Ухвала
від 06.08.2024 по справі 420/22160/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/22160/24

У Х В А Л А

06 серпня 2024 рокум. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Скупінська О.В., розглянувши матеріали позовної заяви товариства з обмеженою відповідальністю «Ізолмонтаж» (65007, м. Одеса, вул. Ген. Цвєтаєва, буд. 3/5, код ЄДРПОУ 41814281) до Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ ВП 44069166), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії

В С Т А Н О В И В :

До Одеського окружного адміністративного суду 15.07.2024 надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «Ізолмонтаж» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якій позивач просить суд:

1. Визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН Головного управління ДПС в Одеській області № 10673410/41814281 від 05.03.2024 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної № 20 від 01.03.2023;

2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, за датою фактичного отримання, складену ТОВ «Ізолмонтаж», податкову накладну № 20 від 01.03.2023;

3. Визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН Головного управління ДПС в Одеській області №10673411/41814281 від 05.03.2024 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної № 21 від 01.03.2023;

4. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, за датою фактичного отримання, складену ТОВ «Ізолмонтаж», податкову накладну № 21 від 01.03.2023;

5. Визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН Головного управління ДПС в Одеській області № 10645336/41814281 від 29.02.2024 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної № 22 від 01.03.2023;

6. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, за датою фактичного отримання, складену ТОВ «Ізолмонтаж», податкову накладну № 22 від 01.03.2023.

Позовні вимоги товариство з обмеженою відповідальністю «Ізолмонтаж» обґрунтовує наступним. В рамках здійснення господарської діяльності Товариства, 14 липня 2022 року позивачем було укладено з Приватним підприємством «Агро-Експрес-Сервіс». В рамках виконання договору підряду № 14/07/2022 від 14.07.2022 ТОВ «Ізолмонтаж» було складено на ім`я отримувача Приватне підприємство «Агро-Експрес- Сервіс», та подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 20 від 01 березня 2023 року, вид робіт: виконання роботи «Теплоізоляція мазутних трубопроводів» на об`єкті за адресою: 45744, Волинська область, смт. Мар`янівка, вулиця Незалежності, 13, послуги згідно з ДКПП: 43.29.11, ціна послуги без урахування ПДВ: 112800 гривень 00 копійок, сума податку на додану вартість: 22560,00 гривень 00 копійок, загальна сума: 135360 гривень 00 копійок. 15 лютого 2024 року позивач отримав квитанцію № 9383488074 якою податкову накладну № 20 від 01.03.2023 було прийнято, але реєстрацію в ЄРПН зупинено. Причина зупинення реєстрації: обсяг постачання товару/послуги 43.29 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній. На виконання квитанції № 9383488074 від 15.02.2024, позивачем було подано на розгляд комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області лист-пояснення за вих. № 16.02-2024 від 19.02.2024 додатками до якого були скановані копії первинних документів, які перелічені в даному листі. 22 лютого 2024 року Головою комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання комісією рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН № 10597401/41814281. Не погоджуючись з вищевказаними рішеннями комісії, платником податків були подані до ДПС України: скарга на рішення № 10673410/41814281 від 05.03.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної № 20 від 01.03.2023 (реєстраційний номер скарги: 9063726975, дата реєстрації в ДПС України: 19.03.2024) з поясненнями до скарги та відсканованими первинними документами Товариства; скарга на рішення № 10673411/41814281 від 05.03.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної № 21 від 01.03.2023 (реєстраційний номер скарги: 9063664241, дата реєстрації в ДПС України: 19.03.2024) з поясненнями до скарги та відсканованими первинними документами Товариства; скарга на рішення № 10645336/41814281 від 29.02.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної № 22 від 01.03.2023 (реєстраційний номер скарги: 9056723713, дата реєстрації в ДПС України: 12.03.2024) з поясненнями до скарги та відсканованими первинними документами товариства. За результатами розгляду вищевказаних скарг ДПС України були прийняті рішення № 18191/41814281/2 від 26.03.2024, № 18199/41814281/2 від 26.03.2024 та № 16377/41814281/2 від 19.03.2024, якими було залишені без розгляду скарги платника податків (реєстраційний номер скарги: 9063726975, 9063664241, 9056723713) та залишено рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації ПН в ЄРПН без змін. Позивач вважає оскаржувані рішення протиправними та безпідставними, які підлягають скасуванню.

22.07.2024 ухвалою судді позовну заяву позивача залишено без руху та надано строк на усунення недоліків, шляхом надання до суду належним чином оформленої позовної заяви із зазначенням відомостей про наявність або відсутність електронного кабінету у сторін, уточнення реквізитів оскаржуваних рішень в позовних вимогах, надати обґрунтованої заяви про поновлення строку на звернення до суду та докази поважності причин його пропуску.

01.08.2024 до суду надійшла заява представника позивача (вхід.№ЕС/31849/24) про усунення недоліків та заявник просить вважати правильною наступну редакцію позовних вимог:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН Головного управління ДПС в Одеській області № 10673410/41814281 від 05.03.2024 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної № 20 від 01.03.2023;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, за датою фактичного отримання, складену ТОВ «Ізолмонтаж», код ЄДРПОУ: 41814281, податкову накладну № 20 від 01.03.2023;

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН Головного управління ДПС в Одеській області № 10673411/41814281 від 05.03.2024 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної № 21 від 01.03.2023;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, за датою фактичного отримання, складену «Ізолмонтаж», код ЄДРПОУ: 41814281, податкову накладну № 21 від 01.03.2023;

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН Головного управління ДПС в Одеській області № 10645336/41814281 від 29.02.2024 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної № 22 від 01.03.2023;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, за датою фактичного отримання, складену ТОВ «Ізолмонтаж», код ЄДРПОУ: 41814281, податкову накладну № 22 від 01.03.2023;

- стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ІЗОЛМОНТАЖ» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області судовий збір у розмірі 9084,00 грн.

Одночасно із заявою про усунення недоліків, представником позивача було подано до суду заяву про поновлення пропущеного процесуального строку та надано пояснення в обґрунтування строку звернення до суду, а саме зазначено, що пропуск тримісячного строку для звернення до суду з позовною заявою про визнання протиправними та скасування рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, зобов`язання вчинити певні дії було зумовлено тривалими відключеннями світла у місті Одесі, щорічною відпусткою директора ТОВ «Ізолмонтаж» та хворобою представника позивача.

Надаючи правову оцінку викладеним обставинам щодо поновлення строку на звернення до суду, суддя виходить з наступного.

Відповідно до ч.1 ст.122 КАС України, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Зазначеною статтею визначаються строки звернення до адміністративного суду з адміністративним позовом з метою досягнення юридичної визначеності у публічно-правових відносинах. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними.

Строк звернення до адміністративного суду з адміністративним позовом - проміжок часу після виникнення спору у публічно-правових відносинах, протягом якого особа має право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою за вирішенням цього спору і захистом своїх прав, свобод чи інтересів. Дотримання строку звернення з адміністративним позовом є однією з умов для реалізації права на позов у публічно-правових відносинах, яка дисциплінує учасників цих відносин у випадку, якщо вони стали спірними, запобігає зловживанням.

Відповідно до пункту 1 ст. 120 КАС України, перебіг процесуального строку починається з наступного дня після календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.

Аналіз зазначених норм показав, що пропущення строків звернення до адміністративного суду не може бути безумовною підставою для застосування наслідків пропущення цих строків, оскільки суд може визнати причину пропуску таких строків поважними і в такому випадку справа розглядається і вирішується в порядку, встановленому КАС України.

04.03.2022 видано наказ Голови Верховного Суду, згідно з яким встановлено особливий режим роботи й запроваджено відповідні організаційні заходи. Згідно з даним наказом Верховний суд акцентував судам, що варто ураховувати, що запровадження воєнного стану на певній території є поважною причиною для поновлення процесуальних строків. Окрім того Судам рекомендовано виважено підходити до питань, пов`язаних з поверненням процесуальних документів, залишення їх без руху, встановлення процесуальних строків та, по можливості, продовжувати їх щонайменше до закінчення воєнного стану. Із даних рекомендацій слідує, що введення воєнного стану фактично визнається поважною причиною пропуску строку.

Враховуючи той факт, що право на справедливий суд займає основне місце у системі глобальних цінностей демократичного суспільства, ЄСПЛ у своїй практиці пропонує досить широке його тлумачення.

Європейський суд з прав людини (далі ЄСПЛ) наголошує на тому, що право на доступ до суду має бути ефективним. Реалізуючи пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод (далі Конвенція), кожна держава-учасниця Конвенції вправі встановлювати правила судової процедури, в тому числі й процесуальні заборони і обмеження, зміст яких не допустити судовий процес у безладний рух. Разом із тим не повинно бути занадто формального ставлення до передбачених законом вимог, так як доступ до правосуддя повинен бути не лише фактичним, але і реальним (рішення ЄСПЛ у справі «Жоффр де ля Прадель проти Франції» від 16 грудня 1992 року).

Гарантії, пов`язані із реалізацією права на справедливий суд, закріпленого у статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі Конвенція), повинні відповідати також і забезпеченню ефективного доступу до суду (пункт 25 рішення у справі «Делькур проти Бельгії» від 17 січня 1970 року та пункт 65 рішення у справі «Гофман проти Німеччини» від 11.11.2001).

Статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод визначено право людини на доступ до правосуддя, а статтею 13 Конвенції ефективний спосіб захисту прав, і це означає, що особа має право пред`явити в суді таку вимогу на захист цивільного права, яка відповідає змісту порушеного права та характеру правопорушення. Пряма чи опосередкована заборона законом на захист певного цивільного права чи інтересу не може бути виправданою. Тому пункт 1 статті 6 Конвенції гарантує кожному право звернутися до суду з будь-якою вимогою щодо своїх цивільних прав та обов`язків. У такий спосіб здійснюється право на суд, яке включає не лише право ініціювати провадження, а й право отримати вирішення спору судом.

Крім того, при застосуванні процесуальних норм належить уникати як надмірного формалізму, так і надмірної гнучкості, які можуть призвести до скасування процесуальних вимог, встановлених законом. Надмірний формалізм у трактуванні процесуального законодавства визнається неправомірним обмеженням права на доступ до суду як елемента права на справедливий суд згідно зі статтею 6 Конвенції.

Відтак суд вважає за доцільне заяву представника позивача про поновлення пропущеного строку звернення до суду задовольнити, визнати поважною причину пропуску строку на звернення до суду та поновити позивачу строк звернення до суду з даною позовною заявою.

Ознайомившись з отриманими матеріалами, суддя приходить до висновку, що позовна заява відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161 КАС України.

Зазначений спір підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства та підсудний Одеському окружному адміністративному суду.

Підстави для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви відповідно до ст. 169 КАС України, а також підстави для відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлені ст. 170 КАС України - відсутні.

Частиною 3 статті 257 КАС України визначено, що при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

З урахуванням положень ч.3 ст.257 КАС України дана справа підлягає розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Згідно ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Відповідно до ч.7 ст.262 КАС України клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву.

Відповідно визначених ч.2 ст.257 КАС України критеріїв, які суд враховує при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження, суддя дійшов висновку, що дана справа розглядатиметься за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) з особливостями, визначеними ст.262 КАС України.

Керуючись ст.ст. 12, 121, 160, 161, 171, 248, 257, 262 КАС України, суддя

У Х В А Л И В:

Заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Ізолмонтаж» про поновлення пропущеного строку на звернення до суду задовольнити.

Поновити товариству з обмеженою відповідальністю «Ізолмонтаж» пропущений строк на звернення до суду з даною позовною заявою.

Прийняти до розгляду позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Ізолмонтаж».

Відкрити провадження у адміністративній справі за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю «Ізолмонтаж» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Розгляд справи проводити в порядку спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (в порядку ст.262 КАС України).

Встановити відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали про відкриття провадження у справі. Відзив подається до суду разом із документами, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.

Відповідно до ч.4 ст.159 КАС України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Згідно зі ст.44 КАС України учасники справи зобов`язані, зокрема, сприяти своєчасному, всебічному, повному та об`єктивному встановленню всіх обставин справи; подавати наявні у них докази в порядку та строки, встановлені законом або судом, не приховувати докази.

З урахуванням викладеного, у разі своєчасного виконання сторонами своїх прав та обов`язків щодо подання та направлення до суду у встановлених КАС України випадках заяв по суті справи (відзив на позовну заяву (відзив) з доказами по справі не шляхом здачі вказаних заяв до канцелярії суду, а шляхом відправки його до суду у встановлений строк засобами поштового зв`язку, необхідно про надіслання відповідних заяв засобами поштового зв`язку повідомити суд на його електрону адресу, телефон, факс.

У разі неотримання судом відповідних заяв та доказів з урахуванням встановлених нормативів та відсутності повідомлень іншими засобами зв`язку, суд буде вирішувати питання про подальший розгляд справи у встановлені судом в ухвалі суду строки.

Веб-адреса сторінки Одеського окружного адміністративного суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається: http://adm.od.court.gov.ua/sud1570/.

Копію ухвали направити сторонам у справі, разом з інформацією про їхні процесуальні права та обов`язки.

Справа розглядатиметься суддею одноособово.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.

СуддяОлена СКУПІНСЬКА

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.08.2024
Оприлюднено08.08.2024
Номер документу120841775
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/22160/24

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 21.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Рішення від 07.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 07.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 06.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 22.07.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні