ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014,м.Львів, вул.Личаківська, 128
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07.08.2024 Справа № 914/878/24
Господарський суд Львівської області у складі судді Чорній Л.З., за участю секретаря судового засідання Цурак У.Ю., розглянувши в підсумковому засіданні матеріали за заявою: Головного управління Державної податкової служби у Львівській області, м. Львів
про банкрутство: Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Стренж» (79041, м. Львів, вул. Героїв УПА, 73, ЄДРПОУ 40599882)
Представники сторін:
Ініціюючий кредитор: не з`явився
ГУ ДПС у Львівській області: Підгайний О.І.
боржник: не з`явився
розпорядник майна: Івасько С.М.
ВСТАНОВИВ:
04 квітня 2024 на розгляд Господарського суду Львівської області надійшла заява Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Стренж (79041, м. Львів, вул. Героїв УПА, буд. 73; код ЄДРПОУ 40599882).
У заяві про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Стренж ініціюючий кредитор просить призначити розпорядником майна арбітражного керуючого Іваська Святослава Миколайовича.
Арбітражним керуючим Івасько Святославом Миколайовичем подано заяву-згоду з додатками на призначення його розпорядником майна Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Стренж.
Ухвалою суду від 09.04.2024 залишено без руху заяву Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Стренж, встановлено заявнику строк десять днів з дня вручення копії ухвали про залишення заяви без руху для усунення недоліків заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство.
10 квітня 2024 через канцелярію суду Головне управління Державної податкової служби у Львівській області подало заяву про усунення недоліків.
Ухвалою суду від 12.04.2024 заяву Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Стренж прийнято до розгляду, підготовче засідання суду призначено на 24.04.2024.
У судове засідання 24.04.2024 сторони не з`явились, хоча належним чином були повідомлені про дату, час та місце розгляду справи.
Ухвалою суду від 24.04.2024 відкрито провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Стренж, визнано грошові вимоги Головного управління Державної податкової служби у Львівській області у розмірі 40 556 964,69 грн, в т.ч. 30 280,00 грн судового збору. Введено мораторій на задоволення вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Стренж, введено процедуру розпорядження майном строком на сто сімдесят календарних днів, призначено розпорядником майна Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Стренж арбітражного керуючого Іваська Святослава Миколайовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 558 від 18.03.2013, поштова адреса: 79014, м. Львів, вул. Ялівець, 45в/3). Офіційно оприлюднено повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Стренж (79041, м. Львів, вул. Героїв УПА, 73; код ЄДРПОУ 40599882) у встановленому законодавством порядку. Попереднє засідання суду призначено на 05.06.2024.
Ухвалою суду від 05.06.2024 визначено визнані вимоги кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Стренж», призначено підсумкове засідання на 07.08.2024.
У судове засідання 07.08.2024 ініціюючий кредитор та розпорядник майна з`явилися.
Через канцелярію суду 06.08.2024 розпорядник майна подав клопотання про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Стренж банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, призначення ліквідатором арбітражного керуючого Іваська С.М.
Також, розпорядник майна подав звіт про виконану роботу, клопотання про нарахування та сплату грошової винагороди, заяву про призначення ліквідатором у справі з додатками.
У судовому засідання розпорядник майна просив задовольнити вказані клопотання.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані документи, заслухавши повноважних представників, суд встановив наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.
Згідно з вимогами п. 6 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства під час проведення процедур банкрутства інтереси всіх кредиторів представляє комітет кредиторів, утворений відповідно до цього Кодексу.
Частиною 5 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що до компетенції кредиторів, зокрема, належить прийняття рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про введення наступної процедури у справі про банкрутство.
Відповідно до ч. 8 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства до компетенції комітету кредиторів, зокрема, належить прийняття рішення про внесення пропозицій господарському суду щодо продовження або скорочення строку процедур розпорядження майном боржника чи санації боржника, звернення до господарського суду з клопотанням про призначення арбітражного керуючого, припинення повноважень арбітражного керуючого та про призначення іншого арбітражного керуючого, інші питання, передбачені цим Кодексом.
Виходячи з положень ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства рішення зборів кредиторів чи комітету кредиторів є способом волевиявлення кредиторів.
Як вбачається з матеріалів справи, 31.07.2024 відбулись перші збори кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Стренж, на яких прийнято рішення про обрання комітету кредиторів, прийнято до відома та схвалено звіт розпорядника майном та прийнято рішення про уповноваження арбітражного керуючого, розпорядника майном ТзОВ «Фірма Стренж» Іваська С.М. подати до Господарського суду Львівської області клопотання про закінчення процедури розпорядження майном ТзОВ «Фірма Стренж», визнання ТзОВ «Фірма Стренж» банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, ліквідатором призначити арбітражного керуючого Іваська Святослава Миколайовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №558 від 18.03.2013 р., адреса: 79014, м. Львів, вул. Ялівець, 45в/3). Також, 31.07.2024 комітетом кредиторів ТзОВ «Фірма Стренж» прийнято аналогічне рішення (протокол №31/07-1К від 31.07.2024).
На виконання рішень зборів кредиторів та комітету кредиторів ТзОВ «Фірма Стренж» розпорядник майна подав клопотання про припинення розпорядження майном товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Стренж» та повноваження розпорядника майна арбітражного керуючого Іваська С.М., визнання боржника банкрутом та призначення ліквідатором арбітражного керуючого Іваська С.М.
У звіті розпорядник майна вказує на те, що з метою виявлення майна боржника скеровано наступні запити та повідомлення:
Територіальний сервісний центр МВС у Львівській області (про надання інформації з приводу наявності у боржника транспортних засобів).
ГУ ДПС у Львівській області (про надання інформації щодо наявності рахунків, дебіторської заборгованості; корпоративних прав та іншого майна), а також зняття накладених обтяжень;
Український державний центр радіочастот (про надання інформації щодо наявності у боржника спеціальних дозволів на користування радіочастотами);
ОКП «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» (про надання інформації з приводу наявності у боржника нерухомого майна);
Головне управління Держгеокадастру у Львівській області (про надання інформації щодо наявності у боржника земельних ділянок);
Державне космічне агентство (з приводу наявності у боржника майна та інших активів)
Управління Держгірпромнагляду (про надання інформації щодо зареєстрованої спецтехніки);
Інспекція сільського господарства у Львівській області (про надання інформації щодо зареєстрованої спецтехніки);
Державна служба України з питань геодезії картографії та кадастру (про надання інформації щодо наявності земельних ділянок);
УПФ у Львівській області (про надання інформації щодо заборгованості та майна);
Франківський відділ державної виконавчої служби (про надання інформації про виконавчі провадження та майно);
ДО «Національний офіс інтелектуальної власності та інноватики» (про надання інформації щодо об`єктів інтелектуальної власності);
Головне управління статистики у Львівській області (про надання копій статистичної звітності).
Львівська митниця (щодо надання інформації про здійснення операцій з митного оформлення);
Держпродспожив служба (щодо наявності зареєстрованого майна);
ПАТ «Укрзалізниця» (про надання інформації щодо наявності у боржника будь-якого майна);
ДІАМ України (про надання інформації щодо наявності виданих дозволів на будівництво);
Державна інспекція України з безпеки на морському та річковому транспорті (щодо надання інформації про наявність річкових та морських транспортних засобів).
Державна авіаційна служба (про надання інформації щодо зареєстрованої спецтехніки).
Також, скеровано відповідний запит боржнику про надання ряду документів та забезпечення проведення інвентаризації.
На скеровані запити надійшли наступні відповіді:
Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС у Львівській області листом №31/28/16-61-2024 від 23.05.2024 повідомили, що за боржником не зареєстровано транспортних засобів.
Головне управління статистики листом №04-07/752/10-24 від 29.05.2024 повідомили, що боржник не подавав до ГУ статистики у Львівській області статистичної та фінансової звітності.
Державне космічне агентство, листом №3203-3.3 від 27.05.2024 повідомили, що зареєстрованих унікальних об`єктів космічної діяльності за боржником немає.
ГУ Пенсійного фонду у Львівській області, листом №1300-5604-8/88759 від 23.05.2024 повідомили про відсутність у боржника заборгованості зі сплати страхових внесків та інших платежів до ПФ.
Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру повідомили про скерування запиту до територіальних органів Держгеокадастру для розгляду та надання відповіді.
ГУ Держгеокадастру у Львівській області, листом №33-13-0.2-2773/2-24 від 24.05.2024 повідомили, що за боржником земельних ділянок у власності чи користуванні на території області не зареєстровано.
ДО «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій», листом №3888/3103-04-24 від 29.05.2024 р., повідомили, що за результатами іменного інформаційного пошуку станом на 29.05.2024 р. відомостей про об`єкти інтелектуальної власності за боржником не виявлено.
Державна авіаційна служба України, листом №1.16-2497-24 від 03.06.2024 повідомила, що повітряні судна за боржником не зареєстровані.
ДП «Український державний центр радіочастот», листом №80/09- 4.2/5066/24 від 22.05.2024 повідомило, що боржнику дозволи на експлуатацію радіоелектронних засобів випромінювальних пристроїв не видавались, присвоєння радіочастот не здійснювались.
Франківський відділ ДВС, листом №38290 від 24.05.2024 повідомили про відсутність у них виконавчих проваджень де стороною є боржник.
Львівська митниця, листом №7.4-2/27/8.19/14388 від 21.05.2024 р. повідомили про відсутність інформації щодо митного оформлення Галицькою митницею Держмитслужби (митні пости Львівської області) та Львівською митницею у період з 01.01.2021 по 20.05.2024 товарів згідно експортно-імпортних операцій ТзОВ «Фірма Стренж».
Державна авіаційна служба України, листом №1.16-2497-24 від 03.06.2024 р. повідомили про відсутність зареєстрованих за боржником повітряних суден, аеродромів, злітно-посадкових майданчиків, аеропортів, авіаційної наземною техніки, аеродромного обладнання та аеронавігаційних технічних засобів.
Додатково отримано відповідь від ГУ ДПС у Львівській області, яка листом №15871/6/13-01-54-01 від 31.05.2024 надала інформацію про наявні у боржника рахунки, зокрема, що у боржника наявні відкриті рахунки в АТ «Райффайзен банк» у м.Києві, решта рахунків закрито; повідомили про наявність заборгованості станом на 27.05.2024 в сумі 40 550 908,69 грн., а саме: ПДВ 21 827 348,35 грн., податок на прибуток 18 723 560,34 грн. Щодо проведених перевірок повідомили про відсутність можливості проведення таких у зв`язку із відсутністю боржника за податковою адресою. Також, повідомили про направлення до Територіально управління БЕБ у Львівській області та Головного управління Національної поліції у Львівській області запитів на встановлення місцезнаходження посадових осіб боржника.
Розпорядник майна у звіті зазначає, що скерований на адресу боржника запит щодо надання документів та забезпечення проведення інвентаризації не дав жодних результатів. Надіслане із запитом поштове відправлення повернулось за закінченням терміну зберігання.
14.06.2024 встановлено відсутність боржника за юридичною адресою, про що складено відповідний акт.
Розпорядником майна отримано інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна №384993836 від 01.07.2024 р. та витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна №92165805 від 01.07.2024 з яких вбачається відсутність у боржника будь-якого майна.
Також, отримано витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 01.07.2024.
Розпорядник майна посилається на те, що у зв`язку із відсутністю інформації та документів від боржника, відсутністю належної інформації з органів статистики та ДПС, на сьогодні є неможливим провести аналіз фінансово-господарської діяльності боржника та визначити наявність ознак фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства.
В результаті отриманої під час процедури розпорядження майном інформації, 14.06.2024 розпорядником майна складено акт інвентаризації, за яким у боржника не виявлено будь-якого майна.
Визнаними вимогами, що підлягали внесенню розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Стренж є вимоги Головного управління Державної податкової служби у Львівській області у розмірі 40 550 908,69 грн та 30 280,00 грн судового збору.
Як вбачається з матеріалів справи, активів за рахунок яких можливо погасити кредиторську заборгованість у боржника не достатньо, господарську діяльність боржник не здійснює, заяв від потенційних інвесторів щодо оздоровлення фінансового становища боржника не надходило.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 49 Кодексу України з процедур банкрутства у підсумковому засіданні суду у процедурі розпорядження майном боржника здійснюється перехід до наступної судової процедури (процедури санації, ліквідації) або закривається провадження у справі. До закінчення процедури розпорядження майном боржника збори кредиторів приймають одне з таких рішень, зокрема, подати до господарського суду клопотання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
Враховуючи викладені обставини, а також той факт, що були виконані всі необхідні умови процедури розпорядження майном, складено реєстр заявлених вимог кредиторів, створено комітет кредиторів, подано клопотання зборів кредиторів щодо введення процедури ліквідації, відсутні пропозиції щодо санації боржника або укладення мирової угоди, господарський суд приходить до висновку щодо необхідності введення процедури ліквідації та визнання Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Стренж банкрутом.
Відповідно до ч. 1 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Кодексом, з числа арбітражних керуючих, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України.
Зборами кредиторів від 31.07.2023 Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Стренж запропоновано призначити ліквідатором арбітражного керуючого Іваська Святослава Миколайовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 558 від 18.03.2013; адреса: 79014, м. Львів, вул. Ялівець, 45в/3), який надав заяву-згоду на призначення, суд дійшов висновку про призначення арбітражного керуючого Іваська Святослава Миколайовича ліквідатором у справі № 914/878/24.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства з дня ухвали господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу, крім укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу у процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов`язань, у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Кодексом; скасовуються арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника, накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається; припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, члени виконавчого органу (керівник) банкрута звільняються з роботи у зв`язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (органу, уповноваженого управляти майном) майна банкрута.
Згідно з ч. 3 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства з метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, господарський суд здійснює офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-порталі судової влади України.
Розпорядник майна боржника арбітражний керуючий Івасько Святослав Миколайович подав клопотання про затвердження звіту про нарахування грошової винагороди арбітражного керуючого Іваська Святослава Миколайовича за період виконання повноважень розпорядника майном Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Стренж» з 24.04.2024 по 31.07.2024 у розмірі 76 644,00 грн та про стягнення з Головного управління Державної податкової служби у Львівській області на користь арбітражного керуючого грошової винагороди за виконання повноважень розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Стренж» у розмірі 76 644,00 грн.
Нарахування грошової винагороди арбітражного керуючого здійснено виходячи з розрахунку трьох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання повноважень розпорядника майна.
Відповідно до ч. 1 ст. 12 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право, зокрема, отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду. Грошова винагорода арбітражного керуючого складається з основної та додаткової грошових винагород.
Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень керуючого реструктуризацією становить п`ять розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб за кожен місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.
Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень керуючого реалізацією становить три розміри прожиткового мінімуму для працездатних осіб за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.
Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень.
Сплата основної винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна, ліквідатора, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією здійснюється за рахунок коштів, авансованих заявником (кредитором або боржником) на депозитний рахунок господарського суду, який розглядає справу, до моменту подання заяви про відкриття провадження у справі.
У разі якщо процедура триває після закінчення авансованих заявником коштів, основна винагорода арбітражного керуючого сплачується за рахунок коштів, одержаних боржником - юридичною особою у результаті господарської діяльності, або коштів, одержаних від продажу майна боржника, яке не перебуває в заставі, або коштів фонду, створеного кредиторами для виплати грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого (у разі його створення).
Право вимоги додаткової грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого з дня фактичного надходження до боржника стягнутого на його користь майна, яке на день відкриття провадження у справі перебувало у третіх осіб, або з дня фактичного надходження коштів на рахунок боржника, які спрямовуються на погашення вимог кредиторів.
Витрати арбітражного керуючого, пов`язані з виконанням ним повноважень у справі, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Кодексом, крім витрат на страхування його професійної відповідальності, а також витрат, пов`язаних з виконанням таких повноважень у частині, в якій зазначені витрати перевищують регульовані державою ціни (тарифи) на відповідні товари, роботи, послуги чи ринкові ціни на день здійснення відповідних витрат або замовлення (придбання) товарів, робіт, послуг.
Кредитори можуть створювати фонд для виплати грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Порядок формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням зборів кредиторів (у справі про неплатоспроможність фізичної особи) чи комітету кредиторів (у справі про банкрутство юридичної особи) та затверджуються ухвалою господарського суду.
Арбітражний керуючий не менше одного разу на два місяці звітує про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат на засіданнях зборів кредиторів (у справі про неплатоспроможність фізичної особи) чи комітету кредиторів (у справі про банкрутство юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - перед забезпеченим кредитором.
Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат має бути схвалений зборами кредиторів (у справі про неплатоспроможність фізичної особи) чи комітетом кредиторів (у справі про банкрутство юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - забезпеченим кредитором.
Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації, погашення боргів боржника подається арбітражним керуючим до господарського суду за п`ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.
На виконання приписів ч. 6 ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства керуючим реструктуризацією надано зборам кредиторів звіт про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого. Проте, зборами кредиторів звіт арбітражного керуючого про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат не схвалений.
Фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у дані справі не створювався. На депозитному рахунку Господарського суду Львівської області відсутні грошові кошти для виплати арбітражному керуючому нарахованої грошової винагороди.
Згідно з частинами 1, 4, 7 ст. 43 Конституції України, кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.
Таким чином, надання послуг арбітражного керуючого відбувається виключно на платній основі і законодавством не передбачено випадків здійснення своїх повноважень арбітражним керуючим безоплатно.
При цьому, відмова у схваленні (затвердженні) звіту арбітражного керуючого, не проведення авансування, відсутність майна у боржника або ж відсутність інших джерел для покриття витрат на виплату винагороди арбітражному керуючому можна розцінювати як примушування до безоплатної праці та суперечить ст. 43 Конституції України.
У випадку, коли оплата послуг арбітражного керуючого здійснюється не за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника, то така оплата повинна здійснюватися за рахунок коштів кредиторів, виходячи з принципу пропорційності їх грошовим вимогами (аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 01.08.2018 у справі №912/1783/16 та у постанові Верховного Суду від 16.04.2019 у справі №914/2458/16).
Крім того, законодавець не ставить порядок розподілу витрат на оплату послуг керуючого реалізацією майна в залежність від майнового стану кожного кредитора у справі про банкрутство, правового статусу кредитора (особа, заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо), від джерел фінансування того чи іншого кредитора, а також від майнових результатів арбітражного керуючого у справі про банкрутство.
Судом встановлено, що у матеріалах справи відсутні подані чи задоволені скарги чи заперечення щодо дій (бездіяльності) арбітражного керуючого Іваська С.М. або інших обставин, які б свідчили про неналежне виконання ним своїх повноважень з метою затягування розгляду справи про неплатоспроможність боржника.
Крім того, пункт 14.1.226. статті 14 Податкового кодексу України визначає: самозайнята особа - платник податку, який є фізичною особою - підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності.
Незалежна професійна діяльність - участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, приватних виконавців, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою - підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб.
Отже, відповідно до приписів Податкового кодексу України поняття незалежна професійна діяльність визначене через термін "самозайнята особа".
Відтак, надання послуг арбітражного керуючого, як суб`єкта незалежної професійної діяльності, повинно відбуватися на платній основі.
Кредитори як споживачі послуг арбітражного керуючого, які очікують на результат його діяльності, мають усвідомлювати, що арбітражний керуючий в свою чергу правомірно очікує на отримання передбаченої законом грошової винагороди у зв`язку із належним здійсненням ним повноважень розпорядника майна, ліквідатора, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією у конкретній справі, оплата грошової винагороди у випадку неможливості здійснення її оплати з інших джерел має покладатися на кредиторів (кредитора) неплатоспроможного боржника.
При цьому, можливість покладення на кредиторів передбаченої законом грошової винагороди арбітражного керуючого у зв`язку із належним здійсненням ним повноважень керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, у разі якщо провадження у справі про неплатоспроможність фізичної особи триває після закінчення авансованих заявником коштів, повинна стимулювати кредиторів боржника здійснювати належний контроль за діяльністю арбітражного керуючого, приймати активну участь у такому провадженні та ухилятися від зловживання своїми правами і нехтування обов`язками, що, зокрема, може мати наслідком недопущення безпідставного затягування розгляду справи.
Слід зазначити, що відмінність боржників яка виражається у різному статусі юридичних та фізичних осіб і застосування до них різних процедур передбачених Кодексом України з процедур банкрутства, жодним чином не може нівелювати право арбітражного керуючого на отримання передбаченої законом винагороди та на відшкодування його витрат, що узгоджується із правовими висновками Верховного Суду викладені в постановах від 24.04.2018 у справі № 910/2923/15-г, від 01.08.2018 у справі № 912/1783/16, від 16.04.2019 у справі № 914/2458/16, від 30.01.2019 у справі № 910/32824/15 тощо.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про затвердження звіту розпорядника майна затвердити звіт про нарахування грошової винагороди арбітражного керуючого Іваська Святослава Миколайовича за період виконання повноважень розпорядника майном Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Стренж» з 24.04.2024 по 31.07.2024 у розмірі 76 644,00 грн. та стягнення з Головного управління Державної податкової служби у Львівській області на користь арбітражного керуючого Іваська Святослава Миколайовича грошову винагороду за виконання повноважень розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Стренж» у розмірі 76 644,00 грн.
Керуючись ст.ст. 28, 30, 49, 58-61 Кодексом України з процедур банкрутства та ст.ст. 2, 197, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Припинити процедуру розпорядження майном Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Стренж» (79041, м. Львів, вул. Героїв УПА, 73, ЄДРПОУ 40599882).
2. Припинити повноваження розпорядника майна арбітражного керуючого Іваська Святослава Миколайовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 558 від 18.03.2013; адреса: 79014, м. Львів, вул. Ялівець, 45в/3).
3. Клопотання арбітражного керуючого Іваська Святослава Миколайовича від 06.08.2024 за вх. №2947/24 про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди задовольнити.
4. Затвердити звіт про нарахування грошової винагороди арбітражного керуючого Іваська Святослава Миколайовича за період виконання повноважень розпорядника майном Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Стренж» з 24.04.2024 по 31.07.2024 у розмірі 76 644,00 грн.
5. Стягнути з Головного управління Державної податкової служби у Львівській області (код ЄДРПОУ ВП 43968090; адреса: 79003, м.Львів, вул.Стрийська, буд. 35) на користь арбітражного керуючого Іваська Святослава Миколайовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 558 від 18.03.2013, поштова адреса: 79014, м. Львів, вул. Ялівець, 45в/3, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) грошову винагороду за виконання повноважень розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Стренж» (79041, м. Львів, вул. Героїв УПА, 73, ЄДРПОУ 40599882) у розмірі 76 644,00 грн.
Наказ видати згідно ст. 327 ГПК України.
6. Визнати банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю «Фірма Стренж» (79041, м. Львів, вул. Героїв УПА, 73, ЄДРПОУ 40599882).
7. Відкрити ліквідаційну процедуру Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Стренж» (79041, м. Львів, вул. Героїв УПА, 73, ЄДРПОУ 40599882).
8. Призначити ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Стренж» арбітражного керуючого Іваська Святослава Миколайовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 558 від 18.03.2013; адреса: 79014, м. Львів, вул. Ялівець, 45в/3, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ).
9. Оприлюднити на офіційному веб-сайті Касаційного господарського суду у складі Верховного суду повідомлення про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Стренж» (79041, м. Львів, вул. Героїв УПА, 73, ЄДРПОУ 40599882) банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, текст якого додається.
10. Відповідно до Кодексу України з процедур банкрутства з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.
11. Припинити повноваження органів управління банкрута, щодо управління банкрутом та розпорядження його майном.
12. Зобов`язати посадових осіб Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Стренж» (79041, м. Львів, вул. Героїв УПА, 73, ЄДРПОУ 40599882) протягом 15 днів з дня призначення ліквідатора банкрута передати бухгалтерську та іншу документацію, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов`язків відповідні посадові особи банкрута несуть відповідальність відповідно до закону.
13. Строк виконання всіх грошових зобов`язань Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Стренж» (79041, м. Львів, вул. Героїв УПА, 73, ЄДРПОУ 40599882) вважати таким, що настав з 07.08.2024.
14. Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута з 07.08.2024.
15. Зобов`язати ліквідатора банкрута у разі отримання ним заяв з вимогами до банкрута письмово повідомити про це суд та надати докази їх визнання або ж відхилення у встановленому порядку.
16. Зобов`язати ліквідатора банкрута не менш, ніж один раз на місяць подавати комітету кредиторів звіт про свою діяльність, інформацію про фінансовий стан і майно банкрута на день відкриття ліквідаційної процедури та під час проведення ліквідаційної процедури, про використання коштів банкрута, а також іншу інформацію на вимогу комітету кредиторів; подати на адресу суду звіт про виконану роботу.
17. Розгляд справи призначити на 18.09.24 о 10:10 год. Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду Львівської області (м.Львів, вул. Личаківська, 128).
18. Копію постанови направити банкруту, ліквідатору, кредитору, державній виконавчій службі за місцезнаходженням боржника, державному реєстратору.
Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбачених ст. 235 ГПК України.
Постанова суду може бути оскаржена до Західного апеляційного господарського суду в строк і в порядку, передбачених ст. ст. 254-257 ГПК України.
Інформацію у справі, яка розглядається можна отримати за веб-адресою: http://lv.arbitr.gov.ua/sud5015.
Повний текст постанови складений 08.08.2024.
Суддя Чорній Л.З.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2024 |
Оприлюднено | 09.08.2024 |
Номер документу | 120886960 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Чорній Л.З.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні