Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 серпня 2024 року Справа№200/3268/24
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Стойки В.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту ociб з інвалідністю (49001, Дніпропетровська обл., м. Дніпро, площа Троїцька, 5 а, ЄДРПОУ 13492430) до Селянського (фермерського) господарства "Верес" (с. Торець, вул. Зелена, будинок 17, ЄДРПОУ 30917030) про стягнення коштів, -
В С Т А Н О В И В:
Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту ociб з інвалідністю звернувся до суду з адміністративним позовом до Селянського (фермерського) господарства "Верес" (с. Торець, вул. Зелена, будинок 17, ЄДРПОУ 30917030) стягнути з Селянського (фермерського) господарства "Верес" (код ЄДРПОУ 30917030)на користь Державного бюджету України адміністративно- господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2023 році, у розмірі 121166,5 грн та пеню у розмірі 823,99 грн. грн на р/р UA098999980313121230000005630 Донецьке ГУК/Краматорська МТГ/50070000; ЄДРПОУ ГУ ДКСУ 37967785; МФО 899998; код платежу 50070000. ЄДРПОУ відділення Фонду (стягувача) 13492430.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідно до інформації з Пенсійного фонду України про створення відповідачем кількості робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу відповідача у 2023 році становила 65 осіб. Таким чином, згідно із частиною першою статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" у відповідача у 2023 році повинно бути працевлаштовано 3 особи з інвалідністю, проте фактично працювала лише одна.
Отже, на переконання позивача, відповідач не виконав норматив по створенню 2 робочого місця для працевлаштування осіб з інвалідністю.
З огляду на вказане, представник Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту ociб з інвалідністю просить стягнути з відповідача суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2023 році, у розмірі 121166,5 грн. та пеню у розмірі 823,99 грн.
Ухвалою суду від 03.06.2024 року прийнято до розгляду позовну заяву Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту ociб з інвалідністю (49001, Дніпропетровська обл., м. Дніпро, площа Троїцька, 5 а, ЄДРПОУ 13492430) до Селянського (фермерського) господарства "Верес" (с. Торець, вул. Зелена, будинок 17, ЄДРПОУ 30917030) про стягнення коштів і відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження суддею одноособово, без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) учасників справи.
13.06.2024 року відповідачем було надано відзив на позов, в обґрунтування якого зазначено, що ФГ «Верес» протягом 2023 виконувало норматив з працевлаштування осіб з інвалідністю, але помилково утримувало єдиний соціальний внесок з працюючих інвалідів у розмірі 22%, а не встановлений законодавством 8,41%, що не призвело до втрат бюджету.
Зокрема відповідач наголошує, що протягом 2023 року у ФГ працювали наступні особи з інвалідністю: - ОСОБА_1 , інвалід 3 групи з 25.07.2023, інвалідність встановлено на рік на підставі довідки МСЕК від 25.07.2023, працює в ФГ «Верес» на посаді водія автотранспортних засобів з 05.08.2014 по теперішній час, наказ про прийняття на роботу №79-к від 05.08.2014; ОСОБА_2 , інвалід 2 групи з 17.11.2022, довідка МСЕК від 17.11.2022, працює в ФГ «Верес» на посаді комірника з 12.11.2018 по теперішній час, наказ про прийняття на роботу №119-к від 09.11.2018; У 2023 році ЄСВ сплачено за період з січня по березень включно, з квітня перебуває у безоплатній відпустці, однак залишається працевлаштованою; ОСОБА_3 , інвалід 3 групи з 01.10.2013 безстроково, інвалідність встановлено на підставі довідки МСЕК від 03.10.2013, працює в ФГ «Верес» на посаді сторожа з 25.06.2019 по теперішній час, наказ про прийняття на роботу 63-к від 24.06.2019. Працевлаштування вказаних осіб з інвалідністю підтверджується, окрім наказів про прийняття на роботу, довідками про трудовий і страховий стаж за 2023 рік.
Відповідач зауважує, що законом чи підзаконними нормативно-правовими актами не визначено кількість днів або місяців у звітному періоді, протягом яких особа з інвалідністю повинна пропрацювати на підприємстві та за неї повинно сплачуватися ЄСВ для того, щоб останні вважалися такими, що виконали норматив із працевлаштування осіб з інвалідністю.
Таким чином відповідач наголошує, що факти, викладені в позовній заяві не відповідають дійсності. Відповідач виконав належним чином взяті на себе зобов`язання протягом 2023 року щодо працевлаштування 3 осіб з інвалідністю, а спір виник лише через допущені помилки під час надання звітності.
17.06.2024 року позивачем надано відповідь на відзив, згідно змісту якої зазначено, що процедура надання інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (надалі по тексту також реєстр застрахованих осіб) визначена вимогами Порядку надання Пенсійним фондом України Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затверджений Постановою правління Пенсійного фонду України 10.03.2023 за №14-2. Відповідно до положень вказаного Порядку № 14-2 Фонд здійснює автоматизований розрахунок на підставі даних Державного реєстру один раз на рік, без втручання до отриманих показників, і тому, отримані Розрахунки адміністративно-господарських санкцій це наслідок показників, зазначених роботодавцем у звітності. Розрахунок адміністративно-господарських санкцій ґрунтується на даних Державного реєстру, а отже на звітності, поданої роботодавцями.
Позивач підкреслює, що на законодавчому рівні до повноважень та компетенції територіальних органів ФСЗОІ, у тому числі Донецького ОВФСЗОІ, не входить перевірка виконання підприємствами, установами, організаціями визначеного нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, а так саме і оцінювання звітування підприємств, установ, організацій до територіальних центрів зайнятості.
Відтак позивач наголошує, що відповідач самостійно надав до відповідних органів України звітність щодо єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, згідно якої отримана від Пенсійного фонду України та наявна у Централізованому банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ) інформація за звітний 2023 рік про середньооблікову кількість штатних працівників - 65, кількість осіб з інвалідністю - 1, фонд оплати праці застрахованих осіб - 3937911,19 гривень.
У тому числі позивач звертає увагу, що наданими відповідачем доказами не підтверджується факт роботи певних осіб з інвалідністю у звітній період.
На підставі визначеного позивач на задоволенні позову наполягав.
Відповідно до статті 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Позивач, Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту ociб з інвалідністю (код ЄДРПОУ 13492430), у розумінні пункту 7 частини першої статті 4 КАС України є суб`єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах згідно зі статтею 43 КАС України має адміністративну процесуальну дієздатність.
Відповідач, Селянське (фермерське) господарство "Верес" (с. Торець, вул. Зелена, будинок 17, ЄДРПОУ 30917030), зареєстрований як юридична особа та має ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (код ЄДРПОУ 30917030), є платником страхових внесків, юридична адреса: с. Торець, вул. Зелена, будинок 17.
З відомостей з Централізованої бази даних з проблем інвалідності встановлено що: cередньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу за рік, осіб - 65, cередньооблікова чисельність штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність, осіб - 1, норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, одиниць - 3, фонд оплати праці штатних працівників, грн - 3937911,19. Середня річна заробітна плата штатного працівника, грн - 60583,25. Кількість робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайнятих особами з інвалідністю для роботодавців, у яких працює 26 осіб і більше, одиниць - 2. Сума коштів адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, грн - 121166,5.
В зв`язку з цим, відділенням Фонду в автоматизованому режимі на підставі даних, наданих Пенсійним Фондом України, нараховано Селянському (фермерському) господарству "Верес" (код ЄДРПОУ 30917030) адміністративно-господарські санкції у розмірі 121166,5 гривень та 07.03.2024 направлено розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік, обчислених відповідно до статті 20 цього Закону.
Відповідно до Довідки ОК-5 ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) за період з 01.01.2004 по 31.05.2024, страховий стаж за 2023 рік - 12 місяців. Згідно Повідомлення підприємству, установі, організації про результати огляду МСЕК, ОСОБА_1 оглянуто 25.07.2023 року, група інвалідності - 3, дата переогляду - 25.07.2024 року. Згідно трудової книжки НОМЕР_2 ОСОБА_1 з. 05.08.2014 року працює у Селянському (фермерському) господарстві "Верес", запис про звільнення відсутній.
Відповідно до Довідки ОК-5 ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_3 ) за період з 01.01.2004 по 31.05.2024, страховий стаж за 2023 рік -3 місяці. Відповідно довідки до Акта МСЕК № 217874 є особою з інвалідністю 2 групи; інвалідність встановлена на строк до 01.12.2023 року. Відповідно довідки до Акта МСЕК № 773566 є особою з інвалідністю 2 групи; інвалідність встановлена на строк до 01.03.2026 року. Згідно трудової книжки НОМЕР_4 ОСОБА_2 з. 12.11.2018 року працює у Селянському (фермерському) господарстві "Верес", запис про звільнення відсутній.
Відповідно до Довідки ОК-5 М* ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_5 ) за період з 01.01.2004 по 31.05.2024, страховий стаж за 2023 рік -12 місяців. Відповідно довідки до Акта МСЕК 462882 є особою з інвалідністю 3 групи; інвалідність встановлена безтерміново.
Згідно трудової книжки НОМЕР_6 ОСОБА_5 з. 25.06.2019 року працює у Селянському (фермерському) господарстві "Верес", запис про звільнення відсутній.
Відповідно до Листа Донецького обласного центру зайнятості № 04.03/1451/01-39-24 від 21.05.2024, за даними Єдиної інформаційно-аналітичної системи державної служби зайнятості роботодавцем Селянським (фермерським) господарством "Верес" (ЄДРПОУ 30917030) звіти форми 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» для осіб з інвалідністю у 2023 році не надавались.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керувався наступним.
Відповідно до частини 3 статті 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" (далі - Закон № 875-XІI) підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для таких осіб умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Статтею 19 Закону № 875-XІI встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4 відсотки середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті та з урахуванням вимог статті 18 цього Закону, і здійснюють працевлаштування осіб з інвалідністю у рахунок нормативу робочих місць. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичною особою, яка використовує найману працю, осіб з інвалідністю, для яких це місце роботи є основним.
Пенсійний фонд України у порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, надає Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформацію:
про працевлаштованих осіб з інвалідністю;
про створення підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю;
необхідну для обчислення кількості робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті.
Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю несуть відповідальність у встановленому законом порядку.
Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю щороку до 10 березня в автоматизованому режимі з використанням даних Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування та Централізованого банку даних з проблем інвалідності здійснює визначення підприємств, установ та організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, які не забезпечили виконання у попередньому році нормативу робочих місць, визначеного згідно з частиною першою цієї статті, та надсилає їм розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за попередній рік, обчислених відповідно до статті 20 цього Закону.
Розрахунок надсилається у формі електронного документа через електронні кабінети підприємств, установ та організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України у формі та порядку, визначених Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю спільно з Пенсійним фондом України.
Згідно зі статтею 20 Закону № 875-XІI підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов`язкових платежів).
Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
У разі несплати адміністративно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх сплати за рішенням суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернено на майно підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичної особи, яка використовує найману працю, в порядку, передбаченому законом.
Відповідно до частини першої та другої статті 238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб`єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб`єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами.
Серед переліку адміністративно-господарських санкцій, встановленого у частині першій статті 239 Господарського кодексу України вказано, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб`єктів господарювання, зокрема, адміністративно-господарський штраф, а також і інші адміністративно-господарські санкції, встановлені цим Кодексом та іншими законами.
Спірні у цій справі санкції застосовуються до суб`єктів господарювання уповноваженими органами державної влади за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, а тому є адміністративно-господарськими санкціями. Про це також вказано у статті 20 Закону № 875-ХІІ.
Отже, законом передбачена відповідальність у вигляді адміністративно-господарських санкцій для підприємств, які не забезпечили середньооблікову чисельність працюючих осіб з інвалідністю відповідно до установленого нормативу.
Разом з тим, законом передбачено випадки коли суб`єкт господарювання звільняється від відповідальності за вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.
Загальні засади відповідальності учасників господарський відносин, зокрема і підстави для звільнення від відповідальності за порушення правил здійснення господарської діяльності (за що передбачені адміністративно-господарські санкції), регламентовано главою 24 розділу V Господарського кодексу України.
Відповідно до статті 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов`язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб`єкт господарювання за порушення господарського зобов`язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов`язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності.
За приписами частини першої статті 18 Закону № 875-ХІІ забезпечення прав осіб з інвалідністю на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.
Згідно з частиною третьою статті 18 Закону № 875-ХІІ підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для таких осіб умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Як вже було зазначено вище, ключовим моментом спору є різна позиція сторін щодо фактичної кількості працевлаштованих інвалідів.
Разом з цим, як вже було зазначено вище, ОСОБА_1 з 25.07.2023 року має 3 групу інвалідності. Згідно трудової книжки НОМЕР_2 з 05.08.2014 року працює у Селянському (фермерському) господарстві "Верес"; ОСОБА_2 є особою з інвалідністю 2 групи та згідно трудової книжки НОМЕР_4 з. 12.11.2018 року працює у Селянському (фермерському) господарстві "Верес»; ОСОБА_5 є особою з інвалідністю 3 групи та згідно трудової книжки НОМЕР_6 з. 25.06.2019 року працює у Селянському (фермерському) господарстві "Верес".
На підставі викладених обставин суд погоджується з позицією відповідача з приводу працевлаштованих осіб з інвалідністю протягом звітного 2023 року.
Щодо позиції позивача про надання документу на ім`я ОСОБА_3 , інваліда 3 групи, а саме: пенсійного посвідчення (від пенсії: По інвалідності) № НОМЕР_7 Серія НОМЕР_8, термін дії якого закінчився більш ніж 10 років тому, а саме 30.09.2013 року.
Як було зазначено в описовій частині, відповідно довідки до Акта МСЕК 462882 М* ОСОБА_6 є особою з інвалідністю 3 групи; інвалідність встановлена безтерміново, а тому зазначена позиція Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту ociб з інвалідністю підлягає відхиленню.
З приводу того, що відповідно наданих доказів ОСОБА_2 не працює з 01.04.2023 року, суд звертає увагу, що Законом чи підзаконними нормативно-правовими актами не визначено кількість днів або місяців у звітному періоді, протягом яких особа з інвалідністю повинна пропрацювати на підприємстві, в установі, організації для того, щоб останні вважалися такими, що виконали норматив із працевлаштування осіб з інвалідністю.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку про те, що відповідачем виконано вимоги щодо створення робочих місць відповідно до нормативів, установлених статтею 19 Закону № 875-XІI, фактично працевлаштовано на підприємстві у 2023 році 3 особи з інвалідністю.
Таким чином, у діях відповідача відсутній склад правопорушення, у зв`язку з чим на нього не може бути покладена відповідальність за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, яка передбачена Законом № 875-XІI.
Всупереч вимогам статті 77 КАС України позивачем протилежного не доведено.
Отже, заявлені позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Приймаючи до уваги відмову в задоволенні позовних вимог та враховуючи положення частини 2 статті 139 КАС України, понесені позивачем витрати по сплаті судового збору не підлягають стягненню з відповідача.
Керуючись Конституцією України, Законами України "Про зайнятість населення" та "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні", наказами Міністерства соціальної політики України "Про затвердження форми звітності № 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)" та Порядку її подання", Господарським кодексом України, Кодексом адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позову Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту ociб з інвалідністю (49001, Дніпропетровська обл., м. Дніпро, площа Троїцька, 5 а, ЄДРПОУ 13492430) до Селянського (фермерського) господарства "Верес" (с. Торець, вул. Зелена, будинок 17, ЄДРПОУ 30917030) про стягнення коштів, - відмовити.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя В.В. Стойка
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2024 |
Оприлюднено | 08.08.2024 |
Номер документу | 120840042 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Стойка В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні