Справа №295/6704/24
3/295/2031/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06.08.2024 року м. Житомир
Богунський районний суд м. Житомира
у складі:
головуючого-судді Костенко С.М.
секретаря судового
засідання Янчук А.Ю.
представника
митниці ОСОБА_1
особи,
щодо якої складено протокол ОСОБА_2
розглянув у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Житомирі справу пропритягнення доадміністративної відповідальностіза ст.483ч.1МК України,громадянина Румунії, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , адреса місця реєстрації (проживання): АДРЕСА_1 ; ( АДРЕСА_2 ; АДРЕСА_3 ; АДРЕСА_4 ), і.к.
в с т а н о в и в :
Житомирською митницеюпід часперевірки законностіввезення намитну територіюУкраїни транспортнихзасобів уякості гуманітарноїдопомоги зізвільненням відсплати обов`язковихмитних платежів,отримувачами якихє суб`єкти,розташовані (зареєстровані)на територіїЖитомирської області,встановлено наступне.Одним ізтаких отримувачівгуманітарної допомогиє громадськаорганізація «НезламнаУкраїна» (вул.Київська,буд.50,кв.31, м.Житомир).З метоювстановлення законностіввезення намитну територіюУкраїни транспортнихзасобів уякості гуманітарноїдопомоги,отримувачем якихзазначено вказанугромадську організацію,Житомирською митницеюнаправлено запитна адресугромадської організації«Незламна Україна» про надання інформації за вих. № 7.19-3/20/13/8377 від 30.11.2023 щодо отримання таких транспортних засобів.
01.12.2023 на адресу Житомирської митниці за вх. № 10312/14-20 надійшла відповідь громадської організації«Незламна Україна»за вих.№ 60/23від 01.12.2023,згідно якоїтранспортні засоби,вказані увищезгаданому запиті,надійшли наадресу громадськоїорганізації «НезламнаУкраїна»,окрім транспортногозасобу марки«FORD»,модель «RANGER»,кузов № НОМЕР_1 ,іноземний реєстраційнийномерний знак НОМЕР_2 .Даний транспортнийзасіб вказанагромадська організаціяу якостігуманітарної допомогине отримувала,не очікувалата незамовляла.
Зокрема, у відповідності до баз даних АСМО «Інспектор» 01.08.2023 о 03 год. 21 хв. через міжнародний пункт пропуску «Шегині-Медика» митного поста «Мостиська» Львівської митниці громадянином Румунії ОСОБА_3 ( ОСОБА_4 ) на митну територію України ввезено транспортний засіб марки «FORD», модель «RANGER», кузов № НОМЕР_1 , іноземний реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 , 2006 року виготовлення, бувший у використанні, об`єм двигуна - 2500 см3, тип двигуна - дизель, оформлений у якості гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану без оподаткування та застосовування заходів нетарифного регулювання і випущений на митну територію України.
З метою з`ясування обставин ввезення на митну територію України даного транспортного засобу Житомирською митницею направлено запит у Львівську митницю за № 7.19-3/7.19-20/7.4/8787 від 18.12.2023 з проханням надати копії документів, на підставі яких транспортний засіб ввезено в Україну в якості гуманітарної допомоги. Факт ввезення на митну територію України та оформлення у якості гуманітарної допомоги даного транспортного засобу підтверджується відомостями, що містяться у АСМО «Інспектор» та копіями документів, які додані до відповіді Львівської митниці від 25.12.2023 № 7.4-1/7.4-28-03-01/7.19/33342. Так, згідно поданої громадянином Румунії ОСОБА_3 ( ОСОБА_4 ) до митного контролю та оформлення Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 01.08.2023, відправником товару зазначено організацію ВОЛОНТЕРИ З АНГЛІЇ (адреса Великобританія), отримувачем громадську організацію «Незламна Україна» (вул. Київська, буд. 50, кв. 31, м. Житомир; код ЄДРПОУ 44796538). Декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 01.08.2023, заповнено та підписано особисто громадянином Румунії ОСОБА_3 ( ОСОБА_4 ). Також до митного оформлення громадянином Румунії ОСОБА_3 ( ОСОБА_4 ) було надано лист-звернення громадської організації «Незламна Україна» за вих. № 28/06 від 31.07.2023 на адресу начальника Львівської митниці про те, що отримувачем вказаного транспортного засобу у якості гуманітарної допомоги, а саме автомобіля марки «FORD», модель «RANGER», кузов № НОМЕР_1 , іноземний реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 є громадська організація «Незламна Україна».
На адреси місця реєстрації (проживання) ОСОБА_3 ( ОСОБА_4 ), наявні в електронних базах Державної митної служби, направлено виклики за № 7.19-3/7.19-20/10/8821 від 19.12.2023, № 1229.151/7.19-20/8731 від 15.12.2023 про необхідність прибуття до митного органу для дачі пояснень з приводу обставин ввезення транспортного засобу марки «FORD», модель «RANGER», кузов № НОМЕР_1 , іноземний реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 , але даний громадянин у визначений термін не прибув та не направив на адресу митниці письмових пояснень (за даними АТ «УКРПОШТА» відправлення за номерами 0600070929381, 0600070934407 (трекінги додаються) доставлені за зазначеною адресою та вручено особисто).
З метою підтвердження або спростування отримання громадською організацією «Незламна Україна» транспортного засобу, видачі листа-звернення Житомирською митницею повторно було направлено запит до громадської організації «Незламна Україна» з доданням копії зазначеного листа (звернення) за вих. № 7.19-3/7.19-20-02/14/9086 від 28.12.2023 про надання інформації щодо підтвердження або спростування видачі вказаного звернення, на який 05.01.2024 за вх. № 110/14-20 Житомирської митниці отримано відповідь за вих. № 69/24 від 03.01.2024, згідно якої громадська організація «Незламна Україна» заперечує видачу вказаного листа.
Згідно ч. 1 ст. 467 Митного кодексу України, зі змінами, внесеними відповідно до Закону України від 08.11.2018 № 2612-VIII «Про внесення змін до Митного України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України», процесуальні строки накладення адміністративного стягнення обчисляються з моменту виявлення правопорушення (цей момент може співпадати з моментом складання протоколу про порушення митних правил, а також відраховуватись з моменту встановлення ознак правопорушення). У даному випадку датою виявлення та встановлення ознак правопорушення є 01.12.2023, тобто дата отримання Житомирською митницею письмової відповіді громадської організації «Незламна Україна» за вих. № 60/23 від 01.12.2023 (вх.Житомирської митниці № 10312/14-20 від 01.12.2023).
Відповідно до ст. 1 Закону Україну «Про гуманітарну допомогу» від 22.10.1999 року № 1192-XIV гуманітарна допомога цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті 3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації». Безоплатна допомога (пересилка, виконання робіт, надання послуг) - надання гуманітарної допомоги без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсації донорам.
У відповідності до постанови Кабінету міністрів України від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» (із змінами) (далі постанова Кабінету міністрів України від 01.03.2022 № 174) на період воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги від донорів (у значенніЗакону України«Про гуманітарну допомогу») здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Слід зазначити, що з 01.12.2023 переміщення гуманітарної допомоги, врегульовано іншим порядком пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2023 № 953 «Деякі питанняпропуску таобліку гуманітарноїдопомоги вумовах воєнногостану (ПКМУ від 01.03.2022 №174 з 01.12.2023 втратила чинність).
При цьому,Порядок митного оформлення вантажів гуманітарної допомоги, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22.03.2000 № 544, таПорядок взаємодії центральних і місцевих органів виконавчої влади та Національного банку щодо реалізації Закону України «Про гуманітарну допомогу», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2013 № 241, не застосовуються.
Згідно ч. 1 ст. 318 Митного кодексу України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України. Митним кодексом України визначено, що товари будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі (п. 57 ст.4 Митного кодексу України).
Відповідно до п. 5 Постанови Пленуму Верховного суду України від 03 червня 2005 року № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» із змінами і доповненнями,внесеними постановою Пленуму Верховного Суду України від 30 травня 2008 року № 8 незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю це їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані. Відповідно до п. 6 цієї Постанови підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Частиною 1 статті 483 Митного кодексу України встановлено, що переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовленихсховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодонайменування товарів,їх ваги(зурахуванням допустимихвтрат заналежних умовзберігання ітранспортування)або кількості,країни походження,відправника та/абоодержувача,кількості вантажнихмісць,їх маркуваннята номерів,неправдиві відомості,необхідні длявизначення кодутовару згідноз відомості щодонайменування товарів,їх ваги(зурахуванням допустимихвтрат заналежних умовзберігання ітранспортування)або кількості,країни походження,відправника та/абоодержувача,кількості вантажнихмісць,їх маркуваннята номерів,неправдиві відомості,необхідні длявизначення кодутовару згідноз УКТ ЗЕД та його митної вартості, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України, (абзац другий частини першої статті 483 визнано таким, що не відповідаєКонституції України (є неконституційним), згідно з Рішенням Конституційного Суду України від 05.07.2023 р. N 5-р(II)/2023), (з 05.01.2024р. частину першу статті 483 викладено у новій редакції, передбаченій підпунктом 1 пункту 13 розділу І Закону України від 21.11.2023 р. N 3475-IX).
Згідно Закону України від 21.11.2023 р. N 3475-IX частиною 1 статті 483 Митного кодексу України встановлено наступне: «переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю».
Беручи до уваги викладене, обставин, передбачених ст. 460 Митного кодексу України, які виключають відповідальність за ст. 483 Митного кодексу України, при складанні даного протоколу про порушення митних правил не встановлено.
Слід зазначити, що статтею 68 Конституції України визначено, що кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Таким чином, в діях громадянина ОСОБА_2 є склад правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
В судовому засідання представник митниці просить визнати винним ОСОБА_2 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України та застосувати стягнення за санкцією статті, у вигляді штрафу з конфіскацією безпосередніх предметів порушення митних правил.
В судовому засіданні ОСОБА_4 , пояснив, що дійсно 01.08.2023 через пункт пропуску «Шегині-Медика» з Польщі на територію України ввіз автомобіль «FORD», який передав фонду «Незламна Україна», в якості гуманітарної допомоги, що підтверджується актом прийому-передачі благодійної допомоги від 13.03.2024 та відеозаписом.
В судовому засіданні свідок ОСОБА_5 пояснила, що є співзасновником ГО "Незламна Україна". Т/з марки «FORD», модель «RANGER», кузов № НОМЕР_1 , іноземний реєстраційний номерний знак FL07BVA громадська організація не замовляла та не отримувала. Документи, які надійшли з митниці і від суду мають ознаки підробки, як її підпису так і печатки організації. Також зазначила, що ОСОБА_6 ніколи не був волонтером і т/з не доставляв.
Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_7 пояснив, що є одним із співзасновників ГО "Незламна Україна" по напрямку іяз транспортними засобами. Зазначив, що громадська організація замовляла та отримувала т/з марки «FORD», модель «RANGER» з іншим номером кузова, який дійсно був отриманий, відремонтований та переданий військовим, де і зараз використовується. Саме під цей лист, з підробленим підписом та печаткою, невідомою особою подано лист про т/з марки «FORD», модель «RANGER», кузов № НОМЕР_1 , іноземний реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 , який громадською організацією не замовлявся та не отримувався.
Заслухавши пояснення представника митниці, особу щодо якої складено протокол, свідків, дослідивши матеріали справи, додаткові матеріали, суд приходить до наступного висновку.
Вина ОСОБА_2 у вчиненні адміністративного правопорушення,передбаченого ч.1ст.483МК Українипідтверджується наступнимидоказами:протоколом про адміністративне правопорушення № 0054/10100/24 від 13.02.2024;доповідною запискоювід 13.02.2024; копією листа про надання інформації щодо вантажів гуманітарної допомоги від 28.09.2023; відповіддю зЛьвівської митницівід 13.10.2023про наданняінформації щодомитного оформленняв періодз 01.07.2023 по 30.09.2023 в зоні діяльності Львіської митниці вантажівгуманітарної допомоги,отримувачами якихє суб`єкти,зареєстровані вЖитомирській області; відповіддю громадської організації «Незламна Україна» від 01.12.2023, згідно якої т/з, вказані у вищезгаданому запиті, надійшли на адресу ГО, окрім т/з «FORD», модель «RANGER», кузов № НОМЕР_1 , іноземний реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 , вказаний т/з вказана громадська організація у якості гуманітарної допомоги не отримувала, не очікувала та не замовляла; митною декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою; довідкою Центральноїбази данихДержмитслужби від13.02.2024; копією листаза данимидиспетчера ЗМКта пасажирськогопункту пропуску;довідкою від133.02.2024про визначеннявартості т/з;скріншотами №1,№2,№3,№4.
Згідно відповіді командира в/ч НОМЕР_3 від 13.05.2024 №253, транспортний засіб «FORD», модель «RANGER», кузов № НОМЕР_1 , іноземний реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 , 2006 року виготовлення, до в/ч НОМЕР_3 не передавався, на обліку не перебуває.
Як вбачається, з повідомлення громадської організації «Незламна Україна» № 92/24 від 05.08.2024, будь-яка інформація та будь які дані стосовно т/з «FORD», модель «RANGER», кузов № НОМЕР_1 , іноземний реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 у ГО «Незламна Україна» та її волонтерів відсутня. Вищевказаний т/з громадською організацією в якості благодійної (гуманітарної допомоги) та відповідно акт приймання передачі на вищевказаний т/з не надавався та не підписувався. Відповідно наявний факт підроблення документу.
Твердження ОСОБА_6 про те, що т/з був переданий ГО "Незламна Україна" та перебуває у в/ч НОМЕР_3 спростовано показами свідків ОСОБА_5 та ОСОБА_7 , які є співзасновниками громадської організації та відповіддю командира в/ч НОМЕР_3 .
Таким чином, громадянин Румунії ОСОБА_4 вчинив дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України товару транспортного засобу марки «FORD», модель «RANGER», кузов № НОМЕР_1 , іноземний реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 , 2006року виготовлення,бувший у використанні,об`єм двигуна-2500см3,тип двигуна-дизель, у якості гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану без оподаткування та застосовування заходів нетарифного регулювання, з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для його переміщення документів, що містять неправдиві відомості щодо отримувача товару, а саме Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 01.08.2023, у якій отримувачем вказано громадську організацію «Незламна Україна» та листа-звернення за вих. № 28/06 від 31.07.2023 громадської організації «Незламна Україна», одержаного незаконним шляхом.
Враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, суд приходить до висновку про накладення на ОСОБА_2 адміністративного стягнення у виді штрафу з конфіскацією безпосередніх предметів порушення митних правил.
Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення суддею постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.
Керуючись ст.ст. 483, 527-529 МК України, суд, -
п о с т а н о в и в :
ОСОБА_2 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 Митного кодексу України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товарів безпосереднього предмету порушення митних правил, що становить 90 000 (дев`яносто тисяч) гривень 00 коп., зконфіскацією безпосередніх предметів порушення митних правил: транспортний засіб марки «FORD», модель «RANGER», кузов № НОМЕР_1 , іноземний реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 , 2006 року виготовлення.
Штраф стягнути на рахунок: (Отримувач Житомирська митниця, код отримувача (ЄДРПОУ) -44005610, МФО 899998, Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), р/р UA028999980355749089801466726, призначення платежу: справа про порушення митних правил №0054/10100/24, ОСОБА_4 .
Стягнутиз ОСОБА_2 на користь держави в особі ДСА України судовий збір у розмірі 605, 60грн. Отримувач коштів ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, Банк отримувача Казначейство України (ЕАП), Рахунок отримувача UA908999980313111256000026001, Код класифікації доходів бюджету 22030106.
Роз`яснити особі, щодо якої застосовано адміністративне стягнення, що відповідно до частини 1 статті 307 КУпАП штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через 15 (п`ятнадцять) днів з дня вручення йому копії постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніше як через п`ятнадять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Відповідно вимог ст. 308 КУпАП, у разі несплати правопорушеником штрафу у строк, встановлений ч.1 ст. 307 КУпАП, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника. У порядку примусового виконання про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу.
Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного суду через Богунський районний суд м. Житомира протягом 10 днів з дня її винесення.
Суддя С.М. Костенко
Постанова підлягає зверненню до виконання протягом трьох місяців з дня її винесення.
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2024 |
Оприлюднено | 07.08.2024 |
Номер документу | 120822601 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Богунський районний суд м. Житомира
Костенко С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні