Рішення
від 06.08.2024 по справі 905/534/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901,UA368999980313151206083020649


Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

06.08.2024 Справа №905/534/24

Господарський суд Донецької області у складі судді Кучерявої О.О.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу № 905/534/24,

за позовом Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу», м.Покровськ в особі відокремленого підрозділу «Добропільське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства», м.Добропілля, Донецька обл.,

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Техіновація», смт.Олександрівка, Донецька обл.,

про стягнення 172 191,92 гривень

без виклику представників сторін

СУТЬ СПОРУ:

Комунальне підприємство «Компанія «Вода Донбасу» в особі відокремленого підрозділу «Добропільське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» звернулось до Господарського суду Донецької області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Техіновація» про стягнення заборгованості у розмірі 172 191,92 гривень.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на неналежне виконання відповідачем своїх зобов`язань за договорами на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення від 14.01.2020, 22.05.2022 № 493 в частині оплати за надані послуги.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 01.04.2024 для розгляду даної справи визначено суддю Кучеряву О.О.

Ухвалою суду від 08.04.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (без проведення судового засідання). Встановлено строк сторонам для подання заяв по суті справи, доказів.

Згідно спільного розпорядження голови та керівника апарату Господарського суду Донецької області від 25.05.2023 № 6-р, з метою недопущення випадків загрози життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів і працівників суду, продовжено особливий режим роботи суду в умовах воєнного стану з урахуванням Рішення зборів суддів від 13.06.2022 №1, а саме: суддям та працівникам апарату суду виконання посадових обов`язків в змішаному режимі, учасникам судових засідань рекомендовано утримуватись від відвідування приміщення суду, свої процесуальні права та обов`язки реалізовувати з використанням альтернативних способів подачі документів та участі в судових засіданнях.

Постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 року № 1137 затверджено Положення про Єдиний державний вебпортал електронних послуг. Згідно із п. 3 Загальної частини Положення Портал Дія призначений для реалізації права кожного на доступ до електронних послуг та інформації про адміністративні та інші публічні послуги, звернення до органів виконавчої влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (у тому числі відповідно до Закону України «Про звернення громадян»), отримання інформації з національних електронних інформаційних ресурсів, яка необхідна для надання послуг, а також для проведення моніторингу та оцінки якості послуг у випадках, визначених цим Положенням.

Суд зазначає, що 08.04.2024 судом було здійснено підписку позивача та відповідача на отримання процесуальних документів електронною поштою по справі №905/534/24, зокрема: за електронними адресами позивача - secretar.vodadn@gmail.com., vodadobropolje@gmail.com., за електронною адресою відповідача: 35293307@mail.gov.ua. (вказані електронні пошти зазначені позивачем на титульному аркуші позовної заяви).

Суд вбачає за необхідне зазначити, що після підписання електронним цифровим підписом судді процесуальних документів по справі, програма «Діловодство спеціалізованого суду» направляє автоматично всім учасникам справи всі процесуальні рішення на їх електронні пошти. При цьому, відомості у програмі «Діловодство спеціалізованого суду» містяться щодо дати доставки електронного листа на електроні адреси сторін.

Відповідно до ч. 5 ст. 176 Господарського процесуального кодексу України ухвала про відкриття провадження у справі надсилається учасникам справи, а також іншим особам, якщо від них витребовуються докази, в порядку, встановленому статтею 242 цього Кодексу, та з додержанням вимог частини четвертої статті 120 цього Кодексу.

Згідно з частиною одинадцятою статті 242 ГПК України, якщо учасник справи має електронний кабінет, суд надсилає всі судові рішення такому учаснику в електронній формі виключно за допомогою Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи чи її окремої підсистеми (модуля), що забезпечує обмін документами. У разі відсутності в учасника справи електронного кабінету суд надсилає всі судові рішення такому учаснику в паперовій формі рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Ухвала суду від 08.04.2024 про відкриття провадження у справі була доставлена до електронного кабінету позивача та відповідача в підсистемі «Електронний суд» про що свідчить наявні в матеріалах справи довідки про доставку документу до електронного кабінету від 25.04.2024.

Окрім того, ухвала суду від 08.04.2024 розміщена в ЄДРСР, який є відкритим для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України (ч.1 ст.4 ЗУ «Про доступ до судових рішень»), та відповідач мав право та дійсну можливість ознайомитись з нею у цьому реєстрі.

Також, з метою повідомлення відповідача про відкриття провадження у справі та надання останньому можливості реалізувати власні процесуальні права, судом засобами поштового зв`язку направлена ухвала суду від 07.02.2024 про відкриття провадження у справі № 905/534/24 на адресу відповідача, яка зазначена у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Як встановлено перевіркою руху поштового відправлення за відомостями вебсайту Укрпошти, вказана поштова кореспонденція (ухвала), направлена на адресу відповідача (84000, Донецька область, смт.Олександрівка, вул.Ювілейна, буд.19), з номером відправлення 0600945847554, була повернена за зворотною адресою з відміткою «адресат відсутній за вказаною адресою».

Водночас, відповідно до п. 5 ч. 6 ст. 242 ГПК України, днем вручення судового рішення є: день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

У відповідності до статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмним забезпеченням Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за зазначеним заявником критерієм пошуку та містить відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, які є актуальними на дату та час формування витягу або на дату та час, визначені у запиті, або інформацію про відсутність таких відомостей у цьому реєстрі. Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру (стаття 7 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»). Відповідно до пункту 10 частини 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», місцезнаходження юридичної особи належить до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Як унормовано частиною 1, 2, 4 статті 10 вказаного Закону, якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою. Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, використовуються для ідентифікації юридичної особи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи - підприємця, у тому числі під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах. Таким чином, відомості про місцезнаходження відповідача, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, є офіційним та достовірним підтвердженням зазначеної інформації.

Враховуючи наведене вище, господарський суд вважає, що не отримання відповідачем кореспонденції, яку господарський суд з дотриманням вимог процесуального закону надіслав за належною адресою, є обставиною, яка зумовлена не об`єктивними причинами, а суб`єктивною поведінкою сторони щодо отримання кореспонденції, яка надходила на її адресу. На підставі викладеного, відповідач несе ризики такої своєї поведінки, що цілком залежала від його волі. Водночас, відповідно до п. 5 ч. 6 ст. 242 ГПК України, починається обрахунок визначеного судом процесуального строку на подання відповідачем відзиву на позов.

01.05.2024 через систему «Електронний суд» від позивача надійшла заява, в якій останній повідомляє суд, що під час підготовки позовної заяви по справі юрисконсультом Добропільського ВУВКГ Тищенком А.О. була допущена технічна помилка (описка) - у переліку додатків вказаний помилковий номер супровідного листа (№ 20/227 від 22.02.2022) замість фактично наданого супровідного листа № 20/226 від 22.02.2022.

Враховуючи, що господарським судом вжито всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача про розгляд справи та забезпечення реалізації ним права на судовий захист своїх прав та інтересів, у т.ч. шляхом подання відзиву на позов, з огляду на те, що подання відзиву на позов є правом, а не його обов`язком, спір вирішено за наявними матеріалами відповідно до приписів ч.9 ст.165 ГПК України.

Таким чином, всім учасникам справи надано можливість для висловлення своєї правової позиції по суті позовних вимог та судом дотримано, під час розгляду справи, обумовлені чинним ГПК України процесуальні строки для звернення із заявами по суті справи та іншими заявами з процесуальних питань.

Положеннями частини 8 статті 252 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що при розгляді справи у порядку спрощеного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що матеріали справи містять достатньо доказів, які мають значення для правильного вирішення спору, внаслідок чого справа може бути розглянута за наявними у справі матеріалами.

Відповідно до частини 4 статті 240 Господарського процесуального кодексу України у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.

Рішення складено 06.08.2024 у зв?язку із веденням на території України воєнного стану та об?єктивною неможливістю розгляду справи у строк, встановлений ст.248 ГПК України, з урахуванням роботи суду в умовах воєнного стану.

Суд, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з?ясувавши всі фактичні обставини, об?єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті дослідивши матеріали справи,

В С Т А Н О В И В

14.01.2020 між Комунальним підприємством «Компанія «Вода Донбасу» (виробник, позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Техіновація» (споживач, відповідач) укладено договір № 493 на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення (далі - договір), за умовами п. 1.1 якого, виробник подає по своїм мережам воду питну до місця підключення водопровідного вводу споживача до мереж виробника в межах узгоджених розрахункових обсягів з урахуванням технічних можливостей виробника, а споживач оплачує послуги з централізованого питного водопостачання виробникові.

Відповідно до п. 1.2 договору, виробник приймає і очищує стічні води споживача - усі види стічних вод, що утворились внаслідок діяльності споживача після використання води в усіх системах водопостачання (господарсько-питного, технічного, гарячого водопостачання тощо), а також поверхневі стічні води з території споживача, а споживач оплачує послуги з централізованого водовідведення виробникові на умовах цього договору.

Виробник подає споживачеві воду, яка відповідає ДСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною», протягом усього періоду дії договору в межах узгоджених розрахункових обсягів, зазначених у п.2.2 цього договору. Розрахунок-заявка складається споживачем згідно з встановленими нормами водоспоживання, кількості водо споживачів і підлягає погодженню з виробником (п. 2.1 договору).

При неможливості вести облік води по приладу обліку з причин, що не залежать від споживача, кількість використаної води визначається за середньодобовою витратою води за попередні два розрахункові місяці. Цей порядок зберігається на протязі не більше 2-х місяців до установки споживачем справного приладу обліку. Якщо протягом 2-х місяців споживачем не буде встановлено справний і повірений або новий прилад обліку, витрата води визначається на підставі п. 2.2 цього договору (п. 2.5 договору).

Кількість поданої в розрахунковому місяці води оформляється двостороннім актом, завіреним підписом представників сторін та печаткою або штампом один раз на місяць не пізніше 24 числа поточного місяця із зазначенням місяця, в якому здійснена поставка води, номера договору, показань приладів обліку або розрахунків згідно з п. 2.5 або п. 2.6 і 2.7 договору. В актах реалізації по електронним приладам обліку води додатково вказуються показання лічильника обліку відпрацьованого часу (п. 2.8 договору).

При необґрунтованій відмові споживача від підпису двостороннього акта, виробник складає односторонній акт, один примірник якого разом із платіжними документами в 3-х денний строк направляється споживачу як підстава для сплати (п. 2.12 договору).

Виробник надає послуги централізованого водовідведення (п.1.2 договору) протягом усього періоду дії договору в межах обсягів, передбачених п. 3.4 цього договору (п. 3.1 договору).

Виробник приймає і очищує стічні води споживача в межах узгоджених розрахункових обсягів у межах гранично-допустимих концентрацій забруднюючих речовин, в т.р. об`ємів стічних вод, що утворюються внаслідок випадання атмосферних опадів, сніготанення та здійснення поливально-мийних робіт під час прибирання територій (далі - поверхневі стічні води), і неорганізовано потрапляють в мережі водовідведення споживача та/або виробника, як при загальносплавній, так і при роздільній системі водовідведення (п. 3.2 договору).

Розрахунок-заява складається споживачем згідно з установленими нормами водоспоживання з дотриманням вимог 4.10 - 4.13, 5.29, 5.30 «Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України» та підлягає погодженню з виробником. Споживач здійснює розрахунок скидання в каналізаційну мережу додаткового обсягу поверхневих стічних вод і узгоджує його з виробником. Розрахунок проводиться на підставі п.4.10-4.13 «Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України», а також двостороннього акта обстеження території, завіреного підписами уповноважених представників сторін та їх печаткою або штампом. При відсутності акту обстеження виробник приймає розрахунок споживача до складання необхідного акту. Після складання акту обстеження території, у разі якщо дані в раніше прийнятому розрахунку не будуть відповідати акту обстеження, споживачеві необхідно провести новий розрахунок скидання в каналізаційну мережу додаткового обсягу поверхневих стічних вод і погодити його з виробником. Після цього виробник здійснює необхідний перерахунок за даним договором (п. 3.3 договору).

В пункті 3.4 договору сторони погодили розрахунковий обсяг стічних вод: січень - 1295 м3, лютий - 1228 м3, березень - 1295 м3, квітень - 1262 м3, травень - 1295 м3, червень - 1262 м3, липень - 1295 м3, серпень - 1295 м3, вересень - 1262 м3, жовтень - 1295 м3, листопад 1262 м3, грудень - 1295 м3, всього - 15341 м3.

Обсяг стічних вод, що надходять у міську каналізаційну мережу, визначається за показами приладу обліку стоків або розрахунковим шляхом (п. 3.5 договору).

Відповідно до п. 3.6 договору, при неможливості вести облік скидання стоків по приладу обліку стоків з причин, що не залежать від споживача обсяг стоків визначається за середньодобовим обсягом стоків за попередні два розрахункові місяці. Цей порядок зберігається на протязі не більше 2-х місяців до установки і здачі в експлуатацію споживачем справного і повіреного приладу. Якщо протягом 2-х місяців не буде зданий в експлуатацію справний і повірений прилад, обсяг стоків визначається згідно п. 3.4 цього договору.

Кількість прийнятих в розрахунковому місяці виробником від споживача стічних вод оформляється двостороннім актом, завіреним підписом представників сторін та печаткою або штампом, один раз на місяць не пізніше 24 числа поточного місяця. При необґрунтованій відмові споживача від підписання двостороннього акта, виробник складає односторонній акт, один примірник якого разом із платіжними документами в 3- денний строк направляється споживачу як підстава для сплати (п. 3.7 договору).

За умовами п. 3.8 договору, скидання споживачем стічних вод з перевищенням гранично допустимих концентрацій (ГДК) забороняється. Виробник встановлює споживачеві наступні гранично допустимі концентрації забруднюючих речовин у стічних водах згідно з Правилами приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення» (мг/дм3 або г/м3), зокрема для м. Білозерське: 1) БПК3 - 170; 2) Зважені речовини - 190; 3) Нафтопродукти - 2,2; 4) Хлориди - 273; 5) Сульфати - 320; 6) Сульфіди - 1,5; 7) Залізо загальне - 1,5; 8) Жири - 50; 9) Фосфати - 10,7; 10) СПАВ - 2,8; 11) Нітрити - 1; 12) Нітрати - 29,9; 13) Рн - 6,5-9; 14) Сухий залишок - 1480; 15) Температура - не більше 40*С; 16) ГПК - 300; 17) Азот аміака - 23,3.

Категорично забороняється скидати в каналізаційну мережу: нерозчинні масла, смоли, мазут; кислоти, горючі суміші, токсичні і розчинені газоподібні речовини, здатні створювати в мережах і спорудах токсичні гази; речовини, для яких не встановлено ГДК водойм; концентровані маткові і кубові розчини; радіоактивні речовини, епідеміологічно небезпечні бактеріальні та вірусні забруднення; будівельне сміття, тверді побутові відходи, сторонні предмети.

Споживач зобов`язується щомісяця до 5 числа місяця, наступного за звітним, надавати виробникові відомості про обсяги скинутих стічних вод в комунальну каналізаційну мережу за минулий місяць та їх якісних показників (результатів аналізу стічних вод). У разі не надання зазначених відомостей виробник має право провести аналіз стоків споживача самостійно з оплатою вартості цих робіт споживачем протягом 3 банківських днів з моменту одержання платіжних документів (п. 3.9 договору).

Споживач зобов`язаний забезпечити можливість проведення працівниками виробника в будь-який час доби контрольного відбору проб стічних вод споживача, включаючи надання необхідних відомостей та експлуатаційного персоналу (п. 3.14 договору).

Розмір плати за скидання стічних вод з перевищенням ГДК у систему каналізації населеного пункту визначається згідно з вимогами Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення (п. 3.16 договору).

Розмір плати за скид об`ємів стічних вод в систему каналізації населеного пункту, які перевищують обсяги, зазначені у п. 3.4 цього договору, визначається згідно з вимогами Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення (п. 3.17 договору).

Контроль якості стічних вод, що скидаються споживачем у комунальну каналізацію, здійснює виробник (п. 4.3 договору).

Відповідно до п. 5.1 договору, надані виробником у відповідності з цим договором послуги централізованого водопостачання та водовідведення споживач оплачує відповідно з тарифами, встановленими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 10.08.2017 № 1014 «Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 16 червня 2016 року № 1141».

На момент підписання договору виробником тариф на послуги водовідведення становить 9,35 грн за 1 м. куб. (без ПДВ). На загальну суму нараховується ПДВ 20% (п. 5.3 договору).

У разі затвердження нових розмірів тарифів споживач оплачує послуги за цим договором з дня набрання ними чинності без додаткового узгодження (п. 5.4 договору).

Відповідно до умов п. 5.5 договору, орієнтовна сума договору на дату його укладення становить 143 438,35 грн, ПДВ 20% 28 687,67 грн, всього з ПДВ 172 126,02 грн.

За умовами п. 5.6 договору, споживач самостійно здійснює поточні платежі за цим договором за діючими тарифами в такі строки:

- до початку поточного місяця в розмірі 1/3 місячного обсягу за першу декаду;

- до 10 числа поточного місяця в розмірі 1/3 місячного обсягу за другу декаду;

- до 20 числа поточного місяця в розмірі 1/3 місячного обсягу за третю декаду.

При цьому розмір платежів визначається виходячи з вартості споживання послуг у минулому місяці.

Остаточний розрахунок за надані послуги за поточний місяць споживач здійснює самостійно на підставі підписаного сторонами акту (акту-рахунку) платіжним дорученням, з урахуванням поточних оплат, не пізніше ніж через 3 банківських дні після підписання акту (акту-рахунку) (п. 5.7 договору).

Відповідно до п. 6.4 договору, споживач зобов`язаний зокрема: щомісячно підписувати акт, що фіксує кількість поданої води і прийнятих стічних вод. При необґрунтованій відмові від підпису акта, акт в односторонньому порядку підписується виробником на підставі даних приладів обліку або п. 2.2, 3.4 цього договору, один примірник акта разом із рахунком на оплату (актом-рахунком) направляється у триденний термін споживачеві як підстава для сплати.

За несвоєчасну оплату (несплату) послуг, у строки, передбачені пунктами 3.9, 5.6 і 5.7 цього договору, споживач сплачує пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ з урахуванням індексу інфляції, а також 3% річних від суми простроченого платежу за кожен день прострочення, при цьому пеня нараховується за весь період прострочення боргу (п. 7.2 договору).

Цей договір набирає чинності при досягненні згоди з усіх істотних умов договору і діє з 14 січня 2020 року по 31 грудня 2020 року включно (п. 12.1 договору).

Договір складений та підписаний уповноваженими представниками сторін та скріплений печатками.

01 січня 2021 року сторонами підписано Додаткову угоду № 2 до договору № 493 від 14.01.2020 на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення. Сторони погодили викласти нижчезазначені пункти в наступній редакції:

п. 3.4 договору: погоджений розрахунковий обсяг стічних вод: січень - 1295 м3, лютий - 1195 м3, березень - 1295 м3, квітень - 1262 м3, травень - 1295 м3, червень - 1262 м3, липень - 1295 м3, серпень - 1295 м3, вересень - 1262 м3, жовтень - 1295 м3, листопад 1262 м3, грудень - 1295 м3, всього - 15 308 м3.

п. 3.16 договору: розмір плати за скидання стічних вод з перевищенням ГДК до систем каналізації населеного пункту визначається згідно з вимогами Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення.

п. 3.17 договору: розмір плати за скид об`ємів стічних вод в систему каналізації населеного пункту, які перевищують обсяги, зазначені у п. 3.4 цього договору, визначається згідно з вимогами Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення.

п. 5.5 договору: орієнтовна сума договору на дату його укладення становить 286 568,15 грн, ПДВ 20% 57 313,63 грн., всього з ПДВ 343 881,78 грн.

Додано у розділ 10 договору пункт 10.4 та викладено його в наступній редакції: споживач в термін до 10 числа місяця наступного за звітним кварталом надає на адресу виробника оформлену належним чином Довідку про внутрішній розподіл води.

Внесено зміни до п. 12.1 договору, замінивши цифри « 31.12.2020» на « 31.12.2021».

Додаткова угода складена та підписана уповноваженими представниками сторін та скріплена печатками сторін.

01 січня 2022 року сторони уклали Додаткову угоду № 4 до договору № 493 від 14.01.2020 на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, відповідно до п. 1 якого викласти найменування договору у наступній редакції: «Договір про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення». Сторони погодили викласти нижчезазначені пункти в наступній редакції:

п. 2.5 договору: при неможливості вести облік води по приладу обліку з причин, що не залежать від споживача (припинення нормальної роботи приладів обліку через несправності, що виникли в його механізмі і т.і.), кількість використаної води визначається за середньодобовою витратою води за попередні два розрахункові місяці з застосуванням математичного округлення дробової частини показань спожитої води до цілого числа без врахування літрів. Цей порядок зберігається на протязі не більше 2-х місяців до установки споживачем справного приладу обліку. Якщо протягом 2-х місяців споживачем не буде встановлено справний і повірений або новий прилад обліку, витрата води визначається за пропускною спроможністю водопровідного вводу при швидкості руху води в ній 0,7 м/с та дією її повним перерізом цілодобово до встановлення справного і повіреного або нового приладу обліку або відключення від системи централізованого водопостачання.

п. 3.4 договору: погоджений розрахунковий обсяг стічних вод: січень - 938 м3, лютий - 873 м3, березень - 938 м3, квітень - 916 м3, травень - 938 м3, червень - 916 м3, липень - 938 м3, серпень - 938 м3, вересень - 916 м3, жовтень - 938 м3, листопад 916 м3, грудень - 938 м3, всього - 11 103 м3.

Доповнено договір п. 3.17 наступного змісту: розмір плати за скид об`ємів стічних вод в систему централізованого водовідведення, які перевищують обсяги, зазначені у п. 3.4 цього договору, визначається згідно з вимогами місцевих Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення.

Пункт 5.5 договору доповнити абзацом у наступній редакції: орієнтовна сума договору на 2022 рік становить 103 813,05 грн., ПДВ 20% 20 762,61 грн., всього з ПДВ 124 575,66 грн.

Внесено зміни до п. 12.1 договору, замінивши цифри « 31.12.2021» на « 31.12.2022».

Доповнено договір п. 12.5 наступного змісту: після затвердження Кабінетом Міністрів України Типового договору з індивідуальним споживачем у будівлі, приміщення якої є самостійними об`єктами нерухомого майна, про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, сторонами буде переукладено договір про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення відповідно до вимог чинного законодавства.

Додаткова угода підписана уповноваженими представниками сторін та скріплена печатками сторін.

22.05.2023 між Комунальним підприємством «Компанія «Вода Донбасу» (виробник, позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Техіновація» (споживач, відповідач) укладено договір № 493 про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (далі - договір), відповідно до п. 1.1 якого, виробник подає по своїм мережам воду питну до місця підключення водопровідного вводу споживача до мереж виробника в межах узгоджених розрахункових обсягів з урахуванням технічних можливостей виробника, а споживач оплачує послуги з централізованого питного водопостачання виробникові.

Відповідно до п. 1.2 договору, виробник приймає і очищує стічні води споживача - усі види стічних вод, що утворились внаслідок діяльності споживача після використання води в усіх системах водопостачання (господарсько-питного, технічного, гарячого водопостачання тощо), а також поверхневі стічні води з території споживача, а споживач оплачує послуги з централізованого водовідведення виробникові на умовах цього договору.

Виробник подає споживачеві воду, яка відповідає ДСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною», протягом усього періоду дії договору в межах узгоджених розрахункових обсягів, зазначених у п.2.2 цього договору. Розрахунок-заявка складається споживачем згідно з встановленими нормами водоспоживання, кількості водо споживачів і підлягає погодженню з виробником (п. 2.1 договору).

При неможливості вести облік води по приладу обліку з причин, що не залежать від споживача (припинення нормальної роботи приладів обліку через несправності, що виникли в його механізмі і т.і.), кількість використаної води визначається за середньодобовою витратою води за попередні два розрахункові місяці з застосуванням математичного округлення дробової частини показань спожитої води до цілого числа без врахування літрів. Цей порядок зберігається на протязі не більше 2-х місяців до установки споживачем справного приладу обліку. Якщо протягом 2-х місяців споживачем не буде встановлено справний і повірений або новий прилад обліку, витрата води визначається за пропускною спроможністю водопровідного вводу при швидкості руху води в ній 0,7 м/с та дією її повним перерізом цілодобово до встановлення справного і повіреного або нового приладу обліку або відключення від системи централізованого водопостачання (п. 2.5 договору).

Кількість поданої в розрахунковому місяці води оформляється двостороннім актом, завіреним підписом представників сторін та печаткою або штампом один раз на місяць не пізніше 24 числа поточного місяця із зазначенням місяця, в якому здійснена поставка води, номера договору, показань приладів обліку або розрахунків згідно з п. 2.5 або п. 2.6 і 2.7 договору. В актах реалізації по електронним приладам обліку води додатково вказуються показання лічильника обліку відпрацьованого часу (п. 2.8 договору).

При необґрунтованій відмові споживача від підпису двостороннього акта, виробник складає односторонній акт, один примірник якого разом із платіжними документами в 3-х денний строк направляється споживачу як підстава для сплати (п. 2.12 договору).

Виробник надає послуги централізованого водовідведення (п.1.2 договору) протягом усього періоду дії договору в межах обсягів, передбачених п. 3.4 цього договору (п. 3.1 договору).

Виробник приймає і очищує стічні води споживача в межах узгоджених розрахункових обсягів у межах гранично-допустимих концентрацій забруднюючих речовин, в т.р. об`ємів стічних вод, що утворюються внаслідок випадання атмосферних опадів, сніготанення та здійснення поливально-мийних робіт під час прибирання територій (далі - поверхневі стічні води), і неорганізовано потрапляють в мережі водовідведення споживача та/або виробника, як при загальносплавній, так і при роздільній системі водовідведення (п. 3.2 договору).

Розрахунок-заява складається споживачем згідно з розрахунковими проектними показниками системи централізованого водовідведення та очисних споруд системи централізованого водовідведення з дотриманням вимог Правил охорони поверхневих вод від забруднення зворотними водами затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 1999 року № 465 та п. 14 розділу ІІ Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 316 від 01.12.2017 р. в редакції наказу Міністерства розвитку громад та територій № 286 від 09.11.2022 р. та підлягає погодженню з виробником. Споживач здійснює розрахунок скидання в каналізаційну мережу додаткового обсягу поверхневих стічних вод і узгоджує його з виробником. Розрахунок проводиться на підставі п. 14 розділу ІІ Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 316 від 01.12.2017р. в редакції наказу Міністерства розвитку громад та територій № 286 від 09.11.2022р. , а також двостороннього акта обстеження території, завіреного підписами уповноважених представників сторін та їх печаткою або штампом. При відсутності акту обстеження виробник приймає розрахунок споживача до складання необхідного акту. Після складання акту обстеження території, у разі якщо дані в раніше прийнятому розрахунку не будуть відповідати акту обстеження, споживачеві необхідно провести новий розрахунок скидання в каналізаційну мережу додаткового обсягу поверхневих стічних вод і погодити його з виробником. Після цього виробник здійснює необхідний перерахунок за даним договором (п. 3.3 договору).

В п. 3.4 договору сторони погодили розрахунковий обсяг стічних вод: січень - 938 м3, лютий - 873 м3, березень - 938 м3, квітень - 916 м3, травень - 938 м3, червень - 916 м3, липень - 938 м3, серпень - 938 м3, вересень - 916 м3, жовтень - 938 м3, листопад - 916 м3, грудень - 938 м3, всього - 11 103 м3.

Обсяг стічних вод, що надходять у міську каналізаційну мережу, визначається розрахунковим шляхом (п. 3.5 договору).

Відповідно до п. 3.6 договору, при неможливості вести облік скидання стоків по приладу обліку стоків з причин, що не залежать від споживача обсяг стоків визначається за середньодобовим обсягом стоків за попередні два розрахункові місяці. Цей порядок зберігається на протязі не більше 2-х місяців до установки і здачі в експлуатацію споживачем справного і повіреного приладу. Якщо протягом 2-х місяців не буде зданий в експлуатацію справний і повірений прилад, обсяг стоків визначається згідно п. 3.4 цього договору.

Кількість прийнятих в розрахунковому місяці виробником від споживача стічних вод оформляється двостороннім актом, завіреним підписом представників сторін та печаткою або штампом, один раз на місяць не пізніше 24 числа поточного місяця. При необґрунтованій відмові споживача від підписання двостороннього акта, виробник складає односторонній акт, один примірник якого разом із платіжними документами в 3- денний строк направляється споживачу як підстава для сплати (п. 3.7 договору).

За умовами п. 3.8 договору, скидання споживачем стічних вод з перевищенням гранично допустимих концентрацій (ГДК) забороняється. Виробник встановлює споживачеві наступні гранично допустимі концентрації забруднюючих речовин у стічних водах згідно з Правилами приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення» (мг/дм3 або г/м3), зокрема для м. Білозерське: 1) БСК - 186; 2) Завислі речовини - 186; 3) Нафтопродукти - 1,9; 4) Хлориди - 350; 5) Сульфати - 400; 6) Сульфіди - 1,5; 7) Залізо загальне - 1,72; 8) Жири - 50; 9) Фосфати - 9,1; 10) СПАР - 1,9; 11) Нітрити - 3,3; 12) Нітрати - 45,0; 13) Рн - 6,5-9; 14) Сухий залишок - 1584; 15) Температура - не більше 40*С; 16) ХСК - 439; 17) Азот амонійний - 20,8; 18) Феноли - 0,25.

Категорично забороняється скидати в каналізаційну мережу: нерозчинні масла, смоли, мазут; кислоти, горючі суміші, токсичні і розчинені газоподібні речовини, здатні створювати в мережах і спорудах токсичні гази; речовини, для яких не встановлено ГДК водойм; концентровані маткові і кубові розчини; радіоактивні речовини, епідеміологічно небезпечні бактеріальні та вірусні забруднення; будівельне сміття, тверді побутові відходи, сторонні предмети.

Споживач зобов`язується щомісяця до 5 числа місяця, наступного за звітним, надавати виробникові відомості про обсяги скинутих стічних вод в комунальну каналізаційну мережу за минулий місяць та їх якісних показників (результатів аналізу стічних вод). У разі не надання зазначених відомостей виробник має право провести аналіз стоків споживача самостійно з оплатою вартості цих робіт споживачем протягом 3 банківських днів з моменту одержання платіжних документів (п. 3.9 договору).

Споживач зобов`язаний забезпечити можливість проведення процівниками виробника в будь-який час доби контрольного відбору проб стічних вод споживача, включаючи надання необхідних відомостей та експлуатаційного персоналу (п. 3.14 договору).

Розмір плати за скид об`ємів стічних вод в систему централізованого водовідведення, які перевищують обсяги, зазначені у п. 3.4 цього договору, визначається згідно з вимогами місцевих Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення (п. 3.16 договору).

Розмір плати за скид об`ємів стічних вод в систему каналізації населеного пункту, які перевищують обсяги, зазначені у п. 3.4 цього договору, визначається згідно з вимогами Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення (п. 3.17 договору).

Контроль якості стічних вод, що скидаються споживачем у комунальну каналізацію, здійснює виробник (п. 4.3 договору).

Відповідно до п. 5.1 договору, надані виробником у відповідності з цим договором послуги централізованого водопостачання та водовідведення споживач оплачує відповідно з тарифами, встановленими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 10.08.2017 № 1014 «Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 16 червня 2016 року № 1141».

На момент підписання договору виробником тариф на послуги водовідведення становить 9,35 грн. за 1 м. куб. (без ПДВ). На загальну суму нараховується ПДВ 20% (п. 5.3 договору).

У разі затвердження нових розмірів тарифів споживач оплачує послуги за цим договором з дня набрання ними чинності без додаткового узгодження (п. 5.4 договору).

Відповідно до умов п. 5.5 договору, орієнтовна сума договору на 2023 рік становить 103 813,05 грн., ПДВ 20% 20 762,61 грн., всього з ПДВ 124 575,66 грн.

За умовами п. 5.6 договору, споживач самостійно здійснює поточні платежі за цим договором за діючими тарифами в такі строки:

- до початку поточного місяця в розмірі 1/3 місячного обсягу за першу декаду;

- до 10 числа поточного місяця в розмірі 1/3 місячного обсягу за другу декаду;

- до 20 числа поточного місяця в розмірі 1/3 місячного обсягу за третю декаду.

При цьому розмір платежів визначається виходячи з вартості споживання послуг у минулому місяці.

Остаточний розрахунок за надані послуги за поточний місяць споживач здійснює самостійно на підставі підписаного сторонами акту (акту-рахунку) платіжним дорученням, з урахуванням поточних оплат, не пізніше ніж через 3 банківських дні після підписання акту (акту-рахунку) (п. 5.7 договору).

Відповідно до п. 6.4 договору, споживач зобов`язаний зокрема: щомісячно підписувати акт, що фіксує кількість поданої води і прийнятих стічних вод. При необґрунтованій відмові від підпису акта, акт в односторонньому порядку підписується виробником на підставі даних приладів обліку або п. 2.2, 3.4 цього договору, один примірник акта разом із рахунком на оплату (актом-рахунком) направляється у триденний термін споживачеві як підстава для сплати.

За несвоєчасну оплату (несплату) послуг, у строки, передбачені пунктами 3.9, 5.6 і 5.7 цього договору, споживач сплачує пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ з урахуванням індексу інфляції, а також 3% річних від суми простроченого платежу за кожен день прострочення, при цьому пеня нараховується за весь період прострочення боргу (п. 7.2 договору).

Цей договір набирає чинності при досягненні згоди з усіх істотних умов договору і діє до моменту його підписання сторонами по 31 грудня 2023 року. На підставі ч. 3 ст. 631 Цивільного кодексу України сторони дійшли згоди, що умови цього договору застосовуються до відносин між ними, які виникли з 01 січня 2023 року (п. 12.1 договору).

Договір складений та підписаний уповноваженими представниками сторін та скріплений печатками з укладанням протоколу розбіжностей.

Протоколом розбіжностей до договору №493 від 22.05.2023 про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення від 29.05.2023 сторони погодили доповнити договір пунктом 5.11 наступного змісту: «Відповідно до ч. 1 ст. 528 Цивільного кодексу України виконання обов`язку по оплаті за надані послуги покладається замовником на Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕФЕКТИВНЕ ВУГЛЕВИДОБУВАННЯ», код ЄДРПОУ 42602776. При цьому виконавець зобов`язаний прийняти таке виконання», а також те, що цей протокол розбіжностей є невід`ємною частиною договору №493 про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення від 22.05.2023 та вступає в силу з моменту підписання сторонами договору.

Протокол розбіжностей підписаний представниками сторін та скріплений печатками підприємств без зауважень та виправлень.

09 червня 2023 року сторони підписали Протокол узгодження розбіжностей № 2 до договору про надання послуг з постачання холодної води № 493 від 22.05.2023, в якому погодили внесення змін до п. 5.11 договору наступного змісту: «На підставі ч. 1 ст. 528 Цивільного кодексу України сторони дійшли згоди, що зобов`язання споживача по оплаті за надані послуги, штрафні санкції, тощо згідно цього договору, може бути виконане Товариством з обмеженою відповідальністю «ЕФЕКТИВНЕ ВУГЛЕВИДОБУВАННЯ» (далі - третя особа), код за ЄДРПОУ 42602776. При цьому виробник зобов`язаний прийняти таке виконання за умови дотримання п. 5.8 цього договору, та отримання від третьої особи листа за підписом її керівника з підтвердженням виконання зобов`язання належним боржником по кожному платежу», а також те, що цей протокол узгодження розбіжностей № 2 є невід`ємною частиною договору про надання послуг з постачання холодної води №493 від 22.05.2023. Протокол узгодження розбіжностей вступає в силу з моменту його підписання і скріплення печатками.

Протокол узгодження розбіжностей № 2 підписаний представниками сторін та скріплений печатками підприємств без зауважень та виправлень.

На виконання умов договорів, позивач надав відповідачу послуги з централізованого водопостачання та водовідведення у період з 01 квітня 2021 року по 31 грудня 2023 року на загальну суму 172 191,92 грн.

В докази чого позивачем надано акти надання послуг, рахунки на оплату за надані послуги, зокрема:

1) відповідно до акту наданих послуг №493-04-2021 від 13.04.2021 за період з 16.03.2021 по 13.04.2021 послуги з водовідведення за договором №493 від 14.01.2020 складають у кількості 133 м3, послуги поверхневі стічні води складають у кількості 118 м3. Акт підписаний обома сторонами та скріплений печатками сторін.

Відповідно до рахунку №493/0421/1 від 13.04.2021 за період з 16.03.21 по 13.04.2021 сума за послуги з водовідведення у кількості 133 м3 складає 1243,55 грн, послуги поверхневі стічні води у кількості 118 м3 складає 1103,30 грн, разом 2346,85 грн, ПДВ 469,37 грн, всього з ПДВ 2816,22 грн.

2) відповідно до акту наданих послуг №493-05-2021 від 13.05.2021 за період з 14.04.2021 по 13.05.2021 послуги з водовідведення за договором №493 від 14.01.2020 складають у кількості 27 м3, послуги поверхневі стічні води складають у кількості 118 м3. Акт підписаний обома сторонами та скріплений печатками сторін.

Відповідно до рахунку №493/0521/1 від 13.05.2021 за період з 14.04.21 по 13.05.2021 сума за послуги з водовідведення у кількості 27 м3 складає 252,45 грн, послуги поверхневі стічні води у кількості 118 м3 складає 1103,30 грн, разом 1355,75 грн, ПДВ 271,15 грн, всього з ПДВ 1626,90 грн.

3) відповідно до акту наданих послуг №493-06-2021 від 14.06.2021 за період з 14.05.2021 по 14.06.2021 послуги з водовідведення за договором №493 від 14.01.2020 складають у кількості 78 м3, послуги поверхневі стічні води складають у кількості 118 м3. Акт підписаний виробником послуг, споживачем не підписаний.

Відповідно до рахунку №493/0621/1 від 14.06.2021 за період з 14.05.2021 по 14.06.2021 сума за послуги з водовідведення у кількості 78 м3 складає 729,30 грн, послуги поверхневі стічні води у кількості 118 м3 складає 1103,30 грн, разом 1832,60 грн, ПДВ 366,52 грн, всього з ПДВ 2199,12 грн.

4) відповідно до акту наданих послуг №493-07-2021 від 13.07.2021 за період з 15.06.2021 по 13.07.2021 послуги з водовідведення за договором №493 від 14.01.2020 складають у кількості 71 м3, послуги поверхневі стічні води складають у кількості 118 м3. Акт підписаний виробником послуг, споживачем не підписаний.

Відповідно до рахунку №493/0721/1 від 13.07.2021 за період з 15.06.2021 по 13.07.2021 сума за послуги з водовідведення у кількості 71 м3 складає 663,85 грн, послуги поверхневі стічні води у кількості 118 м3 складає 1103,30 грн, разом 1767,15 грн, ПДВ 353,43 грн, всього з ПДВ 2120,58 грн.

5) відповідно до акту наданих послуг №493-08-2021 від 13.08.2021 за період з 14.07.2021 по 13.08.2021 послуги з водовідведення за договором №493 від 14.01.2020 складають у кількості 72 м3, послуги поверхневі стічні води складають у кількості 118 м3. Акт підписаний виробником послуг, споживачем не підписаний.

Відповідно до рахунку №493/0821/1 від 13.08.2021 за період з 14.07.2021 по 13.08.2021 сума за послуги з водовідведення у кількості 72 м3 складає 673,20 грн, послуги поверхневі стічні води у кількості 118 м3 складає 1103,30 грн, разом 1776,50 грн, ПДВ 355,30 грн, всього з ПДВ 2131,80 грн.

6) відповідно до акту наданих послуг №493-09-2021 від 13.09.2021 за період з 14.08.2021 по 13.09.2021 послуги з водовідведення за договором №493 від 14.01.2020 складають у кількості 66 м3, послуги поверхневі стічні води складають у кількості 118 м3. Акт підписаний виробником послуг, споживачем не підписаний.

Відповідно до рахунку №493/0921/1 від13.09.2021 за період з 14.08.2021 по 13.09.2021 сума за послуги з водовідведення у кількості 66 м3 складає 617,10 грн, послуги поверхневі стічні води у кількості 118 м3 складає 1103,30 грн, разом 1720,40 грн, ПДВ 344,08 грн, всього з ПДВ 2064,48 грн.

7) відповідно до акту наданих послуг №493-10-2021 від 13.10.2021 за період з 14.09.2021 по 13.10.2021 послуги з водовідведення за договором №493 від 14.01.2020 складають у кількості 9 м3, послуги поверхневі стічні води складають у кількості 118 м3. Акт підписаний виробником послуг, споживачем не підписаний.

Відповідно до рахунку №493/1021/1 від 13.10.2021 за період з 14.09.2021 по 13.10.2021 сума за послуги з водовідведення у кількості 9 м3 складає 84,15 грн, послуги поверхневі стічні води у кількості 118 м3 складає 1103,30 грн, разом 1187,45 грн, ПДВ 237,49 грн, всього з ПДВ 1424,94 грн.

8) відповідно до акту наданих послуг №493-11-2021 від 15.11.2021 за період з 14.10.2021 по 15.11.2021 послуги з водовідведення за договором №493 від 14.01.2020 складають у кількості 345 м3, послуги поверхневі стічні води складають у кількості 118 м3. Акт підписаний виробником послуг, споживачем не підписаний.

Відповідно до рахунку №493/1121/1 від 15.11.2021 за період з 14.10.2021 по 15.11.2021 сума за послуги з водовідведення у кількості 345 м3 складає 3225,75 грн, послуги поверхневі стічні води у кількості 118 м3 складає 1103,30 грн, разом 4329,05 грн, ПДВ 865,81 грн, всього з ПДВ 5194,86 грн.

9) відповідно до акту наданих послуг №493-12-2021 від 13.12.2021 за період з 16.11.2021 по 13.12.2021 послуги з водовідведення за договором №493 від 14.01.2020 складають у кількості 393 м3, послуги поверхневі стічні води складають у кількості 118 м3. Акт підписаний виробником послуг, споживачем не підписаний.

Відповідно до рахунку №493/1221/1 від 13.12.2021 за період з 16.11.2021 по 13.12.2021 сума за послуги з водовідведення у кількості 393 м3 складає 3674,55 грн, послуги поверхневі стічні води у кількості 118 м3 складає 1103,30 грн, разом 4777,85 грн, ПДВ 955,57 грн, всього з ПДВ 5733,42 грн.

10) відповідно до акту наданих послуг №493-01-2022 від 13.01.2022 за період з 14.12.2021 по 13.01.2022 послуги з водовідведення за договором №493 складають у кількості 483 м3, послуги поверхневі стічні води складають у кількості 118 м3. Акт підписаний виробником послуг, споживачем не підписаний.

Відповідно до рахунку №493/0122/1 від 13.01.2022 за період з 14.12.2021 по 13.01.2022 сума за послуги з водовідведення у кількості 483 м3 складає 4516,05 грн, послуги поверхневі стічні води у кількості 118 м3 складає 1103,30 грн, разом 5619,35 грн, ПДВ 1123,87 грн, всього з ПДВ 6743,22 грн.

11) відповідно до акту наданих послуг №493-02-2022 від 14.02.2022 за період з 14.01.2022 по 14.02.2022 послуги з водовідведення за договором №493 від 14.01.2020 складають у кількості 472 м3, послуги поверхневі стічні води складають у кількості 118 м3. Акт підписаний виробником послуг, споживачем не підписаний.

Відповідно до рахунку №493/0222/1 від 14.02.2021 за період з 14.01.2022 по 14.02.2022 сума за послуги з водовідведення у кількості 472 м3 складає 4413,20 грн, послуги поверхневі стічні води у кількості 118 м3 складає 1103,30 грн, разом 5516,50 грн, ПДВ 1103,30 грн, всього з ПДВ 6619,80 грн.

12) відповідно до акту наданих послуг №493-05-2022 від 05.05.2023 послуги з водовідведення за договором №493 складають у кількості 7159 м3. Акт підписаний виробником послуг та споживачем та скріплений печатками підприємств.

Відповідно до рахунку №493/0523/1 05.05.2023 за період з 15.02.2022 по 05.05.2023 за послуги з водовідведення у кількості 7159,000 м3 сума складає 66936,65 грн, за послуги поверхневі стічні води у кількості 1652,000 м3 складає 15446,20 грн, разом 82382,85 грн, ПДВ 16476,57 грн, всього з ПДВ 98859,42 грн.

13) відповідно до акту наданих послуг №493-07-2023 від 06.07.2023 за період з 06.05.2023 по 06.07.2023 послуги з водовідведення за договором №493 від 22.05.2023 складають у кількості 993 м3. Акт підписаний виробником послуг та споживачем.

Відповідно до рахунку №493/0723/1 від 06.07.2023 за період з 06.05.2023 по 06.07.2023 сума за послуги з водовідведення у кількості 993,000 м3 складає 9284,55 грн, за послуги поверхневі стічні води у кількості 236,000м3 складає 2206,60 грн, разом 11491,15 грн, ПДВ 2298,23 грн, всього з ПДВ 13789,38 грн.

14) відповідно до акту наданих послуг №493-08-2023 від 14.08.2023 за період з 07.07.2023 по 14.08.2023 послуги з водовідведення за договором №493 від 22.05.2023 складають у кількості 502 м3. Акт підписаний виробником послуг та споживачем.

Відповідно до рахунку №493/0823/1 від 14.08.2023 за період з 07.07.2023 по 14.08.2023 сума за послуги з водовідведення у кількості 502,000 м3 складає 4693,70 грн, за послуги поверхневі стічні води у кількості 118,000м3 складає 1103,30 грн, разом 5797,00 грн, ПДВ 1159,40 грн, всього з ПДВ 6956,40 грн.

15) відповідно до акту наданих послуг №493-09-2023 від 13.09.2023 за період з 15.08.2023 по 13.09.2023 послуги з водовідведення за договором №493 від 22.05.2023 складають у кількості 372 м3. Акт підписаний виробником послуг та споживачем.

Відповідно до рахунку №493/0923/1 від 13.09.2023 за період з 15.08.2023 по 13.09.2023 сума за послуги з водовідведення у кількості 372,000 м3 складає 3478,20 грн, за послуги поверхневі стічні води у кількості 118,000м3 складає 1103,30 грн, разом 4581,50 грн, ПДВ 916,30 грн, всього з ПДВ 5497,80 грн.

16) відповідно до акту наданих послуг №493-10-2023 від 13.10.2023 за період з 14.09.2023 по 13.10.2023 послуги з водовідведення за договором №493 від 22.05.2023 складають у кількості 314 м3. Акт підписаний виробником послуг та споживачем.

Відповідно до рахунку №493/1023/1 від 13.10.2023 за період з 14.09.2023 по 13.10.2023 сума за послуги з водовідведення у кількості 314,000 м3 складає 2935,90 грн, за послуги поверхневі стічні води у кількості 118,000м3 складає 1103,30 грн, разом 4039,20 грн, ПДВ 807,84 грн, всього з ПДВ 4847,04 грн.

17) відповідно до акту наданих послуг №493-11-2023 від 13.11.2023 за період з 14.10.2023 по 13.11.2023 послуги з водовідведення за договором №493 від 22.05.2023 складають у кількості 289 м3. Акт підписаний виробником послуг та споживачем.

Відповідно до рахунку №493/1123/1 від 13.11.2023 за період з 14.10.2023 по 13.11.2023 сума за послуги з водовідведення у кількості 289,000 м3 складає 2702,15 грн, за послуги поверхневі стічні води у кількості 118,000м3 складає 1103,30 грн, разом 3805,45 грн, ПДВ 761,09 грн, всього з ПДВ 4566,54 грн.

В докази направлення на адресу відповідача засобами поштового зв`язку «Укрпошта» актів наданих послуг та рахунків позивачем надані копії фіскальних чеків та рекомендованих повідомлень про вручення поштового відправлення.

Відповідно до платіжної інструкції №15/06/2023 15.05.2023 ТОВ «ЕФЕКТИВНЕ ВУГЛЕДОБУВАННЯ» сплатило на користь Добропільське ВУ ВКГПК Компанія Вода Донбасу 1000,00 грн з призначенням платежу: «Для Добропільське ВУВКГ код 20 Надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення по рах№493/0523/21 від 05.05.2023 у т.ч.ПДВ 20% - 166,67».

Посилаючись на неналежне виконання відповідачем обов`язку з своєчасної та повної оплати послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача заборгованості у розмірі 172 191,92 грн.

Виходячи з принципу повного, всебічного та об`єктивного розгляду всіх обставин справи, суд вважає вимоги позивача до відповідача такими, що підлягають задоволенню, враховуючи наступне.

Згідно із п. 1 ч. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Як зазначено в ст. 174 Господарського кодексу України, господарські зобов`язання можуть виникати, зокрема, із господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Відповідно до частини першої статті 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Судом встановлено, що сторони уклали договори на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення.

Докази розірвання чи припинення таких договів в матеріалах справи відсутні, чинність договорів відповідачем не заперечується.

Отже, договір на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення є належною підставою для виникнення у сторін відповідних прав та обов`язків.

На підтвердження виконання обов`язку з надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення до договорів №493 від 14.01.2020 та №493 від 22.05.2023 у період з квітня 2021 року по грудень 2023 року на загальну суму 172 191,92 грн позивачем надані акти наданих послуг та відповідні рахунки на оплату.

Наявні в матеріалах справи акти наданих послуг: №493-04-2021 від 13.04.2021, №493-05-2021 від 13.05.2021, №493-05-2023 від 05.05.2023, №493-07-2023 від 06.07.2023, №493-08-2023 від 14.08.2023, №493-09-2023 від 13.09.2023, №493-10-2023 від 13.10.2023, №493-11-2023 від 13.11.2023 підписані уповноваженими представниками сторін передбачених п.11.2 договорів без зауважень та частково скріплені печатками підприємств.

Крім того, наявні в матеріалах справи акти наданих послуг: №493-06-2021 від 14.06.2021, №493-07-2021, №498-08-2021 від 13.08.2021, №493-09-2021 від 13.09.2021, №493-10-2021 від 13.10.2021, №493-11-2021 від 15.11.2021, №493-12-2021 від 13.12.2021, №493-01-2022 від 13.01.2022, №493-02-2022 від 14.02.2022 підписані лише з боку виконавця (позивача), споживачем (відповідачем) не підписані.

Позивач у позовній заяві зазначив, що представники відповідача відмовлялися підписувати акти наданих послуг та отримувати рахунки на оплату за місцем надання послуг у зв`язку з чим позивачем відповідно до п.3.7 договорів були направлені засобами поштового зв`язку «Укрпошта» акти надання послуг та рахунки на юридичну адресу відповідача, яка в свою чергу, змінювалась неодноразово.

В докази направлення на адресу відповідача актів надання послуг та рахунків позивачем надані копії фіскальних чеків та рекомендованих повідомлень про вручення поштового відправлення.

В матеріалах справи міститься пояснювальна записка від бухгалтера СР Олени Багдасарян, в якій зазначено, що акт надання послуг від 13.11.2023 разом з рахунком на оплату були надіслані на адресу ТОВ «Ефективне вугледобування», оскільки в телефонному режимі бухгалтер ТОВ «ТЕХНІНВАЦІЯ» повідомила, що за адресою ТОВ «ТЕХІНОВАЦІЯ» отримувати листа нікому. В докази направлення ТОВ «Ефективне вугледобування» надано копію експрес-накладної «Нова пошта» від 17.11.2023.

Відповідно до п.2.8 договорів кількість поданої в розрахунковому місяці води оформляється двостороннім актом, завіреним підписом представників сторін та печаткою або штампом один раз на місяць не пізніше 24 числа поточного місяця із зазначенням місяця, в якому здійснена поставка води, номера договору, показань приладів обліку або розрахунків згідно з п. 2.5 або п. 2.6 і 2.7 договору. В актах реалізації по електронним приладам обліку води додатково вказуються показання лічильника обліку відпрацьованого часу.

При необґрунтованій відмові споживача від підпису двостороннього акта, виробник складає односторонній акт, один примірник якого разом із платіжними документами в 3-х денний строк направляється споживачу як підстава для сплати (п. 2.12 договорів).

Кількість прийнятих в розрахунковому місяці виробником від споживача стічних вод оформляється двостороннім актом, завіреним підписом представників сторін та печаткою або штампом, один раз на місяць не пізніше 24 числа поточного місяця. При необґрунтованій відмові споживача від підписання двостороннього акта, виробник складає односторонній акт, один примірник якого разом із платіжними документами в 3- денний строк направляється споживачу як підстава для сплати (п. 3.7 договорів).

Також, відповідно до п. 6.4 договору, споживач зобов`язаний зокрема: щомісячно підписувати акт, що фіксує кількість поданої води і прийнятих стічних вод. При необґрунтованій відмові від підпису акта, акт в односторонньому порядку підписується виробником на підставі даних приладів обліку або п. 2.2, 3.4 цього договору, один примірник акта разом із рахунком на оплату (актом-рахунком) направляється у триденний термін споживачеві як підстава для сплати.

Відповідач вмотивовану відмову від підписання актів наданих послуг виконавцю не надав, до суду від відповідача будь-яких заперечень щодо неотримання актів та рахунків за спірний період, зауважень щодо фактичних обсягів споживання води та кількості прийнятих стічних вод чи вартості наданих послуг не надійшло.

За приписами частин першої, другої статті 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов`язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.

Відповідно до статті 526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін) (частина 1 статті 530 Цивільного кодексу України).

Статтею 599 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Згідно зі статтею 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Згідно з ч.1 ст.903 Цивільного кодексу України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Пунктом 5.7 договорів сторони передбачили, що остаточний розрахунок за надані послуги за поточний місяць споживач здійснює самостійно на підставі підписаного сторонами акту (акту-рахунку) платіжним дорученням, з урахуванням поточних оплат, не пізніше ніж через 3 банківських дні після підписання акту (акту-рахунку).

Отже, строк оплати наданих послуг з централізованого водопостачання та водовідведення за актами наданих послуг за період з квітня 2021 року по грудень 2023 року є таким, що настав.

Відповідач доказів оплати за отримані послуги у квітні 2021 року - грудень 2023 року у загальному розмірі 172 191,92 гривень не надав.

Таким чином, судом встановлено, що між сторонами укладено договори на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення №493 від 14.01.2020 та №493 від 22.05.2023. Позивачем відповідачу надано послуги з водопостачання та водовідведення у квітні 2021 року - грудні 2023 року на суму 173 191,92 гривень. На підставі п.5.11 договору в редакції Протоколу узгодження розбіжностей №2 від 09.06.2023 до договору №493 від 22.05.2023 ТОВ «ЕФЕКТИВНЕ ВУГЛЕДОБУВАННЯ» (код ЄДРПОУ 42602776) як третя особа, сплатило борг у сумі 1000,00 грн та не сплачений залишився борг у сумі 172 191,92 грн, що є порушенням умов договорів та вищезазначених норм матеріального права. Тому зазначене є підставою для стягнення з відповідача на користь позивача боргу у сумі 172 191,92 грн.

На підставі ст. 129 ГПК України, у зв`язку із задоволенням позову, витрати позивача щодо сплати судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 129, 232, 233, 236, 238, 240, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» в особі відокремленого підрозділу «Добропільське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Техіновація» про стягнення 172 191,92 грн - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Техіновація» (84000, Донецька обл., смт.Олександрівка, вул.Ювілейна, буд.19; код ЄДРПОУ 35293307) на користь Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» (85307, м.Покровськ, вул. Захисників України, буд.11; код ЄДРПОУ 00191678) в особі відокремленого підрозділу «Добропільське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» (85001, Донецька обл., м.Добропілля, вул.Луганського, 2; код ВП ЄДРПОУ 35581061) заборгованість у сумі 172 191,92 грн, витрати зі сплати судового збору у розмірі 3028,00 грн.

Після набрання рішенням законної сили видати наказ в установленому порядку.

Рішення господарського суду набирає законної сили в порядку ст.241 Господарського процесуального кодексу України і може бути оскаржено в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги до Східного апеляційного господарського суду протягом 20 днів з дня складання повного рішення

Повне рішення складено та підписано 06.08.2024.

Суддя О.О. Кучерява

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення06.08.2024
Оприлюднено07.08.2024
Номер документу120827195
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг

Судовий реєстр по справі —905/534/24

Судовий наказ від 09.10.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Кучерява Оксана Олександрівна

Рішення від 06.08.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Кучерява Оксана Олександрівна

Ухвала від 08.04.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Кучерява Оксана Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні