Справа №295/4983/24
3/295/1610/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09.08.2024 року м. Житомир
Богунський районний суд м. Житомира
у складі:
головуючого-судді Костенко С.М.
секретаря судового
засідання Янчук А.Ю.
представника
митниці Кондратюка А.В.
адвоката Грицай І.О.
розглянув у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Житомирі справу про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 483 ч.1 МК України, громадянку України, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженку Житомирська обл., м. Коростень, місце роботи: керівник Виробничо-комерційного приватного підприємства «МЕЛЮК І КО», зареєстровану та проживаючу АДРЕСА_1 ; і. код НОМЕР_1 , -
в с т а н о в и в :
12 січня 2024 року до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Коростень» Житомирської митниці декларантом ФОП ОСОБА_3 (код ПП: НОМЕР_3), АДРЕСА_4) ОСОБА_3 подано ЕМД типу ЕК10АА, якій присвоєно номер № 24UA101070000145U3 (далі - ЕМД) на товар (гр. 31): пиломатеріали необрізні (дуб)/Unedged sawn timber (oak), 52х140-440х3000мм - 17,460 м3, пачки, з прокладками товщиною 10-15 мм через кожен ряд, перетягнуті стрічкою з поліпропіленової тканини та розміщені на дерев`яних брусках (пакувальний матеріал входить у вартість товару) та товаросупровідні документи на вказаний товар: інвойс № 24/8 від 12.01.2024, автотранспортна накладна СМR від 12.01.2024 № 742855, зовнішньо-економічний контракт від 27.12.2023 № 2712/1, укладений та підписаний керівником Виробничо-комерційного приватного підприємства «МЕЛЮК І КО» в особі керівника ОСОБА_2 , доповнення до зовнішньо-економічного контракту від 27.12.2023 Специфікація № 2, пакувальний лист від 12.01.2024 № 24/8, сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 11.01.2024 № UA.20240111-000226, цифрові фотографії для ідентифікації товару.
Згідно товарно-супровідних документів та ЕМД № 24UA101070000145U3 відправник товару та особа, відповідальна за фінансове регулювання (графи 2, 9): Виробничо-комерційне приватне підприємства «МЕЛЮК І КО» 11501, Житомирська обл., м. Коростень, вул. Сосновського, буд. 62-А, Україна (код ЄДРПОУ: 30305946) одержувач/імпортер (графа 8) Firma Handlowo-Transportova ОСОБА_5, АДРЕСА_3 ; декларант/представник (графа 14) ФОП ОСОБА_3 (код ПП: НОМЕР_3, АДРЕСА_4), умови поставки (гр. 20) FCA - Korosten. Код товару у даній ЕМД (гр. 33) 4407919000, вага товару брутто/нетто (графи 35, 38) 22200 кг та 22100 кг відповідно; фактурна вартість товару (гр. 42) 5238,00 EUR, що за курсом Національного банку України станом на 12.01.2024, тобто на дату подачі до митного оформлення товару, становить 218639,36 грн.
Під час проведення перевірки вищезазначеної ЕМД АСУР згенеровано для виконання митні процедури за кодом 103-1 «Перевірка поданих товаросупровідних та товаротранспортних документів (в тому числі наданих на вимогу митного органу) та/або відомостей про них на предмет розбіжностей у відомостях, що зазначені у цих документах, митній декларації чи документах, що її заміщують, їх електронних копіях, розміщених в ЄАІС Держмитслужби», за кодом 203-1 «Проведення повного митного огляду - з розкриттям до 100 відсотків пакувальних місць та поглибленим обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації», за кодом 902-1 «Застосування ваговимірювальних пристроїв» та за кодом 911-1 «Забезпечення ідентифікації товарів та/або транспортних засобів шляхом здійснення цифрової фотозйомки»
Митний огляд розпочато 13.01.2024 та 16.01.2024 закінчено вказану процедуру. В ході проведення митного огляду встановлено, що задекларований товар знаходиться у вантажному відсіку причепу автомобіля. Здійснено повне вивантаження товару з проведенням заходів з перерахунку кількості вантажних місць, кількості одиниць пиломатеріалів (дошок) в вантажних місцях (пакетах) та забезпечено проведення вимірювання геометричних розмірів одиниць пиломатеріалів з використанням лінійної рулетки та електронного штангенциркуля. За результатами митного огляду встановлено, що в напівпричіп д.н.з. НОМЕР_2 завантажено пиломатеріали необрізні дубові в кількості 10 (десять) пакетів. Оглянуто всі пакети, здійснено замір геометричних розмірів кожної дошки та встановлено наступне: показники геометричних розмірів частини пиломатеріалів, їх кількість та об`єм, визначені під час огляду товарів та зафіксовані Актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 16 січня 2024 року № 24UA101070000145U3 - не відповідають розмірним показникам товару, заявленого у графі 31 митної декларації типу ЕК10АА № 24UA101070000145U3, у сертифікаті про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 11.01.2024 № UA.20240111-000226, в інвойсі № 24/8 від 12.01.2024 та в пакувальному листі від 12.01.2024 № 24/8. В зазначених документах та в графі 31 митної декларації заявлено пиломатеріали необрізні дубові, розміром 52 х 140-440 х 3000 мм, загальним об`ємом - 17,460 м3 (кубічних метрів), загальна кількість дошок становить 473 шт. (пакувальний лист від 12.01.2024 № 24/8). В той же час, виявлено 102 (сто дві) дошки необрізні дубові, що мають розмір за товщиною від 55 до 62 мм та довжиною від 3000 до 3080 мм, їх загальний об`єм за результатами вимірювання становить 4,08 м3 (кубічних метрів), орієнтовна вартість складає 51090,98 гривень. Таким чином, за результатами митного огляду встановлено, що виявлений товар з геометричними розмірами по товщині від 55 до 62 мм та довжині від 3000 до 3080 мм відсутній як такий, що дозволений за своїми розмірними показниками та об`ємом до вивезення з митної території України, не зазначений в сертифікаті про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 11.01.2024 № UA.20240111-000226, в графі 31 митної декларації та в товаросупровідних та комерційних документах.
Згідно ст. 3 Закону України «Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів» від 08.09.2005 №2860-IV реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлення з них пиломатеріалів допускається виключно за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів. Згідно пункту 6 Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 року №1260, відповідальність за достовірність інформації в поданих ним документах на оформлення Сертифікату несуть експортери.
Як зазначалось, за результатами митного огляду виявлено невідповідність в геометричних розмірах пиломатеріалів з заявленими геометричними розмірами 52 х 140 - 440 х 3000 мм, що завантажені в напівпричіп д.н.з. НОМЕР_2 до вивезення та вказані у Сертифікаті про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 11.01.2024 № UA.20240111-000226, що призвело до незаконного вивезення товару шляхом надання одним пиломатеріалам вигляду інших пиломатеріалів, зазначених у Сертифікаті.
16.01.2024 в рамках митного оформлення на електронну адресу декларанта ІНФОРМАЦІЯ_2, яка зазначена в графі 54, направлено повідомлення «Для вирішення питання щодо можливого складання протоколу про ПМП пропоную вам прибути до відділу митного оформлення №1 митного поста «Коростень» для надання письмових пояснень, щодо заявленого вами згідно даної ЕМД товару. У випадку неможливості з`явитись, пропонуємо вам направити на нашу адресу письмове пояснення у довільній формі, зазначивши якими документами керувались при декларуванні кількісних та якісних характеристик товару заявленого в митній декларації №24UA101070000145U3. Також вам необхідно повідомити, хто готував та підписував документи подані разом вищезазначеною ЕМД на товар пиломатеріали необрізні дубові, а саме: рахунок-фактура №24/8 від 12.01.2024, специфікація №2 від 27.12.2023 та зовнішньо-економічний контракт від 27.12.2023 № 2712/1. Додатково інформуємо, що у випадку неявки, або не надання пояснень, митницею буде прийнято рішення без вашої присутності та участі».
Громадянка України ОСОБА_2 , в особі керівника Виробничо-комерційного приватного підприємства «МЕЛЮК І КО», у своєму поясненні зазначила «що стосується замитнення мого товару пояснюю, що всі товаросупровідні документи готувала бухгалтерія підприємства, а я підписувала особисто, в тому числі інвойс № 24/8 від 12.01.2024, зовнішньо-економічний контракт від 27.12.2023 № 2712/1, доповнення до зовнішньо-економічного контракту від 27.12.2023 Специфікація № 2, пакувальний лист від 12.01.2024 № 24/8. Всі ці документи були підготовлені для надання митному брокеру з метою подання митної декларації до митного органу. Щодо невідповідності геометричних розмірів пиломатеріалів пояснюю, що дані щодо кількості, об`єму та розмірних показників товару, що завантажився в транспортний засіб були надані мастером виробництва в бухгалтерію, я тільки візувала особистим підписом. Прошу по можливості подати вірно заповнену митну декларацію з правильним пакетом документів. Наміру заявляти неправдиві відомості до митного оформлення я не мала. З правопорушенням згодна. Згідно статті 521 Митного кодексу України прошу розглянути питання щодо укладання зі мною мирової угоди». Відповідно до частини першої статті 246 Митного кодексу України метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.
Частиною восьмою статті 257 Митного кодексу України визначено, що митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється органами доходів і зборів на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться, зокрема, визначені пунктом 5 відомості, а саме а) найменування; б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); г) код товару згідно з УКТ ЗЕД; ґ) найменування країни походження товарів (за наявності); д) опис упаковки (кількість, вид); е) кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; є) фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення; з) відомості про уповноважені банки декларанта; и) статистична вартість товарів.
У відповідності до частини восьмої статті 264 Митного кодексу України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств. Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи. Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України: пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства; пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.
Відповідно до частини 1 статті 458 Митного кодексу України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Частиною першою статті 483 Митного кодексу України передбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості. Згідно з пунктом 5 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 № 8 (із змінами і доповненнями, внесеними Постановою Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 № 8), незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю (ст. 201 КК, ст. 352 МК) - це їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані.
Відповідно до п. 37 ст. 1 Митного кодексу України під спеціально виготовленим сховищем (тайником) треба розуміти сховище, виготовлене з метою незаконного переміщення товарів через митний кордон України, а також обладнані і пристосовані з цією ж метою конструктивні ємності та предмети, які попередньо піддавалися розбиранню, монтажу тощо. Використанням інших засобів чи способів, що утруднюють виявлення предметів, можуть визнаватися, зокрема, приховування останніх у валізах, одязі, взутті, головному вбранні, речах особистого користування, на тілі або в організмі людини чи тварини, а також надання одним предметам вигляду інших (зміна їхніх зовнішніх ознак - форми та стану, упаковки, ярликів, етикеток тощо). Судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаро-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів. Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності. Частиною 2 статті 459 Митного кодексу України встановлено, що суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Таким чином, в діях ОСОБА_4 вчинила дії, пов`язані з переміщенням через митний кордон України шляхом надання митному органу як підстави для переміщення товарів документів (інвойс № 24/8 від 12.01.2024, автотранспортна накладна CMR від 12.01.2024 № 742855, доовнення до зовнішньо-економічного контракуту від 27,12.2023 Спеціфікація № 2, пакувальний лист від 12.01.2024 № 24/8), що містять неправдиві відомості щодо геометричних розмірів частини товару.
В судовому засідання представник митниці просить визнати винною ОСОБА_2 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України та застосувати стягнення за санкцією статті, у вигляді штрафу з конфіскацією безпосередніх предметів порушення митних правил.
В судове засідання ОСОБА_4 не з`явилася, належним чином повідомлена про час та місце розгляду справи, із заявами та клопотаннями до суду не зверталася. Суд, за погодженням з учасниками судового провадження проводить судовий розгляд у відсутність ОСОБА_4 , за участю її захисника.
Захисник в судовому засіданні зазначила, що ОСОБА_2 помилково, під час переміщення через митний кордон товарів, подала до митного органу документи які містять невірні відомості щодо розмірів товару. При цьому, ОСОБА_2 умисно заявляти неправдиві відомості до митного органу не мала. Остання уклала мирову угоду з митним органом, одна її невиконання сталося з вини митного органу. Просить врахувати, що ОСОБА_2 вину визнала.
Заслухавши пояснення представника митниці, захисника, дослідивши матеріали справи, додаткові матеріали, суд приходить до наступного висновку.
Вина ОСОБА_2 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України підтверджується наступними доказами: протоколом про адміністративне адміністративне правопорушення № 0016/10100/24 від 16.01.2024; доповідною запискою від 18.01.2024; митною декларацією тиму ЕК10АА 24UA101070000145U3; товарно-транспортною накладною; комерційним інвойсом №24/8 від 12.01.2024; контрактом поставки №27/12/1 від 27.12.2023 та специфікацією до нього; пакувальним листом; довіреністю від 15.01.2024; договором доручення №8 від 26.04.2022; письмовими поясненнями ОСОБА_2 ; перепусткою №166; протоколом динамічного поосного зважування т/з від 13.01.2024; карткою відмови; актом проведення огляду від 13.01.2024;скріншотами; висновком експерта №142000/3301/0034 від 31.01.2024; мировою угодою укладеною між ОСОБА_2 та Житомирською митницею від 19.02.2024.
Таким чином, в діях керівника Виробничо-комерційного приватного підприємства «МЕЛЮК І КО» в особі керівника ОСОБА_2 є ознаки порушення митних правил, передбачені частиною 1 статті 483 Митного кодексу України, пов`язані з переміщенням через митний кордон України шляхом надання митному органу як підстави для переміщення товарів документів (інвойс № 24/8 від 12.01.2024, автотранспортна накладна СМR від 12.01.2024 № 742855, доповнення до зовнішньо-економічного контракту від 27.12.2023 Специфікація № 2, пакувальний лист від 12.01.2024 № 24/8), що містять неправдиві відомості щодо геометричних розмірів частини товару.
Враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь її вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують відповідальність, вчинення правопорушення вперше, а також суд враховує, що ОСОБА_2 , визнала свою вину, щиро розкаялася у вчиненому, погодилася на укладення мирової угоди, умови якої не виконано не з вини ОСОБА_2 відсутність обставин, що обтяжують відповідальність, суд приходить до висновку про накладення на ОСОБА_2 адміністративного стягнення у виді штрафу з конфіскацією безпосередніх предметів порушення митних правил.
Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення суддею постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.
Керуючись ст.ст. 483, 527-529 МК України, суд, -
п о с т а н о в и в :
ОСОБА_2 визнати винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 Митного кодексу України та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товарів - безпосереднього предмету порушення митних правил, що становить 25704 (двадцять п`ять тисяч сімсот чотири) гривні 00 коп., з конфіскацією безпосередніх предметів порушення митних правил: 102 (сто дві) дошки необрізні дубові, що мають розмір за товщиною від 55 до 62 мм та довжиною від 3000 до 3080 мм, їх загальний об`єм за результатами вимірювання становить 4,08 м3 (кубічних метрів).
Штраф стягнути на рахунок: (Отримувач Житомирська митниця, код отримувача (ЄДРПОУ) -44005610, МФО 899998, Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), р/р UA028999980355749089801466726, призначення платежу: справа про порушення митних правил №0016/10100/24, ОСОБА_2 .
Стягнути з ОСОБА_2 на користь держави в особі ДСА України судовий збір у розмірі 605, 60 грн. Отримувач коштів ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, Банк отримувача Казначейство України (ЕАП), Рахунок отримувача UA908999980313111256000026001, Код класифікації доходів бюджету 22030106.
Роз`яснити особі, щодо якої застосовано адміністративне стягнення, що відповідно до частини 1 статті 307 КУпАП штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через 15 (п`ятнадцять) днів з дня вручення йому копії постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніше як через п`ятнадять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Відповідно вимог ст. 308 КУпАП, у разі несплати правопорушеником штрафу у строк, встановлений ч.1 ст. 307 КУпАП, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника. У порядку примусового виконання про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу.
Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного суду через Богунський районний суд м. Житомира протягом 10 днів з дня її винесення.
Суддя С.М. Костенко
Постанова підлягає зверненню до виконання протягом трьох місяців з дня її винесення.
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2024 |
Оприлюднено | 12.08.2024 |
Номер документу | 120917578 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Богунський районний суд м. Житомира
Костенко С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні