Ухвала
від 09.08.2024 по справі 932/6102/24
БАБУШКІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Провадження 1кп/932/439/24

Справа 932/6102/24

У Х В А Л А

іменем УКРАЇНИ

06 серпня 2024 року Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

у складі:

головуючого-судді ОСОБА_1

при секретарі судового засідання ОСОБА_2

за участю:

прокурора ОСОБА_3

підозрюваного ОСОБА_4

розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в м.Дніпро клопотання прокурора відділу Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про звільнення від кримінальної відповідальності:

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м.Дніпропетровська, громадянина України, який мешкає за адресою: АДРЕСА_1 раніше не судимого,

який підозрюється у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.205-1 КК України,

ВСТАНОВИВ:

До Бабушкінськогорайсуду м.Дніпропетровськанадійшло клопотанняпро звільненнявід кримінальноївідповідальності ОСОБА_4 за вчиненнякримінального правопорушення,передбаченого ч.2ст.205-1КК України,на підставіст.49 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності.

У судовому засіданні прокурор підтримав клопотання і просив звільнити ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.205-1 КК України, на підставі ст.49 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності.

Підозрюваний ОСОБА_4 підтримав клопотання прокурора та просив його задовольнити, кримінальне провадження закрити на підставі ст. 49 КК України.

Вислухавши думку учасників судового провадження, суд вважає за можливе задовольнити клопотання прокурора та звільнити ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності із закриттям кримінального провадження з наступних підстав.

Відповідно до клопотання, згідно статті 42 Конституції України кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом.

У статті 55-1 Господарського кодексу України зазначені ознаки фіктивності, що дають підстави для звернення до суду про припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичною особою - підприємцем, в тому числі визнання реєстраційних документів недійсними, зокрема, якщо юридичну особу зареєстровано (перереєстровано) органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління підставним (неіснуючим), померлим, безвісти зниклим особам або таким особам, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження.

Відповідно ст. 56 Господарського кодексу України суб?єкт господарювання може бути утворений за рішенням власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу.

Статтею 57 Господарського кодексу України передбачено, установчими документами суб?єкта господарювання є рішення його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб?єкта господарювання. В установчих документах повинні бути зазначені найменування суб?єкта господарювання, мета і предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень, порядок формування майна, розподілу прибутків та збитків, умови його реорганізації та ліквідації, якщо інше не передбачено законом.

У засновницькому договорі засновники зобов?язуються утворити суб?єкт господарювання, визначають порядок спільної діяльності щодо його утворення, умови передачі йому свого майна, порядок розподілу прибутків і збитків, управління діяльністю суб?єкта господарювання та участі в ньому засновників, порядок вибуття та входження нових засновників, інші умови діяльності суб?єкта господарювання, які передбачені законом, а також порядок його реорганізації та ліквідації відповідно до закону. Статут суб?єкта господарювання повинен містити відомості про його найменування, мету і предмет діяльності, розмір і порядок утворення статутного та інших фондів, порядок розподілу прибутків і збитків, про органи управління і контролю, їх компетенцію, про умови реорганізації та ліквідації суб?єкта господарювання, а також інші відомості, пов?язані з особливостями організаційної форми суб?єкта господарювання, передбачені законодавством. Статут може містити й інші відомості, що не суперечать законодавству.

Згідно ст. 65 Господарського кодексу України управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів на основі поєднання прав власника щодо господарського використання свого майна і участі в управлінні трудового колективу. Власник здійснює свої права щодо управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи відповідно до статуту підприємства чи інших установчих документів.

Також статтею 88 Господарського кодексу України встановлено, що учасники господарського товариства зобов?язані вносити вклади (оплачувати акції) у розмірі, порядку та коштами (засобами), що передбачені установчими документами, відповідно до цього Кодексу та закону про господарські товариства.

Статтею 89 Господарського кодексу України передбачено, що управління діяльністю господарського товариства здійснюють його органи та посадові особи, склад і порядок обрання (призначення) яких визначається залежно від виду товариства.

Згідно зі ст. 81 Цивільного кодексу України юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу. Статтею 87 встановлено, що для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження.

Установчим документом товариства є затверджений учасниками статут або засновницький договір між учасниками, якщо інше не встановлено законом. Товариство, створене однією особою, діє на підставі статуту, затвердженого цією особою. Юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації.

Відповідно до ст. 89 Цивільного кодексу України юридична особа підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом.

Порушення встановленого законом порядку створення юридичної особи або невідповідність її установчих документів закону є підставою для відмови у державній реєстрації юридичної особи.

Одночасно статтею 4 Закону України «Про господарські товариства» визначено, що товариства з обмеженою відповідальністю створюються і діють на підставі установчого договору і статуту, їх установчі документи повинні містити відомості про вид товариства, предмет і цілі його діяльності, склад засновників та учасників, найменування та місцезнаходження, розмір та порядок утворення статутного фонду, порядок розподілу прибутків та збитків, склад та компетенцію органів товариства та порядок прийняття ними рішень, включаючи перелік питань, по яких необхідна кваліфікована більшість голосів, порядок внесення змін до установчих документів та порядок ліквідації і реорганізації товариства.

Відповідно до ст. 14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» чинного станом на час вчинення кримінального правопорушення, документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі. У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням.

Якщо документи подаються особисто, заявник пред?являє свій паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України, або паспортний документ іноземця, або посвідчення особи без громадянства, або посвідку на постійне або тимчасове проживання.

У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.

Згідно ч. 4 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв?язку з юридичною особою;

3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об?єднання, політичні партії;

4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;

5) відомості про керівні органи громадського формування (ім?я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв?язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;

6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов?язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;

7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;

8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;

9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов?язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;

10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов?язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;

11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування;

12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;

13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.

ОСОБА_4 у жовтні 2019 року, точну дату та час встановити не видалось можливим,

Перебуваючи м. Дніпро, отримав від невстановленої особи пропозицію за грошову винагороду стати засновником та керівником Товариства з обмеженою відповідальністю «АНТОФІН» (ЄДРПОУ 42093328, засновано 26.04.2019, далі - ТОВ «АНТОФІН») без мети здійснення підприємницької діяльності та безпосередньої участі у фінансово-господарській та управлінській діяльності підприємства, а також за вимогою цієї особи у визначений час підписати та подати необхідні документи щодо державної реєстрації змін відомостей про юридичну особу.

ОСОБА_4 прийняв вказану пропозицію та діючи умисно, з корисливих мотивів, вступив у змову з невстановленою особою на спільне вчинення кримінального правопорушення.

Згідно злочинному плану, ОСОБА_4 повинен надати невстановленій особі свої персональні дані та необхідні особисті документи (паспорт громадянина України, індивідуальний податковий номер) для виготовлення документів, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, та прибути у визначений час і місце для їх підписання та подання.

При цьому ОСОБА_4 не мав наміру здійснювати діяльність товариства як учасник та директор товариства, розумів, що вносить завідомо неправдиві відомості в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи.

Виконуючи свою роль у спільному вчиненні кримінального правопорушення, ОСОБА_4 у м. Дніпро в денний час, у жовтні 2019 року, більш точний час та місце не встановлено, передав невстановленій особі копію свого паспорта громадянина України, копію ідентифікаційного номеру платника податків для підготовки необхідних документів та надав згоду прибути до нотаріуса, офіс якого розташований за адресою: АДРЕСА_2 , для державної реєстрації змін відомостей про ТОВ «АНТОФІН».

Невстановлена особа, виконуючи свою роль у вчиненні злочину, використавши персональні дані ОСОБА_4 та копії його документів, склала від його імені та за його підписом документи, які подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, які містять завідомо неправдиві відомості, а саме:

- опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії від 25.10.2019, за підписом ОСОБА_4 , який містить завідомо неправдиві відомості про його дійсні наміри щодо подачі документів для проведення державної реєстрації змін ТОВ «АНТОФІН»;

- заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу від 25.10.2019, за підписом ОСОБА_4 , яка містить завідомо неправдиві відомості про включення до складу засновників ТОВ «АНТОФІН» ОСОБА_4 ;

- акт приймання-передачі частки у статутному капіталі від 15.10.2019 за підписом ОСОБА_4 , який містить завідомо неправдиві відомості щодо прийняття ним частки у статутному капіталі ТОВ «АНТОФІН», у розмірі 100%; що складає 8 000 грн;

- опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії від 28.10.2019, за підписом ОСОБА_4 , який містить завідомо неправдиві відомості про його дійсні наміри щодо подачі документів для проведення державної реєстрації змін ТОВ «АНТОФІН»;

- заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу від 25.10.2019, за підписом ОСОБА_4 , яка містить завідомо неправдиві відомості про зміну відомостей про засновників ТОВ «АНТОФІН»;

- рішення учасника ТОВ «АНТОФІН» від 25.10.2019 N? 25/10 за підписом ОСОБА_4 , яке містить завідомо неправдиві відомості щодо збільшення статутного капіталу та державну реєстрацію змін ТОВ «АНТОФІН»;

- опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії від 29.10.2019 за підписом ОСОБА_4 , який містить завідомо неправдиві відомості про його дійсні наміри щодо подачі документів для проведення державної реєстрації змін ТОВ «АНТОФІН»;

- заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу від 25.10.2019, за підписом ОСОБА_4 , яка містить завідомо неправдиві відомості про зміну видів економічної діяльності ТОВ «АНТОФІН»;

- рішення учасника ТОВ «АНТОФІН» від 25.10.2019 N? 25/10-1 за підписом ОСОБА_4 , яке містить завідомо неправдиві відомості щодо зміни керівництва товариства, зміни видів діяльності товариства, державної реєстрацію змін ТОВ «АНТОФІН».

Далі, ОСОБА_4 , виконуючи свою роль у сумісному вчиненні кримінального правопорушення, за вказівкою невстановленої особи, 25.10.2019 прибув до приватного нотаріуса, офіс якого розташований за адресою: АДРЕСА_2 , та діючи умисно з корисливих мотивів, розуміючи протиправний характер своїх дій, а саме: що він не отримував частки у статутному капіталі товариства, та не буде здійснювати керівництво товариством, вести від його імені господарську діяльність та бути його керівником, засвідчив своїм підписом наступні документи:

- опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії від 25.10.2019, за підписом ОСОБА_4 , який містить завідомо неправдиві відомості про його дійсні наміри щодо подачі документів ТОВ «АНТОФІН»;

- заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу від 25.10.2019, за підписом ОСОБА_4 , яка містить завідомо неправдиві відомості про включення до складу засновників ТОВ «АНТОФІН» ОСОБА_4 ;

- акт приймання-передачі частки у статутному капіталі від 15.10.2019 за підписом ОСОБА_4 , який містить завідомо неправдиві відомості прийняття ним частки у статутному капіталі ТОВ «АНТОФІН», у розмірі 100%; що складає 8 000 грн;

- опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії від 28.10.2019, за підписом ОСОБА_4 , який містить завідомо неправдиві відомості про його дійсні наміри щодо подачі документів для проведення державної реєстрації змін ТОВ «АНТОФІН»;

- заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу від 25.10.2019, за підписом ОСОБА_4 , яка містить завідомо неправдиві відомості про зміну відомостей про засновників ТОВ «АНТОФІН»;

- рішення учасника ТОВ «АНТОФІН» від 25.10.2019 N? 25/10 за підписом ОСОБА_4 , яке містить завідомо неправдиві відомості щодо збільшення статутного капіталу та державну реєстрацію змін ТОВ «АНТОФІН»;

- опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії від 29.10.2019 за підписом ОСОБА_4 , який містить завідомо неправдиві відомості про його дійсні наміри щодо подачі документів для проведення державної реєстрації змін ТОВ «АНТОФІН»;

- заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу від 25.10.2019, за підписом ОСОБА_4 , яка містить завідомо неправдиві відомості про зміну видів економічної діяльності ТОВ «АНТОФІН»;

- рішення учасника ТОВ «АНТОФІН» від 25.10.2019 N? 25/10-1 за підписом ОСОБА_4 , яке містить завідомо неправдиві відомості щодо зміни керівництва товариства, зміни видів діяльності товариства, державної реєстрацію змін ТОВ «АНТОФІН» Згідно зазначеному рішенню, яке містить завідомо неправдиві відомості, ОСОБА_4 призначений директором товариства.

Після підписання цих документів ОСОБА_4 отримав від невстановленої особи грошові кошти в сумі 1 000 грн.

Далі невстановлена досудовим розслідуванням особа, виконуючи свою роль у спільному вчиненні кримінального правопорушення, отримала від ОСОБА_4 зазначені документи та подала державному реєстратору для внесення відповідних змін у Державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

На підставі зазначених вище документів, до яких ОСОБА_4 внесено завідомо неправдиві відомості, 28.10.2019 та 29.10.2019 державним реєстратором проведено державну реєстрацію змін у Державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо ТОВ «АНТОФІН», а саме зареєстровано відомості, що керівником і кінцевим бенефіціаром вказаного товариства є ОСОБА_4 .

Вищевказані умисні дії ОСОБА_4 , які виразилися у внесенні в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, завідомо неправдивих відомостей, а також умисному поданні для проведення такої реєстрації документів, які містять завідомо неправдиві відомості, вчинені за попередньою змовою групою осіб, кваліфіковані за ч.2 ст.205-1 КК України.

ОСОБА_4 провину у інкримінованому йому кримінальному правопорушенні визнав повністю.

При цьому, в суді ОСОБА_4 зазначив, що розуміє наслідки звільнення від кримінальної відповідальності, що дане закриття є з нереабілітуючих обставин, просив суд закрити кримінальне провадження та звільнити його від кримінальної відповідальності зі спливом строків давності та наполягав на цьому.

Відповідно до ст.49 КК України особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення ним кримінального правопорушення і до дня набрання чинності вироком суду законної сили минули встановлені законом строки.

Матеріально-правовими підставами звільнення від кримінально відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності є закінчення встановлених ч.1 ст.49 КК України строків і відсутність обставин, що порушують їх перебіг (ч.ч.2-4 ст.49 КК України).

Процесуально-правовими підставами звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку з закінченням строків давності є виключно згода обвинуваченого на таке звільнення від кримінальної відповідальності.

Як вбачаєтьсяз матеріалівкримінального провадження, ОСОБА_4 раніше докримінальної відповідальностіне притягувався,за періодпроведення досудовогослідства тасудового розглядудо кримінальноївідповідальності завчинення іншихзлочинів також непритягувався, у розшуку не перебував.

ОСОБА_4 обвинувачується ускоєнні кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.2ст.205-1КК України.

При цьому, на час розгляду клопотання, стаття ч.2ст.205-1КК України викладена в іншій редакції, що значно посилює кримінальну відповідальність та погіршує становище особи.

Однак, відповідно до ч.4 ст. 5 КК України, якщо після вчинення особою діяння, передбаченого цим Кодексом, закон про кримінальну відповідальність змінювався кілька разів, зворотну дію в часі має той закон, що скасовує кримінальну протиправність діяння, пом`якшує кримінальну відповідальність або іншим чином поліпшує становище особи.

Таким чином, суд вважає за необхідне при розгляді клопотання прокурора, застосувати положення статті 49 КК України, які діяли на час скоєння інкримінованого обвинуваченому кримінального правопорушення, оскільки останні пом`якшують кримінальну відповідальність обвинуваченого.

Відповідно до статті 12 КК України, що діяла на час вчинення обвинуваченим кримінального правопорушення, злочин за ч.2 ст. 205-1 КК України відноситься до злочинів невеликої тяжкості.

З часу вчинення вказаного кримінального правопорушення минуло більше трьох років, а отже відповідно до п.2 ч.1 ст.49 КК України(в редакції Закону № 1183 VII від 08.04.2014) ОСОБА_4 не може бути притягнуто до кримінальної відповідальності за ч.2 ст.205-1 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності.

На підставі вищевикладеного, суд вважає необхідним клопотання прокурора задовольнити та звільнити ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності за ч.2 ст.205-1 КК України, а кримінальне провадження щодо нього закрити, у зв`язку із закінченням строків давності.

Керуючись ст.ст.284, 285, 286, 314, 376 КПК України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання прокурора відділу Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про звільнення від кримінальної відповідальності підозрюваного ОСОБА_4 задовольнити.

Звільнити ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності зач.2 ст.205-1КК України, на підставі ч.1 ст.49 КК України (в редакції Закону № 1183 VII від 08.04.2014), у зв`язку із закінченням строку давності притягнення до кримінальної відповідальності.

Кримінальне провадження№72024000120000034 від 05.07.2024за обвинуваченням ОСОБА_4 увчиненні кримінальногоправопорушення,передбаченогоч.2 ст.205-1КК України - закрити.

Ухвала може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду протягом семи днів з дня її оголошення через Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська.

Суддя

Бабушкінського районногосуду

м.Дніпропетровська ОСОБА_1

СудБабушкінський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення09.08.2024
Оприлюднено12.08.2024
Номер документу120916688
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері господарської діяльності Підроблення документів, які подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи та фізичних осіб - підприємців

Судовий реєстр по справі —932/6102/24

Ухвала від 09.08.2024

Кримінальне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Татарчук Л. О.

Ухвала від 06.08.2024

Кримінальне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Татарчук Л. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні