УХВАЛА
14 серпня 2024 року Справа № 580/10820/23
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Руденко А. В., розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні суду заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду в адміністративній справі № 580/10820/23 за позовом ОСОБА_1 до Ротмістрівської сільської ради про визнання протиправною відмови та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
04.07.2024 до Черкаського окружного адміністративного суду надійшла заява позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду в адміністративній справі № 580/10820/23 за позовом ОСОБА_1 до Ротмістрівської сільської ради про визнання протиправною відмови та зобов`язання вчинити дії, в якій просить: встановити судовий контроль за виконанням рішення суду від 12.04.2024 в цій справі; накласти на керівника Ротмістрівської сільської ради, відповідального за виконання рішення суду, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
В обґрунтування заяви позивач зазначив, що рішенням від 12.04.2024 у справі № 580/10820/23 суд, зокрема, зобов`язав відповідача повторно розглянути його заяву від 29.06.2023 про надання дозволу на продаж земельної ділянки, кадастровий номер 7123787200:02:002:0441 та прийняти одне з рішень, передбачених ч. 3 ст. 128 Земельного кодексу України. 24.04.2024 Ротмістрівська сільська рада повторно розглянула заяву позивача від 29.06.2023 про надання дозволу на продаж земельної ділянки, однак усупереч рішенню суду від 12.04.2024 відповідач не прийняв жодного рішення, передбаченого ч. 3 ст. 128 ЗК України, та не зазначив причин відмови в його прийнятті.
Ухвалою від 29.07.2024 суд призначив заяву позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду в адміністративній справі №580/10820/23 до розгляду у письмовому провадженні без повідомлення учасників справи. Запропонував Ротмістрівській сільській раді у строк до 05.08.2024 надати до суду письмові пояснення щодо заяви позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду.
Відповідач копію ухвали суду від 29.07.2024 отримав 07.08.2024, що підтверджується трекінгом Укрпошти № 0600280135965. Однак, відповідач не надав суду письмові пояснення щодо заяви позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду.
Розглянувши заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду, суд зазначає таке.
Згідно статті 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
За змістом частини 1 статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи.
Відповідно до частин 1, 2 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Рішенням від 12.04.2024, що набрало законної сили 14.05.2024, у справі № 580/10820/23 Черкаський окружний адміністративний суд адміністративний позов задовольнив повністю:
визнав протиправною бездіяльність Ротмістрівської сільської ради щодо неприйняття рішення за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 від 29.06.2023 про надання дозволу на продаж земельної ділянки, кадастровий номер 7123787200:02:002:0441;
зобов`язав Ротмістрівську сільську раду повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 29.06.2023 про надання дозволу на продаж земельної ділянки, кадастровий номер 7123787200:02:002:0441 та прийняти одне з рішень, передбачених ч. 3 ст. 128 Земельного кодексу України.
Таким чином, відповідно до рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 12.04.2024 у справі № 580/10820/23 відповідач був зобов`язаний повторно розглянути заяву позивача від 29.06.2023 про надання дозволу на продаж земельної ділянки, кадастровий номер 7123787200:02:002:0441 та прийняти одне з рішень, передбачених ч. 3 ст. 128 Земельного кодексу України.
Так, відповідно до ч. 3 ст. 128 ЗК України орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.
При цьому, згідно з ч. 5 ст. 128 ЗК України, підставою для відмови в продажу земельної ділянки є: а) неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки; б) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; в) якщо щодо суб`єкта підприємницької діяльності порушена справа про банкрутство або припинення його діяльності; г) встановлена цим Кодексом заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність; ґ) відмова від укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.
Частина 1 ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачає, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відповідно до ч. 1, 5 ст. 46 цього ж Закону сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.
Згідно з п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання, зокрема, щодо вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Ст. 12 ЗК України передбачає, що до повноважень сільських рад у галузі земельних відносин належить, зокрема: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; вирішення земельних спорів; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Таким чином, враховуючи вищевказані законодавчі приписи, органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями розпоряджатися землями, які перебувають у комунальній власності.
З наведених норм законів слідує висновок, що в місячний строк на пленарному засіданні сесії рада розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, якщо такий проект відсутній, та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.
На виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 12.04.2024 у справі № 580/10820/23 Ротмістрівська сільська рада 24.04.2024 повторно розглянула заяву ОСОБА_1 від 29.06.2023 про надання дозволу на продаж земельної ділянки, кадастровий номер 7123787200:02:002:0441, однак депутати сільської ради під час голосування рішення не прийняли, що підтверджується витягом з протоколу № 39 сесії сільської ради восьмого скликання від 24.04.2024. Тобто, Ротмістрівська сільська рада, розглянувши на сесії сільської ради 24.04.2024 не прийняла жодного з рішень, передбачених ч. 3 ст. 128 Земельного кодексу України, а саме не надала дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, якщо такий проект відсутній, та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки, та не відмовила в продажі із зазначенням обґрунтованих причин відмови.
Проте, резолютивною частиною рішення суду від 12.04.2024 у справі № 580/10820/23 відповідача зобов`язано прийняти одне з рішень, передбачених ч. 3 ст. 128 Земельного кодексу України.
Тому, відповідач на виконання зазначеного рішення суду зобов`язаний був за результатами повторного розгляду заяви позивача від 29.06.2023 про надання дозволу на продаж зазначеної земельної ділянки, прийняти одне з рішень, передбачених ч. 3 ст. 128 ЗК України. Проте жодного рішення, передбаченого ч. 3 ст. 128 ЗК України, відповідач не прийняв.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для встановлення судового контролю за виконанням рішення Черкаського окружного адміністративного від 12.04.2024 у справі № 580/10820/23.
На підставі викладеного, керуючись статтею 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду задовольнити частково.
Встановити Ротмістрівській сільській раді шістдесятиденний строк для подання до суду звіту про виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 12.04.2024 у справі № 580/10820/23.
Зобов`язати Ротмістрівську сільську раду подати до суду протягом шістдесяти днів від дати отримання копії цієї ухвали звіт про виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 12.04.2024 у справі № 580/10820/23 в частині повторного розгляду заяви ОСОБА_1 від 29.06.2023 про надання дозволу на продаж земельної ділянки, кадастровий номер 7123787200:02:002:0441 та прийняття одного з рішень, передбачених ч. 3 ст. 128 Земельного кодексу України.
Роз`яснити Ротмістрівській сільській раді, що за наслідками розгляду звіту про виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 12.04.2024 у справі № 580/10820/23 або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може накласти на керівника Ротмістрівської сільської ради, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб відповідно до частини 2 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України.
Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.
Суддя Алла РУДЕНКО
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2024 |
Оприлюднено | 16.08.2024 |
Номер документу | 121007578 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Алла РУДЕНКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні