Рішення
від 06.08.2024 по справі 146/1064/24
ТОМАШПІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 146/1064/24

РІШЕННЯ

Іменем України

"06" серпня 2024 р. Томашпільський районний суд Вінницької області

в складі: головуючого судді Скаковської І.В.,

за участю секретаря судового засідання Ремізової Т.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Томашпіль адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління патрульної поліції у Вінницькій області Департаменту патрульної поліції про визнання протиправною та скасування постанови про накладення адміністративного стягнення,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Управління патрульної поліції у Вінницькій області Департаменту патрульної поліції, в якому просить скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, серії ЕНА № 2474707 від 25 червня 2024 року про притягнення його до адміністративної відповідальності за ч.3ст. 122 КУпАПта накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 680 грн. Справу про адміністративне правопорушення стосовно нього закрити.

Позов мотивовано тим, що 25 червня 2024 року орієнтовно о 09:30 год він припаркував свій транспортний засіб в дворі багатоповерхового будинку в м. Вінниця по вул. К.Коріатовичів, 184, однак жодним чином не перешкоджав виїзду чи руху будь-яким транспортним засобам. Повернувшись біля 13:26 год помітив, що його транспортний засіб відсутній за місцем його зупинки. Після чого він зателефонував на номер телефону «102» та повідомив про відсутність свого автомобіля. Йому повідомили, що його автомобіль знаходиться на спеціальному майданчику. Коли він поїхав забрати автомобіль, йому повідомили, що він має оплатити штраф та оплатити послуги евакуатора за доставку транспортного засобу і поліцейський видасть постанову. Він вказав що з даним порушенням не згідний оскільки не вчиняв. Працівниця поліції повідомила, що буде розглядати відносно нього адмінматеріал та зачитала йому права. На зауваження працівники не реагували. Тому просить скасувати оскаржувану постанову.

Ухвалою Томашпільського районного суду від 08 липня 2024 року позов прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі.

23 липня 2024 року від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого просить відмовити у задоволенні позову, вважає позовні вимоги необґрунтованими. Вказує, що відповідач мав всі законні права винести постанову, а також розглянути справу на місці його вчинення. Оскільки у визначених законодавством випадках допускається скорочене провадження у справах про адміністративне правопорушення, зокрема фіксацію адміністративного правопорушення і накладення адмінстягнення. Вважає, що під час розгляду справи про притягнення ОСОБА_1 до відповідальності та винесення постанови, відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України, при цьому жодним чином не порушив права позивача, а постанова повністю відповідає вимогам законодавства. Твердження позивача повністю спростовуються долученим до справи відеозаписом.

Позивач ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, надав на адресу суду заяву, в якій просить справу розглянути без його участі.

Представник відповідача в судове засіадння не з`явився, в поданому відзиві вказав слухати справу без участі представника відповідача.

Оскільки сторони не з`явились, фіксування судового засідання не здійснювалось.

Розглянувши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Судом встановлено, що інспектором 1 взводу 2 роти 1 батальйону управління патрульної поліції у Вінницькій області Слободянюком Я. О. 25 червня 2024 року було складено постанову серії ЕНА № 2474707 про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення дорожнього руху зафіксоване не в автоматичному режимі, якою ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за порушення ч. 3ст. 122 КУпАПта накладеноштраф урозмірі 680 грн.

Зі змісту постанови слідує, що ОСОБА_1 25 червня 2024 року о 15:36 год в м. Вінниця керуючи транспортним засобом та здійснив стоянку автомобіля «Шевроле Кобальт», д.н.з. НОМЕР_1 перед гаражем, чим унеможлив на виїзд з даного гаража, чим порушено вимогип.15ПДР Порушення стоянки, у місцях де транспортний засіб, що стоїть зробить неможливим рух транспортних засобів або пішоходів.

Відповідно до вимог ч. 1ст. 2 КАС Українизавданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень

Згідно з вимогамист. 280 КУпАПорган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з п. 4, 5 розділу ІІІ Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі, затвердженоїнаказом Міністерства внутрішніх справ України №1395 від 07 листопада 2015 року, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, користується правами, визначеними устатті 268КУпАП. Поліцейський під час підготовки до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання:

1) чи належить до його компетенції розгляд цієї справи;

2) чи правильно складено протокол (якщо складання протоколу передбаченоКУпАП) та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення;

3) чи повідомлено належним чином осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду (якщо справа не розглядається на місці);

4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали, які потрібні для вирішення справи;

5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

Відповідно з п. 9-10 розділу ІІІ Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі, затвердженоїнаказом Міністерства внутрішніх справ України №1395 від 07 листопада 2015 рокута зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 10 листопада 2015 року за №1408/27853 розгляд справи розпочинається з представлення поліцейського, який розглядає цю справу. Поліцейський, що розглядає справу, оголошує, яка справа підлягає розгляду, хто притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснює особам, які беруть участь у розгляді справи, їх права і обов`язки. Після цього оголошується протокол про адміністративне правопорушення (якщо складення протоколу передбачаєтьсяКУпАП), заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді справи, досліджуються докази і вирішуються клопотання. Під час розгляду справи потерпілого може бути опитано як свідка.

Поліцейський оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Відповідно до п. 1 розділу IV Інструкції, розглянувши справу про адміністративне правопорушення, поліцейський виносить постанову по справі про адміністративне правопорушення.

Згідно з п.1ст. 247 КУпАПобов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність події та складу адміністративного правопорушення. Наявність події та складу правопорушення доводиться шляхом надання доказів.

У відповідності дост. 251 КУпАП Українидоказами по справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність або відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, які мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото - і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото - і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, а також іншими документами.

За вимогами ст. 268 КупАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюютьсястаттями 279-1-279-8цього Кодексу.

З дослідженого відеозапису розгляду справи про адміністративне правопорушення, наданого відповідачем,вбачається, що інспектором патрульної поліції позивача ОСОБА_1 було повідомлено про складання постанови про адміністративне правопорушення за ч.3ст. 122 КУпАП, зачитано права. Однак пояснень в нього не відбирали, хоча позивачем неодноразово було звернуто на це увагу. На прохання останнього надати докази винуватості поліцейський не відреагував. ОСОБА_1 повідомив, що є свідок, однак пояснень в нього не відбирали.

Також судом встановлено, що на початкурозгляду справи не відбулося представлення поліцейського, який розглядає цю справу, не були зафіксовані будь-яким чином пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, не вирішено питання щодо відбирання пояснень свідка,що є порушеннямст. 268 КУпАПта п. 4-5, 9-10 розділу ІІІ Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі.

Тобто фактичного розгляду справи у відповідності до вимогКУпАП не відбулось.

Згідно ч. 1ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Відповідно дост. 245 КУпАП, завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що відповідачем не дотримано вимог щодо всебічного, повного і об`єктивного з`ясування всіх обставин справи, що призвело до порушення прав особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, закріплених уст. 268 КУпАП, та є підставою скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення.

Відповідно дост. 77 КАС України, кожнасторонаповинна довести тіобставини,на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірностісвогорішення,діїчибездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до вимог ч. 3ст. 286 КАС Україниза наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право: 1) залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення; 2) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи); 3) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення; 4) змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.

Отже, судом встановлено, що під час розгляду справи про адміністративне правопорушення, відповідачем не доведено правомірності складання ним постанови, а тому суд вважає за доцільне надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу, для виконання вимогст. 245 КУпАП.

Враховуючи наведені вимоги закону та встановлені обставини справи, суд доходить переконання про наявність достатніх підстав для скасування постанови про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 3ст. 122 КУпАПіз накладенням адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 680 грн та направлення справи на новий розгляд.

На підставіикладеного,Конституції України, ст.ст.7, 122, 245, 251, 268, 278, 280, 283, 287, 288, 293 КУпАП, та керуючись ст.ст.72,73,76,77,90,94,139,241-246,250,257,262,286 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління патрульної поліції у Вінницькій області Департаменту патрульної поліції про визнання протиправною та скасування постанови про накладення адміністративного стягнення - задовольнити частково.

Скасувати постанову про адміністративне правопорушення серії ЕНА № 2474707 від 25 червня 2024 року по справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 122 ч. 3 КУпАП, винесену інспектором 1 взводу 2 роти 1 батальйону управління патрульної поліції у Вінницькій області лейтенантом поліції Слободянюком Ярославом Олександровичем, а справу направити на новий розгляд до Управління патрульної поліції у Вінницькій області Департаменту патрульної поліції.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня складання повного рішення суду згідно з ч. 4ст.286КАС України.

Повний текст рішення виготовлено 12 серпня 2024 року .

Суддя: І. В. Скаковська

СудТомашпільський районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення06.08.2024
Оприлюднено15.08.2024
Номер документу120967310
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху

Судовий реєстр по справі —146/1064/24

Ухвала від 28.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Постанова від 09.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 09.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 17.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 10.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Рішення від 06.08.2024

Адміністративне

Томашпільський районний суд Вінницької області

Скаковська І. В.

Рішення від 06.08.2024

Адміністративне

Томашпільський районний суд Вінницької області

Скаковська І. В.

Ухвала від 22.07.2024

Адміністративне

Томашпільський районний суд Вінницької області

Скаковська І. В.

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Томашпільський районний суд Вінницької області

Скаковська І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні