УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа №712/9280/24
Провадження №1-кс/712/3830/24
06.08.2024 м. Черкаси
Слідчий суддя Соснівського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1 ,
за участі: секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши у судовому засіданні клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Черкаській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Черкаського відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 про арешт майна,
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий в особливо важливих справах слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Черкаській області ОСОБА_3 звернувся з погодженим прокурором Черкаського відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 клопотанням про арешт майна у кримінальному провадженні №22024250000000005 від 03.01.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.111-1, ч.2 ст.111 КК України.
В обґрунтування клопотання зазначено, що слідчим відділом УСБУ в Черкаській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №22024250000000005 від 03.01.2024 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні злочинів, передбачених ч.5 ст.111-1, ч.2 ст.111 КК України.
ОСОБА_5 підозрюється у тому, що вона являючись громадянкою України, фактично перебуваючи в селищі Велика Лепетиха Великолепетиської селищної територіальної громади Каховського району Херсонської області, будучи достеменно проінформованою та розуміючи факт захоплення всієї території Великолепетиської селищної територіальної громади Каховського району Херсонської області збройними силами рф, усвідомлюючи, що суверенітет України поширюється на всю її територію, Україна є унітарною державою, а територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною, будучи обізнаною про те, що Великолепетиська селищна територіальна громада Каховського району Херсонської області є невід`ємною складовою частиною України, порядок утворення державних органів та органів влади регулюється виключно Конституцією України та законами України, у проміжкучасу між29.08.2022та 24.10.2023(більшточну датуорганом досудовогорозслідування невстановлено), перебуваючи в селищі Велика Лепетиха Великолепетиської селищної територіальної громади Каховського району Херсонської області, діючи умисно, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій та їх наслідки, всупереч інтересам держави Україна, її суверенітету та територіальній цілісності, з ідеологічних та корисливих мотивів, маючи на меті підтримати воєнну агресію рф на території України, добровільно, без фізичного примусу, погроз вбивством чи застосуванням насильства щодо неї чи членів її родини, зайняла посаду так званого «голови Великолепетиського муніципального округу Херсонської області» (мовою оригіналу «главы Великолепетихского муниципального округа Херсонской области»), про що окупаційним органом управління був прийнятий документ «Решение Совета депутатов Великолепетихского муниципального округа от 24.10.2023 г. № 29 «Об избрании Главы Великолепетихского муниципального округа Херсонской области».
Так, ОСОБА_5 підозрюється у тому, що вона у період з 24.10.2023 по 15.06.2024, як «голова Великолепетиського муніципального округу Херсонської області», відповідно до ч.2 ст.36 федерального закону рф №131-ФЗ від 06.10.2003 «об общих принципах организации местного самоуправления в российской федерации» та ст.30 так званого «статуту муніципального утворення Великолепетиський муніципальний округ Херсонської області», виконує наступні організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції:
1.1. Представляє округ та Адміністрацію округу у відносинах із органами місцевого самоврядування інших муніципальних утворень, органами державної влади, громадянами та організаціями, без довіреності діє від імені округу та Адміністрації округу.
1.2. Забезпечує здійснення органами місцевого самоврядування округу повноважень щодо вирішення питань місцевого значення та окремих державних повноважень, переданих органам місцевого самоврядування федеральними законами та законами Херсонської області.
1.3. Підписує та оприлюднює нормативні правові акти, прийняті Радою депутатів.
1.4. Відповідно до законодавства погоджує кандидатури громадян, представлених до державних нагород.
1.5. Має право вимагати скликання позачергового засідання Ради депутатів.
1.6. Видає у межах своїх повноважень правові акти.
1.7. Здійснює повноваження у сфері муніципально-приватного партнерства, передбачені федеральним законом від 13.07.2015 № 224-ФЗ «Про державно-приватне партнерство, муніципально-приватне партнерство в російській федерації та внесення змін до окремих законодавчих актів російської федерації».
2. Глава округу як особа, яка очолює Адміністрацію округу:
2.1. Керує роботою Адміністрації округу на основі єдиноначальності.
2.2. Бере участь у роботі Ради депутатів із правом дорадчого голосу.
2.3. Бере участь у засіданнях робочих органів Ради депутатів.
2.4. Вносить на розгляд Ради депутатів нормативні правові акти Ради депутатів, які передбачають встановлення, зміну та скасування місцевих податків та зборів, здійснення видатків із коштів бюджету округу.
У разі внесення на розгляд Ради депутатів нормативних правових актів Ради депутатів, які передбачають встановлення, зміну та скасування місцевих податків та зборів, іншими суб`єктами правотворчої ініціативи, дає у обов`язковому порядку висновок на внесені акти.
2.5. Подає на затвердження Ради депутатів проект стратегії соціально-економічного розвитку округу та звіт про її реалізацію, проект структури Адміністрації округу.
2.6. Затверджує відповідно до структури та в межах виділених бюджетних асигнувань штатний розпис Адміністрації округу.
2.7. Призначає на посаду та звільняє з посади муніципальних службовців Адміністрації округу, які заміщають вищі посади муніципальної служби, керівників інших органів місцевого самоврядування, керівників муніципальних підприємств та установ, вживає до них заходів заохочення та дисциплінарної відповідальності, якщо інше не встановлено цим Статутом.
Голова округу після призначення заступників голови Адміністрації округу, керівників інших органів місцевого самоврядування округу представляє вказаних осіб Раді депутатів на найближчому засіданні Ради депутатів.
2.8. Затверджує положення про галузеві (функціональні) та територіальні органи Адміністрації округу, які не мають статусу юридичної особи, посадові інструкції керівників підрозділів Адміністрації округу.
2.9. Керує та розпоряджається муніципальною власністю округу в порядку, встановленому Радою депутатів.
2.10. Здійснює керівництво цивільною обороною на території округу та заходи щодо захисту населення у надзвичайних ситуаціях.
2.11. Приймає рішення про створення постійно діючих при Адміністрації округу комісій та організацію контролю за їх діяльністю відповідно до законодавства російської федерації.
2.12. Організовує роботу з виконання Адміністрацією округу та муніципальними підприємствами та установами законів та інших нормативних правових актів органів державної влади, нормативних правових актів органів місцевого самоврядування округу на території округу.
2.13. З питань своєї компетенції має право доручати виступати в суді від свого імені юридичним чи фізичним особам у порядку, встановленому законодавством.
2.14. Відкриває та закриває особові рахунки Адміністрації округу у відділеннях федерального казначейства округу, розпоряджається коштами Адміністрації округу, підписує фінансові документи.
2.15. Приймає рішення про підготовку генерального плану округу та пропозицій щодо внесення до нього змін, затверджує план реалізації генерального плану округу.
2.16. Приймає рішення про підготовку проекту правил землекористування та забудови округу, направлення проекту правил землекористування та забудови округу до Ради депутатів або про відхилення проекту правил землекористування та забудови округу та направлення його на доопрацювання із зазначенням дати його повторного подання у порядку, встановленому Містобудівним кодексом російської федерації.
2.17. Несе відповідальність за організацію та стан благоустрою на території округу.
2.18. Здійснює інші повноваження відповідно до законодавства російської федерації.
Таким чином,громадянка України ОСОБА_5 підозрюється увчиненні злочину,передбаченого ч. 5 ст.111-1 КК України, а саме у добровільному зайнятті посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, в незаконному органі влади, в тому числі в окупаційній адміністрації, створених на тимчасово окупованій території, тобто у вчиненні злочину, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України.
Також ОСОБА_5 підозрюється у тому, що вона, являючись громадянкою України, фактично перебуваючи в селищі Велика Лепетиха Великолепетиської селищної територіальної громади Каховського району Херсонської області, будучи достеменно проінформованою та розуміючи факт захоплення всієї території Великолепетиської селищної територіальної громади Каховського району Херсонської області збройними силами рф, усвідомлюючи, що суверенітет України поширюється на всю її територію, Україна є унітарною державою, а територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною, будучи обізнаною про те, що Великолепетиська селищна територіальна громада Каховського району Херсонської області є невід`ємною складовою частиною України, порядок утворення державних органів та органів влади регулюється виключно Конституцією України та законами України, у проміжкучасу між29.08.2022та 24.10.2023(більшточну датуорганом досудовогорозслідування невстановлено), перебуваючи в селищі Велика Лепетиха Великолепетиської селищної територіальної громади Каховського району Херсонської області, діючи умисно, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій та їх наслідки, всупереч інтересам держави Україна, її суверенітету та територіальній цілісності, з ідеологічних та корисливих мотивів, маючи на меті підтримати воєнну агресію рф на території України, добровільно, без фізичного примусу, погроз вбивством чи застосуванням насильства щодо неї чи членів її родини, зайняла посаду так званого «голови Великолепетиського муніципального округу Херсонської області» (мовою оригіналу «главы Великолепетихского муниципального округа Херсонской области»), про що окупаційним органом управління був прийнятий документ «Решение Совета депутатов Великолепетихского муниципального округа от 24.10.2023 г. № 29 «Об избрании Главы Великолепетихского муниципального округа Херсонской области».
Крім того ОСОБА_5 підозрюєтьсяу тому,що вона, діючиумисно тавиконуючи покладеніна неїобов`язки,функції,вказівки ірозпорядження представниківокупаційної адміністраціїросійської федераціїна територіїВеликолепетиської селищноїтериторіальної громадиКаховського районуХерсонської області,маючи замотив проявитисебе тадовести своюлояльність івідданість окупаційнійвладі держави-агресора,нехтуючи своїмконституційним обов`язкомщодо захиступрав таінтересів громади,з метоюнанести шкодусуверенітетові,територіальній цілісностіта недоторканності,обороноздатності,державній,економічній таінформаційній безпеціУкраїни танадати підтримкуокупаційній владіросійської федерації,здійснювала своїповноваження націй посадіу періодз 24.10.2023по 15.06.2024,перебуваючи натериторії тимчасовоокупованої Великолепетиськоїселищної територіальноїгромади Каховськогорайону Херсонськоїобласті,та виконуваланезаконно наданіїй повноваженнястаном на15.06.2024,самостійно приймалаучасть узагальному управліннінезаконного органувлади,надавала безпосереднюдопомогу впроведенні підривноїдіяльності протиУкраїни представникамдержави-агресора російськоїфедерації увстановленні тапідтриманні їхнезаконної владина тимчасовоокупованій території,в томучислі,такі яквиконання повноваженьяк «главаВеликолепетихского муниципальногоокруга Херсонскойобласти»,відповідно доч.2ст.36федерального законурф №131-ФЗвід 06.10.2003«об общихпринципах организацииместного самоуправленияв российскойфедерации» таст.30так званого«статуту муніципальногоутворення Великолепетиськиймуніципальний округХерсонської області»,виконувала організаційно-розпорядчітаадміністративно-господарськіфункції щодо забезпечення діяльності незаконних органів влади на тимчасово окупованій території України, а саме:
1.1. Представляє округ та Адміністрацію округу у відносинах із органами місцевого самоврядування інших муніципальних утворень, органами державної влади, громадянами та організаціями, без довіреності діє від імені округу та Адміністрації округу.
1.2. Забезпечує здійснення органами місцевого самоврядування округу повноважень щодо вирішення питань місцевого значення та окремих державних повноважень, переданих органам місцевого самоврядування федеральними законами та законами Херсонської області.
1.3. Підписує та оприлюднює нормативні правові акти, прийняті Радою депутатів.
1.4. Відповідно до законодавства погоджує кандидатури громадян, представлених до державних нагород.
1.5. Має право вимагати скликання позачергового засідання Ради депутатів.
1.6. Видає у межах своїх повноважень правові акти.
1.7. Здійснює повноваження у сфері муніципально-приватного партнерства, передбачені федеральним законом від 13.07.2015 № 224-ФЗ «Про державно-приватне партнерство, муніципально-приватне партнерство в російській федерації та внесення змін до окремих законодавчих актів російської федерації».
2. Глава округу як особа, яка очолює Адміністрацію округу:
2.1. Керує роботою Адміністрації округу на основі єдиноначальності.
2.2. Бере участь у роботі Ради депутатів із правом дорадчого голосу.
2.3. Бере участь у засіданнях робочих органів Ради депутатів.
2.4. Вносить на розгляд Ради депутатів нормативні правові акти Ради депутатів, які передбачають встановлення, зміну та скасування місцевих податків та зборів, здійснення видатків із коштів бюджету округу.
У разі внесення на розгляд Ради депутатів нормативних правових актів Ради депутатів, які передбачають встановлення, зміну та скасування місцевих податків та зборів, іншими суб`єктами правотворчої ініціативи, дає у обов`язковому порядку висновок на внесені акти.
2.5. Подає на затвердження Ради депутатів проект стратегії соціально-економічного розвитку округу та звіт про її реалізацію, проект структури Адміністрації округу.
2.6. Затверджує відповідно до структури та в межах виділених бюджетних асигнувань штатний розпис Адміністрації округу.
2.7. Призначає на посаду та звільняє з посади муніципальних службовців Адміністрації округу, які заміщають вищі посади муніципальної служби, керівників інших органів місцевого самоврядування, керівників муніципальних підприємств та установ, вживає до них заходів заохочення та дисциплінарної відповідальності, якщо інше не встановлено цим Статутом.
Голова округу після призначення заступників голови Адміністрації округу, керівників інших органів місцевого самоврядування округу представляє вказаних осіб Раді депутатів на найближчому засіданні Ради депутатів.
2.8. Затверджує положення про галузеві (функціональні) та територіальні органи Адміністрації округу, які не мають статусу юридичної особи, посадові інструкції керівників підрозділів Адміністрації округу.
2.9. Керує та розпоряджається муніципальною власністю округу в порядку, встановленому Радою депутатів.
2.10. Здійснює керівництво цивільною обороною на території округу та заходи щодо захисту населення у надзвичайних ситуаціях.
2.11. Приймає рішення про створення постійно діючих при Адміністрації округу комісій та організацію контролю за їх діяльністю відповідно до законодавства російської федерації.
2.12. Організовує роботу з виконання Адміністрацією округу та муніципальними підприємствами та установами законів та інших нормативних правових актів органів державної влади, нормативних правових актів органів місцевого самоврядування округу на території округу.
2.13. З питань своєї компетенції має право доручати виступати в суді від свого імені юридичним чи фізичним особам у порядку, встановленому законодавством.
2.14. Відкриває та закриває особові рахунки Адміністрації округу у відділеннях федерального казначейства округу, розпоряджається коштами Адміністрації округу, підписує фінансові документи.
2.15. Приймає рішення про підготовку генерального плану округу та пропозицій щодо внесення до нього змін, затверджує план реалізації генерального плану округу.
2.16. Приймає рішення про підготовку проекту правил землекористування та забудови округу, направлення проекту правил землекористування та забудови округу до Ради депутатів або про відхилення проекту правил землекористування та забудови округу та направлення його на доопрацювання із зазначенням дати його повторного подання у порядку, встановленому Містобудівним кодексом російської федерації.
2.17. Несе відповідальність за організацію та стан благоустрою на території округу.
2.18. Здійснює інші повноваження відповідно до законодавства російської федерації.
Як зазначено у клопотанні допомога ОСОБА_5 рф та її представникам в проведенні підривної діяльності проти України призвела до забезпечення сталого і належного функціонування незаконно створених органів влади на тимчасово окупованій території Херсонської області, а також до посилення заходів тимчасової окупації на зазначеній території, що в загальному завдало шкоду суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканності, обороноздатності, державній, економічній та інформаційній безпеці України.
Таким чином, громадянка України ОСОБА_5 підозрюється увчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст.111 КК України, - державна зрада, тобто діяння, умисно вчинене громадянином України на шкоду суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканності, обороноздатності, державній безпеці України, а саме надання іноземній державі допомоги в проведенні підривної діяльності проти України, вчинене в умовах воєнного стану.
29 червня 2024 року на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора та 29.06.2024 в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження Газеті Кабінету Міністрів України «Урядовий Кур`єр» опубліковано письмове повідомлення від 27.06.2024 про підозру ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.111-1, ч.2 ст.111 ККУкраїни.
22 липня 2024 року на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора та 25.07.2024 в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження Газеті Кабінету Міністрів України «Урядовий Кур`єр» опубліковано письмове повідомлення від 22.07.2024 про зміну раніше повідомленої підозри ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.111-1, ч.2 ст.111 ККУкраїни.
30липня 2024року підозрювану ОСОБА_5 постановою слідчогооголошено вдержавний розшук,оскільки натеперішній часвона знаходиться на території Великолепетиської селищної територіальної громади Каховського району Херсонської області, яка захоплена військовослужбовцями зс рф та знаходиться під тимчасовою окупацією держави-агресора, де переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності.
Відповідно до Інформаційної довідки №389506901 від 02.08.2024 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, підозрюваній ОСОБА_5 , РНОКПП: НОМЕР_1 , документованій паспортом громадянина України НОМЕР_2 , виданим 23.03.2011 Великолепетиським РВ УМВС України в Херсонській області, на праві власності належить:
- земельна ділянка, кадастровий номер 6521283300:08:006:0464, площею 8.1958 га, цільове призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, адреса: Херсонська область, Великолепетиський район, с/рада Малолепетиська.
Посилаючись на те, що санкції ч.5 ст.111-1 та ч.2 ст.111 КК України передбачають додаткове покарання у виді конфіскації майна, виникла необхідність у забезпеченні можливості такої конфіскації, слідчий за погодженням з прокурором звернувся з даним клопотанням до суду.
У судове засідання слідчий та прокурор не прибули. Згідно з наданою перед початком судового засідання заявою слідчий просить розглянути дане клопотання за його відсутності.
Підозрювана та її захисник адвокат ОСОБА_6 у судове засідання також не прибули. Захисник ОСОБА_5 адвокат ОСОБА_6 надала суду заяву про розгляд даного клопотання за її відсутності за наявними матеріалами, щодо вирішення клопотання покладається на розсуд суду.
На підставі ч.4 ст.107 КПК України, враховуючи неприбуття у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Вивчивши клопотання та дослідивши додані до нього матеріали в режимі таємниці слідства, слідчий суддя зазначає про таке.
З клопотання та доданих до нього матеріалів слідчим суддею встановлено, що слідчим відділом УСБУ в Черкаській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №22024250000000005 від 03.01.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.111-1, ч.2 ст.111 КК України, у вчиненні яких обґрунтовано підозрюється ОСОБА_5
29 червня 2024 року на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора та 29.06.2024 в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження Газеті Кабінету Міністрів України «Урядовий Кур`єр» опубліковано письмове повідомлення від 27.06.2024 про підозру ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.111-1, ч.2 ст.111 ККУкраїни.
22 липня 2024 року на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора та 25.07.2024 в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження Газеті Кабінету Міністрів України «Урядовий Кур`єр» опубліковано письмове повідомлення від 22.07.2024 про зміну раніше повідомленої підозри ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.111-1, ч.2 ст.111 ККУкраїни.
30липня 2024року підозрювану ОСОБА_5 постановою слідчогооголошено вдержавний розшук,оскільки натеперішній часвона знаходиться на території Великолепетиської селищної територіальної громади Каховського району Херсонської області, яка захоплена військовослужбовцями зс рф та знаходиться під тимчасовою окупацією держави-агресора, де переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності.
Відповідно до Інформаційної довідки №389506901 від 02.08.2024 з «Державного реєстру речових прав на нерухоме майно», підозрюваній ОСОБА_5 , РНОКПП: НОМЕР_1 , документованій паспортом громадянина України НОМЕР_2 , виданим 23.03.2011 Великолепетиським РВ УМВС України в Херсонській області, на праві власності належить:
- земельна ділянка, кадастровий номер 6521283300:08:006:0464, площею 8.1958 га, цільове призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, адреса: Херсонська область, Великолепетиський район, с/рада Малолепетиська.
Відповідно до ч.1 ст.131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Згідно з п.7 ч. 2 ст. 131 КПК України арешт майна є одним із заходів забезпечення кримінального провадження.
Відповідно до ч. 3 ст. 132 КПК України застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що: 1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; 2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, дізнавача, прокурора; 3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, дізнавач, прокурор звертається із клопотанням.
Частиною шостою ст. 132 КПК України прямо передбачено, що під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.
Згідно з положеннями ч.1 ст.170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Частиною другою ст. 170 КПК України передбачено, що арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Відповідно до ч. 2 ст. 173 КПК України при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1частини другої статті 170 цього Кодексу); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
Згідно зположеннями частинип`ятої ст.170КПК України у випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбаченихКримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.
Санкціями ч.5 ст.111-1 та ч.2 ст.111 КК України передбачено додаткове покарання у виді конфіскації майна.
Відповідно до ч. 1 статті 16 КПК України, позбавлення або обмеження права власності під час кримінального провадження здійснюється лише на підставі вмотивованого судового рішення, ухваленого в порядку, передбаченому цим Кодексом
Згідно з ч. 11 ст. 170 КПК України, заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.
Європейський суд з прав людини, неодноразово підкреслював, що в разі, коли держави вважають за потрібне вдаватися до таких заходів, як обшуки з метою отримання доказів вчинення протиправних діянь, вилучення майна або арешт майна, Суд оцінюватиме, чи були підстави, наведені для виправдання таких заходів, відповідними та достатніми, і чи було дотримано принцип пропорційності, а також, зокрема, чи були у справі також інші докази на той час вчинення протиправних діянь та на рішення ЄСПЛ у справі «Новоселецький проти України» (Заява №47148/99, рішення від 22.02.2005, остаточне рішення від 22.05.2005) Європейський суд з прав людини вказує, що у кожній справі, в якій йде мова про порушення вищезгаданого права (володіння своїм майном), суд повинен перевірити дії чи бездіяльність держави з огляду на дотримання балансу між потребами загальної суспільної потреби та потребами збереження фундаментальних прав особи, особливо враховуючи те, що заінтересована особа не повинна нести непропорційний та непомірний тягар.
Відповідно до пунктів 69, 73 рішення Європейського суду з прав людини від 23 вересня 1982 року у справі «Спорронг та Льонрот проти Швеції» (SporrongandLonnroth v. Sweden) будь-яке втручання державного органу у право на мирне володіння майном повинно забезпечити «справедливий баланс» між загальним інтересом суспільства та вимогами захисту основоположних прав конкретної особи. Необхідність досягнення такого балансу відображена в цілому в структурі статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. Необхідного балансу не вдасться досягти, якщо на відповідну особу буде покладено індивідуальний та надмірний тягар.
Під час судового розгляду клопотання встановлено, що метою накладення арешту на вказану вище земельну ділянку, є забезпечення виконання такого виду покарання як конфіскація майна.
Враховуючи вищевикладене, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання про накладення арешту на земельну ділянку сільськогосподарського призначення шляхом заборони її відчуження, та розпорядження нею власником, без позбавлення права користування до закінчення кримінального провадження і вирішення справи по суті є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Доказів негативних наслідків від застосування такого максимального заходу забезпечення кримінального провадження слідчим суддею не встановлено.
Разом з тим, слідчий суддя роз`яснює, що відповідно до положень ст.174 КПК України, за клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисника чи законного представника, іншого власника чи володільця майна, якщо вони доведуть, що потреба у застосуванні такого заходу відпала, арешт майна може бути скасовано повністю або частково.
Усі інші питання фактичні обставини кримінального провадження, питання винності чи не винності в скоєнні кримінальних правопорушень, вірності кваліфікації, а також питання належності, допустимості, достовірності доказів вирішуються під час іншої стадії кримінального процесу судовому провадженні під час розгляду справи по суті в суді першої інстанції.
Відповідно до статті 175 Кримінального процесуального кодексу України, ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.
Керуючись ст. 132, 167, 170-173, 309, 370, 372, 375 КПК України, слідчий суддя
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити повністю.
Накласти арешт на земельну ділянку, кадастровий номер 6521283300:08:006:0464, площею 8.1958 га, цільове призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, адреса: Херсонська область, Великолепетиський район, с/рада Малолепетиська, та яка на праві приватної власності належить підозрюваній ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , документованій паспортом громадянина України НОМЕР_2 , виданим 23.03.2011 Великолепетиським РВ УМВС України в Херсонській області, із забороною її відчуження, та розпорядження нею власницею, без позбавлення права користування.
Ухвала підлягає негайному виконанню.
На ухвалу може бути подана апеляційна скарга до Черкаського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_7
Суд | Соснівський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2024 |
Оприлюднено | 08.08.2024 |
Номер документу | 120837823 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Соснівський районний суд м.Черкас
Ватажок - Сташинська А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні