Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
07 серпня 2024 року Справа № 520/12604/24
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Сагайдак В.В., розглянувши матеріали позовної заяви Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області (вул. Шевченка, буд. 8, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61013, код ЄДРПОУ 38631015) , Керівника Красноградської окружної прокуратури Харківської області (вул. Бєльовська, 73, А, м. Красноград, Харківська обл., Красноградський р-н, 63304) до Відділу освіти, культури, молоді та спорту Сахновщинської селищної ради Харківської області (вул. Тарасів шлях, 69, с-ще Сахновщина, Красноградський р-н, Харківська обл., 64501, код ЄДРПОУ 44072378), третя особа: Сахновщинська селищна рада (вул. Шмідта, 10, с-ще Сахновщина, Красноградський р-н, Харківська обл., 64501, код ЄДРПОУ 04398301) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:
- визнати протиправною відділу освіти, культури, молоді та спорту Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області (ЄДРПОУ: 44072378), яка полягає у невиконанні вимог припису від 01.07.2021 за № 37, тобто у не приведенні в стан готовності до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (протирадіаційне укриття) № 79037, яка знаходиться за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Багата Чернещина, вулиця Шкільна 2 (підвальне приміщення КЗ «Багаточернещанський ліцей») та зобов`язати освіти, культури, молоді та спорту Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області (ЄДРПОУ: 44072378), привести в стан готовності до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (протирадіаційне укриття) № 79037, яка знаходиться за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Багата Чернещина, вулиця Шкільна 2 (підвальне приміщення КЗ «Багаточернещанський ліцей»), а саме:
- забезпечити приміщення відповідними знаками безпеки;
- обладнати будівлю захистом від прямих попадань блискавки та вторинних її проявів;
- забезпечити ведення документації захисної споруди, у якій відображаються відомості про терміни і результати проведених оглядів, обстежень та випробувань, проведених технічних обслуговувань, поточних та капітальних ремонтів, тощо;
- забезпечити захисну споруду цивільного захисту необхідним майном та засобами на розрахункову чисельність населення, що підлягає укриттю;
- забезпечити герметичність та дотримання температурно-вологісного режиму, який запобігає утворенню конденсату в ЗСЦЗ;
- погодити використання сховищ у режимі протирадіаційних укриттів дснс.
Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі.
Відповідач надав до суду відзив, з позовними вимогами не погоджується, просить відмовити в задоволені позовних вимог.
Таким чином суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в матеріалах справи доказами.
Красноградською окружною прокуратурою з метою захисту інтересів держави шляхом вжиття заходів представницького характеру здійснено вивчення стану додержання вимог законодавства України в сфері використання та забезпечення функціонування об`єктів цивільного захисту (захисних споруд), розміщених на території Красноградського району Харківської області.
Встановлено, що територіальним органом ДСНС проведені перевірки стану готовності захисних споруд на території Красноградського району Харківської області. За результатами проведених перевірок виявлено ряд порушень вимог чинного законодавства.
Так, встановлено порушення, що стосуються захисної споруди цивільного захисту № 79037 (ПРУ), яка перебуває на балансі відділу освіти, культури, молоді та спорту Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області.
Згідно паспорту захисної споруди цивільного захисту, місцезнаходження протирадіаційного укриття № 79037 визначене за адресою:Харківська область, Красноградський район, с. Багата Чернещина, вулиця Шкільна 2 (підвальне приміщення КЗ «Багаточернещанський ліцей»). Вказана ЗСЦЗ перебуває балансі на відділу освіти, культури, молоді та спорту Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області, дата прийняття в експлуатацію - 1981 р., місткість - 200 осіб, загальна площа - 726,3 кв. м.
У період з 30.06.2020 по 01.07.2020 Красноградським районним управлінням ГУ ДСНС у Харківській області (на той час Сахновщинський районний сектор ГУ Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області) проведено захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання КЗ «Багаточернещанський ліцей» вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
За результатами вказаного заходу складено Акт № 38 від 01.07.2021, у якому зафіксовано, що КЗ «Багаточернещанський ліцей» допущено порушення вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту та внесено припис від 01.07.2021 № 37 про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної небезпеки, який 01.07.2020 під підпис вручено директору КЗ «Багаточернещанський ліцей» Паламаренко С.Г. Припис оскаржено не було. Термін виконання припису встановлено до 01.09.2021.
Згідно з пунктами 1-9 вказаного припису встановлені наступні порушення, що стосуються у тому числі захисної споруди цивільного захисту № 79037:
1)не забезпечено приміщення відповідними знаками безпеки;
2)не обладнано будівлю захистом від прямих попадань блискавки та вторинних її проявів;
3)не обладнано будівлю системами протипожежного захисту;
4)територія ліцею не забезпечена пожежним гідрантом та пожежним резервуаром;
5)не забезпечено захисну споруду цивільного захисту системою внутрішнього протипожежного водопостачання первинними засобами пожежогасіння, системою пожежної автоматики і сигналізації;
6)не забезпечено відповідність технічного стану захисної споруди вимогам з утримання;
7)не забезпечено стравний стан системи водопостачання каналізації і опалення;
8)не забезпечено технічний стан ЗС ЦЗ і їх ремонт відповідно до чинних положень про проведення планово-попереджувальних ремонтів; будівель і споруд залежно від їх основного функціонального призначення;
9)не забезпечено ведення документації, у якій відображаються відомості про терміни і результати проведених оглядів, обстежень та випробувань проведених технічних обслуговувань, поточних та капітальних ремонтів тощо.
Красноградською окружною прокуратурою отримано акт оцінки стану готовності захисних споруд, розташованих на території Красноградського району Харківської області, у тому числі Акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту (ПРУ № 79037, визначене за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Багата Чернещина, вул. Шкільна, будинок 1 - підвальне приміщення КЗ «Багаточерещанський ліцей» від 12.12.2022, згідно якого ПРУ № 79037 оцінюється як «ОБМЕЖЕНО ГОТОВЕ» до використання за призначенням.
Вищевказаний припис та акти органу ДСНС, що були внесені відповідачу є чинними, отримані відповідачем та до суду не оскаржені.
З метою встановлення стану виконання вимог припису № 37 від 01.07.2021, окружною прокуратурою до Сахновщинської селищної ради направлено запит від 01.08.2023 за вих. № 59/3-3563вих-23 щодо вжиття заходів, спрямованих на усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної небезпеки у діяльності КЗ «Багаточернещанський ліцей».
Листом Сахновщинської селищної ради від 07.08.2023 за № 3352/02.12-11, повідомлено про перелік проведених заходів на виконання припису № 37 від 01.07.2023, а саме проведено відкачку ґрунтових вод з приміщення прибирання укриття та підсушення приміщення.
Ознайомившись з вказаним переліком заходів по усуненню порушень, встановлено залишаються невиконаним КЗ «Багаточернещанський ліцей» всі пункти припису.
Невиконання вимог припису територіальних органів ДСНС, не забезпечує основної мети - підтримання об`єкта цивільного захисту у стані готовності, яке має основним призначенням укриття населення від засобів масового ураження в особливий період та надзвичайних ситуацій у мирний час.
За інформацією, викладеною у акті оцінки стану готовності від 26.01.2022, споруда № 79037 перебуває у обмежено готовому для використання стані.
Виявлені недоліки , на думку позивача, не усунуті.
Не погоджуючись з бездіяльністю відповідача, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.
Надаючи оцінку спірним відносинам суд зазначає наступне.
Відповідно до норм ст. 7 Закону України «Про засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства.
Згідно з положеннями ст. 8 Закону України «Про засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» - орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду контролю законом має право надавати (надсилати) суб`єктам господарювання обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків.
Також, обов`язок виконувати законну вимогу органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства, передбачений ст. 11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та п. 15 ч. 1 ст. 20 Кодекс цивільного захисту України.
Невиконання вимог припису територіальних органів ДСНС, не забезпечує основної мети - підтримання об`єкта цивільного захисту у стані готовності, яке має основним призначенням укриття населення від засобів масового ураження в особливий період та надзвичайних ситуацій у мирний час.
За інформацією, викладеною у акті оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційне укриття №77414 перебуває у обмежено готовому для використання стані.
Виявлені недоліки повинні бути усунуті, а захисна споруда цивільного захисту №77414 має відповідати вимогам Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку та Порядку використання у мирний час захисних споруд цивільного захисту для господарських, культурних і побутових потреб, затвердженим Постановою КМУ від 10.03.2017 №138, Вимогам щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018.
Статтею 27 Конституції України визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя, обов`язок держави - захищати життя людини.
Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 №64/2022 на території України з 24.02.2022 введено воєнний стан, який на даний час діє.
Відповідно до норм ст.2 Закону України "Про оборону України" оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.
Згідно з нормами ст.3 Закону України "Про оборону України" підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.
Відповідно до п.14 ч.1 ст.2 Кодексу цивільного захисту України захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів. До захисних споруд цивільного захисту належать сховища та протирадіаційні укриття, а також споруди подвійного призначення.
Цивільним захистом, відповідно до ст. 4 Кодексу цивільного захисту України, є функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.21 Кодексу цивільного захисту України громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.
Відповідно до ч.4 ст.32 Кодексу цивільного захисту України для вирішення питань щодо укриття населення в захисних спорудах цивільного захисту центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.
Відповідно до ч.5 ст.32 Кодексу цивільного захисту України порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 3 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138 (надалі - Порядок) визначено, що утримання захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.
Відповідно до ч.8 ст.32 Кодексу цивільного захисту України утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.
Пунктом 9 Порядку передбачено, що утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.
У відповідності до п.3 Порядку балансоутримувач захисної споруди - власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі.
Згідно пункту 10 Порядку балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.
Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме:
- не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту;
- не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.
Частиною 1 ст.20 Кодексу цивільного захисту України визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; організація обліку фонду захисних споруд; здійснення контролю за утриманням та станом їх готовності; проведення їх технічної інвентаризації, тощо.
Згідно з пунктом 11 Порядку вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.
Відповідно до п.1 Розділу І "Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту", затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 №579, споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.
Балансоутримувач відповідно до норм цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (п. 6 Розділу VIII Вимоги).
Відповідно підпункту 1 пункту 2 розділу VI Вимоги, для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувач і здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.
Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог.
Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (підпункт 4 пункту 2 Розділу VI Вимоги).
Підпунктами 5, 6 пункту 2 розділу VI Вимоги визначено, що залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням балансоутримувача.
Відповідно до підпункту 8 пункту 2 Розділу VI Вимоги під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди.
За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог.
У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (підпункт 8 пункту 2 Розділу VI Вимоги).
Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено п. 8 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України та п. 9 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138.
Отже, невжиття відповідачем визначених законодавством заходів з метою приведення захисної споруди № 77414 до стану готовності, суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.
Аналогічні правові позиції за позовами прокурора висловлені Верховним Судом у постанові від 03.10.2018 по справі №826/12192/16 та у постанові від 25.07.2019 по справі №820/5164/15.
Окрім того, Велика Палата Верховного Суду у постанові від 15.09.2019 по справі №820/4717/16 дійшла висновку про те, що спір такого характеру розглядається у порядку адміністративного судочинства, а також підтвердила право прокурора на звернення до суду з таким позовом в інтересах держави в особі територіального органу ДСНС.
Відповідно ч.5 ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
З матеріалів справи встановлено факт перебування захисної споруди цивільного захисту в обмежено готовому для використання стані та невжиття уповноваженими органами належних заходів щодо зобов`язання балансоутримувача привести захисну споруду у стан готовності до використання.
Таким чином, після початку 24.02.2022 повномасштабної військової агресії російської федерації проти України та введення на всій території України воєнного стану виникли обґрунтовані та реальні підстави для використання споруди безпосередньо за призначенням, проте всупереч вищевказаним нормам законодавства у сфері використання та забезпечення функціонування об`єктів цивільного захисту відповідач й дотепер не виконує свого прямого та безпосереднього обов`язку щодо утримання захисної споруди №79037 визначене за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Багата Чернещина, вулиця Шкільна 2 (підвальне приміщення КЗ «Багаточернещанський ліцей»), у належному та придатному для використання за призначенням стані.
Також, щодо належного у даній справі відповідача, суд зазначає наступне.
Так, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено п. 8 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України та п. 9 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138.
Згідно ст. 137 Господарського кодексу України правом оперативного управління у цьому Кодексі визнається речове право суб`єкта господарювання, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом) для здійснення некомерційної господарської діяльності, у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами, а також власником майна (уповноваженим ним органом). Власник майна, закріпленого на праві оперативного управління за суб`єктом господарювання, здійснює контроль за використанням і збереженням переданого в оперативне управління майна безпосередньо або через уповноважений ним орган і має право вилучати у суб`єкта господарювання надлишкове майно, а також майно, що не використовується, та майно, що використовується ним не за призначенням.
Відповідно до паспорта протирадіаційного укриття №79037 балансоутримувачем нежитлової будівлі за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Багата Чернещина, вулиця Шкільна 2 (підвальне приміщення КЗ «Багаточернещанський ліцей»), є Відділ освіти, культури, молоді та спорту Сахновщинської селищної ради Харківської області (вул. Тарасів шлях, 69, с-ще Сахновщина, Красноградський р-н, Харківська обл., 64501, код ЄДРПОУ 44072378).
Отже, судом встановлено, що оскільки відповідач є балансоутримувачем захисної споруди цивільного захисту №79037, то саме на нього покладено обов`язок на виконання приписів щодо здійснення належних умов функціонування укриття.
Таким чином суд доходить висновку, що позовні вимоги є обґрунтовані, а отже підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись ст.ст. 19, 139, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області (вул. Шевченка, буд. 8, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61013, код ЄДРПОУ 38631015) , Керівника Красноградської окружної прокуратури Харківської області (вул. Бєльовська, 73, А, м. Красноград, Харківська обл., Красноградський р-н, 63304) до Відділу освіти, культури, молоді та спорту Сахновщинської селищної ради Харківської області (вул. Тарасів шлях, 69, с-ще Сахновщина, Красноградський р-н, Харківська обл., 64501, код ЄДРПОУ 44072378), третя особа: Сахновщинська селищна рада (вул. Шмідта, 10, с-ще Сахновщина, Красноградський р-н, Харківська обл., 64501, код ЄДРПОУ 04398301) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,- задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність відділу освіти, культури, молоді та спорту Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області (ЄДРПОУ: 44072378), яка полягає у невиконанні вимог припису від 01.07.2021 за № 37, тобто у не приведенні в стан готовності до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (протирадіаційне укриття) № 79037, яка знаходиться за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Багата Чернещина, вулиця Шкільна 2 (підвальне приміщення КЗ «Багаточернещанський ліцей») та зобов`язати відділ освіти, культури, молоді та спорту Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області (ЄДРПОУ: 44072378), привести в стан готовності до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (протирадіаційне укриття) № 79037, яка знаходиться за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Багата Чернещина, вулиця Шкільна 2 (підвальне приміщення КЗ «Багаточернещанський ліцей»), а саме:
Забезпечити приміщення відповідними знаками безпеки;
Обладнати будівлю захистом від прямих попадань блискавки та вторинних її проявів;
Забезпечити ведення документації захисної споруди, у якій відображаються відомості про терміни і результати проведених оглядів, обстежень та випробувань, проведених технічних обслуговувань, поточних та капітальних ремонтів, тощо;
Забезпечити захисну споруду цивільного захисту необхідним майном та засобами на розрахункову чисельність населення, що підлягає укриттю;
Забезпечити герметичність та дотримання температурно - вологісного режиму, який запобігає утворенню конденсату в ЗСЦЗ;
Погодити використання сховищ у режимі протирадіаційних укриттів ДСНС.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку, до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.
В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Сагайдак В.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2024 |
Оприлюднено | 09.08.2024 |
Номер документу | 120869806 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Сагайдак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні