ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
06 серпня 2024 рокусправа №380/4861/24
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Хоми О.П., розглянувши у письмовому провадженні в м. Львові в порядку спрощеного позовного провадження питання про залишення без руху позову Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРІ КОМ» про стягнення адміністративно господарських санкцій,
в с т а н о в и в :
Львівське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (далі позивач), звернулося до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРІ КОМ» (далі відповідач, ТзОВ «АГРІ КОМ»), в якому просить стягнути з відповідача на користь 67 076 грн 53 к. адміністративного-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю.
Ухвалою від 07.03.2024 відкрито спрощене позовне провадження у адміністративній справі без виклику сторін.
Відповідачем 12.04.2024 (вх. №28330) подано відзив на позовну заяву та клопотання про залишення позовної заяви без розгляду з підстав пропуску позивачем строку звернення до суду.
При розгляді зазначеного клопотання суд виходить з такого.
Відповідно до частини першої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Згідно абзацу другого частини другої статті 122 КАС України для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Зазначеним Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.
Відповідно до частини четвертої статті 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
Позивач заявляє, що відповідач не сплатив самостійно адміністративно-господарські санкції до 15.04.2023, а тому підстави звернення до суду із цим позовом виникли 16.04.2023.
Стверджує, що 16.04.2023 є датою, з якої необхідно розпочинати відлік строку звернення до суду із цим позовом.
Звернувшись з цим позовом до суду 05.03.2024, позивач пропустив тримісячний строк звернення до суду, передбачений абзацем другим частини другої статті 122 КАС України.
Позивач вказує на те, що внаслідок надмірного навантаження провідні юрисконсульти не змогли вчасно опрацювати всі судові справи, виявити та виправити допущену помилку зі строками.
Суд критично оцінює такі доводи сторони позивача, адже несвоєчасність виконання покладених на посадових осіб обов`язків не може бути поважною причиною пропуску строку звернення до суду. Протилежна оцінка цих обставин свідчитиме про надання преференцій державному органу при вирішенні питання строку звернення до суду.
Таким чином, наведені у позовній заяві обставини порушення строку звернення до суду не можуть вважатися поважними причинами, що вказує на відсутність підстав для поновлення строку звернення до суду.
Зважаючи на викладене, суд вважає за необхідне залишити позовну заяву без руху та надати позивачу строк для подання заяви про поновлення строку звернення до суду, в якій вказати інші підстави для поновлення такого строку.
Відповідно до частини четвертої статті 123 КАС України якщо після відкриття провадження у справі суд дійде висновку, що викладений в ухвалі про відкриття провадження у справі висновок суду про визнання поважними причин пропуску строку звернення до адміністративного суду був передчасним, і суд не знайде інших підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, суд залишає позовну заяву без розгляду.
Відповідно до частини тринадцятої статті 171 КАС України суддя, встановивши після відкриття провадження у справі, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу не пізніше наступного дня, в якій зазначаються підстави залишення заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення позивачу ухвали.
Згідно з частиною шостою статті 161 КАС України у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.
З метою вирішення питання своєчасності звернення до суду, позивачу слід надати суду заяву про поновлення строку звернення до суду з обґрунтуванням інших причин пропуску та доказів, що підтверджують поважність причин такого пропуску, а позовну заяву залишити без руху.
Керуючись ст.ст. 122, 123, 161, 169, 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в :
Позовну заяву Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРІ КОМ» про стягнення адміністративно господарських санкцій, - залишити без руху.
Позивачу протягом п`яти днів з дня отримання даної ухвали усунути зазначені в мотивувальній частині ухвали недоліки шляхом подання в канцелярію Львівського окружного адміністративного суду (м. Львів, вул. Чоловського, 2, 79018) заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду з обґрунтуванням інших причин пропуску та доказів, що підтверджують поважність причин пропуску для суду та відповідача.
У разі невиконання вказівок судді по усуненню недоліків позовної заяви у визначений термін, така буде залишена без розгляду відповідно до пункту 7 частини першої статті 240 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя О. П. Хома
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2024 |
Оприлюднено | 08.08.2024 |
Номер документу | 120841292 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі зайнятості населення, з них зайнятості осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Хома Олена Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні