МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 серпня 2024 р. № 400/4160/24 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Мельника О.М., розглянув у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Прометей Рад", вул. Потьомкінська, 114, м. Миколаїв, 54009, до відповідачаГоловного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, Державнаої податкової служби України, пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053, провизнання протиправним та скасування рішення №10698924/40416516 від 12.03.2024, №10698933/40416516 від 12.03.2024, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Прометей Рад" (далі позивач або ТОВ "Прометей Рад") звернулось з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі відповідач -1), Державної податкової служби України (далі відповідач-2), в якому просить суд:
визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області №10698924/40416516 від 12 березня 2024 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №29 від 31 березня 2023 року, складену товариством з обмеженою відповідальністю "Прометей Рад" в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання;
визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області №10698933/40416516 від 12 березня 2024 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну №31 від 31 березня 2023 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Прометей Рад" в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.
В обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено, що за результатами здійснення господарської операцій, позивачем сформовано та направлено на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні від 31.03.2023р. №29 та №31. Проте, за результатами обробки, реєстрацію таких податкових накладних зупинено, оскільки: «обсяг постачання товару/послуги 52.10 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник «D»=12.8405%, «P»=85185.28 та запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». В свою чергу, позивач надав пояснення щодо зупинених податкових накладних, однак відповідачем прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вважаючи, що рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних винесено протиправно, позивач звернувся до суду з даним позовом для захисту своїх прав та законних інтересів.
Від представника відповідачів до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник заперечив проти позовних вимог зазначаючи, що оскаржувані рішення комісії про відмову у реєстрації податкових накладних № 29 та №31 від 31.03.2023р. платника податків прийнято відповідно до вимог чинного законодавства. Оскаржувані позивачем рішення прийнято у відповідності до норм Податкового кодексу України (далі ПК України), а відповідність ТОВ "Прометей Рад" платникам податків, що є в переліку ризикових платників й стало підставою для прийняття таких рішень.
Ухвалою від 07.05.2024р. суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження відповідно до вимог ст.260 КАС України.
Суд розглянув справу відповідно до вимог КАС України без проведення судового засідання, в порядку письмового провадження, на підставі матеріалів справи.
З`ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими доказами, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Прометей Рад" - є платником податків в установленому законом порядку, відомості про якого як юридичну особу внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Позивач зареєстрований за такою юридичною/податковою адресою: 54001, м. Миколаїв, вул. Потьомкінська, буд. 114 та має код суб`єкта господарювання за ЄДРПОУ: 40416516.
20 липня 2022 року між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОМЕТЕЙ-ТОП» (код ЄДРПОУ 44575226) було укладено Договір складського зберігання №281/Г від 20 липня 2022 року, за яким ТОВ «ПРОМЕТЕЙ-ТОП» зобов`язується передати зерно за заліковою вагою на зерновий склад за адресою: Київська обл., Васильківський р-н, смт. Гребінки, вул. Індустріальна, 3, який зобов`язується прийняти таке зерно для зберігання і повернути його ТОВ «ПРОМЕТЕЙ-ТОП» або особі, зазначеній ним як одержувач.
31 березня 2023 року між позивачем та ТОВ «ПРОМЕТЕЙ-ТОП» було підписано Акт надання послуг №100 від 31 березня 2023 року на загальну суму 444 367,42 грн. із ПДВ, згідно якого позивачем було надано, а ТОВ «ПРОМЕТЕЙ-ТОП» прийнято наступні послуги: зберігання соняшника у кількості 39 781,173 т/доб; приймання соняшнику у кількості 8,2 т; сушіння соняшнику у кількості 4,1 тн/%; очищення соняшнику у кількості 49,2 т%; відвантаження соняшнику у кількості 475,2 т; відвантаження сої у кількості 25,309 т; зберігання сої у кількості 227,782 т/доб.
За фактом надання послуг позивачем було складено Податкову накладну №29 від 31 березня 2023 року та яку відповідно до положень ст. 201 Податкового кодексу України, позивачем було подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Також, 31 березня 2023 року між позивачем та ТОВ «ПРОМЕТЕЙ-ТОП» було підписано Акт надання послуг №109 від 31 березня 2023 року на загальну суму 229 508,13 грн. із ПДВ, згідно якого позивачем було надано, а ТОВ «ПРОМЕТЕЙ-ТОП» прийнято наступні послуги: зберігання соняшника у кількості 1 314,72 т/доб; очищення соняшнику у кількості 324,766 т%; приймання соняшнику у кількості 159,44 т; відвантаження соняшнику у кількості 478,935 т; сушіння соняшнику у кількості 35,936 тн/%.
За фактом надання таких послуг позивачем було складено Податкову накладну №31 від 31 березня 2023 року та яку відповідно до положень ст. 201 Податкового кодексу України, позивачем було подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Крім того, суд вказує, що факт надання позивачем на користь ТОВ «ПРОМЕТЕЙ-ТОП» послуг по Договору складського зберігання №281/Г від 20 липня 2022 року підтверджується Складськими квитанціями на зерно №3255 від 09 березня 2023 року, №3238 від 16 лютого 2023 року та Додатком до форми №37 за період з 01 по 31 березня 2023 року, що містяться в матеріалах справи.
Проте, реєстрація Податкових накладних № №29, 31 від 31 березня 2023 року була зупинена після подання їх на реєстрацію.
У Квитанції до Податкової накладної №29 від 31 березня 2023 року зазначено таке: «Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 31.03.2023 №29 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 52.10 , дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник «D»=12.8405%, «P»=85185.28 та запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.».
У Квитанції до Податкової накладної №31 від 31 березня 2023 року зазначено таке: «Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 31.01.2023 №31 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 52.10 , дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник «D»=12.8405%, «P»=30936.19 та запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.».
Керуючись п. 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за №1245/34216 (далі Порядок №520), позивачем було направлено до Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі - Відповідач-1) Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 31 березня 2024 року №1, до якого додані копії наступних первинних документів, а саме:
щодо квитанції №29: Акт надання послуг №100 від 31 березня 2023 року; Договір оренди №6/ГР-082021 від 05 серпня 2021 року із Актом приймання-передачі; Договір складського зберігання №281/Г від 20 липня 2022 року; Складська квитанція на зерно №3255 від 09 березня 2023 року на бланку серії БВ №077255; Складська квитанція на зерно №3238 від 16 лютого 2023 року на бланку серії БВ №077238; Додаток до форми №37 за період з 01 по 31 березня 2023 року; Договір №14878-14881/7560/1-4 із Додатками;
щодо квитанції №31: Акт надання послуг №109 від 31 березня 2023 року; Договір оренди №6/ГР-082021 від 05 серпня 2021 року із Актом приймання-передачі; Договір складського зберігання №281/Г від 20 липня 2022 року; Складська квитанція на зерно №3255 від 09 березня 2023 року на бланку серії БВ №077255; Складська квитанція на зерно №3238 від 16 лютого 2023 року на бланку серії БВ №077238; Додаток до форми №37 за період з 01 по 31 березня 2023 року; Договір №14878-14881/7560/1-4 із Додатками.
При цьому, суд звертає увагу на те, що всі перераховані вище документи були надані до податкового органу в рамках надіслання Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 31 березня 2024 року №1, що підтверджується документами довільного формату №1-7 та від 29 лютого 2024 року №15, що підтверджується документами довільного формату № №1-8 від 29 лютого 2024 року.
Отже, підставою для зупинення вказаний вище податкових накладних є п. 201. 16 ст. 201 ПКУ, Порядку №1165, а саме обсяг постачання товару/послуги 52.10 дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та було запропоновано позивачу надати первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (первинні документи щодо постачання/придбання послуг); розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків.
Досліджуючи матеріали справи, суд вважає, що позивачем були надані всі необхідні первинні документи разом з додатковими поясненнями до податкового органу в рамках надіслання Повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій згідно укладеного між позивачем 20 липня 2022 року між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОМЕТЕЙ-ТОП» Договору складського зберігання №281/Г від 20 липня 2022 року, за яким підтверджено зокрема факти надання послуг, на підставі яких було складено спірні податкові накладні.
Однак, відповідачем-1 було прийнято:
Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10698924/40416516 від 12 березня 2024 року;
Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10698933/40416516 від 12 березня 2024 року (далі Оскаржувані рішення), якими було відмовлено у реєстрації податкових накладних в зв`язку із: «Ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку.
Не погоджуючись з такими рішеннями, позивач звернувся до суду з даною позовною заявою для захисту своїх прав, оскільки вважає, що наданих документів було цілком достатньо для того, щоб контролюючий орган прийняв рішення про реєстрацію спірних податкових накладних.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходив з такого.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з п. 201.1. ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10. ст. 201 ПК України, передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.10 р. (далі Порядок № 1246) визначено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
З 01.02.2000р. набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.19 р. № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (далі Порядок № 1165), яка визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.
Відповідно до п. 2 Порядку № 1165, автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.
Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм пп. "а" або "б" п. 185.1 ст. 185, пп. "а" або "б" п. 187.1 ст. 187, абзацу 1 п. 201.1, 201.7, 201.10 ст. 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку.
Відповідно до п. 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Як вбачається із змісту квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних , підставою для такого зупинення став п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку.
Відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток № 1 до Порядку № 1165), відсутність товару/послуги, зазначеної в ПН, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у ПК/РК до ПН на збільшення суми податкових зобов`язань, яку подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку.
Суд звертає увагу, що посилання у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних на п. 1 Критеріїв ризиковості не розкриває зміст та не конкретизує підстав зупинення реєстрації податкових накладних, а також не відображає переліку документів, необхідних податковому органу для реєстрації таких накладних.
Верховний Суд у постановах від 16.04.19 р. у справі № 826/10649/17, від 28.11.19 р. у справі № 1640/2650/18, від 03.11.21 р. у справі № 360/2460/20 вказав, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.
Відповідно до матеріалів справи, у квитанціях не конкретизовано, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до них, які визначені пунктом 11 Порядку № 1165.
Формальне зазначення у квитанціях пропозицій "надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній/розрахунку коригування для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН" є лише дублюванням норми пп. 3 п. 11 Порядку № 1165.
Умови таких пропозицій дають підстави позивачу самостійно визначати перелік необхідних документів, що в подальшому виключає посилання відповідача на їх недостатність чи неповноту та спростовує доводи про недостатність документів, поданих позивачем на підтвердження реальності проведених операцій.
Таким чином, жодних відомостей стосовно господарської операції з контрагентом відповідач-1 у квитанціях не зазначив але витребує документи та пояснення, які спростовують цю податкову інформацію, не зазначаючи при цьому їх перелік.
За таких умов, рішення податкового органу не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості актів індивідуальної дії та породжує неоднозначне їх трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
Наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.19 р. затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520).
Згідно п. 4 Порядку № 520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
За приписами п. 5 Порядку № 520, перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
За приписами п. 11 Порядку № 520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Тобто чинними нормативно-правовими актами визначено вичерпний перелік підстав, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.
З оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних вбачається, що вони не містить конкретної інформації, щодо причин та підстав для прийняття таких рішень, а лише містить загальну фразу про те, що причиною їх прийняття є ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції складських документів (інвентаризаційні описи); у тому числі рахунки-фактури /інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Зокрема, суд вважає, що позивачем було надано достатньо документів, що підтверджують реальність господарської операції Товариства з обмеженою відповідальністю «Прометей Рад» з Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОМЕТЕЙ-ТОП» (код ЄДРПОУ 44575226).
Отже, виходячи з матеріалів справи, суд приходить до висновку, що позивачем надано достатній обсяг первинних документів, якими підтверджується реальність здійсненої господарських операцій, на підставі яких було складено податкові накладні №29 та №31 від 31.03.2023 року.
При цьому суд вважає за необхідне вказати на те, що не надаючи оцінки наданим позивачем первинним документам, податковий орган прийняв рішення про відмову в реєстрації вказаних вище податкових накладних.
Доказів та обґрунтувань того, що подані документи складені або оформлені з порушенням вимог чинного законодавства відповідачем не надано.
Наявні в матеріалах справи документи у повній мірі підтверджують реальність вищевказаної господарської операцій, за наслідками якої складено та направлено для реєстрації податкові накладні №29 та №31.
Таким чином, відповідачами не доведено правомірність рішень щодо відмови у реєстрації податкових накладних, відтак спірні рішення підлягають скасуванню.
Судові витрати розподіляються згідно ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Прометей Рад" (вул. Потьомкінська, 114, м. Миколаїв, 54009, код ЄДРПОУ 40416516) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 44104027) , Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Миколаївській області (54001, м. Миколаїв, вул. Лягіна, 6; код ВП за ЄДРПОУ 44104027) №10698924/40416516 від 12 березня 2024 року.
3. Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська пл., буд. 8; код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну №29 від 31 березня 2023 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «Прометей Рад» (54001, м. Миколаїв, вул. Потьомкінська, буд. 114; код ЄДРПОУ 40416516) в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.
4. Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області (54001, м. Миколаїв, вул. Лягіна, 6; код ВП за ЄДРПОУ 44104027) №10698933/40416516 від 12 березня 2024 року.
5. Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська пл., буд. 8; код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну №31 від 31 березня 2023 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «Прометей Рад» (54001, м. Миколаїв, вул. Потьомкінська, буд. 114; код ЄДРПОУ 40416516) в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.
6. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 44104027) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Прометей Рад" (вул. Потьомкінська, 114, м. Миколаїв, 54009, код ЄДРПОУ 40416516) судові витрати в розмірі 3028,00грн.
7. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Прометей Рад» (54001, м. Миколаїв, вул. Потьомкінська, буд. 114; код ЄДРПОУ 40416516) судові витрати в розмірі 3028,00грн.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя О.М. Мельник
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2024 |
Оприлюднено | 15.08.2024 |
Номер документу | 120979153 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Мельник О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні