Рішення
від 30.07.2024 по справі 908/965/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 18/55/24

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30.07.2024 справа № 908/965/24

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі головуючого судді Левкут Вікторії Вікторівни, розглянувши матеріали справи № 908/965/24

за позовом Запорізької міської ради (пр. Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, 69105)

до відповідача приватного підприємства Торгівельно-промислове підприємство Санрайз (вул. Патріотична, буд. 59, кв. 44, м. Запоріжжя, 69005)

про повернення безпідставно набутого майна (коштів) в розмірі 406539,44 грн.

Без повідомлення (участі) представників учасників справи

Запорізька міська рада звернулась до Господарського суду Запорізької області через підсистему Електронний суд з позовом про стягнення з приватного підприємства Торгівельно-промислове підприємство Санрайз доходу, отриманого від безпідставного набутого майна, у розмірі 406539,44 грн.

Позовні вимоги вмотивовані тим, що ПП Торгівельно-промислове підприємство Санрайз, не сплачуючи у період з 01.01.2021 по 01.03.2024 орендну плату за користування земельною ділянкою за відсутності укладеного договору, збільшено вартість власного майна на суму 406539,44 грн. за рахунок Запорізької міської ради, яка здійснює права власника щодо спірної земельної ділянки від імені територіальної громади. Посилаючись на приписи ст.ст. 11, 16, 526, 632, 1212, 1214 ЦК України, Закону України Про оренду землі, позивач просив позов задовольнити.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 02.04.2024 справу № 908/965/24 передано на розгляд судді Левкут В.В.

Ухвалою суду від 08.04.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі № 908/965/24, присвоєно справі номер провадження 18/55/24; на підставі ст. 252 ГПК України ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та без повідомлення учасників справи. В даній ухвалі суду зазначалось, що розгляд справи по суті розпочнеться через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі № 908/965/24; відповідачу запропоновано надати у строк, що не перевищує 15 днів з моменту отримання даної ухвали, відзив на позов із урахуванням вимог ст. 165 ГПК України; позивачу запропоновано у строк протягом 5 днів з дня отримання відзиву) (у разі його отримання) надати суду відповідь на відзив.

Сторони повідомлені про розгляд справи у визначеному ГПК України порядку.

Згідно інформації з офіційного сайту Укрпошти копія ухвали суду від 08.04.2024 про відкриття провадження у справі № 908/965/24 вручена уповноваженому представнику відповідача 23.04.2024.

Суд зазначає, що відповідно до пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Законом України від 17.07.1997, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

У відповідності до ст. 42 ГПК України учасники справи зобов`язані виявляти повагу до суду та до інших учасників судового процесу; сприяти своєчасному, всебічному, повному та об`єктивному встановленню всіх обставин справи; з`являтися в судове засідання за викликом суду, якщо їх явка визнана судом обов`язковою; подавати усі наявні у них докази в порядку та строки, встановлені законом або судом, не приховувати докази; надавати суду повні і достовірні пояснення з питань, які ставляться судом, а також учасниками справи в судовому засіданні; виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки; виконувати інші процесуальні обов`язки, визначені законом або судом.

Відзив на адресу суду від відповідача не надійшов ні у встановлений в ухвалі суду від 08.04.2024 у справі № 908/965/24 процесуальний строк для подачі відзиву, ні пізніше, як і будь-яких клопотань чи заяв до суду від відповідача у цей строк та пізніше не надходило.

Згідно ст. 165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до ч. 8 ст. 252 ГПК України, при розгляді справи у порядку спрощеного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їх усні пояснення. Судові дебати не проводяться.

Наявні матеріали справи № 908/965/24 дозволяють здійснити її розгляд по суті.

Враховуючи приписи ч. 4 ст. 240 ГПК України, у зв`язку з розглядом справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зважаючи на закінчення строків розгляду справи, запровадження воєнного стану на території України, ведення бойових дій на території Запорізької області, інтенсивні ракетні та артилерійські обстріли м. Запоріжжя з початку військової агресії РФ по теперішній час, що загрожувало життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів та працівників суду в умовах збройної агресії проти України, а також знаходження судді Левкут В.В. у відпустці з 15.07.2024 по 29.07.2024, рішення прийнято без його проголошення 30.07.2024.

Розглянувши матеріали справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна №369200174 від 11.03.2024, приватному підприємству «Торгівельно-промислове підприємство «Санрайз» (відповідачу у справі) належать на праві власності з 30.10.2014 об`єкти нерухомого майна у складі: будівля складу літ. Д (реєстраційний номер 518271623101); виставково-побутова будівля літ. Е-2 (реєстраційний номер 51826823101); адміністративна будівля літ. А-2 (реєстраційний номер 518245223101); будівля контрольно-пропускного пункту літ. Ж-2 (реєстраційний номер 518238423101); будівля складу літ. Б (реєстраційний номер 518205223101); адреса: м. Запоріжжя, вул. Чубанова, 1з; земельна ділянка місця розташування: кадастровий номер 2310100000:03:038:0031, площа 0,3427 га.

Земельна ділянка за адресою: м. Запоріжжя, вул. Чубанова, 1, площею 0,3427 га, кадастровий номер: 2310100000:03:038:0031 належить на праві власності територіальній громаді міста Запоріжжя в особі Запорізької міської ради (позивачу у справі), що підтверджується інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 369631200 від 13.03.2024.

Запорізькою міською радою та приватним підприємством «Торгівельно-промислове підприємство «Санрайз» 12.12.2005 укладений договір оренди земельної ділянки №040526100824 (далі - Договір), за умовами якого орендар, відповідно до рішення сімнадцятої сесії двадцять четвертого скликання Запорізької міської ради №39 від 09 червня 2004, надав, а орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку для розташування адміністративного корпусу та складських приміщень, яка знаходиться: м.Запоріжжя, вул. Чубанова, 1.

Згідно із п. 8 Договору, договір укладений на десять років, тобто до 12.12.2015.

Доказів продовження/поновлення терміну дії договору або укладення аналогічного нового договору на наведену земельну ділянку суду не надано.

Відповідно до листа Департаменту управління активами Запорізької міської ради від 18.03.2024 Запорізькою міською радою та приватним підприємством «Торгівельно-промислове підприємство «Санрайз» договір оренди землі за адресою: м. Запоріжжя, вул. Чубанова, 1, станом на 2024 рік не укладений.

За доводами позивача, використання відповідачем земельної ділянки комунальної форми власності, площею 0,3427 га, кадастровий номер 2310100000:03:038:0031, з цільовим призначенням: землі іншого призначення, без правовстановлюючих документів, за період часу з 01.01.2021 по 01.03.2024 є порушенням вимог ст. 206 Земельного кодексу України щодо платності використання землі.

Запорізька міська рада 28.11.2018 прийняла рішення №26 «Про встановлення розміру орендної плати за землю», яким встановлено розміри орендної плати за використання земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності (у відсотках від їх нормативної грошової оцінки).

Відповідно до додатку до вказаного рішення річний розмір орендної плати за землі іншого призначення становить 3 відсотки від їх нормативної грошової оцінки.

Згідно витягу № НВ-2300037962024 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 13.03.2024, нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:03:038:0031, загальною площею 0,3427 га, що розташована за адресою: м. Запоріжжя, вул. Чубанова, 1, становить 6188613,68 грн. у цінах 2024 року.

Згідно ст. 289 Податкового Кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, зазначеної в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель та земельних ділянок.

Відповідно до даних офіційного сайту Державної податкової служби України (https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/print-553960.html) Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру на виконання статті 289 Податкового кодексу України (далі Кодекс) листом від 12.01.2023 № 6-28-0.222-323/2-23 повідомила про значення коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за 1996-2023 роки.

Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за попередній рік застосовується для розрахунку податкового зобов`язання на наступний рік.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за 2021 рік складав 1,1, за 2022 рік 1,15, за 2023 рік 1,051.

За інформацією Департаменту фінансової та бюджетної політики Запорізької міської ради (лист від 18.03.2024 №06.1-14/456) за наявними даними інформаційно-аналітичної системи управління планування та виконання місцевих бюджетів «LOGICA», через яку у відповідності до норм постанови Кабінету Міністрів України від 16.06.2021 №627 здійснюється інформаційна взаємодія між органами, що контролюють справлення надходжень бюджету, та органами місцевого самоврядування, приватним підприємством «Торгівельно-промислове підприємство «Санрайз»:

- у 2021 році загалом сплачено до бюджету Запорізької міської територіальної громади за кодом класифікації доходів бюджету 18010600 «Орендна плата з юридичних осіб» 35487,00 грн.;

- у 2022 році загалом сплачено до бюджету Запорізької міської територіальної громади за кодом класифікації доходів бюджету 18010600 «Орендна плата з юридичних осіб» 9470,00 грн.;

- у 2023 році загалом сплачено до бюджету Запорізької міської територіальної громади за кодом класифікації доходів бюджету 18010600 «Орендна плата з юридичних осіб» 41164,86 грн.;

- у січні-лютому 2024 року загалом сплачено до бюджету Запорізької міської територіальної громади за кодом класифікації доходів бюджету 18010600 «Орендна плата з юридичних осіб» 7674,38 грн.

Запорізькою міською радою на підставі вищезазначеної інформації та рішень Запорізької міської ради від 30.06.2015 №7 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя», від 28.11.2018 № 26 «Про встановлення розміру орендної плати за землю», витягу з НГО від 29.10.2021 № 1969/3/2-21, листа Департаменту управління активами Запорізької міської ради від 18.03.2024 здійснено розрахунок недоотриманих доходів за фактичне користування ПП «Торгівельно-промислове підприємство «Санрайз» земельною ділянкою площею 0,3427 га, з кадастровим номером 2310100000:03:038:0031, розташованою за адресою: м. Запоріжжя, вул. Чубанова, 1, без оформлення правовстановлюючого документу, що посвідчує право оренди (користування) за період з 01.01.2021 по 01.03.2024.

Згідно вказаного розрахунку загальний розмір недоотриманих доходів за фактичне користування земельною ділянкою без оформлення правовстановлюючого документа, що посвідчує право оренди (користування) за період з 01.01.2021 по 01.03.2024, становить 406539,44 грн.: за 2021 рік 104156,71 грн.; за 2022 рік 144138,08 грн.; за 2023 рік 135484,43 грн., за 2024 рік 22760,22 грн.

Позивач стверджує, що враховуючи користування ПП «Торгівельно-промислове підприємство «Санрайз» у період з 01.01.2021 по 01.03.2024 земельною ділянкою без достатньої правової підстави, відповідно до положень статей 1212-1214 Цивільного кодексу України, останнє повинно відшкодувати Запорізькій міській раді доходи, які одержало у вигляді несплаченої орендної плати за цей період, у розмірі 406539,44 грн.

Проаналізувавши норми чинного законодавства, оцінивши докази, суд визнав позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Статтею 13 Конституції України унормовано, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

За статтею 80 Земельного кодексу України суб`єктами права власності на землю є громадяни та юридичні особи - на землі приватної власності; територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування - на землі комунальної власності; держава, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади - на землі державної власності.

Приписами статті 116 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Відповідно до ст. 2 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Статтею 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

За змістом статей 122, 123, 124 Земельного Кодексу України селищні міські ради передають земельні ділянки у власність або користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу шляхом укладення договору оренду земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Як вбачається з матеріалів справи відповідач є власником об`єктів нерухомого майна у складі: будівля складу літ. Д (реєстраційний номер 518271623101); виставково-побутова будівля літ. Е-2 (реєстраційний номер 51826823101); адміністративна будівля літ. А-2 (реєстраційний номер 518245223101); будівля контрольно-пропускного пункту літ. Ж-2 (реєстраційний номер 518238423101); будівля складу літ. Б (реєстраційний номер 518205223101); адреса: м. Запоріжжя, вул. Чубанова, 1з; земельна ділянка місця розташування: кадастровий номер 2310100000:03:038:0031, площа 0,3427 га.

Як вбачається із положень ст. 120 Земельного кодексу України та 377 Цивільного кодексу України, виникнення права власності на об`єкт нерухомості не є підставою для автоматичного виникнення права власності, користування, у тому числі у формі оренди земельної ділянки.

Водночас, за змістом ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Відповідно до ч. 3 ст. 3 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Обставини справи свідчать, що відповідачем речові права на наведену земельну ділянку після закінчення 12.12.2015 строку дії договору оренди землі від 12.12.2005, не оформлені та не зареєстровані.

Отже, відповідач користується земельною ділянкою після закінчення строку дії договору оренди землі без достатньої правової підстави, оскільки договір оренди землі, який діяв до 12.12.2015, сторонами не поновлений, відповідної додаткової угоди про поновлення/продовження строку його дії не укладалось.

Згідно зі ст. 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землі є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Податковим кодексом України визначено, що орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є обов`язковим платежем, а його розмір визначається на підставі законодавчих актів, тобто є регульованою ціною (ст. ст. 14.1.125, 14.1.136, 288.5).

Відповідно до вимог ст. 21 Закону України Про оренду землі та п. 14.1.136 Податкового кодексу України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

За приписами ст. 14.1.147 Податкового кодексу України плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Також, за змістом ст. 21 Закону України Про оренду землі та ст. 14.1.136 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Відповідно до ст. 93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

До моменту оформлення/поновлення власником об`єкта нерухомого майна права оренди земельної ділянки, на якій розташований цей об`єкт, відносини з фактичного користування земельною ділянкою без укладеного договору оренди та недоотримання її власником доходів у вигляді орендної плати є за своїм змістом кондикційними, що регулюються главою 83 Цивільного кодексу України.

Згідно з ч. 1 ст. 1212 Цивільного кодексу України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення глави 83 Цивільного кодексу України застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 1214 Цивільного кодексу України особа, яка набула майно або зберегла його у себе без достатньої правової підстави, зобов`язана відшкодувати всі доходи, які вона одержала або могла одержати від цього майна з часу, коли ця особа дізналася або могла дізнатися про володіння цим майном без достатньої правової підстави.

Кондикційні зобов`язання виникають за наявності одночасно таких умов: набуття чи збереження майна однією особою (набувачем) за рахунок іншої (потерпілого); набуття чи збереження майна відбулося за відсутності правової підстави або підстава, на якій майно набувалося, згодом відпала.

При цьому, під набуттям майна в даних правовідносинах слід розуміти збільшення вартості власного майна набувача; приєднання до нього нових цінностей, внаслідок чого потерпілий несе додаткові витрати або втрачає належне йому майно, тобто збереження майна однією особою відбувається за рахунок іншої.

Під відсутністю правової підстави розуміється такий перехід майна однієї особи до іншої, який або не ґрунтується на прямій вказівці закону, або суперечить меті правовідношення і його юридичному змісту. Тобто, відсутність правової підстави означає, що набувач збагатився за рахунок потерпілого поза підставою, передбаченою законом, іншими правовими актами чи правочином.

Разом з цим, обов`язок набувача повернути безпідставно набуте (збережене) майно потерпілому не належить до заходів відповідальності, оскільки боржник при цьому не несе жодних майнових затрат - він зобов`язується повернути тільки майно, яке безпідставно утримував (зберігав).

Для кондикційних зобов`язань вина не має значення, оскільки важливим є факт неправомірного набуття (збереження) майна однією особою за рахунок іншої.

Таким чином, обов`язок набувача повернути потерпілому безпідставно набуте (збережене) майно чи відшкодувати його вартість не є заходом відповідальності, оскільки набувач зобов`язується повернути тільки майно, яке безпідставно набув (зберігав), або вартість цього майна.

З огляду на викладене, фактичний користувач земельної ділянки, що без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе кошти, які мав заплатити за користування нею, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі ч. 1 ст. 1212 Цивільного кодексу України.

Зазначене підтверджується висновками, викладеними Великою Палатою Верховного Суду в постановах від 23.05.2018 у справі № 629/4628/16-ц, від 17.10.2018, у справі №922/2972/17, від 20.11.2018 у справі № 922/3412/17, від 13.02.2019 у справі № 320/5877/17 від 13.02.2019 та від 04.12.2019 № 917/1739/17 при розгляді аналогічних спорів.

Таким чином, ПП «Торгівельно-промислове підприємство «Санрайз» (набувач), не сплачуючи у період з 01.01.2021 по 01.03.2024 орендну плату за користування земельною ділянкою за відсутності укладеного/поновленого договору, збільшено вартість власного майна, а Запорізькою міською радою (потерпілим) втрачено належне їй майно (кошти від орендної плати), тобто має місце факт безпідставного збереження орендної плати відповідачем за рахунок Запорізької міської ради.

Перевіривши наданий позивачем розрахунок суми недоотриманої орендної плати за землю у період з 01.01.2021 по 01.03.2024 у розмірі 406539,44 грн., суд визнав, що розмір недоотриманих грошових коштів розрахований позивачем у встановленому порядку відповідно до затверджених рішень, підтверджений матеріалами справи, відповідає вимогам чинного законодавства.

Відповідач проти арифметичних розрахунків не заперечив, контррозрахунку як і доказів сплати суми боргу суду не надав.

За таких обставин, позовна вимога про стягнення з ПП «Торгівельно-промислове підприємство «Санрайз» доходу, отриманого від безпідставного набутого майна у розмірі 406539,44 грн., є обґрунтованою, відповідає вимогам чинного законодавства України та підлягає задоволенню.

Відповідно до ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. У разі посилання учасника справи на невчинення іншим учасником справи певних дій або відсутність певної події, суд може зобов`язати такого іншого учасника справи надати відповідні докази вчинення цих дій або наявності певної події. У разі ненадання таких доказів суд може визнати обставину невчинення відповідних дій або відсутності події встановленою. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов`язків щодо доказів (ст. 74 ГПК України).

Відповідач не скористався наданими йому законом правом відповідно до ст. 74 ГПК, визнані судом обґрунтованими позовні вимоги не спростував, доказів, які могли б свідчити про виконання ним зобов`язання по оплаті орендної плати, або наявності підстав для звільнення від такого обов`язку, не надав.

Таким чином, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Судовий збір на підставі пункту 2 частини 1 статті 129 Господарського процесуального кодексу України покладається на відповідача.

Запорізькою міською радою 22.12.2023 прийнято рішення № 75 Про бюджет Запорізької міської територіальної громади на 2024 рік, згідно з додатком 3 якого головним розпорядником бюджетних коштів визначено Виконавчий комітет Запорізької міської ради.

Запорізька міська рада не є розпорядником бюджетних коштів та не має рахунків у фінансових установах. Головним розпорядником коштів, який здійснює видатки, є Виконавчий комітет Запорізької міської ради.

Таким чином, Виконавчий комітет Запорізької міської ради є головним розпорядником бюджетних коштів в м. Запоріжжі, який здійснює заходи, що реалізуються за рахунок коштів бюджету, в тому числі щодо сплати судового збору за подачу позовних заяв та інших заяв до суду для захисту прав та інтересів територіальної громади в особі Запорізької міської ради.

Враховуючи викладене, оскільки платником судового збору за розгляд даного позову є Виконавчий комітет Запорізької міської ради, відповідно до ч. 1 ст. 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору за розгляд позовної заяви в сумі 4878,47 грн. (з урахуванням коефіцієнту 0,8 відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" та правової позиції Великої Палати Верховного Суду, яка викладена у постанові від 16.11.2022 у справі №916/228/22) підлягають стягненню з відповідача на користь Запорізької міської ради в особі Виконавчого комітету Запорізької міської ради.

Керуючись ст.ст. 74, 76-80, 123, 129, 233, 236-242, 247-252 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з приватного підприємства Торгівельно-промислове підприємство Санрайз (вул. Патріотична, буд. 59, кв. 44, м. Запоріжжя, 69005; ідентифікаційний код 32638476) на користь Запорізької міської ради (пр. Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, 69105; ідентифікаційний код 04053915) дохід, отриманий від безпідставно набутого майна, за період з 01.01.2021 по 01.03.2024 в розмірі 406539,44 грн. (чотириста шість тисяч п`ятсот тридцять дев`ять грн. 44 коп.), отримувач: Головне управління казначейства у Запорізькій області/ТГ м.Запоріжжя/24060300, код ЄДРПОУ 37941997, банк отримувача: Казначейство України (ел. адм. подат.), номер рахунку (IBAN) UA318999980314090544000008479, код класифікації доходів бюджету: 24060300, найменування коду класифікації доходів бюджету: інше находження. Видати наказ.

3.Стягнути з приватного підприємства Торгівельно-промислове підприємство Санрайз (вул. Патріотична, буд. 59, кв. 44, м. Запоріжжя, 69005; ідентифікаційний код 32638476) на користь Запорізької міської ради в особі Виконавчого комітету Запорізької міської ради (пр. Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, 69105; ідентифікаційний код 04053915; отримувач: Виконавчий комітет Запорізької міської ради, ЄДРПОУ 02140892, банк: Державна казначейська служба України м. Київ, розрахунковий рахунок UA058201720344270024000034816) судовий збір за подання позову в розмірі 4878,47 грн. (чотири тисячі вісімсот сімдесят вісім грн. 47 коп.). Видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено, оформлено і підписано у відповідності до вимог ст.ст. 240, 241 ГПК України 05.08.2024.

Суддя В.В. Левкут

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення30.07.2024
Оприлюднено07.08.2024
Номер документу120827372
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про відшкодування шкоди, збитків

Судовий реєстр по справі —908/965/24

Судовий наказ від 10.09.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Судовий наказ від 10.09.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Рішення від 30.07.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Ухвала від 08.04.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні