Виноградівський районний суд Закарпатської області
Справа № 299/5113/24
У Х В А Л А
05.08.2024 м.Виноградів
Суддя Виноградівського районного суду Закарпатської області Левко Т.Ю., ознайомившись із матеріалами позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Діджи Фінанс до державного реєстратора Тячівської міської ради Закарпатської області Лазар Діани Василівни, третя особа без самостійних вимог: ОСОБА_1 , про визнання дії державного реєстратора неправомірними та зобов`язання зареєструвати право власності,
В С Т А Н О В И В:
До Виноградівського районного суду Закарпатської області надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Діджи Фінанс до державного реєстратора Тячівської міської ради Закарпатської області Лазар Діани Василівни, третя особа без самостійних вимог: ОСОБА_1 , за якою позивач просить: визнати неправомірними дії відповідача державного реєстратора Тячівської міської ради Закарпатської області Лазар Діани Василівни з відмови в державній реєстрації права власності на нерухоме майно за ТОВ «Діджи Фінанс», а саме земельної ділянки з кадастровим номером 2121210100:00:010:0171, загальною площею 0,1000 га, яка занаходиться за адресою: АДРЕСА_1 ; зобов`язати відповідача зареєструвати за позивачем право власності на земельну ділянку, площею 0,1000 га будинком з кадастровим номером 2121210100:00:010:0171; категорія земель: для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .
Перевіривши матеріали позовної заяви, вважаю, що у відкритті провадження по справі необхідно відмовити, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.2ст.19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
За правиламист. 1 КАС Україницей Кодекс визначає юрисдикцію, повноваження адміністративних судів, встановлює порядок здійснення судочинства в адміністративних судах.
Відповідно до ч. 1ст. 2 КАС Українизавданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з ч. 1ст. 4 КАС Україниадміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.
Публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи;
Статтею 19 КАС Українипередбачено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
З питання юрисдикції справ, у яких оскаржуються рішення реєстраційної служби, Пленум Вищого адміністративного суду України згідно із пунктом 8 постанови «Про окремі питання юрисдикції адміністративних судів» від 20 травня 2013 року № 8 надав наступні роз`яснення: відповідно до абзацу другого частини першоїстатті 2 Закону України від 1 липня 2004 року № 1952-IV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»(далі - Закон № 1952-IV) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. За змістомстатті 9Законудержавний реєстратор є державним службовцем, крім випадку, коли державним реєстратором є нотаріус.
Повноваження державного реєстратора, передбачені цимЗаконом, з видачі та прийому документів можуть виконувати посадові особи органів місцевого самоврядування, адміністратори центрів надання адміністративних послуг, нотаріуси.
Відповідно до частини другоїстатті 30 цього Законудії або бездіяльність державного реєстратора, державного кадастрового реєстратора, нотаріуса, державного виконавця можуть бути оскаржені до суду. Суди повинні мати на увазі, що під діями також слід розуміти рішення, прийняті зазначеними суб`єктами владних повноважень з питань реєстрації.
Спори, які виникають у цих відносинах, підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства.
Згідно зст.19 ЦПК Українисуди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Як вбачається з матеріалів справи позивач в даному позові оскаржує дії державного реєстратора, який реалізує функції державної реєстрації майнових прав, у відповідності до положень ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Таким чином, у даній справі дослідженню будуть підлягати виключно владні, управлінські рішення та дії державного реєстратора як суб`єа владних повноважень, а тому даний спір є публічно-правовим та підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства.
За правилами п. 1 ч. 1ст. 186 ЦПК Українисуддя відмовляє у відкритті провадження у справі, зокрема, якщо заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Керуючись ст.4,ч.1ст.19, ст. ст.186,353,354 ЦПК України, -
У Х В А Л И В :
У відкритті провадження по цивільній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Діджи Фінанс до державного реєстратора Тячівської міської ради Закарпатської області Лазар Діани Василівни, третя особа без самостійних вимог: ОСОБА_1 , про визнання дії державного реєстратора неправомірними та зобов`язання зареєструвати право власності - відмовити.
Роз`яснити позивачу, що справа за його позовом підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.
Повернути позивачу позовні матеріали.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Закарпатського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги в п`ятнадцятиденний строк з дня проголошення ухвали.
Суддя Т. Ю. Левко
Суд | Виноградівський районний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2024 |
Оприлюднено | 12.08.2024 |
Номер документу | 120903163 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Інші справи позовного провадження |
Цивільне
Виноградівський районний суд Закарпатської області
Левко Т. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні