Справа № 296/7286/24
2-а/296/137/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
про передачу адміністративної справи
на розгляд іншому адміністративному суду
13 серпня 2024 рокум.Житомир
Суддя Корольовського районного суду міста Житомира Пилипюк Л. М., розглянувши адміністративний позов Приватного підприємства «Шеріфф» до виконавчого комітету Житомирської міської ради в особі Житомирської міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И Л А:
09серпня 2024року доКорольовського районногосуду містаЖитомира надійшовадміністративний позовПП «Шеріфф»до виконавчого комітету Житомирської міської ради в особі Житомирської міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії.
Обґрунтовуючи вимогипозову,представник ПП«Шеріфф» зазначає,що впорушення вимогЗакону України«Про автомобільнийтранспорт»,Закону України«Про місцевесамоврядування»,а такожвимог Порядкупроведення конкурсуз перевезенняпасажирів наавтобусному маршрутізагального користування,затвердженого постановоюКМУ №1081від 03грудня 2008року,виконавчий комітетЖитомирської міськоїради якорганізатор пасажирськихперевезень умісті Житомиріз січня2022року потеперішній часне провівжодного конкурсуз визначенняавтомобільного перевізникадля організаціїпасажирських перевезеньв місті,не уклавжодного договорупро наданняправа натакі перевезення.ПП «Шеріфф»здійснює перевезенняпасажирів заміськими автобуснимимаршрутами напідставі тимчасовихдоговорів,які укладаютьсязі структурнимпідрозділом виконавчогокомітету Житомирськоїміської ради Управліннямтранспорту тазв`язку.На думкупозивача,такі тимчасовідоговори єнікчемними,адже непередбачені жоднимзаконодавчим актом.Управління транспортута зв`язкуЖитомирської міськоїради ненаділене повноваженнямищодо виконанняфункцій організаторапасажирських перевезень.Аналіз діючихтимчасових договорівна перевезенняпасажирів свідчитьпро їхдискримінаційний характерщодо перевізника,оскільки немістить зобов`язанняорганізатора відшкодуватикошти запільгове перевезення,тоді якПП «Шеріфф»не можевідмовити уперевезенні пасажирівпільгової категорії.10червня 2024року ПП«Шеріфф»письмово звернулось до органу місцевого самоврядування щодо роз`яснень причин не проведення конкурсів на визначення перевізників для організації пасажирських перевезень у м. Житомирі та з пропозицією укласти додаткові угоди до діючих договорів, якими передбачити компенсаційні виплати за перевезення підприємством пасажирів пільгових категорій. Листом від 18 липня 2024 року виконавчий комітет Житомирської міської ради повідомив про відсутність підстав для укладення додаткових угод.
На підставі наведеного ПП «Шеріфф» заявляє на вирішення суду такі позовні вимоги: 1) визнати протиправною бездіяльність виконавчого комітету Житомирської міської ради організатора пасажирських перевезень в м. Житомирі щодо відмови у визначенні розміру та порядку компенсації витрат автомобільного перевізника внаслідок перевезення пільгових пасажирів та регулювання тарифів, механізм їх виплати, не проведення упродовж тривалого часу конкурсів з визначення перевізників на обслуговування міських автобусних маршрутів загального користування, у відмові виплати компенсацій, понесених підприємством внаслідок перевезення пасажирів пільгових категорій; 2) зобов`язати виконавчий комітет Житомирської міської ради як організатора пасажирських перевезень в м. Житомирі привести свою діяльність у відповідність до діючого законодавства, яке регулює правовідносини у сфері автомобільного транспорту, а саме: розробити порядок визначення розміру та порядку компенсації витрат перевізника внаслідок перевезення пільгових пасажирів та механізм їх виплати, упродовж трьох місяців провести конкурси з визначення перевізників на обслуговуванням міських автобусних маршрутів загального користування, за результатами яких укласти відповідні договори про організацію пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування, в яких передбачити перелік маршрутів загального користування , які буде обслуговувати автомобільний перевізник, умови організації перевезень, показники якості транспортного обслуговування населення, термін роботи автомобільного перевізника, зобов`язання органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо облаштування маршруту, підтримки проїзної частини автомобільної дороги та під`їзних шляхів у належному стані (тільки для міських автобусних маршрутів), розмір компенсації витрат автомобільного перевізника внаслідок перевезення пільгових пасажирів та регулювання тарифів, механізм їх виплати.
Зміст позовних вимог свідчить, що спірні правовідносини між сторонами виникли з приводу організації послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом у місті Житомирі, а також з приводу укладення та належного виконання договору про надання послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом у місті Житомирі.
Відповідно до п. 4 ч. 1ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.
Під час визначення предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.
Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.
Стаття 3 Закону України від 5 квітня 2001 року № 2344-ІІІ «Про автомобільний транспорт» (далі - Закон № 2344-ІІІ) установлює, що цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.
Згідно зі статтею 6 Закону № 2344-ІІІ органи місцевого самоврядування формують мережу міських автобусних маршрутів загального користування і здійснюють у межах своїх повноважень контроль за дотриманням законодавства у сфері автомобільного транспорту на відповідній території, запроваджують автоматизовану систему обліку оплати проїзду та встановлюють порядок її функціонування, а також види, форми носіїв, порядок обігу та реєстрації проїзних документів; визначають особу, уповноважену здійснювати справляння плати за транспортні послуги в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду.
Відповідно до положень статті 7 Закону № 2344-ІІІ забезпечення організації пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування покладається на виконавчий орган сільської, селищної, міської ради відповідного населеного пункту.
Відповідно до частини першої статті 31 Закону № 2344-ІІІ відносини автомобільного перевізника, що здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування міських, приміських та міжміських, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування визначаються договором про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, у якому встановлюються: перелік маршрутів загального користування, які буде обслуговувати автомобільний перевізник, умови організації перевезень, показники якості транспортного обслуговування населення, термін роботи автомобільного перевізника, зобов`язання органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо облаштування маршруту, підтримки проїзної частини автомобільної дороги та під`їзних шляхів у належному стані (тільки для міських автобусних маршрутів), розмір компенсації витрат автомобільного перевізника внаслідок перевезення пільгових пасажирів та регулювання тарифів, механізм їх виплати.
Враховуючи зазначені законодавчі положення, слід зазначити, що на органи виконавчої влади та місцевого самоврядування покладені повноваження із забезпечення обслуговування населення засобами транспорту, в тому числі із залученням з цією метою, на договірних засадах, підприємств, установ, та організацій незалежно від форм власності, що здійснюється на основі договору, який має типову форму та укладається між місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування і перевізниками на підставі відповідного замовлення.
Відповідно до підпункту «г» пункту 16 статті 4 КАС України адміністративний договір - це спільний правовий акт суб`єктів владних повноважень або правовий акт за участю суб`єкта владних повноважень та іншої особи, що ґрунтується на їх волеузгодженні, має форму договору, угоди, протоколу, меморандуму тощо, визначає взаємні права та обов`язки його учасників у публічно-правовій сфері і укладається на підставі закону замість видання індивідуального акта.
Договір на організацію перевезення пасажирів є публічно-правовим договором, який передбачає: обов`язки перевізника забезпечити належний рівень транспортного обслуговування пасажирів, умови щодо тарифів тощо. Отже, договір визначає умови, за яких перевізнику дозволяється здійснювати господарську діяльність з перевезення пасажирів.
Враховуючи предмет спору та зміст позовних вимог, характер правовідносин та суб`єктний склад учасників таких правовідносин, приходжу до висновку, що такий спір є публічно-правовим та підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства. Однак, такий спір не підсудний Корольовському районному суду міста Житомира з огляду на таке.
Статтею 20 КАС України визначено розмежування предметної юрисдикції адміністративних судів.
Відповідно доч.1ст.20КАС України місцевимзагальним судамяк адміністративнимсудам підсудні: 1)адміністративні справиз приводурішень,дій чибездіяльності суб`єктіввладних повноваженьу справахпро притягненнядо адміністративноївідповідальності; 2)адміністративні справи,пов`язані звиборчим процесомчи процесомреферендуму щодо: оскарженнярішень,дій чибездіяльності дільничнихвиборчих комісій,дільничних комісійз референдуму,членів цихкомісій; уточненнясписку виборців; оскарженнядій чибездіяльності суб`єктіву сферімедіа,підприємств,установ,організацій,їх посадовихта службовихосіб,творчих працівниківсуб`єктів усфері медіа,що порушуютьзаконодавство провибори тареферендум; оскарженнядій чибездіяльності кандидатау депутатисільської,селищної ради,кандидатів напосаду сільського,селищного голови,їх довіренихосіб;3)адміністративні справи,пов`язані зперебуванням іноземцівта осіббез громадянствана територіїУкраїни,щодо: примусовогоповернення вкраїну походженняабо третюкраїну іноземцівта осіббез громадянства; примусовоговидворення іноземцівта осіббез громадянстваза межіУкраїни; затриманняіноземців абоосіб безгромадянства зметою їхідентифікації та(або)забезпечення примусовоговидворення замежі територіїУкраїни; продовженнястроку затриманняіноземців абоосіб безгромадянства зметою їхідентифікації та(або)забезпечення примусовоговидворення замежі територіїУкраїни; затриманняіноземців абоосіб безгромадянства довирішення питанняпро визнанняїх біженцямиабо особами,які потребуютьдодаткового захистув Україні,або особамибез громадянства; затриманняіноземців абоосіб безгромадянства зметою забезпеченняїх передачівідповідно доміжнародних договорівУкраїни прореадмісію; 4)адміністративні справиз приводурішень,дій чибездіяльності державноговиконавця чиіншої посадовоїособи державноївиконавчої службищодо виконанняними рішеньсудів усправах,визначених пунктами1-3частини першоїцієї статті; 5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставіЗакону України"Прореабілітацію жертврепресій комуністичногототалітарного режиму1917-1991років"; 6) адміністративні справи за позовними заявами територіального центру комплектування та соціальної підтримки з приводу тимчасового обмеження громадян України у праві керування транспортним засобом під час мобілізації.
Окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначенихчастинами першоютатретьоюцієї статті (ч. 2 ст. 20 КАС України).
Таким чином, оскільки спірні правовідносини не відносяться до предметної юрисдикції місцевого загального суду як адміністративного, то позовна заява ПП «Шеріфф» до виконавчого комітету Житомирської міської ради в особі Житомирської міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії у відповідності до ч. 2 ст. 20 КАС України підсудна Житомирському окружному адміністративному суду.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 29 КАС України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
З врахуванням наведеного приходжу до висновку, що адміністративний позов ПП «Шеріфф» до виконавчого комітету Житомирської міської ради в особі Житомирської міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії слід передати за підсудністю до Житомирського окружного адміністративного суду.
Керуючись статтями 18-20, 29, 171, 294-295 КАС України, суддя
ПОСТАНОВИВ:
Позовну заяву Приватного підприємства «Шеріфф» до виконавчого комітету Житомирської міської ради в особі Житомирської міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії передати за підсудністю до Житомирського окружного адміністративного суду.
Ухвала може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом 15 днів з дня її складання.
Передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.
Повний текст ухвали складено і підписано 13 серпня 2024 року.
Суддя Корольовського районного суду
міста Житомира Лілія ПИЛИПЮК
Суд | Корольовський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2024 |
Оприлюднено | 15.08.2024 |
Номер документу | 120962650 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Чернова Ганна Валеріївна
Адміністративне
Корольовський районний суд м. Житомира
Пилипюк Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні