Справа № 420/17472/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 серпня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді:Юхтенко Л.Р.,
розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенніОдеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовноюзаявою Товариства з обмеженою відповідальністю «АСГАРДА ЮГ» (код ЄДРПОУ 45355940, місце знаходження: 65005, м. Одеса, вул. Бугаївська, 21, офіс 703) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, місце знаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду 05 червня 2024 року надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «АСГАРДА ЮГ» (код ЄДРПОУ 45355940, місце знаходження: 65005, м. Одеса, вул. Бугаївська, 21, офіс 703) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, місце знаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8), в якій позивач просить:
-Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.05.2024 року за № 11128242/45355940 про відмову у реєстрації податкової накладної № 33 від 20.04.2024 року;
-Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену днем її подання податкову накладну № 33 від 20.04.2024 року на суму 304 296,00 грн, яка складена ТОВ «АСГАРДА ЮГ» та направлена 26.04.2024 року для реєстрації в ЄРПН;
Ухвалою від 07 червня 2024 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи в порядку ч. 5 ст. 262 КАС України.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуване рішення, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної є протиправним, в зв`язку з чим підлягає скасуванню.
Так, на обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю «АСГАРДА ЮГ» з 01.12.2023 року зареєстроване платником податку на додану вартість.
Підприємство здійснює свою діяльність за наступними видами КВЕД : 49.42 Надання послуг перевезення речей (переїзду) 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами 52.24 Транспортне оброблення вантажів 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів 52.10 Складське господарство 49.41 Вантажний автомобільний транспорт (основний) 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля.
ТОВ «АСГАРДА ЮГ» використовує у своїй діяльності об`єкти, які відображені в Повідомленні про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність, за формою № 20-ОПП.
В штаті ТОВ «АСГАРДА ЮГ» працюють 34 особи, з них 33 - за основним місцем роботи, 1 - за внутрішнім сумісництвом.
Надання послуг з ремонту транспортних засобів, постачання запасних частин, шин, акумуляторних батарей та технічних рідин здійснюється згідно укладених договорів.
Тобто, вказане дає змогу пересвідчитися, що ТОВ «АСГАРДА ЮГ» є підприємством реального сектору економіки, займається вантажними перевезеннями, стабільно працює, та є добросовісним платником податків до державного бюджету України.
Так, стосовно відмови у реєстрації податкової накладної №33 від 20.04.2024 року представник зазначає таке.
Податкова накладна №33 від 20.04.2024р. складена на господарську операцію: «Перевезення ячменю за маршрутом Сумська обл., с. Чупахівка - Одеська обл., м. Чорноморськ», на адресу Замовника - Товариство з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) «КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП» (код ЄДРПОУ 42203306) на суму 304 296,00грн. з ПДВ, в т.ч. ПДВ - 50 716,00грн.
В рамках основного виду господарської діяльності 17 квітня 2024 року між ТОВ «АСГАРДА ЮГ» (Перевізник) та ТОВ «КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП» (Замовник) укладено Разовий договір-заявка на перевезення вантажів автомобільним транспортом №570/1704-п.
Надання послуги за Договором №570/1704-п від 17.04.2024р. підтверджується підписаним сторонами ЕЦП актом надання послуг №140 від 20.04.2024 (копія додається) на суму 253 580,00 грн. без ПДВ, ПДВ - 50 716,00 грн., загальну суму з ПДВ - 304 296,00грн., та оригіналом ТТН в кількості 7 штук (копії додаються).
Перевезення здійснювалося власним транспортом ТОВ «АСГАРДА ЮГ», що на постійній комерційній основі надає послуги з перевезення (копії свідоцтв на транспортні засоби додаються).
Оплату від ТОВ «КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП» здійснено на підставі рахунку №143 від 20.04.2024р. (копія додається) частково, в розмірі 80% (до моменту реєстрації податкової накладної згідно умов договору), в сумі 35092,00грн. в межах розрахунків по договору №570/1704-п від 17.04.2024р, згідно платіжної інструкції №835 від 19.04.2024р., що підтверджується банківською випискою за 19.04.2024р.; в сумі 243 436,80грн. в межах розрахунків по договору №570/1704-п від 17.04.2024р, згідно платіжної інструкції №853 від 23.04.2024р., що підтверджується банківською випискою за 23.04.2024р. (копії додаються).
Так на виконання вимог ПК України, позивачем було складено податкову накладну №33 від 20.04.2024 за фактом надання послуг та направлено її на реєстрацію.
Проте, реєстрацію ПН зупинено з підстав відповідності позивача п. 1 Критеріїв ризиковостіздійснення операції.
Представник позивача звертає увагу, що відсутність у квитан2ції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у п. 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.
Представник зазначає, що за результатами наданих 14.05.2024 року пояснень та документів комісією було надіслано повідомлення про необхідність надання додаткових документів. Представник звернув увагу, що позначення суцільним порядком затребуваних документів в Повідомленні свідчить про той факт що податковий орган не розібрався щодо деталей та специфіки господарських операцій на які складено податкові накладні, та не врахував пояснень наданих з боку позивача.
Поряд з цим представник зазначає, що позивачем на вимогу податкового органу було направлено повідомлення про надання додаткових документів, однак за результатом їх розгляду було прийнято оскаржуване рішення з підстав ненадання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації зазначеної в ПН.
На думку представника позивача, така підстава для відмови є протиправною, адже у рішенні відсутнє наведення конкретних документів, яких не вистачило податковому органу для реєстрації ПН. Графа у рішенні «Додаткова інформація» - не конкретизована.
Позивач вважає, що надані податковому органу документи в своїй сукупності є достатніми для реєстрації податкових накладних та висновку про реальність господарських операцій між ТОВ «АСГАРДА ЮГ» та ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП".
У встановлений судом строк уповноважена особа ГУ ДПС в Одеській області та ДПС України надала відзив на позовну заяву (вхід. №ЕП/26198/24 від 26.06.2024 року), відповідно до якого представник відповідачів проти задоволення позову заперечував та просив відмовити в задоволенні позову повністю, з огляду на таке.
Відповідно до фактичних обставин справи, позивач надавав послуги з перевезення в рамках договірних відносин ТОВ "АСГАРДА ЮГ" з ТОВ «КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП» (код ЄДРПОУ 42203306) згідно разового договору-заявки №570/1704-п від 17 квітня 2024р., предметом договору є: «Перевезення ячменю за маршрутом Сумська обл, с.Чупахівка - Одеська обл., м. Чорноморськ» Надані послуги підтверджуються підписаним сторонами ЕЦП актом надання послуг №140 від 20.04.2024 на суму 253580,00грн без ПДВ, ПДВ 50716,00грн, загальну суму з ПДВ 304296,00грн, та оригіналів ТТН в кількості 7 штук.
Перевезення здійснювалося власним транспортом ТОВ «АСГАРДА ЮГ». Податкова накладна №33 від 20.04.2024р. сформована на суму 304296,00грн., в т.ч. ПДВ 50716,00грн. Оплату від ТОВ «КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП» здійснено на підставі рахунку №143 від 20.04.2024р. частково, в розмірі 80% (до моменту реєстрації податкової накладної згідно умов договору), в сумі 35092,00грн. в межах розрахунків по договору №570/1704-п від 17.04.2024р, згідно платіжної інструкції №835 від 19.04.2024р., що підтверджується банківською випискою за 19.04.2024р.; в сумі 243436,80грн. в межах розрахунків по договору №570/1704-п від 17.04.2024р, згідно платіжної інструкції №853 від 23.04.2024р., що підтверджується банківською випискою за 23.04.2024р.
За отриманою квитанцією з єдиного вікна приймання звітності ДПС України Позивачу було повідомлено, що:
«Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 20.04.2024 №33 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 49.41 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку)Додатково повідомляємо: показник "D"=1.5595%, "Рпоточ"=1743429.43 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо - Особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації, при цьому відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги» особистий ключ кваліфікованого електронного підпису повинен зберігатись у захищеному носії інформації (у кваліфікованому засобі електронного підпису). Сертифікат: № '0100000000000000000000000000000007e1be3d', видавець: 'UA36865753-2101' 'КНЕДП ТОВ "Центр сертифікації ключів "Україна"', найменування: ' ОСОБА_1 .»
Також, ТОВ «АСГАРДА ЮГ» було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення щодо реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної.
На виконання п. 11 Порядків №1165 позивачем було подано до контролюючого органу Повідомлення № 33 від 17.05.2024 про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено № 33 від 20.04.2024, разом зяким Платник направив 41 документів довільного формату.
Відповідно контролюючим органом було складено Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11103202/45355940 від 23.05.2024, у якому зазначено: «У зв`язку з необхідністю надання додаткових пояснень та/або документів для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних запропоновано надати такі додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування.» та надано перелік запитуваних документів.
На переконання Відповідачів, надіслані позивачем пояснення на додані до них документи поза розумним сумнівом не можливо вважати достатніми для розкриття та підтвердження інформації, зазначеної у направлених на реєстрацію податкової № 33 від 20.04.2024. Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «АСГАРДА ЮГ» не надав додаткових пояснень та копій документів у 5 денний термін щодо підтвердження інформації, зазначеної у спірній податковій накладній № 33 від 20.04.2024.
В оскаржуваному рішенні Комісії було зазначено причину відмови в реєстрації податкових накладних ТОВ «АСГАРДА ЮГ» а саме: ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
З огляду на вищевикладене, Комісією яка приймає рішення щодо реєстрації або відмову в такій реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування було винесене оскаржуване рішення про відмову в реєстрації вищезазначеної податкової накладної.
Через канцелярію суду 26.06.2024 року (вхід. № ЕС/26280/24) від представника позивача надійшла відповідь на відзив, в якій представник підтримав заявлені позовні вимоги та наполягав на їх задоволенні.
Заперечень на відповідь на відзив до суду не надходило.
Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АСГАРДА ЮГ» зареєстровано 31.10.2023 року та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС в Одеській області, Малиновська державна податкова інспекція.
Відповідно до витягу № 2315524500354 від 09.11.2023 року з реєстру платників податку на додану вартість, ТОВ «АСГАРДА ЮГ» є платником податку на додану вартість з 01.12.2023 року.
Підприємство здійснює свою діяльність за наступними видами КВЕД : 49.42 Надання послуг перевезення речей (переїзду) 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами 52.24 Транспортне оброблення вантажів 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів 52.10 Складське господарство 49.41 Вантажний автомобільний транспорт (основний) 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля.
Судом встановлено, що ТОВ «АСГАРДА ЮГ» використовує у своїй діяльності:
- офіс - нежитлове приміщення №703 за адресою Україна, 65005, Одеська обл., місто Одеса, вул. Бугаївська,21, згідно Договору оренди №39/23 від 31.10.2023р. з ТОВ «Офісний центр «Наша справа», код за ЄДРПОУ 41729275 (копія договору додається); - офісне приміщення та площу за адресою: Одеська обл., Біляївський р-н, с.Нерубайське, вул. Пастера, 29-Б згідно договору №01\11\23 від 14.11.2023р. з ТОВ «Граніт» код ЄДРПОУ 30819041 (копія договору додається); - для зберігання автомобілів на території за адресою: Одеська обл., Біляївський р-н, с.Нерубайське, вул.Пастера, 29-Б укладено договір автостоянки автотранспорту №02/11/23 від 14.11.2023р. з ТОВ «Граніт», код ЄДРПОУ 30819041 (копія договору додається). - 36 одиниць орендованих транспортних засобів (тягачі, напівпричепи) згідно нотаріально посвідченого договору оренди транспортного засобу від 09.11,2023р. з фізичною особою ОСОБА_1 , код РНОКПП НОМЕР_1 (копії договору та свідоцтв реєстрації транспортних засобів додаються); - 6 одиниць орендованих транспортних засобів (тягачі, напівпричепи) згідно нотаріально посвідченого договору оренди транспортного засобу від 28.11.2023р. з фізичною особою ОСОБА_1 , код РНОКПП НОМЕР_1 (копії договору та свідоцтв реєстрації транспортних засобів додаються); - 4 одиниці орендованих транспортних засобів (тягачі, напівпричепи) згідно нотаріально посвідченого договору оренди транспортного засобу від 28.11.2023р. з фізичною особою ОСОБА_1 , код РНОКПП НОМЕР_1 (копії договору та свідоцтв реєстрації транспортних засобів додаються). - 1 одиниця орендованих транспортних засобів (напівпричеп) згідно нотаріально посвідченого договору оренди транспортного засобу від 03.01.2,024р. з фізичною особою ОСОБА_1 , код РНОКПП НОМЕР_1 (копія договору та свідоцтво реєстрації транспортних засобів додаються). - 2 одиниці власних транспортних засобів (тягачі).
Усі транспортні засоби відображені в Повідомленні про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність, за формою № 20-ОПП.
В штаті ТОВ «АСГАРДА ЮГ» працюють 34 особи, з них 33 - за основним місцем роботи, 1 - за внутрішнім сумісництвом.
Постачання палива для здійснення господарської діяльності з перевезення автомобільним транспортом здійснює ТОВ «Компанія «ОККО-БІЗНЕС» (код ЄДРПОУ 44800224) згідно договору купівлі-продажу товарів №41ПК-50228/23 від 04.12.2023р. (копія додається) відповідно накладної на відпуск товарів за квітень 2024р. що підписана за допомогою ЕЦП № 41ПК-50228/23-9161798164 від 30.04.2024р.
Так, судом встановлено, що з метою здійснення господарської діяльності між ТОВ «АСГАРДА ЮГ» (перевізник) та ТОВ «КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП» (замовник) 17.04.2024 року було укладено разовий договір-заява на перевезення вантажів автомобільним транспортом, відповідно до умов якого п.1:
Перевізник зобов`язується виконати для Замовника перевезення: Маршрут: Сумська обл., с. Чупахівка - Одеська обл., м. Чорноморськ.
Дата завантаження: 17.04.2024.
Адреса завантаження: Сумська обл., с. Чупахівка. Кінцева дата розвантаження: до 22.04.2024.
Адреса розвантаження: Одеська обл., м. Чорноморськ.
Найменування вантажу: Ячмінь.
Вартість перевезення: 1550,00 грн./т (в т.ч. ПДВ 20% 258,33 гри.) Загальна вартість перевезення визначається відповідно до фактичної ваги вивантаженого товару, зазначеної в ТТН.
Порядок і строки оплати: 80 % вартості перевезення оплачується протягом 3 робочих днів з дня вивантаження, 20% вартості перевезення оплачується протягом 3+х робочих днів з дня реєстрації Перевізником податкової накладної в ЄРПН та надання підписаного договору, рахунку на оплату та акту наданих послуг.
Факт надання послуг за вказаним договором підтверджується підписаним сторонами Актом наданих послуг №140 від 20.04.2024 року на суму 304 296,00 грн, у т.ч. ПДВ 50 716,00 грн.
Так, за надані послуги було виставлено рахунок на оплату №143 від 20.04.2024 року на суму 304 296,00 грн, у т.ч. ПДВ 50 716,00 грн.
Оплата за надані послуги здійснена частково в розмірі 80% у відповідності до умов договору, та підтверджується випискою з банку.
Суми дебетового та кредитового оборогу за квітень 2024р, та наявність сальдо в розрахунках по договору №570/1704-п від 17.04.2024р. підтверджено підписаним сторонами за допомогою ЕЦГІ актом звірки з ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" (копія додається), а також відображено в оборотно-сальдовій відомості по рахунку 361.
Перевезення здійснювалося власним транспортом ТОВ «АСГАРДА ЮГ», про що свідчать ТТН № 01-0317 від 18.04.2024 року, № 01-0316 від 18.04.2024 року, № 01-0315 від 18.04.2024 року, №01-0318 від 18.04.2024 року, № 01-0320 від 18.04.2024 року, №01-0314 від 18.04.2024 року та № 01-0319 від 18.04.2024 року.
Так, судом встановлено, що за фактом надання послуг позивачем було сформовано та направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну № 33 від 20.04.2024 року.
Відповідно до отриманої квитанції від 26.04.2024 року зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 20.04.2024 №33 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 49.41 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=1.5595%, "Рпоточ"=1743429.43 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На пропозицію податкового органу позивачем 17.05.2024 року було подано повідомлення №33 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
Сторонами не заперечується, що до повідомлення позивачем було надано 41 додаток. В поясненнях зазначено: пояснення до повідомлення викладені окремим файлом. Всі операції підтверджено документально в дод. 2-41. Додатково надані документи стосовно взаємовідносин з постачальниками ПММ, шин, акумуляторів, запчастин, послуг з ремонту транспортних засобів та ін..; податковий розрахунок сум доходу, нарахованого на користь платників податків.
Податковим органом за результатом розгляду поданих пояснень направило на адресу позивача Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11103202/45355940 від 23.05.2024 року.
У відповідь позивачем було направлено Повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №33 від 27.05.2024 року. До повідомлення надано 48 додатків. У поясненнях зазначено: додатково надані документи стосовно взаємовідносин щодо оренди транспортних засобів у фізичної особи та відповідної сплати податків, взаємовідносин з постачальниками зазначає, послуг з ремонту транспортних засобів, надання послуг моніторингу. Надано податковий розрахунок сум доходу, нарахованого на користь платника податків, повідомлення ф. 20-ОПП щодо оренди транспортних засобів. Пояснення до повідомлення викладені окремим файлом (дод.1). всі операції підтверджено документально в дод. 2-48.
У додаткових поясненнях до Повідомлення про надання додаткових пояснень та копій документів позивачем було надано розгорнуті пояснення стосовно господарської діяльності підприємства, наявної матеріально-технічної бази та взаємовідносин з усіма контрагентами на підтвердження факту реальної діяльності підприємства.
Судом встановлено, що за результатами розгляду всіх наданих пояснень та документів податковим органом було прийнято рішення № 11128242/45355940 від 28.05.2024 року про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким в реєстрації ПН №33 від 20.04.2024 року відмовлено у зв`язку з ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. Додаткова інформація відсутня.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням позивач звернувся до суду з даним позовом.
Судом досліджені первинні документи надані позивачем контролюючому органу та суду на підтвердження реальності даних господарських операцій, а саме: повідомлення за формою 20-ОПП, податковий розрахунок сум доходу, платіжні інструкції, оборотно-сальдові відомості, договори оренди, поставки, купівлі-продажу та ін. товарно-транспортні накладні та банківські виписки.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню повністю, з огляду на таке.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).
Аналізуючи правомірність прийняття оскаржуваного рішення, що є змістом правовідносин у цій справі, відповідно до приписів ст. 2 КАС України, суд виходить із такого.
Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України.
Згідно з пп. «а», «б» п. 185.1 ст. 185 ПК України, об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).
Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.п.14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок № 1246) (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2245-VIII Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
З 01.02.2020 року діє новий Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165.
Відповідно до п. 1 вказаного Порядку №1165, критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі,- визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.
Згідно з п. 3 Порядку №1165, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до п. 5, п.6 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Відповідно до п. 10, п. 11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Суд встановив, що за фактом надання послуг з перевезення вантажу на виконання умов договору, позивачем було сформовано на направлено на реєстрацію податкову накладну № 33 від 20.04.2024 року на суму 304 296,00 грн з ПДВ.
Реєстрацію вказаної податкової накладної відповідно до отриманої позивачем квитанції було зупинено, з підстав: Обсяг постачання товару/послуги 49.41 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Та запропоновано надати додаткові документи та пояснення.
У Додатку 3 до Порядку № 1165 встановлено Критерії ризиковості здійснення операцій.
Пунктом 1 зазначених Критеріїв визначено такі критерії ризиковості здійснення операцій: «Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС».
При цьому суд зазначає, що у квитанціях зазначено лише посилання на відповідність Критеріїв, визначених в п. 1 та не зазначено документів, які слід надати для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Таким чином, зупинення податкової накладної, виписаноїТОВ «АСГАРДА ЮГ» не відповідає умовам критеріїв ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій та контролюючим органом, чим порушено вимоги Порядку № 1165.
Відповідно до п. 2, 3, 4, 5, 6 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом міністерства фінансів України від 12.12.2019 року № 520 (далі - Порядок № 520) прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня). Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Відповідно до п. 9, 10 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
-або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
-або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
-або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку. Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Згідно з додатку до Порядку № 520 в повідомленні про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та в рішенні про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних обов`язково зазначаються конкретні документи.
Так, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що податковим органом 23.05.2024 року було направлено на адресу позивача повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН № 11103202/45355940.
При цьому, у формі повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних міститься графа «додаткова інформація», що не позбавляло комісію Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних обов`язку зазначити конкретні документи, які слід надати ТОВ «АСГАРДА ЮГ» для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У відповідь позивачем було направлено Повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №33 від 27.05.2024 року. До повідомлення надано 48 додатків. У поясненнях зазначено: додатково надані документи стосовно взаємовідносин щодо оренди транспортних засобів у фізичної особи та відповідної сплати податків, взаємовідносин з постачальниками зазначає, послуг з ремонту транспортних засобів, надання послуг моніторингу. Надано податковий розрахунок сум доходу, нарахованого на користь платника податків, повідомлення ф. 20-ОПП щодо оренди транспортних засобів. Пояснення до повідомлення викладені окремим файлом (дод.1). всі операції підтверджено документально в дод. 2-48.
У додаткових поясненнях до Повідомлення про надання додаткових пояснень та копій документів позивачем було надано розгорнуті пояснення стосовно господарської діяльності підприємства, наявної матеріально-технічної бази та взаємовідносин з усіма контрагентами на підтвердження факту реальної діяльності підприємства.
Також, судом встановлено, що за результатами розгляду поданих документів 28.05.2024 року податковим органом було прийнято рішення № 11128242/45355940 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН № 33 від 20.04.2024 року у зв`язку з: ненаданням/частковим ненаданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, платником податку.(Додаткова інформація не зазначена).
Аналізуючи форму оскаржуваних рішень, суд зазначає, що сама форма передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, контролюючий орган повинен зазначити конкретні документи, які складені із порушенням законодавства.
Тобто, оскаржуване рішення, повинно булу містити мотиви врахування та/або неврахування надісланих позивачем пояснень та доданих до нього документів, а саме: врахування поданих позивачем документів.
Таким чином, ненаведення мотивів прийняття оскаржуваного рішення не дають змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких податковий орган дійшов саме таких висновків.
Разом з цим судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «АСГАРДА ЮГ» зареєстровано 31.10.2023 року та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС в Одеській області, Малиновська державна податкова інспекція.
Відповідно до витягу № 2315524500354 від 09.11.2023 року з реєстру платників податку на додану вартість, ТОВ «АСГАРДА ЮГ» є платником податку на додану вартість з 01.12.2023 року.
ТОВ «АСГАРДА ЮГ» використовує у своїй діяльності:
- офіс - нежитлове приміщення №703 за адресою Україна, 65005, Одеська обл., місто Одеса, вул. Бугаївська,21, згідно Договору оренди №39/23 від 31.10.2023р. з ТОВ «Офісний центр «Наша справа», код за ЄДРПОУ 41729275 (копія договору додається); - офісне приміщення та площу за адресою: Одеська обл., Біляївський р-н, с.Нерубайське, вул. Пастера, 29-Б згідно договору №01\11\23 від 14.11.2023р. з ТОВ «Граніт» код ЄДРПОУ 30819041 (копія договору додається); - для зберігання автомобілів на території за адресою: Одеська обл., Біляївський р-н, с.Нерубайське, вул.Пастера, 29-Б укладено договір автостоянки автотранспорту №02/11/23 від 14.11.2023р. з ТОВ «Граніт», код ЄДРПОУ 30819041 (копія договору додається). - 36 одиниць орендованих транспортних засобів (тягачі, напівпричепи) згідно нотаріально посвідченого договору оренди транспортного засобу від 09.11,2023р. з фізичною особою ОСОБА_1 , код РНОКПП НОМЕР_1 (копії договору та свідоцтв реєстрації транспортних засобів додаються); - 6 одиниць орендованих транспортних засобів (тягачі, напівпричепи) згідно нотаріально посвідченого договору оренди транспортного засобу від 28.11.2023р. з фізичною особою ОСОБА_1 , код РНОКПП НОМЕР_1 (копії договору та свідоцтв реєстрації транспортних засобів додаються); - 4 одиниці орендованих транспортних засобів (тягачі, напівпричепи) згідно нотаріально посвідченого договору оренди транспортного засобу від 28.11.2023р. з фізичною особою ОСОБА_1 , код РНОКПП НОМЕР_1 (копії договору та свідоцтв реєстрації транспортних засобів додаються). - 1 одиниця орендованих транспортних засобів (напівпричеп) згідно нотаріально посвідченого договору оренди транспортного засобу від 03.01.2,024р. з фізичною особою ОСОБА_1 , код РНОКПП НОМЕР_1 (копія договору та свідоцтво реєстрації транспортних засобів додаються). - 2 одиниці власних транспортних засобів (тягачі).
Усі транспортні засоби відображені в Повідомленні про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність, за формою № 20-ОПП.
В штаті ТОВ «АСГАРДА ЮГ» працюють 34 особи, з них 33 - за основним місцем роботи, 1 - за внутрішнім сумісництвом.
Постачання палива для здійснення господарської діяльності з перевезення автомобільним транспортом здійснює ТОВ «Компанія «ОККО-БІЗНЕС» (код ЄДРПОУ 44800224) згідно договору купівлі-продажу товарів №41ПК-50228/23 від 04.12.2023р. (копія додається) відповідно накладної на відпуск товарів за квітень 2024р. що підписана за допомогою ЕЦП № 41ПК-50228/23-9161798164 від 30.04.2024р.
Окрім того, до суду як і до податкового органу, надано значну кількість договорів укладених з іншими контрагентами на підтвердження реальності підприємства та здійснення ним профільної господарської діяльності.
Таким чином, аналізуючи надані документи, можна дійти висновку, що у позивача були наявні необхідні можливості для здійснення господарської діяльності та зазначеного об`єму робіт.
Однак, як встановлено судом, таким документам та наданим позивачем поясненням не було надано податковим органом належної оцінки.
Таким чином, суд доходить висновку, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачами тверджень позивача, наведення відповідних мотивів прийняття спірного рішення та неврахування наданих позивачем документів, а відтак, підтверджень правомірності рішення податкового органу, у зв`язку з чим, такі рішення про відмову реєстрації податкових накладних в ЄРПН є протиправними та підлягають скасуванню.
Стосовно позовних вимог про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену днем її подання податкову накладну № 33 від 20.04.2024 року на суму 304 296,00 грн, яка складена ТОВ «АСГАРДА ЮГ» та направлена 26.04.2024 року для реєстрації в ЄРПН, суд зазначає таке.
Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
В даному випадку, зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану позивачем податкову накладну є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права, а тому суд доходить висновку, що вказані позовні вимоги є правомірними та належать задоволенню повністю.
Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд дійшов висновку, що відповідачі, заперечуючи проти позову не довели, з посиланням на відповідні докази, правомірності своїх рішень, а тому позовні вимоги належать задоволенню повністю.
Відповідно до ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
У свою чергу, згідно з ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи викладене, судовий збір підлягає стягненню з відповідача Головного управління ДПС в Одеській області на користь позивача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «АСГАРДА ЮГ» (код ЄДРПОУ 45355940, місце знаходження: 65005, м. Одеса, вул. Бугаївська, 21, офіс 703) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, місце знаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11128242/45355940 від 28.05.2024 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 33 від 20.04.2024 року на суму 304 296,00 грн, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «АСГАРДА ЮГ» (код ЄДРПОУ 45355940, місце знаходження: 65005, м. Одеса, вул. Бугаївська, 21, офіс 703) та направлену 26.04.2024 року для реєстрації в ЄРПН, днем її подання.
Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АСГАРДА ЮГ» (код ЄДРПОУ 45355940, місце знаходження: 65005, м. Одеса, вул. Бугаївська, 21, офіс 703)судовий збір в розмірі 3028,00 грн. (три тисячі двадцять вісім гривень 00 копійок).
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Суддя Л.Р. Юхтенко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2024 |
Оприлюднено | 08.08.2024 |
Номер документу | 120841944 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Юхтенко Л.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні