Постанова
від 08.08.2024 по справі 420/36344/23
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 серпня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/36344/23

Перша інстанція: суддя Самойлюк Г.П.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Вербицької Н.В.,

суддів Джабурії О.В.,

- Ступакова І.Г.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2024 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И Л А :

25 грудня 2023 року товариство з обмеженою відповідальністю «УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеській області від 14.12.2023 року № 33392/15-32-23-02, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податків та зборів, пені з податку на доходи фізичних осіб на суму на суму 112 174,00 грн, у тому числі за основним зобов`язанням на суму 89 739,00 грн та штрафними санкціями у розмірі 22 435,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог ТОВ «УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ» зазначило, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийнято на підставі акту № 32225/15- 32-07-01-14 від 17.11.2023 року «Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ"УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ", відповідно до висновків якого, документальною плановою виїзною перевіркою встановлені порушення вимог податкового законодавства, зокрема: п. 103.2 та 103.4 ст. 103, пп. 141.4.4 п.141.4 ст. 141 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року Ne2755-VI (із змінами та доповненнями), в частині не утримання та не перерахування до бюджету податку за ставкою 6% від суми сплаченого доходу нерезиденту, в результаті чого занижено податок з доходу нерезидента у сумі 89 739 грн, в т.ч. 2022 рік- 46 076 грн, 1 кв. 2023 року - 25 671 грн, півріччя 2023 року - 43 663 грн

Позивач зазначив, що висновки акту позапланової виїзної перевірки є помилковими, оскільки згідно інформації, вказаній у наданих під час перевірки свідоцтвах підтвердженнях контрагентів TRANS GARANT» LTD, Грузія, та «FENIX» LTD, Грузія, підтверджується податковий статус резидентства, а самі свідоцтва переведені на українську мову та засвідчені в установленому законом порядку.

Відповідач заперечував проти задоволення позову, зазначаючи, що під час проведення перевірки позивачем не надані довідки (оригінал або її нотаріально засвідчена копія), які підтверджують, що компанії «TRANS GARANT» LTD (Грузія) у 2022 році, 2023 році, «Fenix» LTD (Грузія) у 2023 році були резидентами Грузії у розумінні Конвенції, укладеної між Урядом України і Урядом Грузії про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доход і на майно. Надання довідки у формі електронного документа не передбачено законодавством України, у зв`язку з чим електронна довідка не може бути підставою для застосування норм міжнародного договору про уникнення подвійного оподаткування. Податковий орган зазначив, що підставою для застосування міжнародного договору про уникнення подвійного оподаткування є довідка на паперовому носії, яка належним чином легалізована та перекладена відповідно до законодавства України. ТОВ «УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ» свідомо знаючи, що вказані довідки не відповідають вимогам чинного законодавства, а саме ст.103 ПК України, не мало право застосовувати пільги щодо звільнення від сплати податку відповідно до Конвенції, укладеної між Урядом України і Урядом Грузії про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доход і на майно. На момент вчинення порушення податкового законодавства в частині правильності обчислення податку на прибуток іноземних юридичних осіб, при виплаті доходу ТОВ «УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ» мало можливість застосувати ставку податку 6% відповідно вимог пп. 141.4.4 п.141.4 ст.141 ПК України. Проте, всупереч вимогам Податкового кодексу України, безпідставно застосувало ставку у розмірі 0%.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2024 року позовну заяву ТОВ «Укрімпорт Трейдінг» задоволено.

Не погодившись з прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на невірне застосування судом норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким задовольнити позовні вимоги. Зокрема, апелянт наголосив, що судом першої інстанції не враховано, що електронні документи, роздруковані з сайту податкової служби Грузії, а саме:

- довідка про резидентство, яка видана податковою службою Грузії 27.01.2022 та якою підтверджується, що компанія LTD TRANS GARANT, ідентифікаційний номер 200254802, є резидентом Грузії в 2022 році;

- свідоцтво підтвердження статусу податкового резидента, яка видана податковою службою Грузії 12.02.2023 та якою підтверджується, що компанія LTD TRANS GARANT, ідентифікаційний номер 200254802, є резидентом Грузії в 2023 році;

- свідоцтво підтвердження статусу податкового резидента, яка видана податковою службою Грузії 17.02.2023 та якою підтверджується, що компанія Fenix LTD, ідентифікаційний номер 406197388, є резидентом Грузії в 2023 році, не є такими, що видані компетентним органом в електронній формі, а були лише роздруковані позивачем з електронного сайту, а отже не відповідають приписам п. 103.5. ст. 103 ПК України.

Апелянт також наголосив, що при переході за посиланням вказаним у свідоцтві, на сторінці www.rs.ge/rezidence виникає помилка «404» та відсутній реєстр, тому перевірити достовірність даних неможливо. Оскільки у такого електронного доказу відсутня інформація про оригінал його походження, такий доказ не повинен був братися судом до уваги. Крім того. надання довідки у формі електронного документа не передбачено законодавством України, у зв`язку з чим електронна довідка не може бути підставою для застосування норм міжнародного договору про уникнення подвійного оподаткування. В такому випадку такі роздруковані електронні документи не відповідають вимогам норм процесуального права, зокрема статей 73, 74, 75, 76 Кодексу адміністративного судочинства України

Позивач надав відзив на апеляційну скаргу, в якому просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін, у зв`язку із необґрунтованістю доводів апелянта.

Заслухавши доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів зазначає наступне.

Судом першої інстанції встановлені та з матеріалів справи вбачаються наступні обставини.

ТОВ "УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ" (код ЄДРПОУ 44077239) зареєстроване 12.02.2021 року юридичним департаментом Одеської міської Ради, як юридична особа, з основним видом діяльності 46.34 Оптова торгівля напоями.

18 серпня 2022 між ТОВ «УКРІМПОРТ ТРЕЙДШГ» та нерезидентом «TRANS GARANT» LTD, Грузія, укладений Договір № TR, предметом якого, крім іншого, було надання послуг з організації перевезення вантажів ТОВ «УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ» до пункту призначення, погодженому сторонами у відповідних заявках.

Позивачем, за перевіряємий період, отримано від нерезидента послуг на суму 28 000,00 дол. США, з огляду на що ТОВ «УКРІМПОРТ ТРЕЙДШГ» на виконання вимог договору № TR від 18.08.2022 перераховано повну суму на користь «TRANS GARANT» LTD, Грузія у розмірі 28 000,00 дол. США (1 023 920,80 грн.)

На підтвердження надання послуг «TRANS GARANT» LTD, Грузія, та оформлення необхідної первинної та договірної документації, позивачем надано договори, акти наданих послуг, заявки на перевезення, міжнародними товарно-транспортні накладні по формі CMR, інвойси, платіжні доручення, свідоцтво підтвердження податкового статусу резидента тощо.

02 березня 2023 між ТОВ «УКРІМПОРТ ТРЕЙДШГ» та нерезидентом «FENIX» LTD, Грузія укладений договір № FX, предметом якого, крім іншого, було надання послуг з організації перевезення вантажів ТОВ «УКРІМПОРТ ТРЕИДІНГ» до пункту призначення, погодженому сторонами у відповідних заявках.

Позивачем за перевіряємий період отримано від нерезидента послуг на суму 28 000,00 дол. СІЛА (1 023 920,80 грн.), з огляду на що ТОВ «УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ» на виконання вимог договору № TR від 18.08.2022р. перераховано повну суму на користь «FENIX» LTD, Грузія, у розмірі 12 900,00 дол. США (471 734, 94 грн.)

На підтвердження надання послуг «FENIX» LTD, Грузія, та оформлення всієї необхідної первинної та договірної документації позивачем надано договори, акти наданих послуг, заявки на перевезення, міжнародними товарно-транспортні накладні по формі CMR, інвойси, платіжні доручення, свідоцтво підтвердження податкового статусу резидента тощо.

В рамках правовідносин між ТОВ «УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ» та нерезидентами, останніми були надані довідки, які підтверджували, що кожний контрагент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України, а саме:

- «TRANS GARANT» LTD, Грузія, надано електронний документ, роздрукований з сайту податкової служби Грузії, (www.RS.ge) - Свідоцтво підтвердження податкового статусу резидента, видане Податковою службою Грузії 27.01.2022р., ідентифікаційний код: 12146281 (штрихкод): 3387763, за податковий - 2022 рік, яким засвідчується, що вищевказаний платник податків є податковим резидентом Грузії у 2022 році;

- TRANS GARANT» LTD, Грузія, надано електронний документ, роздрукований з сайту податкової служби Грузії. Електронна та друкована версія мають однакову юридичну силу (п. 12 ст. 44 Податкового кодексу Грузії).

Згідно інформації вказаній у самих свідоцтвах-підтвердженнях контрагентів TRANS GARANT» LTD, Грузія, та «FENIX» LTD, Грузія, свідоцтва чинні без підпису посадової особи Податкової служби за наявності ідентифікаційного коду та штрихкоду, оскільки він зазначає та підтверджує повноваження податкової служби на видачу цього документа. Електронна та друкована версія мають однакову юридичну силу (п. 12 ст. 44 Податкового кодексу Грузії).

Надані свідоцтва - підтвердження податкового статусу резидентства від 27.01.2022р., 12.02.2023р., 17.02.2023р. переведені на українську мову та засвідчені в установленому законом порядку.

На підставі направлень, виданих Головним управлінням ДПС в Одеській області, згідно із підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, пункту 77.1 статті 77 Податкового кодексу України, плану-графіка проведення документальних планових виїзних перевірок платників податків на 2023 рік, на підставі наказу Головного управління ДПС в Одеській області №7893-п від 29.09.2023 року проведена планова виїзна документальна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 12.02.2021 року - 30.06.2023 року , валютного законодавства за період з 12.02.2021 року - 30.06.2023 року та іншого законодавства за період з 12.02.2021 року - 30.06.2023 року. Перевірка проводилась з 23.10.2023 року по 03.11.2023 року.

Перевіркою встановлено, що ТОВ «УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ» здійснювало виплати доходів із джерелом походження з України у вигляді фрахту, на користь наступних компаній:

- «TRANS GARANT» LTD (Грузія) згідно договору № TR від 18.08.2022 року;

- «Fenix» LTD (Грузія) згідно договору № FX від 02.03.2023 року.

На підставі банківських виписок за рахунками в іноземній валюті, регістрів бухгалтерського обліку за субрахунками 312, 632, договорів № TR від 18.08.2022 року, № FX від 02.03.2023 року, інвойсів, CMR, актів наданих послуг, перевіркою встановлено здійснення виплат доходів на користь компанії «TRANS GARANT» LTD (Грузія) у 2022 році півріччя 2023 року, на користь компанії «Fenix» LTD (Грузія) у півріччі 2023 року.

Виплати доходів нерезидентам здійснювались на підставі наступних договорів:

1) Договору про транспортно-експедиційне обслуговування № TR від 18.08.2022 року, укладений ТОВ «УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ» (Замовник) з компанією «TRANS GARANT» LTD, Грузія (Експедитор, Mshvidobis ave.104, Tbilisi, Georgia, JSC "TBC BANK" IBAN: GE80TB7644236170100001), в особі директора Карини Оганезової.

На виконання умов договору, та на підставі актів надання послуг № 01/22 від 22.09.2022, № 02/22 від 30.11.2022, № 03/22 від 21.12.2022, № 04/22 від 21.12.2022, інвойсів ТОВ «УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ» здійснило перерахування грошових коштів за послуги перевезення вантажів (фрахт) на користь компанії «TRANS GARANT» LTD (Грузія) на загальну суму 28 000,00 дол.США (1 023 920,80 грн.).

2) Договору про транспортно-експедиційне обслуговування № FX від 02.03.2023 року, укладений ТОВ «УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ» (Замовник) з компанією «Fenix» LTD (Грузія), Грузія (Експедитор, Krtsanini district, Krtsanini str., N14a, apartment N2, block 2, Tbilisi, Georgia, АТ "Банк Грузії" IBAN: GE88BG0000000251669800), в особі директора Романа Мадатова.

На виконання умов договору та на підставі актів надання послуг № 1 від 16.03.2023, № 2 від 08.06.2023, № 3 від 19.06.2023, інвойсів ТОВ «УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ» здійснило перерахування грошових коштів за послуги перевезення вантажів (фрахт) на користь компанії «Fenix» LTD (Грузія) на загальну суму 12 900,00 дол.США (471 734,94 грн.). Під час здійснення виплат доходів у вигляді фрахту на користь компаній «TRANS GARANT» LTD (Грузія), «Fenix» LTD (Грузія), ТОВ "УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ" не утримувало та не сплачувало до бюджету податок на доходи нерезидента.

В ході проведення перевірки головному бухгалтеру ТОВ "УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ" Димитровій С.Т. під підпис надано запит б/н від 26.10.2023 щодо надання до перевірки оригіналів або нотаріально засвідчених копій довідок, які підтверджують, що нерезиденти «TRANS GARANT» LTD (Грузія) у 2022 році, 2023 році, «Fenix» LTD (Грузія) у 2023 році є резидентами країни, з якою укладено міжнародний договір Україною, відповідно до вимог статті 103 ПК України.

ТОВ "УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ" листом від 01.11.2023 за № 112 у відповідь на запит б/н від 26.10.2023 року надано:

- електронний документ, роздрукований з сайту податкової служби Грузії - довідка про резидентство, яка видана податковою службою Грузії 27.01.2022 та якою підтверджується, що компанія LTD TRANS GARANT, ідентифікаційний номер 200254802, є резидентом Грузії в 2022 році;

- електронний документ, роздрукований з сайту податкової служби Грузії свідоцтво підтвердження статусу податкового резидента, яка видана податковою службою Грузії 12.02.2023 та якою підтверджується, що компанія LTD TRANS GARANT, ідентифікаційний номер 200254802, є резидентом Грузії в 2023 році;

- електронний документ, роздрукований з сайту податкової служби Грузії - свідоцтво підтвердження статусу податкового резидента, яка видана податковою службою Грузії 17.02.2023 та якою підтверджується, що компанія Fenix LTD, ідентифікаційний номер 406197388, є резидентом Грузії в 2023 році.

За результатами проведеної перевірки складено акт від 17.11.2023 № 32225/15- 32-07-01-14 «Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ "УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ", код ЄДРПОУ 44077239», відповідно до висновків якого документальною плановою виїзною перевіркою встановлені порушення вимог податкового законодавства, зокрема: п. 103.2 та 103.4 ст. 103, пп. 141.4.4 п.141.4 ст. 141 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року Ne2755-VI (із змінами та доповненнями), в частині не утримання та не перерахування до бюджету податку за ставкою 6% від суми сплаченого доходу нерезиденту, в результаті чого занижено податок з доходу нерезидента у сумі 89 739 грн, в т.ч. 2022 рік- 46 076 грн., 1 кв. 2023 року - 25 671 грн., півріччя 2023 року - 43 663 грн.

30 листопада 2023 року ТОВ «УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ» подані заперечення до акту перевірки, які 13 грудня 2023 року залишені податковим органом без задоволення, а висновки акту без змін.

На підставі акту перевірки ГУ ДПС в Одеській області прийнято податкове-повідомлення рішення № 33392/15-32-23-02 від 14.12.2023 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податків та зборів, пені з податку на доходи фізичних осіб на суму 89 739,00 грн. - за податковими зобов`язаннями та застосовано штрафні (?шансові) санкції у розмірі 22 435,00 грн.

Позивач, вважаючи прийняте податкове повідомлення - рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, звернувся до суду з даним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, позивач є особою (податковим агентом), що виплатила доходи нерезиденту, який є фактичним отримувачем доходу і є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір Україною, у зв`язку з чим позивач має право застосувати правила міжнародного договору (в даному випадку Конвенцію між Урядом України і Урядом Грузії про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доход і на майно) на підставі поданого останнім документа, який підтверджує статус податкового резидента, виданого компетентним органом.

Судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Спірні правовідносини врегульовані Податковим кодексом України, яким, серед інших, визначені особливості оподаткування окремих видів діяльності та операцій, зокрема, оподаткування страховика.

Приписами п. п. 141.4.1. п. 141.4. ст. 141 ПК України визначено, що доходи, отримані нерезидентом із джерелом їх походження з України, оподатковуються в порядку і за ставками, визначеними цією статтею. Для цілей цього пункту такими доходами є, зокрема фрахт.

Згідно із п. 141.4.4 ст.141 ПК України, сума фрахту, що сплачується резидентом нерезиденту за договорами фрахту, оподатковується за ставкою 6 відсотків у джерела виплати таких доходів за рахунок цих доходів.

Порядок застосування міжнародного договору України про уникнення подвійного оподаткування стосовно повного або часткового звільнення від оподаткування доходів нерезидентів із джерелом їх походження з України встановлені ст.103 ПК України.

Так, за приписами п. 103.1 ст. 103 ПК України, застосування правил міжнародного договору України здійснюється шляхом звільнення від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України, зменшення ставки податку або шляхом повернення різниці між сплаченою сумою податку і сумою, яку нерезиденту необхідно сплатити відповідно до міжнародного договору України.

Відповідно до п. 103.2 ст. 103 ПК України, особа (податковий агент) має право самостійно застосувати звільнення від оподаткування або зменшену ставку податку, передбачену відповідним міжнародним договором України на час виплати доходу нерезиденту, якщо такий нерезидент є бенефіціарним (фактичним) отримувачем (власником) доходу і є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України.

Застосування міжнародного договору України в частині звільнення від оподаткування або застосування пониженої ставки податку дозволяється тільки за умови надання нерезидентом особі (податковому агенту) документа, який підтверджує статус податкового резидента згідно з вимогами пункту 103.4 цієї статті.

Відповідно до п. 103.4 ПК України, підставою для звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України є подання нерезидентом з урахуванням особливостей, передбачених пунктами 103.5 і 103.6 цієї статті, особі (податковому агенту), яка виплачує йому доходи, довідки (або її нотаріально засвідченої копії), яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України (далі - довідка), а також інших документів, якщо це передбачено міжнародним договором України.

Пунктом 103.5 статті 103 ПК України передбачено, що довідка видається компетентним (уповноваженим) органом відповідної країни, визначеним міжнародним договором України, за формою, затвердженою згідно із законодавством відповідної країни, і повинна бути належним чином легалізована, перекладена відповідно до законодавства України.

Зокрема, Україна є учасницею Конвенції про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доход і на майно, укладеної з Грузією, від 17.03.1999року, що набрала чинності в Україні 01.04.1999 року.

Так, в рамках правовідносин між ТОВ «УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ» та нерезидентами, останніми були надані довідки, які підтверджували, що кожний контрагент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України, а саме:

- «TRANS GARANT» LTD, Грузія, надано електронний документ, роздрукований з сайту податкової служби Грузії, (www.RS.ge) - свідоцтво підтвердження статусу податкового резидента. Документ сформований в системі «Електронний суд» 27.06.2024 4 статусу резидента, видане Податковою службою Грузії 27.01.2022р., ідентифікаційний код: 12146281 (штрихкод): 3387763, за податковий 2022 рік, яким засвідчується, що вищевказаний платник податків є податковим резидентом Грузії у 2022 році;

- «TRANS GARANT» LTD, Грузія, надано електронний документ, роздрукований з сайту податкової служби Грузії, (www.RS.ge) - свідоцтво підтвердження податкового статусу резидента, видане Податковою службою Грузії 12.02.2022р., ідентифікаційний код: 12146281 (штрихкод): 3387763, за податковий 2023 рік, яким засвідчується, що вищевказаний платник податків є податковим резидентом Грузії у 2023 році;

- «FENIX» LTD, Грузія, надано електронний документ, роздрукований з сайту податкової служби Грузії, (www.RS.ge) - свідоцтво - підтвердження податкового статусу резидента, видане Податковою службою Грузії 17.02.2023р., ідентифікаційний код: 12071261 (штрихкод): 2578825, за податковий 2023 рік, яким засвідчується, що вищевказаний платник податків є податковим резидентом Грузії у 2023 році.

Згідно інформації, вказаній у самих свідоцтвах підтвердженнях контрагентів «TRANS GARANT» LTD, Грузія, та «FENIX» LTD, Грузія, свідоцтва чинні без підпису посадової особи Податкової служби за наявності ідентифікаційного коду та штрихкоду, оскільки він зазначає та підтверджує повноваження Податкової служби на видачу цього документа. Електронна та друкована версія мають однакову юридичну силу (п. 12 ст. 44 Податкового кодексу Грузії)

Надані свідоцтва підтвердження податкового статусу резидентства від 27.01.2022р., 12.02.2023р., 17.02.2023р. переведені на українську мову та засвідчені в установленому законом порядку.

Відповідно до п. 2 ст. 13 Договору між Україною та Республікою Грузія про правову допомогу та правові відносини у цивільних та кримінальних справах від 22.01.1993 року, ратифікованою Верховною Радою України 10.11.1994 року, відповідно до положень якого документи, що на території однієї з Договірних Сторін розглядаються як офіційні документи, користуються на територіях інших Договірних Сторін доказовою силою офіційних документів.

Пунктом 12 ст. 44 Податкового кодексу Грузії передбачено, що при здійсненні повноважень, визначених цим Кодексом, податковий орган має право створювати у вигляді письмового або/і електронного документа (у тому числі архівного матеріалу) створювати, отримувати, надсилати, зберігати та видавати будь-який документ, який може спричинити правові наслідки, а також використовувати електронну систему документообігу та електронний підпис.

Електронний документ та її роздруківка має ту ж юридичну силу, що й письмовий документ.

Пунктом 1, 3 ст. 44 Податкового кодексу Грузії зазначено, що податковий орган надсилає або пред`являє особі документ у письмовій чи електронній формі. Форму направлення або пред`явлення документа обирає податковий орган.

Згідно з чинними нормами законодавства Грузії, єдиною формою надання підтвердження щодо податкового резидентства юридичної особи є надання такого свідоцтва - підтвердження з відповідного реєстру, що є відкритим та загальнодоступним, на державному сайті Податкової Служби Грузії www.RS.ge.

Кожне таке свідоцтво містить особливі ID та штрих-код номери, за якими можливо перевірити автентичність документу на зазначеному сайті. У свідоцтвах також зазначено, що вони є оригіналами, які чинні без підпису посадової особи, оскільки ID та штрих-код номери є еквівалентом підпису документу, так як вони ідентифікують та підтверджують автентичність повноважень з його видачі, згідно з вимогами п.12. ст.44 Податкового кодексу Грузії.

Як було вірно встановлено судом, всі вищевказані свідоцтва підтвердження були отриманні ТОВ «УКРІМПОРТ ТРЕЙДІНГ» в рамках діючого законодавства, є правомірними та законними, а отже не врахування наданих документів контролюючим органом при складенні акта перевірки є необґрунтованим та таким, що суперечить діючому, в тому числі міжнародному законодавству.

Щодо доводів апеляційної скарги стосовно того, що при переході за посиланням вказаним у свідоцтві на сторінці www.rs.ge/residence виникає помилка «404» та відсутній реєстр, тому перевірити достовірність даних неможливо, оскільки у такого електронного доказу відсутня інформація про оригінал його походження, такий доказ не повинен був братися судом до уваги. В такому випадку такі роздруковані електронні документи не відповідають вимогам норм процесуального законодавства, зокрема статей 73, 74, 75, 76 Кодексу адміністративного судочинства України, судова колегія зазначає наступне.

Так, у кожному наданому свідоцтві підтвердженні податкового статусу резидентства від 27.01.2022р., 12.02.2023р., 17.02.2023р. міститься посилання «щоб завантажити електронну версію цього свідоцтва, завітайте на вебсайт за посиланням (www.rs.ge/residence), введіть ідентифікаційний код і штрихкод, що містяться зверху на цій сторінці».

Відповідно до вищезазначеного, покроково на вебсайті за посиланням www.rs.ge/residence, шляхом введення ідентифікаційних кодів та штрихкодів, що містяться у кожному свідоцтві, були отримані свідоцтва-підтвердження податкового статусу резидентства контрагентів Податкової служби Грузії ідентичні тим, що надавалися під час проведення перевірки та містяться в матеріалах справи.

Колегією суддів самостійно здійснено перехід за посиланням www.rs.ge/residence, введені ідетифікаційні коди (10329156 за 2022 рік, 12146284 за 2023 рік) та штрихкоди (3132971-за 2022 рік, 3387763 за 2023 рік), за якими завантажуються та відкриваються відповідні Свідоцтва підтвердження податкового статусу резидентства контрагента Податкової служби Грузії щодо компанії «TRANS GARANT» LTD, та ідентифікаційний код 12071261 та штрихкод 2578825, за якими завантажуються та відкриваються відповідні Свідоцтва підтвердження податкового статусу резидентства контрагента Податкової служби Грузії щодо компанії «FENIX» LTD/

Перевірена інформація на офіційному сайті Податкової служби Грузії актуальна та тотожна документам, які наявні в матеріалах справи та повністю спростовує доводи апеляційної скарги.

Враховуючи викладене, колегія суддів дійшла висновку щодо підтвердження достовірності наданих позивачем документів, які відповідають вимогам норм процесуального законодавства, зокрема статей 73, 74, 75, 76 Кодексу адміністративного судочинства України.

Отже, позивачем, в даному випадку, вірно обчислено податок на прибуток іноземних юридичних осіб із застосуванням ставки 0%.

Оцінюючи викладене в сукупності, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно та у достатньому обсязі встановив обставини справи, і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, що відповідно до ст.316 КАС України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Керуючись ст.ст.308,311,315,316,321,322,325,328,329 КАС України, судова колегія

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2024 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Головуючий: Н.В.Вербицька

Суддя: О.В.Джабурія

Суддя:І.Г.Ступакова

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.08.2024
Оприлюднено12.08.2024
Номер документу120898596
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/36344/23

Ухвала від 17.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 08.08.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Рішення від 14.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

Рішення від 19.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

Ухвала від 28.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні