 31.03.2023.
Дослідивши матеріали справи, суддя дійшла таких висновків.
За приписамист.7КУпАП ніхтоне можебути підданийзаходу впливув зв`язкуз адміністративнимправопорушенням інакшеяк напідставах ів порядку,встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Згідно зі ст. 251 КУпАП обов`язок щодо збирання доказів у справі про адміністративне правопорушення покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.
За змістом ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати серед іншого чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності.
Відповідно до пунктів 15, 16 розділу ІІ Інструкції з оформлення податковими органами матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої Наказом Міністерства фінансів України від 02.07.2016 № 566, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27 липня 2016 р. за № 1046/29176, до Протоколу долучаються матеріали, що підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення, та документи, що можуть свідчити про обставини, які пом`якшують або обтяжують відповідальність особи (за наявності). Кожний документ повинен мати свої реквізити (дату, назву, підписи тощо), містити достовірну інформацію та відповідати вимогам законодавства України про адміністративні правопорушення. Якщо розгляд справ про адміністративне правопорушення віднесено до відання інших органів, належно оформлений Протокол надсилається органу, уповноваженому розглядати адміністративну справу, протягом трьох днів з дня його реєстрації. До Протоколу додаються інші матеріали справи, які є в наявності в податкових органах та які підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення.
Суд зазначає, що до протоколу № 35501/04-36-09/02305896 про адміністративне правопорушення, на підтвердження вчинення ОСОБА_1 правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-2 КУпАП, надано фактично лише копію акта перевірки від 18.04.2024 № 24412/04-36-04-09/02305896, який підписаний тільки головним державним інспектором Новомосковського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області.
Ні акт перевірки, ні протокол про адміністративне правопорушення не підписані особою, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 .
З наданих поштових відправлень листів рекомендованих неможливо встановити які саме документи направлялись ПрАТ «КОМПАНІЯ «ДНІПРО»
Доказів того, що ОСОБА_1 була посадовою особою головним бухгалтеромПрАТ «КОМПАНІЯ«ДНІПРО» табула відповідальною за подання платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів) за вказаний податковий період суду не надано, а, отже, не доведено, що вона є суб`єктом зазначеного адміністративного правопорушення.
Суд не має права самостійно відшуковувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення, оскільки діючи таким чином, суд неминуче перебиратиме на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя, що є порушенням ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
За приписами ст. 62 Конституції України особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду. Ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину. Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Відповідно до позиції Європейського Суду з прав людини сфера застосування принципу презумпції невинуватості є значно ширшою: він обов`язковий не лише для кримінального суду, який вирішує питання про обґрунтованість обвинувачення, а й для всіх інших органів держави (рішення від 10 лютого 1995 року у справі «Аллене де Рібермон проти Франції»).
Верховний Суд у постанові від 08.07.2020 у справі № 463/1352/16-а зазначає, що в силу принципу презумпції невинуватості, що підлягає застосуванню у справах про адміністративні правопорушення, всі сумніви щодо події порушення та винності особи, що притягується до відповідальності, тлумачаться на її користь, недоведені подія та вина особи мають бути прирівняні до доведеної невинуватості цієї особи.
Конституційний Суд України у своєму рішенні від 26 лютого 2019 року № 1-р/2019 у справі щодо відповідності Конституції України (конституційності) ст. 368-2 КК України зауважив, що елементом принципу презумпції невинуватості є принцип in dubio pro reo, згідно з яким при оцінюванні доказів усі сумніви щодо вини особи тлумачаться на користь її невинуватості. Презумпція невинуватості особи передбачає, що обов`язок доведення вини особи покладається на державу.
Європейський суд з прав людини у своїй практиці неодноразово наголошував, що суди при оцінці доказів керуються критерієм доведення «поза розумним сумнівом». Таке доведення може випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких і узгоджених між собою (рішення у справах «Нечипорук і Йонкало проти України», «Яременко проти України», «Кобець проти України» та ін.).
Враховуючи викладене, дослідивши повно та всебічно матеріали справи, суд доходить висновку, що достатніх доказів вчинення ОСОБА_1 правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.163-2 КУпАП суду не надано, а отже не доведено вчинення ним зазначеного правопорушення.
Крім того, суддя звертає увагу, що протокол про адміністративне правопорушення не відповідає вимогам закону, а саместатті 256 КУпАП.
Так, за приписами ч. 1ст. 256 КУпАПу протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються серед іншого відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення).
Однак у протоколі від 07.05.2024 № 35501/04-36-09/02305896 не зазначена дата народження та місце проживання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, та адреса місця проживання.
Відповідно до п. 1 ст.247КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
За таких обставин провадження у справі належить закрити.
Керуючись ст. 247 КУпАП,
постановила:
Провадження у справі про адміністративне правопорушення про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП закрити у зв`язку відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду протягом десяти днів з дня винесення постанови через Солонянський районний суд Дніпропетровської області.
Суддя Н.В. Ковальчук
Суд | Солонянський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2024 |
Оприлюднено | 06.08.2024 |
Номер документу | 120800145 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Неподання або несвоєчасне подання платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) |
Адмінправопорушення
Солонянський районний суд Дніпропетровської області
Ковальчук Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні