Рішення
від 02.08.2024 по справі 380/11706/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 серпня 2024 рокусправа № 380/11706/24місто Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Технології для бізнесу" до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії

в с т а н о в и в:

І. Стислий виклад позицій учасників справи

до Львівського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Технології для бізнесу" (далі - позивач) код ЄДРПОУ 19331194, місцезнаходження: 79034, Львівська обл., місто Львів, вул. Угорська, будинок 12, офіс 21 до Головного управління ДПС у Львівській області (далі - відповідач-1) код ЄДРПОУ 43968090, місцезнаходження: 79026, м. Львів, вул.Стрийська, 35, Державної податкової служби України (далі - відповідач-2) код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8, у якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області № 10781956/19331194 від 26.03.2024 року про відмову в реєстрації ПН № 574 від 26.10.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ» № 574 від 26.10.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області № 10781960/19331194 від 26.03.2024 року про відмову в реєстрації ПН № 617 від 27.10.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ» № 617 від 27.10.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області № 10781957/19331194 від 26.03.2024 року про відмову в реєстрації ПН № 629 від 27.10.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ» № 629 від 27.10.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач-1 протиправно відмовив у реєстрації податкових накладних, незважаючи на їх відповідність всім вимогам та критеріям, що встановлені Податковим кодексом України та відповідними підзаконними нормативно-правовими актами. Окрім того, зазначає, що відповідач-1 не зазначив, які саме документи згідно з вичерпним переліком слід надати позивачу для перевірки і, які були б достатні для прийняття відповідачем-1 рішення про реєстрацію таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вважає, що оскаржені рішення є необґрунтованими та не відповідають закону, оскільки позивач долучив всі необхідні документи та пояснення, які підтверджують реальність господарських операцій. Також вказує, що для відновлення порушених прав позивача необхідно зобов`язати відповідача-2 зареєструвати податкові накладні, складені позивачем.

Відповідач-1 та відповідач-2 відзиву на позовну заяву не подали.

ІІ. Рух справи

Ухвалою від 10.06.2024 суддя прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі.

Заходи забезпечення позову та доказів, у тому числі шляхом їх витребування, не вживались.

ІІІ. Фактичні обставини справи

Товариство з обмеженою відповідальністю «Технології для бізнесу» зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 25.05.1993, номер запису про реєстрацію: 14151760000030206. Основним видом господарської діяльності є (код КВЕД 46.51) - оптова торгівля комп`ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням. Товариство, крім цього, здійснює інші види діяльності: електромонтажні роботи; інші будівельно-монтажні роботи; обслуговування систем безпеки; інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп`ютерних систем; виробництво комп`ютерів і периферійного устаткування; оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткуванням, деталями до нього; ремонт комп`ютерів і периферійного устаткування; установлення та монтаж машин і устаткування та інші.

28.04.2023 між ТОВ «Технології для бізнесу» (Виконавець) та ТзОВ «ТРАШ» (код ЄДРПОУ 40688123) (Замовник) укладено Договір про надання послуг (виконання робіт) №ТЕ23-0428/3 (з Додатками), (далі - Договір), за умовами якого Виконавець зобов`язується за завданням Замовника надавати послуги (виконувати роботи), а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити ці послуги (роботи).

Основні умови договору:

1.2. Найменування послуг (робіт), що надаються (виконуються) за цим Договором: монтажні, пусконалагоджувальні роботи з побудови системи озвучення, системи відеонагляду, структурованої кабельної системи Замовника, а також надання (виконання) інших видів послуг (робіт) у відповідності до завдання Замовника.

1.3. Перелік послуг (робіт), їх обсяг та вартість, місце та термін надання (виконання) визначається Сторонами у Додатках до цього Договору.

1.4. Послуги (роботи) надаються (виконуються) з використанням матеріалів, обладнання, технології і технічних засобів Виконавця.

2.1. Вартість наданих послуг (виконаних робіт) за цим Договором визначається у Додатку (-ах), що є невід`ємною частиною договору.

2.3. Оплата здійснюється Замовником згідно рахунку-фактури у безготівковому порядку в національній валюті України та поточний рахунок Виконавця протягом 2 робочих днів після підписання Сторонами відповідного Додатку до цього Договору.

2.4. Сторонами може бути погоджено інші, відмінні від умов п.2.3. цього Договору, умови оплати у Додатку (-ах) до цього Договору.

3.1. Надані послуги (виконані роботи) передаються Замовнику на підставі Акту прийому-передачі наданих послуги (виконаних робіт).

13.2. Виконавець зобов`язується без окремої письмової вимоги Замовника оформити належним чином та зареєструвати ПН/РК в строки, які передбачені Податковим кодексом України. Сторони домовилися, що ПН/РК Виконавця вважаються такими, що оформлені належним чином та можуть бути включені Замовником до податкового кредиту, якщо вони: а) складені із дотриманням правила першої події; б) містять усі обов`язкові реквізити та заповнені без помилок; в) зареєстровані в ЄДПН в строк, передбачений законодавством. Сторони визнають, що обов`язок зареєструвати ПН/РК покладено законодавством на Виконавця, а внаслідок нездійснення Виконавцем реєстрації ПН/РК, Замовник зазнає збитків, які перебувають в причинно-наслідкового зв`язку із діями Виконавця.

13.3. Виконавець зобов`язується відшкодувати Замовнику збитки розрахованою за формулою: Сума збитків = ПДВ з відповідної ПН/РК * 1,22.

На виконання п.1.3. Договору, між ТОВ «Технології для бізнесу» з ТОВ «ТРАШ» підписано відповідні Додатки до Договору (далі Додатки), в яких визначено перелік обладнання та робіт (послуг), їх вартість та місце виконання (надання), зокрема:

Додаток № 29 від 05.10.2023 року (нова редакція від 26.10.2023 року) (місце здійснення робіт: м. Славута, вул. Соборності, 37) на суму 46 960,20 грн, в т.ч. ПДВ 7826,70 грн.

Додаток № 33 від 23.10.2023 року (роботи здійснення робіт: Київська обл., Софіївська Борщагівка, вул. Соборна, 105/7) на суму 97 528,68 грн, в т.ч. ПДВ 16 254,78 грн.

Додаток № 35 від 25.10.2023 року (місце здійснення робіт: м. Шепетівка, вул. Миру, 33) на суму 34 247,10 грн, в т.ч. ПДВ 5 707,85 грн.

Щодо робіт (послуг), визначених Додатком № 29 від 05.10.2023 , суд зазначає таке.

05.10.2023 ТОВ «Технології для бізнесу» виставлено ТОВ «ТРАШ» рахунок на оплату № 2868. У відповідності до умов оплати, які визначені Додатком № 29 до Договору, аванс (попередня оплата) у розмірі 38085,60грн підлягає оплаті протягом 2 робочих днів з моменту підписання цього додатку.

11.10.2023 ТОВ «ТРАШ» оплатило на рахунок ТОВ «Технології для бізнесу» попередню оплату в сумі 38085,60 грн, в т.ч. ПДВ 6 347,60 грн. За фактом отримання попередньої оплати на свій рахунок, ТОВ «Технології для бізнесу» складено та успішно зареєстровано в ЄДПН податкову накладну № 272 від 11.10.2023р.

В подальшому, в ході виконання робіт (надання послуг) змінився обсяг матеріалів (зменшилася кількість метрів кабелю, необхідного для прокладання мережі), тому Сторонами на момент завершення робіт підписано Додаткову угоду №7 від 26.10.2023р., згідно з п.1.1 якої внесено зміни в додаток № 29 від 05.10.2023р., а також підписано Акт прийому передачі наданих послуги (виконаних робіт) No2/2610/0014 від 26.10.2023р. на суму 46 960,20 грн в т.ч. ПДВ 7 826,70 грн.

Таким чином, на дату виникнення податкових зобов`язань підписання Сторонами акту - ТОВ «Технології для бізнесу» складено та надіслано на реєстрацію податкову накладну №574 від 26.10.2023р. на суму 8 874,60 грн, т.ч. ПДВ 1 479,10 грн (тобто, на суму різниці між загальною вартістю виконаних робіт та сумою отриманої попередньої оплати).

Щодо робіт (послуг), визначених Додатком №33 від 23.10.2023 року, суд зазначає таке.

23.10.2023 ТОВ «Технології для бізнесу» виставлено ТОВ «ТРАШ» рахунок на оплату № 3058. У відповідності до умов оплати, які визначені Додатком № 33 до Договору, аванс (попередня оплата) у розмірі 78 022,94 грн підлягає оплаті протягом 2 робочих днів з моменту підписання цього додатку.

27.10.2023 ТОВ «ТРАШ» оплатило на рахунок ТОВ «Технології для бізнесу» попередню оплату в сумі 78 022,94 грн, що підтверджується банківською випискою від 27.10.2023.

На дату виникнення податкових зобов`язань на дату отримання на рахунок попередньої оплати - ТОВ «Технології для бізнесу» складено та подано на реєстрацію податкову накладну № 617 від 27.10.2023р. на суму 78 022,94 грн в т.ч. ПДВ 13 003,82 грн.

Щодо робіт (послуг), визначених Додатком № 35 від 25.10.2023 року, суд зазначає таке.

25.10.2023 ТОВ «Технології для бізнесу» виставлено ТОВ «ТРАШ» рахунок на оплату № 3079. У відповідності до умов оплати, які визначені Додатком № 35 до Договору, аванс (попередня оплата) у розмірі 27 397,68 грн підлягає оплаті протягом 2 робочих днів з моменту підписання цього додатку.

27.10.2023 ТОВ «ТРАШ» оплатило на рахунок ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ» попередню оплату в сумі 27 397,68грн, що підтверджується банківською випискою від 27.10.2023.

На дату виникнення податкових зобов`язань - на дату отримання на рахунок попередньої оплати ТОВ «Технології для бізнесу» було складено та подано на реєстрацію податкову накладну № 629 від 27.10.2023 на суму 27 397,68 грн в т.ч. ПДВ 4 566,28 грн.

Таким чином, на дату виникнення податкових зобов`язань ТОВ «Технології для бізнесу» складено та подано на реєстрацію податкові накладні (далі ПН):

- ПН № 574 від 26.10.2023 на суму 8 874,60 грн, т.ч. ПДВ 1 479,10 грн (по факту підписання Акту приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг).

- ПН № 617 від 27.10.2023 на суму 78 022,94 грн в т.ч. ПДВ 13 003,82 грн (по факту отримання попередньої оплати на рахунок).

- ПН № 629 від 27.10.2023 на суму 27 397,68 грн в т.ч. ПДВ 4 566,28 грн (по факту отримання попередньої оплати на рахунок).

За результатами обробки вказаних податкових накладних ТОВ «Технології для бізнесу» з Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України отримало квитанції:

- № 9301896701 від 09.11.2023 (по ПН № 574 від 26.10.2023);

- № 9304046421 від 10.11.2023 (по ПН № 617 від 27.10.2023);

- № 9307173675 від 14.11.2023 (по ПН № 629 від 27.10.2023).

У квитанції № 9301896701 від 09.11.2023 (по ПН № 574 від 26.10.2023) зазначено:

Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 26.10.2023 № 574 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 43.21, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=1.9938%, "P"=1925790.43

У квитанції № 9304046421 від 10.11.2023 (по ПН № 617 від 27.10.2023) зазначено:

Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 27.10.2023 №617 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 43.21, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=1.9938%, "P"=2497353.72

У квитанції № 9307173675 від 14.11.2023 (по ПН № 629 від 27.10.2023) зазначено:

Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 27.10.2023 №629 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 43.21, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=1.9938%, "P"=2810137.48

Таким чином, відповідач-1 в усіх квитанціях вказав причинами зупинки реєстрації податкових накладних невідповідність обсягу постачання придбання товарів/послуг по коду 43.21.

За кодом УКТ ЗЕД/ДКПП, який зазначено в квитанціях - « 43.21», в податкових накладних ТзОВ «Технології для бізнесу» № 574 від 26.10.2023, № 617 від 27.10.2023 та №629 від 27.10.2023 вказано «роботи з монтажу обладнання», що відповідає коду 43.21 Державного класифікатора продукції та послуг (Монтаж систем пожежної сигналізації, Монтаж систем охоронної сигналізації, Роботи електромонтажні, інші).

У податкових накладних, окрім робіт з монтажу обладнання (код робіт/послуг 43.21) відображено також матеріали які використовувалися для монтажу мереж та обладнання (кабелі, монтажні комплекти, гучномовці, кріплення, шнури, коробки, патч-корди, мережеві фільтри, тощо) з відповідними кодами УКТ ЗЕД, однак зупинка реєстрації податкових накладних була лише через сумнів відповідача-1 у відповідності обсягів постачання обсягам придбання послуги з монтажу обладнання (код 43.21).

Усі спірні роботи здійснювалися працівниками ТОВ «Технології для бізнесу», третіх осіб до виконання робіт не залучалося, про що зазначалося у поясненнях. ТОВ «Технології для бізнесу» має достатню кількість персоналу з необхідним досвідом виконання подібних робіт, а також отримало Міжнародні Сертифікати реєстрації відповідності ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 в тому числі і на комп`ютерні та телекомунікаційні послуги у сфері системної інтеграції та безпеки.

Так, 19.03.2024 ТОВ «Технології для бізнесу» з метою розблокування реєстрації вказаних податкових накладних подано Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідач-1 Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено:

За ПН № 574 від 26.10.2023 - Повідомлення № 44 з додаванням копій 27 документів: Пояснення, довідку про Товариство, Договір з ТОВ «ТРАШ» № ТЕ23- 0428/3 від 28.04.2023; додаток № 29 від 05.10.2023; додаткову угоду № 7 від 26.10.2023; додаток № 29 в редакції від 26.10.2023; рахунок на оплату № 2868 від 05.10.2023; банківська виписка за 11.10.2023; податкову накладну № 272 від 11.10.2023; акт приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) № 2/2610/0014 від 26.10.2023; банківську виписку з рахунку за 15.11.2023; аналіз рахунку 361; сертифікати відповідності; витяг із штатного розпису, виписку з ЄДР, договір складських послуг; акт надання складських послуг; банківська виписка по оплаті складських послуг; аналіз рахунку 633 (складські послуги); договір оренди приміщення офісу з додатком та актом приймання-передачі приміщення в оренду; акти по оренді приміщення та докази оплати за оренду; аналіз рахунку 633 (оренда офісу).

За ПН № 617 від 27.10.2023 - Повідомлення № 42 з додаванням копій 19 документів: Пояснення, довідку про Товариство, Договір з ТОВ «ТРАШ» № ТЕ23- 0428/3 від 28.04.2023; додаток № 33 від 23.10.2023; рахунок на оплату № 3058 від 23.10.2023; банківська виписка за 27.10.2023; аналіз рахунку 6811; договір складських послуг; акт надання складських послуг; банківська виписка по оплаті складських послуг; аналіз рахунку 633 (складські послуги); договір оренди приміщення офісу з додатком та актом приймання-передачі приміщення в оренду; акти по оренді приміщення та докази оплати за оренду; аналіз рахунку 633 (оренда офісу).

За ПН № 629 від 27.10.2023 - Повідомлення № 43 з додаванням копій 19 документів: Пояснення, довідку про Товариство, Договір з ТОВ «ТРАШ» № ТЕ23- 0428/3 від 28.04.2023 року; додаток № 35 від 25.10.2023; рахунок на оплату № 3079 від 25.10.2023; банківська виписка за 27.10.2023; аналіз рахунку 6811; договір складських послуг; акт надання складських послуг; банківська виписка по оплаті складських послуг; аналіз рахунку 633 (складські послуги); договір оренди приміщення офісу з додатком та актом приймання-передачі приміщення в оренду; акти по оренді приміщення та докази оплати за оренду; аналіз рахунку 633 (оренда офісу).

Крім цього, у самих поясненнях ТОВ «Технології для бізнесу» чітко зазначалося за якою з подій, яка наступила раніше, реєструвалися відповідні податкові накладні (ПН № 574 від 26.10.2023 за фактом підписання Акта приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), а за ПН № 617 та № 629 від 27.10.2023 за фактом отримання попередньої оплати на рахунок). До Повідомлень та пояснень відповідачу-1 надано документи, які повністю підтверджують факти настання таких подій та документи по господарських операціях і банківські виписки по рахунку.

26.03.2024 року ТОВ «Технології для бізнесу» отримало Рішення Комісії питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області (далі Спірні рішення):

- № 10781956/19331194 від 26.03.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №574 від 26.10.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- № 10781960/19331194 від 26.03.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №617 від 27.10.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- № 10781957/19331194 від 26.03.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №629 від 27.10.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних

Причинами відмови у реєстрації податкових накладних № 574 від 26.10.2023; № 617 від 27.10.2024 та № 629 від 27.10.2024, відповідно до вказаних рішень від 26.03.2024 року в відповідач-1 вказав: «надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства, додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинних документів щодо постачання/придбання/виробництва товарів/послуг».

Не погоджуючись з Рішеннями відповідача-1, ТОВ «Технології для бізнесу» подало скарги до Державної податкової служби України (далі відповідач-2):

- 08.04.2024 скарга на Рішення № 10781956/19331194 від 26.03.2024 (по ПН №574);

- 08.04.2024 скарга на Рішення № 10781960/19331194 від 26.03.2024 (по ПH №617);

- 09.04.2024 скарга на Рішення № 10781957/19331194 від 26.03.2024 (по ПН № 629).

До кожної із скарг додано додатки аналогічні тим, які подавалися до Пояснень. Додатково надавалися копії заблокованих ПН, квитанцій, пояснень, рішень про зупинку реєстрації вказаних ПН, сертифікатів відповідності, кваліфікаційний сертифікат, витяг із штатного розпису, а також текстові варіанти скарг.

Відповідно до рішень відповідача-2 № 23447/19331194/2 та № 23393/19331194/2 від 15.04.2024 та рішення № 23613/19331194/2 від 16.04.2024 скарги ТзОВ «Технології для бізнесу» залишено без задоволення, а рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області № 10781956/19331194, № 10781960/19331194 та № 10781957/19331194 від 26.03.2024 року залишені без змін.

Як зазначається у згаданих Рішеннях за результатами розгляду скарг, підставами відмови в задоволенні скарг є: «ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання i транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».

Вважаючи рішення відповідача-1 про відмову у реєстрації податкових накладних протиправними, позивач звернувся з відповідним позовом до суду.

IV. Позиція суду

Вирішуючи спір по суті, суд керувався такими мотивами.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин (далі - ПК України).

Відповідно до підпунктів а, б пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів та послуг місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно з приписами пункту 187.1 статті 187 ПК України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а)дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б)дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Пунктом 201.7 статті 201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 зазначеного Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 згаданої статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 згаданої статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання зазначеної норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку № 1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1)номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2)критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку № 1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Так, суд встановив, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних слугувало те, що податкові накладні відповідають вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Водночас, на момент формування квитанцій, якими зупинено реєстрацію податкових накладних, Критерії ризиковості здійснення операцій визначені додатком 3 до Порядку №1165.

Пункт 1 додатку 3 до Порядку № 1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій наступне: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Відтак, пункт 1 додатку 3 до Порядку № 1165 Критеріїв ризиковості здійснення операцій містить одну із можливих ознак ризиковості здійснення операцій, якою є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Відтак, аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку № 1165.

Однак відсутність у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних розрахованого показника за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій. Зокрема, контролюючим органом не наведено обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС, що свідчить про необґрунтованість такої квитанції.

Відтак квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної не відповідає вимогам, що встановлені до них пунктом 11 Порядку № 1165, в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Крім того, у квитанції не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до такої, що визначені пунктом 11 Порядку № 1165.

Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, встановлено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 згаданого Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 зазначеного Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 згаданого Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 зазначеного Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкових накладних.

При цьому як слідує зі змісту оскаржених рішень відповідача-1, підставами для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних є ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Суд звертає увагу на те, що відповідач-1 не сформував конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, не зазначено яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.

Оскаржені рішення вмотивовані поданням позивачем копій документів, складених із порушенням законодавства, але будь-яких підкреслень для конкретизації, які саме документи із вказаного переліку платником податків складені з порушенням законодавства, рішення не містить, у пункті Додаткова інформація також нічого не зазначено.

При цьому суд наголошує на тому, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

Суд акцентує увагу на тому, що позивач подав письмові пояснення з копіями первинних та інших документів, які повністю відображають зміст господарських операцій та, які були достатніми для прийняття податковим органом рішень про реєстрацію податкових накладних.

Суд зазначає, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістова оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України.

У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результатами розгляду цієї справи не робить жодних висновків щодо реальності господарських операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

Між тим, здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. При цьому здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Суд при розгляді справи враховує висновки Верховного Суду щодо застосування норм права, викладені у постанові від 16.09.2022 у справі №380/7736/21 та постанові від 19.10.2022 у справі №360/2463/20, згідно з якими приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом. Суд погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

Таким чином, зважаючи на наявність достатніх, з позиції суду, документів для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операцій, а також на те, що наданих відповідачу-1 документів було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у їх реєстрації.

Суд звертає увагу на те, що рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Таким чином, суд дійшов висновку, що рішення комісії відповідача-1 відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних №10781956/19331194 від 26.03.2024, №10781960/19331194 від 26.03.2024, №10781957/19331194 від 26.03.2024 є протиправними, а тому такі необхідно скасувати.

Відповідно до частини третьої статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Враховуючи встановлені обставини, з метою ефективного захисту позивача від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача-2 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складені позивачем податкові накладні № 574 від 26.10.2023, № 617 від 27.10.2023, № 629 від 27.10.2023, датою їх первинного подання на реєстрацію.

Позиція суду щодо обраного способу захисту у цій справі у частині зобов`язання відповідача-2 зареєструвати податкові накладні датою їх первинного подання на реєстрацію узгоджується з правовими висновками Верховного Суду, викладеними у постановах від 07.12.2022 у справі № 500/2237/20, від 16.11.2022 у справі № 160/9013/20.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України та частини третьої статті 2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами статті 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю.

V. Судові витрати

Відповідно до положень статті 139 КАС України за рахунок бюджетних асигнувань відповідача-1, який прийняв протиправні рішення, на користь позивача необхідно стягнути судовий збір у розмірі 7267,20 грн.

Керуючись статтями 6, 9, 90, 139, 242, 244, 245 КАС України, суд

в и р і ш и в:

позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Технології для бізнесу" до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10781956/19331194 від 26.03.2024, № 10781960/19331194 від 26.03.2024, № 10781957/19331194 від 26.03.2024.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складені товариством з обмеженою відповідальністю «Технології для бізнесу» податкові накладні № 574 від 26.10.2023, № 617 від 27.10.2023, № 629 від 27.10.2023, датою їх первинного подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області код ЄДРПОУ ВП 43968090, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Технології для бізнесу" код ЄДРПОУ 19331194, місцезнаходження: 79034, Львівська обл., місто Львів, вул. Угорська, будинок 12, офіс 21 судовий збір у розмірі 7267(сім тисяч двісті шістдесят сім) грн 20 коп.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.

Суддя Гулик Андрій Григорович

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.08.2024
Оприлюднено07.08.2024
Номер документу120810480
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/11706/24

Ухвала від 19.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 03.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Рішення від 02.08.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні