Рішення
від 31.07.2024 по справі 500/1332/24
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/1332/24

31 липня 2024 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючого судді Баб`юка П.М.

за участю:

секретаря судового засідання Косюк О.П.

представника позивача Покотило Ю.В.,

представника відповідача Гуцалюка А.Р.,

представника третьої особи Стрілкової М.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Скалатської міської ради третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Головне управління ДПС у Тернопільській області про визнання протиправним та скасування рішення Скалатської міської ради від 26.10.2021 №1406 "Про внесення змін до рішення Скалатської міської ради від 14.07.2021 №1082 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради", -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Тернопільського окружного адміністративного суду із позовом до Скалатської міської ради (далі - відповідач), в якому просив визнати протиправними та скасувати рішення Скалатської міської ради №1406 від 26.10.2021 року "Про внесення змін до рішення Скалатської міської ради від 14.07.2021 року №1082 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради".

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що рішення Скалатської міської ради №1406 від 26.10.2021гроку, яким встановлено місцеві податки та збори, є нормативно-правовим актом, то тому в даному випадку мало бути доведено до відома населення у визначені законодавством строки рішення про скликання сесії ради та опублікування до проведення пленарного засідання проекту спірного нормативно - правового акта в засобах масової інформації або в інший можливий спосіб.

Враховуючи вимоги Законів України "Про доступ до публічної інформації" та "Про місцеве самоврядування в Україні", проект рішення Скалатської міської ради №1406 від 26.10.2021 року мав бути опублікований не пізніше 28 вересня 2021 року, а розпорядження про скликання сесії, на засіданні якої воно було прийнято не пізніше 16 жовтня 2021 року.

Однак, розпорядження міського голови від 19.10.2021 №138 "Про перенесення пленарного засідання 6 сесії Скалатської міської ради восьмого скликання" з порядком денним оприлюднено на сайті Скалатської міської ради 20.10.2021 року, а проект рішення "Про внесення змін до рішення Скалатської міської ради від 14.07.2021 року №1082 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради" оприлюднено на сайті Скалатської міської ради 08.10.2021 року, тобто, на думку позивача, з порушенням вимог та строків.

Крім того, позивач вказує на те, що оскільки відповідачем не доведено до відома населення у визначені законодавством строки рішення про скликання сесії ради та у визначені законом строки не опубліковано до проведення пленарного засідання проекту спірного нормативно-правового акта в засобах масової інформації, або в інший можливий спосіб, це позбавило його та інших жителів громади права на участь в процесі прийняття оскаржуваного рішення Скалатської міської ради, надання зауважень і заперечень.

Також зауважує, що згідно пп. 12.3.4 п.12.3 ст.12 ПК України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Як вбачається із оскаржуваного рішення, яким встановлено (змінено) ставки місцевих податків, ним визначено дату набрання ним чинності - з 01.01.2022.

Однак, на переконання позивача, враховуючи прямі вимоги пп. 12.3.4 п. 12.3 ст. 12 ПК України, ст. 4 Податкового кодексу України, а також те, що воно було прийнято 26.10.2021 (менше шести місяців до початку нового бюджетного періоду), набрання ним чинності мало відбутись не раніше 01.01.2023 року.

Ухвалою судді від 12.03.2024 позовну заяву прийнято до провадження та відкрито провадження у справі. Постановлено розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження з урахуванням особливостей, передбачених статтею 264 КАС України.

Ухвалою суду від 29.03.2024 клопотання представника Скалатської міської ради про продовження строку для подання відзиву на позовну заяву задоволено. Продовжено Скалатській міській раді строк для подання відзиву на позовну заяву до 02.04.2024.

01.04.2024 до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник просить відмовити в задоволенні позовних вимог та вказує, що на момент опублікування рішення Скалатської міської ради "Про внесення змін до рішення Скалатської міської ради "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради" вимоги щодо строків опублікування рішень органів місцевого самоврядування розроблені відповідними розпорядниками з метою прийняття було передбачене ч. 4 ст. 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Відповідно до ч. 4 ст. 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації" проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Вказує, що проект рішення Скалатської міської ради №1406 від 26 жовтня 2021 року "Про внесення змін до рішення Скалатської міської ради №1082 від 14 липня 2021 року "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради" оприлюднено на сайті Скалатської міської ради 08 жовтня 2021 року, розглянуто дане рішення та прийнято 26 жовтня 2021 року, тобто проект даного рішення був опублікований за 12 робочих днів до розгляду з метою прийняття.

Також зауважує, що Скалатська міська рада дотрималася строків доведення до відома депутатів та населення рішення про скликання сесії передбаченого ч. 10 ст. 46 Закону України "Про органи місцевого самоврядування в України".

Ухвалою суду від 02.04.2024, занесеною до протоколу судового засідання №2681668, відкладено підготовче судове засідання на 16.04.2024 о 10:30 год.

Ухвалою суду від 16.04.2024, занесеною до протоколу судового засідання №2743748, залучено до участі у справі, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Головне управління ДПС у Тернопільській області. Відкладено підготовче судове засідання на 01.05.2024 о 10:30 год.

Ухвалою суду від 01.05.2024, занесеною до протоколу судового засідання №2814973, відкладено підготовче судове засідання на 14.05.2024 о 10:30 год.

Ухвалою суду від 14.05.2024, занесеною до протоколу судового засідання №2859819, повторно витребувано документи в Головного управління ДПС у Тернопільській області, відкладено підготовче судове засідання на 28.05.2024 о 10:30 год.

Ухвалою суду від 28.05.2024, занесеною до протоколу судового засідання №2923671, відкладено підготовче судове засідання на 20.06.2024 о 10:30 год.

20.06.2024 до суду від третьої особи до суду надійшли пояснення, в яких представник зазначає, що рішенням Скалатської міської ради №1406 від 26 жовтня 2021 року внесено зміни до рішення міської ради №1082 від 14.07.2021 року на виконання листа територіального відділення Антимонопольного комітету. Тобто в даному випадку прийняття рішення від 26.10.2021 не зумовлено тією обставиною, що Скалатською міською радою взагалі у 2021 році не було прийнято до 15 липня рішення про встановлення податків, а зумовлено тим, що у відповідне рішення від 14.07.2021 необхідно було внести зміни у зв`язку з виявленими порушеннями антиконкурентного законодавства. Тому пп.12.3.4 п.12.3 ст.12 ПК України в даному випадку не підлягає застосуванню взагалі.

Ухвалою суду від 20.06.2024, занесеною до протоколу судового засідання №3029858, відкладено підготовче судове засідання на 24.06.2024 о 11:00 год.

Також ухвалою суду від 20.06.2024 відмовлено у задоволенні клопотання представника Головного управління ДПС у Тернопільській області про залишення без розгляду позовної заяви у зв`язку з пропуском строків звернення до суду, оскільки нормативний акт може бути оскаржено протягом усього строку його застосування.

21.06.2024 до суду від третьої особи надійшла заява, в якій представник вказує, що рішенням Скалатської міської ради п`ятої сесії восьмого скликання №1082 від 14.07.2021 "Щодо встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради" встановлено ставки та пільги із сплати податку, зокрема і на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

У подальшому Скалатською міською радою було прийнято рішення від 26.10.2021 №1406 "Про внесення змін до рішення Скалатської міської ради №1082 від 14.07.2021 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради"".

Скалатська міської ради повідомила про прийняття даного рішення Головне управління ДПС у Тернопільській області, яке було зареєстроване за вхідним номером №8369/5-1912 від 03.11.2021.

Відтак, у 2023 році нарахування податку на нерухоме податок, відмінне від земельної ділянки проводилося згідно поданого рішення Скалатської міської ради від 26.10.2021 №1406 "Про внесення змін до рішення Скалатської міської ради №1082 від 14.07.2021 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради"".

Зазначає, що відповідно до п. 69.34 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" тимчасово, на період дії воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року "2102-ІХ, по 31 грудня року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, до рішень сільських, селищних, міських рад, військових адміністрацій або військово-цивільних адміністрацій щодо встановлення ставок та пільг з місцевих податків та/або зборів та/або рішень про внесення змін до таких рішень не застосовуються вимоги підпункту 4.1.9 пункту 4.1 та пункту 4.5 статті 4, підпунктів 12.3.3, 12.3.4 і 12.3.7 пункту 12.3, підпункту 12.4.3 пункту 12.4 та пункту 12.5 статті 12 цього Кодексу та Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", частини четвертої статті 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації", Закону України "Про державну допомогу суб`єктам господарювання".

У зв`язку із вище зазначеним, на період дії воєнного стану, рішення прийняті щодо ставок податку застосовуються з дня їх офіційного оприлюднення, або датою визначеною у рішенні.

Ухвалою суду від 24.06.2024, занесеною до протоколу судового засідання №3039389, закрито підготовче судове засідання та перейдено до розгляду справи по суті. Продовжено строк розгляду даної справи та призначено судове засідання на 09.07.2024 о 10:30 год.

09.07.2024 до суду від третьої особи надійшли додаткові пояснення, в яких представник зазначає, що Скалатська міська рада приймаючи рішення від 26.10.2021 №1406 "Про внесення змін до рішення Скалатської міської ради №1082 від 14.07.2021 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради" усувала недоліки свого рішення №1082 від 14.07.2021 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради" на які їй чітко вказав Антимонопольний комітет, як на передумови визначення привілейованого становища фізичних осіб-підприємців (зі ставкою податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки 0,1%) над юридичними особами (зі ставкою 1%).

Відповідно до чого, було прийнято рішення від 26.10.2021 №1406, що у 2022 році на території Скалатської міської територіальної громади діє податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для будівель (код 1252.1) у розмірі 0,75% від мінімальної заробітної плати за 1 кв.м. незалежно від виду суб`єкта господарювання.

Ухвалою суду від 09.07.2027, занесеною до протоколу судового засідання №3097183, призначено розгляд справи на 31.07.2024 о 12:00 год.

25.06.2024 до суду від представника позивача надійшли додаткові пояснення, в яких останній вказує, що згідно листа Головного управління ДПС у Тернопільській області №10923/6/19-00-24-09 від 24.06.2024 у 2023 році нарахування ОСОБА_1 податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2022 рік, проводилось згідно Рішення Скалатської міської ради від 26 жовтня 2021 року №1406 "Про внесення змін до рішення Скалатської міської ради від 14 липня 2021 року №1082 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради".

При цьому об`єкти нерухомості, відносно яких було визначено податкові зобов`язання контролюючим органом віднесено до класу 1271 Будівлі сільськогосподарського призначення, лісництва та рибного господарства, а не до класу 125, як про це зазначено у додаткових поясненнях третьої особи.

Крім того, 14 червня 2024 року Головним управлінням ДПС у Тернопільській області було сформовано податкові повідомлення-рішення №0779860-2409-1912- UA61040430000018305, №0779861-2409-1912-UA61040430000018305, №0779862-2409- 1912-UA61040430000018305, та №0779863-2409-1912-UA61040430000018305, якими платнику ОСОБА_1 РНОКПП НОМЕР_1 було визначено податкові зобов`язання за платежем: "Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками нежитлової нерухомості (код 18010300)" за 2023 рік.

Вказує, що згідно листа Головного управління ДПС у Тернопільській області №11910/6/19-00-24-09 від 12.07.2024 у 2024 році нарахування ОСОБА_1 податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2023 рік, проводилось згідно Рішення Скалатської міської ради від 26 жовтня 2021 року №1406 "Про внесення змін до рішення Скалатської міської ради від 14 липня 2021 року №1082 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради".

Таким чином, оскаржуване рішення Скалатської міської ради застосовувалось контролюючим органом щодо позивача у 2023 році і застосовується також і в 2024 році, у тому числі, після відкриття провадження у справі №500/1332/24, а тому, на його переконання, однозначно впливає на права та інтереси ОСОБА_1 .

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив задовольнити їх в повному обсязі. Також зазначив, що вказаним рішенням збільшено ставку податку для позивача, чим порушено його право.

Представник відповідача та третьої особи в судовому засіданні проти позовних вимог заперечили, просили відмовити в їх задоволенні.

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи, всебічно, повно з`ясувавши всі обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

20.02.2024 позивач звернувся до Скалатської міської ради із запитом, в якому просив надати інформацію про те, чи приймались Скалатською міською радою рішення або інші нормативно-правові акти, якими було внесено зміни до рішення п`ятої сесії восьмого скликання Скалатської міської ради №1082 від 14.07.2021 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради", і якщо так, то просив надати копії відповідних рішень або інших нормативно-правових актів, а також надати інформацію про те, у який спосіб та коли було доведено до відома населення у визначені законодавством строки рішення про скликання сесії ради, на якій такі рішення приймались, а також у який спосіб та коли було опубліковано до проведення пленарного засідання проект відповідного рішення в засобах масової інформації або в інший можливий спосіб.

Листом №01-333/01-28 від 23.02.2024 позивач був повідомлений, що на сесії Скалатської міської ради було прийнято рішення №1406 від 26.10.2021 "Про внесення змін до рішення Скалатської міської ради від 14.07.2021 року №1082 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради".

Як вказано в оскарженому рішенні та з`ясовано судом в процесі розгляду справи, рішенням Скалатської міської ради №1406 від 26 жовтня 2021 року внесено зміни до рішення міської ради №1082 від 14.07.2021 року на виконання листа територіального відділення Антимонопольного комітету, у зв`язку з виявленими порушеннями антиконкурентного законодавства та необхідністю усунення дискримінаційного становища платників податку.

Згідно вказаного рішення було вирішено:

"Внести зміни в додатки №2 та №6 до рішення Скалатської міської ради від 14 липня 2021 року №1082 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради", та викласти їх в новій редакції.

Затвердити ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, визначивши його ставки згідно додатку 2.

Встановити пільгу для фізичних та юридичних осіб, наданих відповідно до підпункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, із сплати земельного податку згідно додатку 6.

Оприлюднити дане рішення на офіційному веб-сайті Скалатської міської ради.

Контроль за виконання рішення покласти на Фінансовий відділ Скалатської міської ради.

Рішення набирає чинності з 01.01.2022 року."

Крім цього, вказаним вище листом позивача було повідомлено, що Розпорядження міського голови від 08.10.2021 року №131 "Про скликання першого пленарного засідання 6 сесії Скалатської міської ради восьмого скликання" з порядком денним оприлюднено на сайті Скалатської міської ради 08.10.2021 року; Розпорядження міського голови від 11.10.2021 року №133 "Про внесення змін та доповнення до розпорядження міського голови від 08.10.2021 року №131" "Про скликання першого пленарного засідання 6 сесії Скалатської міської ради восьмого скликання" з порядком денним оприлюднено на сайті Скалатської міської ради 11.10.2021 року; Розпорядження міського голови від 19.10.2021 року №138 "Про перенесення пленарного засідання 6 сесії Скалатської міської ради восьмого скликання" з порядком денним оприлюднено на сайті Скалатської міської ради 20.10.2021 року; Проект рішення "Про внесення змін до рішення Скалатської міської ради від 14.07.2021 року №1082 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради" оприлюднено на сайті Скалатської міської ради 08.10.2021 року, прийнято на сайті міської ради 26.10.2021 року №1406 та оприлюднено рішення на офіційному сайті міської ради 29.10.2021 року.

Проте, позивач вважає рішення Скалатської міської ради №1406 від 26.10.2021 року "Про внесення змін до рішення Скалатської міської ради від 14.07.2021 року №1082 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради" протиправним і таким, що підлягає скасуванню, що слугувало підставою для звернення до суду із відповідним позовом.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як зазначено Конституційним Судом України у рішенні від 01.04.2010 (справа №1-6/2010) органи місцевого самоврядування при вирішенні питань місцевого значення, віднесених Конституцією України та законами України до їхньої компетенції, є суб`єктами владних повноважень, які виконують владні управлінські функції, зокрема нормотворчу, координаційну, дозвільну, реєстраційну, розпорядчу.

Згідно з ч.1 ст.143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначено Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 №280/97-ВР (далі Закон №280/97-ВР).

Згідно з ч.1, 4 ст. 10 Закону №280/97-ВР сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Порядок формування та організація діяльності рад визначаються Конституцією України, цим та іншими законами, а також статутами територіальних громад.

Відповідно до ч.1 ст.17 Закону №280/97-ВР відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання (ст.25 Закону №280/97-ВР).

Згідно з пунктом 24 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях відповідної місцевої ради вирішуються питання встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України.

За змістом статті 69 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування відповідно до Податкового кодексу України встановлюють місцеві податки і збори. Місцеві податки і збори зараховуються до відповідних місцевих бюджетів у порядку, встановленому Бюджетним кодексом України з урахуванням особливостей, визначених Податковим кодексом України.

Відповідно до статті 8 Податкового кодексу України (далі - ПК України) в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори.

До загальнодержавних належать податки та збори, що встановлені цим Кодексом і є обов`язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

До місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних, міських рад та рад об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, у межах їх повноважень і є обов`язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.

В підпункті 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 ПК України визначено, що податок на майно належить до місцевих податків.

Місцеві ради обов`язково установлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю, крім земельного податку за лісові землі (п.10.2-1 ст.10 ПК України).

Згідно п.10.3 ст.10 ПК України, місцеві ради в межах повноважень, визначених цим Кодексом, вирішують питання відповідно до вимог цього Кодексу щодо встановлення податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) та встановлення збору за місця для паркування транспортних засобів, туристичного збору та земельного податку за лісові землі.

За змістом статті 265 ПК України податок на майно складається з: податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; транспортного податку; плати за землю.

Згідно підпунктами 12.4.1 та 12.4.3 пункту 12.4 статті 12 ПК України до повноважень сільських, селищних, міських рад, військових адміністрацій та військово-цивільних адміністрацій щодо податків та зборів належать встановлення ставок місцевих податків та зборів в межах ставок, визначених цим Кодексом; прийняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів, зміну розміру їх ставок, об`єкта оподаткування, порядку справляння чи надання податкових пільг, яке тягне за собою зміну податкових зобов`язань платників податків та яке набирає чинності з початку бюджетного періоду.

Пунктом 12.3 статті 12 Податкового кодексу України передбачено, що сільські, селищні, міські ради та ради об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень.

Згідно із підпунктом 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 ПК України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

У разі якщо до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування місцевих податків та/або зборів, сільська, селищна, міська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків та/або зборів, що є обов`язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки та/або збори справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів (пп.12.3.5 п.12.3 ст.12 ПК України).

Відповідно до пункту 12.5 статті 12 ПК України офіційно оприлюднене рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також зміну розміру їх ставок, об`єкта оподаткування, порядку справляння чи надання податкових пільг або про внесення змін до таких рішень є нормативно-правовим актом з питань оподаткування місцевими податками та зборами, який набирає чинності з урахуванням строків, передбачених підпунктом 12.3.4 цієї статті.

Статтею 3 Бюджетного кодексу України визначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.

Отже, встановлення місцевих податків віднесено до компетенції відповідних сільських, селищних, міських рад у межах їх повноважень. Рішення органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів є нормативно-правовим актом з питань оподаткування місцевими податками та зборами, яке приймається на підставі, за правилами й на виконання відповідних приписів Податкового кодексу України та оприлюднюється у встановленому цим Кодексом порядку. Вказані рішення не належать до регуляторних актів в розумінні Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", у зв`язку з чим дія цього Закону на них не поширюється. Прийняті на пленарних засіданнях органу місцевого самоврядування (сільської, селищної, міської ради) рішення про встановлення/зміну місцевих податків та зборів набувають статусу нормативно-правового акта (набирають чинності) після їх офіційного оприлюднення в установленомузакономпорядку з дня офіційного оприлюднення, якщо таке мало місце до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період), і якщо орган місцевого самоврядування, який прийняв таке рішення, не встановив пізнішу, ніж дата офіційного оприлюднення, дату набрання чинності рішенням. Якщо рішення міської ради про встановлення/зміну місцевих податків було прийнято після 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень, в якому будуть діяти нові правила та ставки, та не було оприлюднено до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому підлягає застосуванню відповідний податок, таке рішення застосовується з початку наступного бюджетного періоду за тим, у якому планувалося запровадити відповідний податок.

Так, рішенням Скалатської міської ради №1082 від 14.07.2021 року "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради", яке набрало чинності з 01.01.2022 року, було встановлено ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у 2022 календарному році, яким встановлено різні ставки податку для фізичних осіб та для юридичних осіб.

У зв`язку з цим, Південно-західним міжобласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України зроблено висновок, що в межах міської ради здійснюють дальність суб`єкти господарювання, як фізичні особи-підприємці, так і юридичні особи, однак, Рішенням №1082 для юридичних осіб встановлено вищі ставки податку, що призводить до понесення ними більших витрат порівняно з конкурентами - фізичними особами-підприємцями, яким надаються переваги у конкуренції та ставлять їх у привілейоване становище.

Тому, було зроблено висновок, що дії Скалатської міської ради по встановленню різних відсоткових ставок податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки для суб`єктів господарювання, що діють на одному товарному ринку, тобто є конкурентами, містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого п.3 ст.50, абзацом 8 ч.2 ст.15 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у вигляді антиконкурентних дій органів місцевого самоврядування, внаслідок яких окремим суб`єктам господарювання створюються дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами.

Враховуючи викладене, з метою припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, на підставі ст.46 Закону України "Про захист економічної конкуренції", керуючись статтями 7, 121, 14 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", пунктами 3, 11 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, що затверджене розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23.02.2001 №32-р, та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 30.03.2001 за №291/5482 зі змінами та доповненнями, адміністративна колегія Південно-західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України рекомендувала Скалатській міській раді припинити дії, які полягають у встановленні в рішенні від 14.07.2021 №1082 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради" різних відсоткових ставок з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для суб`єктів господарювання, що діють на одному товарному ринку.

У зв`язку з цим, рішенням Скалатської міської ради №1406 від 26 жовтня 2021 року внесено зміни до рішення міської ради №1082 від 14.07.2021 року та затверджено однакові ставки податку, як для фізичних та і для юридичних осіб.

У позовній заяві позивач вказує на те, що оскільки рішення Скалатської міської ради №1406 від 26.10.2021, яким встановлено місцеві податки та збори, є нормативно-правовим актом, то тому в даному випадку мало бути доведено до відома населення у визначені законодавством строки рішення про скликання сесії ради та опублікування до проведення пленарного засідання проекту спірного нормативно-правового акта в засобах масової інформації або в інший можливий спосіб.

Зазначає, що проект рішення Скалатської міської ради №1406 від 26.10.2021 мав бути опублікований не пізніше 28 вересня 2021 року.

Щодо наведеного, суд зазначає, що 08 вересня 2021 року Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення відкритості інформації про розмір оплати праці в державних та комунальних компаніях" від 08 вересня 2021 року № 1723-ІХ знову були внесенні зміни в ст. 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації". Відповідно до пп.2 п.1 Верховна Рада України постановляє внести зміни у статті 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації", у статті 15:

пункт 1 частини першої викласти в такій редакції:

"1) інформацію про організаційну структуру, місію, функції, повноваження, основні завдання, напрями діяльності та фінансові ресурси (структуру та обсяг бюджетних коштів, порядок та механізм їх витрачання, структуру, принципи формування та розмір оплати праці, винагороди, додаткового блага керівника, заступника керівника юридичної особи публічного права, керівника, заступника керівника, члена наглядової ради державного чи комунального підприємства або державної чи комунальної організації, що має на меті одержання прибутку, особи, яка постійно або тимчасово обіймає посаду члена виконавчого органу чи входить до складу наглядової ради господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток, паїв) прямо чи опосередковано належать державі та/або територіальній громаді, тощо), а також інформацію, зазначену в частині п`ятій статті 6 цього Закону";

частину другу викласти в такій редакції:

"2. Інформація, передбачена частиною першою цієї статті, підлягає обов`язковому оприлюдненню невідкладно, але не пізніше п`яти робочих днів з дня затвердження документа, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті. У разі наявності у розпорядника інформації офіційного веб-сайту така інформація оприлюднюється на веб-сайті із зазначенням дати оприлюднення документа і дати оновлення інформації";

після частини другої доповнити новою частиною такого змісту:

"3. Визначені у пункті 5 частини першої статті 13 цього Закону державні чи комунальні підприємства, державні чи комунальні організації, що мають на меті одержання прибутку, господарські товариства, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток, паїв) прямо чи опосередковано належать державі та/або територіальній громаді, щомісяця (не пізніше 5 числа наступного місяця) та за підсумками року (не пізніше 1 лютого наступного року) оприлюднюють на своєму офіційному веб-сайті інформацію про структуру, принципи формування та розмір оплати праці, винагороди, додаткового блага їх керівника, заступника керівника, особи, яка постійно або тимчасово обіймає посаду члена виконавчого органу чи входить до складу наглядової ради, із зазначенням дати оприлюднення і оновлення такої інформації".

У зв`язку з цим частини третю і четверту вважати відповідно частинами четвертою і п`ятою.

Отже, на момент опублікування рішення Скалатської міської ради "Про внесення змін до рішення Скалатської міської ради "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради" проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднювалися ними не пізніш як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Як встановлено судом, проект рішення Скалатської міської ради №1406 від 26 жовтня 2021 року "Про внесення змін до рішення Скалатської міської ради №1082 від 14 липня 2021 року "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради" оприлюднено на сайті Скалатської міської ради 08 жовтня 2021 року, тобто проект був опублікований у строк встановлений ч.4 ст.15 Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Крім цього, у відповідності до ч.10 ст.46 Закону України "Про органи місцевого самоврядування в Україні" рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Як встановлено судом, розпорядження міського голови від 08 жовтня 2021 року №131 "Про скликання першого пленарного засідання 6 сесії Скалатської міської ради восьмого скликання" з порядком денним оприлюднено на сайті Скалатської міської ради 08 жовтня 2021 року.

Розпорядження голови Скалатської міської ради від 11 жовтня 2021 року №133 "Про внесення змін та доповнення до розпорядження міського голови від 08 жовтня 2021 року №131 "Про скликання першого пленарного засідання 6 сесії Скалатської міської ради восьмого скликання" з порядком денним оприлюднено на сайті Скалатської міської ради 11 жовтня 2021 року.

Розпорядження голови Скалатської міської ради від 19 жовтня 2021 року №138 "Про перенесення пленарного засідання 6 сесії Скалатської міської ради восьмого скликання" з порядком денним оприлюднено на сайті Скалатської міської ради 20 жовтня 2021 року.

При цьому, при внесенні змін в порядок денний, зміни в час та місце проведення пленарного засідання не вносилися, лише змінювалась дата проведення.

Відповідно до протоколу пленарного засідання шостої сесії 8 скликання Скалатської міської ради від 26 жовтня 2021 року порядок денний складався з 23 пунктів, який оприлюднювався на сайті Скалатської міської ради 11 жовтня 2021 року разом з розпорядженням голови Скалатської міської ради від 11 жовтня 2021 року №133 "Про внесення змін та доповнення до розпорядження міського голови від 08 жовтня 2021 року №131 "Про скликання першого пленарного засідання 6 сесії Скалатської міської ради восьмого скликання".

Отже, Скалатська міська рада дотрималася строків доведення до відома депутатів та населення щодо рішення про скликання сесії, передбачених ч. 10 ст. 46 Закону України "Про органи місцевого самоврядування в України".

Крім того, суд зауважує, що у відповідності до підпункту 69.34 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України, тимчасово, на період дії воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, по 31 грудня року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, до рішень сільських, селищних, міських рад, військових адміністрацій або військово-цивільних адміністрацій щодо встановлення ставок та пільг з місцевих податків та/або зборів та/або рішень про внесення змін до таких рішень не застосовуються вимоги підпункту 4.1.9 пункту 4.1 та пункту 4.5 статті 4, підпунктів 12.3.3, 12.3.4 і 12.3.7 пункту 12.3, підпункту 12.4.3 пункту 12.4 та пункту 12.5 статті 12 цього Кодексу та Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", частини четвертої статті 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації", Закону України "Про державну допомогу суб`єктам господарювання".

Щодо покликань позивача про те, що як вбачається із оскаржуваного рішення, ним визначено дату набрання ним чинності - з 01.01.2022 року, однак, враховуючи прямі вимоги пп. 12.3.4 п. 12.3 ст. 12 ПК України, ст. 4 Податкового кодексу України, а також те, що воно було прийнято 26.10.2021 (менше шести місяців до початку нового бюджетного періоду), то набрання ним чинності мало відбутись не раніше 01.01.2023 року, суд зазначає наступне.

Як зазначалося вище, рішенням Скалатської міської ради №1082 від 14.07.2021 року "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради", яке набрало чинності з 01.01.2022 року, було встановлено різні ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у 2022 календарному році, в залежності від організаційно правової форми (фізична чи юридична особа).

Дане рішення прийняте у строк визначений пунктом 12.3 статті 12 Податкового кодексу України.

В подальшому, рішенням Скалатської міської ради №1406 від 26 жовтня 2021 року внесено зміни до рішення міської ради №1082 від 14.07.2021 року та затверджено однакові ставки податку, як для фізичних та і для юридичних осіб.

При цьому, суд зауважує, що вказане рішення №1406 від 26 жовтня 2021 року прийняте не з ініціативи самого відповідача, а на виконання рекомендації адміністративної колегії Південно-західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 01.10.2021 №72/49-рк/к.

Відповідно до ч.2 ст.46 Закону України від 11.01.2001 №2210-ІІІ "Про захист економічної конкуренції" рекомендації органів Антимонопольного комітету України підлягають обов`язковому розгляду органами чи особами, яким вони надані.

Зокрема, Південно-західне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, розглянувши матеріали дослідження та аналізу рішень органів місцевого самоврядування в межах Тернопільської області на предмет дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції, встановила що рішенням п`ятої сесії восьмого скликання №1082 від 14.07.2021 "Щодо встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради" встановлено ставки та пільги із сплати податку, зокрема і на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Так, Південно-західним міжобласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України зроблено висновок, що в межах міської ради здійснюють дальність суб`єкти господарювання, як фізичні особи-підприємці, так і юридичні особи, однак, Рішенням №1082 для юридичних осіб встановлено вищі ставки податку, що призводить до понесення ними більших витрат порівняно з конкурентами - фізичними особами-підприємцями, яким надаються переваги у конкуренції та ставлять їх у привілейоване становище.

Тому, дії Скалатської міської ради по встановленню різних відсоткових ставок податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки для суб`єктів господарювання, що діють на одному товарному ринку, тобто є конкурентами, містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого п.3 ст.50, абзацом 8 ч.2 ст.15 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у вигляді антиконкурентних дій органів місцевого самоврядування, внаслідок яких окремим суб`єктам господарювання створюються дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами.

Враховуючи викладене, з метою припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, на підставі ст.46 Закону України "Про захист економічної конкуренції", керуючись статтями 7, 121, 14 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", пунктами 3, 11 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, що затверджене розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23.02.2001 №32-р, та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 30.03.2001 за №291/5482 зі змінами та доповненнями, адміністративна колегія Південно-західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України рекомендувала Скалатській міській раді припинити дії, які полягають у встановленні в рішенні від 14.07.2021 №1082 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради" різних відсоткових ставок з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для суб`єктів господарювання, що діють на одному товарному ринку.

Окремо було зазначено, що ч.3 ст.46 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що за умови виконання положень рекомендацій у разі, якщо порушення не призвело до суттєвого обмеження чи спотворення конкуренції, не завдало значних збитків окремим особам чи суспільству та вжило відповідних заходів для усунення наслідків порушення, провадження у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції не розпочинається, а розпочате провадження закривається. Про результати розгляду рекомендацій необхідно повідомити територіальне віддалення у місячний строк з дня отримання рекомендацій.

Відповідно до зазначених рекомендацій у місячний термін Скалатська міська рада направила 20.10.2021 до Південно-західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України проект рішення "Про внесення змін до рішення Скалатської міської ради від 14.07.2021 №1082 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради".

Після чого, Південно-західне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України у листі від 21.10.2021 №72-02/4443 "Про результати розгляду проекту рішення", відповідно до ст.20 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", Положення про порядок погодження з органами Антимонопольного комітету України рішень органів державної влади, органів адміністративно-господарського управління та контролю, органів місцевого самоврядування щодо демонополізації економіки, розвитку конкуренції та антимонопольного регулювання, розглянуло та погодило проект рішення Скалатської міської ради "Про внесення змін до рішення Скалатської міської ради від 14.07.2021 №1082 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради".

У зв`язку з чим, Скалатська міська рада прийняла рішення від 26.10.2021 №1406 "Про внесення змін до рішення Скалатської міської ради №1082 від 14.07.2021 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради"", яким були внесені зміни в додатки №2 та №6 до рішення Скалатської міської ради від 14.07.2021 №1082.

Таким чином, Скалатська міська рада приймаючи рішення від 26.10.2021 №1406 "Про внесення змін до рішення Скалатської міської ради №1082 від 14.07.2021 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради" усувала недоліки свого рішення №1082 від 14.07.2021 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради" на які їй чітко вказав Антимонопольний комітет, як на передумови визначення привілейованого становища фізичних осіб-підприємців над юридичними особами.

Також, в оскарженому рішенні зазначено про його вступ в законну силу з 01.01.2022, і не містить інформації щодо втрати чинності рішення №1082 від 14.07.2021, тому не може вважатись як новоприйняте рішення про встановлення місцевих податків і зборів, а є таким, що прийняте на усунення дискримінаційних (антиконкурентних) умов рішення №1082 від 14.07.2021, яке і на даний час залишається чинним.

При цьому, не внесення відповідних змін до рішення №1082 від 14.07.2021 призвело б до подальшого порушення антимонопольного законодавства, продовження привілейованого становища фізичних осіб-підприємців над юридичними особами при сплаті місцевих податків і зборів, що є неприпустимим.

Враховуючи наведене, рішення від 26.10.2021 №1406 "Про внесення змін до рішення Скалатської міської ради №1082 від 14.07.2021 "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Скалатської міської ради" прийняте обгрунтовано, пропорційно легітимній (законній) меті, необхідній у демократичному суспільстві, та відповідає нагальній суспільній потребі (усунення дискримінаційних умов).

Таким чином, суспільний інтерес в необхідності такого рішення в даному випадку превалює на приватним інтересом позивача, а тому, суд приходить до висновку, що оскаржене рішення Скалатської міської ради є законним та скасуванню (визнанню нечинним) не підлягає.

При цьому, позивач просить визнати протиправним і скасувати оскаржене рішення повністю, хоча воно впливає на права позивача в частині встановлення податку лише на належне йому нерухоме майно.

Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

З урахуванням наведеного, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.

Оскільки в задоволенні позовних вимог відмовлено, відсутні підстави для вирішення питання щодо розподілу судових витрат.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 12 липня 2024 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- ОСОБА_1 (місцезнаходження/місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 );

відповідач:

- Скалатська міська рада (місцезнаходження/місце проживання: вул. Грушевського, 2, м. Скалат, Тернопільська обл., Тернопільський р-н, 47851, код ЄДРПОУ 04058445);

третя особа:

- Головне управління ДПС у Тернопільській області (місцезнаходження/місце проживання: вул. Білецька, 1, м. Тернопіль, Тернопільська обл., Тернопільський р-н, 46003, код ЄДРПОУ 44143637) .

Головуючий суддяБаб`юк П.М.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.07.2024
Оприлюднено14.08.2024
Номер документу120951982
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —500/1332/24

Ухвала від 26.02.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 26.02.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 22.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Рішення від 31.07.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк Петро Михайлович

Ухвала від 20.06.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк Петро Михайлович

Ухвала від 20.06.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк Петро Михайлович

Ухвала від 29.03.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк Петро Михайлович

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк Петро Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні