12.08.2024 року КОЗЕЛЬЩИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Справа № 533/583/24
Провадження № 3/533/349/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 серпня 2024 року селище Козельщина
Суддя Козельщинського районного суду Полтавської області Козир В.П., розглянувши матеріали, які надійшли від Головного управління ДПС у Полтавській області, про притягнення до адміністративної відповідальності:
- ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; громадянка України; адреса: АДРЕСА_1 ; працює головним бухгалтером КНП «Козельщинська ЦЛ» (код 01999320); реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ; групи інвалідності не має; до адміністративної відповідальності протягом року не притягувалася,
- за адміністративні правопорушення, передбачені ч. 1 ст. 163-1, . 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
УСТАНОВИЛА:
ОСОБА_1 , працюючи на посаді головного бухгалтера у КНП «Козельщинська ЦЛ» (ідентифікаційний код юридичної особи 01999320), порушила пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49, п. 257.3 ст. 257 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями), а саме: як посадова особа платника податків допустила порушення встановленого законом порядку ведення податкового обліку несвоєчасне подання податкової декларації з рентної плати за І квартал 2024 року, граничний термін подання якої встановлено 10.05.2024, фактично декларація подана 14.05.2024.
Також ОСОБА_1 , працюючи на посаді головного бухгалтера у КНП «Козельщинська ЦЛ» (ідентифікаційний код юридичної особи 01999320), порушила пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49, п. 250.2 ст. 250 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями), а саме: як посадова особа платника податків допустила порушення встановленого законом порядку ведення податкового обліку несвоєчасне подання податкової декларації з екологічного податку за І квартал 2024 року, граничний термін подання якої встановлено 10.05.2024, фактично декларація подана 14.05.2024.
Громадянка ОСОБА_1 у судове засідання не з`явилась, належним чином повідомлена про дату, час та місце розгляду справи, будь-яких заяв, клопотань чи заперечень не подала.
З положень ч. 2 ст. 268 КУпАП вбачається, що участь особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, при розгляді справи за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП не є обов`язковою.
Відтак, суддя відповідно до вимог ст. 268 КУпАП уважає за можливе провести розгляд справи за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, що сприятиме досягненню завдань, визначених ст. 245 КУпАП, та розгляду справи у межах строків, які передбачені ст. 38 КУпАП.
Розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суддя встановила таке.
Відповідно до ст. 36 КУпАП справи відносно однієї особи повинні бути об`єднані та розглядатись в одному провадженні. Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом, стягнення накладаються в межах санкції статті, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.
Отже, вважаю за доцільне об`єднати адміністративні справи №533/583/24 та №533/584/24 в одне провадження, присвоївши адміністративній справі - єдиний унікальний номер судової справи 533/583/24, номер провадження № 3/533/349/24.
Згідно з пп. 16.1.3, пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п. 36.1 ст. 36 Податкового кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені ним Кодексом, законами з питань митної справи.
Згідно з п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний за кожний встановлений Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог Кодексу подавши податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
Підпунктом 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України установлено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Відповідно до п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України платниками екологічного податку є суб`єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються: викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення; скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти; розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об`єктах) суб`єктів господарювання); утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені); тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.
Стаття 250 Розділу VIII «Екологічний податок» Податкового кодексу України визначає порядок подання податкової звітності та сплати екологічного податку.
Згідно з п. 250.1 ст. 250 Податкового кодексу України базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу.
Відповідно до п. 250.2 ст. 250 Податкового кодексу України платники податку складають податкові декларації за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації.
Граничним терміном подання податкової декларації з екологічного податку за І квартал 2024 року є 10.05.2024.
Відповідно до п. 251.1 ст. 251 Податкового кодексу України рентна плата складається з: рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин; рентної плати за користування надрами в цілях, не пов`язаних з видобуванням корисних копалин; рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України; рентної плати за спеціальне використання води; рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів; рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України.
Стаття 257 Розділу ІХ «Рентна плата» Податкового кодексу України визначає порядок подання декларації і строки сплати рентної плати.
Відповідно до п. 257.1 ст. 257 Податкового кодексу України базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу, а для рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за видобування нафти, конденсату, природного газу, у тому числі газу, розчиненого у нафті (нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану, рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України та рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України, дорівнює календарному місяцю.
Згідно з п. 257.1 ст. 257 Податкового кодексу України платники рентної плати самостійно обчислюють суму податкових зобов`язань з рентної плати.
Відповідно до п. 257.3 ст. 257 Податкового кодексу України платник рентної плати до закінчення визначеного розділом II цього Кодексу граничного строку подання податкових декларацій за податковий (звітний) період, визначений цією статтею, подає до відповідного контролюючого органу за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, податкову декларацію, яка містить додатки:
- з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин: за місцезнаходженням ділянки надр, з якої видобуті корисні копалини, у разі розміщення такої ділянки надр у межах території України; за місцем обліку платника рентної плати у разі розміщення ділянки надр, з якої видобуто корисні копалини, в межах континентального шельфу та/або виключної (морської) економічної зони України;
- з рентної плати за користування надрами в цілях, не пов`язаних з видобуванням корисних копалин - за місцезнаходженням ділянки надр;
- з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України - за місцем податкової реєстрації;
- з рентної плати за спеціальне використання води - за місцем податкової реєстрації;
- з рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів - за місцезнаходженням лісової ділянки;
- з рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України - за місцем його податкової реєстрації.
Граничним терміном подання декларації з рентної плати за І квартал 2024 року є 10.05.2024.
Згідно з актом ГУ ДПС у Полтавській області № 7589/16-31-04-06-03/01999320 від 03.06.2024 про результати камеральної перевірки щодо несвоєчасного подання податкової звітності з рентної плати за 1 квартал 2024 року КНП «Козельщинська ЦЛ» (ідентифікаційний код 01999320) податкова декларація з рентної плати за 1 квартал 2024 року за наявності дозволу на спеціальне використання води, граничний термін подання податкової звітності 10.05.2024, фактично декларація подана 14.05.2024, чим порушено пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49, п. 257.3 ст. 257 Податкового кодексу України.
Згідно з актом ГУ ДПС у Полтавській області № 7590/16-31-04-06-03/01999320 від 03.06.2024 про результати камеральної перевірки щодо несвоєчасного подання податкової звітності з екологічного податку за І квартал 2024 року КНП «Козельщинська ЦЛ» (ідентифікаційний код 01999320) податкова декларація з екологічного податку за І квартал 2024 року, граничний термін подання податкової звітності - 10.05.2024, фактично декларація подана 14.05.2024, чим порушено пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49, п. 250.2 ст. 250 Податкового кодексу України.
Частиною першою статті 163-1 КУпАП встановлено відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України, що тягне за собою накладення штрафу у розмірі від п`яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визначається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
За змістом ст. 245, 252, 280 КУпАП при розгляді справи про адміністративне правопорушення суд має повно, всебічно та об`єктивно дослідити всі обставини справи в їх сукупності та з`ясувати, чи було скоєно адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
На підтвердження вини громадянки ОСОБА_1 у вчиненні нею адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, податковим органом надано такі докази:
- протокол № 5910/12/16-31-04-06-04 про адміністративне правопорушення від 18 червня 2024 року (а.с. 4);
- протокол № 5908/12/16-31-04-06-04 про адміністративне правопорушення від 18 червня 2024 року (а.с.12);
- копія корінця повідомлення № 5383/12/16-31-04-06-09 від 03.06.2024 про запрошення платників податків, зборів, платежів або його представників до контролюючого органу та рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 5);
- копія корінця повідомлення № 5382/12/16-31-04-06-09 від 03.06.2024 про запрошення платників податків, зборів, платежів або його представників до контролюючого органу та рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 13);
- копія супровідного листа ГУ ДПС у Полтавській області № 17694/6/16-31-04-06-09 від 03.06.2024 про направлення акту камеральної перевірки (а.с. 5);
- копія супровідного листа ГУ ДПС у Полтавській області № 17693/6/16-31-04-06-09 від 03.06.2024 про направлення акту камеральної перевірки (а.с. 13);
- копія акту ГУ ДПС у Полтавській області № 7589/16-31-04-06-03/01999320 від 03.06.2024 про результати камеральної перевірки щодо несвоєчасного подання податкової звітності з рентної плати за 1 квартал 2024 року КНП «Козельщинської ЦЛ» (ідентифікаційний код 01999320) (а.с. 6-7);
- копія акту ГУ ДПС у Полтавській області № 7590/16-31-04-06-03/01999320 від 03.06.2024 про результати камеральної перевірки щодо несвоєчасного подання податкової звітності з екологічного податку за І квартал 2024 року КНП «Козельщинської ЦЛ» (ідентифікаційний код 01999320) (а.с. 14-15);
- копія супровідного листа ГУ ДПС у Полтавській області № 19331/6/16-31-04-06-09 від 18.06.2024 про направлення протоколу про адміністративні правопорушення (а.с. 9);
- копія супровідного листа ГУ ДПС у Полтавській області № 19329/6/16-31-04-06-09 від 18.06.2024 про направлення протоколу про адміністративні правопорушення (а.с. 17);
- копія акту № 5883/12/16-31-04-06-09 від 17.06.2024 про неявку посадових осіб підприємства до органу ДПС (а.с. 9 на звороті);
- копія акту № 5870/12/16-31-04-06-09 від 17.06.2024 про неявку посадових осіб підприємства до органу ДПС (а.с. 17 на звороті).
Оцінивши надані докази у їх сукупності суддя уважає, що в діях громадянки ОСОБА_1 міститься склад адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, оскільки останньою як головним бухгалтером КНП «Козельщинської ЦЛ» (ідентифікаційний код 01999320) було порушено порядок ведення податкового обліку, а саме несвоєчасно подано податкову декларацію з екологічного податку за І квартал 2024 року та податкову декларацію з рентної плати за період І квартал 2024 року.
Відповідно до ст. 33 Кодексу України про адміністративне правопорушення стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Згідно зі ч. 2 ст. 36 КУпАП якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом, стягнення накладаються в межах санкції статті, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.
Оскільки ОСОБА_1 вчинила два тотожних адміністративні правопорушення, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (судом), стягнення накладається у межах санкції статті, встановленої ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.
Обираючи вид стягнення правопорушникові, суддя ураховує характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність (ч. 2 ст. 33 КУпАП).
Ураховуючи викладене, вважаю за необхідне застосувати відносно ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, передбаченого санкцією ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, оскільки ОСОБА_1 уперше притягується до адміністративної відповідальності.
Положеннями ст. 40-1 Кодексу України про адміністративне правопорушення передбачено, що у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується судовий збір особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення стягується судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що на день винесення постанови становить 605 гривень 60 коп.
Матеріали справи не містять відомостей про те, що ОСОБА_1 відноситься до осіб, які підлягають звільненню від сплати судового збору, а відтак, з нього слід стягнути судовий збір за ухвалення постанови про накладення адміністративного стягнення.
На підставі викладеного, керуючись статтями 24, 27, 33, 36, 40-1, 163-1, 276-279, 280, 283-285, 287-289, 294 КУпАП суддя
ПОСТАНОВИЛА:
Об`єднати адміністративні справи № 533/583/24 (провадження № 3/533/349/24) та №533/584/24 (провадження № 3/533/350/24) в одне провадження, присвоївши адміністративній справі - єдиний унікальний номер судової справи 533/583/24, номер провадження 3/533/349/24.
Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , винною у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, та застосувати відносно неї на підставі ст. 36 КУпАП адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на користь держави, що становить 85,00 гривень.
Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у сумі 605 гривень 60 коп.
Реквізити сплати штрафу: отримувач ГУК у Полт.обл/тг смт Козельщ/21081100, код отримувача (ЄДРПОУ) 37959255, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку (МФО) 899998, номер рахунку (IBAN) UА528999980313040106000016614, код класифікації доходів бюджету 21081100. «Адміністративні штрафи та інші санкції».
Реквізити сплати судового збору: отримувач ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача (ЄДРПОУ) 37993783, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку (МФО) 899998, номер рахунку (IBAN) UА908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету 22030106 «Судовий збір».
Строк пред`явлення постанови до виконання: протягом трьох місяців з дня винесення постанови, а при оскарженні - постанова підлягає виконанню після залишення скарги без задоволення.
Роз`яснити особі, що штраф маєбути сплаченийне пізнішеяк через15днів здня отримання постанови, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення, із наданнямвідповідної квитанціїпро сплатуштрафу доканцелярії суду. У разі несплати добровільно штрафу протягом 15 днів з дня вручення копії постанови, при примусовому виконанні постанови суду згідно з ч. 2 ст. 308 КУпАП, штраф підлягатиме стягненню у подвійному розмірі.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови шляхом подання апеляційної скарги до Полтавського апеляційного суду через Козельщинський районний суд Полтавської області.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя В.П. Козир
Суд | Козельщинський районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2024 |
Оприлюднено | 13.08.2024 |
Номер документу | 120933023 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Козельщинський районний суд Полтавської області
Козир В. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні