ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
01 серпня 2024 року (10 год. 20 хв.)Справа № 280/2481/24 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Конишевої О.В.
за участю секретаря судового засідання Власов В.В.,
представників сторін:
позивача Сідельникова О.Л.,
відповідача Гаврик С.Є.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовною заявою Приватного підприємства «Наукове промислово- комерційне об`єднання «ТАТА» (69032, м. Запоріжжя, вул. Макаренко, буд. 13, код ЄДРПОУ 19264196)
про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
20.03.2024 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного підприємства «Наукове промислово- комерційне об`єднання «ТАТА» (далі позивач) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі відповідач), в якій позивач просить суд ( з урахуванням останніх уточнень від 06.06.2024):
визнати протиправною бездіяльність Головного управління Державної податкової служби у Запорізькій області, що полягає у не підготовці та не поданні до Головного управління Державної казначейської служби України у Запорізькій області висновку про повернення з Державного бюджету України приватному підприємству «Наукове промислово- комерційне об`єднання «ТАТА» суми надміру сплаченого грошового зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 488 590,50 грн;
зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Запорізькій області перерахувати на розрахунковий рахунок приватного підприємства «Наукове промислово- комерційне об`єднання «ТАТА» НОМЕР_1 у Філії Запорізького обласного управління ПрАТ «Державний ощадний банк України» м. Запоріжжя (МФО 313957) суму надміру сплаченого грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 488 590,50 грн.
Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначив, що платник податків має право повернути помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання відповідно до п. 43.1 ст. 43 Податкового кодексу України. Умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань визначені статтею 43 Податкового кодексу України. Оскільки за позивачем обліковувалась надмірна сплата з податку на додану вартість, для повернення якої позивач неодноразово письмово звертався до ГУ ДПС у Запорізькій області з відповідними заявами, вказавши напрям перерахування цих коштів, а податковий орган не підготував висновок про їх повернення та не подав такий висновок для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, не виконав покладені на нього ст. 43 Податкового кодексу України обов`язки, відповідно діяв не на підставі та не у спосіб, визначений чинним законодавством України, чим вчинив протиправну бездіяльність.
Відповідач заперечив ГУ ДПС у Запорізькій області грошові кошти в сумі 488 590,50 грн. перераховані на електронний рахунок ПП "НПКО "ТАТА" №3751400001615 згідно Висновку 08.11.2018 №24591-49 на підставі поданої Позивачем заяви від 13.09.2018 №1545 (з врахуванням уточненої прохальної частини, викладеної в заяві від 18.10.2018 №1727).Просить позов задовольнити.
Відповідач заперечив, з огляду на те, що існує встановлений порядок повернення коштів, який повинен бути дотриманий, про що зазначав у Листах ГУ ДПС у Запорізькій області від 29.03.2021 року №18906/6/08-01-18-07, від 29.04.2021 року №26272/6/08-01-18-07 та від 05.01.2024 року №380/6/08-01-18-07, а саме, що зайво зараховані кошти на електронному рахунку можливо перерахувати на власний поточний рахунок за допомогою додатку №4 у складі податкової декларації з ПДВ. Зокрема зазначає, що твердження позивача щодо зобов`язання ГУ ДПС у Запорізькій області підготувати та подати висновок до Управління ДКСУ у Запорізькій області не відповідає законодавчо встановленому регулюванню, оскільки порядок повернення коштів з електронного рахунку - це окремий, врегульований статтею 200-1 ПК України, правовий механізм повернення і така істотна відмінність спричиняє різне правове регулювання. Крім тога, звертає увагу, що кошти за заявою позивача були повернуті. Просить у задоволенні позовних вимог відмовити.
Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 25.03.2024 вказана позовна заява була залишена без руху
Ухвалою суд від 03.04.2024 відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче засідання на 07.05.2024 року.
Ухвалою суду від 07.05.2024 прийняті уточнення позовної заяви та залишено позов без руху у зв`язку з пропуском строку та призначено підготовче засідання на 14.05.2024.
14.05.2024 Ухвалою суду поновлено строку звернення до суду, продовжено підготовче провадження та відкладено підготовче засідання до 10.06.2024.
Ухвалою суду протокольною від 10.06.2024, прийнято зменшення позовних вимог від 06.06.2024, відкладено підготовче засідання на 28.06.2024.
Ухвалою суду від 28.06.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 22.07.2024.
22.07.2024 оголошено перерву у судовому засіданні на 01.08.2024.
Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
12.10.2017ПП «НПКО «ТАТА» перераховано грошові кошти в рахунок погашення грошових зобов`язань на підставі ППР № 0001828271402.
Рішенням ЗОАС від 04.06.2018 по справі № 808/849/17 позовні вимоги ПП «НПКО «ТАТА» задоволено, визнано протиправним та скасовано ППР № 0001828271402 від 03.11.2016. Рішення набрало законної сили після його перегляду в апеляційному суді 15.08.2018. Постановою Верховного Суду від 23.10.2018 рішення судів попередніх інстанцій залишено без змін.
Таким чином, грошові кошти в сумі 488 590,5 грн є надміру сплаченим грошовим зобов`язанням та підлягають повернення в порядку встановленому законодавством, сторони не заперечували дану обставину.
13.09.2018ПП «НПКО «ТАТА» звернулось до ГУ ДФС у Запорізькій області із заявою №1545, в якій просило підготувати висновок про повернення відповідних сум коштів з бюджету та подати його для виконання органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, вказану суму повернути ПП «НПКО «ТАТА» на розрахунковий рахунок в АТ «Ощадбанк».
18.10.2018 року до Олександрівського управління у м.Запоріжжі ПП "НПКО "ТАТА" було надано лист генерального директора ПП "НПКО "ТАТА" Л.В. Сідельникової, вх.№41836/10 від 18.10.2018, щодо надання уточнення прохальної частини заяви про повернення надмірно сплачених коштів від 13.09.2018 №154 (вх.№36335/10 від 17.09.2018 ГУ ДФС у Запорізькій області), а саме: частину «надмірно сплачені кошти ПДВ та штрафу у розмірі переплати ПДВ на суму 488590,50 грн спрямувати у рахунок погашення майбутніх грошових зобов`язань ПП "НПКО "ТАТА"» викласти в наступній редакції: «надмірно сплачені кошти у розмірі переплати ПДВ та штрафу на суму 488590,50 грн зарахувати на електронний рахунок 37514000016151, код банку 899998, банк одержувача: Казначейство України (ел.адм.подат.), одержувач ПП "НПКО "ТАТА", код 19264196» (а.с.50).
На підставі листа генерального директора ПП "НПКО "ТАТА" Л.В. Сідельникової, вх. №41836/10 від 18.10.2018 здійснено перерахунок грошових коштів в сумі 488590,50 грн з бюджетного рахунку згідно Висновку 08.11.2018 №24591-49.
При зарахуванні коштів згідно Висновку 08.11.2018 №24591-49 на електронний рахунок (номер рахунку 37514000016151, код банку 899998, банк одержувача: Казначейство України (ел.адм.подат.), одержувач ПП "НПКО "ТАТА", код 19264196), реєстраційний ліміт приватного підприємства «Наукове промислово - комерційне об`єднання «ТАТА» в системі електронного адміністрування податку на додану вартість не збільшився на суму 488590,50 грн.
Станом на 0 год.0 хв. 08.11.2018 сума реєстраційного ліміту склала 482534,66 грн, станом на 0 год.0хв. 09.11.2018 сума реєстраційного ліміту склала 493851,52 грн (додаток «Витяг з Реєстру операцій СЕА ПДВ за листопад 2018 року ПП "НПКО "ТАТА" код 19264196) (а.с.98)
Казначейством були відкриті для ПП "НПКО "ТАТА" рахунки в СЕА ПДВ, зокрема 24.12.2014 року рахунок НОМЕР_2 .
На вказаному рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ (UA078999980385129000000016151) ПП "НПКО "ТАТА" наявний залишок коштів в розмірі 494 250,28 грн.
11.03.2021 ПП «НПКО «ТАТА» звернулось до Вознесенівського управління у м. Запоріжжі ГУ ДПС у Запорізькій області з листом № 233 стосовно повернення надміру сплачених сум грошового зобов`язання з податку на додану вартість 488 590,50 грн (а.с. 14,45).
11.03.2021 ПП «НПКО «ТАТА» звернулось до ГУ ДПС у Запорізькій області з листом № 234 стосовно повернення надміру сплачених сум грошового зобов`язання з податку на додану вартість 488 590,50 грн (а.с.15)
Листом від 29.03.2021 № 18906/6/08-01-18-07 ГУ ДПС у Запорізькій області відмовило у задоволені заяви ПП «НПКО «ТАТА» вих. № 233 від 11.03.2021 та зазначило, що зайво зараховані кошти на електронному рахунку можливо перерахувати на власний поточний рахунок за допомогою додатку №4 у складі податкової декларації з ПДВ.
14.04.2021 ПП «НПКО «ТАТА» повторно звернулось до ГУ ДПС у Запорізькій області з листом №348 про повернення надміру сплачених сум в розмірі 488 590,50 грн. згідно ст. 43 ПК України. (а.с. 16 зворотній).
У відповідь на лист № 348 ГУ ДПС у Запорізькій області надало відповідь (лист від 29.04.2021 № 26272/6/08-01-18-07), що у разі якщо у платника податку на електронному рахунку наявні зайво зараховані кошти, то такий платник може заповнити та подати у складі податкової декларації з ПДВ додаток №4. Заява ПП «НПКО «ТАТА» задоволена не була.
08.12.2023 ПП «НПКО «ТАТА» знову звернулось до ГУ ДПС у Запорізькій області з заявою №180 про повернення надміру сплачених грошових коштів з податку на додану вартість в розмірі 488 590, 50 грн. шляхом їх перерахування на розрахунковий рахунок (а.с.18 зворотній).
Листом ГУ ДПС у Запорізькій області віл 05.01.2024 № 380/6/08-01-04-07 зазначено про необхідність подання додатку № 4 до податкової декларації з ПДВ, чим фактично відмовлено у задоволені такої заяви, грошові кошти станом на день подання позовної заяви не перераховані на поточний рахунок позивача.
Предмет спору полягає в тому, що позивач вважає, що має право повернути помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання відповідно ст. 43 Податкового кодексу України, зокрема з електронного рахунку ПДВ (куди вони були перераховані відповідачем за заявою позивача), без подання декларації з ПДВ та Додатку №4.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Спірні правовідносини, регулюються Податковим кодексом України (надалі - ПК України), Постановою КМУ від 16 жовтня 2014 року №569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» (надалі - Постанова КМУ №569) та Наказом Мінфіну від 28.01.2016 року № 21 «Про затвердження форм та порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість».
Відповідно до пп.14.1.115 п.14.1 ст.14 ПК України надміру сплачені грошові зобов`язання - суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов`язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.
Згідно п. п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.
Правове регулювання помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені встановлено статтею 43 ПК України.
Згідно п.43.1 ст.43 ПК України помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.
Згідно п.43.2 ст.43 ПК України у разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов`язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.
Згідно п.43.3 ст.43 ПК України обов`язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов`язання та пені є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми та/або пені.
Згідно п.43.4 ст.43 ПК України платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов`язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.
Законом України від 21.12.2016 N 1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні", який набрав чинності 01.01.2017 року, вказану статтю доповнено пунктом 43.4-1 наступного змісту.
Згідно п.43.4-1 ст.43 ПК України у разі повернення надміру сплачених податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість у порядку, визначеному пунктом 200-1.5 статті 200-1 цього Кодексу, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов`язань з податку на додану вартість чи на момент фактичного повернення коштів - шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.
Тобто спеціальною нормою, яка регулює повернення надміру сплачених податкових зобов`язань з ПДВ, є норма пункту 43.4-1 статті 43 ПК України, зазначена норма кореспондує з нормами статті 200 -1 ПК України, якими встановлено електронне адміністрування податку на додану вартість та з нормами Порядку №569.
Згідно п.200-1.2. ст.200-1 ПК України платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Відповідно до п. 200-1.3 ст. 200-1 ПК України складовою формули щодо суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) є загальна сума поповнення, зокрема, з рахунку у банку/небанківського надавача платіжних послуг платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку УПопРах).
Суми надміру сплачених грошових зобов`язань з ПДВ, повернуті на електронний рахунок, не змінюють значення УПопРах, а отже не змінюють суму, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН.
Пунктом 200-1.4 ст.200-1 ПК України передбачено, що на рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника зараховуються кошти:
а) з рахунку у банку/небанківському надавачу платіжних послуг такого платника в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно допункту 200-1.3статті 200-1цього Кодексу;
б) з рахунку у банку/небанківському надавачу платіжних послуг такого платника в сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов`язань з цього податку;
в) з рахунків платників, відкритих у відповідних органах казначейства для проведення розрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв`язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, а рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштів відповідно до Закону України про Державний бюджет України;
г) з бюджету в сумах надміру сплачених грошових зобов`язань з податку на додану вартість, повернутих платнику податків у порядку, встановленомупунктом 43.4-1статті 43 цього Кодексу;
ґ) вилучені контролюючим органом відповідно достатті 95цього Кодексу в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість по задекларованих до сплати податкових зобов`язаннях за періоди починаючи з 1 липня 2015 року, визначених платником податків уподатковій деклараціїз податку на додану вартість або уточнюючому розрахунку.
Згідно з пунктом 200-1.5 ст. 200-1 ПК України з рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника перераховуються кошти до державного бюджету в сумі податкових зобов`язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду, та на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг платника податку за його заявою, яка подається до контролюючого органу у складі податкової звітності з податку на додану вартість, у розмірі суми коштів, що перевищує суму задекларованих до сплати до бюджету податкових зобов`язань та суми податкового боргу з податку. При цьому перерахування коштів на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг платника може здійснюватися у разі відсутності перевищення суми податку, зазначеної у складених податкових накладних, складених у звітному періоді та зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних, над сумою податкових зобов`язань з податку за операціями з постачання товарів/послуг, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість у цьому звітному періоді.
Відповідно до п. 200-1. 6 ст. 200-1 ПК України якщо на дату подання податкової звітності з податку сума коштів на рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника податку перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету відповідно до поданої звітності, платник податку має право подати до контролюючого органу у складі такої податкової звітності заяву, відповідно до якої такі кошти підлягають перерахуванню на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг такого платника податку, реквізити якого платник зазначає в заяві, у сумі залишку коштів, що перевищує суму податкового боргу з податку та суму узгоджених податкових зобов`язань з податку.
На суму податку, що відповідно до поданої заяви підлягає перерахуванню на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг платника, на момент подання заяви зменшується значення суми податку, визначеноїпунктом 200-1.3статті 200-1цього Кодексу, шляхом зменшення на таку суму показника загальної суми поповнення рахунку в системі електронного адміністрування податку з рахунку у банку/небанківському надавачу платіжних послуг платника (УПопРах).
Перерахування коштів на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг платника може здійснюватися у разі, якщо таке зменшення загальної суми поповнення електронного рахунка (?ПопРах) не призведе до формування від`ємного значення суми податку, визначеної відповідно до пункту 200-1.3статті 200-1цього Кодексу (?Накл).
Для відповідного перерахування таких коштів центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету/на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг та реквізити рахунку у банку/небанківському надавачу платіжних послуг платника (у випадку подання заяви платника на повернення коштів на такий рахунок).
На підставі такого реєстру центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, протягом п`яти робочих днів після граничного терміну, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати платником сум податкових зобов`язань, здійснює таке перерахування до бюджету/на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг платника податку.
Згідно п.200-1.7 ст. 200-1 ПК України кошти, зараховані на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, є коштами, які використовуються виключно у цілях, визначених пунктом 200-1.5 статті 200-1цього Кодексу, та погашення податкового боргу з податку на додану вартість.
Відповідно до п.4 Порядку №569 рахунок у системі електронного адміністрування податку- це рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який перераховуються кошти відповідно допункту 200-1.4статті 200-1Податкового кодексу України. Електронний рахунок відкривається платнику податку Казначейством автоматично на безоплатній основі.
Відповідно до п. 21 Порядоку № 569 якщо на дату подання податкової декларації з податку сума коштів на електронному рахунку платника податку перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету відповідно до поданої звітності, платник податку має право подати контролюючому органу у складі податкової декларації заяву, відповідно до якої такі кошти підлягають перерахуванню на рахунок платника податку у банку або небанківському надавачу платіжних послуг, реквізити якого зазначаються в заяві, у сумі залишку коштів, що перевищує суму податкового боргу з податку та суму узгоджених податкових зобов`язань з податку, або до бюджету в рахунок сплати податкового боргу з податку, що виник починаючи з 1 липня 2015 року.
Відповідно до п.п. 4 п. 10 розділу ІІІ Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, для перерахування до бюджету/на поточний рахунок зайво зарахованих коштів платнику ПДВ необхідно заповнити додаток 4 до декларації з ПДВ «Заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника податку, що перевищує суму, яка підлягає перерахуванню до бюджету (Д4)» (далі - додаток 4).
Таким чином, у разі якщо у платника податку за результатами звітного періоду на електронному рахунку наявні зайво зараховані кошти і платник податку виявив бажання перерахувати такі кошти на власний поточний рахунок, то такий платник податку, відповідно до встановленого правового регулювання, заповнює додаток 4 до податкової декларації з податку на додану вартість. При цьому в обов`язковому порядку у додатку (Д4) зазначаються відомості щодо суми коштів на електронному рахунку, що перевищує суму, яка підлягає перерахуванню до бюджету та вказуються реквізити власного поточного рахунку, на який платник податку бажає отримати кошти.
Відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Кодексу перерахування коштів на поточний рахунок платника може здійснюватися у разі відсутності перевищення суми податку, зазначеної у податкових накладних, складених у звітному періоді та зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних, над сумою податкових зобов`язань з податку за операціями з постачання товарів/послуг, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість у цьому звітному періоді.
З огляду на наведе вище, суд зазначає, що виходячи із норм податкового законодавства, для повернення коштів (переплати) з рахунку у СЕА ПДВ необхідна відповідність умовам, а саме: наявність коштів на такому рахунку; наявність реєстраційного ліміту; відсутність податкового боргу та дотримання чітко визначеної процедури.
Інших умов для повернення коштів з рахунку платника у СЕА ПДВ нормами податкового законодавства не передбачено.
Як вже було зазначено, пп. г п. 200-1.4 ст.200-1 ПК України передбачає зараховування коштів на рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ платника з бюджету в сумах надміру сплачених грошових зобов`язань з ПДВ, повернутих платнику податків у порядку, встановленому ст. 43 ПК України.
Судом встановлено, що на підставі листа генерального директора ПП "НПКО "ТАТА" Л.В. Сідельникової, вх. №41836/10 від 18.10.2018 здійснено перерахування грошових коштів в сумі 488590,50 грн з бюджетного рахунку, згідно Висновку 08.11.2018 №24591-49, на електронний рахунок (номер рахунку 37514000016151, код банку 899998, банк одержувача: Казначейство України (ел.адм.подат.), одержувач ПП "НПКО "ТАТА", код 19264196), що відповідає нормам законодавства.
На момент звернення до суду, кошти, які просить повернути позивач, наявні на електронному рахунку позивача, так як зайво зараховані кошти на електронному рахунку можливо перерахувати на власний поточний рахунок лише за умови дотримання визначеної процедури, а саме заповнення додатку №4 у складі податкової декларації з ПДВ, а судом встановлено, що декларація з ПДВ та Додаток №4 позивачем не подавалися, відповідно підстави для повернення таких коштів у відповідача відсутні.
Стосовно вимоги позивача щодо зобов`язання ГУ ДПС у Запорізькій області підготувати та подати висновок до Управління ДКСУ у Запорізькій області, суд зазначає, що кошти за заявою позивача (яка подана на підставі ст.43 ПК України) були повернуті, і як просив позивач на електронний рахунок з ПДВ, згідно Висновку 08.11.2018 №24591-49, що спростовує твердження позивача про бездіяльність відповідача.
Повернення коштів з електронного рахунку відбувається за іншою процедурою. Зокрема враховуючи те, що кошти на електронний рахунок позивача були зараховані правомірно, а повернення коштів з електронного рахунку має окремий правовий механізм повернення, відповідно вимоги позивача повернення коштів з електронного рахунку на підставі ст.43 ПК України та подання відповідачем висновку до Управління ДКСУ у Запорізькій області є не обґрунтованими.
Постанови Верховного Суду, які наведені позивачем не є подібними до даних спірних правовідносин, тому суд не приймає їх до уваги.
Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Згідно ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи наведене, з урахуванням встановлених вище обставин справи та норм законодавства, якими врегульовано спірні правовідносини, суд доходить висновку про безпідставність заявленого позову, у зв`язку з чим залишає його без задоволення у повному обсязі.
Так як у задоволенні позовних вимог відмовлено, розподіл судових витрат не здійснюється.
Керуючись ст.ст. 241-246, 250,255 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Приватного підприємства «Наукове промислово- комерційне об`єднання «ТАТА» (69032, м. Запоріжжя, вул. Макаренко, буд. 13, код ЄДРПОУ 19264196) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 44118663) -відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 06.08.2024.
Суддя О.В. Конишева
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2024 |
Оприлюднено | 08.08.2024 |
Номер документу | 120840566 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні