Рішення
від 09.08.2024 по справі 560/6131/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/6131/24

РІШЕННЯ

іменем України

09 серпня 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Божук Д.А. розглянувши адміністративну справу за позовом Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до малого приватного підприємства "Гермес С" про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з позовом, в якому просить стягнути з малого приватного підприємства «Гермес С» на користь Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю заборгованість в сумі 83188 грн. 52 коп. (вісімдесят три тисячі сто вісімдесят вісім грн. 52 коп.), з яких:

- адміністративно-господарські санкції у розмірі 82898 грн. 37 коп. (вісімдесят дві тисячі вісімсот дев`яносто вісім грн. 37 коп.)

- пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 290 грн. 15 коп. (двісті дев`яносто грн. 15 коп.).

В обґрунтування позовних вимог вказує, що відповідач в порушення вимог, визначених статтями 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні", не сплатив за 2023 рік адміністративно-господарські санкції у сумі 82898,37 грн. та пеню у розмірі 290,15 грн. - за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю.

Ухвалою суду від 30.04.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, у якому просить у задоволенні позову відмовити. Зазначає, що в малому приватному підприємстві "Гермес С" працевлаштовані працівники з інвалідністю ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 .

Відтак, на думку відповідача, ним вжито усіх заходів щодо недопущення правопорушення, тому відсутні підстави для притягнення його до відповідальності за порушення правил здійснення господарської діяльності.

Дослідивши докази, суд встановив такі обставини справи.

Мале приватне підприємство "Гермес С" є юридичною особою.

Згідно листа Дунаєвецького управління Кам`янець-Подільської філії Хмельницького обласного центру зайнятості від 22.04.2024 мале приватне підприємство "Гермес С" подавало інформацію про створення робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю та про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця осіб з інвалідністю та звітність форми 3-ПН (Інформацію про попит на робочу силу (вакансії) для осіб з інвалідністю у 2023 році.

Фахівці Дунаєвецького управління Кам`янець-Подільської філії Хмельницького обласного центру зайнятості на вакантні посади безробітних обід з інвалідністю не направляли.

Відповідно до Розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2023 році по відповідачу:

- середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу за рік - 78 осіб;

- середньооблікова чисельність штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність - 2 особи;

- норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю - 3 особи;

- фонд оплати праці штатних працівників 6466072,81 грн.;

- середня річна заробітна плата штатного працівника 82898,37 грн.;

- кількість робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайнятих особами з інвалідністю для роботодавців, у яких працює 26 осіб і більше - 1 одиниця;

- сума коштів адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю - 82898,37 грн.

Розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік, направлений через електронний кабінет малому приватному підприємстві "Гермес С" на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, що підтверджується квитанцією від 07.03.2024.

У зв`язку із несплатою нарахованої суми адміністративно-господарських санкцій в розмірі 82898,37 грн. позивач нарахував відповідачу пеню в розмірі 290,15 грн.

У той же час, у малому приватному підприємстві "Гермес С" працевлаштовані працівники з інвалідністю:

- ОСОБА_1 , як отримувач пенсії по інвалідності 3 групи. Інвалідність підтверджується пенсійним посвідченням серії НОМЕР_1 від 23.12.2020;

- ОСОБА_2 , як отримувач пенсії по інвалідності 3 групи. Інвалідність підтверджується пенсійним посвідченням серії НОМЕР_2 від 30.01.2020;

- ОСОБА_3 , як отримувач пенсії по інвалідності 3 групи. Інвалідність підтверджується пенсійним посвідченням серії НОМЕР_3 від 18.11.2023;

- ОСОБА_4 , як отримувач пенсії по інвалідності 2 групи. Інвалідність підтверджується пенсійним посвідченням серії НОМЕР_4 від 08.02.2023.

Працевлаштування вказаних осіб у відповідача у 20223 році підтверджується відомостями про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам (дати подання: 05.05.2023, 28.03.2024, 08.08.2023, 31.10.2023, 07.02.2024, 08.04.2024, 30.04.2024).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.

Правові засади соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні, що гарантують їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість особам з інвалідністю вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами, визначаються Законом України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" №875-ХІІ від 21.03.1991.

Нормами частин 1-4 статті 19 Закону №875-XII визначено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які потребують найману працю, встановлюються нормативні робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю розміром 4 відсотки середньооблікової чисельності штатних працівників. відповідно до року, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількість одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, в тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першої статті та з урахуванням вимогам статті 18 цього Закону, і розглянути правила встановлення осіб з інвалідністю з урахуванням нормативу робочих місць. При розрахунках кількості робочих місць використовується до цілого значення.

Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичною особою, яка використовує найману працю, осіб з інвалідністю, для яких це місце роботи є основним.

Пенсійний фонд України у порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, надає Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформацію, зокрема, про працевлаштованих осіб з інвалідністю.

Згідно з частинами 1, 2, 4 та 5 статті 20 Закону №875-XII підприємства, установи, організації, в тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

У разі несплати адміністративно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх сплати за рішенням суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернено на майно підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичної особи, яка використовує найману працю, в порядку, передбаченому законом.

Однак встановлені обставини свідчать про те, що відповідач не вчиняв правопорушення у сфері соціального захисту прав та законних інтересів осіб з інвалідністю.

Відповідачем виконані вимоги нормативів, встановлених ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів".

Так, у малому приватному підприємстві "Гермес С" за 2023 рік працевлаштовано 4 особи з інвалідністю (при необхідній кількості - 3 особи).

Таким чином, позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Враховуючи відмову в задоволенні позовних вимог, розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

у задоволенні позову Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 09 серпня 2024 року

Позивач:Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (вул. Грушевського, 87, м. Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29001 , код ЄДРПОУ - 14149591) Відповідач:Мале приватне підприємство "Гермес С" (вул. Кооперативна, 67,с. Рудка (Дунаєвецький), Кам`янець-Подільський р-н, Хмельницька обл.,32421 , код ЄДРПОУ - 30190226)

Головуючий суддя Д.А. Божук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.08.2024
Оприлюднено12.08.2024
Номер документу120920675
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —560/6131/24

Рішення від 09.08.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Ухвала від 30.04.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні