Рішення
від 24.07.2024 по справі 305/28/24
РАХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Єдиний унікальний номер 305/28/24

Провадження по справі 2/305/233/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24.07.2024 року місто Рахів

Рахівський районний суд Закарпатської області у складі: головуючого - судді Дочинця С.І., при секретарі Бакшиній Я.І., за участі представника позивача ОСОБА_1 , представника відповідача ОСОБА_2 , представника відповідача ОСОБА_3 , розглянувши в відкритому судовому засіданні в приміщенні Рахівського районного суду Закарпатської області за правилами загального позовного провадження за позовною заявоюТячівської окружної прокуратури Закарпатської області, поданою в інтересах держави в особі Закарпатської обласної державної адміністрації (Закарпатської обласної військової адміністрації) до Рахівської районної державної адміністрації Закарпатської області (Рахівська районна військова адміністрація), ОСОБА_4 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України», про визнання недійсним розпорядження, скасування свідоцтва про право власності та державних реєстрацій, повернення земельної ділянки у державну власність,-

ВСТАНОВИВ:

Тячівська окружна прокуратура Закарпатської області, діючи в інтересах держави в особі Закарпатської обласної державної адміністрації (Закарпатської обласної військової адміністрації) звернулася до суду із позовною заявою до Рахівської районної державної адміністрації Закарпатської області (Рахівська районна військова адміністрація), ОСОБА_4 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України», про визнання недійсним розпорядження, скасування свідоцтва про право власності та державних реєстрацій, повернення земельної ділянки у державну власність.

Свої позовні вимоги позивач мотивує тим, що Тячівською окружною прокуратурою встановлено підстави для вжиття заходів представницького характеру у зв`язку з порушенням Рахівською районною державною адміністрацією вимог земельного законодавства внаслідок розпорядження земельною ділянкою лісогосподарського призначення.

Встановлено, що на підставі розпорядження голови Рахівської районної державної адміністрації №5 від 06.01.2012 «Про затвердження проекту землеустрою, втрат сільськогосподарського виробництва та передачу земельної ділянки у приватну власність, за межами населеного пункту» ОСОБА_4 передано у приватну власність земельну ділянку площею 0,1 га для індивідуального дачного будівництва, на території Ясінянської селищної ради, полонина Драгобрат, за межами населеного пункту.

В подальшому, 19.08.2014 Управлінням Держземагентства у Рахівському районі на підставі розпорядження голови Рахівської РДА № 5 від 06.01.2012 та технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, розробленої ПП ОСОБА_5 , здійснено державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395 площею 0,1 га для індивідуального дачного будівництва в Державному земельному кадастрі.

Надалі, на підставі розпорядження голови Рахівської РДА № 5 від 06.01.2012 та витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-2100634762014 від 19.08.2014, державним реєстратором Рахівського районного управління юстиції Закарпатської області здійснено державну реєстрацію права власності ОСОБА_4 на земельну ділянку з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395 площею 0,1 га у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, що підтверджується відповідною інформаційною довідкою № 339049188 від 13.07.2023.

Також, державним реєстратором Рахівського районного управління юстиції Закарпатської області, на підтвердження вказаної державної реєстрації, видано ОСОБА_4 свідоцтво про право власності № 27276870 від 25.09.2014.

Однак, вважає, що розпорядження голови Рахівської РДА №5 від 06.01.2012 є незаконним та підлягає визнанню недійсним, свідоцтво про право власності, державна реєстрація земельної ділянки в Державному земельному кадастрі та державна реєстрація права приватної власності на земельну ділянку в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно також підлягають скасуванню, а спірна земельна ділянка поверненню у державну власність виходячи з наступного.

Так, згідно з фрагментом із Публічної кадастрової карти України з нанесеними межами частини кварталу 3 Свидовецького ДП «Ясінянське ЛМГ» лісовпорядкування 2010 року, виготовленого Українським державним проектним лісовпорядним виробничим об`єднанням «Укрдержліспроект», вбачається, що земельна ділянка з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395 частково накладається на земельну ділянку лісогосподарського призначення, що перебуває у постійному користуванні Державного підприємства «Ясінянське лісомисливське господарство» та знаходиться в межах 3 кварталу Свидовецького лісництва вказаного підприємства.

Також, факт належності спірної земельної ділянки до земель лісогосподарського призначення підтверджується викопіюванням з таксаційних матеріалів Свидовецького лісництва державного підприємства з нанесеними межами земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395, що здійснені філією «Ясінянське лісомисливське господарство» ДСГП «Ліси України».

Також, на підставі розпорядження голови Закарпатської ОДА № 570 від 23.08.2018 «Про надання згоди на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), ТОВ «Ланд ком» виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) державної власності, що перебувають у постійному користуванні державного підприємства «Ясінянське ЛМГ» на підставі державного акта на право постійного користування на право постійного користування землею серії І-ЗК № 000378 від 18.12.1996 та розташовані за межами населених пунктів на території Ясінянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області (Свидовецьке лісництво, квартали 1 - 13, 15).

Так, на підставі вказаної технічної документації сформовано, зокрема, земельну ділянку лісогосподарського призначення з кадастровим номером 2123656200:06:001:0118 площею 1180,168 га, відомості про яку зареєстровано в Державному земельному кадастрі та Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Водночас, у пояснюваній записці, що є складовою вказаної технічної документації, зазначено, що частина земель лісогосподарського призначення кварталу 3 Свидовецького лісництва державного підприємства площею 28,15 га не увійшла до технічної документації (хоча такі охоплюються державним актом на право постійного користування землею), позаяк на землі лісового фонду накладаються земельні ділянки приватної власності.

Враховуючи вищенаведене, земельна ділянка з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395 площею 0,1 га сформована та передана у приватну власність ОСОБА_4 за рахунок земель лісогосподарського призначення, що перебувають у постійному користуванні державного лісогосподарського підприємства на підставі державного акта на право постійного користування землею серії І-ЗК № 000378 від 18.12.1996.

В свою чергу, Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України» є правонаступником прав ДП «Ясінянське ЛМГ», зокрема, в частині права на користування земельними ділянками лісогосподарського призначення, набутого на підставі державного акта на право постійного користування землею серії І-ЗК № 000378 від 18.12.1996.

Отже, за результатами аналізу положень ст.ст. 122 та 149 ЗК України вбачається, що повноваження на розпорядження земельними ділянками лісогосподарського призначення станом на момент надання спірної земельної ділянки у приватну власність належали Кабінету Міністрів України, при цьому, Держгеокадастр вправі був розпоряджатись лише земельними ділянками сільськогосподарського призначення, до яких земельна ділянка з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395 площею 0,1 га не належить.

Кабінет Міністрів України не приймав рішень про вилучення із постійного користування ДП «Ясінянське ЛМГ» чи передачу у приватну власність земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395.

Крім того, погодження на вилучення з постійного користування ДП чи філії «Ясінянське ЛМГ» земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395 не надавалось, така земельна ділянка знаходиться в лісовому фонді філії «Ясінянське ЛМГ».

Також, у розпорядженні Рахівської районної державної адміністрації № 5 від 06.01.2012 відсутні відомості про вилучення земельної ділянки у землекористувача - ДП «Ясінянське ЛМГ».

Водночас, в розпорядженні голови Рахівської районної державної адміністрації №5 від 06.01.2012 відсутні відомості про зміну цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395 із земель лісогосподарського призначення на землі для індивідуального дачного будівництва, що свідчить також про порушення ст. 20 ЗК України, ст. 57 ЛК України.

На підставі викладеного, вказане розпорядження Рахівської районної державної адміністрації є незаконним та підлягає визнанню недійсним на підставі ст.ст. 16, 21 Цивільного кодексу України та ст. 21, 152 Земельного кодексу України.

З приводу власника (розпорядника) спірною земельною ділянкою лісогосподарського призначення зазначаю, що повноваження станом на час видання головою Рахівської районної державної адміністрації розпорядження № 5 від 06.01.2012 належали Закарпатській обласній державній адміністрації.

В період з 08.04.2012 по 27.05.2021 вказані повноваження належали виключно Кабінету Міністрів України.

Водночас, відповідно до ч. 5 ст. 122 Земельного кодексу України (в редакції від 27.05.2021, чинній на момент пред`явлення позовної заяви до суду) обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.

Відповідно, перебування земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395 площею 0,1 га у власності ОСОБА_4 створює перешкоди Закарпатській обласній державній адміністрації у володінні, користуванні та розпорядженні вказаною земельною ділянкою лісогосподарського призначення, у зв`язку з чим, порушені права та законні інтереси держави у даних правовідносинах підлягають захисту шляхом зобов`язання ОСОБА_4 повернути земельну ділянку з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395 площею 0,1 га у власність держави в особі Закарпатської обласної державної адміністрації.

Відповідно до частини другої статті 26 Закону у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав, документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування записів про проведену державну реєстрацію прав, а також у випадку, передбаченому підпунктом «а» пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав.

Враховуючи наведене, свідоцтво про право власності № 27276870 від 25.09.2014, яке підтверджує право власності ОСОБА_4 на земельну ділянку з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395 підлягає визнанню недійсним та скасуванню.

Відповідно, з метою ефективного захисту порушеного права в даних правовідносинах, підлягає також скасуванню в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державна реєстрація права власності ОСОБА_4 на земельну ділянку з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395 з одночасним припинення права власності такої на вказану земельну ділянку.

Враховуючи наведене, з метою ефективного захисту та поновлення прав держави, належним та ефективним способом захисту інтересів держави у спірних правовідносинах є також скасування у Державному земельному кадастрі державної реєстрацій земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395.

При цьому, повернення у власність держави в особі Закарпатської обласної державної адміністрації земельної ділянки є єдиним пропорційним і належним способом відновлення порушених інтересів держави у вказаному спорі.

Тячівською окружною прокуратурою, на виконання ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», попередньо повідомлено (лист №07.52-104-1922вих-23 від 12.04.2023) Закарпатську обласну державну адміністрацію про виявлені порушення, на що отримано відповідь за №5877/06-16 від 25.04.2023 про те, що у зв`язку із відсутністю коштів для сплати судового збору, облдержадміністрація просить розглянути питання можливість захисту державних інтересів у сфері земельних відносин органами прокуратури.

Однак, Закарпатська обласна державна адміністрація, як власник спірної земельної ділянки, володіючи інформацією з вказаного листа про порушення законодавства щодо спірної земельної ділянки, а саме про незаконність вибуття вказаної ділянки з державної власності, не вживала протягом тривалого часу дієвих заходів на поновлення прав держави.

Щодо правових підстав для представництва інтересів держави, наведених в позовній заяві, слід зазначити, що Верховний Суд у постанові від 08.02.2019 у справі № 915/20/18 виклав правову позицію з приводу представництва прокуратурою інтересів держави.

Отже, участь прокурора у вказаній справі, з урахуванням вищезазначеної практики суду, є законною, не порушує справедливого балансу та зумовлена не тільки захистом державного, але й публічного інтересу, який полягає в захисті прав держави.

На підставі викладеного позивач просить визнати недійсним розпорядження голови Рахівської районної державної адміністрації № 5 від 06.01.2012 «Про затвердження проекту землеустрою, втрат сільськогосподарського виробництва та передачу земельної ділянки у приватну власність, за межами населеного пункту», на підставі якого земельну ділянку з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395площею 0,1 га передано у приватну власність ОСОБА_4 ; визнати недійсним та скасувати свідоцтво про право власності № 27276870 від 25.09.2014, видане ОСОБА_4 Рахівським районним управлінням юстиції Закарпатської області; скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державну реєстрацію права приватної власності ОСОБА_4 на вищезазначену земельну ділянку, припинивши право власності ОСОБА_4 на вказану земельну ділянку; скасувати в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію вказаної земельної ділянки; зобов`язати ОСОБА_4 повернути у власність держави в особі Закарпатської обласної державної адміністрації земельну ділянку з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395 площею 0,1 га.

Також просить стягнути з відповідачів на користь Закарпатської обласної прокуратури судові витрати у справі.

Ухвалою судді Рахівського районного суду Закарпатської області Дочинця С.І. від 09.01.2024 відкрито провадження у справі. Вирішено розгляд справи проводити в порядку загального позовного провадження.

Представник позивача, Тячівської окружної прокуратури у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити. Окрім того, через систему «Електронний суд» надіслав відповідь на відзив, яка обґрунтовано наступним. Так, фрагментом із Публічної кадастрової карти України з нанесеними межами частини кварталу 3 Свидовецького ДП «Ясінянське ЛМГ» лісовпорядкування 2010 року, виготовленого Українським державним проектним лісовпорядним виробничим об`єднанням «Укрдержліспроект», вбачається, що земельна ділянка з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395 частково накладається на земельну ділянку лісогосподарського призначення, що перебуває у постійному користуванні ДП «Ясінянське ЛМГ» та знаходиться в межах 3 кварталу Свидовецького лісництва вказаного підприємства. Відповідно до правових висновків Верховного Суду, викладених у постановах від 13.11.2019 у справі №361/6826/16 та від 06.07.2022 у справі №372/1688/17, відомості щодо розташування земель лісового фонду, надані ВО «Укрдержліспроект», як єдиним на території України суб`єктом, що виконує лісовпорядні роботи, є належними, оскільки об`єднання володіє інформацією про лісовпорядкування. Також, факт належності спірної земельної ділянки до земель лісогосподарського призначення підтверджується викопіюванням з таксаційних матеріалів Свидовецького лісництва державного підприємства з нанесеними межами земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395, що здійснені філією «Ясінянське лісомисливське господарство» ДСГП «Ліси України». На підставі розпорядження голови Закарпатської ОДА № 570 від 23.08.2018 «Про надання згоди на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), ТОВ «Ланд ком» виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) державної власності, що перебувають у постійному користуванні державного підприємства «Ясінянське ЛМГ» на підставі державного акта на право постійного користування на право постійного користування землею серії І-ЗК № 000378 від 18.12.1996 та розташовані за межами населених пунктів на території Ясінянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області (Свидовецьке лісництво, квартали 1 - 13, 15). Так, на підставі вказаної технічної документації сформовано, зокрема, земельну ділянку лісогосподарського призначення з кадастровим номером 2123656200:06:001:0118 площею 1 180,168 га, відомості про яку зареєстровано в Державному земельному кадастрі та Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Водночас, у пояснюваній записці, що є складовою вказаної технічної документації, зазначено, що частина земель лісогосподарського призначення кварталу 3 Свидовецького лісництва державного підприємства площею 28,15 га не увійшла до технічної документації (хоча такі охоплюються державним актом на право постійного користування землею), позаяк на землі лісового фонду накладаються земельні ділянки приватної власності. Зазначає, що земельна ділянка з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395 площею 0,1 га є однією із земель приватної власності, що перешкоджала лісогосподарському підприємству встановленню (відновленню) земель лісового фонду кварталу 3 Свидовецького лісництва в натурі (на місцевості) відповідно до державного акта на право постійного користування землею серії І-ЗК № 000378 від 18.12.1996. Враховуючи вищенаведене, земельна ділянка з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395 площею 0,1 га сформована та передана у приватну власність ОСОБА_4 за рахунок земель лісогосподарського призначення, що перебувають у постійному користуванні державного лісогосподарського підприємства на підставі державного акта на право постійного користування землею серії І-ЗК № 000378 від 18.12.1996. Зазначає, що будь-якому випадку, повноваження щодо розпорядження спірною земельною ділянкою лісогосподарського призначення станом на 06.01.2012 належали до компетенції Закарпатської ОДА, а не Рахівської РДА. Крім того, зазначає, що дійсно питання виділення спірної земельної ділянки відповідачці вже було предметом судового розгляду, за результатами якого рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 28.11.2012 у справі № 2а-0770/2099/12, залишеного в силі ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.07.2014, у позові прокурора відмовлено. Разом з тим, указані судові рішення скасовані ухвалою Вищого адміністративного суду України від 28.04.2016, а провадження у справі закрито у зв`язку із тим, що така справа не підлягала розгляду в адміністративному суді. Крім того, зазначений позов прокурора був поданий з інших підстав, ніж даний. На підставі викладеного просять позовні вимоги Тячівської окружної прокуратури задовольнити в повному обсязі, а викладені у відзиві доводи відхилити.

Представник відповідачаРахівської районноїдержавної адміністрації(Рахівськоїрайонної військовоїадміністрації) про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином шляхом надсилання судової повістки про виклик до суду в електронний кабінет. У судове засідання не з`явився, проте через канцелярію суду надав заяву про розгляд справи за відсутністю їх представника.

Представник відповідача ОСОБА_2 та, представник відповідача ОСОБА_3 у судовому засіданні просили відмовити у задоволенні позову. Окрім того, через канцелярію суду від відповідача ОСОБА_4 надійшов відзив на позовну заяву, який обґрунтовано наступним.

Даний позов ґрунтується на інформації, наданій філією «Ясінянське лісомисливське господарство» Державного спеціалізованого підприємства «Ліси України», а саме: викопіювання з таксаційних матеріалів земель Свидовецького лісництва ДП «Ясінянське ЛМГ», та фрагменту з публічної кадастрової карти. Проте, із даної документації неможливо встановити факт накладення земельної ділянки, оскільки матеріали не містять докази належності даної земельної ділянки до лісів філії ДП «Ясінінське ДМГ». Зазначає, що з фрагменту публічної кадастрової карти неможливо встановити місце знаходження належної відповідачу земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395. Крім того, в матеріалах позову наявна технічна документація на землі лісового фонду, однак надано тільки першу сторінку розпорядження голови Закарпатської ОДА про надання згоди на розроблення технічної документації №570 від 23.08.2018 року, та пояснювальна записка. Ця технічна документація також не містить доказів точного розташування земельної ділянки, відведеної для ведення лісового господарства і про накладення меж даної земельної ділянки і належної відповідачу земельної ділянки. Згідно вказаного розпорядження надано згоду на виготовлення документації на ділянку площею 29500,6 га за межами населених пунктів. Разом з тим, у наявному у відповідача ОСОБА_4 проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність від 2010 року на земельну ділянку з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395, дана ділянка відведена на території земель запасу Ясінянської селищної ради, а не на землях лісів ДП «Ясінянське ЛМГ». Даний проект землеустрою виконаний згідно всіх вимог діючого на той час законодавства, із занесенням земельної ділянки відповідачки до державного земельного кадастру, та раніше від наданої разом із позовом технічною документацією із землеустрою від 2016 року. А тому зазначає, що під час виготовлення теперішньої технічної документації в 2016 році при наявності накладень із її земельною ділянкою цей факт повинен був бути встановлений, але в технічній Документації із землеустрою, поданій позивачем в додатку позовної заяви будь-які такі дані відсутні. Разом з тим, в наявних у відповідача матеріалах проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 2123656200:08:001:0395 у власність, який розпочато в 2010 році і закінчено в 2012 році, наявний висновок від 25.02.2011 року, матеріали містобудівного обґрунтування, завдання на виконання земле проектувальних робіт від 04.02.2010 року погоджений начальником Держкомзему у Рахівському районі, згідно яких будь-які лісові насадження на ділянці відсутні. Згідно ситуаційної схеми розташування земельної ділянки, земельна ділянка знаходиться на великій відстані від земель ДП «Ясінінське ДМГ», повністю на території земель запасу Ясінянської селищної ради на території сільськогосподарських угідь (пасовищ). Згідно довідки про правовий статус земельної ділянки №3178 від 29.11.2011 року виданої Держкомземом у Рахівському районі, на території земельної ділянки будь-які охоронні зони, зони особливого режиму використання земель, зелені зони відсутні, тобто на той час дана земельна ділянка не могла накладатися на землі ДП «Ясінянське ЛМГ». Крім того, під час відведення ОСОБА_4 земельної ділянки, була зроблена викопіровка із індексної карти Ясінянської селищної ради та опис меж, згідно яких земельна ділянка яка була надана їй у власність, знаходиться на території земель запасу Ясінянської селищної ради, а території Ясінянського державного лісомисливського господарства і Карпатського біосферного заповідника знаходяться на великій відстані від меж ділянки відповідача. Також відповідачем із Карпатського біосферного заповідника витребувано і отримано викопіювання з актуальних графічних матеріалів території Ясінянської селищної ради Рахівського району, із вказанням меж, згідно якого належна їй земельна ділянка не накладається на території Карпатського біосферного заповідника і ДП «Ліси України». Крім того, в відділі архітектури Рахівської РДА наявний Генеральний план розбудови полонини «Драгобрат», і згідно даного генплану, в місці виділення відповідачу земельної ділянки конфігурація меж земель які належать лісовому господарству і Карпатському біосферному заповіднику повністю співпадає із вищевказаною конфігурацією що міститься у викопіюванні з графічних матеріалів території Ясінянської селищної ради, отриманому нею в Карпатському біосферному заповіднику і суперечить конфігурації, що міститься в викопіюванні з таксаційних матеріалів земель Свидовецького лісництва та фрагменту з публічної кадастрової карти, що додані до позову, що ставить під сумнів правдивість останніх. Тобто станом на 2011 рік належна відповідачу земельна ділянка не накладалася на землі ДП «Ліси України». Крім того, в суді вже розглядався адміністративний позов прокурора Закарпатської області до районної державної адміністрації, державної адміністрації, з подібними позовними вимогами: скасувати розпорядження голови Рахівської районної державної адміністрації №5 від 06.01.2012 року про затвердження проекту землеустрою, втрат сільськогосподарського виробництва та передачу ОСОБА_4 земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва площею 0,10 га на території полонини Драгобрат Ясінянської селищної ради, тобто предметом позову була та ж сама земельна ділянка. У даній справі №2а-0770/2099/12 рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2012 року та ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.07.2014 року підтверджено законність прийнятого розпорядження голови Рахівської районної державної адміністрації №5 від 06.01.2012 року, а в позові відмовлено. Враховуючи викладене, позовні вимоги вважає необґрунтованими та просить у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином шляхом надсилання виклику до суду в його особистий електронний кабінет. Представник третьої особи у судове засідання не з`явився, про причини своєї неявки не повідомив. Клопотань про відкладення розгляду справи чи про свою обов`язкову участь також не подав.

Суд, дослідивши матеріали справи та додані до неї письмові докази, встановив наступні обставини.,

Актом обстеження ділянок лісового фонду АЕФ «Гірська» від 21.05.1998 року встановлено, що на території АЕФ рахувалось першопочатково 534 га всіх земель, з яких прийнято до земель держлісфонду Ясінянської ДЛМП 320,5 га; додатково обстежено 213,5 га, ці землі складалися з пасовищ, чагарників, сінокосів, рідколісся.

Як вбачається з розпорядження голови Рахівської районної державної адміністрації № 5 від 06.01.2012 «Про затвердження проекту землеустрою, втрат сільськогосподарського виробництва та передачу земельної ділянки у приватну власність, за межами населеного пункту» ОСОБА_4 передано у приватну власність земельну ділянку площею 0,1 га для індивідуального дачного будівництва, на території Ясінянської селищної ради, полонина Драгобрат, за межами населеного пункту.

Згідно проекту землеустрою щодо відіведення земельної ділянки у власність ОСОБА_4 , розробленого ПП ОСОБА_5 2010 року, здійснено державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395 площею 0,1 га для індивідуального дачного будівництва на землях запасу Ясінянської селищної ради, полонина Драгобрат, за межами населеного пункту.

Як вбачається з пояснювальної записки, земельна ділянка знаходиться за межами населеного пункту смт. Ясіня, суміжні території належать до земель загального користування та межує з землями запасу селищної ради.

Розглянувши проект землеустрою щодо відіведення земельної ділянки у власність для дачного будівництва ОСОБА_4 , рекреаційна комісія з розгляду питань, повязаних з погодженням документації із землеустрою Рахівської РДА погоджує висновок №192 від 22.11.2011 про погодження проекту землеустрою.

З копії акту погодження меж земельної ділянки від 03.02.2014 року встановлено, що межі земельної ділянки, виділеної у власність ОСОБА_4 , проходять по землях запасу Ясінянської селищної ради.

Із витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-2100634762014 від 19.08.2014 вбачається, що 19.08.2014 Управлінням Держземагентства у Рахівському районі на підставі розпорядження голови Рахівської РДА № 5 від 06.01.2012 та технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, розробленої ПП ОСОБА_5 , здійснено державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395 площею 0,1 га для індивідуального дачного будівництва в Державному земельному кадастрі.

Згідно Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №339049188 від 13.07.2023 року, ОСОБА_4 є власником земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395 площею 0,1 га на території Ясінянської селищної ради, полонина Драгобрат, за межами населеного пункту. Підстава для реєстрації права власності за ОСОБА_4 рішення місцевого органу державної влади№ 5 від 06.01.2012.

Як вбачається з довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомого майна від 02.11.2023, ринкова вартість земельної ділянки, кадастровий номер 2123656200:08:001:0395, площею 0,1 га, становить 21347,54 грн.

Згідно з фрагментом із Публічної кадастрової карти України з нанесеними межами кварталів 3 Свидовецького та 12 Станіславського лісництва ДП «Ясінянське ЛМГ» і межами з таксаційних виділів відповідно до матеріалів базового лісовпорядкування 2010 року, виготовленого Українським державним проектним лісовпорядним виробничим об`єднанням «Укрдержліспроект», вбачається, що земельна ділянка, кадастровий номер 2123656200:08:001:0395 частково накладається на межі земельної ділянки лісогосподарського призначення, що перебуває у постійному користуванні ДП «Ясінянське лісомисливське господарство» та знаходиться в межах 3 кварталу Свидовецького лісництва вказаного підприємства.

Листами ДП «Ясінянське ЛГ» №853 від 28.07.2023 року, №920 від 10.08.2023 року, повідомлено, відомості стосовно надання погодження на вилучення земельних ділянок, зокрема з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395, у філії відсутні.

Згідно розпорядження голови Закарпатської ОДА № 570 від 23.08.2018 «Про надання згоди на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), надано згоду ДП «Ясінянське ЛМГ» на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), загальною площею 29500,6 га.

На підставі вказаного розпорядження ТОВ «Ланд ком» виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) державної власності, що перебувають у постійному користуванні державного підприємства «Ясінянське ЛМГ» для ведення лісового господарства та пов`язаних з ним послуг.

Як вбачається з пояснюваної записки, що є складовою вказаної технічної документації, зазначено, що земельна ділянка з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395, яка належить на праві власності ОСОБА_4 , накладається на землі лісогосподарського призначення.

Згідно повідомлення №07.52-104-1922 вих-23 від 12.04.2023, Тячівською окружною прокуратурою, повідомлено Закарпатську обласну державну адміністрацію про виявлені порушення.

В свою чергу, як вбачається з викопіювання з графічних матеріалів території Ясінянської селищної ради Рахівського району, виконаної директором Карпатського біосферного заповідника, земельна ділянка ОСОБА_4 знаходиться за межами і не накладається на територію ДП «Ліси України» (філія «Ясінянське ЛМГ»).

Крім того, як вбачається з матеріалів справи, судом розглядався адміністративний позов прокурора Закарпатської області до районної державної адміністрації, державної адміністрації, з подібними позовними вимогами: скасувати розпорядження голови Рахівської районної державної адміністрації №5 від 06.01.2012 року про затвердження проекту землеустрою, втрат сільськогосподарського виробництва та передачу ОСОБА_4 земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва площею 0,10 га на території полонини Драгобрат Ясінянської селищної ради. У цій справі №2а-0770/2099/12 рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2012 року та ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.07.2014 року в позові відмовлено

Звертаючись у суд із вказаним позовом Тячівська окружна прокуратура Закарпатської області посилається на те, що спірна земельна ділянка була передана ОСОБА_4 на підставі розпорядження Рахівської РДА, яка не мала права розпоряджатися нею, адже повноваження з розпорядження спірною земельною ділянкою, яка мала лісогосподарське призначення, належало до компетенції Закарпатської обласної державної адміністрації. Крім того, ця земельна ділянка не була вилучена у землекористувача ДП "Ясінянське ЛМГ", тому розпорядження голови Рахівської районної державної адміністрації № 5 від 06.01.2012 «Про затвердження проекту землеустрою, втрат сільськогосподарського виробництва та передачу земельної ділянки у приватну власність, за межами населеного пункту» - видано з порушенням вимог земельного законодавства, у зв`язку з чим, такий є незаконним та підлягає скасуванню, державна реєстрація спірної земельної ділянки підлягає скасуванню у Державнеому реєстрі речових прав на нерухоме майно та Державному земельному кадастрі, а земельна ділянка поверненню на користь держави.

Вирішуючи заявлені позовні вимоги, суд керується наступним.

Відповідно до ч. 1 ст. 14 Конституції України, ч. 1 ст.1Земельного кодексуУкраїни (далі - ЗК України), земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Відповідно до ч. 2 ст. 14 Конституції України, право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Стаття 5 Лісового кодексу України (далі ЛК України в редакції на час виникнення спірних правовідносин) передбачає, що до земель лісогосподарського призначення належать лісові землі, на яких розташовані лісові ділянки, та нелісові землі, зайняті сільськогосподарськими угіддями, водами й болотами, спорудами, комунікаціями, малопродуктивними землями тощо, які надані в установленому порядку та використовуються для потреб лісового господарства.

Як вбачається зі ст.55 (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) Земельного кодексу України (далі ЗК України), до земель лісогосподарського призначення належать землі, вкриті лісовою рослинністю, а також не вкриті лісовою рослинністю, нелісові землі, які надані та використовуються для потреб лісового господарства.

Згідно ч.2 ст.8 ЛК України право державної власності на ліси набувається і реалізується державою в особі Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій відповідно до закону.

При цьому, як зазначено у ст.16 ЛК України, право користування лісами здійснюється в порядку постійного та тимчасового користування лісами.

Зі змісту частини 1 статті 17 ЛК України вбачається, що у постійне користування ліси на землях державної власності для ведення лісового господарства без встановлення строку надаються спеціалізованим державним лісогосподарським підприємствам, іншим державним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані лісогосподарські підрозділи.

Право власності, у тому числі, на землю, набувається і реалізується громадянами відповідно до закону, це право гарантується, є непорушним, підлягає захисту, ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності, випадки позбавлення, обмеження права власності, припинення права власності та діяльності власника встановлюються Конституцією та законами України; правомірність набуття права власності на землю презюмується; земельне законодавство базується на принципах, зокрема, забезпечення рівності права власності на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, невтручання держави в здійснення громадянами, юридичними особами та територіальними громадами своїх прав щодо володіння, користування і розпорядження землею, крім випадків, передбачених законом, забезпечення гарантій прав на землю (ст. 14 ч. 2, ст. 41 ч. 4 Конституції України, ст. 3 ч. 1 п.п. 2, 5, ст.ст. 15, 16, ст. 319 ч. 7, ст. 321 ч.ч. 1, 2, ст.ст. 328, 386 ЦК України, ст. 1 ч. 2, ст. 5 ч. 1 п.п. «б», «в», «ґ», ст.78 ч.ч. 1, 2, ст.ст. 79, 81, ст. 90 ч. 2, ст. 152, ст.153 ч.1 ЗК України).

Земельний КодексУкраїни гарантує і забезпечує фізичним і юридичним особам рівні умови і способи захисту права власності і права користування на конкретні земельні ділянки.

Відповідно до частини другої статті 90ЗК України порушені права власників земельних ділянок підлягають відновленню в порядку, встановленому законом.

Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків (частина друга статті 152 ЗК України).

Власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд (частина перша статті 319 ЦК України).

Відповідно до статті 321 ЦК України, право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.

Отже, законодавець чітко встановлює, що саме власник чи користувач земельної ділянки має право вимагати усунення порушень його прав на землю.

У відповідності до положень частини 1 статті 2ЦПК України завданнями цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

В силу приписів статті 12ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо подання доказів, їх дослідження та доведення перед судом їх переконливості. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається, як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

У відповідності до положень статті 81 ЦПК України, кожна сторона зобов`язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Керуючись положеннями статті 89ЦПК України суд, оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду зазделегіть встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Постановою Пленуму Верховного Суду України від 12 червня 2009 року № 2 "Про застосування норм цивільного процесуального законодавства при розгляді справ у суді першої інстанції", (п. 27), передбачено, що, виходячи з принципу процесуального рівноправ`я сторін та враховуючи обов`язок кожної сторони довести ті обставини, на які вона посилається, необхідно в судовому засіданні дослідити кожний доказ, наданий сторонами на підтвердження своїх вимог або заперечень, який відповідає вимогам належності та допустимості доказів.

Отже, на позивача, (в даному випадку прокурора) поряд із обов`язком довести факт порушення свого суб`єктивного права відповідачем, також покладено обов`язок довести підставу позову, а саме: обставини, якими він обґрунтовує свої позовні вимоги і з якими закон пов`язує настання певних правових наслідків, тобто можливість задоволення позову.

Із цих положень випливає необхідність доведення для задоволення позову таких фактів: наявність обставин, з якими закон пов`язує настання певних правових наслідків для позивача (тобто доведення заявленої підстави позову) та факт порушення його суб`єктивного права відповідачем. Недоведеність цих фактів є підставою для відмови в позові за недоведеністю (необґрунтованістю) позовних вимог.

При розгляді цивільної справи, суд, керується положеннями статей 77-79 ЦПК України, згідно яких належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування, а сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування, не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом, а обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» кадастрова карта (план) - графічне зображення, що містить відомості про об`єкти Державного земельного кадастру.

Згідно з частинами першою, п`ятою статті 35 цього Закону кадастрова карта (план) ведеться для актуалізованого відображення у часі об`єктів Державного земельного кадастру у межах кадастрового кварталу, кадастрової зони, у цілому в межах території адміністративно-територіальної одиниці (село, селище, місто, район, область, Автономна Республіка Крим). Викопіювання з кадастрової карти (плану) може бути надане фізичним та юридичним особам. Порядок надання такого викопіювання встановлюється Порядком ведення Державного земельного кадастру.

Як визначено пунктом 20 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051, відомості про кадастрове зонування земель у межах території України включають: 1) номери кадастрових зон і кварталів; 2) опис меж кадастрових зон і кварталів (координати точок повороту меж кадастрових зон і кварталів у єдиній державній системі координат); 3) площу кадастрових зон і кварталів; 4) підстави для встановлення меж кадастрових зон і кварталів (електронні копії документів, на підставі яких встановлено такі межі (відповідні накази Держгеокадастру та його територіальних органів, документація із землеустрою щодо встановлення меж державного кордону, адміністративно-територіальних одиниць та рішення уповноважених органів про її затвердження).

Пунктами 46-48 Порядку ведення Державного земельного кадастру визначено, що з метою надання фізичним та юридичним особам актуальної картографічної інформації про об`єкти Державного земельного кадастру згідно з пунктами 162-199 цього Порядку виготовляється викопіювання з кадастрової карти (плану) викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану) за формою згідно з додатком 7. Викопіювання виготовляється в масштабі, який забезпечує чітке відображення усіх елементів картографічної основи Державного земельного кадастру та відображених на ній відомостей Державного земельного кадастру (зокрема обліковий номер об`єкта Державного земельного кадастру; кадастровий номер земельної ділянки; номер кадастрового кварталу; номер кадастрової зони; найменування адміністративно-територіальної одиниці).

Таким чином, основою землеустрою в Україні є дані Державного земельного кадастру, до якого вносяться відомості про всі без виключення землі.

Ведення Державного земельного кадастру відповідно до пункту 4 наведеного Положення здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи. Держателем Державного земельного кадастру є Держгеокадастр.

Відтак, графічні матеріали, що подаються громадянами для безоплатного отримання у власність земельних ділянок, мають ґрунтуватись на даних Державного земельного кадастру.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 13 листопада 2019 року у справі № 756/6448/16-а.

Суд вважає безпідставним посилання прокурора, що земельна ділянка відповідача ОСОБА_4 з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395 частково накладається на земельну ділянку лісогосподарського призначення, що перебуває у постійному користуванні Державного підприємства «Ясінянське лісомисливське господарство» та знаходиться в межах 3 кварталу Свидовецького лісництва вказаного підприємства з огляду на наступне.

Так, єдиним доказом, на який посилається прокурор, є фрагмент із Публічної кадастрової карти України з нанесеними межами частини кварталу 3 Свидовецького ДП «Ясінянське ЛМГ» лісовпорядкування 2010 року, виготовленого Українським державним проектним лісовпорядним виробничим об`єднанням «Укрдержліспроект».

Поряд з цим, фрагмент із Публічної кадастрової карти України не відповідає вимогам законодавства, оскільки не відображає конкретне місце розташування земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395.

З наявних у справі матеріалів не можливо встановити, на підставі яких документів на Публічній кадастровій карті нанесено межі кварталу №3, відсутні відомості щодо факту встановлення меж в натурі.

Водночас, вищезазначений фрагмент із Публічної кадастрової карти України суперечить викопіюванням з графічних матеріалів території Ясінянської селищної ради Рахівського району, виконаної директором Карпатського біосферного заповідника, де земельна ділянка ОСОБА_4 знаходиться за межами і не накладається на територію ДП «Ліси України» (філія «Ясінянське ЛМГ»).

Такий фрагмент не підтверджує факту накладки земельної ділянки відповідача на земельну ділянку філія «Ясінянське ЛМГ», оскільки доведення цього потребує спеціальних знань, у тому числі через проведення експертизи. Поряд з цим, під час розгляду справи, прокурором не заявлялося клопотань про призначення земельно-технічної експертизи, щодо встановлення факту накладки земельної ділянки відповідача на земельну ділянку, яка на даний час перебуває у користуванні ДП "Ліси України".

Крім того, згідно вищезазначеного проекту землеустрою від 2010 року щодо відіведення земельної ділянки у власність ОСОБА_4 та доданої до нього пояснювальної записки, земельна ділянка знаходилась за межами населеного пункту смт. Ясіня, суміжні території належать до земель загального користування та земельна ділянка межувала з землями запасу селищної ради.

Разом з тим, належність спірної земельної ділянки до лісового фонду є припущенням, оскільки доведення цього також потребує спеціальних знань. Таким чином, саме лише графічне співпадання спірної земельної ділянки з межами ліній позначення кварталу №3 як лісового, без встановлення підстав та достовірності нанесення відповідних ліній позначення, не є достатнім доказом для встановлення фату належності спірної земельної ділянки до земель лісового фонду. Для визначення дійсних меж кварталу №3 як лісового та факту накладення спірної земельної ділянки, обсягу та конфігурації такого накладення, необхідні спеціальні знання з питань землеустрою.

Однак прокурором, жодного висновку фахового експерта до матеріалів справи не долучено.

На підставі наведеного, суд приходить до висновку, що факту накладання земельної ділянки відповідача на земельну ділянку лісового фонду не доведено, відповідно не доведено факту порушеного права.

Суд також звертає увагу, що до матеріалів справи не додано жодного доказу, зокрема, державного акту, на право постійного користування землею державним підприємством «Ясінянське ЛМГ».

Оскільки, відсутні належні та достовірні докази перебування земельних ділянок в постійному користуванні державним підприємством «Ясінянське ЛМГ», безпідставними є твердження прокуратури про необхідність її попереднього вилучення у землекористувача.

Поряд з цим, прокурор звертаючись із позовом до суду просить скасувати в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0395 площею 0,1 га для індивідуального дачного будівництва, власником якої являються відповідач ОСОБА_4 .

Проте, будь-яких інших доказів, які б підтверджували ту обставину, що відповідач ОСОБА_4 незаконно отримала у власність земельну ділянку, кадастровим номером 2123656200:08:001:0395 площею 0,1 га для індивідуального дачного будівництва, прокурором суду не надано.

На основі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які були посилання як на підставу своїх вимог, підтверджених доказами, дослідженими в судовому засіданні, оцінивши їх належність, допустимість, достовірність, а також достатність і взаємний зв`язок у їх сукупності, встановивши правовідносини, які випливають із встановлених обставин, та правові норми, які підлягають застосуванню до цих правовідносин, суд, прийшов до висновку про відмову у задоволенні позовних вимог, у зв`язку з їх необґрунтованістю та недоведеністю.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позову, судові витрати у відповідності до ст.141ЦПК України,слід залишити за позивачем.

Згідно із ч.2 ст.247 ЦПК України фіксування судового засідання технічним засобом здійснює секретар судового засідання. У разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Керуючись ст. ст. 12, 13, 76, 81, 83, 89, 141, 263-265, 273, 354, 355 ЦПК України, суд,-

УХВАЛИВ:

У задоволенні позову Тячівської окружної прокуратури Закарпатської області, поданою в інтересах держави в особі Закарпатської обласної державної адміністрації (Закарпатської обласної військової адміністрації) до Рахівської районної державної адміністрації Закарпатської області (Рахівська районна військова адміністрація), ОСОБА_4 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України», про визнання недійсним розпорядження, скасування свідоцтва про право власності та державних реєстрацій, повернення земельної ділянки у державну власність відмовити.

Судові витрати залишити за позивачем.

Відомості щодо учасників справи:

Позивач: Тячівська окружна прокуратура Закарпатської області, місцезнаходження: м. Тячів, вул. Незалежності, 27, ЄДРПОУ 02909967.

Закарпатська обласна державна адміністрація (Закарпатська обласна військова адміністрація), місцезнаходження: м. Ужгород, пл. Народна, 4, ЄДРПОУ 00022496.

Відповідач: Рахівська районна державна адміністрація Закарпатської області (Рахівська районна військова адміністрація), місцезнаходження: м. Рахів, вул. Миру, 1 Рахівського району Закарпатської області, ЄДРПОУ 22106207.

Відповідач: ОСОБА_4 , АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 .

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України», м. Київ, вул. Шота Руставелі, буд. 9 А, ЄДРПОУ 44768034.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Закарпатського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повний текст судового рішення буде складено упродовж 5 днів.

Суддя Рахівського районного суду

Закарпатської області Дочинець С.І.

СудРахівський районний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення24.07.2024
Оприлюднено15.08.2024
Номер документу120968473
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: щодо припинення права користування земельною ділянкою, з них

Судовий реєстр по справі —305/28/24

Ухвала від 18.10.2024

Цивільне

Закарпатський апеляційний суд

Джуга С. Д.

Ухвала від 01.10.2024

Цивільне

Закарпатський апеляційний суд

Джуга С. Д.

Ухвала від 26.08.2024

Цивільне

Закарпатський апеляційний суд

Джуга С. Д.

Рішення від 24.07.2024

Цивільне

Рахівський районний суд Закарпатської області

Дочинець С. І.

Рішення від 24.07.2024

Цивільне

Рахівський районний суд Закарпатської області

Дочинець С. І.

Ухвала від 24.06.2024

Цивільне

Рахівський районний суд Закарпатської області

Дочинець С. І.

Ухвала від 28.05.2024

Цивільне

Рахівський районний суд Закарпатської області

Дочинець С. І.

Ухвала від 29.04.2024

Цивільне

Рахівський районний суд Закарпатської області

Дочинець С. І.

Ухвала від 26.03.2024

Цивільне

Рахівський районний суд Закарпатської області

Дочинець С. І.

Ухвала від 14.02.2024

Цивільне

Рахівський районний суд Закарпатської області

Дочинець С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні