печерський районний суд міста києва
Справа № 757/19248/24-к
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 травня 2024 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання старшого слідчого в ОВС ГСУ НП України ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів,-
ВСТАНОВИВ:
до провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання старшого слідчого в ОВС ГСУ НП України ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення управління протидії кримінальним правопорушенням у сфері кібербезпеки Офісу Генерального прокурора ОСОБА_4 про надання дозволу на тимчасовий доступ до документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Обґрунтовуючи внесене клопотання, сторона кримінального провадження слідчий вказав, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 42022000000000303 від 17.02.2022 за фактами зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги та несанкціонованих дій з інформацією, яка оброблюється в електронно-обчислювальних автоматизованих системах, вчинені особою, яка має право доступу до неї, за попередньою змовою групою осіб, передбачених ч. 3 ст. 362, ч. 3 ст. 365-2 КК України.
ІНФОРМАЦІЯ_2 , в ході забезпечення інформаційної безпеки держави у сфері функціонування державних телекомунікаційних мереж та систем, державних реєстрів та баз даних органів державної влади отримано інформацію щодо вчинення несанкціонованих дій з інформацією, яка обробляється в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, та зловживання повноваженнями особою, яка надає публічні послуги, що спричинило тяжкі наслідки.
В ході досудового розслідування встановлено, що група осіб, з числа депутатів ІНФОРМАЦІЯ_3 , голови ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_5 та державного реєстратора ОСОБА_6 , за попередньою змовою між собою та за участю інших невстановлених осіб, розробили злочину схему виведення з державної власності земельну ділянку площею понад 150 га у комунальну, з метою подальшого розподілення її фізичним та юридичним особам, для приватного будівництва за грошову винагороду.
Органом управління ДЗ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) є ІНФОРМАЦІЯ_6 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ).
Так, рішенням ІНФОРМАЦІЯ_7 № 343-ХХІІІ від 22.08.2000, Державному закладу « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) надано у постійне користування земельну ділянку площею 150,6279 га згідно з планом землекористування (Державний акт про право постійного землекористування I- ОД № 004275 від 12.03.2000).
Наказом № 329 від 08.04.2016 «Про закріплення окремого нерухомого майна державної власності» МОЗ України зобов`язало керівників юридичних осіб, що належать до сфери управління Міністерства, закріпити на праві оперативного управління окреме нерухоме майно державної форми власності та земельні ділянки, які підлягають державній реєстрації права власності держави в особі МОЗ України та похідних речових прав на нерухоме майно, за закладами, установами та організаціями, на балансі яких обліковується таке майно.
29.10.2021 року ДЗ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » замовив у ПП « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відведення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) з метою реєстрації державної форми власності та права постійного користування.
На підставі розробленої технічної документації, замовником якої є ДЗ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », на законних підставах, до Державного земельного кадастру внесено відомості про земельні ділянки з кадастровими номерами 5120885600:01:001:0328 (площею 51.5502 га), 5120885600:01:001:0327 (площею 31.36 га) та 5120885600:01:001:0326 (площею 6.2890 га).
14 та 15 грудня 2021 року, реалізуючи злочиний план, державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_9 ОСОБА_8 , без законних на те підстав, були внесенні зміни в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, щодо форми власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 5120885600:01:001:0328, 5120885600:01:001:0327 та 5120885600:01:001:0326 з державної власності на комунальну в особі ІНФОРМАЦІЯ_9 .
З листа ІНФОРМАЦІЯ_10 від 07.07.2022 встановлено, що набуття права на землю громадянами та юридичним особами регламентується Главою 19 Земельного кодексу України.
Згідно з ч. ч. 1, 5, 7 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальним громадам міст належить право комунальної власності на землю. Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності.
Відповідно до ст. 8 ЗУ «Про службу в органах місцевого самоврядування» основними обов`язками посадових осіб місцевого самоврядування є: додержання Конституції і законів України, інших нормативно-правових актів, актів органів місцевого самоврядування; забезпечення відповідно до їх повноважень ефективної діяльності органів місцевого самоврядування; додержання прав та свобод людини і громадянина; збереження державної таємниці, інформації про громадян, що стала їм відома у зв`язку з виконанням службових обов`язків, а також іншої інформації, яка згідно із законом не підлягає розголошенню; постійне вдосконалення організації своєї роботи, підвищення професійної кваліфікації; сумлінне ставлення до виконання службових обов`язків, ініціативність і творчість у роботі; шанобливе ставлення до громадян та їх звернень до органів місцевого самоврядування, турбота про високий рівень культури, спілкування і поведінки, авторитет органів та посадових осіб місцевого самоврядування; недопущення дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам місцевого самоврядування та держави.
Крім того, селищні міські ради мають право вирішувати «інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції», зокрема в частині розпорядження землями територіальних громад, передачі земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності, вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності треба розуміти так, що при вирішенні таких питань ці ради діють як суб`єкти владних повноважень, що узгоджується з позицією викладеною у рішенні Конституційного суду України від 01.04.2010 у справі 1-6/2010.
Так, передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність чи земельних ділянок комунальної власності у державну власність визначено статтею 117 Земельного кодексу України.
Передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність чи навпаки здійснюється за рішеннями відповідних органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, які здійснюють розпорядження землями державної чи комунальної власності відповідно до повноважень.
У рішенні виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну зазначаються кадастровий номер земельної ділянки, її місце розташування, площа, цільове призначення, відомості про обтяження речових прав на земельну ділянку, обмеження у її використанні.
На підставі рішень органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність складається акт приймання-передачі такої земельної ділянки.
Рішення органів влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність разом з актом приймання-передачі такої ділянки є підставою для державної реєстрації права власності держави, територіальної громади на неї.
До земель державної власності, які не можуть передаватися у комунальну власність, належать земельні ділянки, серед яких ті, що перебувають у постійному користуванні органів державної влади, державних підприємств, установ, організацій, крім випадків передачі таких об`єктів у комунальну власність.
Відповідно до офіційно отриманої інформації від Держгеокадастру, передача земельних ділянок з кадастровими номерами 5120885600:01:001:0328 (площею 51.5502 га), 5120885600:01:001:0327 (площею 31.36 га), 5120885600:01:001:0326 (площею 6.2890 га) та інших з земель державної власності у комунальну власність не здійснювалась.
Крім того, відповідно до офіційно отриманої інформації МОЗ України, що є органом управління ДЗ «Спеціалізований (спеціальний) санаторій « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ІНФОРМАЦІЯ_6 не надавало дозволу на зміну форми власності зазначених земельних ділянок з державної у комунальну власність.
У ході розслідування встановлено відсутність законних підстав для зміни форми власності зазначених земельних ділянок з державної у комунальну власність. Натомість державним реєстратором ОСОБА_8 , на підставі заяви голови ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_5 та витягу, сформованого з публічної кадастрової карти, 14 та 15 грудня 2021 року, здійснено протиправні реєстраційні дії в реєстрі, щодо форми права власності земельних ділянок з кадастровими номерами 5120885600:01:001:0328, 5120885600:01:001:0327 та 5120885600:01:001:0326 з державної у комунальну власність в собі ІНФОРМАЦІЯ_9 .
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок при Кв 1=1,0 та індексації з дати проведення оцінки станом на 30.06.2022 становить:
- за кадастровим номером 5120885600:01:001:0328-5 726 798,21 грн.;
- за кадастровим номером 5120885600:01:001:0327-3 483 835,02 грн.;
- за кадастровим номером 5120885600:01:001:0326-698 655,56 грн.
Земельні ділянки з кадастровими номерами 5120885600:01:001:0328 (площею 51.5502 га), 5120885600:01:001:0327 (площею 31.36 га) та 5120885600:01:001:0326 (площею 6.2890 га) визнані речовими доказами у даному кримінальному провадженні.
Разом з тим, моніторингом Єдиного реєстру судових рішень встановлено справу № 916/53/22 за позовом державного закладу « ІНФОРМАЦІЯ_5 » Міністерства охорони здоров`я України до ІНФОРМАЦІЯ_9 , яка розглядається ІНФОРМАЦІЯ_11 за аналогічними фактами щодо скасування реєстраційних дій, які згідно перевірки ІНФОРМАЦІЯ_12 проведені всупереч вимогам чинного законодавства, а також про витребування їх з незаконного володіння.
Аналізом судових рішень встановлено, що під час розгляду справи проводилась земельно-технічна експертиза та долучались інші документи, які містять відомості щодо обставин, які досліджуються у межах кримінального провадження № 42022000000000303.
Слідчий зазначив, що по даному кримінальному провадженні провадяться слідчі дії, в зв`язку з чим виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , з можливістю вилучення копій.
В судове засідання слідчий, прокурор не з`явився, про причини неявки суд не повідомив. Слідчий подав заяву про розгляд клопотання у його відсутність та зазначив, що клопотання підтримує в повному обсязі.
Представник особи, у володінні якої перебувають речі та документи, відповідно до поданих ним пояснень, заперечував щодо задоволення клопотання в частині вилучення оригіналів документів та просив здійснювати розгляд клопотання у відсутність представника ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Статтею 22 КПК України передбачено, що кримінальне провадження здійснюється на основі змагальності, що передбачає самостійне обстоювання стороною обвинувачення і стороною захисту їхніх правових позицій, прав, свобод і законних інтересів засобами, передбаченими цим Кодексом. Сторони кримінального провадження мають рівні права на збирання та подання до суду речей, документів, інших доказів, клопотань, скарг, а також на реалізацію інших процесуальних прав, передбачених цим Кодексом.
У відповідності до положень ст. 26 КПК України, сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та спосіб, передбачених цим Кодексом.
Оскільки, згідно ч. 4 ст. 163 КПК України, відсутність слідчого чи прокурора не є перешкодою для розгляду клопотання, суд визнав можливим розглянути клопотання за відсутності слідчого, прокурора на підставі наявних доказів.
Фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів на підставі ч. 4 ст. 107 КПК України не здійснювалась.
Згідно ч. 1 ст. 132 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 132 КПК України, тимчасовий доступ є одним із заходів забезпечення кримінального провадження.
Згідно ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення.
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно до пунктів 1 та 2 Основних принципів незалежності судових органів, схвалених резолюціями 40/32 та 40/146 Генеральної ІНФОРМАЦІЯ_13 від 29 листопада та 13 грудня 1985 року, незалежність судових органів гарантується державою та закріплюється у конституції або законах країни. Усі державні та інші установи зобов`язані шанувати незалежність судових органів та дотримуватися її. Судові органи вирішують передані їм справи безсторонньо, на основі фактів та відповідно до закону, без будь-яких обмежень, неправомірного впливу, спонукань, тиску, погроз або прямого чи непрямого втручання з будь-якого боку і хоч би з яких причин.
Як зазначено у статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, метою забезпечення незалежності судової влади є гарантування кожній особі основоположного права на розгляд справи справедливим судом лише на законній підставі та без будь-якого стороннього впливу.
Згідно рішень Ради суддів України №12 від 04.02.2016, №68 від 03.11.2017, №73 від 03.11.2017, інших рішень Ради суддів України, відповідно до Конституції України та Законів України порушенням принципів самостійності судів та незалежності суддів слід вважати, зокрема, витребування від судді пояснень з питань, які підлягають чи були предметом обговорення у нарадчій кімнаті або спроби розкриття таємниці постановлення рішення в інший спосіб, витребовування чи вилучення судових справ, розгляд яких не завершено, а також отримання матеріалів судових справ (копій документів, які містяться у справі, виписок з неї тощо) з порушенням встановленого законом порядку (неповноважним суб`єктом, без належного документального оформлення тощо).
Вилучення матеріалів судових справ, які перебувають у провадженні суду будь-якої юрисдикції, органами досудового розслідування не ґрунтується на кримінальному процесуальному законі та може бути передумовою грубого порушення прав учасників такого судового провадження.
Саме тому виїмка (вилучення) матеріалів судової справи або їх окремих частин є винятковою процесуальною дією, яка може бути здійснена лише у тому випадку, якщо потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи.
Разом з тим, у разі звернення слідчого за погодженням з прокурором чи прокурора із клопотанням про надання тимчасового доступу до матеріалів справи відповідної судової юрисдикції слідчий суддя вправі надати тимчасовий доступ лише для ознайомлення з матеріалами справи, виготовлення їх копії, виписки. Вилучення матеріалів судових справ не допускається. При цьому, у виняткових випадках для проведення судових експертиз із матеріалів судових справ можуть вилучатися лише оригінали документів, які існують в одному екземплярі або якщо отримати інший екземпляр неможливо, з одночасною заміною вилученого документа його копією.
Дослідивши матеріали клопотання, враховуючи положення ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення клопотання, оскільки вказана інформація має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та іншими способами неможливо довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів неможливо.
На підставі викладеного і керуючись ст. 108, ст.ст. 159, 160, 162-164, 166, ст. 309 КПК України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотання старшого слідчого в ОВС ГСУ НП України ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів - задовольнити.
Надати дозвіл старшому слідчому в особливо важливих справах Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_3 та слідчим групи слідчих у кримінальному провадженні за № 42022000000000303, а саме: ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_3 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , начальнику слідчого відділення ВП № 1 Одеського РУП № 1 ГУНП в Одеській області ОСОБА_20 , прокурору відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення управління протидії кримінальним правопорушенням у сфері кібербезпеки Офісу Генерального прокурора ОСОБА_21 на тимчасовий доступ до оригіналів документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме до матеріалів судової справи № 916/53/22, з можливістю ознайомлення з матеріалами справи, виготовлення їх копії.
Визначити строк дії ухвали тривалістю в два місяці місяць, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.
Службовим особам ІНФОРМАЦІЯ_1 надати (забезпечити) тимчасовий доступ до речей і документів, особам, які здійснюють досудове розслідування у кримінальному провадженні та/або оперативним підрозділам органів внутрішніх справ, які здійснюють слідчі (розшукові) дії в кримінальному провадженні за письмовим дорученням слідчого, прокурора та надати їм можливість вилучити зазначені в ухвалі документи.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Підготовлено в 2-х примірниках.
Прим. 1 - справа №757/19245/24-к.
Прим. 2 - слідчий ОСОБА_3
Копія - Господарський суд Одеської області
Виконавець: ОСОБА_1 , 09.05.2024
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.05.2024 |
Оприлюднено | 08.08.2024 |
Номер документу | 120838259 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Новак Р. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні