Справа № 405/2058/24
2/405/371/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02.08.2024 Ленінський районний суд м. Кіровограда в складі:
головуючої судді - Шевченко І.М.
з участю секретаря Мишевець Т.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кропивницький в порядку спрощеного провадження цивільну справу за позовом Керівника Кропивницької окружної прокуратури в інтересах держави, уповноваженим органом якої виступає: Національна служба здоров`я України, Кропивницька міська рада, Комунальне некомерційне підприємство «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» Кропивницької міської ради» до ОСОБА_1 про стягнення витрат на стаціонарне лікування особи, яка потерпіла від злочину, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач, Керівника Кропивницької окружної прокуратури, звернувся в суд з позовом про стягнення витрат на стаціонарне лікування особи, яка потерпіла від злочину в сумі 9856,14 грн. та 1391,75 грн. до відповідача ОСОБА_1
Позов мотивовано тим, що згідно вироку Ленінського районного суду м. Кіровограда від 08.02.2023 року у кримінальній справі № 405/343/23, що набрав законної сили 14.03.2023 року, відповідача визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 121 КК України та призначено покарання у виді п`яти років позбавлення волі. Позов про стягнення з відповідача витрат на лікування потерпілої в межах кримінального судочинства не заявлявся, а тому вимоги про відшкодування шкоди у цьому разі вирішуються в порядку цивільного судочинства.
Судом під час розгляду кримінального провадження встановлено, що 28.11.2022 року близько 20 год. 30 хв. ОСОБА_1 , перебуваючи в стані алкогольного сп`яніння, прийшов до своєї колишньої співмешканки ОСОБА_2 по місцю її проживання за адресою: АДРЕСА_1 , щоб передати павербанк. Зайшовши до приміщення квартири та перебуваючи в коридорі, ОСОБА_1 при розмові з ОСОБА_2 хотів налагодити їхні спільні стосунки, а саме щоб у подальшому проживати спільно, однак потерпіла йому відмовила. У ОСОБА_1 на ґрунті раптово виниклих неприязних відносин, виник умисел на нанесення тілесних ушкоджень ОСОБА_2 . В подальшому ОСОБА_1 , реалізовуючи свій злочинний умисел, направлений на нанесення тілесних ушкоджень ОСОБА_2 , діючи умисно та цілеспрямовано, стоячи навпроти останньої, тримаючи в правій руці гострий предмет, який володіє колюче-ріжучими властивостями, наніс потерпілій один прямий удар з дещо боковим замахом з права на ліво в ділянку живота. В результаті неправомірних дій ОСОБА_1 у ОСОБА_2 утворилися тілесні ушкодження у вигляді рани на передній черевній стінці лівіше і вище пупка, яка проникає в черевну порожнину з ушкодженням поперечно-ободової кишки (рана поперечно-ободової кишки на 2/3 окружності), великого сальника (рана сальника діаметром до 5 см.), тонкої кишки (рана тонкого кишечника на 2/3 окружності на відстані 1,5 м. від зв`язки Трейця), каловий перитоніт (500 мл. рідкої крові зі згустками та вмісту тонкого кишківника), які відносяться до категорії тяжких тілесних ушкоджень.
Потерпіла ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , внаслідок злочинних дій ОСОБА_1 в період з 28.11.2022 року по 05.12.2022 року року перебувала на стаціонарному лікуванні у хірургічному відділенні № 1 КНП «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» Кропивницької міської ради» та на її лікування закладом витрачено кошти на загальну суму 11 247,89 грн. за 7 л/дн. (2 л/дн. х 1 383,12 грн. = 2 766,24 грн. + 5 л/дн. х 1 696,33 грн. = 8 481,65 грн.), а тому саме така сума повинна бути стягнута з відповідача. Вказаний розрахунок підтверджено листом КНП «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» Кропивницької міської ради» від 15.01.2024 року за № 137.
Згідно проведеного розрахунку: вартість 1 ліжко/дня в листопаді 2022 року становила 1 383,12 грн. У вартість ліжко-дня включені витрати здійснені: за рахунок коштів НСЗУ (державний бюджет) в сумі 2 524,76 грн. (1 262,38 грн. х 2 л/днів); за рахунок коштів місцевого бюджету в сумі 241,48 грн. (120,74 грн. х 2 л/днів); разом за листопад: 2 524,76 грн. + 241,48 грн. = 2 766,24 грн. Вартість 1 ліжко/дня в грудні 2022 року становила 1 696,33 грн. У вартість ліжко-дня включені витрати здійснені: за рахунок коштів НСЗУ (державний бюджет) в сумі 7 331,38 грн. (1 466,276 грн. х 5 л/днів); за рахунок коштів місцевого бюджету в сумі 1 150,27 грн. (230,054 грн х 5 л/днів); разом за грудень: 7 331,38 грн. + 1 150,27 грн. = 8 481,65 грн.
Враховуючи вищезазначене, у вартість ліжко-дня включені витрати здійснені: за рахунок коштів державного та місцевого бюджету.
Цивільний позов про стягнення коштів на користь держави в особі Національної служби здоров`я України та Кропивницької міської ради, витрачених на лікування потерпілого, в межах даного кримінального провадження не заявлявся і ОСОБА_1 кошти на лікування потерпілої в добровільному порядку не відшкодовано.
Посилаючись на вказані обставини, норми чинного законодавства, просить задовольнити позов.
Ухвалою суду від 12.04.2023 року позов прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідачем відзив на позов не подано.
В судове засідання представниками Національної служби здоров`я України, Кропивницької міської ради позивача подані заяви про розгляд справи у їх відсутності.
Відповідач в судове засідання не з`явився, повідомлений про час та місце розгляду справи за останнім відомим місцем проживання через оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України в порядку ч.11 ст.128 ЦПК України.
Справа розглядається в порядку спрощеного провадження, фіксування судового процесу не здійснюється, суд обмежується доказами, наданими позивачем.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив такі факти та відповідні їм правовідносини.
Частиною першоюстатті 4 ЦПК Українипередбачено, щокожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
Відповідно до частини першоїстатті 5 ЦПК України, здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.
Суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цьогоКодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках (частина перша статті 13 ЦПК України).
Статтею 131-1 Конституції України передбачено, що прокуратура забезпечує представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 56 ЦПК України з метою представництва інтересів громадянина або держави в суді прокурор в межах повноважень, визначених законом, звертається до суду з позовом, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом інших осіб, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення Верховним Судом України, про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.
Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Під часздійснення представництваінтересів громадянинаабо державиу судіпрокурор маєправо впорядку,передбаченому процесуальнимзаконом та законом, що регулює виконавче провадження, звертатися до суду з позовом (заявою, поданням).
Прокурор можепредставляти інтересидержави всуді увипадках: якщо захистцих інтересівне здійснюєабо неналежнимчином здійснюєорган державноївлади,орган місцевогосамоврядування чиінший суб`єктвладних повноважень,до компетенціїякого віднесенівідповідні повноваження; у разі відсутності такого органу.
У рішенні ЄСПЛ від 15.11.1996 року у справі «Чахал проти Об`єднаного королівства» суд наголосив, що засіб захисту повинен бути «ефективним» як у законі так і на практиці, зокрема, у тому сенсі щоб його використання не було ускладнено діями чи недоглядом органів влади відповідної держави. Подання позову прокурором за таких умов є єдиним ефективним засобом поновлення порушених інтересів держави та у даному випадку прокурор виступає не як альтернативний, а як єдиний можливий суб`єкт звернення до суду, забезпечуючи європейський принцип рівності сторін у процесі шляхом здійснення представництва інтересів держави у суді та усунення невигідності у становищі між сторонами правовідносин.
Верховний Суд у справі № 126/786/19 від 15.01.2020 року (провадження № 61-12929св19) зазначив, що Закон України «Про прокуратуру» та положення ЦПК України не містять жодної норми, яка б зобов`язувала прокурора надавати докази неналежного здійснення органом, уповноваженим здійснювати функції у спірних правовідносинах, своїх повноважень щодо захисту інтересів держави та доказів неможливості такого звернення самостійно. Прокурор повинен лише обґрунтувати наявність підстав.
Підкреслюючи необхідність дотримання принципу рівності процесуальних можливостей сторін у справі «Бацаніна проти Росії» в пункті 27, Європейський Суд з прав людини визначив, що підтримка прокуратурою одної із сторін може бути виправдана за певних обставин, в тому числі, у випадку, коли інтереси держави потребують захисту (рішення у справі «Бацаніна проти Росії» № 8927/02 від 26 травня 2009 року).
Є категоріясправ,де підтримкапрокурора непорушує справедливогобалансу.Так,у справі«Менчинська протиРосійської Федерації»(рішеннявід 15.01.2009 року, заява № 42454/02, пункт 35) ЄСПЛ висловив таку позицію (у неофіційному перекладі): «Сторонами цивільного провадження виступають позивач і відповідач, яким надаються рівні права, в тому числі право на юридичну допомогу. Підтримка, що надається прокуратурою одній зі сторін, може бути виправдана за певних обставин, наприклад в тих випадках, коли відповідним правопорушенням зачіпаються інтереси великого числа громадян, або у випадках, коли потрібно захистити інтереси держави».
Відповідно до ч. 6 ст. 82 ЦПК України вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.
Згідно з ч. 1 ст. 1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Відповідно до ч. 2 ст. 1191 ЦК держава, Автономна Республіка Крим, територіальні громади, юридичні особи мають право зворотної вимоги до фізичної особи, винної у вчиненні кримінального правопорушення, у розмірі коштів, витрачених на лікування особи, яка потерпіла від цього кримінального правопорушення.
Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 1206 ЦК України особа, яка вчинила злочин, зобов`язана відшкодувати витрати закладу охорони здоров`я на лікування потерпілого від цього злочину. Якщо лікування проводилось закладом охорони здоров`я, що є у державній власності, у власності Автономної Республіки Крим або територіальної громади, кошти від відшкодування витрат на лікування зараховуються до відповідного бюджету.
Судом встановлено, що 28.11.2022 року близько 20 год. 30 хв. ОСОБА_1 , перебуваючи в стані алкогольного сп`яніння, прийшов до своєї колишньої співмешканки ОСОБА_2 по місцю її проживання за адресою: АДРЕСА_1 , щоб передати павербанк. Зайшовши до приміщення квартири та перебуваючи в коридорі, ОСОБА_1 при розмові з ОСОБА_2 хотів налагодити їхні спільні стосунки, а саме щоб у подальшому проживати спільно, однак потерпіла йому відмовила. У ОСОБА_1 на ґрунті раптово виниклих неприязних відносин, виник умисел на нанесення тілесних ушкоджень ОСОБА_2 . В подальшому ОСОБА_1 , реалізовуючи свій злочинний умисел, направлений на нанесення тілесних ушкоджень ОСОБА_2 , діючи умисно та цілеспрямовано, стоячи навпроти останньої, тримаючи в правій руці гострий предмет, який володіє колюче-ріжучими властивостями, наніс потерпілій один прямий удар з дещо боковим замахом з права на ліво в ділянку живота. В результаті неправомірних дій ОСОБА_1 у ОСОБА_2 утворилися тілесні ушкодження у вигляді рани на передній черевній стінці лівіше і вище пупка, яка проникає в черевну порожнину з ушкодженням поперечно-ободової кишки (рана поперечно-ободової кишки на 2/3 окружності), великого сальника (рана сальника діаметром до 5 см.), тонкої кишки (рана тонкого кишечника на 2/3 окружності на відстані 1,5 м. від зв`язки Трейця), каловий перитоніт (500 мл. рідкої крові зі згустками та вмісту тонкого кишківника), які відносяться до категорії тяжких тілесних ушкоджень.
Вироком Ленінського районного суду м. Кіровограда від 08.02.2023 року ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 121 КК України та призначено покарання у виді 5-и років позбавлення волі.
Потерпіла ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , внаслідок злочинних дій ОСОБА_1 в період з 28.11.2022 року по 05.12.2022 року року перебувала на стаціонарному лікуванні у хірургічному відділенні № 1 КНП «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» Кропивницької міської ради» та на її лікування закладом витрачено кошти на загальну суму 11 247,89 грн. за 7 л/дн. (2 л/дн. х 1 383,12 грн. = 2 766,24 грн. + 5 л/дн. х 1 696,33 грн. = 8 481,65 грн.), а тому саме така сума повинна бути стягнута з відповідача. Вказаний розрахунок підтверджено листом КНП «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» Кропивницької міської ради» від 15.01.2024 року за № 137.
У п. 3 постанови Пленуму Верховного Суду України від 07.07.1995 року № 11 «Про відшкодування витрат на стаціонарне лікування особи, яка потерпіла від злочину та судових витрат» роз`яснено, що питання про відшкодування витрат на стаціонарне лікування потерпілого вирішується згідно з Порядком обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнених з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 545 від 16.07.1993 року. Термін і обґрунтованість перебування потерпілого від злочину на стаціонарному лікуванні визначається на підставі даних лікувального закладу, де він перебуває на лікуванні. До справи має бути приєднана довідка-розрахунок бухгалтерії цього закладу із записом про вартість одного ліжко-дня та загальну суму фактичних витрат на лікування потерпілого.
Пунктом 2 указаного Порядку передбачено, що сума коштів, яка підлягає відшкодуванню, визначається закладом охорони здоров`я, в якому перебував на лікуванні потерпілий, виходячи з кількості ліжко-днів, проведених ним в стаціонарі та вартості витрат на його лікування в день.
Кількість ліжко-днів визначається на підставі медичної картки стаціонарного хворого (форма 003/у) або інших документів, які підтверджують дату госпіталізації та виписки хворого із стаціонару лікувального закладу.
Визначення суми витрат на лікування потерпілого за один ліжко-день провадиться виходячи з фактичної кількості ліжко-днів і загальної суми фактичних витрат за місяць (в якому проводилось лікування) на утримання лікувального закладу, за винятком витрат на капітальні вкладення, капітальний ремонт і придбання інвентарю та обладнання.
Відповідно до п. 4 зазначеного Порядку, стягнуті в установленому порядку кошти залежно від джерела фінансування закладу охорони здоров`я, у якому перебував на стаціонарному лікуванні потерпілий, зараховуються до відповідного бюджету або на користь юридичної особи (відомства), якій належить заклад охорони здоров`я.
Фінансування КНП «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» Кропивницької міської ради» здійснювалось Національною службою здоров`я України за рахунок коштів Державного бюджету України шляхом оплати наданих лікарнею медичних послуг за програмами медичних гарантій відповідно до укладеного між ними Договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій № 0999-Е-Р000 від 07.02.2022 року. Кошти перераховуються НСЗУ безпосередньо на рахунок лікарні. Крім того, лікарня провадить свою діяльність за рахунок коштів міського бюджету.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про основи законодавства України про охорону здоров`я» закладом охорони здоров`я є юридична особа будь-якої форми власності та організаційно-правової форми або її відокремлений підрозділ, що забезпечує медичне обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників і фахівців з реабілітації.
Відповідно до Статуту КНП «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» Кропивницької міської ради», затвердженого рішенням Кропивницької міської ради №383 від 20.05.2021 року є багатопрофільним закладом охорони здоров`я - комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає кваліфіковану вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу населенню міста Кропивницького в порядку та на умовах, встановлених законодавством України та цим Статутом (п.1.1).
Майно підприємства є комунальною власністю територіальної громади міста Кропивницького в особі Кропивницької міської ради (п.1.2). Засновником та власником підприємства є територіальна громада міста Кропивницького в особі Кропивницької міської ради (п. 1.4). Основною метою діяльності підприємства є забезпечення медичного обслуговування населення шляхом надання йому медичних послуг вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги в порядку та обсязі, встановлених законодавством та медична практика. Відповідно до поставленої мети предметом діяльності підприємства є, серед іншого, створення разом з засновником умов, необхідних для забезпечення доступної та якісної медичної допомоги населенню, організації належного управління внутрішнім лікувально-діагностичних процесом та ефективного використання майна та інших ресурсів підприємства, надання пацієнтам відповідно до законодавства на безвідплатній та відплатній основі послуг вторинної (спеціалізованої) стаціонарної медичної допомоги, у тому числі екстреної (невідкладної), необхідної для забезпечення належних профілактики, діагностики і лікування хвороб, травм чи інших розладів здоров`я високоспеціалізованої стаціонарної та амбулаторно-консультативної допомоги та медичних послуг (п.3.1, п.3.2).
Відповідно до п.5.1. Статуту, майно підприємства є комунальною власністю і закріплюється за ним на праві оперативного управління. Згідно зі Статутом лікарні заклад є неприбутковою бюджетною організацією. Джерелами фінансування лікарні є зокрема кошти місцевого бюджету (бюджетні кошти) (п. 5.3.2).
Відповідно до ч. 3 ст. 1206 ЦК України якщо лікування проводилося закладом охорони здоров`я, що є у державній власності, у власності Автономної Республіки Крим або територіальної громади, спільній власності територіальних громад, кошти на відшкодування витрат на лікування зараховуються до відповідного бюджету, за рахунок якого таке лікування фінансувалося. Якщо лікування проводилося закладом охорони здоров`я, який за відповідні надані медичні послуги отримує кошти згідно з договором про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, такі кошти зараховуються до Державного бюджету України.
Таким чином, медичні послуги надано КНП «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» Кропивницької міської ради» на підставі договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, укладеного між НЗСУ (замовник) та КНП «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» Кропивницької міської ради».
Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» держава гарантує повну оплату згідно з тарифом за рахунок коштів Державного бюджету України надання громадянам необхідних їм медичних послуг та лікарських засобів, що передбачені програмою медичних гарантій.
Пунктом 4 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» передбачено, що однією з функції Національної служби здоров`я України, як Уповноваженого органу, є укладення, зміна та припинення договорів про медичне обслуговування населення та договорів про реімбурсацію.
У пункті 8 Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 410 від 25.04.2018 року, передбачено, що надавач зобов`язується надавати медичні послуги за програмою медичних гарантій пацієнтам, а замовник зобов`язується оплачувати такі програми відповідно до встановленого тарифу та коригувальних коефіцієнтів.
Тобто, послуги КНП «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» Кропивницької міської ради» пов`язані з наданням медичних послуг за програмою медичних гарантій пацієнтам, оплачено НСЗУ як замовником медичних послуг за рахунок коштів Державного бюджету України.
У пунктів 1 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», визначено, що програма державних гарантій медичного обслуговування населення (програма медичних гарантій) - програма, що визначає перелік та обсяг медичних послуг, медичних виробів та лікарських засобів, повну оплату надання яких пацієнтам держава гарантує за рахунок коштів Державного бюджету України згідно з тарифом, для профілактики, діагностики, лікування та реабілітації у зв`язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв`язку з вагітністю та пологами.
Механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою «Реалізація програми державних гарантій медичного обслуговування населення» (КПКВК 2308060) визначено «Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті на реалізацію програми державних гарантій медичного обслуговування населення», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24.12.2019 № 1086.
Перелік медичних послуг, повну оплату надання яких пацієнтам держава гарантує за рахунок коштів Державного бюджету України у 2022 році, визначений Порядком реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2022 році, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1440 від 29.12.2021 року.
НСЗУ є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня та відповідальним виконавцем бюджетної програми.
Згідно проведеного розрахунку: вартість 1 ліжко/дня в листопаді 2022 року становила 1 383,12 грн. У вартість ліжко-дня включені витрати здійснені: за рахунок коштів НСЗУ (державний бюджет) в сумі 2 524,76 грн. (1 262,38 грн. х 2 л/днів); за рахунок коштів місцевого бюджету в сумі 241,48 грн. (120,74 грн. х 2 л/днів); разом за листопад: 2 524,76 грн. + 241,48 грн. = 2 766,24 грн. Вартість 1 ліжко/дня в грудні 2022 року становила 1 696,33 грн. У вартість ліжко-дня включені витрати здійснені: за рахунок коштів НСЗУ (державний бюджет) в сумі 7 331,38 грн. (1 466,276 грн. х 5 л/днів); за рахунок коштів місцевого бюджету в сумі 1 150,27 грн. (230,054 грн х 5 л/днів); разом за грудень: 7 331,38 грн. + 1 150,27 грн. = 8 481,65 грн.
Оскільки НСЗУ витратила державні (бюджетні) кошти при наданні медичних послуг - лікування потерпілого, котрий перебував на стаціонарному лікуванні у період з 28.11.2022 року по 05.12.2022 року з вини ОСОБА_1 - на підставі договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, укладеного між НЗСУ (замовник) та КНП «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» Кропивницької міської ради», дані кошти необхідно стягнути з ОСОБА_1 та зарахувати до Державного бюджету України.
З огляду на те, що КНП «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» Кропивницької міської ради» є комунальним унітарним некомерційним підприємством, є об`єктом спільної власності територіальної громади міста, засновником якого являється Кропивницька міська рад, а кошти, які виділяються на лікування хворих, надходять із місцевого та державного бюджету, у даному випадку відсутність коштів, призводить до ненадходження коштів до бюджету, що створює навантаження на бюджет та ускладнює процес безкоштовного лікування осіб, які цього потребують, чим завдається істотна шкода державним інтересам в цілому, відтак Кропивницька окружна прокуратура Кіровоградської області з метою захисту державних інтересів вважає за необхідне звернутися із позовом в інтересах держави в особі Національної служби здоров`я України та Кропивницької міської ради про відшкодування витрат, понесених закладом охорони здоров`я.
Враховуючи вищенаведене, кошти в сумі 9 856,14 грн підлягають до зарахування на користь Державного бюджету України, а кошти в сумі 1 391,75 грн - в дохід місцевого бюджету.
Відповідно до вимог статті 141 ЦПК України у разі задоволення позову судові витрати покладаються на відповідача, а тому стягненню на користь держави з відповідача підлягають судові витрати в сумі 3028,00 грн.
Керуючись ст. ст. 7, 12, 17, 18, 76, 141, 259, 263-265 ЦПК України, -
У Х В А Л И В :
Позов Керівника Кропивницької окружної прокуратури в інтересах держави, уповноваженим органом якої виступає: Національна служба здоров`я України, Кропивницька міська рада, Комунальне некомерційне підприємство «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» Кропивницької міської ради» до ОСОБА_1 про стягнення витрат на стаціонарне лікування особи, яка потерпіла від злочину задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 витрати на лікування потерпілої від злочину ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .ародження, в сумі 9 856,14 грн., які зарахувати в дохід державного бюджету на рахунок: UA 828999980313060115000011567; отримувач ГУК у Кіров.обл./тг м.Кропивн/24060300; код отримувача 37918230; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП).
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , витрати на лікування потерпілої від злочину ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в сумі 1 391,75 грн. у дохід місцевого бюджету на номер рахунку: UA 128999980314070544000011567; код отримувача 37918230, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП).
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в сумі 3028,00 грн.
Рішення може бути оскаржене протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Позивачі: Керівник Кропивницької окружної прокуратури, 25006 м. Кропивницький, вул. Є.Чикаленка, 11, код ЄДРПОУ 02910025.
Національна служба здоров`я України, 04073 м. Київ, вул. Степана бандери. 19, код ЄДРПОУ 42032422.
Кропивницька міська рада, 25006 м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 41, код ЄДРПОУ 26241020.
КНП «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» Кропивницької міської ради», 25005 м. Кропивницький, вул. Короленка, 56, код ЄДРПОУ 05493852.
Відповідач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , останнє відоме місце проживання: АДРЕСА_2 .
Суддя Ленінського
районного суду
м. Кіровограда Ірина Миколаївна Шевченко
Суд | Ленінський районний суд м.Кіровограда |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2024 |
Оприлюднено | 08.08.2024 |
Номер документу | 120846871 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них |
Цивільне
Ленінський районний суд м.Кіровограда
Шевченко І. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні