Рішення
від 07.08.2024 по справі 420/4813/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/4813/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 серпня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Юхтенко Л.Р., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «КОЛО ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ44443576, місце знаходження:65069, м. Одеса, вул.. Жоліо-Кюрі, 60, кв 77) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 14 лютого 2024 року надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «КОЛО ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ44443576, місце знаходження:65069, м. Одеса, вул.. Жоліо-Кюрі, 60, кв 77) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8), в якій представник просить:

1.визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН № 8563882/44443576 від 04.04.2023 року;

2.зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №2 від 16.11.2022 року в ЄРПН датою її подання;

3.визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН № 8563884/44443576 від 04.04.2023 року;

4.зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 16.01.2023 року в ЄРПН датою її подання;

5.визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН № 8563886/44443576 від 04.04.2023 року;

6.зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №2 від 23.01.2023 року в ЄРПН датою її подання;

7.визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН № 8563885/44443576 від 04.04.2023 року;

8.зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №3 від 27.01.2023 року в ЄРПН датою її подання;

Ухвалою від 19 лютого 2024 року позовну заяву прийнято до провадження та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи в порядку ч. 5 ст. 262 КАС України.

На обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначає, що оскаржувані позивачем рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними та такими, що підлягають скасуванню з огляду на таке.

20 липня 2022 року між позивачем та СВК «ІМ. В.Стефаника» було укладено договір надання послуг сільськогосподарською технікою №2с/2022 від 20.07.2022 року, згідно з умовами якого позивач зобов`язується за завданням СВК «ІМ. В.Стефаника» надати послуги сільськогосподарською технікою з екіпажем, а СВК «ІМ. В.Стефаника» зобов`язується прийняти й оплатити позивачу надані послуги.

26.07.2022 року між сторонами договору було підписано додаток №1, яким було погоджену техніку якою будуть надаватись послуги.

Також, 26.07.2022 року між сторонами договору було підписано додаток №2, яким узгоджено, що виконанню підлягають послуги зі збирання зернових культур.

Так, 16.11.2022 року між сторонами договору було підписано Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №1611/1, яким підтверджено виконання позивачем взятих на себе обов`язків за договором на загальну суму 405 000,00 грн з ПДВ,

За фактом виконання робіт (надання послуг) позивачем було складено та подано на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну № 2 від 16.11.2022 року.

16.01.2023 року між сторонами було підписано Акт здачі приймання робіт (надання послуг) № 1601/1, яким підтверджено виконання позивачем взятих на себе обов`язків за договором на загальну суму 180 000,00 грн з ПДВ.

За фактом виконання робіт (надання послуг) позивачем було складено та подано на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну № 1 від 16.01.2023 року.

23.01.2023 року між сторонами було підписано Акт здачі приймання робіт (надання послуг) № 2301/1, яким підтверджено виконання позивачем взятих на себе обов`язків за договором на загальну суму 202 500,00 грн з ПДВ.

За фактом виконання робіт (надання послуг) позивачем було складено та подано на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну № 2 від 23.01.2023 року

27.01.2023 року між сторонами було підписано Акт здачі приймання робіт (надання послуг) № 2701/1, яким підтверджено виконання позивачем взятих на себе обов`язків за договором на загальну суму 136 500,00 грн з ПДВ.

За фактом виконання робіт (надання послуг) позивачем було складено та подано на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну № 3 від 27.01.2023 року.

З метою виконання взятих на себе зобов`язань позивач використовував транспортні засоби, які орендує у контрагентів: ПП «АГРІКО-ТЕХ» та ФОП ОСОБА_1 .

Вказані податкові накладні було направлено на реєстрацію до ЄРПН, проте їх реєстрацію було зупинено у зв`язку з відповідністю п. 1 Критеріїв ризиковості, що на думку позивача є безпідставним.

На пропозицію податкового органу, позивачем було надано повідомлення про надання пояснень до якого додано всі наявні у позивача первинні документи на підтвердження реальності здійснення операції.

Проте, податковим органом такі документи враховано не було та були прийняті рішення про відмову у реєстрації ПН.

Представник звертає увагу, що у рішеннях графа «додаткова інформація» містить загальні фрази та не наведено конкретно які саме документи були надано з порушенням законодавства.

Не погодившись із прийнятими рішеннями позивачем було оскаржено до ДПС України, проте рішення регіонального рівня залишено без змін, а скарги без задоволення.

На виконання ухвали суду 26.03.2024 року (вхід. № ЕС/12379/24) від представника відповідачів надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до змісту якого представник проти заявлених позовних вимог заперечує та просить відмовити у їх задоволенні, з огляду на таке.

Відповідно до фактичних обставин справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «КОЛО ІНВЕСТ» направило на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні № 2 від 16.11.2022 року, № 1 від 16.01.2023 року, № 2 від 23.01.2023 року, № 3 від 27.01.2023 року.

За отриманими Квитанціями №1 з Єдиного вікна приймання звітності Державної податкової служби України Позивачу було повідомлено, що реєстрація податкових накладних зупинена, оскільки: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 01.61, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій».

Також, ТОВ «КОЛО ІНВЕСТ» було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення щодо реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної.

На виконання п. 11 Порядку №1165, та у відповідності п.4 порядку №520, ТОВ «КОЛО ІНВЕСТ» було подано до контролюючого органу Повідомлення № 2 від 02.04.2023 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено у кількості 10 штук (скріншот із аналітичної системи АІС «Податковий блок» додаємо»).

Серед наданих платником документів були виявлені такі недоліки: Договір оренди сільськогосподарської техніки не завірений належним чином сторонами.

В оскаржуваному рішенні Комісії було зазначено причину відмови в реєстрації податкових накладних ТОВ «КОЛО ІНВЕСТ» а саме: - надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

На переконання Відповідачів, надіслані позивачем пояснення на додані до них документи поза розумним сумнівом не можливо вважати достатніми для розкриття та підтвердження інформації, зазначених у податкових накладних.

Відповідь на відзив до суду не надходила.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «КОЛО ІНВЕСТ» зареєстровано 26.01.2022 року, основний вид господарської діяльності: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.

З метою здійснення господарської діяльності, між ТОВ «КОЛО ІНВЕСТ» (орендар) та ПП «АГРІКО-ТЕХ» (орендодавець) 01.08.2022 року укладено договір оренди сільськогосподарської техніки, на підставі якого позивач має у строкове платне користування транспортні засоби та самохідні машини чи механізми.

Відповідно до Додатку №1 від 01.08.2022 року техніка що передається в оренду: зернозбиральний комбайн CATLEXION 590R, б/у, № НОМЕР_1 ,державний н.з. НОМЕР_2 , рік випуску 2005.

Передача вказаного ТЗ підтверджена Актом приймання-передачі від 01.08.2022 року.

Також, судом встановлено, що між ТОВ «КОЛО ІНВЕСТ» (орендар) та ФОП ОСОБА_1 (орендодавець) 01.01.2023 року укладено договір №1 оренди сільськогосподарської техніки з екіпажем.

Відповідно до Акту прийому-передачі техніки від 01.01.2023 року орендодавець передає, а орендар приймає: комбайн ClaasLexion 480, реєстр №48735 ВЕ, вартістю 1 350 000,00 грн.

Відповідно до Акту прийому-передачі техніки від 01.02.2023 року орендодавець приймає, а орендар повертає: комбайн ClaasLexion 480, реєстр №48735 ВЕ, вартістю 1 350 000,00 грн.

Так, судом встановлено, що між ТОВ «КОЛО ІНВЕСТ» (виконавець) та СВК «ІМ.В.СТЕФАНИКА» 20.07.2022 року було укладено договір №2с/2022 про надання послуг сільськогосподарською технікою.

Відповідно до умов вказаного договору виконавець зобов`язується за завданням замовника надати послуги сільськогосподарською технікою з екіпажем, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконавцеві надані послуги. (п. 1.1 договору)

Судом встановлено, що відповідно до додатку №1 від 26.07.2022 року сторонами погоджено, що сільськогосподарські послуги будуть надаватись технікою: комбайн зернозбиральний CATLEXION 590R, державний н.з. НОМЕР_2 , екіпаж: ОСОБА_2 , та ОСОБА_3 .

Відповідно до додатку 2 від 26.07.2022 року до Договору, сторони узгодили наступні види, кількість (обсяги) послуг, строки надання послуг виконавцем та їх ціну:

Вид послуги: збирання зернових культур;

Місце надання послуги: Львівська область, Бродівський район, с. Ясенів;

Орієнтовна кількість надання послуг: 1200 га;

Ціна за одиницю послуг в грн, в т.ч. ПДВ 1500,00.

П. 2 у вказаному додатку узгоджено, що строк надання послуг з 01 липня 2022 року до моменту виконання усього обумовленого сторонами обсягу робіт.

Судом встановлено, що за надані послуги зі збирання зернових культур між сторонами укладено Акти здачі-приймання робіт (надання послуг):

-№ 1611/1 від 16.11.2022 року в кількості 270 га на суму 405 000,00 грн у т.ч. ПДВ 67500,00 грн;

-№ 1601/1 від 16.01.2023 року в кількості 120 га на суму 180 000,00 грн у т.ч. ПДВ 30000,00 грн;

-№ 2301/1 від 23.01.2023 року в кількості 135 га на суму 202 500,00 грн у т.ч. ПДВ 33750,00 грн;

-№ 2701/1 від 27.01.2023 року в кількості 91 га на суму 136 500,00 грн у т.ч. ПДВ 22750,00 грн;

-№ 3101/1 від 31.01.2023 року в кількості 40 га на суму 60 000,00 грн у т.ч. ПДВ 10000,00 грн;

Так, судом встановлено, що за фактом виконання передбачених договором робіт позивачем у вставленому законом порядку було сформовано та надіслано на реєстрації до ЄРПН податкові накладні:

-№ 2 від 16.11.2022 року на суму 405 000,00 грн;

-№ 1 від 16.01.2023 року на суму 180 000,00 грн;

-№ 2 від 23.01.2023 року на суму 202 500,00 грн;

-№ 3 від 27.01.2023 року на суму 136 500,00 грн.

Відповідно до отриманих квитанцій, реєстрація податкових накладних зупинена з однакових підстав, а саме: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від № 2 від 16.11.2022 року, № 1 від 16.01.2023 року, № 2 від 23.01.2023 року та № 3 від 27.01.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товар/послуг 01,61, відсутні в таблиці платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Та запропоновано надати додаткові пояснення.

Судом встановлено, що на пропозицію податкового органу, позивачем було надано повідомлення № 2 від 02.04.2023 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань реєстрацію яких зупинено.

У вказаному повідомленні в графі пояснення, позивачем було вказано: надані документи та пояснення підтверджують виконання робіт згідно наданих на реєстрацію податкових документів.

Та в додатках надано 10 документів, що не заперечується відповідачем.

Проте, податковим органом за результатом розгляду поданих документів було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН:

-№ 8563882/44443576 від 04.04.2023 року;

-№ 8563884/44443576 від 04.04.2023 року;

-№ 8563886/44443576 від 04.04.2023 року;

-№ 8563885/44443576 від 04.04.2023 року.

Підставою для відмови у реєстрації всіх податкових накладних вказано: надання платником податків копій документів складених з порушенням законодавства.

Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Також, судом встановлено, що позивачем було подано скарги щодо рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, проте рішеннями № 37746/44443576/2 від 25.04.2023 року, №37732/44443576/2 від 25.04.2023 року, № 37793/44443576/2 від 25.04.2023 року та № 37749/44443576/2 від 25.04.2023 року залишено скарги без задоволення, а рішення регіонального рівня без змін.

На думку позивача, оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню, адже податковим органом конкретно не зазначено, які саме подані документи не відповідають законодавству, та окрім того, представник зазначає, що всі надані до податкового органу первинні документи складені відповідно до норм законодавства та підтверджують реальність здійснених операцій.

Не погодившись із прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню повністю, з огляду на таке.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).

Аналізуючи правомірність прийняття оскаржуваного рішення, що є змістом правовідносин у цій справі, відповідно до приписів ст. 2 КАС України, суд виходить із такого.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України.

Згідно з пп. «а», «б» п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.п.14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок № 1246) (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2245-VIII Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

З 01.02.2020 року діє Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165 (далі Порядок № 1165), якийвизначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Згідно з п. 3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).

Відповідно до п. 5, п.6 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Відповідно до п. 10, п. 11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Так, судом встановлено, що в порядку встановленого податковим законодавством за фактом за надання послуг за договором,позивачем було сформовано податкові накладні№2 від 16.11.2022 року, № 1 від 16.01.2023 року, № 2 від 23.01.2023 року, №3 від 27.01.2023 року та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до отриманих квитанцій, реєстрація податкових накладних зупинена з однакових підстав, а саме: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної № 2 від 16.11.2022 року, № 1 від 16.01.2023 року, № 2 від 23.01.2023 року та № 3 від 27.01.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товар/послуг 01,61, відсутні в таблиці платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Та запропоновано надати додаткові пояснення.

У Додатку 3 до Порядку № 1165 встановлено Критерії ризиковості здійснення операцій.

Пунктом 1 зазначених Критеріїв визначено такі критерії ризиковості здійснення операцій: «Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС».

При цьому суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданих податкових накладних до категорії ризиковості здійснення операцій відповідачами ані у спірному рішенні, ані до суду не надано.

Сторонами не заперечується, що на пропозицію податкового органу, позивачем було надано повідомлення № 2 від 02.04.2023 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань реєстрацію яких зупинено. У вказаному повідомленні в графі пояснення, позивачем було вказано: надані документи та пояснення підтверджують виконання робіт згідно наданих на реєстрацію податкових документів. Та в додатках надано 10 документів, що не заперечується відповідачем.

Проте, за результатами розгляду пояснень та наданих позивачем документів, комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області, були прийняті рішення №8563882/44443576 від 04.04.2023 року, №8563884/44443576 від 04.04.2023 року, №8563886/44443576 від 04.04.2023 року, №8563885/44443576 від 04.04.2023 рокупро відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Так, підставою для відмови в реєстрації поданих позивачем податкових накладних було зазначено: «наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні».

Оцінивши надані сторонами докази та виходячи із вищенаведених норм права, суд доходить висновку, що відповідачем прийнято оскаржувані рішення помилково, з огляду на таке.

Так, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що основний вид господарської діяльності позивача: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.

З метою здійснення господарської діяльності, між ТОВ «КОЛО ІНВЕСТ» (орендар) та ПП «АГРІКО-ТЕХ» (орендодавець) 01.08.2022 року укладено договір оренди сільськогосподарської техніки, на підставі якого позивач має у строкове платне користування транспортні засоби та самохідні машини чи механізми. Відповідно до Додатку №1 від 01.08.2022 року техніка що передається в оренду: зернозбиральний комбайн CATLEXION 590R, б/у, № НОМЕР_1 ,державний н.з. НОМЕР_2 , рік випуску 2005. Передача вказаного ТЗ підтверджена Актом приймання-передачі від 01.08.2022 року.

Також, судом встановлено, що між ТОВ «КОЛО ІНВЕСТ» (орендар) та ФОП ОСОБА_1 (орендодавець) 01.01.2023 року укладено договір №1 лоренди сільськогосподарської техніки з екіпажем. Відповідно до Акту прийому-передачі техніки від 01.01.2023 року орендодавець передає, а орендар приймає: комбайн ClaasLexion 480, реєстр №48735 ВЕ, вартістю 1 350 000,00 грн. Відповідно до Акту прийому-передачі техніки від 01.02.2023 року орендодавець приймає, а орендар повертає: комбайн ClaasLexion 480, реєстр №48735 ВЕ, вартістю 1 350 000,00 грн.

Судом встановлено, що між ТОВ «КОЛО ІНВЕСТ» (виконавець) та СВК «ІМ.В.СТЕФАНИКА» 20.07.2022 року було укладено договір №2с/2022 про надання послуг сільськогосподарською технікою. Відповідно до умов вказаного договору виконавець зобов`язується за завданням законника надати послуги сільськогосподарською технікою з екіпажем, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконавцеві надані послуги. (п. 1.1 договору)

Також судом встановлено, що відповідно до додатку №1 від 26.07.2022 року сторонами погоджено, що сільськогосподарські послуги будуть надаватись технікою: комбайн зернозбиральний CATLEXION 590R, державний н.з. НОМЕР_2 , екіпаж: ОСОБА_2 , та ОСОБА_3 .

Відповідно до додатку 2 від 26.07.2022 року до Договору, сторони узгодили наступні види, кількість (обсяги) послуг, строки надання послуг виконавцем та їх ціну:

Вид послуги: збирання зернових культур;

Місце надання послуги: Львівська область, Бродівський район, с. Ясенів;

Орієнтовна кількість надання послуг: 1200 га;

Ціна за одиницю послуг в грн, в т.ч. ПДВ 1500,00.

П. 2 у вказаному додатку узгоджено, що строк надання послуг з 01 липня 2022 року до моменту виконання усього обумовленого сторонами обсягу робіт.

Судом встановлено, що за надані послуги зі збирання зернових культур між сторонами укладено Акти здачі-приймання робіт (надання послуг), які стали підставами для формування податкових накладних:

-№ 1611/1 від 16.11.2022 року в кількості 270 га на суму 405 000,00 грн у т.ч. ПДВ 67500,00 грн;

- № 1601/1 від 16.01.2023 року в кількості 120 га на суму 180 000,00 грн у т.ч. ПДВ 30000,00 грн;

-№ 2301/1 від 23.01.2023 року в кількості 135 га на суму 202 500,00 грн у т.ч. ПДВ 33750,00 грн;

-№ 2701/1 від 27.01.2023 року в кількості 91 га на суму 136 500,00 грн у т.ч. ПДВ 22750,00 грн;

-№ 3101/1 від 31.01.2023 року в кількості 40 га на суму 60 000,00 грн у т.ч. ПДВ 10000,00 грн;

Таким чином, за фактом надання послуг позивачем у відповідності до норм податкового законодавства сформовано податкові накладні.

Крім того, як вже зазначалось судом, позивачем було надано повідомлення щодо подачі письмових пояснень та документів про підтвердження реальності здійснення господарськоїоперації по зупиненим податковим накладним№ 2 від 02.04.2023 року на розгляд Комісії було надано 10 документів, що сторонами не заперечується.

Аналіз наданих копій первинних документів надає можливість встановити послідовність дій позивача щодо здійснення такого виду робіт та надання такого виду послуг.

У свою чергу, суд враховує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

В той же час, у квитанції зазначено лише посилання на відповідність Критеріїв, визначених в п. 1 та не зазначено документів, які слід надати для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі або відмову в такій реєстрації.

При цьому, можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання на реєстрацію податкової накладної напряму залежить від чіткого формулювання фіскальним органом позиції про те, під який саме критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій підпадає платник податку, якому відповідає платник податку, що прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних документів, перелік яких міститься у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.

Суд відхиляє доводи представника відповідача викладені у відзиві, що позивач має орієнтуватись на визначений перелік документів, з підстав того, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, а у подальшому в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.

Таким чином, зупинення податкових накладних, виписаних ТОВ «КОЛО ІНВЕСТ» не відповідає умовам критеріїв ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій та контролюючим органом, порушено вимоги Порядку № 1165.

Відповідно до ч. п. 25, 26, 27 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.

Згідно з п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Згідно з додатку до Порядку № 520 в рішенні про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних обов`язково зазначаються конкретні документи.

Так, як вбачається з матеріалів справи в оскаржуваному рішенні, податковим органом було зазначено підставою для відмови у реєстрації податкової накладної «надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства».

В графі «податкова інформація» (зазначити конкретні документи) оскаржуваного рішення, вказано: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Аналізуючи зазначену, як підставу для відмови у реєстрації поданих ТОВ «КОЛО-ІНВЕСТ» податкових накладних в ЄРПН, суд зазначає, що контролюючим органом не наведено конкретних документів, які саме складені чи сформовані позивачем з порушенням норм законодавства, а лише узагальнено зазначено перелік можливих документів.

Суд звертає увагу, що у випадку неконкретизації переліку документів в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.

Таким чином, суд доходить висновку, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачами тверджень позивача, наведення відповідних мотивів прийняття спірних рішень та неврахування наданих позивачем документів, а відтак, підтверджень правомірності рішення податкового органу, у зв`язку з чим, такі рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН є протиправними та підлягають скасуванню.

Стосовно позовних вимог про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні№ 2 від 16.11.2022 року, № 1 від 16.01.2023 року, № 2 від 23.01.2023 року та № 3 від 27.01.2023 року, суд зазначає таке.

Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

В даному випадку, зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані позивачем податкові накладні є дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права, а тому суд доходить висновку, що вказані позовні вимоги є правомірними та належать задоволенню повністю.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд дійшов висновку, що відповідачі, заперечуючи проти позову не довели, з посиланням на відповідні докази, правомірності своїх рішень, а тому позовні вимоги належать задоволенню повністю.

Таким чином, сплачений позивачем судовий збір підлягає поверненню на користь позивачаза рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «КОЛО ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ44443576, місце знаходження: 65069, м. Одеса, вул.. Жоліо-Кюрі, 60, кв 77) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,- задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 8563882/44443576 від 04.04.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №2 від 16.11.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 8563884/44443576 від 04.04.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №1 від 16.01.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 8563886/44443576 від 04.04.2023 рокув Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №2 від 23.01.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 8563885/44443576 від 04.04.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №3 від 27.10.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КОЛО ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ44443576, місце знаходження: 65069, м. Одеса, вул.. Жоліо-Кюрі, 60, кв 77)сплачений судовий збір в розмірі 12 112,00 грн (дванадцять тисяч сто дванадцять гривень 00 копійок).

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя Л.Р. Юхтенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.08.2024
Оприлюднено09.08.2024
Номер документу120868996
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/4813/24

Ухвала від 04.12.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 03.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 31.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 02.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Рішення від 07.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні