Справа № 420/4755/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 серпня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Юхтенко Л.Р., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Сільськогосподарського Товариства з обмеженою відповідальністю «ВИНОГРАДНА ЛОЗА» (СТОВ «ВИНОГРАДНА ЛОЗА») (код ЄДРПОУ 32012525, місце знаходження: 67653, Одеська область, Одеський район, с. Широка Балка, вул. Центральна, 15д) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5), комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області (місце знаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду 14 лютого 2024 року через канцелярію суду надійшла позовна заява Сільськогосподарського Товариства з обмеженою відповідальністю «ВИНОГРАДНА ЛОЗА» (СТОВ «ВИНОГРАДНА ЛОЗА») (код ЄДРПОУ 32012525, місце знаходження: 67653, Одеська область, Одеський район, с. Широка Балка, вул. Центральна, 15д) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5), комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області (місце знаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8), в якій представник просить:
-Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН № 9550574/32012525 від 19.09.2023 року, яким відмовлено у реєстрації ПН № 7 від 31.08.2023 року на суму ПДВ 47007,33 грн;
-Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН № 9550575/32012525 від 19.09.2023 року, яким відмовлено у реєстрації ПН № 8 від 02.09.2023 року на суму ПДВ 33342,60 грн;
-Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в ЄРПН ПН складені СТОВ «Виноградна лоза» №7 від 31.08.2023 року та №8 від 02.09.2023 року датою їх первинного подання на реєстрацію.
Ухвалою від 19 лютого 2024 року позовну заяву прийнято до провадження та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи в порядку ч. 5 ст. 262 КАС України.
На обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначає, що оскаржувані позивачем рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними та такими, що підлягають скасуванню з огляду на таке.
Основний вид діяльності товариства 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.
Відповідно до звіту про збирання врожаю сільськогосподарських культур на 01.10.2023 року СТОВ "ВИНОГРАДНА ЛОЗА" було зібрано соняшнику обсягом виробництва 501,03 ц.
За договором №30/08-2023 на виконання сільськогосподарських робіт від 30 серпня 2023 року між СТОВ "ВИНОГРАДНА ЛОЗА" та ГОВ «СЕЛВЕР» були виконанні сільськогосподарські роботи, а саме: комбайнування соняшнику у серпні 2023 року вартістю робіт 37 200 гри. у тому числі ПДВ.
Для постачання насіння соняшнику врожаю 2023 року між СТОВ "ВИНОГРАДНА ЛОЗА" та ТОВ "КРІСТАЛ АЛЬЯНС ТРЕЙД " було укладено договори поставки:
1.Договір №29/08/4 від 29.08.2023 року: відповідно до умов договору СТОВ "ВИНОГРАДНА ЛОЗА" повинно поставити ТОВ "КРІСТАЛ АЛЬЯНС ТРЕЙД " насіння соняшнику у кількості 27,341 т, вартість за 1т. без ПДВ - 12 280,70 гривень. На загальну суму - 382 773,95 гривень, у тому числі 1ІДВ - 47 007,33 гривень.
Пунктом 3.2. Договору передбачено, що 14% від вартості Товару здійснюється протягом 7 днів від дня виконання Постачальником у повному обсязі зобов`язань, передбачених п.п. 4.6. 8.12 цього Договору. Тобто, Покупець сплачує частково вартість товару за відрахуванням суми ПДВ, яку він зобов`язується сплатити після реєстрації Постачальником податкової накладної в ЄРПН.
Так, на адресу ТОВ "КРІСТАЛ АЛЬЯНС ТРЕЙД" була виписана видаткова накладна №7 від 31.08.2023 року на загальну вартість товару без ПДВ - 335 766,62 грн., загальну вартість товару з ПДВ - 382 773,95 гривень, у тому числі ПДВ - 47007,33 гривень.
Відповідно до платіжних доручень №53 від 31.08.2023 року та №106 від 07.09.2023 року ТОВ "КРІСТАЛ АЛЬЯНС ТРЕЙД було перераховано на розрахунковий рахунок СТОВ "ВИНОГРАДНА ЛОЗА" оплату за насіння соняшника згідно з накладної №7 від 31.08.2023 року у сумі 307017,50 гри. та 28749.12 грн.
Відповідно до Договору поставки від 29.08.2023 № 29/08/4 та специфікації № 1 до Договору поставки від 29.08.2023 № 29/08/4 поставка товару на умовах FCA склад Постачальника за адресом Одеська область, Одеський район, село Широка Балка.
Умова FCA означає, що Товар транспортується Перевізником, що найнятий Покупцем.
Товар соняшник був відвантажений безпосередньо з місця збирання врожаю. Тобто, зберігання Товару не відбувалось.
Товар було доставлено, відповідно до товарно-транспортної накладної № 7 від 31.08.2023 року 27 341 кг. (фактично прийнято, допис вірний) за замовленням ТОВ "КРІСТАЛ АЛЬЯНС ТРЕЙД - Покупцем, автомобільним перевізником ТОВ «Одеська Торгова Компанія» авто МАП ТГХ ВІТ 5284 МТ з причепом КРОНЕ НОМЕР_1 .
2.Договір № 29/08/5 від 29.08.2024 року: відповідно до умов договору СТОВ "ВИНОГРАДНА ЛОЗА" повинно поставити ТОВ ТОВ "КРІСТАЛ АЛЬЯНС ТРЕЙД " насіння соняшнику у кількості 19,12 т, вартість за 1т. без ПДВ - 12 456,14 гривень. На загальну суму - 271 504,00 гривень у тому числі ПДВ - 33 342,60 гривень.
Пунктом 3.2. Договору, що 14% від вартості Товару здійснюється протягом 7 днів від дня виконання Постачальником у повному обсязі зобов`язань, передбачених п.п. 4.6, 8.12 цього Договору.
Тобто, Покупець сплачує частково вартість товару за відрахуванням суми ПДВ, яку він зобов`язується сплатити після реєстрації Постачальником податкової накладної в ЄРПН.
На адресу ТОВ "КРІСТАЛ АЛЬЯНС ТРЕЙД"була виписана видаткова накладна №8 від 02.09.2023 року на загальну вартість товару без ПДВ - 238 161,40 грн., загальну вартість товару з ПДВ - 271 504,00 грн, у тому числі ПДВ 33 342,60 грн.
Відповідно до платіжного доручення №75 від 05.09.2023 року ТОВ «КРІСТАЛ АЛЬЯНС ТРЕЙД» було перераховано на розрахунковий рахунок СТОВ "ВИНОГРАДНА ЛОЗА" оплату за насіння соняшника згідно з накладної №8 від 02.09.2023 року у сумі 238 161,40 грн.
Тобто, ТОВ «КРІСТАЛ АЛЬЯНС ТРЕЙД» частково сплатило суму за рахунком за відрахуванням 33 342,60 грн., які було затримано до реєстрації накладної з ПДВ постачальником товару, як передбачено умовами договору поставки.
Товар було доставлено відповідно до товарно-транспортної накладної № 9 від 02.09.2023 року 35 680 кг.
Так, на підставі виписаних видаткових накладних позивачем було сформовано податкові накладні №7 від 31.08.2023 року та №8 від 02.09.2023 року та подано їх на реєстрацію до ЄРПН.
Проте, реєстрацію зупинено з підстав відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації ПН/розрахунку коригування в ЄРПН (далі Порядок), затвердженого постановою КМУ від 11.12.2009 № 1-165 (зі змінами), реєстрація ПН №7 від 31.08.2023 та №8 від 02.09.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1206 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару /послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку) та запропоновано надати пояснення та документи на підтвердження обставин вказаних у ПН.
На пропозицію податкового органу, позивачем було надано повідомлення про надання пояснень, до яких додано всі наявні у позивача первинні документи на підтвердження реальності здійснення операцій.
Проте, податковим органом такі документи враховано не було та були прийняті рішення про відмову у реєстрації ПН.
Представник позивача звертає увагу, що квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних відсутня інформація, які саме документи необхідно було надати позивачем до контролюючого органу, що фактично ставить платника податків у стан невизначеності у питанні документального спростування інсуючих на думку відповідача ризиків.
На думку представника позивача, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
На виконання ухвали суду 26.03.2024 року (вхід. № ЕС/12378/24) від представника відповідачів надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до змісту якого представник проти заявлених позовних вимог заперечує та просить відмовити у їх задоволенні, з огляду на таке.
Відповідно до фактичних обставин справи, ТОВ «ВИНОГРАДНА ЛОЗА» направило на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні № 7 від 31.08.2023 року, № 8 від 02.09.2023 року, виписані на адресу ТОВ "КРІСТАЛ АЛЬЯНС ТРЕЙД" (код ЄДРПОУ 45067154) на загальну суму з урахуванням ПДВ 654 277, 95 грн.
За отриманими Квитанціями №1 з Єдиного вікна приймання звітності Державної податкової служби України Позивачу було повідомлено, що реєстрація податкових накладних зупинена, оскільки: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1206 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку)».
Додатково зазначено, що у Позивача відсутня прийнята таблиця даних платника податку на додану вартість із кодом УКТЗЕД/ДКПП 1206 як таким, що на постійній основі постачається/виготовляється.
На виконання п. 11 Порядків №1165 Позивачем були подані до контролюючого органу Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено.
Разом з повідомленням № 2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 13.09.2023 року, Позивачем надано 5 додатки: - форма 37-СГ; - платіжна інструкція № 53; - видаткова накладна № 7 від 31.08.2023; - товарно-транспортна накладна; - договір поставки № 29/08/4.
Разом з повідомленням № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 13.09.2023 року, Позивачем надано 5 додатки: - товарно-транспортна накладна; - банківська виписка; - форма 37-СГ; - договір поставки № 29/08/5; - видаткова накладна № 8 від 02.09.2023.
Однак, Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області були прийняті рішення № 9550575/32012525 від 19.09.2023 року, № 9550574/32012525 від 19.09.2023 року про відмову в реєстрації податкових накладних № 7 від 31.08.2023 року, № 8 від 02.09.2023 року у зв`язку з тим, що документи були складені/оформлені із порушенням законодавства. Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Головне управління ДПС в Одеській області вважає, що платіжні інструкції, надані Позивачем, є сумнівними та ймовірно складені з порушенням чинного законодавства, так як відсутній підпис особи, яка здійснювала платіжні операції.
Також, зазначено, що товарно-транспортні накладні, надані Позивачем на розгляд комісії регіонального рівня не відповідають вимогам наказу Міністерства транспорту України «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» від 14.10.1997 № 363 (в редакції від 12.07.2019), а саме підпункту 11.1 пункту 11 Правил оформлення документів на перевезення Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, зокрема у наданих товарно-транспортних накладних не заповнено обов`язкових граф щодо вантажно-розвантажувальних робіт.
З урахуванням зазначеного, документи ймовірно складені з порушенням чинного законодавства.
На переконання Відповідачів, надіслані позивачем пояснення на додані до них документи поза розумним сумнівом не можливо вважати достатніми для розкриття та підтвердження інформації, зазначених у податкових накладних.
Через канцелярію суду 08.04.2024 року (вхід. № ЕС/14304/24) від представника позивача надійшла відповідь на відзив, відповідно до змісту якої представник заперечує проти доводів представника позивача та наполягає на задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Заперечення на відповідь на відзив до суду не надходили.
Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.
Відповідно до інформації з відкритих джерел, Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «ВИНОГРАДНА ЛОЗА»</a> зареєстроване 30.12.2003 року. Основний вид діяльності: 01.24 Вирощування зерняткових і кісточкових фруктів.
Окрім того: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; 01.13 Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів; 01.21 Вирощування винограду: 01.25 Вирощування ягід, горіхів, інших плодових дерев і чагарників; 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві; 01.63 Післяурожайна діяльність; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами; 77.31 Надання в оренду сільськогосподарських машин і устатковання; 47.89 Роздрібна торгівля з лотків і на ринках іншими товарами; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.
Так, судом встановлено, що 30.08.2023 року між ТОВ «СЕЛВЕР» (виконавець) та СГ ТОВ «ВИНОГРАДНА ЛОЗА» (замовник) укладено договір №30/08-2023 на виконання сільськогосподарських робіт, відповідно до умов якого замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов`язання виконати відповідно до умов даного договору сільськогосподарські роботи в об`ємах, що зазначені у додатку 1.
Виконавець забезпечує виконання сільськогосподарських робіт, передбачених договором, термін орієнтовно: комбайнування (збирання соняшнику) з 31.08.2023 року по 31.08.2023 року.
Судом встановлено, що між сторонами за фактом виконання робіт: комбайнування соняшнику 20 га вартістю 31000,00 грн без ПДВ було підписано:
-Акт № ОУ-0000016 здачі приймання-робіт від 31.08.2023 року;
-Рахунок-фактуру № СФ-0000036 від 31.08.2023 року за надану послугу «комбайнування соняшнику 20 га за ціною 1550,00 грн» на загальну суму 37200,00 грн з ПДВ.
Так, судом встановлено, що з метою реалізації зібраного врожаю соняшнику за 2023 рік між ТОВ «КРІСТАЛ АЛЬЯНС ТРЕЙД» (покупець) та СГ ТОВ «ВИНОГРАДНА ЛОЗА» (поклажодавець) було укладено договори: № 29/08/5 від 29.08.2023 року та № 29/08/4 від 29.08.2023 року.
Відповідно до умов вказаних договорів, постачальник зобов`язується передати (поставити) та передати у власність покупця, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити сільськогосподарську продукцію українського походження врожаю 2023 року на умов передбачених договором. (п.1.1 обох договорів)
Відповідно до специфікації №1 до договору поставки від 29.08.2023 року № 29/08/5 п. 2 передбачено:
-Назва товару: соняшник, врожаю 2023 року, українського походження (товар згідно УКТЗЕД 120600);
-Кількість товару, тонн: 28 тонн 00 кг +/- 5%;
-Ціна товару за одну тонну, грн, в т.ч. ПДВ 14% : 14 200,00 грн з ПДВ;
-Орієнтовна сума поставки, грн в т.ч. ПДВ 14% : 397 600,00 грн з ПДВ.
Відповідно до додаткової угоди №1 до договору поставки від 29.08.2023 року № 29/08/5 та специфікації №1 до договору поставки від 29.08.2023 року № 29/08/5, сторони погодили, що поставка товару здійснюється силами та за рахунок постачальника на адресу, що вказана покупцем: елеватор ТОВ «ІНВЕСТ АГРО ПІВДЕНЬ». Строк поставки товару: з 29.08.2023 року по 07.09.2023 року.
Відповідно до Додаткової угоди № 1 до договору поставки від 29.08.2023 року № 29/08/4 (умови поставки FCA) передбачено:
П.1 товар соняшник, врожаю 2023 року українського походження (товар згідно УКТЗЕД 120600);
П.2 загальна кількість товару, що підлягає поставці по цій угоді складає 27 метричних тонн +/- 5%за вибором постачальника;
П.5 поставка товару здійснюється на умовах FCA-склад постачальника, згідно правил Інкотермс 2010. Строк поставки з 29 серпня 2023 року по 09 вересня 2023 року.
П.6 ціна на товар ґрунтується на умовах поставки, визначених цією додатковою угодою, і складає за 1 метричну тонну товару 14000,00 грн в т.ч. ПДВ 14%.
Так, судом встановлено, що позивачем було сформовано видаткову накладну №7 від 31.08.2023 року на виконання умов договору № 29/08/4 за поставку «соняшнику врожаю 2023 року» в кількості 27,341 тонн за ціною без ПДВ 12 280,70 грн, на загальну суму 382 773,95 в т.ч. ПДВ 47007,33 грн.
Та видаткову накладну №8 від 02.09.2023 року на виконання умов договору №29/08/5 за поставку «соняшнику врожаю 2023 року» в кількості 19,12 тонн на загальну суму 271 504,00 грн в т.ч. ПДВ 33 342,60 грн.
За фактом надання послуг позивачем було сформовано податкові накладні № 7 від 31.08.2023 року на суму 382 773,95 грн та № 8 від 02.09.2023 року на суму 271 504,60 грн та направлено їх на реєстрації до ЄРПН.
Сторонами не заперечується, що відповідно до отриманих квитанцій, реєстрація податкових накладних зупинена з однакових підстав, а саме: відповідно до п.201.16ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1206 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку).
Судом встановлено, що на пропозицію податкового органу, позивачем було надано повідомлення № 1 від 13.09.2023 року та № 2 від 13.09.2023 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань реєстрацію яких зупинено.
У вказаних повідомленнях в графі пояснення, позивачем було вказано: реалізація продукції власного виробництва та надано копії накладних, договори, ТТН та виписки з банку. Та надано 5 та 5 додатків відповідно.
Проте, податковим органом за результатом розгляду поданих документів було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН:
-№ 9550574/32012525 від 19.09.2023 року;
-№ 9550575/32012525 від 19.09.2023 року;
Підставою для відмови у реєстрації обох податкових накладних вказано: надання платником податків копій документів складених з порушенням законодавства.
Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
На думку позивача, оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню, адже податковим органом конкретно не зазначено, які саме подані документи не відповідають законодавству, та окрім того, представник зазначає, що всі надані до податкового органу первинні документи складені відповідно до норм законодавства та підтверджують реальність здійснених операцій.
Окрім того, судом досліджено надані позивачем первинні документи серед яких, зокрема: відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору за 3 квартал 2023 року; звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду у 2023 році; звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур на 01.10.2023 року; наказ №7, рахунок на оплату №7, № 8, ТТН №7, 9; реєстр ТТН за 21.08.2023 року по 30.09.2023 року; договір позички автомобілів №1, свідоцтво про реєстрацію ТЗ; податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2023 рік; відомості про наявність земельних ділянок; повідомлення форми №20-ОПП; виписку з банку за 05.09.2023 року, 31.08.2023 року, 07.09.2023 року.
Не погодившись із прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду із цим позовом.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню повністю, з огляду на таке.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).
Аналізуючи правомірність прийняття оскаржуваного рішення, що є змістом правовідносин у цій справі, відповідно до приписів ст. 2 КАС України, суд виходить із такого.
Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України.
Згідно з пп. «а», «б» п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).
Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.п.14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок № 1246) (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2245-VIII Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
З 01.02.2020 року діє Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165 (далі Порядок № 1165), якийвизначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Згідно з п. 3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).
Відповідно до п. 5, п.6 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Відповідно до п. 10, п. 11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Так, судом встановлено, що в порядку встановленого податковим законодавством за фактом надання послуг за договором, позивачем було сформовано податкові накладні №7 від 31.08.2032 року та №8 від 02.09.2023 року та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до отриманих квитанцій, реєстрація податкових накладних зупинена з однакових підстав, а саме: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1206 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Та запропоновано надати додаткові пояснення.
У Додатку 3 до Порядку № 1165 встановлено Критерії ризиковості здійснення операцій.
Пунктом 1 зазначених Критеріїв визначено такі критерії ризиковості здійснення операцій: «Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС».
При цьому суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданих податкових накладних до категорії ризиковості здійснення операцій відповідачами ані у спірному рішенні, ані до суду не надано.
Сторонами не заперечується, що на пропозицію податкового органу, позивачем було надано повідомлення№ 1 від 13.09.2023 року та № 2 від 13.09.2023 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань реєстрацію яких зупинено. У вказаному повідомленні в графі пояснення, позивачем було вказано: реалізація продукції власного виробництва та надано копії накладних, договори, ТТН та виписки з банку. Та надано 5 та 5 додатків відповідно.
Проте, за результатами розгляду пояснень та наданих позивачем документів, комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області, були прийняті рішення № 9550574/32012525 від 19.09.2023 року та № 9550575/32012525 від 19.09.2023 року про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Так, підставою для відмови в реєстрації поданих позивачем податкових накладних було зазначено: «наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні».
Оцінивши надані сторонами докази та виходячи із вищенаведених норм права, суд доходить висновку, що відповідачем прийнято оскаржувані рішення помилково, з огляду на таке.
Так, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що основний вид діяльності позивача: 01.24 Вирощування зерняткових і кісточкових фруктів.Окрім того: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; 01.13 Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів; 01.21 Вирощування винограду: 01.25 Вирощування ягід, горіхів, інших плодових дерев і чагарників; 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві; 01.63 Післяурожайна діяльність; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами; 77.31 Надання в оренду сільськогосподарських машин і устатковання; 47.89 Роздрібна торгівля з лотків і на ринках іншими товарами; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.
З метою здійснення господарської діяльності, 30.08.2023 року між ТОВ «СЕЛВЕР» (виконавець) та СГ ТОВ «ВИНОГРАДНА ЛОЗА» (замовник) укладено договір №30/08-2023 на виконання сільськогосподарських робіт.
За фактом виконання робіт: комбайнування соняшнику 20 га вартістю 31000,00 грн без ПДВ сторонами договору було підписано:Акт № ОУ-0000016 здачі приймання-робіт від 31.08.2023 року; Рахунок-фактуру № СФ-0000036 від 31.08.2023 року за надану послугу «комбайнування соняшнику 20 га за ціною 1550,00 грн» на загальну суму 37200,00 грн з ПДВ.
Так, судом встановлено, що з метою реалізації зібраного врожаю соняшнику за 2023 рік між ТОВ «КРІСТАЛ АЛЬЯНС ТРЕЙД» (покупець) та СГ ТОВ «ВИНОГРАДНА ЛОЗА» (поклажодавець) було укладено договори: № 29/08/5 від 29.08.2023 року та № 29/08/4 від 29.08.2023 року.
На виконання умов договору позивачем було сформовано:
-видаткову накладну №7 від 31.08.2023 року на виконання умов договору № 29/08/4 за поставку «соняшнику врожаю 2023 року» в кількості 27,341 тонн за ціною без ПДВ 12 280,70 грн, на загальну суму 382 773,95 в т.ч. ПДВ 47007,33 грн.
-видаткову накладну №8 від 02.09.2023 року на виконання умов договору №29/08/5 за поставку «соняшнику врожаю 2023 року» в кількості 19,12 тонн на загальну суму 271 504,00 грн в т.ч. ПДВ 33 342,60 грн.
За фактом надання послуг позивачем було сформовано податкові накладні № 7 від 31.08.2023 року на суму 382 773,95 грн та № 8 від 02.09.2023 року на суму 271 504,60 грн та направлено їх на реєстрації до ЄРПН.
Крім того, як вже зазначалось судом, позивачем було надано повідомлення щодо подачі письмових пояснень та документів про підтвердження реальності здійснення господарськоїоперації по зупиненим податковим накладним№ 1 від 13.09.2023 року та № 2 від 13.09.2023 рокуна розгляд Комісії було надано по 5 документів до кожного з повідомлень, що сторонами не заперечується.
Аналіз наданих копій первинних документів надає можливість встановити послідовність дій позивача щодо здійснення такого виду робіт та надання такого виду послуг.
У свою чергу, суд враховує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
В той же час, у квитанції зазначено лише посилання на відповідність Критеріїв, визначених в п. 1 та не зазначено документів, які слід надати для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі або відмову в такій реєстрації.
При цьому, можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання на реєстрацію податкової накладної напряму залежить від чіткого формулювання фіскальним органом позиції про те, під який саме критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій підпадає платник податку, якому відповідає платник податку, що прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних документів, перелік яких міститься у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.
Суд відхиляє доводи представника відповідача викладені у відзиві, що позивач має орієнтуватись на визначений перелік документів, оскільки це не відповідає принципу юридичної визначеності.
Також суд відхиляє доводи представника відповідача щодо недоліків у платіжних документів та ТТН, оскільки у відповідача був наявний договір поставки № 29/08/4 від 29.08.2023 року, відповідно до п. 5.2. якого постачальник здійснює поставку товару в повному об`ємі на умовах FCA у місці, визначеному постачальником та\або СРТ-склад Покупця згідно Правил «Інкотермс 2010». Конкретні умови та місце поставки визначаються у Додатковій угоді.
У Додатковій угоді від 29 серпня 2023 року до договору поставки № 29/08/4 від 29.08.2023 року, пунктом 5 встановлено, що поставка товару здійснюється на умовах FCA склад Постачальника, згідно Правил «Інкотермс 2010» за адресою: Одеська область, Одеський р-н, с. Широка Балка.
Умова поставки FCA означає, що Товар транспортується Перевізником, що найнятий Покупцем, та відповідальність з вантажовідправника знімається з моменту передачі товару перевізнику, найнятому покупцем.
Відповідно до п. 4.2 договору поставки № 29/08/5 від 29 серпня 2023 року товар поставляється постачальником на умовах EXW ( редакції Інкотермс 2010) елеватор (Зерновий склад) ТОВ «ІНВЕСТ АГРО ПІВДЕНЬ», місцезнаходження: Одеська область,Одеський р-н, с. Вигода, вул. Елеваторна,1.
Умови поставки на умовах EXW означає, що продавець вважається таким, що виконав свої зобов`язання з постачання, коли він надасть товар у розпорядження покупця на своєму підприємстві чи в іншому названому місці.
Відповідно до розділу 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затвердженого міністерством транспорту України від 14.10.1997 № 363, товарно-транспортна документація - комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюється облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу; товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
Згідно з положеннями пунктів 11.1, 11.3, 11.4, 11.5, 11.6 Правил № 363, основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля. Оформлення перевезень вантажів товарно-транспортними накладними здійснюється незалежно від умов оплати за роботу автомобіля. Товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом Замовник (вантажовідправник) повинен виписувати в кількості не менше чотирьох екземплярів. Після прийняття вантажу згідно з товарно - транспортною накладною водій (експедитор) підписує всі її екземпляри. Перший екземпляр товарно-транспортної накладної залишається у Замовника (вантажовідправника), другий - передається водієм (експедитором) вантажоодержувачу, третій і четвертий екземпляри, засвідчені підписом вантажоодержувача (у разі потреби і печаткою або штампом), передається Перевізнику.
Таким чином, документи на перевезення товарно-матеріальних цінностей є обов`язковими для перевізника і мають правове значення при оподаткуванні операцій за договорами саме перевезення, натомість факт передання товару позивачеві та, відповідно, набуття права власності на нього, підтверджується видатковими накладними.
Тому, виявлені контролюючим органом недоліки у товарно-транспортних накладних не впливають на зміст здійснених господарських операцій, оскільки податкові накладні були оформлені за результатами договору поставки.
Також безпідставні послання представника відповідача на відсутність певних реквізитів у платіжних дорученнях.
Так, відповідно до п. 61 Положення про організацію бухгалтерського обліку в банках України, затвердженого постановою правління НБУ від 04.07.2018 року № 75, форма клієнтських рахунків затверджується банком самостійно залежно від можливостей програмного забезпечення. Клієнтські рахунки та виписки з них мають містити такі обов`язкові реквізити: 1) номер клієнтського рахунку; 2) дату здійснення останньої (попередньої) операції; 3) дату здійснення поточної операції; 4) код Єдиного ідентифікатора Національного банку України (далі - ID НБУ) банку, у якому відкрито рахунок; 5) код валюти; 6) сума вхідного залишку за рахунком; 7) код ID НБУ банку-кореспондента; 8) номер рахунку кореспондента; 9) номер документа; 10) суму операції (відповідно за дебетом або кредитом); 11) сума оборотів за дебетом та кредитом рахунку; 12) суму вихідного залишку.
Як вбачається зі змісту пункту 61 цього Положення, вичерпаний перелік обов`язкових реквізитів виписки не містить вимоги щодо наявності підпису відповідальної особи відповідно платника, яка має право розпоряджатися рахунком
Відповідно до п. 62 цього Положення, виписки з клієнтських рахунків є підтвердженням виконаних за операційний день операцій і призначаються для видачі або відсилання клієнту.
Суду надано позивачем заключні виписки з 05.09.2023 року по 05.09.2023 року та за період з 31.08.2023 року по 31.08.2023 року, які відповідають означеним Положенням ознакам.
Таким чином, зупинення податкових накладних, виписаних СГ ТОВ «ВИНОГРАДНА ЛОЗА» не відповідає умовам критеріїв ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій та контролюючим органом, порушено вимоги Порядку № 1165.
Відповідно до ч. п. 25, 26, 27 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.
Згідно з п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Згідно з додатку до Порядку № 520 в рішенні про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних обов`язково зазначаються конкретні документи.
Так, як вбачається з матеріалів справи в оскаржуваних рішеннях, податковим органом було зазначено підставою для відмови у реєстрації податкових накладних «надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства».
В графі «податкова інформація» (зазначити конкретні документи) оскаржуваного рішення, вказано: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Аналізуючи зазначену, як підставу для відмови у реєстрації поданих СГ ТОВ «ВИНОГРАДНА ЛОЗА» податкових накладних в ЄРПН, суд зазначає, що контролюючим органом не наведено конкретних документів, які саме складені чи сформовані позивачем з порушенням норм законодавства, а лише узагальнено зазначено перелік можливих документів.
Суд звертає увагу, що у випадку неконкретизації переліку документів в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.
Таким чином, суд доходить висновку, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачами тверджень позивача, наведення відповідних мотивів прийняття спірних рішень та неврахування наданих позивачем документів, а відтак, підтверджень правомірності рішення податкового органу, у зв`язку з чим, такі рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН є протиправними та підлягають скасуванню.
Стосовно позовних вимог про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні№7 від 31.08.2023 року та №8 від 02.09.2023 року, суд зазначає таке.
Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
В даному випадку, зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані позивачем податкові накладні є дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права, а тому суд доходить висновку, що вказані позовні вимоги є правомірними та належать задоволенню повністю.
Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд дійшов висновку, що відповідачі, заперечуючи проти позову не довели, з посиланням на відповідні докази, правомірності своїх рішень, а тому позовні вимоги належать задоволенню повністю.
Таким чином, сплачений позивачем судовий збір підлягає поверненню на користь позивачаза рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Сільськогосподарського Товариства з обмеженою відповідальністю «ВИНОГРАДНА ЛОЗА» (СТОВ «ВИНОГРАДНА ЛОЗА») (код ЄДРПОУ 32012525, місце знаходження: 67653, Одеська область, Одеський район, с. Широка Балка, вул. Центральна, 15д) до Головного управління ДПС в Одеськійобласті (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5), комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області (місце знаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,- задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 9550574/32012525 від 19.09.2023 рокув Єдиному реєстрі податкових накладних;
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №7 від 31.08.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 9550575/32012525 від 19.09.2023року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №8 від 02.09.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) на користь Сільськогосподарського Товариства з обмеженою відповідальністю «ВИНОГРАДНА ЛОЗА» (СТОВ «ВИНОГРАДНА ЛОЗА») (код ЄДРПОУ 32012525, місце знаходження: 67653, Одеська область, Одеський район, с. Широка Балка, вул. Центральна, 15д) сплачений судовий збір в розмірі 6056,00грн (шість тисяч п`ятдесят шість гривень 00 копійок).
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Суддя Л.Р. Юхтенко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.08.2024 |
Оприлюднено | 12.08.2024 |
Номер документу | 120896395 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Юхтенко Л.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні