Ухвала
від 31.07.2024 по справі 916/4257/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

про затвердження плану санації

та введення процедури санації у справі

"31" липня 2024 р.м. Одеса Справа № 916/4257/23Господарський суд Одеської області у складі судді Грабован Л.І.,

за участі секретаря судового засідання Васильєвої К.О.,

дослідивши матеріали справи

за заявою кредиторів фізичних осіб: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3

до боржника: Державного підприємства „Дослідне господарство „Андріївське" Інституту кліматично орієнтованого сільського господарства Національної академії аграрних наук України" (67742, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, с. Андріївка, вул. Леніна, буд. 58; код ЄДРПОУ 00855308)

про визнання банкрутом

за участі

Національної академії аграрних наук України

Інституту кліматично орієнтованого сільського господарства Національної академії аграрних наук України

Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса)

у відкритому судовому засіданні за участю

представників сторін та учасників (до оголошеної переви у судовому засіданні):

від кредиторів: ТОВ "Укрзернопром-Лан" - Шувалова Лейла Габіл Гизи; ТОВ "Сонячне-Агро" - Шувалова Лейла Габіл Гизи; ПрАТ "Дружба" - Шувалова Лейла Габіл Гизи;

від боржника: не з`явився;

від Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса): Домбровська В.В.;

розпорядник майна боржника: арбітражний керуючий Вудуд Г.І.

у відкритому судовому засіданні за участю

представників сторін та учасників (після оголошеної переви у судовому засіданні):

від кредиторів: ТОВ "Укрзернопром-Лан" - Шувалова Лейла Габіл Гизи; ТОВ "Сонячне-Агро" - Шувалова Лейла Габіл Гизи; ПрАТ "Дружба" - Шувалова Лейла Габіл Гизи;

від боржника: не з`явився;

від Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса): Домбровська В.В.;

розпорядник майна боржника: арбітражний керуючий Вудуд Г.І.

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою підготовчого засідання суду від 15.11.2023р. з урахуванням ухвали Господарського суду Одеської області від 29.11.2023р. відкрито провадження у справі про банкрутство ДП "ДГ "Андріївське" ІКОСГ НААН"; визнано вимоги фізичних осіб ініціюючих кредторів до ДП "ДГ "Андріївське" ІКОСГ НААН"; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном боржника ДП "ДГ "Андріївське" ІКОСГ НААН" строком на 170 календарних днів до 03.05.2024р.; призначено розпорядником майна боржника ДП "ДГ "Андріївське" ІКОСГ НААН" арбітражного керуючого Вудуда Гаррі Ігоровича; залучено до участі у справі в якості учасників Національну академію аграрних наук України та Інститут кліматично орієнтованого сільського господарства Національної академії аграрних наук України; оприлюднено на офіційному веб-порталі судової влади України повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство боржника .

Після опублікування оголошення про відкриття провадження у справі

№ 916/4257/23 про банкрутство боржника надійшли заяви кредиторів та заява про участь у санації боржника у якості Інвестора/Санатора.

Ухвалою попереднього засідання суду від 14.02.2024р. розглянуто грошові вимоги кредиторів; визначено розмір та перелік усіх визнаних вимог для внесення розпорядником майна боржника до реєстру вимог кредиторів.

Вимоги першої черги:

ОСОБА_1 - 141 096, 25 грн.

ОСОБА_2 - 142 297, 13 грн.

ОСОБА_3 - 122 302, 68 грн.

Торговий Дім "Червона Калина"- 5368 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Нетафім Україна" -5368 грн.

Приватне акціонерне товариство "Завод "Фрегат"- 5368 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Сонячне-Агро"- 5368 грн.

Приватне акціонерне товариство "Дружба" - 5368 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрзернопром-Лан"- 5368 грн.

Білгород-Дністровське міжрайонне управління водного господарства (5368 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Одеська обласна енергопостачальна компанія" - 4294, 40 грн.

Державне підприємство "Дослідне господарство "Дніпро" Державної установи інституту зернових культур Національної академії агарних наук України" - 5368 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Торгова аграрна компанія ВНІС" - 5368 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Всеукраїнський науковий інститут селекції (ВНІС)"- 5368 грн.

Селекційно-генетичний інститут - Національного центру насіннєзнавства та сортовивчення - 5368 грн.

Ерастівська дослідна станція Державної установи Інституту зернових культур Національної академії аграрних наук України - 5368 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Ерідон Буд" - 6056 грн.

Головне управління ДПС в Одеській області - 5368 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Лекстер ЛТД" - 5368 грн.

Державне підприємство "Державний центр сертифікації і експертизи сільськогосподарської продукції"- 6056 грн.

Вимоги другої черги:

Головне управління ДПС в Одеській області - 5 248 082, 88 грн.

Вимоги третьої черги:

Головне управління ДПС в Одеській області - 9 355 691, 22 грн.

Вимоги четвертої черги:

Торговий Дім "Червона Калина"- 202 400 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Нетафім Україна" - 1 968 400, 94 грн.

Приватне акціонерне товариство "Завод "Фрегат" - 2 522 789, 86 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Сонячне-Агро" - 1 107 980, 57 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрзернопром-Лан"- 3 168 797, 09 грн.

Білгород-Дністровське міжрайонне управління водного господарства - 1 021 962, 52 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Одеська обласна енергопостачальна компанія" - 519 430, 62 грн.

Державне підприємство "Дослідне господарство "Дніпро" Державної установи інституту зернових культур Національної академії агарних наук України" - 644 521, 57 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Торгова аграрна компанія ВНІС" - 166 754, 10 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Всеукраїнський науковий інститут селекції (ВНІС)" - 38 000 грн.

Селекційно-генетичний інститут - Національного центру насіннєзнавства та сортовивчення - 410 186, 43 грн.

Ерастівська дослідна станція Державної установи Інституту зернових культур Національної академії аграрних наук України - 538 548, 97 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Ерідон Буд" - 1 147 649, 78 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Лекстер ЛТД" - 853 536, 20 грн.

Державне підприємство "Державний центр сертифікації і експертизи сільськогосподарської продукції -113 243, 40 грн.

Приватне акціонерне товариство "Дружба" - 18 971 187, 70 грн.

Вимоги шостої черги:

Торговий Дім "Червона Калина" - 44 539, 09 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Нетафім Україна"- 633 593, 97 грн.

Приватне акціонерне товариство "Завод "Фрегат" - 156 501, 25 грн.

Приватне акціонерне товариство "Дружба" - 18 971 187, 70 грн.

Білгород-Дністровське міжрайонне управління водного господарства 57 639, 99 грн.

Державне підприємство "Дослідне господарство "Дніпро" Державної установи інституту зернових культур Національної академії агарних наук України" 191 479, 49 грн.

Ерастівська дослідна станція Державної установи Інституту зернових культур Національної академії аграрних наук України - 315 762, 83 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Ерідон Буд" 172 328, 33 грн.

Головне управління ДПС в Одеській області - 540 929, 58 грн.

Ухвалою від 1.04.2024р. (т.20 а.с.125-136 ) замінено Торговий дім «Червона Калина», Приватне акціонерне товариство «Завод «Фрегат», Товариство з обмеженою відповідальністю «Ерідон Буд» на правонаступника Товариство з обмеженою відповідальністю «Сонячне-Агро»; замінено Товариство з обмеженою відповідальністю «Нетафім Україна» на правонаступника Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрзернопром-Лан» у справі №916/4257/23 про визнання банкрутом Державного підприємства «Дослідне господарство «Андріївське» Інституту кліматично орієнтованого сільського господарства Національної академії аграрних наук України»; зобов`язано розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Вудуда Гаррі Ігоровича внести відповідні зміни до реєстру вимог кредиторів Державного підприємства «Дослідне господарство «Андріївське» Інституту кліматично орієнтованого сільського господарства Національної академії аграрних наук України».

Ухвалами від 26.04.2024р., 20.05.2024р. , 07.06.2024р. (т.22 а.с.85-88, т. 23 а.с.54-57, т. 24 а.с. 17-20) строк процедури розпорядження майном та повноважень розпорядника майна продовжувався судом відповідно до 7.08.2024р. за клопотаннями розпорядника майна (вх.№3-371/24 від 17.05.2024р. , вх. №22650/24 від 07.06.2024р. (т.23 а.с.35-36, т. 24 а.с.4-6) на підставі рішень зборів кредиторів, оформлених протоколами №3 від 23.04.2024р. , №4 від 06.06.2024р., №5 від 1.07.2024р. (т.22 а.с.72-73, т.24 а.с. 8-9, т.24 а.с. 41-42) у зв`язку із необхідністю розгляду плану санації Національною академією аграрних наук України - органом уповноваженим управляти майном боржника.

Розпорядник майна подав до суду рішення зборів кредиторів щодо схвалення плану санації та клопотання перед судом про введення процедури санації, яке оформлене протоколом № 6 загальних зборів кредиторів боржника від 30.07.2024р. з листом реєстрації; протоколами голосування кредиторів по класам з першого до шостого від 30.07.2024р. (т.25 а.с.1-8).

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та учасників, суд встановив наступне.

Згідно Статуту ДП "ДГ "Андріївське" ІКОСГ НААН" (нова редакція), затвердженого Президентом Національної академії аграрних наук України, виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, сформованого Господарським судом Одеської області від 12.10.2023р. боржник є державним підприємством, засноване на основі державної власності, перебуває у віданні Національної академії аграрних наук України, як органу управління державним майном; місцезнаходження ДП "ДГ "Андріївське" ІКОСГ НААН" - вул. Центральна, буд. 58, с. Андріївка, Білгород-Дністровський район, Одеська область; засновником підприємства є Національна академія аграрних наук України; вид діяльності - вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний), та інше.

Згідно п. 1.5. Статуту боржника останній безпосередньо підпорядкований Інституту кліматично орієнтованого сільського господарства Національної академії аграрних наук України. Відповідно до п. 2.1. Статуту боржника останній є державним сільськогосподарським підприємством, яке створене з метою організаційно-господарського забезпечення Науковій установі тощо.

Суд розглядає клопотання зборів кредиторів про затвердження плану санації та введення процедури санації. Розгляд клопотання щодо введення процедури санації передбачає перевірку судом порядку організації, проведення, голосування на зборах кредиторів, їх компетенцію та відповідно легітимність прийнятих рішень . Одночасно суд перевіряє порядок схвалення плану санації та відповідність його змісту вимогам законодавства.

Ч.6 ст. 12 ГПК України передбачено, що господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

З дня введення в дію Кодексу України з процедур банкрутства 21.10.2019р. визнаний таким, що втратив чинність Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

За положеннями ст. 2 цього Кодексу провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Згідно з ч.1 ст. 6 відповідно до Кодексу щодо боржника - юридичної особи застосовуються такі судові процедури: розпорядження майном боржника; санація боржника; ліквідація банкрута.

Процедура розпорядження майном боржника у цій справі проведена, судом призначено підсумкове засідання для вирішення питання переходу до наступної судової процедури.

Згідно зі ст.49 КУзПБ у підсумковому засіданні суду у процедурі розпорядження майном боржника здійснюється перехід до наступної судової процедури (процедури санації, ліквідації) або закривається провадження у справі.

Порядок організації, проведення зборів кредиторів, комітету кредиторів та іх компетенція визначені ц ст. 48 КУзПБ.

Так у ч.1. ст. 48 передбачено, що протягом 10 днів з дня постановлення ухвали за результатами попереднього засідання господарського суду розпорядник майна письмово повідомляє кредиторів згідно з реєстром вимог кредиторів, уповноважену особу працівників боржника та уповноважену особу засновників (учасників, акціонерів) боржника про місце і час проведення зборів кредиторів та організовує їх проведення.

Учасниками зборів кредиторів боржника з правом вирішального голосу є конкурсні кредитори, визнані господарським судом у попередньому засіданні та внесені розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів.

У зборах кредиторів боржника можуть брати участь із правом дорадчого голосу: кредитори, вимоги яких забезпечені заставою майна боржника; кредитори з вимогами щодо виплати заробітної плати, авторської винагороди, аліментів, а також щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров`ю громадян; конкурсні кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання; представник працівників боржника; уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) боржника; представник органу, уповноваженого управляти державним майном; арбітражний керуючий.

За положеннями ч. 2 ст. 48 КУзПБ перші збори кредиторів вважаються повноважними, якщо на них присутні кредитори, які мають не менше ніж дві третини голосів.

Кількість голосів кредиторів на зборах визначається відповідно до частини четвертої цієї статті.

Згідно з ч. 3 ст. 48 КУзПБ збори кредиторів у провадженні у справі про банкрутство скликаються арбітражним керуючим за його ініціативою, за ініціативою комітету кредиторів чи інших кредиторів, сума вимог яких становить не менше ніж третину всіх вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, або за ініціативою однієї третини кількості голосів кредиторів.

Збори кредиторів проводяться за місцезнаходженням боржника. Збори кредиторів мають право визначити інше місце проведення зборів.

Як визначено у ч.4. КУзПБ конкурсні кредитори мають на зборах кредиторів кількість голосів, пропорційну сумі вимог кредиторів, включених до реєстру вимог кредиторів за результатами попереднього засідання господарського суду та кратну одній тисячі гривень.

Під час визначення кількості голосів кредиторів з правом вирішального голосу не враховуються суми неустойки (штрафу, пені), інші фінансові санкції, моральна шкода, судовий збір у справі про банкрутство, заявлені або сплачені кредиторами в провадженні у справі про банкрутство.

У ч. 5 ст. 48 КУзПБ визначена компетенція зборів кредиторів, до якої належить прийняття рішення про: 1) визначення кількісного складу та обрання членів комітету кредиторів; 2) дострокове припинення повноважень комітету кредиторів або окремих його членів; 3) схвалення плану санації боржника та схвалення внесення змін до нього; 4) звернення до господарського суду з клопотанням про введення наступної процедури у справі про банкрутство; 6) інші питання, передбачені цим Кодексом, у тому числі віднесені до компетенції комітету кредиторів.

Норма ч. 6 ст. 48 КУзПБ передбачає, що на час дії процедур банкрутства збори кредиторів обирають комітет кредиторів у складі не більше ніж сім осіб.

Вибори комітету кредиторів проводяться відкритим голосуванням більшістю голосів присутніх на зборах кредиторів, визначених відповідно до частини четвертої цієї статті.

Кредитор, який має 25 і більше відсотків голосів, автоматично включається до складу комітету кредиторів.

Якщо загальна кількість кредиторів не перевищує сім осіб, усі кредитори автоматично включаються до складу комітету кредиторів.

Під час проведення процедур банкрутства інтереси всіх кредиторів представляє комітет кредиторів, утворений відповідно до цього Кодексу.

Згідно з положенням ч. 9 ст. 48 Кодексу рішення зборів (комітету) кредиторів вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість голосів кредиторів, присутніх на зборах (комітеті) кредиторів.

Рішення зборів кредиторів про звернення до господарського суду з клопотанням про введення процедури санації та призначення керуючого санацією приймається зборами кредиторів у порядку, визначеному ст. 52 цього Кодексу для схвалення плану санації. При цьому для визначення кількості голосів кредиторів не враховуються голоси кредиторів, які відповідно до ст. 52 цього Кодексу не мають права голосу при схваленні плану санації або змін до нього.

28.02.2024р. розпорядником майна арбітражним керуючим Вудудом Г.І. проведені перші загальні збори кредиторів, про що свідчить протокол №1; про збори були письмово повідомлені всі кредитори згідно з реєстром вимог кредиторів, боржник, орган, уповноважений управляти майном боржника, Міністерство юстиції, що підтверджується копіями листів з поштовими описами, накладними та фіскальними чеками (т. 19 а.с.25-54).

Збори кредиторів проводились 18.03.2024р., 23.04.2024р., 06.06.2024р., 12.07.2024р., про що свідчать протоколи зборів №№2-5, надані розпорядником майна суду (т.19 а.с.56-59, т.22 а.с.70-73, т.24 а.с. 8-9, т.24 а.с.40-44), вирішення питання щодо схвалення плану санації та клопотання перед судом про введення процедури санації неодноразово відкладалось у зв`язку з необхідністю закінчення розгляду плану санації Національною академією аграрних наук.

На виконання ст. 52 КУзПБ суду надані план санації та рішення зборів кредиторів щодо схвалення плану санації та клопотання перед судом про введення процедури санації, яке оформлене протоколом № 6 загальних зборів кредиторів боржника від 30.07.2024р. з листом реєстрації; протоколами голосування кредиторів по класам з першого до шостого від 30.07.2024р. (т.25 а.с.1-8). Розпорядником майна подано клопотання від 31.07.2024р. про долучення до справи доказів повідомлення усіх учасників справи про збори кредиторів 30.07.2024р. поштові описи, накладні та фіскальні чеки (т.25 а.с.29-49), які свідчать про належне повідомлення про збори.

Згідно протоколу зборів кредиторів від 30.07.2024р. на зборах були присутні кредитори з правом голосу у кількості 5 представників, які володіють 27943 голосами, що становить 90% від загальної кількості голосів 31 402, визначених за приписами ч.4 ст. 48 КУзПБ за наслідками ухвали попереднього засідання суду.

У протоколах зазначено, що до першого класу кредиторів включені усі конкурсні кредитори першої черги задоволення за реєстром, а саме: 15 кредиторів за вимогами зі сплати судового збору за подання заяв з грошовими вимогами до боржника у справі №916/4257/23 про банкрутство боржника та 3 кредитора - фізичні особи ОСОБА_1 , ОСОБА_4 та ОСОБА_3 за вимогою щодо виплати заборгованості із заробітної плати.

Протоколи містять пояснення щодо порядку визначення голосів : за приписом абзацу 2 ч.4 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства "під час визначення кількості голосів кредиторів з правом вирішального голосу не враховуються суми неустойки (штрафу, пені), інші фінансові санкції, моральна шкода, судовий збір у справі про банкрутство, заявлені або сплачені кредиторами в провадженні у справи про банкрутство." Тобто, усі конкурсні кредитори, включені до першого класу кредиторів, як кредитори першої черги задоволення вимог кредиторів у зв`язку із сплатою судового збору у справі про банкрутство №916/4257/23 про банкрутство боржника, мають 0 голосів. А за приписами абзаців 3 і 5 ч. 1 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства "у зборах кредиторів боржника можуть брати участь із правом дорадчого голосу: ... кредитори з вимогами щодо виплати заробітної плати...". Тобто, конкурсні кредитори ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 при голосуванні у першому класі кредиторів мають 0 голосів. Окрім того, за приписом абзацу 2 ч. 3 ст. 52 Кодексу України з процедур банкрутства "у голосуванні щодо схвалення плану санації не бере участі клас кредиторів розмір та порядок задоволення вимог якого за планом санації не відрізнятиметься від того, який був би застосований у разі введення процедури ліквідації." У розділі VI плану санації боржника вимоги кредиторів першої черги задоволення, які утворили перший клас кредиторів для голосування за схвалення плану санації, передбачено, строки погашення вимог кредиторів (до 31.11.2024), які не відрізняються від строків виконання у разі введення визнання боржника банкрутом та введення щодо боржника ліквідаційної процедури.

Суд також враховує положення ч.5 ст. 52 КУзПБ, якою визначено, що вимоги кредиторів, які є заінтересованими особами стосовно боржника, не враховуються для цілей голосування при схваленні плану санації та ст. 1 КУзПБ в частині визначення кола заінтересованих осіб стосовно боржника , серед яких визначено керівника боржника, особи, які входять до складу органів управління боржника, головний бухгалтер (бухгалтер) боржника, у тому числі звільнені з роботи за три роки до відкриття провадження у справі про банкрутство , а також інші особи, щодо яких наявні обґрунтовані підстави вважати їх заінтересованими та те, що до першої черги увійшли вимоги кредиторів ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , які є юристами та керівником боржника, відповідно є заінтересованими особами стосовно боржника та у даному випадку не голосують.

Таким чином у протоколі правомірно зазначено про те, що кредитори першої черги не голосують.

До другого класу кредиторів включений 1 конкурсний кредитор, а саме: Головне управління Державної податкової служби в Одеській області.

У протоколах вказано, що за приписами абзаців 3 і 6 ч. 1 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства "у зборах кредиторів боржника можуть брати участь із правом дорадчого голосу: ... конкурсні кредитори вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання;...", кредитор Головне управління Державної податкової служби в Одеській області має 0 голосів, у зв`язку із тим, що заявило свою вимогу після закінчення строку, встановленого для їх подання приписом абзацу 1 ч.1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства. За приписом абзацу 3 ч. 3 ст. 52 Кодексу України з процедур банкрутства "у разі якщо план санації передбачає розстрочення чи відстрочення або прощення (списання) боргів із сплати податків, зборів (обов`язкових платежів) чи їх частини, план санації вважається схваленим органом стягнення в частині задоволення вимог з податків, зборів (обов`язкових платежів) на умовах плану санації без необхідності голосування органом стягнення." У розділі VI плану санації Боржника передбачено відстрочення сплати за вимогами другої черги задоволення до 30.11.2025. Тобто, план санації боржника вважається схваленим Головним управлінням Державної податкової служби в Одеській області без голосування органом стягнення.

До третього класу кредиторів включений 1 конкурсний кредитор, а саме: Головне управління Державної податкової служби в Одеській області.

У протоколі наведено правове обґрунтування відсутності права голосування вказаного кредитора аналогічне обґрунтуванню зазначеному для другої черги з висновком про те , що план санації боржника вважається схваленим Головним управлінням Державної податкової служби в Одеській області без голосування органом стягнення.

До четвертого класу кредиторів включені 17 конкурсних кредиторів, грошові вимоги яких включені до четвертої черги задоволення вимог кредиторів ухвалою попереднього засідання господарського суду Одеської області від 14.02.2024 у справі №916/4257/23 про банкрутство боржника, з яких 3 кредитора не мають права вирішального голосу при голосуванні на зборах кредиторів за приписами абзаців 3 і 6 ч. 1 ст. 48 КУзПБ. Тобто, такі конкурсні кредитори як Товариство з обмеженою відповідальністю "Ерідон-Буд", Товариство з обмеженою відповідальністю "Лекстер Лтд" та Державне підприємство "Державний центр сертифікації і експертизи сільськогосподарської продукції" при голосуванні у четвертому класі кредиторів мають 0 голосів.

За результатами голосування по першому питанню - схвалення плану санації «за» проголосували кредитори з кількістю голосів 27943, проти та утримались -«не має»; по другому питанню - клопотати перед судом про ведення процедури санації - «за» проголосували кредитори з кількістю голосів 27943, проти та утримались -« не має».

За приписом абзацу 1 ч. 4 ст. 52 Кодексу України з процедур банкрутства для схвалення плану санації боржника необхідно, щоб за схвалення плану санації проголосували 5 конкурсних кредиторів із сумою голосів понад 15702 голоси (з врахуванням клопотання розпорядника майна про виправлення помилки від 31.07.2024р. (т.25 а.с.28)

До п`ятого класу кредиторів не включено жодного конкурсного кредитора у зв`язку із відсутністю кредиторів п`ятої черги задоволення вимог кредиторів взагалі. Тому голосування п`ятого класу кредиторів не здійснювалось.

До шостого класу кредиторів включені 7 конкурсних кредиторів, до складу грошових вимог яких до боржника включені вимоги щодо сплати сум неустойки (штрафів, пені), інших фінансових санкцій за неналежне виконання боржником своїх зобов`язань .

За приписом абзацу 2 ч. 4 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства "під час визначення кількості голосів кредиторів з правом вирішального голосу не враховуються суми неустойки (штрафу, пені), інші фінансові санкції, моральна шкода, судовий збір у справі про банкрутство, заявлені або сплачені кредиторами в провадженні у справи про банкрутство." Тобто, усі кредитори шостого класу кредиторів мають 0 голосів.

Згідно зі ст.49 КУзПБ у підсумковому засіданні суду у процедурі розпорядження майном боржника здійснюється перехід до наступної судової процедури (процедури санації, ліквідації) або закривається провадження у справі.

До закінчення процедури розпорядження майном боржника збори кредиторів приймають одне з таких рішень: схвалити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і затвердження плану санації; подати до господарського суду клопотання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

У підсумковому засіданні господарський суд ухвалює одне з таких судових рішень: ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном у межах граничних строків, визначених цим Кодексом; ухвалу про введення процедури санації та затвердження плану санації у разі схвалення плану санації боржника зборами кредиторів та погодження його забезпеченими кредиторами в порядку, встановленому цим Кодексом; постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; ухвалу про закриття провадження у справі про банкрутство.

Затверджуючи план санації, господарський суд перевіряє, чи дотримано порядок його схвалення.

Суд встановив, що прийняття рішення щодо схвалення плану санації та подання до господарського суду клопотання про введення процедури санації і затвердження плану санації належить до компетенції зборів кредиторів.

Порядок розгляду плану санації кредиторами визначений ст. 52 КУзПБ.

З метою прийняття рішення про схвалення або відхилення плану санації усі конкурсні кредитори поділяються на класи. Кредитори, включені до кожної черги, формують окремий клас кредиторів. Кредитор, вимоги якого підлягають включенню до двох і більше черг, підлягає включенню відповідно до двох і більше класів кредиторів.

План санації не може передбачати різний порядок задоволення вимог кредиторів, включених до одного класу.

Прийняття рішення про схвалення або відхилення плану санації приймається кожним класом окремо шляхом голосування.

У голосуванні щодо схвалення плану санації не бере участі клас кредиторів, розмір та порядок задоволення вимог якого за планом санації не відрізнятиметься від того, який був би застосований у разі введення процедури ліквідації.

У разі якщо план санації передбачає розстрочення чи відстрочення або прощення (списання) боргів із сплати податків, зборів (обов`язкових платежів) чи їх частини, план санації вважається схваленим органом стягнення в частині задоволення вимог з податків, зборів (обов`язкових платежів) на умовах плану санації без необхідності голосування органом стягнення. При цьому податковий борг, який виник у строк, що передував трьом рокам до дня проведення зборів кредиторів, які затверджують план санації, визнається безнадійним та списується, а податковий борг, який виник пізніше, розстрочується (відстрочується) або списується на умовах плану санації, які повинні бути не гіршими, ніж умови задоволення вимог кредиторів, які голосували за схвалення плану санації, а також розмір та порядок задоволення вимог, які були б застосовані у разі введення процедури ліквідації.

План санації вважається схваленим класом незабезпечених кредиторів, якщо за схвалення плану санації віддано більше половини голосів кредиторів, включених до відповідного класу, а також якщо за схвалення плану санації проголосувало не менше половини кредиторів, які мають право голосу у відповідному класі.

В іншому випадку вважається, що план санації відхилений відповідним класом кредиторів.

Вимоги кредиторів, які є заінтересованими особами стосовно боржника, не враховуються для цілей голосування при схваленні плану санації.

План санації та протоколи голосування кожного класу кредиторів подаються розпорядником майна до господарського суду протягом одного робочого дня після проведення голосування.

При розгляді клопотання зборів кредиторів про затвердження плану санації та введення процедури санації суд перевірив, чи дотримано порядок його схвалення у порядку визначеному ст. 49 КУзПБ. Дослідивши рішення зборів кредиторів, порядок його організації та проведення голосування, суд дійшов висновку про схвалення плану санації легітимним складом зборів кредиторів, порядок організації дотриманий, голосування проведено у відповідності до положень ст. 52 КУзПБ.

Комітет кредиторів було обрано зборами кредиторів 28.02.2024р., що оформлено протоколом №1 (т. 25 а.с. 50-52), які були скликані розпорядником майна арбітражним керуючим Вудудом Г.І. у порядку, передбаченому ч.1 ст. 48 КУзПБ з повідомленням всіх кредиторів та органу уповноваженого управляти майном боржника та Міністерства юстиції, про що свідчать копії листів та поштових описів, накладних та фіскальних чеків (т.19 а.с. 25-54) у складі представників ПАТ «Дружба», ТОВ «Укрзернопром-Лан», ТОВ «Сонячне-Агро». Голову комітету кредиторів - представника ПАТ «Дружба» було обрано на засіданні комітету кредиторів 28.02.2024р., що оформлено протоколом №1 (т.25 а.с.53-54) .

За положеннями ч.1 ст. 50 КУзПБ господарський суд затверджує схвалений план санації боржника і постановляє ухвалу про введення процедури санації.

Під санацією розуміється система заходів, що здійснюються під час провадження у справі про банкрутство з метою запобігання визнанню боржника банкрутом та його ліквідації, спрямованих на оздоровлення фінансово-господарського становища боржника, а також задоволення в повному обсязі або частково вимог кредиторів шляхом реструктуризації підприємства, боргів і активів та/або зміни організаційно-правової та виробничої структури боржника.

Суд досліджує положення плану санації з метою перевірки його на предмет відповідності нормам законодавства.

План санації (т.26 а.с.1-98), поданий головою комітету кредиторів з клопотанням (вх.№28758/24 від 31.07.20-24р.) (т.25 а.с. 55-56) до суду для розгляду підписаний в.о. директора боржника Головіним М., розпорядником майна боржника арбітражним керуючим Вудудом Г., представником інвестора Ботом Е., погоджений Національною академією аграрних наук України Постановою Президії НААН №11/16 від 17.07.2024 р. (протокол №11), схвалений рішенням зборів кредиторів боржника, що оформлено протоколом №6 від 30.07.2024р. Головою комітету кредиторів подано клопотання до суду (вх.№28846/24) від 31.07.2024р. про приєднання документів, а саме, додатків до плану санації (т. 26 а.с.62-96, т.27 а.с. 150, т.28 а.с. 1-40).

Згідно Розділу І. «Вступ» Плану санації його розроблено керівником Боржника ДП ДГ «Андріївське» ІКОСГ НААН України у відповідності до приписів статей 51, 53 та 96 Кодексу України з процедур банкрутства, з урахуванням положень та приписів Законів України «Про управління об`єктами державної власності», «Про приватизацію державного і комунального майна», «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», «Про особливості правового режиму діяльності Національної академії наук України, національних галузевих академій наук та статусу їх майнового комплексу», наказів Міністерства юстиції України від 24 жовтня 2019 року №3258/5 «Про затвердження примірних форм плану санації боржника у справі про банкрутство та плану реструктуризації боргів боржника у справі про неплатоспроможність» та від 10 вересня 2020 №3105/5 «Про затвердження Порядку проведення аналізу фінансово-господарського стану суб`єктів господарювання щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства», наказу Фонду державного майна України від 04.03.2020 №403 «Про затвердження Порядку погодження планів санації».

Метою плану санації є відновлення платоспроможності Боржника та створення передумов беззбиткової діяльності Боржника у майбутньому шляхом виконання санаційних заходів даного плану санації.

У розділі ІІ міститься загальна інформація щодо справи про банкрутство, у розділі ІІІ- загальна характеристика боржника.

Розділ ІV Плану містить аналіз фінансово-господарської, інвестиційної діяльності боржника, його становища на ринках на дату відкриття провадження у справі про банкрутство 4.1. Оцінка Боржника з позиції неплатоспроможності. 4.1.1.Оцінка фінансового стану Боржника .

Розрахунок коефіцієнтів здійснений у відповідності до наказу Міністерства юстиції України від 10 вересня 2020 № 3105/5 «Про затвердження Порядку проведення аналізу фінансово-господарського стану суб`єктів господарювання щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства» . Висновок: фінансовий стан Боржника характеризується як фінансово не стійкій та такий, що відповідає втраті платоспроможності.

У п 4.1.2 плану наведена оцінка можливості санації Боржника. Для обґрунтування потенційної можливості санації Боржника у розрахований у подальшому строк, слід скористатись статистичними даними Боржника за 2021 -2023 роки.

Якщо ж взяти до уваги результати господарської діяльності Боржника за 2023 рік, з огляду на недостатність власного капіталу у розмірі понад 85 мільйонів гривень, то, скоріш за все, відновлення платоспроможності Боржника без залучення Санатора/Інвестора є неможливим.

З урахуванням того, що окрім конкурсної заборгованості за реєстром вимог кредиторів, затвердженого ухвалою попереднього засідання Господарського суду Одеської області від 14.02.2024 у справі № 916/4257/23 про банкрутство Боржника, у розмірі 69579860,54 грн., Боржнику належить сплатити й поточну кредиторську заборгованість, яка склалася станом на 01.04.2024 року у розмірі 62622818,26 грн., на яку не розповсюджується мораторій на задоволення вимог кредиторів, то, очевидно, що конкурсні кредитори навіть четвертої черги не отримають задоволення своїх вимог у повному обсязі без залучення коштів Cанатора/Інвестора. Висновок: єдиною рекомендованою подальшою судовою процедурою є санаційна процедура.

4.2. Аналіз наявності (відсутності) ознак фіктивного, навмисного або приховуваного банкрутства 4.2.1 Визначення ознак фіктивного банкрутства Висновок: ознак злочину - фіктивне банкрутство відсутнє. 4.2.2. Визначення ознак приховуваного банкрутства .Висновок: у бездіяльності керівника Боржника є ознаки приховування стійкої фінансової неспроможності (банкрутства). 4.2.3. Визначення ознак доведення до банкрутства Висновок: не є можливим встановити факт або спростувати його, що дії, або бездіяльність керівника Боржника містять ознаки кримінального злочину - доведення до банкрутства (умисне банкрутство) .

У Розділі V Плану санації перелічені заходи з відновлення платоспроможності

5.1. Загальні відомості про заходи з відновлення платоспроможності.

Так зазначено, що даний план санації передбачає такі заходи відновлення платоспроможності Боржника:

- відстрочення, розстрочення або прощення боргу чи його частини;

- ліквідація дебіторської заборгованості,

- одержання позик та кредитів, придбання товарів у кредит.

У п 5.2 окреслена виробнича програма на 2023-2026 сільськогосподарські роки. Основним заходом відновлення платоспроможності даний план санації передбачає використання виробничих потужностей Боржника, а саме: належних Боржнику на праві постійного користування сільськогосподарських земель загальною площею 5625,095 га у тому числі рілля - 5124,229 га. При належному дотримані комплексу агротехнічних, меліоративних і організаційно-господарських заходів з вирощування сільськогосподарських культур та домогтися виконання Боржником основного статутного завдання, а саме: виробництво оригінального, елітного та репродукційного насіння зернових сільськогосподарських культур, а на перспективу розвиток зрошуваного землеробства, то очікуваний дохід від реалізації виробленого насіння може бути значно більшим.

Проте, виробництво насіннєвої продукції вимагає корінного оновлення парку техніки та механізмів, які у Боржника, по факту, вичерпали свій машинний ресурс.

Протягом періоду 2024-2026 роки: передбачено залучення коштів Санатора/Інвестора до собівартості виробництва сільськогосподарської продукції ; очікуване надходження грошових коштів (у тому числі: виручка від реалізації продукції, отримання коштів за короткостроковими зобов`язаннями (грошова позика Санатора/Інвестора; витрачання коштів (у тому числі: поточна кредиторська заборгованість, на яку не розповсюджується мораторій на задоволення вимог кредиторів (за даними бухгалтерського обліку) -поточна кредиторська заборгованість перед Санатором/Інвестором, інші поточні розрахунки за продукцію (товари, роботи, послуги) , розрахунки з оплати праці , відрахування на соціальні заходи , повернення коштів за короткостроковими зобов`язаннями (грошова позика Санатора/Інвестора); податки, збори та інші обов`язкові платежі; погашення реєстрових вимог кредиторів усіх черг; залишок поточної кредиторської заборгованості перед Санатором/Інвестором на кінець 2026 року .

П. 5.2. Відстрочення, розстрочення або прощення боргу чи його частин. Важливим заходом відновлення платоспроможності даний план санації передбачає відстрочення боргів, за умови отримання Боржником від третіх осіб (кредитних та фінансових установ, лізингових компаній тощо) позичок, кредитів, а також товарних, грантів та т.п., у тому числі фінансової поворотної допомоги від Санатора/Інвестора.

Таким чином, вимоги першої черги будуть погашені не пізніше 30.11.2024, а за рештою конкурсних вимог заплановане відстрочення платежів.

До 30.11.2025 планується виконати конкурсні вимоги другої та третьої черг задоволення, а за рештою конкурсних вимог заплановане відстрочення платежів.

До 30.11.2026 цей план санації передбачає (за оптимістичним сценарієм виконання виробничої програми) виконати конкурсні вимоги четвертої черги в повному обсязі.

Даний план санації не передбачає розстрочення виконання конкурсних вимог усіх черг задоволення.

План санації передбачає прощення половини загальної суми конкурсних вимог кредиторів четвертої черги задоволення та у повному обсязі вимог кредиторів шостої черги задоволення (пені та штрафи) - за песимістичним сценарієм виконання виробничих програм 2023-2026 років, про що не пізніше 30.11.2026 буде укладена мирова угода між Боржником та кредиторами.

За оптимістичним сценарієм виконання виробничих програм не пізніше 30.11.2026 буде укладена мирова угода між Боржником та кредиторами щодо повного прощення боргів шостої черги, решта конкурсних вимог (першої-четвертої черг) буде погашена у повному обсязі.

5.3. Ліквідація дебіторської заборгованості. Даний план санації передбачає такий захід відновлення платоспроможності Боржника, як ліквідація дебіторської заборгованості Боржника.

У зв`язку із тривалістю процедури реалізації дебіторської заборгованості, а саме: тривалістю судового розгляду позовів про стягнення дебіторської заборгованості, враховуючи можливість апеляційного та касаційного оскарження, та невизначеність строків виконання судових рішень органами виконавчої служби, на разі, не можливо встановити строки та розміри у грошовому вимірі виконання заходу відновлення платоспроможності - ліквідація дебіторської заборгованості.

5.4. Одержання позик та кредитів. Для забезпечення поточної господарської діяльності Боржника впродовж перших шести місяців процедури санації даний план санації передбачає залучення у вигляді кредитів (у тому числі товарних) позик, фінансової поворотної допомоги, а також фінансової допомоги, що забезпечується товарними аграрними розписками, грантів тощо, від третіх осіб (кредитних та фінансових установ), у тому числі від Інвестора/Санатора, а також підписання товарних аграрних розписок, у розмірі, який забезпечить виконання показників фінансового плану Боржника на 2024 рік (плану сільськогосподарських робіт поточного 2023-2024 сільськогосподарського року) та виконання показників фінансових планів на 2025-2026 роки.

Такий захід відновлення платоспроможності Боржника, як одержання позик та кредитів, передбачений приписом абзацу чотирнадцятого частини другої статті 51 Кодексу України з процедур банкрутства, у Санатора/інвестора, дасть можливість Боржнику виконати показники фінансового плану Державного підприємства «Дослідне господарство «Андріївське» ІКОСГ НААН» на 2024 рік, погоджений із Інститутом кліматично орієнтованого сільського господарства Національної академії аграрних наук України та затверджений Національною академією аграрних наук України та фінансових планів на 2025-2026 роки.

Залучення грошових коштів має бути оформлено у відповідності до приписів Цивільного кодексу України та інших спеціальних нормативних актів, що регулюють запозичення грошових коштів (матеріальних ресурсів). Передбачається оформлення Інвестиційного договору між Боржником та Санатором/Інвестором, у порядку передбаченому КузПБ, Законом України «Про інвестиційну діяльність» та іншими нормативним документам, що регулюють інвестиційну діяльність в Україні. Наслідками виконання заходу по залученню коштів від Інвестора/Санатора буде достатність обігових коштів у Боржника для виконання виробничої програми на 2024 - 2026 роки. В такому випадку джерелом погашення залучених коштів від Інвестора/Санатора будуть отримані доходи від господарської діяльності Боржника.

У подальшому, виконання виробничої програми Боржника буде здійснюватись за рахунок результатів господарської діяльності Боржника з мінімальним залученням (або взагалі без такого) коштів третіх осіб.

Розділ VІ Плану «Погашення вимог кредиторів» визначає строки виконання вимог конкурсних кредиторів за реєстром вимог кредиторів, затвердженим ухвалою попереднього засідання Господарського суду Одеської області від 14.02.2024 у справі № 916/4257/23 про банкрутство Боржника, з огляду на викладене у пункті 5.2 цього плану санації, а саме: строки відстрочення виплат за конкурсними вимогами та прощення частини боргів (за умови оптимістичного сценарію виконання виробничої програми) наступні:

№ з/пНайменування, код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) кредитора Вимоги кредитора (розмір та черговість) Графік погашення вимог12341.Вимоги фізичної особи ОСОБА_1 АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 1 черга - 141096,25 До 30.11.2024 2.Вимоги фізичної особи ОСОБА_2 АДРЕСА_2 реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 1 черга - 142297,13До 30.11.2024 3.Вимоги фізичної особи ОСОБА_3 АДРЕСА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 1 черга - 95462,68 1 черга - 26840,00 До 30.11.2024 До 30.11.2024 4.Головне управління Державної податкової служби України в Одеській області вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 440691661 черга - 4844,00 2 черга - 5 248082,88 3 черга - 9 355691,22 6 черга - 540 929,58До 30.11.2024 До 30.11.2025 До 30.11.2025 До 30.11.20265.Приватне акціонерне товариство «Дружба» вул. Радянська, буд. 8, с. Нове Тарутине, Тарутинський р-н, Одеська обл., 68512, код ЄДРПОУ 054147461 черга - 5368,00 4 черга - 18971187,70 6 черга - 18971187,70До 30.11.2024 До 30.11.2026 До 30.11.20266.Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрзернопром-Лан» вул. Молодіжна, буд 1-А с. Малоярославець Другий, Тарутинський р-н, Одеська обл., 68551, код ЄДРПОУ 383409021 черга - 10736,00 4 черга - 5 137198,03 6 черга - 633597,97До 30.11.2024 До 30.11.2026 До 30.11.20267.Товариства з обмеженою відповідальністю «Сонячне-Агро» вул. Котовського, с. Миколаївка, Тарутинський р-н, Одеська обл., 68535, код ЄДРПОУ 383998061 черга - 22160,00 4 черга - 4 980820,21 6 черга - 373368,67До 30.11.2024 До 30.11.2026 До 30.11.20268.Білгород-Дністровське міжрайонне управління водного господарства вул. Артільна, буд 2а, с. Бритівка, Білгород- Дністровський р-н, Одеська обл., 67775, код ЄДРПОУ 210131421 черга - 5368,00 4 черга - 1 021962,52 6 черга - 57 639,99 До 30.11.2024 До 30.11.2026 До 30.11.20269.Товариство з обмеженою відповідальністю «Лекстер ЛТД» вул. Шевченка, буд. 13-А, с. Соснове, Рівненський р-н, Рівненська обл., 34652, код ЄДРПОУ 427402841 черга - 5368,00 4 черга - 853536,20До 30.11.2024 До 30.11.202610.Державне підприємство «Дослідне господарство «Дніпро» державної установи Інституту зернових культур Національної академії аграрних наук України» вул. Наукова, буд. 46, с. Дослідне, Дніпровський р-н, Дніпропетровська обл., 52071, код ЄДРПОУ 300935291 черга - 5368,00 4 черга - 644 521,57 6 черга - 191479,49До 30.11.2024 До 30.11.2026 До 30.11.202611.Ерастівська дослідна станція державної установи Інституту зернових культур Національної академії аграрних наук України вул. Тимірязєва, буд 4, смт. Вишневе, Каменський р-н, Дніпропетровська обл., 52150, код ЄДРПОУ004966561 черга - 5368,00 4 черга - 538548,97 6 черга - 315762,83 До 30.11.2024 До 30.11.2026 До 30.11.202612.Товариство з обмеженою відповідальністю «Одеська обласна енергопостачальна компанія» вул. Мала Арнаутська, буд 88, м. Одеса, 65007, код ЄДРПОУ 421144101 черга - 4294,40 4 черга - 519430,62 До 30.11.2024 До 30.11.202613.Селекційно-генетичний інститут-Національний центр насіннєзнавства та сортовивчення Овідіопольська дорога, буд 3, м. Одеса, 65036, код ЄДРПОУ 00446281 черга - 5368,00 4 черга - 410186,43До 30.11.2024 До 30.11.202614.Товариство з обмеженою відповідальністю «Торгова аграрна компанія ВНІС» вул. Васильківська, буд 32, м. Київ, 03022, код ЄДРПОУ 406641021 черга - 5368,00 4 черга - 166754,10До 30.11.2024 До 30.11.202615.Державне підприємство «Державний центр сертифікації і експертизи сільськогосподарської продукції» вул. Яноша Корчака, буд. 9/12, м. Київ, 03190, код ЄДРПОУ 393942381 черга - 6056,00 4 черга - 113 243,40 До 30.11.2024 До 30.11.202616.Товариство з обмеженою відповідальністю «Всеукраїнський науковий інститут селекції «ВНІС» вул. Васильківська, буд 32, м. Київ, 03022, код ЄДРПОУ 307239361 черга - 5368,00 4 черга - 38000,00 До 30.11.2024 До 30.11.2026 РАЗОМ: 69579860,54

Також слід врахувати вимоги щодо виплати заробітної плати, грошових компенсацій за невикористані дні щорічної відпустки та додаткової відпустки у розмірі - 7 973 701,94 грн., що віднесені до 1 черги погашення вимог кредиторів та судовий збір - 9892,66 грн.

Розділ VІІ. Заходи щодо забезпечення охорони державної таємниці Боржник не здійснює діяльності, що передбачає роботу з носіями державної таємниці, а тому заходів щодо забезпечення охорони державної таємниці цим планом санації не передбачено.

Розділ VІІІ. Прогноз соціально-економічних наслідків проведення санації. Внаслідок виконання цього плану санації буде у повному обсязі до 01.11.2026 погашена заборгованість із заробітної плати, включно із належними відрахуваннями на неї, компенсацію за несвоєчасно виплачену заробітну плату та т.п. Таким чином, буде знято соціальну напругу у Боржника та за місцем розташування Боржника, яка має місце впродовж десяти останніх років. Виконання даного плану санації, окрім усього іншого, буде мати своїми наслідками й відкликання працівників з відпусток за свій рахунок, збільшення чисельності працівників Боржника не менш ніж на п`ятдесят осіб. Інших заходів, які би мали соціально-економічні наслідки даний план санації не передбачає.

У розділі ІХ Плану визначений строк відновлення платоспроможності боржника. Боржник відновить свою платоспроможність не пізніше 30.11.2026 року.

У розділі Х Плану зазначений порядок розроблення, схвалення, погодження затвердження змін та доповнень до плану санації у тому самому порядку, у якому схвалювався, погоджувався та затверджувався цей план санації, тобто, з дотримання приписів п. 3 ч. 5 ст. 48, ч. 6 ст. 51, ч. 1, 3 - 5 ст. 52 та ч. 4 ст. 96 Кодексу України з процедур банкрутства.

До Плану санації додані всі додатки, обов`язковість яких передбачена приписами пункту 2 розділу ІІ Порядку погодження планів санації, затвердженого наказом Фонду державного майна України 04 березня 2020 року №403 «Про затвердження Порядку погодження планів санації» та всі докази, на яких він ґрунтується.

Положення щодо змісту, заходів, які має містити обов`язково та може містити визначені у ст. 51 КУзПБ. Ч.1 ст. 51 КУзПБ передбачено, що у плані санації обов`язково зазначається розмір вимог кожного класу кредиторів, які були б задоволені у разі введення процедури ліквідації боржника. План санації має містити заходи щодо відновлення платоспроможності боржника. План санації має передбачати строк відновлення платоспроможності боржника. Платоспроможність вважається відновленою за умови погашення вимог кредиторів згідно з реєстром вимог кредиторів. План санації обов`язково повинен передбачати забезпечення погашення заборгованості боржника з виплати заробітної плати.

У ч. 2 цієї статті визначені заходи щодо відновлення платоспроможності боржника, які може містити план санації: реструктуризація підприємства; перепрофілювання виробництва; закриття нерентабельних виробництв; відстрочення, розстрочення або прощення боргу чи його частини; виконання зобов`язання боржника третіми особами; задоволення вимог кредиторів в інший спосіб, що не суперечить цьому Кодексу; ліквідація дебіторської заборгованості; реструктуризація активів боржника відповідно до вимог цього Кодексу; продаж частини майна боржника; виконання зобов`язань боржника власником боржника та його відповідальність за невиконання взятих на себе зобов`язань; відчуження майна та погашення вимог кредиторів шляхом заміщення активів; звільнення працівників боржника, які не можуть бути задіяні в процесі виконання плану санації; одержання кредиту для виплати вихідної допомоги працівникам боржника, які звільняються згідно з планом санації, що відшкодовується відповідно до вимог цього Кодексу позачергово за рахунок продажу майна боржника; одержання позик та кредитів, придбання товарів у кредит; інші заходи з відновлення платоспроможності боржника.

План санації боржника повинен передбачати погашення вимог кредиторів з урахуванням черговості, встановленої цим Кодексом, якщо самі кредитори не схвалили рішення про погіршення умов їхнього класу (ч.5 ст. 51 КУзПБ).

Ч. 6 цієї статті Кодексу передбачено, що план санації державних підприємств або господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, має бути попередньо погоджений з органом, уповноваженим управляти державним майном.

Аналогічна норма міститься у ч.4 ст. 96 КУзПБ, в якій вказано, що підприємства та господарські товариства у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, подають на розгляд кредиторів план санації, погоджений з органом (суб`єктом), уповноваженим управляти державним майном.

У ч. ч.8, 7 ст. 51 КУзПБ зазначено, що господарський суд постановляє ухвалу про затвердження плану санації боржника, якщо: план санації схвалений всіма класами конкурсних кредиторів, розмір та/або порядок задоволення вимог яких змінені планом санації порівняно з умовами, які були б застосовані у разі введення процедури ліквідації; план санації схвалений класом забезпечених кредиторів; розмір задоволених вимог кредиторів, які проголосували проти схвалення плану санації, не буде меншим у процедурі санації, ніж розмір вимог, який був би задоволений у разі введення процедури ліквідації.

Господарський суд постановляє ухвалу про відмову у затвердженні плану санації у разі, якщо план санації не відповідає вимогам законодавства.

Аналіз змісту плану санацїі наданого суду на затвердження свідчить про повну відповідність положенням законодавства, КУзПБ; визначення у ньому заходів щодо відновлення платоспроможності боржника з метою задоволення вимог кредиторів, що не суперечать чинному законодавству; строків та черговості виплати боржником боргу кредиторам; встановлення строку відновлення платоспроможності боржника, тобто наявність у плані санації всіх необхідних, істотних умов, передбачених Кодексом, дотримання форми, передбаченої Наказом від 24 жовтня 2019 року N 3258/5 «Про затвердження примірних форм плану санації боржника у справі про банкрутство та плану реструктуризації боргів боржника у справі про неплатоспроможність».

Вимоги щодо погодження плану санації органом уповноваженим управляти майном державного підприємства, визначені у ч. 6 ст. 51 та ч.4 ст. 96 КУзПБ дотримані, план санації погоджений Національною академією аграрних наук України.

Рішення зборів кредиторів щодо схвалення плану санації прийнято за наявності відповідних повноважень з дотриманням положень ст. 49,52 КУзПБ

Враховуючи відповідність плану санації нормам законодавства, правомірінсть клопотання зборів кредиторів суд його затверджує та зазначає, що план санації є законним та є обов`язковим для учасників справи про банкрутство та інших осіб. Одночасно суд вводить процедуру санації та призначає керуючого санацією.

Згідно із положеннями ч. 2 ст. 50 КУзПБ керуючий санацією боржника призначається господарським судом у порядку, встановленому цим Кодексом, з числа арбітражних керуючих.

Ч.4 ст. 28 Кодексу передбачено, керуючий санацією призначається господарським судом за клопотанням комітету кредиторів (у справі про банкрутство юридичної особи) .

Арбітражний керуючий у справі про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, повинен скласти іспит за програмою підготовки арбітражних керуючих у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі.

Згідно протоколу засідання комітету кредиторів 30.07.2024р. №3 (т.26 а.с.51-52) вирішено клопотати перед господарським судом про призначення керуючим санацією арбітражного керуючого Вудуда Г.І., який виконував повноваження розпорядника майном боржника.

Арбітражним керуючим Вудудом Г.І. подано заяву про участь у справі, в якій вказано всі визначені ч.3 ст. 28 КУзПБ відомості, додано до заяви копію свідоцтва про проходження підготовки у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі №9 від 15.09.2023р. (т. 26 а.с.55-56)

Враховуючи відповідність кандидатури арбітражного керуючого Вудуда Г.І. вимогам законодавства, суд призначає його керуючим санацією Державного підприємства „Дослідне господарство „Андріївське" Інституту кліматично орієнтованого сільського господарства Національної академії аграрних наук України".

Керуючись ч. 4 ст. 28, ст.ст. 49, 50, 52, ч.ч.4, 9 ст.96 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1.Затвердити план санації Державного підприємства „Дослідне господарство „Андріївське" Інституту кліматично орієнтованого сільського господарства Національної академії аграрних наук України" (67742, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, с. Андріївка, вул. Леніна, буд. 58; код ЄДРПОУ 00855308), схвалений зборами кредиторів (протокол №6 від 30.07.2024р.), погоджений Національною академією аграрних наук України (Постанова №11/16 від 17.07.2024р.).

2.Ввести процедуру санації Державного підприємства „Дослідне господарство „Андріївське" Інституту кліматично орієнтованого сільського господарства Національної академії аграрних наук України" (67742, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, с. Андріївка, вул. Леніна, буд. 58; код ЄДРПОУ 00855308) до 30.11.2026р.

3.Призначити керуючого санацією Державного підприємства „Дослідне господарство „Андріївське" Інституту кліматично орієнтованого сільського господарства Національної академії аграрних наук України" (67742, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, с. Андріївка, вул. Леніна, буд. 58; код ЄДРПОУ 00855308) арбітражного керуючого Вудуда Гаррі Ігоровича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №1462 від 15.07.2013р.

4.Припинити процедуру розпорядження майном Державного підприємства „Дослідне господарство „Андріївське" Інституту кліматично орієнтованого сільського господарства Національної академії аграрних наук України" (67742, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, с. Андріївка, вул. Леніна, буд. 58; код ЄДРПОУ 00855308).

5.Припинити повноваження розпорядника майном Державного підприємства „Дослідне господарство „Андріївське" Інституту кліматично орієнтованого сільського господарства Національної академії аграрних наук України" (67742, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, с. Андріївка, вул. Леніна, буд. 58; код ЄДРПОУ 00855308) арбітражного керуючого Вудуда Гаррі Ігоровича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №1462 від 15.07.2013р.

6.Опублікувати офіційне повідомлення про введення процедури санації Державного підприємства „Дослідне господарство „Андріївське" Інституту кліматично орієнтованого сільського господарства Національної академії аграрних наук України" (67742, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, с. Андріївка, вул. Леніна, буд. 58; код ЄДРПОУ 00855308) на офіційному веб-порталі судової влади України.

7.З моменту постановлення ухвали про введення процедури санації:

члени виконавчого органу (керівник) боржника звільняються з посади у порядку, визначеному законодавством;

управління боржником переходить до керуючого санацією;

зупиняються повноваження органів управління боржника - юридичної особи щодо управління та розпорядження майном боржника, повноваження органів управління передаються керуючому санацією, крім повноважень, передбачених планом санації.

Органи управління боржника протягом 15 днів з дня прийняття рішення про введення процедури санації та призначення керуючого санацією зобов`язані здійснити передачу керуючому санацією бухгалтерської та іншої документації боржника, його печаток, штампів, матеріальних та інших цінностей.

Арешт на майно боржника та інші обмеження дій боржника щодо розпорядження його майном можуть бути накладені лише в межах процедури санації, за умови що вони не перешкоджають виконанню плану санації та не суперечать інтересам конкурсних кредиторів. Не допускається арешт грошових коштів, що знаходяться на банківських рахунках умовного зберігання (ескроу), відкритих боржником у встановленому законодавством порядку.

Не допускається накладення арешту на кошти, що отримуються (утримуються) небанківським надавачем платіжних послуг на розрахунковому рахунку, відкритому банком небанківському надавачу платіжних послуг для виконання платіжних операцій, за зобов`язаннями такого небанківського надавача платіжних послуг перед будь-яким кредитором.

8.Зобов`язати керуючого санацією :

прийняти в господарське відання майно боржника;

відкрити спеціальний рахунок для проведення санації та розрахунків з кредиторами;

забезпечити ведення боржником бухгалтерського обліку і статистичного звіту та фінансової звітності;

здійснювати заходи щодо стягнення на користь боржника дебіторської заборгованості, а також стягнення заборгованості з осіб, які відповідно до закону або договору несуть з боржником субсидіарну чи солідарну відповідальність;

розглядати вимоги конкурсних кредиторів;

заявляти в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог конкурсних кредиторів;

повідомляти у десятиденний строк з дня постановлення господарським судом відповідної ухвали орган, уповноважений управляти державним майном, про своє призначення, закінчення виконання плану санації, звільнення від обов`язків;

повідомляти орган, уповноважений управляти державним майном, про реалізацію плану санації щодо боржника - державного підприємства або господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі;

надавати господарському суду на його вимогу інформацію про виконання плану санації;

на період санації виступати представником сторони (власника) у колективному договорі;

щокварталу звітувати перед комітетом кредиторів та судом про виконання плану санації;

здійснювати інші передбачені законодавством повноваження.

9.Власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника не може обмежувати повноваження керуючого санацією щодо розпорядження майном боржника.

Значні правочини та правочини, щодо яких є заінтересованість, укладаються керуючим санацією за згодою комітету кредиторів, якщо інше не передбачено цим Кодексом або планом санації боржника.

10.Призначити судове засідання на 16 вересня 2024р. об 11 год. 30 хв.

Засідання суду відбудеться у приміщенні Господарського суду Одеської області у залі судового засідання № 9 четвертий поверх (тел. 0482 307 966).

Ухвала набирає законної сили 31 липня 2024р. згідно ч. 3 ст. 50 Кодексу України з процедур банкрутства та відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу України з процедур банкрутства може бути оскаржена в порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених Кодексом України з процедур банкрутства.

Повну ухвалу складено та підписано 13 серпня 2024р.

Копію ухвали надіслати на електрону адресу: ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ), ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ), ОСОБА_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 ), ДП "ДГ "Андріївське "ІКОСГ НАНН" (dpdgand@gmail.com), Національної академії аграрних наук України (prezid@naas.gov.ua), Інституту кліматично орієнтованого сільського господарства (icsanaas@ukr.net), арбітражного керуючого Вудуда Г.І. ( ІНФОРМАЦІЯ_4 ), Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) (org.viddil@mk.minjust.gov.ua; bankrut@mk.minjust.gov.ua), ТОВ "Сонячне-Агро" (ІНФОРМАЦІЯ_5), ПрАТ "Дружба" (ІНФОРМАЦІЯ_5), ТОВ "Укрзернопром-Лан" (ІНФОРМАЦІЯ_5), ТОВ "Одеська обласна енергопостачальна компанія" (kanc@ooek.od.ua), ТОВ "Всеукраїнський Інститут Селекції" (vnis.ua@gmail.com), Ерастівської дослідної станції Державної установи Інституту зернових культур Національної академії аграрних наук України (Erastivska_ds@ukr.net), Білгород-Дністровського міжрайонного управління водного господарство (bd-muvg@ukr.net), ТОВ "Торгова Аграрна Компанія ВНІС" (vnis.ua@gmail.com), Селекційно-генетичного інституту - Національний центр насіннєзнавства та сортовивчення (sgi-uaan@ukr.net), ДП "Дослідне господарство "Дніпро" Державної установи інституту зернових культур Національної академії агарних наук України" (ІНФОРМАЦІЯ_6), ТОВ "Лекстер ЛТД" (lexterltd@ukr.net), Головного управління ДПС в Одеській області (od.official@tax.gov.ua), Білгород-Дністровського відділу державної виконавчої служби у Білгород - Дністровському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (info@bd.od.dvs.gov.ua), відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради (legal_department@omr.gov.ua).

Суддя Л.І. Грабован

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення31.07.2024
Оприлюднено15.08.2024
Номер документу120973185
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —916/4257/23

Ухвала від 14.08.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 31.07.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Постанова від 07.08.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Філінюк І.Г.

Ухвала від 31.07.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 02.07.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Філінюк І.Г.

Ухвала від 11.06.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Філінюк І.Г.

Ухвала від 07.06.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 05.06.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 24.05.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 20.05.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні