Рішення
від 08.08.2024 по справі 420/18394/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/18394/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 серпня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скупінської О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС України в Одеській області до Раухівської селищної ради Березівського району Одеської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство про стягнення податкового боргу

В С Т А Н О В И В :

До Одеського окружного адміністративного суду 13.06.2024 надійшла позовна заява Головного управління ДПС України в Одеській області до Раухівської селищної ради Березівського району Одеської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство, в якій позивач просить суд стягнути з Раухівської селищної ради Березівського району Одеської області, а саме з усіх відкритих рахунків у банках, обслуговуючих підприємство в рахунок погашення податкового боргу Раухівського житлово-експлуатаційного підприємства:

- по податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної 19709 гривень 50 копійок, на бюджетний рахунок UA188999980331449806000015646, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/Раухівська селищна ТГ/11020202;

- по рентній платі за користування надрами для видобування інших корисних копалин загальнодержавного значення 69013 гривень 83 копійок, на бюджетний рахунок UA478999980333169366000015646, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/Раухівська селищна ТГ/13030100;

- по надходженням рентної плати за спеціальне використання води від підприємств житлово-комунального господарства - 2439 гривень 36 копійок, на бюджетний рахунок - UA378999980333189359000015646, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/Раухівська селищна ТГ/13020401;

- по надходженням за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини - 11699 гривень 40 копійок, на бюджетний рахунок - UA118999980333129364000015646, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/Раухівська селищна ТГ/19010300;

- по надходженням від скидів забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти 3320 гривень 27 копійок, на бюджетний рахунок UA058999980333159363000015646, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/Раухівська селищна ТГ/19010200;

- по рентній платі за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення) 3400 гривень 00 копійок, на бюджетний рахунок - UA988999980333149357000015646, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/Раухівська селищна ТГ/13020100.

Обґрунтовуючи позовні вимоги тим, що за даними Головного управління ДПС в Одеській області Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство перебуває на обліку як платник податків у Головному управлінні ДПС в Одеській області, Березівській державній податковій інспекції за №151014167071 від 25.12.2014. Так, станом на 28.02.2024, відповідно до розрахунку заборгованості, довідки- розрахунку заборгованості до бюджету та інтегрованої картки платника, податкова заборгованість Раухівського житлово-експлуатаційного підприємства перед бюджетом по податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності; по рентній платі за користування надрами для видобування інших корисних копалин загальнодержавного значення; по надходженням рентної плати за спеціальне використання води від підприємств житлово-комунального господарства; по надходженням за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини; по надходженням від скидів забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти та по рентній платі за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення) становить 109 582 гривні 36 копійок. В зв`язку з несплатою третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача заборгованості податковим органом було винесено податкову вимогу форми «Ю» №31022-17 від 15.03.2018, яку було направлено платнику податків рекомендованим листом. Згідно п. 59.5. ст. 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

18.06.2024 ухвалою судді позовну заяву Головного управління ДПС України в Одеській області залишено без розгляду та надано строк для усунення недоліків, шляхом надання до суду оформленої належним чином позовної заяви, в якій має бути зазначено на стороні позивача чи відповідача виступає третя особа.

01.07.2024 до суду надійшла заява представника позивача (вхід.№ЕС/26638/24) про усунення недоліків на виконання ухвали від 18.06.2024.

08.07.2024 ухвалою судді прийнято до розгляду позовну заяву, відкрито провадження у адміністративній справі та ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

07.08.2024 до суду (вх.№ЕС/32431/24) від Раухівської селищної ради Березівського району Одеської області надійшов відзив на позовну заяву у якому відповідач вказує, що 01.04.2021 рішенням ради прийнято на баланс майно Раухівського житлово-експлуатаційного підприємства та з 2021 року Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство фактично припинило свою діяльність, трудовий контракт з керівником закінчився та просить суд не враховувати документи, а саме податкові декларації від 06.05.2021 та податкові повідомлення-рішення від 25.12.2023 та від 18.01.2024.

Розглянувши наявні по суті справи докази на обґрунтування заявлених вимог, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, судом встановлено таке.

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство зареєстровано 24.12.2014 юридичною особою. Засновник: Раухівська селищна рада Березівського району Одеської області. Види діяльності: 81.29 Інші види діяльності із прибирання (основний); 37.00 Каналізація, відведення й очищення стічних вод; 36.00 Забір, очищення та постачання води.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 01.07.2019 по справі №420/3382/19 за позовом Головного управління ДФС в Одеській області до Раухівського житлово-експлуатаційного підприємства про стягнення суми податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності вирішено стягнути з усіх відкритих рахунків в банках, обслуговуючих Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство (ЄДРПОУ 39564364): суму податку прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності 18 554 грн. 64 коп. на бюджетний рахунок №33211806015136 банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37983953, КБК 11020202, отримувач коштів УК у Березівському районі.

Судом встановлено, що зазначена заборгованість виникла:

в результаті проведення камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток та складення акту від 01.03.2018 № 3821/15-32-12-10/39564364, на підставі якого було винесено податкове повідомлення-рішення від 21.03.2018 № 0049871210 на суму 2 153 грн. (1 722 грн. (основний платіж) та 431 грн. (ш/с));

в результаті проведення камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток та складення акту від 10.04.2018 року №7015/15-32-12-12/39564364, на підставі якого було винесено податкове повідомлення-рішення від 26.04.2018 року № 0080491210 на суму 233 грн. 70 коп.(ш/с); (18 грн. 40 коп.(ш/с)+ 215 грн. 30 коп.(ш/с)):

в результаті проведення камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток та складення акту від 11.09.2018 року № 26468/15-32-12-12/39564364, на підставі якого було винесено податкове повідомлення-рішення від 11.09.2018 року № 0188351209 на суму 46 грн. 74 коп.(ш/с);

в результаті нарахування податкової декларації від 05.03.2018 року № 9299594616 на загальну суму 9 198 грн. (основний платіж);

в результаті нарахування податкової декларації від 13.03.2019 року № 9311324960 на загальну суму 9 198 грн. (основний платіж).

Також, платнику податків була нарахована пеня на загальну суму 309 грн. 90 коп., відповідно до п.п. 129.1.2 ст.129 Податкового кодексу України та ч.4 гл.2 розділу 111 «Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 № 422.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 01.08.2023 по справі №420/11148/23 за позовом Головного управління ДПС в Одеській області до Раухівського житлово-експлуатаційного підприємства про стягнення податкового боргу вирішено стягнути з усіх відкритих рахунків в банках, обслуговуючих Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство (код ЄДРПОУ 39564364) суму заборгованості розмірі 88 788,86 грн, а саме:

по податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності у сумі 1 204,31 грн на бюджетний рахунок UA88999980334149806000015646, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37607526, отримувач коштів ГУК в Од.обл./ смт Раухівка/11020202;

по рентній платі за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення у сумі 69013,83 грн на бюджетний рахунок UA478999980333169366000015646, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37607526, отримувач коштів ГУК в Од.обл./ смт Раухівка/13030100;

по надходженню рентної плати за спеціальне використання води від підприємств житлово-комунального господарства у сумі 2439,36 грн на бюджетний рахунок UA 378999980333189359000015646, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37607526, отримувач коштів ГУК в Од.обл./ смт Раухівка/13020401;

по розміщенню відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщенню окремих видів відходів як вторинної сировини у сумі 11 699,40 грн на бюджетний рахунок UA118999980333129364000015646, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37607526, отримувач коштів ГУК в Од.обл./ смт Раухівка /19010300;

по надходженню від скидів забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти у сумі 4431,96 грн на бюджетний рахунок UA 058999980333159363000015646, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37607526, отримувач коштів ГУК в Од.обл./ смт Раухівка/19010200.

Матеріали справи також містять розрахунок податкового боргу Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство станом на 28.02.2024 (т.1 а.с.11-12), інтегровані картки платника податків (т.1 а.с.13-46), відповідно до яких податковий борг Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство становить 109582,36 грн та документи, на підставі яких виник борг, який був предметом розгляду у справах №420/3382/19 та №420/11148/23 (т.1 а.с.48-250, т.2 а.с.1-2).

Крім того, Головне управління ДПС в Одеській області прийняло податкове повідомлення-рішення №35288/15-32-04-09/39564364 від 25.12.2023 (т.2 а.с.6), яким визначило податкове зобов`язання Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство з рентної плати за спеціальне водовикористання у розмірі 3400,00 грн, яке було направлено на адресу Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство (т.2 а.с.7) та податкове повідомлення-рішення №2579/15-32-04-09 від 18.01.2024 (т.2 а.с.11-13), яким визначило податкове зобов`язання Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство зі сплати штрафу у розмірі 129,69 грн, яке також було направлено на адресу Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство (т.2 а.с.14).

Доказів оскарження зазначених податкових повідомлень-рішень матеріали справи не містять.

Надалі, Головне управління ДПС в Одеській області зверталось до банків, обслуговуючих Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство щодо списання з розрахункових рахунків Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство податкового боргу з інкасовими дорученнями (розпорядженнями) (т.2 а.с.15-20) та платіжними інструкціями (т.2 а.с.21-27), які повернулись без виконання з підстав відсутності коштів на рахунках.

Головне управління ДПС в Одеській області звернулось до Раухівської селищної ради Березівського району Одеської області з поданням від 02.03.2023 №3112/5/15-32-13-08-05 (т.2 а.с.28) у якому просило, з огляду на податковий борг Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство у розмірі 107294,05 грн, відповідно до п.96.1 ст.96 Податкового кодексу України, прийняти рішення про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу боржника; затвердження плану досудової санації боржник, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію боржника та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення про порушення справи про банкрутство боржника.

Відповіді на вказане подання матеріали справи не містять.

Вирішуючи дану адміністративну справу, суд виходить з наступного.

У статті 16 Податкового кодексу України визначені зобов`язання платників податків, один з яких зобов`язує, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Суд вважає встановленим факт наявності податкового боргу у Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство у розмірах, встановлених судовими рішеннями по справах №420/3382/19 та №420/11148/23 на час їх винесення.

Також суд вважає встановленим факт дотримання податковим органом процедури, що передує стягненню податкового боргу, оскільки, така процедура була перевірена судом при прийнятті рішення щодо стягнення податкового боргу та щодо неї у боржника Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство не виникало заперечень.

Щодо податкових повідомлень-рішень №35288/15-32-04-09/39564364 від 25.12.2023 та №2579/15-32-04-09 від 18.01.2024, суд зазначає таке.

Згідно з пп.54.3.3 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України, контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Відповідно до пунктів 42.1, 42.2 статті 42 Податкового кодексу України податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.

Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.

Згідно з пунктом 58.3 статті 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Податкові повідомлення-рішення, якими відповідачу було визначено податкове зобов`язання, було надіслано контролюючим органом на адресу відповідача рекомендованим порядком з повідомленням про вручення за податковою адресою у розумінні пункту 45.1 статті 45 Податкового кодексу України.

Отже, наведене свідчить про виконання контролюючим органом обов`язку надіслання податкового повідомлення-рішення та податкової вимоги з повідомленням про вручення відповідачу за місцем знаходження останнього. Таким чином, надіслані на адресу відповідача податкове повідомлення-рішення та податкова вимога, вважаються врученими останньому належним чином.

При цьому суд зазначає, що контролюючий орган не несе відповідальності за безпосереднє вручення документів платнику податку чи його представнику.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Обов`язку контролюючого органу щодо повідомлення платника податків про прийняття відповідного рішення кореспондує обов`язок такого платника добросовісно ставитись до отримання відповідної кореспонденції або повідомлень.

Судом встановлено, що Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство засноване на власності Раухівської селищної ради Березівського району Одеської області.

Погашення податкового боргу комунальних підприємств встановлене статтею 96 Податкового кодексу України.

У разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов`язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, контролюючий орган зобов`язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради; затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків (п. 96.1 Податкового кодексу України).

Відповідь щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 та 96.2 цієї статті рішень надсилається контролюючому органу протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення. У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог контролюючий орган зобов`язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно(п. 96.3).

Статтею 87 Податкового кодексу України встановлено, що джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами (п. 87.2).

Не можуть бути використані як джерела погашення податкового боргу платника податків: … 87.3.2. майно, яке належить на правах власності іншим особам та перебуває у володінні або користуванні платника податків, у тому числі (але не виключно) майно, передане платнику податків у лізинг (оренду), схов (відповідальне зберігання), ломбардний схов, на комісію (консигнацію); давальницька сировина, надана підприємству для переробки, крім її частини, що надається платнику податків як оплата за такі послуги, а також майно інших осіб, прийняті платником податків у заставу чи заклад, довірче та будь-які інші види агентського управління. (п. 87.3).

Відповідно до ч. 1 ст. 136 Господарського кодексу право господарського відання є речовим правом суб`єкта підприємництва, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом), з обмеженням правомочності розпорядження щодо окремих видів майна за згодою власника у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами.

Разом із тим, звернення податкового органу до Раухівської селищної ради Березівського району Одеської області про прийняття рішення про виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків; затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків всупереч вимогам ст. 96 Податкового кодексу України не було розглянуто на сесії ради як власника Раухівського житлово-експлуатаційне підприємства.

Суд наголошує, що наявність податкового боргу комунального підприємства, яке належить до сфери управління органу місцевого самоврядування, відсутність доказів надання засновниом відповіді на лист позивача щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 та 96.2 статті 96 Податкового кодексу України рішень та підтвердження будь-яких дій спрямованих на погашення боргу, вказує на дотримання податковим органом встановленого Податковим кодексом України підстав, порядку та способу стягнення податкового боргу.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом від 27 квітня 2018 (справа № 814/12/17).

Відповідно до частини 5статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Таким чином, вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, не спростовані відповідачем, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд враховує, що Раухівська селищна рада Березівського району Одеської області є засновником Раухівського житлово-експлуатаційного підприємства і повинна вживати заходи по виконанню п.96.1ст.96 Податкового кодексу України, відтак задовольняє позов.

Аналогічний висновок викладений Верховним Судом у постанові від 21.05.2020 у справі № №808/2720/16.

При цьому, суд відхиляє твердження відповідача, що оскільки з 2021 року Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство фактично припинило свою діяльність то й узгоджені податкові зобов`язання не підлягають сплаті, як такі, що не передбачені нормами Податкового кодексу України.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

За правилами ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Позивач не заявляв клопотань щодо стягнення таких витрат.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також у зв`язку із відсутністю витрат позивача, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, за правилами статті 139 КАС України підстав для відшкодування позивачу за рахунок відповідача судових витрат немає.

Керуючись ст.ст. 7, 9, 77, 120, 139, 241-246, 250, 255, 258, 263, 295 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління ДПС України в Одеській області до Раухівської селищної ради Березівського району Одеської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство про стягнення податкового боргу задовольнити.

Стягнути з Раухівської селищної ради Березівського району Одеської області, а саме з усіх відкритих рахунків у банках, обслуговуючих підприємство в рахунок погашення податкового боргу Раухівського житлово-експлуатаційного підприємства:

- по податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної 19709 гривень 50 копійок, на бюджетний рахунок UA188999980331449806000015646, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/Раухівська селищна ТГ/11020202;

- по рентній платі за користування надрами для видобування інших корисних копалин загальнодержавного значення 69013 гривень 83 копійок, на бюджетний рахунок UA478999980333169366000015646, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/Раухівська селищна ТГ/13030100;

- по надходженням рентної плати за спеціальне використання води від підприємств житлово-комунального господарства - 2439 гривень 36 копійок, на бюджетний рахунок - UA378999980333189359000015646, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/Раухівська селищна ТГ/13020401;

- по надходженням за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини - 11699 гривень 40 копійок, на бюджетний рахунок - UA118999980333129364000015646, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/Раухівська селищна ТГ/19010300;

- по надходженням від скидів забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти 3320 гривень 27 копійок, на бюджетний рахунок UA058999980333159363000015646, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/Раухівська селищна ТГ/19010200;

- по рентній платі за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення) 3400 гривень 00 копійок, на бюджетний рахунок - UA988999980333149357000015646, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/Раухівська селищна ТГ/13020100.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Учасники справи:

Позивач - Головне управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5, код ЄДРПОУ ВП: 44069166);

Відповідач Раухівська селищна рада Березівського району Одеської області (67308, Одеська область, Березівський район, сел. Раухівка, вул. Євгена Кравця, буд. 21, код ЄДРПОУ 22446206);

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Раухівське житлово-експлуатаційне підприємство (65012, 67308, Одеська область, Березівський район, сел. Раухівка, вул. Євгена Кравця, буд. 27, код ЄДРПОУ 39564364).

Суддя Олена СКУПІНСЬКА

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.08.2024
Оприлюднено12.08.2024
Номер документу120896455
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —420/18394/24

Рішення від 08.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 18.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні