Ухвала
від 07.08.2024 по справі 200/5340/24
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

07 серпня 2024 року Справа №200/5340/24

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Молочна І. С., перевіривши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Військово-лікарської комісії КНП «Покровська клінічна ЛІЛ» ПМР про визнання протиправними дій, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

ОСОБА_1 , позивач, звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Військово-лікарської комісії КНП «Покровська клінічна ЛІЛ» ПМР з вимогами:

- визнати протиправною та скасувати постанову Військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 про ступінь придатності військовозобов`язаного ОСОБА_1 до військової служби, яка оформлена довідкою військово-лікарської комісії №313/53 від 01 травня 2024 року;

- зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_2 повторно провести медичний огляд військовозобов`язаного ОСОБА_1 , та прийняти постанову про ступінь придатності його до військової служби.

Відповідно достатті 171 Кодексу адміністративного судочинстваУкраїни (далі КАС), суддя після одержання позовної заяви з`ясовує чи подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями160,161,172цьогоКодексу; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); чи немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

При вирішенні питання про відкриття провадження у справі, досліджуючи зміст та обґрунтованість позовної заяви та наданих до неї документів, суд констатує, що вона підлягає залишенню без руху, виходячи з наступного.

Щодо форми та змісту позовної заяви.

Згідно з пунктом 9 частини першої статті 4 КАС України відповідач - суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.

Відповідно до частини першої статті 43 КАС України здатність мати процесуальні права та обов`язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).

Згідно з частиною четвертою статті 46 КАС України відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Відповідно до пункту 2 частини п`ятої статті 160 КАС України, в позовній заяві зазначаються повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, адреса електронної пошти, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету.

Згідно з пунктами 4, 5 частини п`ятої статті 160 КАС Українив позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.

Як вбачається з позовної заяви, позивач визначив відповідачем у справі «Військово-лікарську комісію КНП «Покровська клінічна ЛІЛ» ПМР».

Разом із цим, позивач просить суд визнати протиправною та скасувати постанову Військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 та зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_2 вчинити певні дії.

Суддею також встановлено, що предметом оскарження в даній справі є постанова саме Військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_3 , яка оформлена довідкою №313/53 від 01 травня 2024 року, а не Військово-лікарської комісії КНП «Покровська клінічна ЛІЛ» ПМР.

Згідно з Положенням про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, яке затверджено наказом Міністра оборони України 14 серпня 2008 року №402, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2008 року за №1109/15800, штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі) військово-лікарські комісії (лікарсько-льотні комісії) приймають постанови, зокрема, про придатність/непридатність особи до військової служби.

Отже, військово-лікарські комісії, у розумінні положень КАС України, є окремими суб`єктами владних повноважень, які мають адміністративну процесуальну правоздатність.

Так, визначаючи у позовній заяві відповідачем у справі «Військово-лікарську комісію КНП «Покровська клінічна ЛІЛ» ПМР», позивач не заявляє до визначеного ним відповідача жодних позивних вимог.

Таким чином, позивачу (його представнику) необхідно визначитись з колом відповідачів по справі та з позовними вимогами стосовно кожного визначеного відповідача.

Також, з матеріалів позовної заяви вбачається, що позивачем зазначено неправильний ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України визначеного ним відповідача, оскільки зазначений у позові код ЄДРПОУ «01990884» належить КНП «Покровська клінічна ЛІЛ», а не Військово-лікарській комісії КНП «Покровська клінічна ЛІЛ» ПМР, що не відповідає вимогам КАС України.

Таким чином, позивач (його представник) повинен зазначити у позовній заяві правильний ідентифікаційний код відповідача в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України.

Крім того, відповідно до пункту 2 частини п`ятоїстатті 160 КАС України у позовній заяві також зазначаються відомості про наявність або відсутність електронного кабінету.

Частиною шостою статті 18 КАС України передбачено, що адвокати, нотаріуси, державні та приватні виконавці, судові експерти, органи державної влади та інші державні органи, зареєстровані за законодавством України як юридичні особи, їх територіальні органи, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи, зареєстровані за законодавством України, реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в обов`язковому порядку. Інші особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в добровільному порядку.

Надана суду позовна заява не містить відомостей та доказів про наявність або відсутність у позивача, представника позивача та у визначеного відповідача електронного кабінету в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі (далі ЄСІТС).

Відповідно до частини шостою статті 18 КАС України представник позивача, адвокат Безрук Володимир Леонідович, зобов`язаний зареєструватись у підсистемі «Електронний суд» та мати Електронний кабінет в ЄСІТС.

Таким чином, позивачу необхідно усунути недоліки позовної заяви шляхом подання до суду виправленої позовної заяви із зазначенням відомостей про наявність/відсутність електронних кабінетів у представника позивача, позивача та у відповідача в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі) із наданням відповідних доказів.

Наведене вище свідчить про недотримання вимог КАС України та є недоліками позовної заяви, що в свою чергу створює перешкоди для вирішення питання про наявність підстав для відкриття провадження у справі.

Згідно з абз. 1 частини першої статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановленихстаттями 160,161цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Абз.2 частини другої статті 169 КАС України передбачено, що в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Таким чином, суд вважає за необхідне залишити даний позов без руху та надати позивачеві строк для усунення вказаних недоліків, з урахуванням висновків, наведених у цій ухвалі.

Керуючись статтями160,161,169,171,243,248,256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ухвалив:

Залишити без руху позовну заяву ОСОБА_1 до Військово-лікарської комісії КНП «Покровська клінічна ЛІЛ» ПМР про визнання протиправними дій, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії.

Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом 10 днів з дня отримання копії ухвали про залишення позовної заяви без руху, шляхом надання до суду виправленої позовної заяви:

- з визначенням належних відповідачів по справі та позовними вимогами стосовно них;

- із зазначенням правильного ідентифікаційного коду відповідача в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України;

- із зазначенням відомостей про наявність/відсутність електронних кабінетів у представника позивача, позивача та у відповідача в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), та наданням відповідних доказів.

У разі невиконання вимог цієї ухвали позовна заява буде вважатись неподаною і буде повернута позивачу.

Повернення позовної заяви не позбавляє позивача права повторного звернення до суду в порядку, встановленому законом.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання.

Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя І.С. Молочна

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.08.2024
Оприлюднено09.08.2024
Номер документу120867608
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо

Судовий реєстр по справі —200/5340/24

Рішення від 04.10.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Молочна І.С.

Ухвала від 06.09.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Молочна І.С.

Ухвала від 19.08.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Молочна І.С.

Ухвала від 07.08.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Молочна І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні