ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 липня 2024 року Справа № 160/7230/24 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіСліпець Н.Є. за участі секретаря судового засіданняЛебеденко В.В. за участі: представника позивача представника відповідачів ОСОБА_1 ОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Приватного підприємства "ОРІЛЬ-4" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
19.03.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Приватного підприємства "ОРІЛЬ-4" (далі позивач) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України (далі - відповідач), в якому позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстр податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області:
рішення № 10381512/32299002 року від 17.01.2024 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 31.12.2023 року;
рішення № 10391782/32299002 року від 18.01.2024 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 2 від 31.12.2023 року;
рішення № 10391781/32299002 року від 18.01.2024 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 31.12.2023 року;
рішення № 10532149/32299002 року від 09.02.2024 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 6 від 23.01.2024 року;
рішення № 10642657/32299002 року від 29.02.2024 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 9 від 31.01.2024 року;
рішення № 10642656/32299002 року від 29.02.2024 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 10 від 31.01.2024 року;
рішення № 10532150/32299002 року від 09.02.2024 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 5 від 23.01.2024 року;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати і Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну: № 1 від 31.12.2023 року № 2 від 31.12.2023 року; № 3 від 31.12.2023 року; № 6 від 23.01.2024 року; № 9 від 31.01.2024 року; № 10 від 31.01.2024 року; № 5 від 23.01.2024 року.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що позивачем було подано на реєстрацію до податкового органу податкову накладну за №1 від 31.12.2023. Проте, у подальшому отримано квитанцію про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної, відповідно до пунктувідповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. У квитанції зазначено: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК №1 від 31.12.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». Так, позивач надав відповідачу-1 пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 1 від 31.12.2023 року. Розглянувши пояснення, ГУ ДПС у Дніпропетровській області направило повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі, в якому зазначило, що акти незмістовно сформовані, надати пояснення щодо ціноутворення, надати документи ро сплату за отримані послуги, надати регістри бухгалтерського обліку: 10, 361, 631. ПП «ОРІЛЬ-4» подало пояснення та копії документів, надання яких зазначено у повідомленні про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Однак, рішенням Комісії регіонального рівня № 10381512/32299002 року від 17.01.2024 року було відмовлено в реєстрації податкової накладної з підстави: «наданням латником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Відсутні первинні документи із вказаною фактично реалізованою в суборенду площею». ПП «Оріль-4» було подано на реєстрацію до податкового органу податкову накладну за №2 від 31.12.2023. Проте, у подальшому отримано квитанцію про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної, відповідно до пунктувідповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. У квитанції зазначено: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК №2 від 31.12.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». Так, позивач надав відповідачу-1 пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 2 від 31.12.2023 року. Розглянувши пояснення, ГУ ДПС у Дніпропетровській області направило повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі, в якому зазначило, що акти незмістовно сформовані, надати пояснення щодо ціноутворення, надати документи ро сплату за отримані послуги, надати регістри бухгалтерського обліку: 10, 361, 631. ПП «ОРІЛЬ-4» подало пояснення та копії документів, надання яких зазначено у повідомленні про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Однак, рішенням Комісії регіонального рівня № 10391782/32299002 року від 18.01.2024 року, відмовлено в реєстрації податкової накладної відбулась з підстави: «наданням платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Відсутні первинні документи із вказаною фактично реалізованою в суборенду площею». ПП «Оріль-4» було подано на реєстрацію до податкового органу податкову накладну за №6 від 23.01.2024. Проте, у подальшому отримано квитанцію про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної, відповідно до пунктувідповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. У квитанції зазначено: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК №6 від 23.01.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». Так, позивач надав відповідачу-1 пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 6 від 23.01.2024 року. Однак, рішенням Комісії регіонального рівня № 10532149/32299002 року від 09.02.2024 року, відмовлено в реєстрації податкової накладної відбулась з підстави: «наданням платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Відсутні первинні документи із вказаною фактично реалізованою в суборенду площею». ПП «Оріль-4» було подано на реєстрацію до податкового органу податкову накладну за №10 від 31.01.2024. Проте, у подальшому отримано квитанцію про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної, відповідно до пунктувідповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. У квитанції зазначено: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК №10 від 31.01.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». Так, позивач надав відповідачу-1 пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 10 від 31.01.2024 року. Однак, рішенням Комісії регіонального рівня № 10642656/32299002 року від 29.02.2024 року, відмовлено в реєстрації податкової накладної відбулась з підстави: «наданням платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Відсутні первинні документи із вказаною фактично реалізованою в суборенду площею». ПП «Оріль-4» було подано на реєстрацію до податкового органу податкову накладну за №3 від 31.12.2023. Проте, у подальшому отримано квитанцію про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної, відповідно до пунктувідповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. У квитанції зазначено: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК №3 від 31.12.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». Так, позивач надав відповідачу-1 пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 3 від 31.12.2023 року. Розглянувши пояснення, ГУ ДПС у Дніпропетровській області направило повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі, в якому зазначило, що акти незмістовно сформовані, надати пояснення щодо ціноутворення, надати документи ро сплату за отримані послуги, надати регістри бухгалтерського обліку: 10, 361, 631. ПП «ОРІЛЬ-4» подало пояснення та копії документів, надання яких зазначено у повідомленні про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Однак, рішенням Комісії регіонального рівня № 10391781/32299002 року від 18.01.2024 року, відмовлено в реєстрації податкової накладної відбулась з підстави: «наданням платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Відсутні первинні документи із вказаною фактично реалізованою в суборенду площею». ПП «Оріль-4» було подано на реєстрацію до податкового органу податкову накладну за №5 від 23.01.2024. Проте, у подальшому отримано квитанцію про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної, відповідно до пунктувідповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. У квитанції зазначено: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК №5 від 23.01.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». Так, позивач надав відповідачу-1 пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 5 від 23.01.2024 року. Однак, рішенням Комісії регіонального рівня № 10532150/32299002 року від 09.02.2024 року, відмовлено в реєстрації податкової накладної відбулась з підстави: «наданням платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Відсутні первинні документи із вказаною фактично реалізованою в суборенду площею». ПП «Оріль-4» було подано на реєстрацію до податкового органу податкову накладну за №9 від 31.01.2024. Проте, у подальшому отримано квитанцію про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної, відповідно до пунктувідповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. У квитанції зазначено: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК №9 від 31.01.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». Так, позивач надав відповідачу-1 пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 9 від 31.01.2024 року. Однак, рішенням Комісії регіонального рівня № 10642657/32299002 року від 29.02.2024 року, відмовлено в реєстрації податкової накладної відбулась з підстави: «наданням платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Відсутні первинні документи із вказаною фактично реалізованою в суборенду площею». Позивач вважає, вказані дії відповідача протиправними та такими, що вчинені всупереч діючого законодавства, у зв`язку із чим вважає такі рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.03.2024 позовну заяву Приватного підприємства "ОРІЛЬ-4" залишено без руху, запропоновано позивачу надати до суду документ про сплату судового збору у розмірі 16956,80 грн.
27.03.2024 вимоги, викладені в ухвалі від 22.03.2024 про залишення позовної заяви без руху, виконані позивачем.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.04.2024 відкрито провадження та призначено розгляд в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними у справі матеріалами з 29.04.2024, відповідно до ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України.
Цією ж ухвалою відповідачу було надано строк для подання письмового відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
16.04.2024 через систему «Електронний суд» Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області та Державною податковою службою подано до суду відзиви на позовну заяву.
У відзиві представник Головного управлінням ДПС у Дніпропетровській області просить відмовити у задоволенні позовної заяви, посилаючись на те, що ПП «Оріль-4» обліковується як платник податків за основним місцем обліку (стан: 0) в ГУ ДПС у Дніпропетровській обл. (Соборний р-н), вид діяльності - 15.20-виробництво взуття.
Згідно даних ЄРПН ПП «Оріль-4» подано на реєстрацію наступні податкові накладні:
-на адресу ПП «Оріль-1» (код 32298915) з реалізацією послуги оренда приміщення податкову накладну №1 від 31.12.2023 на загальну суму 136200,00 грн., у т.ч. ПДВ 22700,00 грн.;
-на адресу ТОВ «Фінансовий успіх» (код 40883181) з реалізацією послуги оренда приміщення: податкову накладну №2 від 31.12.2023 на загальну суму 276312,00 грн., у т.ч. ПДВ 46052,00 грн.; податкову накладну №6 від 23.01.2024 на загальну суму 43187,76 грн., у т.ч. ПДВ 7197,96 грн.; податкову накладну №10 від 31.01.2024 на загальну суму 251274,24 грн., у т.ч. ПДВ -4 879,04 грн.;
-на адресу ТОВ «Гелексі естейт» (код 44258268) з реалізацією послуги оренда приміщення: податкову накладну №3 від 31.12.2023 на загальну суму 326328,00 грн., у т.ч. ПДВ 54388,00 грн.; податкову накладну №9 від 31.01.2024 на загальну суму 243855,36 грн., у т.ч. ПДВ 40642,56 грн.; податкову накладну №5 від 23.01.2024 на загальну суму 41912,64 грн., у т.ч. ПДВ 6985,44 грн.
Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ, Порядку зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкових накладних в ЄРПН зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 68.20, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (дані Квитанції № 1).
За результатами розгляду Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області документів, наданих платником з Повідомленням до податкової накладної №1 від 31.12.2023 винесено Рішення від 17.01.2024 №10381512/32299002, з Повідомленням до податкової накладної №2 від 31.12.2023 винесено Рішення від 18.01.2024 №10391782/32299002, з Повідомленням до податкової накладної №3 від 31.12.2023 винесено Рішення від 17.01.2024 №10391781/32299002, з Повідомленням до податкової накладної №6 від 23.01.2023 винесено Рішення від 09.02.2024 №10532149/32299002, з Повідомленням до податкової накладної №9 від 31.01.2024 винесено Рішення від 29.02.2024 421064257/32299002, з Повідомленням до податкової накладної №10 від 31.01.2024 винесено Рішення від 29.02.2024 №10642656/32299002, з Повідомленням до податкової накладної №5 від 23.01.2024 винесено Рішення від 09.02.2024 №10532150/32299002 з урахуванням надання додаткових пояснень про відмову в реєстрації зазначеної податкової накладної в ЄРПН з причини ненадання платником податку копій документів, а саме: відсутні первинні документи зі вказаною фактично реалізованою в суборенду площею (акти) тощо. ПП «Оріль-4» не включено до переліку ризикових платників.
Оскаржувані рішення прийнято з підстави ненадання позивачем необхідних документів. Щодо позовних вимог про зобов`язання відповідача-2 зареєструвати податкові накладні представник відповідача-1 вказує на те, що реєстрація податкових накладних є дискреційними повноваженнями та суд зобов`язавши податковий орган зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування, фактично бере на себе повноваження суб`єкта владних повноважень (відповідача у справі), до компетенції якого, у даному випадку, віднесено розгляд пояснень та документів щодо прийнятті рішення про реєстрацію або у відмові у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування. З огляду на викладене позовні вимоги є безпідставними і не обґрунтованими, у зв`язку з чим не підлягають задоволенню.
Представник Державної податкової служби України у своєму відзиві просить відмовити у задоволенні позовної заяви, посилаючись на те, що приписами Порядків №№ 1165 та 520 не встановлено обов`язок фіскального органу зазначати в квитанції конкретний перелік документів, а лише пропозицію щодо їх надання. Натомість вказав, що в разі ухвалення рішення про зобов`язання податкового органу зареєструвати податкову накладну, суд фактично візьме на себе повноваження суб`єкта владних повноважень (відповідача у справі), до компетенції якого, у даному випадку, віднесено розгляд пояснень та документів, здійснення автоматичної перевірки податкових накладних та/або розрахунку коригування в ЄРПН. Таким чином, реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу.
17.04.2024 представником Головного управління ДПС у Дніпропетровській області подано клопотання про розгляд справи за правилами загального провадження.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.04.2024 року відмовлено у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про розгляд справи №160/7230/24 в порядку загального позовного провадження.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.05.2024 року постановлено подальший розгляд справи №160/7230/24 за позовом Приватного підприємства "ОРІЛЬ-4" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії здійснювати за правилами загального позовного провадження з проведенням підготовчого засідання.
Усною ухвалою суду від 02.07.2024 із занесенням до протоколу судового засідання, підготовче засідання відкладено на 09.07.2024 о 09:00 год, продовжено строк підготовчого провадження до 30 днів.
09.07.2024 адміністративну справу було знято з розгляду у зв`язку з оголошенням сигналу повітряної тривоги та справу призначено до розгляду на 11.07.2024 о 09:00 год.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.07.2024 року роз`єднано позовні вимоги у справі №160/7230/24 за позовом Приватного підприємства "ОРІЛЬ-4" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, в самостійні провадження. У провадженні №160/7230/24 залишено позовні вимоги Приватного підприємства "ОРІЛЬ-4" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про:
- визнання протиправним та скасування рішення комісії ГУ ДПС України у Дніпропетровській області № 10381512/32299002 від 17.01.2024 року,яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №1 від 31.12.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 31.12.2023 року.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що позивачем було подано на реєстрацію до податкового органу податкову накладну за №1 від 31.12.2023. Проте, у подальшому отримано квитанцію про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної, відповідно до пунктувідповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. У квитанції зазначено: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК №1 від 31.12.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». Так, позивач надав відповідачу-1 пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 1 від 31.12.2023 року. Розглянувши пояснення, ГУ ДПС у Дніпропетровській області направило повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі, в якому зазначило, що акти незмістовно сформовані, надати пояснення щодо ціноутворення, надати документи ро сплату за отримані послуги, надати регістри бухгалтерського обліку: 10, 361, 631. ПП «ОРІЛЬ-4» подало пояснення та копії документів, надання яких зазначено у повідомленні про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Однак, рішенням Комісії регіонального рівня № 10381512/32299002 року від 17.01.2024 року було відмовлено в реєстрації податкової накладної з підстави: «наданням латником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Відсутні первинні документи із вказаною фактично реалізованою в суборенду площею».
Усною ухвалою суду, із занесенням до протоколу судового засідання, від 11.07.2024 оголошено перерву у підготовчому засіданні, у зв`язку із роз`єднанням позовних вимог, до 23.07.2024 о 09:00 год.
23.07.2024 за письмовою згодою всіх учасників справи, відповідно частини 7 статті181 Кодексу адміністративного судочинства України, суд постановив закрити підготовче провадження та розпочати судовий розгляд справи.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила задовольнити позов з підстав, зазначених у позові.
Представник відповідачів у судовому засіданні обставини, викладені у відзивах на позов підтримав, проти позову заперечував, просив відмовити у його задоволенні в повному обсязі.
Заслухавши пояснення представника позивача, заперечення представника відповідачів, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позовна заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд доходить висновку про наявність підстав для задоволення позову виходячи з наступного.
Судом встановлено, що Приватне підприємство «ОРІЛЬ-4» (код за ЄДРПОУ 32299002) зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 26.12.2002 року, перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, зареєстроване платником податку на додану вартість з 26.12.2002 року.
Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основним видом діяльності Приватного підприємства «ОРІЛЬ-4» за КВЕД: 15.20 Виробництво взуття, 22.19 Виробництво інших гумових виробів, 41.10 Організація будівництва будівель, 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля, 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна, 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.
На виконання вимог статей 187, 201 ПК України ПП «ОРІЛЬ-4» була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна №1 від 31.12.2023 року на суму 136 200,00 грн., в тому числі ПДВ 22 700,00 грн.
Проте, 04.01.2024 року позивач отримав квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної № 1 від 31.12.2023 року. Відповідачем-1 у квитанції зазначено: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11,12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 31.12.2023 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 68.20 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "0"=2.2638%, "Рпоточи=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової иакладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
04.01.2024 позивач надав відповідачу-1 пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 1 від 31.12.2023 року.
Розглянувши пояснення, 08.01.2024 ГУ ДПС у Дніпропетровській області направило повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі, в якому зазначило, що акти незмістовно сформовані, надати пояснення щодо ціноутворення, надати документи ро сплату за отримані послуги, надати регістри бухгалтерського обліку: 10, 361, 631.
ПП «ОРІЛЬ-4» подало пояснення та копії документів, надання яких зазначено у повідомленні про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Проте, рішенням № 10381512/32299002 року від 17.01.2024 року було відмовлено в реєстрації податкової накладної, в якому відповідач-1 зазначає, що причиною відмови є: «надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Відсутні первинні документи із вказаною фактично реалізованою в суборенду площею».
Позивач вважає вищевказане рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, що і стало підставою для звернення позивача з цим позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з пунктом 185.1 статті185 Податкового кодексу України (далі -ПК України) об`єктом оподаткування є операції платників податку зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
Відповідно до пункту 188.1 статті 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів. До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються, та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7статі201 ПК України).
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/ розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок № 1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, та ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Так, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019р., №1165 (набрала чинності 01.02.2020), якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тексту - Порядок №1165).
Даний Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Відповідно до п.2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.
Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а" або "б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а" або "б" пункту187.1статті187, абзацу першого пунктів 201.1,201.7,201.10 статті2 01 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Згідно з п. 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Пунктом 6 Порядку №1165, передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку №1165).
Додатками №1 та №3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість та Критерії ризиковості здійснення операцій відповідно.
ПП «Оріль-4» не включено до переліку ризикових платників.
Суд звертає увагу на те, що в квитанції, якою реєстрацію податкової накладної зупинено, відсутня інформація, щодо того, які документи необхідні контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної.
Позивачем було надано Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/ розрахунків коригування, реєстрацію якої зупинено, які складені із дотриманням вимог чинного законодавства. Даний факт не заперечувався відповідачами.
Проте, незважаючи на надані позивачем пояснення, документи, Комісією було прийнято Рішення № 10381512/32299002 від 17.01.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 31.12.2023 р., в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Так, в Рішенні зазначено, що підставами відмови в реєстрації податкової накладної є надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства.
Однак, оскаржуване рішення не містить мотивів відхилення наданих позивачем пояснень та документів.
Отже, форма Рішення передбачає чітке зазначення документів, які не були надані платником податків ( відповідні документи необхідно підкреслити), проте, в Рішенні не було підкреслено жодного документу та не вказано в чому саме полягало порушення в наданих документах.
Таким чином, суд вважає, що рішення № 10381512/32299002 від 17.01.2024є необґрунтованим та таким, що прийнято без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
Відтак, суд доходить висновку, що за відсутності конкретної пропозиції про необхідність надання певних документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, які подані позивачем є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Верховний Суд у постанові від 23.10.2018 у справі №822/1817/18 виклав правову позицію, у відповідності до якої за загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Одночасно суд зазначає, що рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не є обґрунтованим та вмотивованим, та не містить переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття, оскільки не встановлює, які саме первинні документи позивач не надав податковому органу для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних позивача.
Як вже було зазначено судом, пунктом 187.1 статті 187 ПК України передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів / послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця / замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів / послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів / послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
З огляду на положення цієї норми, у платника податку на додану вартість виникають податкові зобов`язання з податку на додану вартість, а відтак і обов`язок зареєструвати податкові накладні, за першою із подій: або дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок, або дата надання послуг.
Подібний підхід щодо необхідності реєстрації податкової накладної за правилами першої, передбаченої пунктом 187.1 статті 187 ПК України події, був застосований Верховним Судом у справі № 360/2460/20, у справі № 600/1878/20-а, від 01.02.2023 у справі № 140/506/22.
З матеріалів справи вбачається, що спірна податкова накладна була складена за правилом «першої події», відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України у зв`язку із підписанням акту надання послуг з оренди приміщення №65 від 31.12.2023 року, на загальну суму 136200,00 грн, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Суд наголошує на тому, що при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому під час розгляду справи суд не робить висновків щодо реальності операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.
Щодо вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 31.12.2023, суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 4 ч. 2ст. 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Згідно з ч.4ст.245 КАС Україниу випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Тобто законодавець передбачив обов`язок суду змусити суб`єкт владних повноважень до правомірної поведінки, а не вирішувати питання, які належать до функцій і виключної компетенції останнього (дискреційні повноваження), тому втручання в таку діяльність є формою втручання в дискреційні повноваження наведеного органу та виходить за межі завдань адміністративного судочинства.
Як вбачається зі змісту Рекомендації № R (80) 2 Комітету Міністрів державам-членам стосовно реалізації адміністративними органами влади дискреційних повноважень від 11.03.1980р. під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Адміністративний суд під час розгляду та вирішення публічно-правових спорів перевіряє, чи рішення суб`єкта владних повноважень прийняте у межах законної дискреції. При цьому, відповідно до правил правозастосування практики Європейського суду з прав людини, суд не може своїм рішенням підмінити рішення суб`єкта владних повноважень.
Тобто, дискреційними є повноваження суб`єкта владних повноважень обирати у конкретній ситуації між альтернативами, кожна з яких є правомірною. Прикладом таких повноважень є повноваження, які закріплені у законодавстві із застосуванням словаможе.
Натомість, у цьому випадку суд не вважає повноваження ДПС України, як дискреційними, оскільки даний суб`єкта владних повноважень не наділений повноваженнями за конкретних фактичних обставин діяти не за законом, а на власний розсуд.
Відповідно до судової практики Європейського суду з прав людини (рішення по справіОлссон проти Швеціївід 24 березня 1988 року) запорукою вірного застосування дискреційних повноважень є високий рівень правової культури державних службовців, водночас, суди повинні відновлювати порушене право шляхом зобов`язання суб`єкта владних повноважень, у тому числі колегіальний орган, прийняти конкретне рішення про надання можливості, якщо відмова визнана неправомірною, а інших підстав для відмови не вбачається.
Суд зазначає, що відповідно до ст. 17 Закону УкраїниПро виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людинипрактика ЄСПЛ підлягає застосуванню судами як джерело права.
В даному випадку, задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування, є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Відповідно до підпункту 201.16.4 пункту201.16 статті201 Податкового кодексу Україниподаткова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, відповідно до пунктів 19 та 20 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до Державної фіскальної служби відповідного рішення суду). У разі надходження до Державної фіскальної служби рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).
Таким чином, для відновлення порушених прав позивача, суд вважає за необхідне, зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 31.12.2023, що складена позивачем, датою її подання.
Відповідно дост. 90 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Частина 2ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства Українивизначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.
В той же час, і ч. 1статті 77 Кодексу адміністративного судочинства Українипокладено обов`язок на позивачадовести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги та заперечення.
З урахуванням наведеного, суд доходить висновку про обґрунтованість та доведеність позовних вимог позивача щодо протиправності рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, який приймає рішення про реєстрацію накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про відмову у реєстрації, а тому дані позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з вимог вищенаведеного чинного законодавства України та обставин, встановлених в ході розгляду справи.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат відповідно дост. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, суд виходить із того, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем при поданні позовної заяви був сплачений судовий збір у розмірі 16956,80 грн. Однак, суд враховує, що у справі №160/7230/24 розглядається позовна вимога про визнання протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстр податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області рішення № 10381512/32299002 року від 17.01.2024 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 31.12.2023 року, інші позовні вимоги були виділені в окремі провадження.
Враховуючи те, що суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог у цій справі повністю, на користь позивача слід стягнути сплачений ним судовий збір у сумі 2422,00 грн.
Питання щодо решти судового збору, сплаченого за позовні вимоги, які виділені в окремі провадження, буде вирішено при розгляді цих справ.
Оскільки оскаржуване рішення, яким відмовлено у реєстрації податкових накладних прийнято саме Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на користь позивача судові витрати по сплаті судового збору у сумі 2422,40 грн., понесені позивачем згідно платіжної інструкцією за №379 від 25.03.2024.
Оцінуючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, а також обставини, встановлені у ході судового розгляду справи, суд доходить висновку, що відповідач-1, як суб`єкт владних повноважень не довів правомірності свого рішення, а тому заявлені позовні вимоги є такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 4ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цимКодексомстроків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Згідно із ч. 5ст. 250 Кодексу адміністративного судочинства Українидатою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Керуючись ст.ст. 2-10, 11, 12, 47, 72-77, 94, 122, 132, 139, 193, 241-246, 250, 251, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Приватного підприємства "ОРІЛЬ-4" (49027, м.Дніпро, вул.Акінфієва Івана, буд. 18, код ЄДРПОУ 32299002) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-а, код ЄДРПОУ 44118658), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська пл., буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № 10381512/32299002 року від 17.01.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 31.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 31.12.2023.
Стягнути з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-а, код ЄДРПОУ 44118658) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Приватного підприємства "ОРІЛЬ-4" (49027, м.Дніпро, вул.Акінфієва Івана, буд. 18, код ЄДРПОУ 32299002) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2422,40 (дві тисячі чотириста двадцять дві гривні 40 копійок) грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 02 серпня 2024 року.
Суддя Н.Є. Сліпець
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.07.2024 |
Оприлюднено | 09.08.2024 |
Номер документу | 120867394 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні