Рішення
від 02.08.2024 по справі 340/5921/22
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 серпня 2024 року м. Кропивницький Справа №340/5921/22

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Момонт Г.М., розглянув у порядку спрощеного провадження (письмового провадження) в м. Кропивницькому адміністративну справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Бенксі Лок»

до відповідача: Головного управління ДПС у Кіровоградській області

про визнання протиправним та скасування рішення.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Бенксі Лок» звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Кіровоградській області про:

- визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Кіровоградській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №37277 від 20.10.2022 року;

- зобов`язання Головне управління ДПС у Кіровоградській області виключити товариство з обмеженою відповідальністю «Бенксі Лок» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що рішенням про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №51265 від 08.12.2021 р. ТОВ «Бенксі Лок» визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку. У подальшому рішенням про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника №22389 від 01.06.2022 р. ТОВ «Бенксі Лок» визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку. У відповідь на звернення ТОВ «Бенксі Лок». Головне управління ДПС у Кіровоградській області листом №52/ЗПІ/11-28-18-02-05 від 12.09.2022 р. повідомило, що за результатами аналізу інформаційно-телекомунікаційних систем станом на дату надання відповіді ТОВ «Бенксі Лок» обліковується у переліку ризикових платників на підставі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 08.12.2021 р. і вказало загальний порядок подання документів, необхідний для розгляду питання виключення платника податків з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податків. Позивачем 17.10.2022 р. направлено до Комісії регіонального рівня повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку №1 від 17.10.2022 р. до якого додано: копії договору оренди нерухомого майна від 01.05.2021 р. з ФОП ОСОБА_1 з актом; договору оренди складського приміщення №АН/2020-1 від 10.06.2021. з ФОП ОСОБА_2 з актом; договору оренди нерухомого майна №БЛ-2/20-1 від 03.12.2020 р. з ФОП ОСОБА_3 з атом; договору оренди обладнання №0040 від 30.07.2021 р. з ФОП ОСОБА_4 з актом; договору №11-2021 від 05.08.2021 р. з ТОВ «Селянське фермерське господарство Бастіон»; договору №302 від 21.09.2021 р. ТОВ «Біркін Груп»; договору №ФУД-2812 від 28.11.2021 р. з ТОВ «Палмойл Пром»; договору №ЛЧ 21-217 від 10.08.2021 р. з ТОВ «Ласка Черкаси»; договору №7940 від 09.08.2021 р. з ТОВ «Ласка-Кіровоград», договору №YAS-11/08/21-3 від 11.08.2021 р. з ТОВ «Ясенсвіт», копії видаткових накладних, платіжних доручень, товарно-транспортних накладних, штатних розписів за 2021 та 2022 роки. За результатами розгляду пояснень та первинних документів рішенням про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №37277 від 20.10.2022 р. ТОВ «Бенксі Лок», з урахуванням отриманих інформації та копій відповідних документів від 17.10.2022 р. №1, було знову визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Рішення мотивоване тим, що згідно відомостей інформаційно-аналітичних систем ДПС України, суб`єкт господарювання приймає участь у ймовірних схемах формування та використання ризикового податкового кредиту; наявна податкова інформація щодо ризикових операцій за ланцюгами руху ПДВ контрагентів: ТзОВ «Авес Торг ЛТД», ТОВ «Палмойл Пром», ТзОВ «Біркін Груп», включені до переліку ризикових згідно Постанови КМ України від 11.12.2019 р. №1165; також ТОВ «Бенксі Лок» здійснювало реалізацію товару, походження якого не встановлено (добриво органічне Біогумус БЛ (3101)) на ТОВ «СФГ Бастіон» та ТОВ «Грогс Продукт» (включених до переліку ризикових згідно постанови КМ України від 11.12.2019 р. №1165). Представник позивача вказує, що процедура перевірки особи щодо її відповідності критеріям ризиковості платника податку ініціюється лише після подання таким платником податків для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації. Право комісії регіонального рівня щодо розгляду питання про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку самостійно ініціювати процедуру розгляду відповідного питання, лише з підстав наявності податкової інформації Порядком №1165 не передбачено. Представник позивача наголошує на тому, що рішенню Комісії не передували дії ТОВ «Бенксі Лок» щодо реєстрації у реєстрі податкової накладної чи розрахунку про коригування. Зі змісту оскаржуваного рішення представником позивача встановлено, що комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність товариства критеріям ризиковості платника податку на додану вартість не за наслідками подання останнім податкової накладної / розрахунку коригування для реєстрації, що має передувати моніторингу платника податку, моніторингу такої накладної / розрахунку коригування. Оскаржуване рішення прийнято у зв`язку з наявною податковою інформацією, що отримана з баз даних ДПС під час виконання функцій контролю, а не за наслідками подання останнім податкової накладної / розрахунку коригування для реєстрації. Представник позивача наголошує на тому, що товариство не подавало для реєстрації в Реєстрі жодної податкової накладної / розрахунку коригування, таким чином рішення про відповідність ТОВ «Бенксі Лок» критеріям ризиковості платника податку на додану вартість прийнято не за наслідками подання підприємством податкової накладної / розрахунку коригування для реєстрації. Представник позивача вважає, що фактично комісія провела актуалізацію переліку осіб, внесених до Журналу ризикових платників АІС «Податковий блок» раніше, а не за наслідками подання підприємством податкової накладної / розрахунку коригування для реєстрації. Також представник позивача звертає увагу на те, що оскаржуване рішення не містить відомостей, яка податкова інформація слугувала підставою для віднесення позивача до переліку ризикових платників податку, зокрема щодо вірогідності його участі у сумнівних господарських операціях. Відповідачем не надано будь-яких документів на підтвердження наявності інформації, яка стала підставою для прийняття оскаржуваного рішення. Представник позивача зауважує, що у графі «Податкова інформація», яка заповнюється в разі відповідності платника податків пункту 8 критеріїв ризиковості, контролюючим органом не наведено конкретно в яких ймовірних схемах формування та використання ризикового податкового кредиту позивач приймає участь. Представник позивача вказує, що оскаржуване рішення містить відмітку про те, що його було прийнято з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копії відповідних документів від 17.10.2022 р. №1, але не зазначено, які первинні документи не надано чи інформації про ймовірне встановлення дефектності даних документів. Окрім того, представник позивача зазначає, що зі змісту оскаржуваного рішення не вбачається у який саме період контрагенти ТОВ «Авес Торг ЛТД», ТОВ «Палмойл Пром», ТОВ «Біркін Груп», ТОВ «СФГ Бастіон» та ТОВ «Грогс Продукт» були включені до переліку ризикових згідно Постанови від 11.12.2019 р. №1165. На думку представника позивача, включення зазначених контрагентів до переліку ризикових у невстановленому періоді не має жодного відношення до фінансово-господарських відносин з цими контрагентами у період їх здійснення, адже відповідні податкові накладні були зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Представником відповідача подано відзив на позовну заяву відповідно до якого відповідач не погоджується із заявленими позовними вимогами та заперечує проти адміністративного позову (а.с.119-125). Представник відповідача вказав, що ТОВ «Бенксі Лок» включено до переліку ризикових підприємств 08.12.2021 р. відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. №1165. Згідно відомостей інформаційно-аналітичних систем Державної податкової служби України, суб`єкт господарювання приймає участь у ймовірних схемах формування та використання ризикового податкового кредиту. Наявна податкова інформація щодо ризикових операцій за ланцюгами руху податку на додану вартість контрагентів: ТзОВ «Авес Торг ЛТД», ТОВ «Палмойл Пром», ТзОВ «Біркін Груп», крім цього вказані контрагенти включені до переліку ризикових згідно постанови КМ України від 11.12.2019 р. №1165. Також ТОВ «Бенксі Лок» здійснювало реалізацію товару, походження якого не встановлено (добриво органічне Біогумус БЛ (3101)) на ТОВ «СФГ Бастіон» та ТОВ «Грогс Продукт» (які також включені до переліку ризикових згідно постанови КМ України від 11.12.2019 р. №1165). Товариством надано пакет документів до Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку від, зокрема: пояснення, штатний розпис, платіжні документи, ттн, договори оренди обладнання, договори поставки, видаткові накладні та ін. За результатами розгляду Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку від 17 жовтня 2022 року №1 ТОВ «Бенксі Лок» та його господарської діяльності, встановлено, що платник на даний час відповідає критеріям ризиковості та не підлягає виключенню з Переліку ризикових платників податків. Представник відповідача наголошує на тому, що Головним управлінням ДПС у Кіровоградській області здійснило аналіз щодо придбання/постачання, реалізації продукції, яка була відображена ТОВ «Бенксі Лок» та відповідно до відпрацювання такої інформації було встановлено, що позивач бере участь у ймовірних схемах формування та використання податкового кредиту, та відповідно Комісією регіонального рівня було прийнято рішення від 20.10.2022 р. №37277. Представник відповідача вважає, що рішення від 20.10.2022 р. №37277 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку було прийнято на законних підставах, у зв`язку з тим, що позивачем не було надано до контролюючого органу з приводу цього відповідних пояснень та документів.

Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 09.01.2023 р. позовну заяву залишено без руху (а.с.107).

Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 23.01.2023 р. відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (а.с.113-114).

22.02.2023 р. проведено перше судове засідання та розпочато розгляд справи по суті (а.с.130).

Дослідивши подані позивачем та відповідачами документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Бенксі Лок» 10.11.2020 р. зареєстроване як юридична особа та взяте на облік як платник податків (а.с.72-73).

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Кіровоградській області прийнято рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 08.12.2021 р. №51265 відповідно до п.6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. №1165, встановлено відповідність платника податку ТОВ «Бенксі Лок» критеріям ризиковості платника податку на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (а.с.74).

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Кіровоградській області прийнято рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 01.06.2022 р. №22389 відповідно до п.6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. №1165, встановлено відповідність платника податку ТОВ «Бенксі Лок» критеріям ризиковості платника податку на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (а.с.75).

17.10.2022 р. ТОВ «Бенксі Лок» подано до Головного управління ДПС у Кіровоградській області повідомлення №1 про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку (а.с.70). До повідомлення додано пояснення (а.с.24-26) у яких серед іншого зазначено, що ТОВ «Бенксі Лок» володіє необхідними матеріальними, трудовими та майновими ресурсами для здійснення реальних операцій. Станом на жовтень 2022 р. у ТОВ «Бенксі Лок» працює 15 працівників. У межах господарської діяльності ТОВ «Бенксі Лок» використовує: офісне приміщення за адресою м. Кропивницький, вул. Кільцева, 63, загальною площею 20,0 кв. м., відповідно до укладеного договору оренди від 01.05.2021 р. з ФОП ОСОБА_1 ; складські приміщення за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 620,0 кв. м., відповідно до укладеного договору оренди №АН/2020-1 від 10.06.2021 р. з ФОП ОСОБА_5 ; АДРЕСА_2 , частина складу загальною площею 310 кв.м., відповідно до укладеного договору оренди нерухомого майна №БЛ-2/20-1 від 03.12.2020 р. з ФОП ОСОБА_3 . Також на підставі договору оренди обладнання №0040 від 30.07.2021 р., укладеного з ФОП ОСОБА_4 , підприємство використовує у своїй діяльності вологомір, навантажувачі, трактори, подрібнювачі, стрічковий транспорт та ін. ТОВ «Бенксі Лок» було укладено з ТОВ «Селянське фермерське господарство Бастіон» договір поставки №11-2021 від 05.08.2021 р., з ТОВ «Біркін Груп» договір поставки №302 від 21.09.2021 р., з ТОВ «Палмойл Пром» договір №ФУД-2812 від 28.11.2021 р., з ТОВ «Ласка Черкаси» договір поставки №ЛЧ 21-217 від 10.08.2021 р., з ТОВ «Ласка-Кіровоград» договір поставки №7940 від 09.08.2021 р., з ТОВ «Ясенсвіт» договір поставки №YAS-11/08/21-3 від 11.08.2021 р. за умовами ТОВ «Бенксі Лок» придбало яйця, морозиво, органічне добриво «Біогумус БЛ» та інший, номенклатура якого зазначена у відповідних видаткових накладних. До заяви додано: копії договору оренди нерухомого майна від 01.05.2021 р. з ФОП ОСОБА_1 з актом (а.с.43-46); договору оренди складського приміщення АН/2020-1 від 10.06.2021 р. з ФОП ОСОБА_5 з актом (а.с.47-50); договору оренди нерухомого майна №БЛ-2/20-1 від 03.12.2020 р. з ФОП ОСОБА_3 з актом (а.с.52-55); договору оренди обладнання №0040 від 30.07.2021 р. з ФОП ОСОБА_4 з актом (а.с.56-59); договору №11-2021 від 05.08.2021 р. з ТОВ «Селянське фермерське господарство Бастіон» (а.с.27-28); договору №302 від 21.09.2021 р. з ТОВ «Біркін Груп» (а.с.29-30); договору №ФУД-2812 від 28.11.2021 р. з ТОВ «Паймойл Пром»; договору №ЛЧ 21-217 від 10.08.2021 р. з ТОВ «Ласка Черкаси»; договору №7940 від 09.08.2021 р. з ТОВ «Ласка-Кіровоград» (а.с.32-36); договору №YAS-11/08/21-3 від 11.08.2021 р. з ТОВ «Ясенсвіт» (а.с.38-40); видаткові накладні (а.с.31, 37); платіжні доручення (а.с.41, 42); товарно-транспортні накладні; штатний розпис за 2021 та 2022 роки.

Відповідно до протоколу засідання комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 20.10.2022 р. №28 за результатом розгляду повідомлень про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку від 17.10.2022 р. №1 ТОВ «Бенксі Лок», встановлено, що ТОВ «Бенксі Лок» включено до переліку ризикових підприємств 08.12.2021 р. відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податків та вирішено, що на даний час ТОВ «Бенксі Лок» відповідає критеріям ризиковості та не підлягає виключенню з переліку ризикових платників (а.с.127).

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Кіровоградській області прийнято рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 20.10.2022 р. №37277 відповідно до змісту якого, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 17.10.2022 р. №1 прийнято рішення про відповідність ТОВ «Бенксі Лок» критеріям ризиковості платника податку п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (а.с.76). Рішення мотивоване тим, що згідно відомостей інформаційно-аналітичних систем ДПС України, суб`єкт господарювання приймає участь у ймовірних схемах формування та використання ризикового податкового кредиту. Наявна податкова інформація щодо ризикових операцій за ланцюгами руху ПДВ контрагентів: ТзОВ «Авес Торг ЛТД», ТОВ «Палмойл пром», ТзОВ «Біркін Груп», включених до переліку ризикових згідно постанови КМ України від 11.12.2019 р. №1165; також ТОВ «Бенксі Лок» здійснювало реалізацію товару, походження якого не встановлено (добриво органічне Біогумус БЛ(3101)) на ТОВ «СФГ Бастіон» та ТОВ «Грогс Продукт» (включені до переліку ризикових згідно постанови КМ України від 11.12.2019 р. №1165).

Згідно з п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

З огляду на п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначений, чинному з 01.02.2020 р. (далі за текстом Порядок №1165, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно з п.6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Критерії ризиковості платника податку на додану вартість установлені у додатку №1 до Порядку №1165.

Так, пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість передбачено, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Таким чином, інформація та копії документів, подані платником податку є підставою для розгляду комісією регіонального рівня питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Під час розгляду справи, судом встановлено, що оскаржуване рішення прийняте відповідачем за результатом розгляду інформації документів, поданих ТОВ «Бенксі Лок» 17.10.2022 р. Отже, твердження представника позивача стосовно того, що процедура перевірки особи щодо її відповідності критеріям ризиковості платника податку ініціюється лише після подання таким платником податків для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, є безпідставним та необґрунтованим, оскільки оскаржуване рішення прийнято за результатами вирішення питання щодо виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості, ініційованого саме ТОВ «Бенксі Лок».

Зі місту оскаржуваного рішення судом встановлено, що висновки комісії регіонального рівня ґрунтуються на відомостях інформаційно-аналітичних систем ДПС України відповідно до яких суб`єкт господарювання приймає участь у ймовірних схемах формування та використання ризикового податкового кредиту.

Однак, таке рішення не конкретизовано стосовно того, яка саме податкова інформація стала підставою для висновку про те, що ТОВ «Бенксі Лок» відповідає критеріям ризиковості та не підлягає виключенню з переліку ризикових платників. Окрім того, відповідачем не надано доказів на підтвердження того, яка саме податкова інформація зумовила прийняття рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 20.10.2022 р. №37277, якого періоду діяльності ТОВ «Бенксі Лок» вона стосується. Також в оскаржуваному рішенні не мотивовано чому податковим органом не враховано документи наді платником податків на підтвердження існування трудових та матеріальних ресурсів для провадження господарської діяльності.

Суд зауважує, що обґрунтовуючи правомірність прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості, відповідачі зобов`язані довести на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні і допустимі докази на підтвердження цієї інформації.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено наявність обґрунтованих підстав для висновку про те, що ТОВ «Бенксі Лок» відповідає критеріям ризиковості та не підлягає виключенню з переліку ризикових платників, а тому рішення, а тому рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 20.10.2022 р. №37277 винесено необґрунтовано, внаслідок чого підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

Зважаючи на висновки суду щодо протиправності рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Кіровоградській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 20.10.2022 р. №37277, підлягає задоволенню позовна вимога про зобов`язання Головного управління ДПС у Кіровоградській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «Бенксі Лок» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, оскільки згідно з п.6 Порядку №1165 саме відповідне рішення суду є підставою для виключення платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивачем понесені судові витрати зі сплати судового збору в сумі 4 962,00 грн (а.с.102), а тому суд стягує на користь ТОВ «Бенксі Лок» документально підтверджені судові витрати (судовий збір) у розмірі 4 962,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Кіровоградській області.

Керуючись ст.ст.132, 139, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Кіровоградській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 20 жовтня 2022 року №37277.

3. Зобов`язати Головне управління ДПС у Кіровоградській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «Бенксі Лок» (код ЄДРПОУ 44113817) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Бенксі Лок» (код ЄДРПОУ 44113817, м. Кропивницький, вул. Кільцева, 63) понесені ним судові витрати (судовий збір) у розмірі 4 962,00 грн (чотири тисячі дев`ятсот шістдесят дві грн 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 43142606, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня його проголошення.

Дата складання повного рішення суду 02 серпня 2024 року.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Г.М. МОМОНТ

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.08.2024
Оприлюднено12.08.2024
Номер документу120895859
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —340/5921/22

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 26.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 04.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 03.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Рішення від 02.08.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

Ухвала від 09.01.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні