Рішення
від 05.08.2024 по справі 440/18019/23
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 серпня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/18019/23

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бойка С.С., розглянув за правилами спрощеного позовного (у письмовому) провадженні справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково виробниче підприємство "Яциново - слобідський кар`єр піску" до Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково виробниче підприємство "Яциново - слобідський кар`єр піску" (надалі позивач, ТОВ "НВП "Яциново - слобідський кар`єр піску" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області (надалі відповідач) в якій просить:

- визнати протиправним рішення 14 сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 18.02.2022 "Про реалізацію створення індустріального парку на території Терешківської територіальної громади";

- визнати протиправним рішення 15 сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 25.02.2022 " Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності";

- визнати протиправним рішення 28 сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 18.10.2023 "Про виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 01.08.2023 по справі №440/603/23";

- зобов`язати Терешківську сільську раду Полтавського району Полтавської області видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Яциново-Слобідський кар`єр піску" дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельноїх ділянки з подальшою передачею в оренду, орієнтовною площею 24,5800 га для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємства за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності. розташованої на території Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області з кадастровим номером 532408100:00:014:0006.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 12.12.2023 позовну заяву залишено без руху. Визнано неповажними підстави, вказані у клопотанні про поновлення строку звернення до адміністративного суду. Роз`яснено позивачу, що недоліки позовної заяви можливо усунути шляхом надання до Полтавського окружного адміністративного суду заяви із зазначенням інших підстав для поновлення строку звернення до адміністративного суду для оскарження рішення відповідача від 18.02.2022 та 25.02.2022.

До суду від представника позивача надійшла заява про поновлення строку звернення до суду (зареєстрована 25.12.2023).

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 01.01.2024 у задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково виробниче підприємство "Яциново-Слобідський кар`єр піску" про поновлення строку звернення до суду відмовлено. Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково виробниче підприємство "Яциново-Слобідський кар`єр піску" до Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішень в частині позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішення 14 сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 18.02.2022 "Про реалізацію створення індустріального парку на території Терешківської територіальної громади" та рішення 15 сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 25.02.2022 "Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності" - повернуто позивачеві.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 01 січня 2024 року в іншій частині вимог, щодо визнання протиправним та скасування рішення 28 сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 18.10.2023 "Про виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 01.08.2023 по справі №440/603/23"; зобов`язання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Яциново-Слобідський кар`єр піску" дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею в оренду, орієнтовною площею 24,5800 га для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємства за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, розташованої на території Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області з кадастровим номером 532408100:00:014:0006, суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив впровадження. Розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Яциново- Слобідський кар`єр піску" подав до Другого апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу на ухвалу Полтавського окружного адміністративного суду від 01.01.2014, якою повернуто позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Яциново-Слобідський кар`єр піску" до Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області про визнання протиправними та скасування рішень від 18.02.2022 та 25.02.2022.

Ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 18 січня 2024 року у справі №440/18019/23 витребувано з Полтавського окружного адміністративного суду справу №440/18019/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково виробниче підприємство "Яциново-Слобідський кар`єр піску" до Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішень.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 24 січня 2024 року зупинено провадження у справі №440/18019/23 до перегляду ухвали Полтавського окружного адміністративного суду від 01 січня 2024 року в порядку апеляційного провадження.

Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 01 квітня 2024 року апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Яциново-Слобідський кар`єр піску" задоволено. Ухвалу Полтавського окружного адміністративного суду від 01.01.2024 по справі №440/18019/23 скасовано, справу №440/18019/23 направлено до Полтавського окружного адміністративного суду для продовження розгляду.

Відповідно до штампу на супровідному листі Другого апеляційного адміністративного суду справа №440/18019/23 надійшла до Полтавського окружного адміністративного суду 08 травня 2024 року.

Відповідно до протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду справа №440/18019/23 передана на розгляд судді Бойко С.С.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 13.05.2024 у справі №440/18019/23 в частині позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування рішення 28 сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 18.10.2023 "Про виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 01.08.2023 по справі №440/603/23"; зобов`язання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Яциново-Слобідський кар`єр піску" дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею в оренду, орієнтовною площею 24,5800 га для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємства за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, розташованої на території Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області з кадастровим номером 532408100:00:014:0006, а також прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі №440/18019/23 в частині позовних вимог щодо визнання протиправним рішення 14 сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 18.02.2022 "Про реалізацію створення індустріального парку на території Терешківської територіальної громади" та визнання протиправним рішення 15 сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 25.02.2022 " Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності".

Від представника відповідача надійшов відзив на позов, в якому просив у задоволенні позовних вимог відмовити повністю з огляду на їх необґрунтованість та безпідставність. Свою позицію відповідач мотивував посиланням на те, що обрана позивачем земельна ділянка 532408100:00:014:0006 вже не існує, на її місце створено дві земельні ділянки з кадастровими номерами 532408100:00:014:0010, яка виділені під еко - індустріальний парк «Заворскло» та 532408100:00:014:0011. Зазначали, що згідно з розташуванням контурів запланованої ділянки для вивчення піску ТОВ "НВП "Яциново-Слобідський кар`єр піску" площею 24,5800 га, в разі накладення на контури земельної ділянки комунальної власності площею 53,2858 га, з кадастровим номером 5324081000:00:014:0006, не повністю контурно накладається на межі ділянки комунальної власності, а частково площа накладається на межі ділянки комунальної власності, а частково площа накладається і на території землекористування ДП «Ліси України», що є державною власністю, і не підпорядковується рішенням розпорядника колегіального органу Терешківської сільської ради.

Справа розглядається у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження на підставі частини першої статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України.

Дослідивши письмові докази і письмові пояснення сторін, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини.

19.10.2022 ТОВ "НВП "Яциново-Слобідський кар`єр піску" визнане переможцем електронного аукціону щодо придбання спеціального дозволу на користування надрами - Ватажкова ділянка, а 31.10.2022 між Держгеонадра та ТОВ "НВП "Яциново-Слобідський кар`єр піску" укладено договір №3/6-22 купівлі-продажу спеціального дозволу на користування надрами на аукціоні з метою геологічного вивчення піску Ватажкової ділянки, яка знаходиться у Полтавському районі Полтавської області.

06.12.2022 Держгеонадра надала позивачу спеціальний дозвіл на користування надрами, реєстраційний номер 5447, додатком до якого є Угода про умови користування надрами з метою геологічного вивчення ділянок надр корисних копалин місцевого значення.

08.12.2022 позивач звернувся до Терешківської сільської ради з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею в оренду, орієнтовною площею 24,5800 га, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами (КВЦПЗ-11.01), за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, розташованої на території Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області, з кадастровим номером 532408100:00:014:0006.

Рішенням двадцять першої сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради від 23.12.2022 "Про розгляд клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок ТОВ "Науково-виробниче підприємство "Яциново-Слобідський кар`єр піску" відповідач відмовив у наданні ТОВ "НВП "Яциново-Слобідський кар`єр піску" дозволу на розробку проекту землеустрою з огляду на невідповідність місця розташування земельної ділянки містобудівній документації (генеральному плану с. Заворскло), розробки проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж с. Заворскло, затвердженого одинадцятою сесією восьмого скликання Полтавської районної ради 08.12.2022. Також відповідач зазначив, що рішенням 15 позачергової сесії 8-го скликання Терешківської сільської ради від 25.02.2022 зазначена земельна ділянка виділена для створення індустріального парку на території сільської ради.

Не погодившись із зазначеним рішенням сільської ради, позивач оскаржив його до суду.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 01.08.2023 у справі 440/603/23, яке набрало законної сили 12.09.2023, визнано протиправним та скасовано рішення двадцять першої сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 23.12.2022 "Про розгляд клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок ТОВ "Науково-виробниче підприємство "Яциново-Слобідський кар`єр піску" та зобов`язано Терешківську сільську раду Полтавського району Полтавської області повторно розглянути заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Яциново-Слобідський кар`єр піску" від 08.12.2022 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею в оренду, орієнтовною площею 24,5800 га, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами (КВЦПЗ-11.01), за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, розташованої на території Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області, з кадастровим номером 532408100:00:014:0006, з урахуванням висновків суду.

Рішенням від 18.10.2023 двадцять першої сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради «Про виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 01.08.2023 по справі 440/603/23»:

- скасовано рішення двадцять першої сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 23.12.2022 "Про розгляд клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок ТОВ "Науково-виробниче підприємство "Яциново-Слобідський кар`єр піску"»;

- відмовлено у наданні ТОВ "НВП "Яциново-Слобідський кар`єр піску" дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок з подальшою передачею в оренду, орієнтовною площею 24,5800 га, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуваннями надрами за рахунок земель сількогосподарського призначення комунальної власності, розташованої на території Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області, з кадастровим номером 532408100:00:014:0006.

Не погодившись із зазначеним рішенням сільської ради, позивач оскаржив його до суду.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону /стаття 14 Конституції України/.

Підстави набуття права на землю шляхом передачі земельних ділянок у власність встановлюються нормами Земельного кодексу України.

Згідно з частиною четвертою статті 66 Земельного кодексу України надання земельних ділянок для потреб, пов`язаних з користуванням надрами, проводиться після оформлення в установленому порядку прав користування надрами і відновлення земель згідно із затвердженим відповідним робочим проектом землеустрою на раніше відпрацьованих площах у встановлені строки.

Земельні ділянки усіх форм власності та категорій надаються у користування власникам спеціальних дозволів на геологічне вивчення, у тому числі дослідно-промислову розробку, корисних копалин з подальшим видобуванням корисних копалин (промислову розробку родовищ) загальнодержавного та місцевого значення та (або) на видобування корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення шляхом встановлення земельних сервітутів згідно з межами ділянок надр та строками дії відповідних спеціальних дозволів на користування надрами, а також за межами таких ділянок надр для будівництва та розміщення споруд/об`єктів, пов`язаних із зазначеним видом діяльності (з автоматичним продовженням строку дії земельного сервітуту в разі продовження строку дії відповідного спеціального дозволу на користування надрами). Встановлення земельних сервітутів для зазначених цілей здійснюється без зміни цільового призначення таких земельних ділянок, крім земель природно-заповідного фонду, оздоровчого призначення, рекреаційного призначення, історико-культурного призначення.

У силу частин першої, другої статті 93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам, іноземцям і особам без громадянства, міжнародним об`єднанням і організаціям, а також іноземним державам.

За змістом частини першої статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Відповідно до частин першої - третьої статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

За змістом частини першої статті 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Частиною другою цієї статті передбачено, що особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

У силу абзацу першого частини третьої статті 123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Пунктом 34 частини першої статті 26 Закону України від 21.05.97 №280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" (надалі - Закон №280/97-ВР) передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, як вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

За змістом статті 59 Закону №280/97-ВР рішення місцевої ради приймаються у формі відповідних рішень, прийнятих на сесії місцевої ради.

Відповідно до статті 123 Земельного кодексу України порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування передбачає визначену правову процедуру, яка включає такі послідовні стадії:

1) подання клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування щодо отримання земельної ділянки у користування;

2) отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (або мотивовану відмову у його наданні);

3) здійснення державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі;

4) подання проекту землеустрою до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування, про що, в свою чергу, такий орган у двотижневий строк, зобов`язаний прийняти відповідне рішення.

Отже, передача земельних ділянок у користування передбачає виготовлення проекту землеустрою, а відтак, прийняття відповідного рішення органом місцевого самоврядування щодо надання земельної ділянки у користування.

За результатами розгляду заяви зацікавленої особи, відповідач у місячний строк повинен або надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення такої земельної ділянки, або мотивовану відмову у наданні такого дозволу.

У свою чергу, відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою може прийнята виключно з підстав, встановлених частиною третьою статті 123 Земельного кодексу України, а саме: невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Тож, перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою, визначений частиною третьою статті 123 Земельного кодексу України, є вичерпним.

Аналогічний висновок щодо застосування норм права у спірних відносинах наведений у постанові Верховного Суду від 18.05.2022 у справі №200/5001/21.

У лютому 2022 року відповідач утворив Робочу групу з підготовки концептуального плану організаційних заходів щодо створення та реєстрації індустріального парку на території Терешківської сільської ради.

Рішенням 14-ї сесії 8-го скликання Терешківської сільської ради від 18.02.2022 визначено питання створення індустріального парку пріоритетним при реалізації Плану соціально-економічного розвитку Терешківської територіальної громади на 2022 рік /т. 2, а.с. 36/.

Рішенням 15-ї позачергової сесії 8-го скликання Терешківської сільської ради від 25.02.2022 надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності землі запасу (КВЦПЗ 16.00) кадастровий номер 5324081000:00:014:006 загальною площею 53,2858 га, на території адміністративного підпорядкування Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області на окремі земельні ділянки площею 29,3843 га та 23,9015 га /т. 2, а.с. 37/.

У свою чергу, саме в межах земельної ділянки з кадастровим номером 5324081000:00:014:006 загальною площею 53,2858 га позивач обрав ділянку орієнтовною площею 24,58 га, на яку ним отримано спеціальний дозвіл на користування надрами від 06.12.2022 №5447 з метою геологічного вивчення піску, затвердження запасів ДКЗ України за промисловими категоріями.

За змістом статті 16 Кодексу України про надра (у редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин) спеціальні дозволи на користування надрами надаються переможцям аукціонів, крім випадків, визначених Кабінетом Міністрів України, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, або Радою міністрів Автономної Республіки Крим щодо розробки родовищ корисних копалин місцевого значення на території Автономної Республіки Крим. Порядок проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами та порядок їх надання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Надання спеціальних дозволів на користування надрами, крім випадків користування надрами на умовах угод про розподіл продукції, укладених відповідно до Закону України "Про угоди про розподіл продукції", здійснюється після попереднього погодження з відповідною радою питання про надання земельної ділянки для зазначених потреб, крім випадків, коли у наданні земельної ділянки немає потреби.

На цій підставі, Держгеонадра листом від 22.02.2022 вих.№2150/01/08-22 звернулась до Полтавської районної ради та Терешківської сільської ради щодо розгляду питання про надання погодження щодо продажу на аукціоні спеціального дозволу на користування надрами з метою геологічного вивчення піску Ватажкової ділянки, розташованої на території Полтавського району Полтавської області.

Рішенням дев`ятої позачергової сесії восьмого скликання Полтавської районної ради від 10.05.2022 надано погодження Держгеонадра щодо продажу на аукціоні спеціального дозволу на користування надрами з метою геологічного вивчення піску Ватажкової ділянки, розташованої на території Полтавського району Полтавської області.

Рішенням 16-ї сесії 8-го скликання Терешківської сільської ради від 27.05.2022 надано погодження Держгеонадра щодо продажу на аукціоні спеціального дозволу на користування надрами з метою геологічного вивчення піску Ватажкової ділянки, розташованої на території Терешківської територіальної громади Полтавського району Полтавської області.

На дату надання згоди на продаж на аукціоні спеціального дозволу на користування надрами з метою геологічного вивчення піску Ватажкової ділянки відповідачу було достеменно відомо про плани з розміщення на відповідній земельній ділянці індустріального парку, тоді як у рішенні 16-ї сесії 8-го скликання Терешківської сільської ради від 27.05.2022 відповідна інформація не наведена.

За обставин цієї справи 18.10.2023 Терешківська сільська рада, на виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 01.08.2023 по справі 440/603/23, враховуючи висновки та рекомендації постійної комісії з питань земельних відносин, навколишнього середовища, екології та благоустрою території сільської відмовлено у наданні ТОВ "НВП "Яциново-Слобідський кар`єр піску" дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок з подальшою передачею в оренду, орієнтовною площею 24,5800 га, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуваннями надрами за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, розташованої на території Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області, з кадастровим номером 532408100:00:014:0006.

Так, за змістом протоколу № 28 від 17.10.2023 земельної ділянки з кадастровим 5324081000:00:014:006 не існує, на її місці створено дві земельні ділянки, з кадастровими номерами 5324081000:00:014:0010, 5324081000:00:014:0011, одна з яких (5324081000:00:014:0010) виділена під еко індустріальний парк «Заворскло».

Отже, у оскаржуваному рішенні від 18.10.23 зазначення конкретної підстави чи посилання на певну норму Закону у спірному рішенні відсутнє.

Разом з цим, у відзиві на адміністративний позов відповідач, зокрема, посилається на те, що земельна ділянка з кадастровим номером 5324081000:00:014:006 поділено на дві окремі земельні ділянки: кадастровий номер 5324081000:00:014:0010, яка виділена під еко індустріальний парк та кадастровий номер 5324081000:00:014:0011, також обрана позивачем земельна ділянка частково розташована на землях ДСГП "Ліси України", що є землями державної власності.

Означені підстави для відмови у є аналогічними за своєю суттю та змістом відмові, що була предметом розгляду у справі 440/603/23.

В силу частини 1 статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання.

Обов`язковість виконання рішення суду передбачає, включно, врахування обставин, встановлених судовим рішенням, що виконується, оскільки надана судом оцінка бездіяльності, дії суб`єкта владних повноважень, тощо, які вчинені ним під час прийняття оскаржуваного рішення, дії, бездіяльності, має суттєве значення для усунення підстав, що стали наслідком звернення особи до суду.

Так, суд у справі № 440/603/23 дійшов висновку, що: «Посилання відповідача на наявність у нього намірів щодо створення та реєстрації індустріального парку на території Терешківської сільської ради не є визначеною законом підставою для відмови у наданні позивачу дозволу на розробку землевпорядної документації.

Не впливає на розгляд клопотання позивача від 08.12.2022 й факт поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5324081000:00:014:006 загальною площею 53,2858 га на дві окремі земельні ділянки: кадастровий номер 5324081000:00:014:0010 площею 23,9015 га та кадастровий номер 5324081000:00:014:0011 площею 29,3843 га, адже їх поділ відбувся у лютому 2023 року, тобто вже після розгляду відповідачем клопотання ТОВ "НВП "Яциново-Слобідський кар`єр піску".

У клопотанні про надання дозволу на розробку землевпорядної документації зацікавлена особа зазначає орієнтовні розміри та місце розташування земельної ділянки, що, водночас, не позбавляє компетентний орган права під час розгляду такого клопотання відкоригувати відповідні відомості.

Суд також враховує, що матеріали справи не містять доказів розробки відповідачем технічної документації з питань розміщення (утворення) індустріального парку та її затвердження у визначеному законом порядку.

Також в матеріалах справи відсутні докази фактичної зайнятості новоутворених земельних ділянок з кадастровими номерами 5324081000:00:014:0010, 5324081000:00:014:0011.

З урахуванням наведеного вище, суд дійшов висновку про безпідставність посилань відповідача у відзиві на виділення обраної позивачем земельної ділянки з метою створення індустріального парку на території Терешківської сільської ради».

За змістом пояснень, викладених у відзиві на позовну заяву, обрана позивачем земельна ділянка частково розташована на землях ДСГП "Ліси України", що є землями державної власності.

Стосовно наведеного суд у справі № 440/603/23 зауважив, що входження частини обраної позивачем земельної ділянки до меж населеного пункту с. Заворскло не змінило їх форму власності (комунальна) та, відповідно розпорядника такими землями - Терешківську сільську раду (с. Заворскло входить в Терешківську об`єднану територіальну громаду).

Залучений до справи графічний матеріал не є належним доказом наведених обставин, а повідомлені відповідачем обставини суперечать наданим ним відомостям Державного земельного кадастру, згідно з якими утворені внаслідок поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5324081000:00:014:006 загальною площею 53,2858 га дві окремі земельні ділянки: кадастровий номер 5324081000:00:014:0010 площею 23,9015 га та кадастровий номер 5324081000:00:014:0011 площею 29,3843 га є землями комунальної власності Терешківської сільської ради.

Тож, доводи відповідача про невідповідність місця розташування земельної ділянки містобудівній документації (генеральному плану с. Заворскло) та проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж с. Заворскло, затвердженому рішення одинадцятої сесії восьмого скликання Полтавської районної ради від 08.12.2022, не знайшли свого підтвердження у ході розгляду цієї справи у суді».

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що означені у відзиві підстави відмови, які вже були предметом розгляду в суді, та яким надана відповідна правова оцінка, є повторним порушенням права позивача на отримання земельної ділянки.

За таких обставин, рішення 28 сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 18.10.2023 "Про виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 01.08.2023 по справі №440/603/23" належить визнати протиправним та скасувати, а позов ТОВ "НВП "Яциново-Слобідський кар`єр піску" в цій частині - задовольнити.

Щодо позовних вимог про визнання протиправними рішень 14 сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 18.02.2022 "Про реалізацію створення індустріального парку на території Терешківської територіальної громади" та 15 сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 25.02.2022 " Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності", суд зазначає.

Рішенням 14 сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 18.02.2022 "Про реалізацію створення індустріального парку на території Терешківської територіальної громади" визначено питання створення індустріального парку пріоритетним при реалізації Плану соціально-економічного розвитку Терешківської територіальної громади на 2022 рік.

Рішенням 15-ї позачергової сесії 8-го скликання Терешківської сільської ради від 25.02.2022 надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності землі запасу (КВЦПЗ 16.00) кадастровий номер 5324081000:00:014:006 загальною площею 53,2858 га, на території адміністративного підпорядкування Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області на окремі земельні ділянки площею 29,3843 га та 23,9015 га

Суд звертає увагу на те, що звернення особи органу місцевого самоврядування з метою отримання земельної ділянки зумовлене інтересом на отримання цієї земельної ділянки, за відсутності для цього законних перешкод.

Так, позивачу надано спеціальний дозвіл на користування надрами 06.12.2022 № 5447, зокрема, видобування корисних копалин Ватажкова ділянка згідно географічних координат зазначених у ньому на земельній ділянці загальною площею 24,58 га.

Як вже було встановлено судом саме відповідачем надано погодження Держгеонадра щодо продажу на аукціоні спеціального дозволу на користування надрами з метою геологічного вивчення піску Втажкової ділянки, розташованої на території Терешківської територіальної громади Полтавського району Полтавської області.

Суд зазначає, що може кваліфікуватися як недобросовісна така поведінка власника земельної ділянки (в особі органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування), коли він необґрунтовано зволікає з наданням дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, не повідомляє чи несвоєчасно повідомляє про відмову у наданні дозволу або не наводить вичерпні мотиви такої відмови.

Обґрунтованість рішення суб`єкта владних повноважень полягає в дослідженні усіх обставин, що є істотними у процесі його прийняття, аналізі таких обставин та їх правової оцінки. Усі мотиви якими керується суб`єкт у процесі оцінки та аналізу обставин повинні бути чітко та повно відображені у рішенні. В такий спосіб зацікавленій особі створюються гарантії того, що навіть у випадку якщо рішення прийнято не на її користь, вона зможе оскаржити його, та обґрунтувати свою незгоду із одним чи декількома аргументами які чітко зазначені в рішенні.

Висновок узгоджується із прецедентною практикою Європейського суду з прав людини.

Так, у справі "Рисовський проти України" ЄСПЛ зазначив про особливу важливість принципу "належного урядування", який передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (див. рішення у справах "Беєлер проти Італії" [ВП], заява № 33202/96, п. 120, ECHR 2000-I, "Онер`їлдіз проти Туреччини" [ВП], заява № 48939/99, п. 128, ECHR 2004-XII, "Megadat.comS.r.l. проти Молдови", заява № 21151/04, п. 72, від 8 квітня 2008 року, і "Москаль проти Польщі", заява № 10373/05, п. 51, від 15 вересня 2009 року).

На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах "Лелас проти Хорватії", заява № 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року, і "Тошкуце та інші проти Румунії", заява № 36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (див. зазначені вище рішення у справах "Онер`їлдіз проти Туреччини", п. 128, та "Беєлер проти Італії", п. 119).

Натомість Терешківська сільська рада як орган місцевого самоврядування, будучи обізнаним про факт отримання позивача спеціального дозволу та факт звернення позивача у відповідності до вищенаведених приписів ЗК України, прийняла рішення 14 сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 18.02.2022 "Про реалізацію створення індустріального парку на території Терешківської територіальної громади" та рішення 15 сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 25.02.2022 "Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності", чим порушило право позивача щодо відведення йому земельної ділянки з подальшою передачею в оренду.

Виходячи із обставин цієї справи суд встановив, що оскаржені рішення прийняті без врахування всіх обставин, а відповідач діяв непослідовно. Такі недоліки у діяльності відповідача, окрім того, що вказують на протиправність цих рішень.

Враховуючи наведене, виходячи зі змісту частини 2 статті 9 КАС України, суд дійшов висновку, що рішення 14 сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 18.02.2022 "Про реалізацію створення індустріального парку на території Терешківської територіальної громади" та рішення 15 сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 25.02.2022 " Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності" є протиправним, а відтак підлягають скасуванню.

Надаючи правову оцінку вимогам позивача в частині відповідача зобов`язати Терешківську сільську раду Полтавського району Полтавської області видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Яциново-Слобідський кар`єр піску" дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею в оренду, орієнтовною площею 24,5800 га для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємства за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, розташованої на території Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області з кадастровим номером 532408100:00:014:0006, суд виходить з наступного.

Частиною третьою статті 245 КАС України встановлено, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

У рішенні від 16 вересня 2015 року у справі № 21-1465а15 Верховний Суд України вказав, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у постанові від 19 лютого 2020 року у справі №591/5935/17 Велика палата Верховного Суду дійшла висновку, що належним способом захисту прав позивача є зобов`язання відповідача видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Яциново-Слобідський кар`єр піску" дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею в оренду, орієнтовною площею 24,5800 га для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємства за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, розташованої на території Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області з кадастровим номером 532408100:00:014:0006.

Виходячи із фактичних обставин у справі, те, що підстави для відмови у видачі дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею в оренду, орієнтовною площею 24,5800 га є аналогічними за своєю суттю та змістом відмові, що була предметом розгляду у справі 440/603/23, тобто є повторним порушенням права позивача на отримання земельної ділянки за наведених обставин, також враховуючи приписи статті 123 Земельного кодексу України та правові висновки Верховного Суду, суд доходить висновку, що у цій справі повноваження відповідача не є дискреційними та у відповідача є лише один варіант поведінки - видати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею в оренду.

Враховуючи викладене, суд вважає за можливе задовольнити вказану вимогу позивача та зобов`язати відповідача видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Яциново-Слобідський кар`єр піску" дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею в оренду, орієнтовною площею 24,5800 га для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємства за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, розташованої на території Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області з кадастровим номером 532408100:00:014:0006.

Отже, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Яциново-Слобідський кар`єр піску" просить стягнути судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 8052,00 грн та на на професійну правничу допомогу у розмірі 18000,00 грн.

Позивач при зверненні до суду сплатив судовий збір у розмірі 8052,00 грн, що зарахований до спеціального фонду Державного бюджету.

Питання, що стосуються витрат на професійну правничу допомогу, регулюються статтею 134 КАС України, у силу положень якої за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

Крім того, як визначено частиною дев`ятою статті 139 КАС України, при вирішенні питання про розподіл судових витрат суд враховує: 1) чи пов`язані ці витрати з розглядом справи; 2) чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору, значення справи для сторін, в тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес; 3) поведінку сторони під час розгляду справи, що призвела до затягування розгляду справи, зокрема, подання стороною явно необґрунтованих заяв і клопотань, безпідставне твердження або заперечення стороною певних обставин, які мають значення для справи, тощо; 4) дії сторони щодо досудового вирішення спору (у випадках, коли відповідно до закону досудове вирішення спору є обов`язковим) та щодо врегулювання спору мирним шляхом під час розгляду справи, стадію розгляду справи, на якій такі дії вчинялись.

Отже, документально підтверджені судові витрати належить компенсувати стороні, яка не є суб`єктом владних повноважень, та на користь якої ухвалене рішення, за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.

При цьому, склад та розміри витрат, пов`язаних з оплатою правничої допомоги, входить до предмета доказування у справі. На підтвердження цих обставин суду повинні бути надані договір про надання правничої допомоги, документи, що свідчать про оплату обґрунтованого гонорару та інших витрат, пов`язаних із наданням правничої допомоги, оформлені у встановленому законом порядку.

Такий висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постановах від 21.03.2018 у справі №815/4300/17, від 04.08.2020 у справі №810/3213/16.

На підтвердження розміру витрат на професійну правничу допомогу адвокат у цій справі надала суду: договір від 30.11.2023 №01-30/11/23 про надання правничої допомоги, акт від 02.01.2024 приймання-передачі наданої правничої допомоги, детальний опис робіт (наданих послуг), рахунок від №/23 від 30.11.2023, витяг по рахунку на дату 05.12.2023.

Зі змісту залучених до матеріалів справи документів слідує, що адвокатом надано клієнту правничу допомогу у цій справі, вартість якої визначена у фіксованому розмірі та становить 18000,00 грн. При цьому, адвокат виконала таку роботу: попереднє опрацювання матеріалів, наданих клієнтом, підготовка правової позиції (одна година), підготовка та надсилання адвокатських запитів до Терешківської сільської ради (1,5 години); підготовка та подання до суду позовної заяви (8 годин); здійснення пошуку та вивчення законодавчих та нормативно-правових актів, пошук та вивчення судової практики (1 година), надання усних консультацій, роз`яснень, узгодження позиції у справі, обговорення ходу ведення справи з Клієнтом (1 година), підготовлено заяву про поновлення процесуального строку (1 година).

Статтею 19 Закону України від 05.07.2012 №5076-VI "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" (далі - Закон №5076-VI) визначено такі види адвокатської діяльності, як надання правової інформації, консультацій і роз`яснень з правових питань, правовий супровід діяльності юридичних і фізичних осіб, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, держави; складення заяв, скарг, процесуальних та інших документів правового характеру; представництво інтересів фізичних і юридичних осіб у судах під час здійснення цивільного, господарського, адміністративного та конституційного судочинства, а також в інших державних органах, перед фізичними та юридичними особами.

Відповідно до статті 30 Закону №5076-VI гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту.

Порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги.

При встановленні розміру гонорару враховуються складність справи, кваліфікація та досвід адвоката, фінансовий стан клієнта й інші істотні обставини. Гонорар має бути розумним і враховувати витрачений адвокатом час.

Велика Палата Верховного Суду вказує на те, що при визначенні суми судових витрат, на відшкодування якої має право позивач, суд має виходити з критерію реальності адвокатських витрат (встановлення їхньої дійсності та необхідності), а також критерію розумності їхнього розміру, виходячи з конкретних обставин справи та фінансового стану обох сторін (пункт 21 додаткової постанови Великої Палати Верховного Суду від 19.02.2020 у справі №755/9215/15-ц).

Дослідивши надані представником позивача копії документів, суд дійшов висновку, що ними у повній мірі підтверджено факт надання адвокатом Панченко О.О. правничої допомоги ТОВ "НВП "Яциново-Слобідський кар`єр піску".

Визначена позивачем та адвокатом вартість послуг є співмірною складності справи та підтверджена належними доказами.

Відповідачем не спростовано, що відповідні витрати не пов`язані з розглядом справи, є завищеними тощо.

Поряд з цим, суд враховує, що відповідно до статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами.

Тож, зважаючи на задоволення позовних вимог ТОВ "НВП "Яциново-Слобідський кар`єр піску", понесенні позивачем витрати на професійну правничу допомогу адвоката Панченко О.О. належить стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача у повному обсязі, тобто у розмірі 18000,00 грн.

Частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при зверненні до суду з даним позовом сплачено судовий збір у розмірі 8052,00 грн.

Таким чином, при задоволенні позову позивача суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 8052,00 грн.

Щодо клопотання позивача про встановлення судового контролю, суд зазначає.

Положеннями КАС України визначено загальні та спеціальні способи судового контролю.

Загальний судовий контроль за виконанням судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому статтями 287 та 382 КАС України, а спеціальний - закріплений у статті 383 цього Кодексу.

Так, згідно з частиною першою статті 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Зазначені процесуальні дії є диспозитивним правом суду, яке може використовуватися в залежності від наявності об`єктивних обставин, що підтверджені належними та допустимими доказами.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 31.07.2018 у справі №235/7638/16-а.

Крім того, Верховний Суд у постанові від 20.02.2019 у справі №806/2143/15 звертав увагу на те, що застосування статті 382 КАС України має на меті забезпечення належного виконання судового рішення. Підставою її застосування є саме невиконання судового рішення, ухваленого на користь особи - позивача та обставини, що свідчать про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, пов`язаних з невиконанням судового рішення в цій справі.

А оскільки рішення суду за результатами розгляду цієї справи ще не набрало законної сили та відповідач не вчиняв дій щодо його добровільного виконання, як і не ухилявся від вчинення таких дій, у суду відсутні підстави вважати, що судове рішення після набрання ним законної сили залишиться невиконаним.

З урахуванням наведеного, у задоволенні клопотання позивача про встановлення судового контролю наразі належить відмовити, що, водночас, не позбавляє його права на звернення до суду з окремою заявою у порядку виконання судового рішення.

Керуючись статтями 2, 3, 5-10, 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Яциново-Слобідський кар`єр піску" (вул. Озерна, 2, с. Яцинова Слобідка, Полтавський район, Полтавська область, 38721, код ЄДРПОУ 23813421) до Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області (вул. Шевченка, 1-А, с. Терешки, Полтавський район, Полтавська область, 38672, код ЄДРПОУ 21044349) про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення 14 сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 18.02.2022 "Про реалізацію створення індустріального парку на території Терешківської територіальної громади".

Визнати протиправним та скасувати рішення 15 сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 25.02.2022 " Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності".

Визнати протиправним та скасувати рішення 28 сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 18.10.2023 "Про виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 01.08.2023 по справі №440/603/23".

Зобов`язати Терешківську сільську раду Полтавського району Полтавської області видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Яциново-Слобідський кар`єр піску" дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею в оренду, орієнтовною площею 24,5800 га для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємства за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності. розташованої на території Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області з кадастровим номером 532408100:00:014:0006.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Яциново-Слобідський кар`єр піску" судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 8052,00 грн та витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 18000,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду впродовж тридцяти днів з моменту його підписання.

Суддя С.С. Бойко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.08.2024
Оприлюднено07.08.2024
Номер документу120811405
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері

Судовий реєстр по справі —440/18019/23

Ухвала від 11.10.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 12.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Рішення від 05.08.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Постанова від 01.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 24.01.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 18.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні