Рішення
від 08.08.2024 по справі 420/10699/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/10699/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 серпня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Юхтенко Л.Р., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІ-ДЕКОР» (код ЄДРПОУ40971801, місце знаходження: 65005, м. Одеса, вул.. Балківська, 137-Г, прим. 9Н) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 08 квітня 2024 року через підсистему Електронний суд (сформовано 05.04.2024) надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІ-ДЕКОР» (код ЄДРПОУ40971801, місце знаходження: 65005, м. Одеса, вул. Балківська, 137-Г, прим. 9Н) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8), в якій представник просить:

-Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстріподаткових накладних Головного управління ДПС у Одеській області №10200266/40971801 від 19.12.2023 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну №12 від 23.11.2023 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІ-ДЕКОР» в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її подання.

Ухвалою від 11 квітня 2024 року позовну заяву прийнято до провадження та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи в порядку ч. 5 ст. 262 КАС України.

На обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначає, що оскаржуване позивачем рішення про відмову у реєстрації податкової накладної є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, з огляду на таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ВІ-ДЕКОР» зареєстроване як юридична особа 21.11.2016 року, номер запису: 15561020000060565. Індивідуальний податковий номер Позивача 409718015523. Основним видом економічної діяльності є КВЕД 41.20 «Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний)».

Як вбачається зі змісту наданих до податкового органу пояснень та копій документів, між Позивачем (Продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «АВТОДОР» (Покупець) в спрощений спосіб було укладено відповідний Договір поставки (далі Договір), за яким Постачальник приймає на себе зобов`язання передати у власність Покупця товар (будівельні матеріали), а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити Товар.

Таким чином, на підтвердження встановлених договірних відносин ТОВ «ВІ-ДЕКОР» було направлено на адресу ТОВ «АВТОДОР» рахунок на оплату №8 від 16 травня 2023 року щодо такого товару: - Будівельні матеріали, на загальну суму 7 200 000,00 грн. з ПДВ.

При цьому, за домовленістю сторін, ТОВ «АВТОДОР» оплата цього рахунку ТОВ «ВІ-ДЕКОР» здійснювалась частинами.

Так, зокрема, 23 листопада 2023 року на рахунок ТОВ «ВІ-ДЕКОР» було отримано кошти в сумі 200 000,00 грн., про що свідчить Платіжна інструкція №7494 від 23 листопада 2023 року.

За фактом зарахування коштів (першої події) та відповідно до ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ «ВІ-ДЕКОР» було складено та подано на реєстрацію Податкову накладну №12 від 23 листопада 2023 року на загальну суму 200 000,00 грн. з ПДВ.

При цьому, необхідний товар ТОВ «ВІ-ДЕКОР» придбавало у наступних суб`єктів господарювання:у товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТИЗКОМПЛЕКТ» (код ЄДРПОУ 31662450); у товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКСПЕРТ З КЛІМАТИЧНОЇ ТЕХНІКИ» (код ЄДРПОУ 42314990); у товариства з обмеженою відповідальністю «РЕЙН СИНТЕТИК ГРУП» (код ЄДРПОУ 40994986); у товариства з обмеженою відповідальністю «МОДИФІКАТ» (код ЄДРПОУ 40466462); у товариства з обмеженою відповідальністю «САНТЕХГРУП КИЇВ» (код ЄДРПОУ 44469949); у товариства з обмеженою відповідальністю «УКРІНСТАЛ ОДЕСА» (код ЄДРПОУ 40004587); у товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГОТРЕЙД КИЇВ» (код ЄДРПОУ 39130647). Стосовно вказаних взаємовідносин та операцій до контролюючого органу надавалась первинна документація.

Також, на підтвердження здійснення вказаної господарської операції, Позивачем направлено разом з Повідомленням про надання пояснень та копій документів №3 від 15.12.2023 року в якості додатків копії таких документів: 1. Рахунок на оплату №8 від 16 травня 2023 року; 2. Платіжна інструкція №7494 від 23 листопада 2023 року; 3. Рахунок на оплату №22334 від 01 листопада 2023 року; 4. Платіжна інструкція №2047 від 03 листопада 2023 року; 5. Рахунок на оплату №23638 від 16 листопада 2023 року; 6. Платіжна інструкція №2108 від 28 листопада 2023 року; 7. Рахунок на оплату №6060 від 22 листопада 2023 року; 8. Платіжна інструкція №2105 від 28 листопада 2023 року; 9. Рахунок на оплату №4915 від 29 листопада 2023 року; 10. Платіжна інструкція №2120 від 29 листопада 2023 року; 11. Рахунок на оплату № СФ-0000468 від 09 листопада 2023 року; 12. Платіжна інструкція №2092 від 21 листопада 2023 року; 13. Рахунок на оплату по замовленню №Е-291162796 від 29 листопада 2023 року; 14. Платіжна інструкція №2122 від 30 листопада 2023 року, 15. Платіжна інструкція №2062 від 08 листопада 2023 року; 16. Платіжна інструкція №2063 від 08 листопада 2023 року; 17. Рахунок на оплату по замовленню №2004 від 10 листопада 2023 року;18. Платіжна інструкція №2079 від 14 листопада 2023 року; 19. Пояснення від 15.12.2023 року.

Таким чином, Позивач надав всі необхідні документи, що підтверджують реальність здійсненої господарської операції, за фактом якої було складено та подано на реєстрацію податкову накладну №12 від 23.11.2023 року.

Однак, не зважаючи на те, що Позивачем до Контролюючого органу були надані всі необхідні пояснення та документи, Відповідач-1 прийняв Рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10200266/40971801 від 19.12.2023 року

Позивач звертає увагу суду, що ним було подано до контролюючого органу пояснення для прийняття рішення щодо реєстрації зупиненої податкової накладної №12 від 23.11.2023 року разом з вичерпним пакетом документів, що в повній мірі підтверджували реальність здійсненої господарської операції та були достатніми для реєстрації податкової накладної №12 від 23.11.2023 року в ЄРПН.

Не погодившись із Оскаржуваним рішенням, Позивач скористався адміністративним порядком захисту своїх прав та звернувся до контролюючого органу центрального рівня зі Скаргою.

Однак, контролюючий орган центрального рівня не взяв до уваги надані Позивачем пояснення та документи і прийняв Рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №925/40971801/2 від 05 січня 2024 року, яким залишив скаргу Позивача без задоволення з таких підстав: «ненадання платником податку копiй первинних документiв щодо постачання/придбання товарiв/ послуг, зберiгання i транспортування, навантаження, розвантаження продукцiї, складських документiв (iнвентаризацiйнi описи), у тому числi рахункифактури/iнвойси, акти приймання-передачi товарiв (робiт, послуг) з урахуванням наявностi певних типових форм та галузевої специфiки, накладних».

На виконання ухвали суду 30.04.2024 року (вхід. № ЕС/17547/24) від представника відповідачів надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до змісту якого представник проти заявлених позовних вимог заперечує та просить відмовити у їх задоволенні, з огляду на таке.

Відповідно до фактичних обставин справи, ТОВ «ВІ-ДЕКОР» направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкові накладні №12 від 23.11.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За отриманими квитанціями з єдиного вікна приймання звітності ДПС України підприємству було повідомлено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 23.11.2023 №12 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 8404 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку).

Надалі платник податку направив засобами електронного зв`язку повідомлення №3 від 15.12.2023 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Разом з Повідомленням №3 від 15.12.2023 було надано 19 додатків. На розгляд Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування Головного управління ДПС в Одеській області Позивачем надані банківські виписки складені з порушеннями чинного законодавства.

Однак, за оскарженим рішенням відмовлено в реєстрації зазначених вище податкових накладних.

Рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН про відмову в реєстрації податкової накладної та зобов`язання зареєструвати податкові накладні з приводу ТОВ «ВІ-ДЕКОР» були прийнятті у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку.

Відповідь на відзив до суду не надходила.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ВІ-ДЕКОР» зареєстроване 21.11.2016 року, номер запису: 15561020000060565. Індивідуальний податковий номер Позивача 409718015523.

Основним видом економічної діяльності є КВЕД 41.20 «Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний)».

Позивач здійснює господарську діяльність також за такими КВЕД: - 42.99 «Будівництво інших споруд, н.в.і.у.»; - 43.11 «Знесення»; - 43.12 «Підготовчі роботи на будівельному майданчику»; - 43.21 «Електромонтажні роботи»; - 43.22 «Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування»; - 43.29 «Інші будівельно-монтажні роботи»; - 43.32 «Установлення столярних виробів»; - 43.34 «Малярні роботи та скління»; - 43.39 «Інші роботи із завершення будівництва»; - 43.91 «Покрівельні роботи»; - 43.99 «Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.»; - 77.32 «Надання в оренду будівельних машин і устатковання»; - 81.10 «Комплексне обслуговування об`єктів»; - 81.30 «Надання ландшафтних послуг»; - 46.73 «Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарнотехнічним обладнанням»; - 47.52 «Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами тасанітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах»; - 52.10 «Складське господарство»; - 68.10 «Купівля та продаж власного нерухомого майна»; - 68.20 «Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна - 71.11 «Діяльність у сфері архітектури»; - 41.10 «Організація будівництва будівель»; - 46.45 «Оптова торгівля парфумними та косметичними товарами»; - 47.75 «Роздрібна торгівля косметичними товарами та туалетними приналежностями в спеціалізованих магазинах».

Так, судом встановлено, що між Позивачем (Продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «АВТОДОР» (Покупець) в спрощений спосіб було укладено відповідний Договір поставки (далі Договір), за яким Постачальник приймає на себе зобов`язання передати у власність Покупця товар (будівельні матеріали), а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити Товар.

Так, на підтвердження встановлених договірних відносин ТОВ «ВІ-ДЕКОР» було направлено на адресу ТОВ «АВТОДОР» рахунок на оплату №8 від 16 травня 2023 року щодо такого товару: Будівельні матеріали, на загальну суму 7 200 000,00 грн. з ПДВ.

При цьому, як зазначено позивачем, за домовленістю сторін, ТОВ «АВТОДОР» оплата цього рахунку ТОВ «ВІ-ДЕКОР» здійснювалась частинами.

Так, зокрема, 23 листопада 2023 року на рахунок ТОВ «ВІ-ДЕКОР» було отримано кошти в сумі 200 000,00 грн., про що свідчить Платіжна інструкція №7494 від 23 листопада 2023 року.

За фактом зарахування коштів (першої події) та відповідно до ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ «ВІ-ДЕКОР» було складено та подано на реєстрацію Податкову накладну №12 від 23 листопада 2023 року на загальну суму 200 000,00 грн. з ПДВ.

Проте, відповідно до квитанції № 9340260941 реєстрацію ПН було зупинено з підстав того, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 23.11.2023 №12 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 8404 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник «D»=1.0407%, «Рпоточ»=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На пропозицію податкового органу про надання пояснень позивачем було направлено на адресу контролюючого органу Повідомлення № 3 від 15.12.2023 року до якого додано 19 додатків та у графі пояснення зазначено: відповідно до приписів п.201.10 ст. 201 ПК України ТОВ «ВІ-ДЕКОР» було складено податкову накладну № 12 від 23.11.2023 року та направлено для реєстрації в ЄРПН. 14.12.2023 року до вказаної податкової накладної було отримано квитанцію наступного змісту: «документ збережено. Реєстрація зупинена». Для розблокування ПН є копії всіх необхідних документів, що підтверджують реальність господарської операції, додаємо рахунки, платіжні документи, пояснення інш.

Проте, податковим органом за результатом розгляду поданих документів було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН № 10200266/40971801 від 19.12.2023 року.

Підставою для відмови у реєстрації якої вказано: надання платником податків копій документів складених з порушенням законодавства.

Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Не погодившись із вказаним рішенням, позивачем було подано скаргущодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, проте рішенням № 925/40971801/2 від 05.01.2024 року залишено скаргу без задоволення, а рішення регіонального рівня без змін.

На думку позивача, оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної є протиправними та підлягає скасуванню, адже податковим органом конкретно не зазначено, які саме подані документи не відповідають законодавству, та окрім того, представник зазначає, що всі надані до податкового органу первинні документи складені відповідно до норм законодавства та підтверджують реальність здійснених операцій.

Не погодившись із прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню повністю, з огляду на таке.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).

Аналізуючи правомірність прийняття оскаржуваного рішення, що є змістом правовідносин у цій справі, відповідно до приписів ст. 2 КАС України, суд виходить із такого.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України.

Згідно з пп. «а», «б» п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.п.14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок № 1246) (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2245-VIII Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

З 01.02.2020 року діє Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165 (далі Порядок № 1165), якийвизначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Згідно з п. 3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).

Відповідно до п. 5, п.6 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Відповідно до п. 10, п. 11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Так, судом встановлено, що в порядку встановленого податковим законодавством за фактом за надходження коштів на рахунок позивача, було сформовано податкову накладну №12 від 23.11.2023 року та направлено її реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до отриманої квитанції, реєстрація податкової накладної зупинена з підстав: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 23.11.2023 №12 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 8404 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник «D»=1.0407%, «Рпоточ»=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних»..

У Додатку 3 до Порядку № 1165 встановлено Критерії ризиковості здійснення операцій.

Пунктом 1 зазначених Критеріїв визначено такі критерії ризиковості здійснення операцій: «Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС».

При цьому суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданої податкової накладної до категорії ризиковості здійснення операцій відповідачами ані у спірному рішенні, ані до суду не надано.

Сторонами не заперечується, що на пропозицію податкового органу, позивачем було надано повідомлення № 3 від 15.12.2023 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань реєстрацію яких зупинено. У вказаному повідомленні в графі пояснення, позивачем було вказано: відповідно до приписів п.201.10 ст. 201 ПК України ТОВ «ВІ-ДЕКОР» було складено податкову накладну № 12 від 23.11.2023 року та направлено для реєстрації в ЄРПН. 14.12.2023 року до вказаної податкової накладної було отримано квитанцію наступного змісту: «документ збережено. Реєстрація зупинена». Для розблокування ПН є копії всіх необхідних документів, що підтверджують реальність господарської операції, додаємо рахунки, платіжні документи, пояснення інш.

Проте, за результатами розгляду пояснень та наданих позивачем документів, комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області, були прийнято рішення № 10200266/40971801 від 19.12.2023 року про відмову в реєстрації податковоїнакладнї в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Так, підставою для відмови в реєстрації поданої позивачем податкової накладної було зазначено: «наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні».

Оцінивши надані сторонами докази та виходячи із вищенаведених норм права, суд доходить висновку, що відповідачем прийнято оскаржуване рішення помилково, з огляду на таке.

Так, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що основним видом економічної діяльності є КВЕД 41.20 «Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний)».

З метою здійснення господарської діяльності, між Позивачем (Продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «АВТОДОР» (Покупець) в спрощений спосіб було укладено відповідний Договір поставки (далі Договір), за яким Постачальник приймає на себе зобов`язання передати у власність Покупця товар (будівельні матеріали), а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити Товар.

Так, на підтвердження встановлених договірних відносин ТОВ «ВІ-ДЕКОР» було направлено на адресу ТОВ «АВТОДОР» рахунок на оплату №8 від 16 травня 2023 року щодо такого товару: Будівельні матеріали, на загальну суму 7 200 000,00 грн. з ПДВ.

При цьому, як зазначено позивачем, за домовленістю сторін, ТОВ «АВТОДОР» оплата цього рахунку ТОВ «ВІ-ДЕКОР» здійснювалась частинами.

Так, зокрема, 23 листопада 2023 року на рахунок ТОВ «ВІ-ДЕКОР» було отримано кошти в сумі 200 000,00 грн., про що свідчить Платіжна інструкція №7494 від 23 листопада 2023 року.

Таким чином, за фактом надходження коштів на рахунок у відповідності до норм податкового законодавства сформовано податкову накладну.

Також, як зазначив представник позивача та не заперечується відповідачем, всі необхідні для подальшого продажу та використання товари ТОВ «ВІ-ДЕКОР» придбавали у товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТИЗКОМПЛЕКТ» (код ЄДРПОУ 31662450); у товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКСПЕРТ З КЛІМАТИЧНОЇ ТЕХНІКИ» (код ЄДРПОУ 42314990); у товариства з обмеженою відповідальністю «РЕЙН СИНТЕТИК ГРУП» (код ЄДРПОУ 40994986); у товариства з обмеженою відповідальністю «МОДИФІКАТ» (код ЄДРПОУ 40466462); у товариства з обмеженою відповідальністю «САНТЕХГРУП КИЇВ» (код ЄДРПОУ 44469949); у товариства з обмеженою відповідальністю «УКРІНСТАЛ ОДЕСА» (код ЄДРПОУ 40004587); у товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГОТРЕЙД КИЇВ» (код ЄДРПОУ 39130647). Стосовно вказаних взаємовідносин та операцій до контролюючого органу надавалась первинна документація.

Крім того, як вже зазначалось судом, позивачем було надано повідомлення щодо подачі письмових пояснень та документів про підтвердження реальності здійснення господарськоїоперації по зупиненій податковій накладній № 3 від 15.12.2023 року на розгляд Комісії було надано 19 документів, що сторонами не заперечується.

Аналіз наданих копій первинних документів надає можливість встановити послідовність дій позивача щодо здійснення такого виду робіт та надання такого виду послуг.

У свою чергу, суд враховує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

В той же час, у квитанції зазначено лише посилання на відповідність Критеріїв, визначених в п. 1 та не зазначено документів, які слід надати для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі або відмову в такій реєстрації.

При цьому, можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання на реєстрацію податкової накладної напряму залежить від чіткого формулювання фіскальним органом позиції про те, під який саме критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій підпадає платник податку, якому відповідає платник податку, що прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних документів, перелік яких міститься у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.

Суд відхиляє доводи представника відповідача викладені у відзиві, що позивач має орієнтуватись на визначений перелік документів, з підстав того, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, а у подальшому в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.

Таким чином, зупинення податкової накладної, виписаноїТОВ «ВІ-ДЕКОР» не відповідає умовам критеріїв ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій та контролюючим органом, порушено вимоги Порядку № 1165.

Відповідно до ч. п. 25, 26, 27 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.

Згідно з п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Згідно з додатку до Порядку № 520 в рішенні про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних обов`язково зазначаються конкретні документи.

Так, як вбачається з матеріалів справи в оскаржуваному рішенні, податковим органом було зазначено підставою для відмови у реєстрації податкової накладної «надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства».

В графі «податкова інформація» (зазначити конкретні документи) оскаржуваного рішення, вказано: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Аналізуючи зазначену, як підставу для відмови у реєстрації поданих податкових накладних в ЄРПН, суд зазначає, що контролюючим органом не наведено конкретних документів, які саме складені чи сформовані позивачем з порушенням норм законодавства, а лише узагальнено зазначено перелік можливих документів.

Суд звертає увагу, що у випадку неконкретизації переліку документів в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.

Таким чином, суд доходить висновку, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачами тверджень позивача, наведення відповідних мотивів прийняття спірного рішення та неврахування наданих позивачем документів, а відтак, підтверджень правомірності рішення податкового органу, у зв`язку з чим, таке рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН є протиправним та підлягаєскасуванню.

Стосовно позовних вимог про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 12 від 23.11.2023 року, суд зазначає таке.

Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

В даному випадку, зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані позивачем податкові накладні є дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права, а тому суд доходить висновку, що вказані позовні вимоги є правомірними та належать задоволенню повністю.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд дійшов висновку, що відповідачі, заперечуючи проти позову не довели, з посиланням на відповідні докази, правомірності своїх рішень, а тому позовні вимоги належать задоволенню повністю.

Таким чином, сплачений позивачем судовий збір підлягає поверненню на користь позивачаза рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІ-ДЕКОР» (код ЄДРПОУ40971801, місце знаходження: 65005, м. Одеса, вул.. Балківська, 137-Г, прим. 9Н) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,- задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 10200266/40971801 від 19.12.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №12 від 23.11.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІ-ДЕКОР» (код ЄДРПОУ40971801, місце знаходження: 65005, м. Одеса, вул.. Балківська, 137-Г, прим. 9Н)сплачений судовий збір в розмірі 3028,00грн (три тисячі двадцять вісім гривень 00 копійок).

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя Л.Р. Юхтенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.08.2024
Оприлюднено12.08.2024
Номер документу120896392
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/10699/24

Ухвала від 02.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 10.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Рішення від 08.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 11.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні