Справа № 405/5351/24
1-кс/405/2226/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 серпня 2024 року року слідчий суддя Ленінського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кропивницький клопотання старшого слідчого в ОВС ВР ОТЗ СУ ГУНП в Кіровоградській області майор поліції ОСОБА_3 у кримінальному провадженні № 42024120000000048 від 19.03.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, про надання тимчасового доступу до речей і документів, -
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий ОСОБА_3 за погодженням з прокурором звернувся в суд з клопотанням, в якому просить надати дозвіл старшому слідчому в ОВС відділу СУ ГУ Національної поліції в Кіровоградській області майору поліції ОСОБА_3 та слідчим слідчої групи: ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , на тимчасовий доступ з можливістю вилучення документів (інформації) в належним чином завірених копіях, яка знаходиться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , за адресою: АДРЕСА_1 ) щодо фінансово-господарської діяльності, податкової звітності та інших документів КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , юридична адреса: АДРЕСА_2 ), що стосуються здійснення господарської діяльності за період часу з 01.01.2023 по 01.07.2024, з можливістю вилучення належним чином завірених копій даних документів у друкованому вигляді та (або) на електронних носіях, що містять наступні інформацію: декларацій про прибуток підприємства, декларацій з податку на додану вартість,розрахунки коригування сум ПДВ до податкової декларації з податку на додану вартість (Д1) (додаток 1); довідки щодо залишку суми від`ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (Д2) (додаток 2); розрахунки суми бюджетного відшкодування (Д3) (додаток 3); заяв про повернення суми бюджетного відшкодування (Д4) (додаток 4); розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) (додаток 5), податкових накладних (тобто інформації з системи Єдиного реєстру податкових накладних в розширеному вигляді про відображення операцій з придбання та постачання товарів, робіт, послуг із зазначенням дати складання податкових накладних, їх номерів, найменувань товарів, кількості, одиниць виміру, вартості, коду та назви суб`єкта господарювання з яким виникали господарські відносини та інших ідентифікуючих даних, які зберігаються в Єдиному реєстрі податкових накладних), всіх проведених перевірок: камеральних, документальних (планові, позапланові, виїзні, невиїзні) та фактичних, свідоцтво про взяття на облік платника податків, реєстрацію платника податку на додану вартість, декларацій з плати за землю, розрахунків по комунальному податку, та інших документів (листів, звернень, повідомлень, що мають відношення до вказаного підприємства, тощо), працевлаштованих працівників (форма 1-ДФ) та суми виплачених доходів, наявних розрахункових рахунків в банківських установах (номери рахунків, дати відкриття/закриття, назви та МФО банківських установ); проведених експортних операцій (назва та адреса одержувача, опис товару, об`єм та сума (фактурна вартість)); IP - адреси з яких подавалась (подається) звітність (із зазначенням дати та часу для кожної ІР-адреси); електронну Інтернет адресу (назву поштової скриньки) з якої на адресу податкового органу надходила звітність.
З метою запобігання спотворенню або знищенню вказаних в клопотанні документів, провести розгляд клопотання без виклику сторони у володінні якої перебувають зазначенні документи, відповідно до ч. 2 ст. 163 КПК України.
Визначити строк дії ухвали тривалістю два місяці, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.
В обґрунтування клопотання вказує, що відділом розслідування ОТЗ СУ ГУНП в Кіровоградській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024120000000048 від 19.03.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
До Кіровоградської обласної прокуратури надійшов лист за вих. №01-39/92 від 22.02.2024 «Щодо забезпечення збереження культурної спадщини, захисту і підтримки Музею мистецтв».
Зі змісту листа за вих. №01-39/92 від 22.02.2024 встановлено, що сучасний комунальний заклад « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (колишній ІНФОРМАЦІЯ_4 ) - визнаний культурний центр і мистецька візитівка краю, найкраща скарбниця образотворчого мистецтва в Центральній Україні, загальне зібрання якої нараховує понад 19 тисяч експонатів. Будівля музею є пам`яткою архітектури місцевого значення (охоронний номер 16-кв), яка значною мірою зберегла свою автентичність, загальну об`ємно-просторову композицію та архітектурне оздоблення фасадів. Але, разом з тим, саме технічний стан будівлі музею та його неналежне збереження викликає все більше занепокоєння.
Музей, як балансоутримувач, в межах своєї компетенції, постійно вживає заходів щодо підтримання належного технічного стану будівлі-пам`ятки архітектури, що, також, тісно пов`язано із збереженням державної частини Музейного фонду України. На всіх рівнях органів виконавчої влади та місцевого самоврядування адміністрація музею б`є на сполох та інформує про загрозливу ситуацію щодо неналежного збереження перлини архітектурної спадщини. Згідно чинного законодавства у сфері музейної справи, зокрема, ст.26 Закону України «Про Музеї та музейну справу» саме місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування несуть відповідальність за матеріально-технічне та фінансове забезпечення музеїв, що перебувають у сфері їх управління. У 2015-2017 роках було виконано комплекс першочергових заходів, направлених на збереження пам`ятки архітектури - були проведені ремонтно-реставраційні роботи, які повинні були вирішити проблеми будівлі, принаймні, частково. Але, ні якість робіт ні їх обсяг, нажаль не привели до суттєвих зрушень в цьому питанні. Про що ми інформували владу, Замовника і Виконавця робіт. І у подальшому всі наші численні звернення, насамперед до ІНФОРМАЦІЯ_5 , про необхідність продовження та завершення ремонтно-реставраційних робіт будівлі пам`ятки-архітектури не знаходили підтримки. Копії листів додаються.
З року в рік питання ремонту нашої будівлі не вирішується, пам`ятка архітектури продовжує руйнуватися. Подібна ситуація не може тривати надалі, оскільки загроза існує не тільки для пам`ятки архітектури та музейної колекції через чергове підтоплення чи розповсюдження грибка, а й для пересічних громадян, які можуть бути травмовані рухаючись тротуаром повз будівлю музею. Адже інтенсивність руйнування архітектурного оздоблення фасаду будівлі музею набуває все більшого розповсюдження, а його уламки падають на тротуар з висоти 2-4 поверхів. І попереджувальні обмежувальні конструкції, які ми встановлюємо перед будівлею не завжди можуть захистити. Нажаль, з боку ІНФОРМАЦІЯ_5 , на який, зазначимо, покладено функції органу охорони культурної спадщини, музей не отримує не лише підтримки, а й елементарного розуміння проблем. Музей мистецтв фінансується за залишковим принципом.
Таке ж нерозуміння проблем, але вже зі збереженням археологічної спадщини спостерігаємо і в питаннях виготовлення облікових документів на об`єкти археології. Про неприпустиму ситуацію із виготовленими документами з численними неточностями, помилками з підписами зазначеного вище департаменту, а також із залученням до підписання цих документів співробітника Музею мистецтв змушені були направити службову записку (копія додається). Адже виготовлені облікові документи мають бути бездоганними, в повній мірі відповідати всім вимогам діючого законодавства у сфері охорони культурної спадщини, бо в подальшому можуть бути використані у спірних питаннях щодо земельних відносин при впровадженні ринку землі та у судових спорах, а отже, стати підставою для розслідувань саме органами прокуратури, правоохоронних органів, органів контрольно-ревізійного управління тощо. Наразі отримали відповідь - чергову відписку, що всі зауваження будуть передані виконавцю для врахування в роботі (копія додається). Маємо надію, що відповідний департамент, як орган охорони культурної спадщини, нарешті, буде ретельніше виконувати свої основні функції і допрацьовані документи відповідатимуть всім вимогам діючого законодавства у сфері охорони культурної спадщини.
Також вважаємо за необхідне зазначити, що саме очільниця департаменту культури наполягала на виготовлення музеєм облікової документації на пам`ятку-архітектури фахівцями визначеними нею - знову ж обласним краєзнавчим музеєм, вартість послуг і якість робіт викликала у нас занепокоєння, про що було повідомлено заступника начальника обласної військової адміністрації. Тож лише після втручання ОСОБА_13 це питання було вирішено. Послуги Музей мистецтв замовив у іншого висококваліфікованого виконавця і вартість послуг була меншою більш ніж вдвічі визначеної нам попередньо. Така ж ситуація була й щодо замовлення виконавця технічного звіту на будівлю пам`ятки-архітектури.
Мають місце й інші питання, пов`язані із фактами зловживання департаментом, як керівним органом. Так, відповідно наказу директора ІНФОРМАЦІЯ_5 від 21 квітня 2023 року № 68 «Про проведення внутрішнього аудиту» розпочався внутрішній аудит діяльності музею за останні три роки, який тривав до серпня 2023 року. Лише одне зауваження мало нормативне посилання, всі інші так звані зауваження не підкріплені жодною вимогою діючої нормативно-правової бази, не мають конкретики, не піддаються логічному осмисленню, іноді безпідставні та просто недоречні, не враховують специфіку музейної роботи та дію Закону України «Про музеї та музейну справу». Отримавши наказ директора ІНФОРМАЦІЯ_5 щодо результатів планового внутрішнього аудиту, не погодившись з ігноруванням усіх заперечень, адміністрація музею, змушена була задокументувати свою позицію, виклавши факти у листі, та надіслати його до вищих інстанцій адміністративних, правоохоронних та контролюючих органів (копія листа від 18 серпня 2023 року №01-39/387 «Про перешкоджання діяльності» та відповіді на нього додаються). Відповіді, переважно формального змісту, перенаправлялися на місцевий рівень, в тому числі, на ІНФОРМАЦІЯ_6 . Як результат - відбулося два засідання робочої групи, скликані згідно розпорядження начальника обласної військової адміністрації за участі керівництва музею. Складу робочої групи й протоколів засідання Музей мистецтв не отримав. Та під час засідань виникало питання чи фахівці ознайомилися із наданими музеєм матеріалами чи виконували вказівку по відбілюванню очільниці культури області. Лише в.о. директора ІНФОРМАЦІЯ_7 під час другого засідання робочої групи прореагувала на озвучені проблеми музею й посприяла внутрішньому перерозподілу коштів нашого закладу (виникла економія з нарахувань на оплату праці по КЕКВ 2120 за рахунок лікарняних та працюючих інвалідів) на здійснення відрядження фахівцями музею. Відповідно було забезпечено виконання наказу ІНФОРМАЦІЯ_8 щодо перевезення переданих до фондів музею цінних предметів та здійснено їх перевезення на апробацію та після неї. А від обласної військової адміністрації музей отримав чергові відписки ще й з рекомендаціями - «налагодити співпрацю» Для нас це є принизливим і абсурдним.
Питання щодо перешкоджання діяльності музею залишилися не вирішеними. Більше того у грудні 2023 року очільниця департаменту культури не погодила придбання музеєм обладнання для створення дитячого куточку для проведення заходів і майстер-класів на базі музею. Мова йшла про власно зароблені музеєм кошти - спеціальний фонд і найголовніше, що вартість кожного предмета була зі знижками під час розпродажу від 50 до 80 відсотків. Тож кожна позиція виважено і ретельно підбиралася музейниками. І це є теж перешкоджанням і у проведені господарської діяльності музею.
Також, проведено допит свідка ОСОБА_15 директора КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », яка підтвердила викладені факти в листі та повідомила, що у КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » перебуває працівник ОСОБА_16 якому 15 січня 2024 року на робоче місце було принесено 10 облікових справ відносно курганів на території Кіровоградської області які потрібно було підписати, так як він вказаний одним із виконавців даних робіт. ОСОБА_17 відповів, що відразу підписувати їх не буде, так як не розуміє що відображено в документах поданих йому на підпис. Справи залишили йому на вивчення.
Ознайомившись із документами ОСОБА_17 повідомив, що йому передано на підпис облікові справи по курганах, які він досліджував вже понад 10 років тому, і до них включені його ж дослідження, що передавались ним до ІНФОРМАЦІЯ_9 . Також, ОСОБА_17 повідомив, що датами підписання справ визначено 2023 рік, хоча фактично він у 2023 році дослідження даних курганів не проводив. При цьому в дати підписів він офіційно перебував на лікуванні з приводу захворювання «запалення легень». У справах було відображено, що виконавцем облікових справ зазначено « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (колишня назва). Підписувати дані справи ОСОБА_17 категорично відмовився та про всі порушення доповів у доповідній записці від 15.01.2024 року із деталізацією по кожному кургану. При цьому, ІНФОРМАЦІЯ_2 надає платні послуги по виготовленню облікової документації на пам`ятки археології. ОСОБА_17 облікові справи так і не підписав, а виявлені зауваження передав до ІНФОРМАЦІЯ_9 .
З метою повного, всебічного і неупередженого дослідження усіх обставин кримінального провадження, виявлення як тих обставин, що викривають, так і ті, що виправдовують особу, а також обставин, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, з метою надання цим обставинам належної правової оцінки та забезпечення прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень, у кримінальному провадженні, виникла необхідність у здійсненні тимчасового доступу до речей і документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , за адресою: АДРЕСА_1 ) щодо податкової звітності та інших документів КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , юридична адреса: АДРЕСА_2 ), що стосуються здійснення господарської діяльності за період часу з 01.01.2023 по 01.07.2024.
Слідчим стверджується, що з матеріалів даного кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що перераховані документи самі по собі та у сукупності з іншими наявними у матеріалах провадження документами мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а також можуть бути використані як предмет дослідження під час проведення відповідних судових експертиз, встановлення повного кола підприємств, які брали участь в документальному оформленні і проведенні фінансово - господарських операцій, порядку проведення розрахунків, а також встановлення причетних до цього осіб, виникла необхідність у тимчасовому доступі та вилученні вищевказаних документів.
Відповідно до ч. 7 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів якщо таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Обґрунтуванням необхідності у проведенні тимчасового доступу до документів із можливістю їх вилучення являється потреба у встановленні об`єктивної істини під час досудового розслідування.
Повноваження слідчого щодо можливості витребування документів у підприємства мають бути реалізовані шляхом застосування такого заходу забезпечення кримінального правопорушення, як тимчасовий доступ до речей і документів, підстави та процедури отримання якого регламентовані главою 15 КПК України (ст. ст. 159-166).
Отже, доступ до вищевказаних документів, які містять охоронювану законом таємницю можливий лише шляхом отримання ухвали слідчого судді про надання тимчасового доступу до речей і документів.
Слідчим надано заяву про розгляд клопотання без його участі, якою підтримав клопотання та просив його задовольнити, крім того слідчий ставить питання про здійснення розгляду клопотання без виклику володільця речей і документів, відтак, згідно ч. 2 ст. 163 КПК України прийнято рішення про розгляд справи за даної явки.
Відповідно до ч.4 ст.107 КПК України, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Дослідивши матеріали клопотання, якими обґрунтовується необхідність надання тимчасового доступу, слідчий суддя дійшов до наступних висновків.
Судом встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_11 здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024120000000048 від 19.03.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Статтею 159 КПК України визначено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
З матеріалів, доданих до клопотання вбачається, що є достатні підстави вважати, що зазначені у клопотанні документи, до яких просить слідчий надати тимчасовий доступ, перебувають у володінні банківських установ.
Слідчим доведено, що вищезазначені документи самі по собі та в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, зокрема, встановлення осіб, що причетні до вчинення кримінального правопорушення.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 162 КПК України, в документах, до яких слідчий просить надати тимчасовий доступ, містяться відомості, які можуть становити банківську таємницю, та слідчим доведена можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів.
Вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що документи до яких слідчий просить отримати доступ, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні і можуть бути використані як докази, іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів є неможливо, а тому існує необхідність у наданні тимчасового доступу до речей і документів, а клопотання підлягає задоволенню.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.131, 132, 159-166, 369-372 КПК України,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого в ОВС ВР ОТЗ СУ ГУНП в Кіровоградській області майор поліції ОСОБА_3 у кримінальному провадженні № 42024120000000048 від 19.03.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, про надання тимчасового доступу до речей і документів - задовольнити.
Надати дозвіл старшому слідчому в ОВС відділу СУ ГУ Національної поліції в Кіровоградській області майору поліції ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 на тимчасовий доступ до оригіналів документів, (з можливістю вилучення їх належним чином завірених копій у друкованому вигляді та (або) на електронних носіях), які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , за адресою: АДРЕСА_1 ) щодо фінансово-господарської діяльності, податкової звітності та інших документів КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , юридична адреса: АДРЕСА_2 ), що стосуються здійснення господарської діяльності за період часу з 01.01.2023 по 01.07.2024, а саме:
-декларацій про прибуток підприємства, декларацій з податку на додану вартість,розрахунки коригування сум ПДВ до податкової декларації з податку на додану вартість (Д1) (додаток 1);
-довідки щодо залишку суми від`ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (Д2) (додаток 2); розрахунки суми бюджетного відшкодування (Д3) (додаток 3);
-заяв про повернення суми бюджетного відшкодування (Д4) (додаток 4);
-розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) (додаток 5), податкових накладних (тобто інформації з системи Єдиного реєстру податкових накладних в розширеному вигляді про відображення операцій з придбання та постачання товарів, робіт, послуг із зазначенням дати складання податкових накладних, їх номерів, найменувань товарів, кількості, одиниць виміру, вартості, коду та назви суб`єкта господарювання з яким виникали господарські відносини та інших ідентифікуючих даних, які зберігаються в Єдиному реєстрі податкових накладних), всіх проведених перевірок: камеральних, документальних (планові, позапланові, виїзні, невиїзні) та фактичних, свідоцтво про взяття на облік платника податків, реєстрацію платника податку на додану вартість, декларацій з плати за землю, розрахунків по комунальному податку, та інших документів (листів, звернень, повідомлень, що мають відношення до вказаного підприємства, тощо), працевлаштованих працівників (форма 1-ДФ) та суми виплачених доходів, наявних розрахункових рахунків в банківських установах (номери рахунків, дати відкриття/закриття, назви та МФО банківських установ); проведених експортних операцій (назва та адреса одержувача, опис товару, об`єм та сума (фактурна вартість));
-IP - адреси з яких подавалась (подається) звітність (із зазначенням дати та часу для кожної ІР-адреси);
-електронну Інтернет адресу (назву поштової скриньки) з якої на адресу податкового органу надходила звітність.
Строк дії ухвали визначити 60 днів до 05.10.2024 року.
Роз`яснити, що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя Ленінського
районного суду м. Кіровограда ОСОБА_18
Суд | Ленінський районний суд м.Кіровограда |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2024 |
Оприлюднено | 08.08.2024 |
Номер документу | 120852889 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Ленінський районний суд м.Кіровограда
Шевченко І. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні