Справа № 761/34594/23
Провадження № 3/761/158/2024
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 липня 2024 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Хардіна О.П., за участю представника особи, відносно якої складено протокол про притягнення до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 - адвоката Наїдка Л.В., представника Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України Григораша Д.І., розглянувши матеріали, які надійшли від Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, працюючої на посаді директора ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД», зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,
В С Т А Н О В И В:
Згідно протоколу про порушення митних правил №0102/126000/23 від 26.07.2023 року, 06.01.2023 до сектору митного оформлення №1 митного поста «Ізмаїл» Одеської митниці відповідно до митного режиму експорт подано періодичну митну декларацію типу ЕК 10 РР № UA500530/2023/000162 для проведення митного контролю та митного оформлення товару: «зерно кукурудзи 3го класу, не насіннєве, українського походження, врожаю 2021 та/або 2022 року», загальною вагою 7 700 000 кг., загальною вартістю 39 270 000 гривень.
Відповідно до періодичної митної декларації від 06.01.2023 № UA500530/2023/000162 відправник товару - ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» (пр-т Григоренка Петра, буд. 39-Б, кв. (офіс) 132, м. Київ, 02141, код ЄДРПОУ 44591316), одержувач - «Equitex Trade Kft» (1011 Budapest, Szilagyi Dezco ter 1.2 em, Hungary/Угорщина). В якості підстави для здійснення митного оформлення був наданий контракт від 20.12.2022 № LST201222-02CIS, укладений ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» в особі директора ОСОБА_1 з компанією «Equitex Trade Kft» (Hungary) в особі директора ОСОБА_2 та додаткова угода від 06.01.2023 № 1 до контракту № LST201222-02CIS від 20.12.2022 укладена ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» в особі директора ОСОБА_1 з компанією «Equitex Trade Kft» (Hungary) в особі директора ОСОБА_2.
Декларування товару здійснювалось митним брокером: ТОВ «ОМЕГА 3» (вул. Польська, буд.18, м. Одеса, 65026, код ЄДРПОУ 43055545) на підставі договору про надання брокерських послуг від 20.12.2022 № МБП/2022-024, укладеного з ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» (пр-т П. Григоренка, буд. 39-Б, кв. (офіс) 132, м. Київ, 02141, код ЄДРПОУ 44591316), відповідно до ст. 417 Митного кодексу України.
Агент з митного оформлення ТОВ «ОМЕГА 3» ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) в межах повноважень, наданих ст. 417 Митного кодексу України, подала до митного оформлення митну декларацію та документи, зазначені в графі 44.
Відповідно до пункту 4.8 розділу 4 «Відповідальність сторін» договору від 20.12.2022 № МБП/2022-024 «Клієнт» (ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» в особі ОСОБА_1 ) несе перед «Брокером» та державними органами усю відповідальність, включаючи майнову, за правильність заявлених для митного оформлення даних, у тому числі вартості вантажів.
Товар вивозився за межі митної території України морськими суднами «BARGE 71202», «BARGE PZ-15801», «BARGE PZ 00012», «WESTLAND», «BARGE HJD 6», «BARGE HJD 2», «ASTRID» та «BARGE 103» на підставі зовнішньоекономічного контракту від 20.12.2022 № LST201222-02CIS, укладеного ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44591316), в особі директора ОСОБА_1 , з компанією «Equitex Trade Kft» (Szilagyi Dezco ter 1.2 em., 1011 Budapest, Hungary) та додаткової угоди від 06.01.2023 № 1 до контракту № LST201222-02CIS від 20.12.2022 укладеної ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» в особі директора ОСОБА_1 з компанією «Equitex Trade Kft» (Hungary) в особі директора ОСОБА_2 .
Вказали, що відповідно до вимог ст. 261 Митного кодексу України, на виконання умов договору про надання брокерських послуг від 20.12.2022 № МБП/2022-024, укладеного ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» з митним брокером - ТОВ «ОМЕГА 3», агентом з митного оформлення ОСОБА_3 до сектору митного оформлення №1 митного поста «Ізмаїл» Одеської митниці подані наступні додаткові митні декларації типу ЕК 10 ДР: № UA500530/2023/000591 від 21.01.2023 на товар: «зерно кукурудзи 3го класу, не насіннєве, українського походження, врожаю 2022 року», вагою 519 270 кг., вартістю 2 648 277 гривень, відправник - ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44591316); № UA500530/2023/000592 від 21.01.2023 на товар: «зерно кукурудзи 3го класу, не насіннєве, українського походження, врожаю 2022 року», вагою 864 200 кг., вартістю 4 407 420 гривень, відправник - ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44591316); № UA500530/2023/000593 від 21.01.2023 на товар: «зерно кукурудзи 3го класу, не насіннєве, українського походження, врожаю 2022 року», вагою 1 257 290 кг., вартістю 6 412 179 гривень, відправник - ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44591316); № UA500530/2023/000594 від 21.01.2023 на товар: «зерно кукурудзи 3го класу, не насіннєве, українського походження, врожаю 2022 року», вагою 677 780 кг., вартістю 3 456 678 гривень, відправник - ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44591316); № UA500530/2023/000698 від 24.01.2023 на товар: «зерно кукурудзи 3го класу, не насіннєве, українського походження, врожаю 2022 року», вагою 979 130 кг., вартістю 4 993 563 гривень, відправник - ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44591316); № UA500530/2023/000700 від 24.01.2023 на товар: «зерно кукурудзи 3го класу, не насіннєве, українського походження, врожаю 2022 року», вагою 840 360 кг., вартістю 4 285 836 гривень, відправник - ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44591316); № UA500530/2023/000752 від 25.01.2023 на товар: «зерно кукурудзи 3го класу, не насіннєве, українського походження, врожаю 2022 року», вагою 1 117 540 кг., вартістю 5 699 454 гривень, відправник - ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44591316); № UA500530/2023/000753 від 25.01.2023 на товар: «зерно кукурудзи 3го класу, не насіннєве, українського походження, врожаю 2022 року», вагою 679 480 кг., вартістю 3 465 348 гривень, відправник - ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44591316).
Разом з вказаними митними деклараціями, в якості підстави для митного оформлення товарів подані наступні документи: зовнішньоекономічний контракт від 20.12.2022 № LST201222-02CIS, укладений ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» в особі директора ОСОБА_1 з компанією «Equitex Trade Kft» (Hungary) в особі директора ОСОБА_2 ; додаткова угода від 06.01.2023 № 1 до контракту № LST201222-02CIS від 20.12.2022 укладена ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» в особі директора ОСОБА_1 з компанією «Equitex Trade Kft» (Hungary) в особі директора ОСОБА_2 ; рахунок-фактура від 20.01.2023 № 1, виставлений директором ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» ОСОБА_1 для компанії - покупця «Equitex Trade Kft» (Hungary) на суму 2 648 277 грн.; рахунок-фактура від 20.01.2023 № 2, виставлений директором ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» ОСОБА_1 для компанії - покупця «Equitex Trade Kft» (Hungary) на суму 4 407 420 грн.; рахунок-фактура від 20.01.2023 № 3, виставлений директором ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» ОСОБА_1 для компанії - покупця «Equitex Trade Kft» (Hungary) на суму 6 412 179 грн.; рахунок-фактура від 20.01.2023 № 4, виставлений директором ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» ОСОБА_1 для компанії - покупця «Equitex Trade Kft» (Hungary) на суму 3 456 678 грн.; рахунок-фактура від 20.01.2023 № 1, виставлений директором ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» ОСОБА_1 для компанії - покупця «Equitex Trade Kft» (Hungary) на суму 4 993 563 грн.; рахунок-фактура від 20.01.2023 № 2, виставлений директором ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» ОСОБА_1 для компанії - покупця «Equitex Trade Kft» (Hungary) на суму 4 285 836 грн.; рахунок-фактура від 23.01.2023 № 1, виставлений директором ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» ОСОБА_1 для компанії - покупця «Equitex Trade Kft» (Hungary) на суму 5 699 454 грн.; рахунок-фактура від 23.01.2023 № 2, виставлений директором ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» ОСОБА_1 для компанії - покупця «Equitex Trade Kft» (Hungary) на суму 3 465 348 грн.; коносаменти: від 12.01.2023 № 5; від 13.01.2023 № 5; від 10.01.2023 № 3, від 09.01.2023 № 5, від 15.01.2023 № 3, від 17.01.2023 № 3, від 18.01.2023 № 4, від 20.01.2023 № 3 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в гр. 44 МД.
Координаційно-моніторинговою митницею під час здійснення перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при вивезенні за межі митної території України сільськогосподарської продукції ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44591316) встановлено, що згідно загальнодоступної інформації, розміщеної в публічних реєстрах Міністерства Юстиції Угорщини, за посиланням «https://www.e-cegjegyzek.hu/?cegadatlap/0109325261/TaroltCegkivonat», компанія «Equitex Trade Kft» (реєстраційний номер компанії Cg.01-09-325261), з якою у ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44591316) укладений зовнішньоекономічний контракт від 20.12.2022 № LST201222-02CIS, знаходиться в стані «ліквідації», відповідно не може здійснювати зовнішньоекономічну діяльність, в тому числі і укладати з українським товариством будь-які договори на продаж/придбання того чи іншого товару.
20.03.2023 Координаційно-моніторингова митниця з метою перевірки вказаної інформації направила запит до Департаменту міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України щодо встановлення факту реєстрації та здійснення фінансово-господарської діяльності компанії-нерезидента «Equitex Trade Kft» (Budapest, Szilagyi Dezco ter 1.2 em, Hungary) на території Угорщини, а також щодо осіб, які її очолюють, вид діяльності, статус та дату її реєстрації/ліквідації.
24.04.2023 на адресу Координаційно-моніторингової митниці надійшов лист від Департаменту міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України № 3382/23/8541 з копією відповіді НЦБ Інтерполу в Угорщині.
Відповідно до відповіді НЦБ Інтерполу в Угорщині, компанія «Equitex Trade Kft» (Hungary) раніше була зареєстрована на території Угорщини, проте 08.12.2022 її було ліквідовано. Керівником компанії «Equitex Trade Kft» (Hungary) в період з 31.05.2018 по 08.12.2022 був ОСОБА_2 .
Зазначили, що за результатом здійсненої митницею перевірки встановлено, що станом на день укладання контракту від 20.12.2022 № LST201222-02CIS та додаткової угоди від 06.01.2023 № 1 до контракту № LST201222-02CIS від 20.12.2022, процес ліквідації компанії «Equitex Trade Kft» (Hungary) завершено, тобто ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44591316) в особі директора ОСОБА_1 укладено контракт від 20.12.2022 № LST201222-02CIS та додаткову угоду від 06.01.2023 № 1 до контракту № LST201222-02CIS від 20.12.2022. з компанією, яка не здатна до такого укладання та, відповідно, не може бути одержувачем товару.
Згідно з п. 6 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 р. № 8 судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Встановлено, що товар «зерно кукурудзи 3го класу, не насіннєве, українського походження, врожаю 2022 року», загальною вагою 6 935 050 кг., загальною вартістю 35 368 755 грн., експортований до Румунії, митне оформлення якого здійснено за митними деклараціями від 21.01.2023 № UA500530/2023/000591, від 21.01.2023 № UA500530/2023/000592, від 21.01.2023 № UA500530/2023/000593, від 21.01.2023 № UA500530/2023/000594, від 24.01.2023 № UA500530/2023/000698, від 24.01.2023 № UA500530/2023/000700, від 25.01.2023 № UA500530/2023/000752, від 25.01.2023 № UA500530/2023/000753 та переміщений через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості.
З облікової карти суб`єкта зовнішньої діяльності та АІС «Податковий блок» вбачається, що на момент переміщення вказаних товарів через митний кордон України ОСОБА_1 перебувала на посаді директора ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44591316).
Таким чином, вважають дії директора ТОВ «ЛЕОН-САН ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44591316) ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів «зерно кукурудзи 3го класу, не насіннєве, українського походження, врожаю 2022 року» загальною вартістю 35 368 755 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товару.
Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил бази даних ЄАІС Держмитслужби та АСМО «Інспектор», гр. ОСОБА_1 протягом 2022-2023 років не притягувалася до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.
Вказали в протоколі, що зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, відповідальність за які передбачена ч.1 ст.483 Митного кодексу України.
В судовому засіданні представник Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України Григораш Д.І. просив визнати ОСОБА_1 винною з підстав, зазначених у протоколі, та застосувати до неї адміністративне стягнення, встановлене санкцією ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
В судовому засіданні представник особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвокат Наїдка Л.В. заперечував щодо притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , зазначивши, що в діях ОСОБА_1 відсутні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст.483 Митного кодексу України, а тому просив закрити провадження у справі на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП. Адвокат Наїдко Т.І. просив врахувати, що у справі відсутні належні та допустимі докази, що ОСОБА_1 умисно вчинила дії, що порушують діюче законодавство, тобто усвідомлювала протиправний характер своєї дії, передбачала її шкідливий наслідок і бажала настання їх наслідків, не надано.
Також зазначив, що з відповіді НЦБ Інтерполу в Угорщині, також з наданого митницею скріншоту не вбачається за можливе встановити дату опублікування інформації про ліквідацію Equitex Trade Kft.
При цьому, зауважив, що виходячи зі змісту інформації про юридичних осіб та електронної реєстрації юридичних осіб, яка була долучена відповіді НЦБ Інтерполу в Угорщині, по деяким позиціям зазначається конкретна дата опублікування інформації про внесення відомостей про Equitex Trade Kft.
Таким чином, вважає, що встановити дату опублікування інформації про ліквідацію Equitex Trade Kft, а відтак можливість ОСОБА_1 самостійно дізнатися про ліквідацію даної компанії при укладання контактів та здійснення поставки товару не вбачається за можливе за наявними в матеріалах справи доказами.
Крім того вказав, що протокол про порушення митних правил, та інші докази які містяться в матеріалах справи, не дають підстави стверджувати, що митними органами досліджувалося питання наявності у ОСОБА_1 суб`єктивної сторони у формі прямого умислу на переміщення товару через митний кордон України товарів з використанням при цьому документів, які є підробленими чи одержані незаконним шляхом або містять неправдиві дані.
В даному випадку митним органом не доведено, що декларантом було подано документи, які він отримав незаконним шляхом або ж є підробленими.
Митними органами не досліджувалося, чи було відомо ОСОБА_1 про ліквідацію Equitex Trade Kft, чи могла вона самостійно дізнатися дану інформацію з публічних джерел.
Таким чином, у матеріалах справи відсутні будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 вчинила протиправні дії та має нести відповідальність за дані, що містяться у товаросупровідних документах на переміщення товарів на територію України, тобто за дії, що були спрямовані на приховування від митного контролю та які б утворювали об`єктивну та суб`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Заслухавши доводи представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвоката Наїдка Л.В., представника Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України Григораша Д.І., дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд дійшов висновку про таке.
Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, через митний кордон України і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
За змістом ст.483 МК України об`єктивна сторона складу даного правопорушення характеризується діями, що направлені на переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Положеннями даної норми переміщення предметів із приховуванням від митного контролю може здійснюватися, у тому числі, шляхом подання до митного органу України, як підстави для їх переміщення, документів, які містять неправдиві дані щодо товарів, підроблених документів.
Відповідно до ч. 1 ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративно правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно до роз`яснень, наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005р. № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.
Пунктом 6 Постанови зазначено, що судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвiл митного органу на пропуск товарiв через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларацiя, контракт, коносамент, лiцензiя, квота, товаросупровiднi документи, дозвiл вiдповiдних державних органів.
Згідно з п. 4 постанови судам необхідно враховувати, що документами, що містять неправдиві данi, є, зокрема, такi, в яких вiдомостi щодо сутi угоди, найменування, асортименту, ваги, кiлькостi чи вартостi товарiв, а також їх вiдправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезенi чи в яку перемiщуються, не вiдповiдають дійсності.
Частиною 1 ст. 489 МК України визначено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з правилами ст.257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Диспозиція ст. 483 МК України містить вичерпний перелік відомостей, за неправдивість яких передбачена відповідальність.
Проте митний орган передчасно та безпідставно прийшов до висновку про порушення, не надавши беззаперечних доказів вчинення дій ОСОБА_1 , що мають ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
Так, суб`єктивна сторона для кваліфікації дій за ст. 483 МК України характеризується умисною формою вини. Проте достовірних даних про наявність суб`єктивної сторони в діях ОСОБА_1 як складової адміністративного правопорушення, матеріали справи не містять.
Відповідно до ст. 62 Конституції України, вина особи, яка притягується до відповідальності, має бути доведена належним чином, а не ґрунтуватися на припущеннях. При цьому, ЄСПЛ у справі «Аллене де Рібермон проти Франції» підкреслив, що сфера застосування принципу презумпції невинуватості є значно ширшою: він обов`язковий не лише для кримінального суду, який вирішує питання про обґрунтованість обвинувачення, а й для всіх інших органів держави.
Верховний Суд України у п.39 своєї постанови від 08 липня 2020р. у справі №463/1352/16-а (провадження №К/9901/21241/18) зазначив, що у силу принципу презумпції невинуватості, що підлягає застосуванню у справах про адміністративні правопорушення, всі сумніви щодо події порушення та винності особи, що притягується до відповідальності, тлумачаться на її користь. Недоведені подія та вина особи мають бути прирівняні до доведеної невинуватості цієї особи.
Всупереч вимогам ст.486 Митного кодексу України, провадження у справі про порушення митних правил здійснено неповно та без об`єктивного з`ясування всіх обставин. Уповноваженою особою митного органу не встановлено достовірних беззаперечних фактичних даних в підтвердження ознак як об`єктивного, так і суб`єктивного складу адміністративного правопорушення: вчинення ОСОБА_1 умисних дій, спрямованих на переміщення товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, тобто порушення митних правил, передбачених ст. 483 МК України.
Так судом встановлено, що протокол про порушення митних правил, та інші докази, які містяться в матеріалах справи не дають підстави стверджувати, що митними органами досліджувалося питання наявності у ОСОБА_1 суб`єктивної сторони у формі прямого умислу на переміщення товару через митний кордон України товарів з використанням при цьому документів, які є підробленими чи одержані незаконним шляхом, або містять неправдиві дані.
Крім того, в даному випадку митним органом не доведено, що декларантом було подано документи, які він отримав незаконним шляхом або ж є підробленими.
При цьому митними органами не досліджувалося, чи було відомо ОСОБА_1 про ліквідацію Equitex Trade Kft, чи могла вона самостійно дізнатися дану інформацію з публічних джерел.
Переконливих фактичних даних, які б свідчили про умисне надання особою митним органам відомостей, які містяться в товаросупровідних документах на переміщення товарів на територію України, тобто за дії, що були спрямовані на приховування від митного контролю та які б утворювали об`єктивну та суб`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, суду не надано.
Згідно зі статтею 527 МК України, у справі про порушення митних правил митний орган або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з постанов, зокрема, про закриття провадження у справі.
Відповідно до ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення. Згідно з п.1 ст.247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
У відповідності із ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Враховуючи положення ст.6 Конвенції про захист людини і основоположних свобод, а також беручи до уваги висновки ЄСПЛ у справах «Малофаєва проти Росії», рішення від 30 травня 2013р., та «Карелін проти Росії», рішення від 20 вересня 2016р., ЄСПЛ серед іншого зазначив, що у випадку, коли викладена в протоколі фабула адміністративного правопорушення не відображає всіх істотних ознак складу правопорушення, суд не має права самостійно редагувати її, а так само не може відшукати докази на користь обвинувачення, оскільки це становитиме порушення права на захист (особа не може належним чином підготовитися до захисту) та принципу рівності сторін процесу (оскільки особа має захищатися від обвинувачення, яке підтримується не стороною обвинувачення, а фактично судом).
Частина 1 ст.7 КУпАП передбачає, що ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановленому законом.
Оцінюючи належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності суд приходить до висновку, що в суді не доведена наявність в діях особи об`єктивної та суб`єктивної сторони адміністративного правопорушення, умислу на порушення митних правил, передбачених законодавством. За таких обставин провадження у справі необхідно закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Керуючись ст. 33, ч. 1 ст. 483 МК України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 483 МК України - закрити у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення в діях ОСОБА_1 .
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення до Київського апеляційного суду через Шевченківський районний суд м. Києва.
Суддя О.П. Хардіна
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2024 |
Оприлюднено | 12.08.2024 |
Номер документу | 120911602 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Шевченківський районний суд міста Києва
Хардіна О. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні