Справа № 138/1212/24
Провадження №:2-о/138/72/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13.08.2024 м. Могилів-Подільський
Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області, в складі:
головуючого судді Київської Т.Б.,
за участю секретаря Бугери І.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області цивільну справу за заявою керівника Могилів-Подільської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Могилів-Подільської міської ради, заінтересована особа Комунальне підприємство «Тірас» Могилів-Подільської міської ради про передачу у комунальну власність безхазяйного нерухомого майна,
ВСТАНОВИВ:
До Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області надійшла вказана заява, яка мотивована тим, зокрема, що окружною прокуратурою встановлено, що на території Могилів-Подільської міської ради наявне безхазяйне нерухоме майно, а саме громадський будинок з господарськими спорудами за адресою: АДРЕСА_1 . Зазначене майно не перебуває у власності фізичних чи юридичних осіб, держави чи територіальної громади. У 2022 році Могилів-Подільською міської радою розпочато процедуру оформлення вказаного майна як безхазяйного, по завершенню якої право комунальної власності за територіальною громадою належним чином не оформлено. Рішенням 27 сесії 8 скликання Могилів-Подільської міської ради від 20.12.2022 громадський будинок з господарськими спорудами за адресою: АДРЕСА_1 , взято на облік як безхазяйне майно. У подальшому КП «Могилів-Подільське МБТІ» на замовлення міської ради проведено інвентаризацію вказаного майна та 20.02.2023 виготовлено технічний паспорт. Також, міської радою було вжито заходів для пошуку власників зазначеного нерухомого майна, а саме у періодичному виданні газети «Вінничина» від 22.02.2023 №8 (23605) опубліковано оголошення про взяття безхазяйного майна на облік та пошук його потенційних власників. З наданої 28.03.2024 міською радою інформації з моменту публікації оголошення в газеті звернень від фізичних та юридичних осіб з приводу підтвердження права власності на вказане майно не надходили. На даний час у вказаному приміщенні знаходиться КП «Тірас» Могилів-Подільської міської ради.
Зважаючи на те, що з моменту взяття вказаного вище майна на облік як безхазяйного, минув один рік, наявні підстави для його передачі у комунальну власність територіальної громади, а тому заявник просить суд вирішити таке питання.
Ухвалою Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області від 29.04.2024 заяву залишено без руху та надано заявнику строк для усунення зазначених в ухвалі недоліків.
Ухвалою Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області від 14.05.2024 відкрито провадження у справі та призначено судове засідання.
Ухвалою Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області від 10.07.2024 витребувано докази та відкладено судове засідання у справі.
Заявник в судове засідання не з`явилась. Представник заявника подала до суду клопотання про розгляд заяви без її участі. Вимоги заяви підтримала.
Представник Могилів-Подільської міської ради в судове засідання не з`явився. Подав до суду заяву про розгляд справи у його відсутність. Вимоги заяви підтримав.
Представник КП «Тірас» Могилів-Подільської міської ради в судове засідання не з`явився. Подав до суду заяву про проведення судового розгляду без його участі. Вимоги заяви підтримав.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності суд, приходить до висновку, що заява підлягає задоволенню враховуючи таке.
Встановлено, що 30.09.2022 комісією, створеною розпорядженням міського голови від 26.09.2022 №231-р «Про створення тимчасової комісії» було проведено обстеження об`єкта нерухомого майна розташованого на території Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області за адресою: пров.Глинського, буд.22-Б, м.Могилів-Подільський Вінницької області, та виявлено, що за вказаною адресою на земельній ділянці орієнтовною площею 0,1919 га. з кадастровим номером 0510400000:00:009:0631 біля міського пляжу знаходиться будівля та господарчі споруди, а саме: будівля одноповерхова з цокольним поверхом орієнтовною площею 150 кв.м., фундамент, стіни - кам?яні, покрівля - метало черепиця, вікна-металопластикові, є мережі електропостачання, водопостачання та водовідведення, індивідуальна система опалення. В цокольному поверсі є гараж та господарчі приміщення, І поверх - приміщення адміністративного призначення. Будівля в задовільному стані, відносно нова, за візуальним оглядом збудована років 5-6 тому; господарча споруда орієнтовною площею 152 кв.м, складається з чотирьох приміщень (гаражі), металева з шиферною покрівлею; господарча споруда (сарай) орієнтовною площею 18 кв.м; металеві огорожа довжиною 108 м, ворота - 5,3 м, ворота 6 м. (а.с.11).
Рішенням Могилів-Подільської міської ради №650 від 20.12.2022 вказане вище нерухоме майно взято на облік як безхазяйне нерухоме майно (а.с.13), що також підтверджується Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна №372502310 сформованого 02.04.2024 (а.с.10).
З метою виявлення власника майна, уникнення необґрунтованого позбавлення його права власності, виявлення осіб, які можуть допомогти у встановленні його особи чи заявити права на це майно, 22.02.2023 у газеті «Вінниччина» №8 (23605) опубліковано оголошення, в якому зазначено, зокрема, що Могилів-Подільською міською радою взято на облік як безхазяйне нерухоме майно вказане вище майно (а.с.14).
Вказане вище також підтверджується листом виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради №02-22/135 адресованому керівнику Могилів-Подільської окружної прокуратури (а.с.23).
Згідно технічного паспорта на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами за адресою: АДРЕСА_1 , до групи нежитлових приміщень входить: нежитлова будівля (літ.А) загальною площею 34,4 м2, нежитлова будівля (літ.А1) загальною площею 72,7 м2 (а.с.15-21).
Відповідно до листа КП «Могилів-Подільське МБТІ» №176 від 03.04.2024, станом на 31.12.2012 правовстановлюючі документи на нерухоме майно за вказаною вище адресою не зареєстровано (а.с.22).
Згідно листа регіонального відділення Фонду державного майна України по Вінницькій та Хмельницькій області №10-2-00652 від 15.04.2024, вказане вище нерухоме майно на обліку у регіональному відділенні не перебувають. Відомості щодо права власності, користування чи управління зазначеним вище нерухомим майно відсутні (а.с.26).
Як стверджує заявник, вказаним вище приміщенням без оформлення права користування використовується КП «Тірас» Могилів-Подільської міської ради. Також, вказаним комунальним підприємством укладено договір про постачання електричної енергії №МО-231301 від 05.01.2024 (а.с.48-55) та договір про надання електронних комунікаційних послуг (послуги телефонного зв`язку та передачі даних) (а.с.56-57).
Крім того, ухвалою суду від 10.07.2024 було витребувано інформацію у надавачів комунальних послуг щодо укладених договорів про надання послуг з електропостачання, водопостачання та водовідведення, вивезення ТПВ, газопостачання, починаючи з 2016 року, тобто з дати забудови вказаної вище будівлі.
Відповідно до листа ФОП ОСОБА_1 №4 від 19.07.2024 договір про надання послуг з вивезення твердих побутових відходів по АДРЕСА_1 , відсутній.
Згідно листа АТ «Вінницяобленерго» №СО-61-465 від 29.07.2024 за вказаною адресою укладено договір про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії. Відповідно до наданої копії договору, споживачем електроенергії є КП «Тірас» Могилів-Подільської міської ради.
Як слідує з листа Могилів-Подільського МКП «Водоканал» №586 від 30.07.2024 за адресою: АДРЕСА_1 , договори про надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення не укладались.
Відповідно до листа АТ «Оператор газорозподільської системи «Вінницягаз» №21001-СК-1610-0724 від 29.07.2024, не володіє інформацією щодо укладених договорів про надання послуг з газопостачання.
Питання про набуття права власності на безхазяйну річ регламентовано ст.335 ЦК України.
Так, ч.1 статті 335 ЦПК передбачено, що безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий.
Частиною 2 ст. 335 ЦК України передбачено, що безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення у друкованих засобах масової інформації.
Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі вона за заявою органу, уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана за рішенням суду у комунальну власність.
Як слідує з листа виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради №02-22/666 від 28.03.2024, адресованого керівнику Могилів-Подільської окружної прокуратури, Могилів-Подільська міська рада не оформила у комунальну власність нерухоме майно нежитлові будівлі з надвірними спорудами в АДРЕСА_1 та не зверталась із заявою до суду про його передачу у комунальну власність. Крім того, до міської ради не надходили заяви від фізичних чи юридичних осіб з питань належності вказаного вище майна (а.с.24).
Згідно до вимог ст.329, 330 ЦПК України, заява про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність територіальної громади за умов, визначених Цивільним кодексом України, подається до суду за місцезнаходженням цієї речі органом, уповноваженим управляти майном відповідної територіальної громади. У заяві про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність відповідної територіальної громади повинно бути зазначено, яку нерухому річ заявник просить передати у власність територіальної громади, основні характеристики нерухомої речі, посилання на документи про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, друковані засоби масової інформації, в яких було зроблено оголошення про взяття відповідної нерухомої речі на облік.
Отже, вказаною правовою нормою регламентовано особливий порядок набуття права власності на безхазяйну річ, який, в даному випадку, був дотриманий. Зокрема, мало місце взяття нерухомого майна на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, зроблене оголошення про взяття на облік такої речі та дотримано річний строк після взяття на облік безхазяйної нерухомої речі для визнання його безхазяйним та передачі його за рішенням суду у комунальну власність.
Як визначено ст.10, 25, 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Частиною 1 ст.10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада є органам місцевого самоврядування, що представляє відповідні територіальні громади та здійснює від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Так, єдиним органом, уповноваженим управляти комунальним майном від імені територіальної громади м.Могилів-Подільський, є Могилів-Подільська міська рада Вінницької області.
Відповідно до ст.19 Конституції України та ст. 24, 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (із змінами та доповненнями), органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією та Законами України, приймають рішення у межах наданих їм повноважень.
Згідно до п.п.1 п.а ст.29 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження щодо управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.
Частиною 2 ст.327 ЦК України визначено, що управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.
10.04.2024 керівник Могилів-Подільської окружної прокуратури звернувся до Могилів-Подільської міської ради з листом-повідомленням про намір звернення до Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області із заявою про передачу безхазяйного нерухомого майна за адресою: АДРЕСА_1 , у комунальну власність територіальної громади (а.с.28-29).
Листом виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради №02-22/739 від 09.04.2024 керівника Могилів-Подільської окружної прокуратури повідомлено про те, що міська рада не заперечує, щодо представництва інтересів держави в особі Могилів-Подільської міської ради шляхом звернення до суду із заявою про передачу у комунальну власність ради безхазяйного нерухомого майна нежитлової будівлі з надвірними господарськими спорудами за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.25).
Відповідно до ч.1, 3 ст.23 ЗУ «Про прокуратуру», прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Представництво прокурором інтересів держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.
За змістом ч.4 ст.23 ЗУ «Про прокуратуру», наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу.
Право подання позовної заяви (заяви, подання) в порядку цивільного, адміністративного, господарського судочинства надається Генеральному прокурору, його першому заступнику та заступникам, керівникам обласних та окружних прокуратур, їх першим заступникам та заступникам, прокурорам Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (ч.1 ст.24 ЗУ «Про прокуратуру»).
Таким чином, Могилів-Подільською окружною прокуратурою, в особі керівника, дотримані підстави для представництва інтересів держави в особі Могилів-Подільської міської ради Вінницької області, з приводу передачі безхазяйного нерухомого майна у комунальну власність.
Відповідно до ст.333 ЦПК України, суд, встановивши, що нерухома річ є безхазяйною та взята на облік органом, який здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, а також, що сплив один рік з дня взяття на облік нерухомої речі, ухвалює рішення про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність відповідної територіальної громади.
Враховуючи наведене вище та встановивши під час розгляду справи, що нежитлова будівля, розташована за адресою: АДРЕСА_1 , є безхазяйним нерухомим майном, тобто майном, яке не має власника, після взяття її на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно 15.05.2023, річний термін минув, і жодна фізична або юридична особа про свої права на вказане майно не заявила, є всі підстави для передачі зазначених об`єктів нерухомого майна до комунальної власності Могилів-Подільської міської ради Вінницької області.
На підставі викладеного вище та керуючись ст.19 Конституції України, ст.10, 24-26, 29, 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.23-24 Закону України «Про прокуратуру», ст. 335 ЦК України, ст.12,13,81,89,141,259,263-268,329-330, 333 ЦПК України, суд
ВИРІШИВ:
Заяву задовольнити.
Передати у комунальну власність Могилів-Подільської міської ради Вінницької області безхазяйне нерухоме майно, а саме громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями і спорудами за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 107,1 м2, до складу яких входять: нежитлова будівля (цокольний поверх позначений літ.А1) загальною площею 72,7 м2 та нежитлова будівля (І поверх позначений літ.А) площею 34,4 м2.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення або складення. Учасник справи якому рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Заявник: Керівник Могилів-Подільської окружної прокуратури, код ЄДРПОУ 02909909, місцезнаходження: 24000, вул.Покровська, 5, м.Могилів-Подільський Вінницької області, в інтересахдержави вособі Могилів-Подільської міської ради Вінницької області, Код ЄДРПОУ 26340549, місцезнаходження: пл.Шевченка, 6/16, м.Могилів-Подільський Вінницької області.
Заінтересована особа: Комунальне підприємство «Тірас» Могилів-Подільської міської ради, Код ЄДРПОУ 44601711, місцезнаходження: 24000, пл.Шевченка, 6/16, м.Могилів-Подільський Вінницької області.
Суддя: Т.Б.Київська
Суд | Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2024 |
Оприлюднено | 15.08.2024 |
Номер документу | 120996240 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про передачу безхазяйної нерухомої речі у комунальну власність |
Цивільне
Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області
Київська Т. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні