Рішення
від 09.08.2024 по справі 420/17435/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/17435/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 серпня 2024 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Радчука А.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій (вул. Святослава Хороброго, 9-А, м. Київ, 03151, код ЄДРПОУ 08803498), ІНФОРМАЦІЯ_1 (в/ч НОМЕР_2 ) ( АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

До суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, ІНФОРМАЦІЯ_1 (в/ч НОМЕР_2 ), у якій позивач просить суд:

визнати протиправною бездіяльність Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій щодо неприйняття рішення про надання ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 Код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) статусу учасника бойових дій;

скасувати витяг з протоколу Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій від 07.12.2023 р., за № 107 в частині повернення документів ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 Код ЄДРПОУ НОМЕР_1 );

зобов`язати Північне Київське територіальне управління Національної гвардії України повернути матеріали стосовно ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 Код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) до Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій до повторного розгляду;

зобов`язати Комісію Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій надати ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 Код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) статус учасника бойових дій.

Адміністративний позов поданий за допомогою «Електронний суд».

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивач - ОСОБА_1 є громадянином України та приймав участь у відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації. На теперішній час, був демобілізований у зв`язку із сімейними обставинами.

Під час проходження служби у Збройних Силах України знаходився на посаді старшого солдата (моб.), номер обслуги 3 відділення 3 взводу оперативного призначення 5 роти оперативного призначення (на бронетранспортерах) 2 батальйону оперативного призначення військової частини Північного ОТО НГУ.

Як зазначено у позові, відповідно до довідки від 28.06.2023 р. № 91, позивач був залучений до заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях з 01.01.2023 по 08.01.2023, перебуваючи в смт Білогорівка Сєверодонецького району Луганської області. У зв`язку з викладеним, маючи право на отримання статусу «учасник бойових дій», позивач звернувся до ІНФОРМАЦІЯ_1 (в/ч НОМЕР_2 ) із відповідною заявою та документами, яка була прийнята 24.11.2023 р.

У подальшому на підставі адвокатського запиту від 22.03.2024 р., відповідачем була надана відповідь про те, що згідно рішення Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових від 07.12.2023 р., матеріали звернення були повернуті, витяг з протоколу № 107 від 07.12.2023 р., до ІНФОРМАЦІЯ_1 . Підставою повернення стало те, що стосовно ОСОБА_1 08.09.2022р. порушено кримінальне провадження № 42022131610000515 за ч.4 ст. 402 КК України, (непокора, вчинена в умовах воєнного стану або в бойовій обстановці). Матеріали будуть розглянути після прийняття правового рішення у кримінальному провадженні.

Вважаючи протиправною бездіяльність Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій щодо неприйняття рішення про надання ОСОБА_1 статусу учасника бойових дій та повернення документів згідно протоколу Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій від 07.12.2023 р. за № 107, позивач звернувся до суду з даним позовом.

У своїх доводах позивач посилається на таке.

Згідно ст. 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» визначено вичерпний перелік осіб, які можуть бути визнані учасниками бойових дій. Постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року №413 затверджено Порядок надання та позбавлення статусу учасника бойових дій. Абзацом 7 п.4 Порядку визначено, що підставою для надання особам статусу учасника бойових дій є документи про безпосереднє залучення до виконання завдань антитерористичної операції чи здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях в районах її проведення.

Позивач стверджує, що на розгляд Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій були направлені: - Довідка від 28.06.2023р. за № 91, видана командиром в/ч НОМЕР_4 ; - Витяг із наказу командира в/ч НОМЕР_4 від 27.02.2023р. за №183; - Копія акту про нещасний випадок (в тому числі поранення) від 30.03.2023р., № 35/23; - Копія акту розслідування нещасного випадку (в тому числі поранення), що стався 08.01.2023р.

Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06.11.2018 №887 затверджено «Положення про комісію Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, учасниками війни» (далі Положення №887). За цим Положенням, Комісія відмовляє в наданні статусу учасника бойових дій, учасника війни в разі: відсутності документів, що містять достатні підтвердні докази безпосереднього залучення до виконання завдань антитерористичної операції чи здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях в районах її проведення, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, або виконання бойового (службового) завдання із захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в умовах безпосереднього зіткнення та вогневого контакту з військовими формуваннями інших держав і незаконними збройними формуваннями і є підставою для надання статусу учасника бойових дій, учасника війни; виявлення факту підроблення документів, які є підставою для надання статусу учасника бойових дій, учасника війни, або надання недостовірних даних про особу; наявності обвинувального вироку суду, який набрав законної сили, за вчинення умисного тяжкого або особливо тяжкого злочину в період участі в антитерористичній операції чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, або під час виконання бойового (службового) завдання із захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в умовах безпосереднього зіткнення та вогневого контакту з військовими формуваннями інших держав і незаконними збройними формуваннями.

Проте, як стверджує позивач у позові, Комісією Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій прийнято рішення від 07.12.2023р., за № 107 у формі протоколу, про повернення документів військовослужбовця ОСОБА_1 , з підстав того, що порушено кримінальне провадження № 42022131610000515 за ч.4 ст. 402 КК України, (непокора, вчинена в умовах воєнного стану або в бойовій обстановці). При цьому жодних інших підстав для повернення документів на доопрацювання або відмови у наданні відповідного статусу, відповідачем не встановлено та не наведено.

Однак, посилання відповідача на наявність відносно ОСОБА_1 кримінального провадження, як на підставу для повернення документів щодо надання статусу учасника бойових дій для доопрацювання, на переконання позивача, є необґрунтованими, оскільки, як на момент подання позовної заяви, так і на момент вирішення відповідачем питання щодо надання позивачу статусу учасника бойових дій обвинувального вироку суду, який набрав законної сили, щодо ОСОБА_1 , за вчинення особою умисного тяжкого або особливо тяжкого злочину в період участі в антитерористичній операції чи здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, не було.

Таким чином, як вважає позивач, посилання відповідача на п.8-1 Порядку, як правову підставу прийняття рішення, є безпідставним.

Під час розгляду відповідачем документів позивача щодо надання статусу учасника бойових дій не було виявлено розбіжностей або неточностей у наданих документах, відповідач не приймав рішення про відмову у наданні статусу учасника бойових дій позивачу, а повернув документи на доопрацювання до в/ч НОМЕР_4 , що позивач вважає безпідставним.

У позові зазначено, що не приймаючи рішення за результатами розгляду документів для надання статусу учасника бойових дій, відповідач втручається у право заявника, що потребує судового захисту шляхом зобов`язання Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій надати ОСОБА_1 статус учасника бойових дій.

Щодо позовних вимог до ІНФОРМАЦІЯ_1 (в/ч НОМЕР_2 ) у позові вказано, що вимоги до нього ґрунтуються на обставинах знаходження матеріалів, які повинні були бути повернуті безпосередньо ОСОБА_1 , однак, цього не було зроблено, що унеможливлює надати їх на повторний розгляд. Тому позивач просить суд зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_2 повернути матеріали стосовно ОСОБА_1 до Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій до повторного розгляду.

Ухвалою суду від 10.06.2024 року відкрито провадження у справі порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України.

15.07.2024 року до суду надійшов відзив на позовну заяву від ІНФОРМАЦІЯ_1 (в/ч НОМЕР_2 ).

Відповідно до відзиву відповідач проти задоволення позову заперечує, посилаючись на те, що Північне Київське територіальне управління НГУ діяло виключно на підставі чинного законодавства України, у межах своїх повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, постановами Кабінету Міністрів України, наказами МВС України, при цьому не порушивши, а ні прав, а ні інтересів позивача. По суті спірних правовідносин щодо розгляду заяви ОСОБА_1 відповідач погоджується з позицією Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій.

З боку відповідача - Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій відзив до суду не надходив.

Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Інші заяви по суті справи учасниками справи також не надавались, додаткові докази не надходили.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України, справу розглянуто у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Дослідивши матеріали адміністративної справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, судом встановлено наступне.

Позивач ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , був мобілізований та проходив військову службу у Збройних Силах України у званні старшого солдата на посаді номер обслуги 3 відділення 3 взводу оперативного призначення 5 роти оперативного призначення (на бронетранспортерах) 2 батальйону оперативного призначення військової частини НОМЕР_4 ІНФОРМАЦІЯ_4 .

Згідно наявного у матеріалах справи Акту про нещасний випадок (у т.ч. поранення) від 30.03.2023 №35/23, затвердженого т.в.о. командира військової частини НОМЕР_4 , 08.01.2023 року зі старшим солдатом ОСОБА_1 в період проходження служби при виконанні службових обов`язків стався нещасний випадок (а.с. 23-24).

Як повідомлено у позові, на час звернення до суду позивач демобілізований у зв`язку із сімейними обставинами.

28.06.2023 року військовою частиною НОМЕР_4 Національної гвардії України за підписом командира видано ОСОБА_1 Довідку № 91 про безпосередню участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України (а.с. 19).

Згідно Довідки від 28.06.2023 року №91, у період з 01.01.2023 року по 08.01.2023 року ОСОБА_1 брав (брала) участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, перебуваючи в смт Білогорівка Сєверодонецького району Луганської області.

Підставою видачі довідки визначено: витяг з наказу командира в/ч НОМЕР_4 від 27.02.2023 №183; копія акту про нещасний випадок (у т.ч. поранення) від 30.03.2023 №35/23; копія акту розслідування по факту нещасного випадку (у т.ч. поранення), що стався 08.01.2023.

У Довідці від 28.06.2023 року №91 зазначено, що вона є підставою для надання особі статусу учасника бойових дій.

На підставі зазначеної довідки ОСОБА_1 звернувся до ІНФОРМАЦІЯ_1 із заявою про надання статусу учасника бойових дій та документами, яка була прийнята 24.11.2023 року.

Також у якості доказів участі у бойових діях позивачем надано до суду копію витягу з Наказу командира військової частини НОМЕР_4 ІНФОРМАЦІЯ_4 від 27.02.2023 року №183 «Про виплату додаткової винагороди військовослужбовцям військової частини та їх сім`ям під час дії воєнного стану за січень 2023 року», згідно якого старшому солдату ОСОБА_1 за 8 діб з 01 по 08 січня 2023 року призначено додаткову винагороду в розмірі 100000,00 грн. в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у забезпеченні здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації в Донецькій та Луганській областях під час безпосереднього перебування в районах ведення воєнних бойових дій (а.с. 15).

У відповідь на адвокатський запит представника позивача від 22.03.2024 року щодо надання інформації стосовно розгляду документів щодо надання статусу учасника бойових дій ОСОБА_1 , листом Головного управління Національної гвардії України від 28.03.2024 року вих. №27/10/1/5-Л-28-Лз повідомлено, що згідно з рішенням комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, учасниками війни (протокол від 07.12.2023 № 107) матеріали щодо надання статусу учасника бойових дій ОСОБА_1 повернуто до ІНФОРМАЦІЯ_1 у зв`язку з тим, що стосовно нього 08.09.2022 порушено кримінальне провадження №42022131610000515 за частиною четвертою статті 402 Кримінального кодексу України (непокора, вчинена в умовах воєнного стану або в бойовій обстановці). Матеріали будуть повторно розглянуті після прийняття правового рішення у кримінальному провадженні (а.с. 23).

З позову слідує, що оскільки матеріали заяви про надання статусу учасника бойових дій повернуті Комісією Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій до ІНФОРМАЦІЯ_1 , а не безпосередньо ОСОБА_1 , надати їх до суду та на повторний розгляд він невзмозі.

Вважаючи протиправною бездіяльність Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій щодо неприйняття рішення про надання ОСОБА_1 статусу учасника бойових дій та повернення документів згідно протоколу від 07.12.2023 року за № 107 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спірні правовідносини, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв`язку з виконанням ними конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, здійснює Закон України «Про військовий обов`язок і військову службу» від 25.03.1992 № 2232-XII, який також визначає загальні засади проходження в Україні військової служби.

За визначенням ч. 1 ст. 2 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України (за винятком випадків, визначених законом), іноземців та осіб без громадянства, пов`язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності. Час проходження військової служби зараховується громадянам України до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які проходять військову службу, є військовослужбовцями.

Порядок проходження військової служби, права та обов`язки військовослужбовців визначаються цим та іншими законами, відповідними положеннями про проходження військової служби, що затверджуються Президентом України, та іншими нормативно-правовими актами.

Статтею 3 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» визначено, що правовою основою військового обов`язку і військової служби є Конституція України, цей Закон, Закон України "Про оборону України", "Про Збройні Сили України", "Про мобілізаційну підготовку і мобілізацію", інші закони України, а також прийняті відповідно до них укази Президента України та інші нормативно-правові акти щодо забезпечення обороноздатності держави, виконання військового обов`язку, проходження військової служби, служби у військовому резерві та статусу військовослужбовців, а також міжнародні договори України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Стаття 40 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» визначає, що гарантії правового і соціального захисту громадян України, які виконують конституційний обов`язок щодо захисту Вітчизни, забезпечуються відповідно до законів України "Про Збройні Сили України", "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", "Про державні гарантії соціального захисту військовослужбовців, які звільняються із служби у зв`язку з реформуванням Збройних Сил України, та членів їхніх сімей" та іншими законами.

Закон України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22.10.1993 № 3551-XII визначає правовий статус ветеранів війни, забезпечує створення належних умов для їх життєзабезпечення, сприяє формуванню в суспільстві шанобливого ставлення до них (далі - у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до статті 1, Закон спрямований на захист ветеранів війни шляхом: створення належних умов для підтримання здоров`я та активного довголіття; організації соціального та інших видів обслуговування, зміцнення матеріально-технічної бази створених для цієї мети закладів і служб та підготовки відповідних спеціалістів; виконання цільових програм соціального і правового захисту ветеранів війни; надання пільг, переваг та соціальних гарантій у процесі трудової діяльності відповідно до професійної підготовки і з урахуванням стану здоров`я.

За визначенням статті 5 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», учасниками бойових дій є особи, які брали участь у виконанні бойових завдань по захисту Батьківщини у складі військових підрозділів, з`єднань, об`єднань всіх видів і родів військ Збройних Сил діючої армії (флоту), у партизанських загонах і підпіллі та інших формуваннях як у воєнний, так і у мирний час. Перелік підрозділів, що входили до складу діючої армії, та інших формувань визначається Кабінетом Міністрів України.

Стаття 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» визначає перелік осіб, які належать до учасників бойових дій.

Зокрема, відповідно до п.п. 19-20 ч. 1 ст. 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», учасниками бойових дій визнаються:

19) військовослужбовці (резервісти, військовозобов`язані, добровольці Сил територіальної оборони) Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, військовослужбовці військових прокуратур, особи рядового та начальницького складу підрозділів оперативного забезпечення зон проведення антитерористичної операції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, поліцейські, особи рядового, начальницького складу, військовослужбовці Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Державної пенітенціарної служби України, особи, які входили до складу добровольчого формування територіальної громади, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України;

Порядок надання статусу учасника бойових дій особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, категорії таких осіб та терміни їх участі (забезпечення проведення) в антитерористичній операції, у заходах із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, визначаються Кабінетом Міністрів України. Райони антитерористичної операції визначаються Кабінетом Міністрів України, а райони здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях - відповідно до Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України". Порядок позбавлення статусу учасника бойових дій осіб, зазначених в абзаці першому цього пункту, визначає Кабінет Міністрів України;

20) особи, які у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, брали безпосередню участь в антитерористичній операції, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, за умови, що в подальшому такі добровольчі формування були включені до складу Збройних Сил України, Міністерства внутрішніх справ України, Національної гвардії України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів.

Порядок надання статусу учасника бойових дій особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, категорії таких осіб, терміни їх участі в антитерористичній операції, а також райони антитерористичної операції визначаються Кабінетом Міністрів України. Порядок позбавлення статусу учасника бойових дій осіб, зазначених в абзаці першому цього пункту, визначає Кабінет Міністрів України.

Рішення про надання статусу учасника бойових дій особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, приймається міжвідомчою комісією, утвореною центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері соціального захисту ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей таких осіб і членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України.

Порядок надання статусу учасника бойових дій особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, категорії таких осіб, а також райони проведення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, визначаються Кабінетом Міністрів України. Порядок позбавлення статусу учасника бойових дій осіб, зазначених в абзаці першому цього пункту, визначає Кабінет Міністрів України.

Підставою для надання статусу учасника бойових дій особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, є довідка, видана командиром (начальником) військової частини (органу, підрозділу) Збройних Сил України, Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Служби безпеки України та інших утворених відповідно до закону військових формувань чи правоохоронних органів, у взаємодії з якими особа сама або у складі добровольчого формування брала безпосередню участь у здійсненні заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, про період участі у таких заходах.

Постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 р. № 413 затверджений Порядок надання та позбавлення статусу учасника бойових дій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України (надалі Порядок №413 у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно з пунктом 4 Порядку №413, підставою для надання особам статусу учасника бойових дій є такі документи про безпосереднє залучення до виконання завдань антитерористичної операції чи здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях в районах її проведення, заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України:

для осіб, які брали участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, - довідка за формою згідно з додатком 6.

Суд зазначає, що Додаток 6 до Порядку № 413 це Довідка про безпосередню участь особи у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.

Відповідно до пункту 5 Порядку №413, рішення про надання та позбавлення статусу учасника бойових дій приймається, зокрема, комісіями з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, утвореними в Міноборони, МВС, Мін`юсті, Національній поліції, Національній гвардії, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, Адміністрації Держприкордонслужби, Адміністрації Держспецтрансслужби, Офісі Генерального прокурора, Управлінні державної охорони, Адміністрації Держспецзв`язку, ДСНС, ДФС (далі - комісії), - стосовно осіб, зазначених в абзацах другому і третьому пункту 2 цього Порядку.

Відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», пункту 5 Порядку надання та позбавлення статусу учасника бойових дій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 413, пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 1996 року № 458 «Про комісії для розгляду питань, пов`язаних із встановленням статусу учасника війни, відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», наказом Міністерства внутрішніх справ України 06 листопада 2018 року № 887 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 листопада 2018 р. за № 1339/32791) затверджене Положення про комісію Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, учасниками війни (надалі - Положення №887).

Як передбачено пунктом 1 розділу II Положення №887, основними завданнями Комісії є розгляд питань, вивчення документів та прийняття рішень щодо надання особам статусу учасника бойових дій, учасника війни відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Відповідно до пункту 2 розділу II Положення №887, з метою забезпечення виконання покладених завдань Комісія має право:

1) вивчати довідки, документи та інші докази, надіслані начальниками територіальних управлінь, закладів вищої освіти, навчальних військових частин (центрів), баз, закладів охорони здоров`я та установ, командирами з`єднань, військових частин (підрозділів) Національної гвардії України (далі - командири (начальники) військових частин), іншими особами, визначеними чинним законодавством, чи подані особисто;

2) заслуховувати в разі потреби осіб, свідків, представників державних органів, громадських організацій, рад ветеранів;

3) подавати на розгляд міжвідомчої комісії з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій та виплати одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) або інвалідності волонтера і деяких інших категорій осіб відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (далі - міжвідомча комісія), яка утворюється Міністерством у справах ветеранів України, документи зі спірних питань, що потребують міжвідомчого врегулювання;

4) повертати документи командирам (начальникам) військових частин для доопрацювання;

5) приймати рішення про надання статусу учасника бойових дій, учасника війни;

6) приймати рішення про відмову в наданні статусу учасника бойових дій, учасника війни;

7) приймати рішення про позбавлення статусу учасника бойових дій, учасника війни;

8) повторно розглядати за рішенням командувача Національної гвардії України (особи, яка виконує його обов`язки) питання про надання статусу учасника бойових дій, учасника війни особам, яким було відмовлено в наданні такого статусу раніше.

Згідно пункту 3 розділу II Положення №887, Комісія приймає рішення щодо надання статусу учасника бойових дій, учасника війни в місячний строк з дня надходження документів (уточненої інформації).

Відповідно до пункту 4 розділу II Положення №887, Комісія відмовляє в наданні статусу учасника бойових дій, учасника війни в разі:

відсутності документів, що містять достатні підтвердні докази безпосереднього залучення до виконання завдань антитерористичної операції чи здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях в районах її проведення, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, або виконання бойового (службового) завдання із захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в умовах безпосереднього зіткнення та вогневого контакту з військовими формуваннями інших держав і незаконними збройними формуваннями і є підставою для надання статусу учасника бойових дій, учасника війни;

виявлення факту підроблення документів, які є підставою для надання статусу учасника бойових дій, учасника війни, або надання недостовірних даних про особу;

наявності обвинувального вироку суду, який набрав законної сили, за вчинення умисного тяжкого або особливо тяжкого злочину в період участі в антитерористичній операції чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, або під час виконання бойового (службового) завдання із захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в умовах безпосереднього зіткнення та вогневого контакту з військовими формуваннями інших держав і незаконними збройними формуваннями.

Розділ ІІІ Положення №887 передбачає надання особам статусу учасника бойових дій, учасника війни за участь в антитерористичній операції чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, або виконання бойового (службового) завдання із захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в умовах безпосереднього зіткнення та вогневого контакту з військовими формуваннями інших держав і незаконними збройними формуваннями.

Згідно пункту 1 розділу III Положення №887, Комісія приймає рішення щодо надання статусу учасника бойових дій на підставі документів, визначених пунктом 4 Порядку надання та позбавлення статусу учасника бойових дій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 413 або пунктом 4 Порядку надання та позбавлення статусу учасника бойових дій осіб, які виконували бойове (службове) завдання із захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в умовах безпосереднього зіткнення та вогневого контакту з військовими формуваннями інших держав і незаконними збройними формуваннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 березня 2020 року № 203.

Комісія у місячний строк інформує Міністерство у справах ветеранів України про осіб, яким надано статус учасника бойових дій (пункту 3 розділу III Положення №887).

Предметом спірних правовідносин є розгляд заяви позивача про надання статусу учасника бойових дій на підставі Довідки від 28.06.2023 року №91, виданої військовою частиною НОМЕР_4 Національної гвардії України за підписом командира, про безпосередню участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України (а.с. 19).

Згідно витягу з Протоколу №107 засідання комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, учасниками війни від 07.12.2023 року, за результатами розгляду документів про надання статусу учасника бойових дій відповідно до пункту 19 частини першої статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», на підставі таких документів, як Довідка від 28.06.2023 № 91, видана командиром в/ч НОМЕР_4 , Витяг із наказу командира в/ч НОМЕР_4 від 27.02.2023 № 183, Копія акту про нещасний випадок від 30.03.2023 № 35/23, Копія акту розслідування нещасного випадку (в тому числі поранення), що стався 08.01.2023, встановлено періоди та райони участі позивача у виконанні бойових завдань по захисту Батьківщини, а саме з 01.01.2023 по 08.01.2023 рр. в смт Білогорівка Сєвєродонецького району Луганської області (а.с.12).

Однак, рішенням Комісії вирішено: Повернути матеріали у зв`язку з тим, що стосовно ОСОБА_1 08.09.2022 порушено кримінальне провадження № 42022131610000515 за ч. 4 ст. 402 КК України (непокора, вчинена в умовах воєнного стану або в бойовій обстановці). Матеріали розглянути після прийняття правового рішення у кримінальному провадженні. Рішення прийнято одноголосно.

Надаючи оцінку правомірності рішенню комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, учасниками війни, оформленому протоколом №107 від 07.12.2023 року, у співставленні з фактичними обставинами справи та положеннями чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов наступного.

Як стверджує позивач у позові, на розгляд Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій були направлені такі документи:

- Довідка про участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, від 28.06.2023 року №91, видана командиром в/ч НОМЕР_4 ;

- Витяг із наказу командира в/ч НОМЕР_4 від 27.02.2023 року № 183 про виплату додаткової винагороди;

- Копія акту про нещасний випадок (в тому числі поранення) від 30.03.2023 року № 35/23;

- Копія акту розслідування нещасного випадку (в тому числі поранення), що стався 08.01.2023 року.

Вказані документи наявні у матеріалах справи та досліджені судом.

Згідно Довідки від 28.06.2023 року №91, у період з 01.01.2023 року по 08.01.2023 року ОСОБА_1 брав (брала) участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, перебуваючи в смт Білогорівка Сєверодонецького району Луганської області.

Підставою видачі довідки визначено: витяг з наказу командира в/ч НОМЕР_4 від 27.02.2023 №183; копія акту про нещасний випадок (у т.ч. поранення) від 30.03.2023 №35/23; копія акту розслідування по факту нещасного випадку (у т.ч. поранення), що стався 08.01.2023.

У Довідці від 28.06.2023 року №91 зазначено, що вона є підставою для надання особі статусу учасника бойових дій.

Також у якості доказів участі у бойових діях позивачем надано до суду копію витягу з Наказу командира військової частини НОМЕР_4 ІНФОРМАЦІЯ_4 від 27.02.2023 року №183, згідно якого старшому солдату ОСОБА_1 за 8 діб з 01 по 08 січня 2023 року виплачено додаткову винагороду в розмірі 100000,00 грн. в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у забезпеченні здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації в Донецькій та Луганській областях під час безпосереднього перебування в районах ведення воєнних бойових дій (а.с. 15).

Отже, матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_1 приймав участь безпосередньо участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, що, насамперед, підтверджується Довідкою про безпосередню участь особи у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України від 28.06.2023 року №91.

Крім того, згідно Витягу із протоколу Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, учасниками війни від 07.12.2023 року, за результатами розгляду документів про надання статусу учасника бойових дій відповідно до пункту 19 частини першої статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», на підставі таких документів, як Довідка від 28.06.2023 № 91, видана командиром в/ч НОМЕР_4 , Витяг із наказу командира в/ч НОМЕР_4 від 27.02.2023 № 183, Копія акту про нещасний випадок від 30.03.2023 № 35/23, Копія акту розслідування нещасного випадку (в тому числі поранення), що стався 08.01.2023, встановлено періоди та райони участі позивача у виконанні бойових завдань по захисту Батьківщини, а саме з 01.01.2023 по 08.01.2023 рр., в смт Білогорівка Сєвєродонецького району Луганської області (а.с.12).

З аналізу рішення комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, учасниками війни, оформленому протоколом №107 від 07.12.2023 року, не вбачається, що Комісією виявлені підстави для відмови в наданні позивачу статусу учасника бойових дій; рішення про відмову не приймалось.

Що стосується повернення документів на доопрацювання, суд зазначає, що нормами Положення №887 та Порядку №413 не передбачено повернення документів/матеріалів про визнання учасником бойових дій саме з підстав порушення кримінальної справи відносно особи, щодо якої вирішується питання про надання їй такого статусу.

Крім того, відповідно до пункту 4 розділу II Положення №887, Комісія відмовляє в наданні статусу учасника бойових дій, учасника війни в разі, зокрема, наявності обвинувального вироку суду, який набрав законної сили, за вчинення умисного тяжкого або особливо тяжкого злочину в період участі в антитерористичній операції чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, або під час виконання бойового (службового) завдання із захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в умовах безпосереднього зіткнення та вогневого контакту з військовими формуваннями інших держав і незаконними збройними формуваннями.

Таким чином, лише при наявності обвинувального вироку, який набрав законної сили, Комісія може відмовити у наданні статусу учасника бойових дій або позбавити статусу учасника бойових дій, однак відсутні правові підстави саме для повернення документів/матеріалів про визнання учасником бойових дій саме з підстав лише самого факту порушення кримінальної справи відносно особи, щодо якої вирішується питання про надання їй такого статусу, що свідчить про неправомірність рішення Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, учасниками війни, оформленого протоколом №107 від 07.12.2023 року, щодо повернення матеріалів про надання позивачу статусу учасника бойових дій, у зв`язку з тим, що стосовно ОСОБА_1 08.09.2022 порушено кримінальне провадження.

Вирішуючи даний спір, суд також враховує, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним і таким, що виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, і у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникла б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення суду.

Аналіз норм ст. 245 КАС України, у їх взаємозв`язку зі статтями 2, 5 КАС України, свідчить про те, що суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача. Якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Відповідно до ч.ч. 1-2 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Виходячи з встановлених фактичних обставин справи, приймаючи до уваги повноваження суду при вирішенні справи, передбачені ст. 245 КАС України, суд вважає, що належним способом захисту порушених прав позивача в спірних правовідносинах буде зобов`язання ІНФОРМАЦІЯ_1 надіслати на розгляд Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, учасниками війни матеріали про надання ОСОБА_1 статусу учасника бойових дій для повторного розгляду; а також зобов`язання Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, учасниками війни повторно розглянути матеріали про надання ОСОБА_1 статусу учасника бойових дій та прийняти рішення з урахуванням правової оцінки наданої судом.

Разом з цим, позовні вимоги позивача в частині зобов`язання Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій надати ОСОБА_1 статус учасника бойових дій не підлягають задоволенню, оскільки відповідачем ще не прийнято обґрунтованого рішення за результатами розгляду поданих документів щодо надання позивачу статусу учасника бойових дій, тому в цій частині позовних вимог позов є передчасним та задоволенню не підлягає.

Інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин, судом не встановлено.

Згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

В пункті 42 рішення Європейського суду з прав людини у справі Бендерський проти України від 15 листопада 2007 року, заява № 22750/02, зазначено, що відповідно до практики, яка відображає принцип належного здійснення правосуддя, судові рішення мають у достатній мірі висвітлювати мотиви, на яких вони базуються. Межі такого обов`язку можуть різнитися залежно від природи рішення та мають оцінюватися в світлі обставин кожної справи.

Згідно з ч. 1, ч. 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно зі ст. 249 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про те, що адміністративний позов слід задовольнити частково.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи, що позивач звільнений від сплати судового збору, питання щодо розподілу судових витрат судом не вирішувалось.

Керуючись ст.ст. 2, 5-9, 72-77, 90, 139, 242-246, 255, 262, 291, 295, 297 КАС України,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій (вул. Святослава Хороброго, 9-А, м. Київ, 03151, код ЄДРПОУ 08803498), ІНФОРМАЦІЯ_1 (в/ч НОМЕР_2 ) ( АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, учасниками війни, оформлене протоколом №107 від 07.12.2023 року, щодо повернення матеріалів про надання ОСОБА_1 статусу учасника бойових дій.

Зобов`язати Північне Київське територіальне управління Національної гвардії України надіслати на розгляд Комісії Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, учасниками війни матеріали про надання ОСОБА_1 статусу учасника бойових дій для повторного розгляду.

Зобов`язати Комісію Головного управління Національної гвардії України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, учасниками війни повторно розглянути матеріали про надання ОСОБА_1 статусу учасника бойових дій та прийняти рішення з урахуванням правової оцінки, наданої судом.

В іншій частині позову відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст.255 КАС України.

Рішення може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст. ст. 293, 295 КАС України.

СуддяА.А. Радчук

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.08.2024
Оприлюднено12.08.2024
Номер документу120919875
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо

Судовий реєстр по справі —420/17435/24

Рішення від 09.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні