Ухвала
від 14.08.2024 по справі 953/7504/24
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 953/7504/24

н/п 1-кс/953/5947/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"14" серпня 2024 р. м. Харків

Київський районний суд м. Харкова у складі:

слідчого судді - ОСОБА_1 ,

за участю секретаря - ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань у приміщенні Київського районного суду м. Харкова скаргу голови Громадського об`єднання «НОН-СТОП» - ОСОБА_3 на бездіяльність уповноважених осіб органу досудового розслідування УСБ України в Харківській області та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

12.08.2024 до Київського районного суду м. Харкова через систему «Електронний суд» надійшла скарга голови ГО «НОН-СТОП» ОСОБА_3 на бездіяльність уповноважених осіб органу досудового розслідування СБ України в Харківській області, в якій просить зобов`язати уповноважених осіб органу досудового розслідування УСБУ в Харківській області внести відомості до ЄРДР та почати досудове розслідування за заявою голови ГО «НОН-СТОП» ОСОБА_3 від 05.08.2024р. за вих. № 05/08/2024-1 про вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 209, ч. 2 ст. 212, ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 365, ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 366-2, ч. 3 ст. 368, ч. 1 ст. 368-5, ч. 3 ст. 369, ч. 2 ст. 369-2 КК України.

В обґрунтування скарги ОСОБА_3 зазначає, що 05.08.2024 за вих. № 05/08/2024-1 головою ГО «НОН-СТОП» - ОСОБА_3 , з використанням технологій електронної пошти, з накладенням ЕЦП (КЕП), з офіційної електронної пошти ГО « НОН-СТОП », а саме ІНФОРМАЦІЯ_2 , на офіційну електронну пошту УСБУ в Харківській області , а саме ІНФОРМАЦІЯ_4 , було подано заяву про вчинення кримінального правопорушення.

В поданій до суду скарзі заявник зазначає щодо обставин вчинення кримінальних правопорушень, зокрема, вказує, що колишній заступник Харківського міського голови ОСОБА_4 , перебуваючи на вказаній посаді, перебуваючи у злочинній змові з головою Харківської обласної військової державної адміністрації ОСОБА_5 , першим заступником директора Департаменту житлово-комунального господарства та паливноенергетичного комплексу ХОВА ОСОБА_6 , а також головою Харківської міської ради ОСОБА_7 , керівництвом Департаменту комунального господарства Харківської міської ради, керівництвом КП «Харківські теплові мережі», АТ «Харківобленерго», використовуючи підконтрольне підприємство ТОВ «ТЕХ-ІНКОМ», код ЄДРПОУ 42697606, директором якого є ОСОБА_8 , перебуваючи у злочинній змові з посадовими особами правоохоронних органів, а саме Бюро економічної безпеки України, Національного антикорупційного бюро України, Національної поліції України, а також контролюючих органів, а саме органів прокуратури, створили організовану злочинну групу та налагодили злочинну схему, направлену на розкрадання і привласнення бюджетних коштів, в тому числі коштів, що надходять за міжнародними та державними програмами, використовуючи для цього ТОВ «ТЕХ-ІНКОМ», код ЄДРПОУ 42697606. Дана злочинна схема реалізується шляхом укладення фіктивних, договорів: укладаючи угоди із підконтрольними підприємствами за завищеними цінами, незаконним нарахуванням ПДВ та видаткової частини відбувається вивід коштів, з метою ухилення від сплати податків і подальшій легалізації, виведених бюджетних коштів, виділених на будівництво фортифікаційних споруд та проведення ремонту та реконструкції теплових мереж, тощо, через ряд ФОП та підприємств, підконтрольних ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 та іншим посадовим особам ХОВА та ХМР, а також через офшори. В діях зазначених суб`єктів вбачаються ознаки кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 209, ч. 2 ст. 212, ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 365, ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 366-2, ч. 3 ст. 368, ч. 1 ст. 368-5, ч. 3 ст. 369, ч. 2 ст. 369-2 КК України. Однак, в порушення вимог ст. 214 КПК України, відомості до ЄРДР не внесені, досудове розслідування не розпочато.

До скарги надана заява про вчинення кримінального правопорушення, датована 05.08.2024 за вих. № 05/08/2024-1.

До тексту скарги на підтвердження звернення до Управління служби безпеки України в Харківській області з заявою про вчинення кримінального правопорушення додано скріншот.

В судове засідання ОСОБА_3 не з`явився, за змістом скарги просить розгляд справи проводити у його відсутність, наполягає на задоволенні.

Представник Управління СБ України в Харківській області в судове засідання не з`явився, повідомлявся належним чином про дату час та місце розгляду скарги, до суду подано заперечення на скаргу за підписом начальника слідчого відділу Управління служби безпеки України ОСОБА_9 , в якому він зазначає, що 06.08.2024 до Управління СБ України в Харківській області надійшла заява голови громадської організації «НОН-СТОП» ОСОБА_10 від 05.08.2024р. за вих. № 05/08/2024-1 про внесення відомостей до ЄРДР за фактом вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 209, ч. 2 ст. 212, ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 365, ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 366-2, ч. 3 ст. 368, ч. 1 ст. 368-5, ч. 3 ст. 369, ч. 2 ст. 369-2 КК України. Вивченням вказаної скарги (заяви) встановлено, що із змісту викладених обставин не вбачається конкретних даних, що можуть свідчити про вчинення кримінальних правопорушень, відомості щодо яких підлягають внесенню до ЄРДР. Незважаючи на те, що у зверненні заявник стверджує про вчинення злочинів, вказана заява за своїм змістом та суттю не є повідомленням про злочини, оскільки не містить достатніх даних про вчинення будь-яких кримінальних правопорушень. Положення ст. 214 КПК України перебувають у взаємозв`язку з ч. 1 ст. 2 КК України, згідно з якою підставою кримінальної відповідальності є вчинення особою суспільно-небезпечного діяння, яке містить склад злочину, передбаченого КК України, і саме тому фактичні дані, які вказують на ознаки складу злочину - кримінального правопорушення, мають бути критерієм внесення його до ЄРДР. Підставою вважати заяву чи повідомлення злочином є наявність в такій заяві або повідомленні об`єктивних даних, які дійсно свідчать про ознаки злочину. Такими даними є фактичне існування доказів, що підтверджують реальність конкретного кримінально караного діяння (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення злочину). Якщо у заяві чи повідомленні таких даних немає, то вони не можуть вважатися такими, що повинні бути обов`язково внесені до ЄРДР. За таких обставин підстав для внесення відомостей до ЄРДР за фактом вчинення злочинів, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 209, ч. 2 ст. 212, ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 365, ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 366-2, ч. 3 ст. 368, ч. 1 ст. 368-5, ч. 3 ст. 369, ч. 2 ст. 369-2 КК України не встановлено. Проти скарги заперечує, просить відмовити у її задоволенні. Судове засідання просить проводити за відсутності представників слідчого відділу Управління у зв`язку із значною службовою завантаженістю.

На підставі ст. 107 ч. 4 КПК України, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження не здійснюється у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб.

Дослідивши матеріали скарги та матеріали заяви, слідчий суддя вважає, що скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до вимог ч.1 ст. 303 КПК України на досудовому слідстві можуть бути оскаржені бездіяльність слідчого, прокурора, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань після отримання заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення.

З матеріалів справи слідує, що голова ГО «НОН-СТОП» ОСОБА_3 звернувся в тому числі до Управління СБ України в Харківській області із заявою від 05.08.2024р. за вих. № 05/08/2024-1 про вчинення кримінального правопорушення, в якій просив: В порядку ст.ст. 214, 216, 218 КПК України забезпечити розгляд вказаної заяви про вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 114-2, ч. 4 ст. 189, ч. 5 ст. 190, ч. 3 ст. 201-2, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 212, ч. 1 ст. 255, ч. 3 ст. 332, ч. 1 ст. 336, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 365, ч. 1 ст. 366, ч. 3 ст. 368, ч. 3 ст. 369 КК України за вищевикладеними фактами, відомості про які протягом 24 годин внести до ЄРДР України та розпочати досудове розслідування. 2. Повідомити заявника про результати розгляду вказаної заяви, надавши витяг з ЄРДР. 3. В межах компетенції сприяти слідству і вжити заходів, направлених на усунення вказаних порушень, притягнення винних до відповідальності, відшкодування шкоди і недопущення аналогічних порушень в подальшому. 4. Накласти арешт на майно ОСОБА_11 , зокрема на квартиру, за адресою АДРЕСА_1 ; квартиру, за адресою АДРЕСА_2 ; квартиру, за адресою АДРЕСА_3 ; квартиру, за адресою АДРЕСА_4 ; квартиру, за адресою АДРЕСА_5 ; автомобіль AUDI RS Q8 2020 року випуску; автомобіль MERCEDES-BENZ S580 2023 року випуску, що перебувають у власності ОСОБА_11 . 5. Провести перевірку щодо джерел доходу ОСОБА_11 , їх законності. 6. Провести перевірку БО «МБФ „ІНСАЙДЕР ХЕЛП"» (код ЄДРПОУ 45068582) щодо реальної діяльності, участі у зборах, використання коштів. 7. Провести перевірку щодо привласнення частини коштів ОСОБА_11 та іншими учасниками організованої злочинної групи, які надходили до БО «МБФ „ІНСАЙДЕР ХЕЛП"» (код ЄДРПОУ 45068582). 8. Провести податкову перевірку БО «МБФ „ІНСАЙДЕР ХЕЛП"» (код ЄДРПОУ 45068582), ФОП ОСОБА_11 , ОСОБА_11 щодо участі у реалізації злочинних схем по ухиленню від сплати податків та легалізації грошових коштів. 9. Вжити заходів щодо нарахування податків та пені ФОП ОСОБА_11 . 10. Провести перевірку телеграм-каналу « ІНФОРМАЦІЯ_9 » ( ІНФОРМАЦІЯ_6 щодо зборів та встановити хто є розпорядником коштів, яким чином вказані кошти використовувалися, які речі були придбані, які речі, кому та коли були передані. 11. Провести перевірку телеграм-каналу « ІНФОРМАЦІЯ_9 » ( ІНФОРМАЦІЯ_6 щодо інформаційних компаній по дискредитації певних осіб, та отримання за вказані дії ОСОБА_11 грошових коштів. 12. Заблокувати рахунки крипто-валютних гаманців, які підконтрольні ОСОБА_11 , зокрема НОМЕР_10;НОМЕР_11;НОМЕР_12 НОМЕР_13 до з`ясування обставин вчинення кримінальних правопорушень. 13. Вжити заходів та звернутися з відповідними листами до компанії Binance, з вимогою заблокувати рахунки крипто-валютних гаманців, які підконтрольні ОСОБА_11 , зокрема НОМЕР_10;НОМЕР_14 НОМЕР_15;НОМЕР_16 до з`ясування обставин вчинення кримінальних правопорушень. 14. Провести перевірку щодо законності, наявності підстав для виїзду за кордон ОСОБА_11 . 15. Провести перевірку щодо діяльності ОСОБА_11 під час виїзду за кордон починаючи з 24.02.2022 року. 16. Провести перевірку щодо осіб, які виїхали за кордон як волонтери від БО «МБФ „ІНСАЙДЕР ХЕЛП"» (код ЄДРПОУ 45068582), їх кількості, реальної діяльності за кордоном, виконання волонтерських завдань та повернення на територію України. 17. Провести перевірку щодо використання БО «МБФ „ІНСАЙДЕР ХЕЛП"» (код ЄДРПОУ 45068582) з боку ОСОБА_11 для незаконного переправлення осіб через державний кордон України. 18. Провести перевірку щодо законності не мобілізації ОСОБА_11 , його родичів, оточення, учасників БО «МБФ „ІНСАЙДЕР ХЕЛП"» (код ЄДРПОУ 45068582). 19. Провести перевірку посадових осіб КМДА, РТЦК та СП щодо отримання неправомірної вигоди, наявності корупційних зв`язків із ОСОБА_11 . 20. Провести перевірку посадових осіб та працівників Державної податкової служби України, Бюро економічної безпеки України та їх територіальних управлінь щодо наявності корупційних зв`язків, отримання неправомірної вигоди від ОСОБА_11 . 21. Провести перевірку телеграм-каналу « ІНФОРМАЦІЯ_9 » ( ІНФОРМАЦІЯ_6 щодо публікацій фото та відеоматеріалів з місцем розташування, направлення, переміщення військовослужбовців, бойових бригад, військової техніки ЗСУ, а також щодо публікацій місць «прильотів» після ракетних атак з боку рф. 22. Провести спеціальну перевірку щодо передачі персональних даних військовослужбовців ЗСУ, їх розташування, переміщення представникам рф. 23. Провести перевірку банків щодо проведення фінансового моніторингу, законності проведення банківських і фінансових операцій за участі ОСОБА_11 , відкритих банківських рахунків, в тому числі: МФО 300346 АТ "СЕНС БАНК", номер рахунку НОМЕР_2 , (УКРАЇНСЬКА ГРИВНЯ); МФО 300346 АТ "СЕНС БАНК", номер рахунку НОМЕР_3 , (УКРАЇНСЬКА ГРИВНЯ); МФО 305299 АТ КБ "ПриватБанк", номер рахунку НОМЕР_5 , (УКРАЇНСЬКА ГРИВНЯ); МФО 322001 АТ "УНIВЕРСАЛ БАНК", номер рахунку НОМЕР_7 , (УКРАЇНСЬКА ГРИВНЯ); МФО 322001 АТ "УНIВЕРСАЛ БАНК", номер рахунку НОМЕР_8 , (УКРАЇНСЬКА ГРИВНЯ); МФО 322001 АТ "УНIВЕРСАЛ БАНК", номер рахунку НОМЕР_9 , (УКРАЇНСЬКА ГРИВНЯ). 24. Забезпечити проведення фінансового моніторингу ОСОБА_11 , а також таких банків, як: АТ "СЕНС БАНК" (код ЄДРПОУ 23494714), АТ КБ "ПриватБанк" (код ЄДРПОУ 14360570), АТ "УНIВЕРСАЛ БАНК" (код ЄДРПОУ 21133352) щодо причетності до легалізації грошових коштів, триманих злочинним шляхом, ухилення від сплати податків, виведення готівки на підконтрольні юридичні і фізичні особи. 25. Накласти арешт та заблокувати до закінчення фінансового моніторингу і перевірки банківських рахунків ОСОБА_11 , в тому числі рахунків, зазначених у п. 23. 26. Запитати документацію, що підтверджує законність фінансових операцій та походження коштів, які перебувають на банківських рахунках, в тому числі котрі зазначені у п. 23 прохальної частини даної заяви, у ОСОБА_11 . 27. В межах компетенції сприяти слідству і вжити заходів, направлених на усунення вказаних правопорушень, притягнення винних до відповідальності. 28. Про результати розгляду повідомити електронним шляхом на електронну адресу ІНФОРМАЦІЯ_8

Як зазначено вище, згідно листа начальника слідчого відділу Управління служби безпеки України ОСОБА_9 , вивченням скарги (заяви) встановлено, що із змісту викладених обставин не вбачається конкретних даних, що можуть свідчити про вчинення кримінальних правопорушень, відомості щодо яких підлягають внесенню до ЄРДР. Незважаючи на те, що у зверненні заявник стверджує про вчинення злочинів, вказана заява за своїм змістом та суттю не є повідомленням про злочини, оскільки не містить достатніх даних про вчинення будь-яких кримінальних правопорушень. Положення ст. 214 КПК України перебувають у взаємозв`язку з ч. 1 ст. 2 КК України, згідно з якою підставою кримінальної відповідальності є вчинення особою суспільно-небезпечного діяння, яке містить склад злочину, передбаченого КК України, і саме тому фактичні дані, які вказують на ознаки складу злочину - кримінального правопорушення, мають бути критерієм внесення його до ЄРДР. Підставою вважати заяву чи повідомлення злочином є наявність в такій заяві або повідомленні об`єктивних даних, які дійсно свідчать про ознаки злочину. Такими даними є фактичне існування доказів, що підтверджують реальність конкретного кримінально караного діяння (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення злочину). Якщо у заяві чи повідомленні таких даних немає, то вони не можуть вважатися такими, що повинні бути обов`язково внесені до ЄРДР. За таких обставин підстав для внесення відомостей до ЄРДР за фактом вчинення злочинів, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 209, ч. 2 ст. 212, ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 365, ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 366-2, ч. 3 ст. 368, ч. 1 ст. 368-5, ч. 3 ст. 369, ч. 2 ст. 369-2 КК України не встановлено.

КПК України закріплено спрощену процедуру початку досудового розслідування (без проведення дослідчої перевірки). Так, в силу вимог ч.ч.1 та 2 ст.214 КПК України слідчий, дізнавач, прокурор невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення або після самостійного виявлення ним з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, зобов`язаний внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань, розпочати розслідування та через 24 години з моменту внесення таких відомостей надати заявнику витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань. Досудове розслідування розпочинається з моменту внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Проте, така спрощена процедура не означає, що взагалі відсутні критерії для внесення чи невнесення відповідних відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань. Її спрощеність виражається в тому, що для перевірки наявності зазначених вище критеріїв не потрібно проводити попередню перевірку викладених у заяві відомостей, а необхідно лише перевірити зміст самої заяви.

Для внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань заявник у повідомленні про кримінальне правопорушення має зазначити конкретні, відомі йому обставини об`єктивної сторони такого правопорушення, які можуть бути неповними (в силу недостатньої обізнаності заявника, неочевидності вчинення кримінального правопорушення, з огляду на початкову стадію сприйняття та дослідження цих подій чи з інших причин), але в той же час достатніми для попередньої кваліфікації реєстраторами Єдиного реєстру досудових розслідувань такого діяння саме як кримінального правопорушення (кваліфікації за статтею, частиною статті КК України).

Разом з цим, якщо ж зі змісту заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення є очевидним, що обставини, викладені в ньому, не свідчать про те, що існує ймовірність вчинення будь-якого кримінального правопорушення і ці обставини для отримання зазначеного вище висновку не потребують перевірки засобами кримінального процесу або в силу його занадто абстрактного характеру неможливо встановити предмет, межі та напрямок досудового розслідування, яке ініціюється заявником, то такі повідомлення не підлягають внесенню до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Наведений вище підхід узгоджується з правовою позицією, викладеною в постанові Другої судової палати Касаційного кримінального суду у складі Верховного суду від 30.09.2021 у справі №556/450/18 (провадження № 51-4229км20), відповідно до якої слідчий, прокурор після прийняття та реєстрації заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення, виходячи з їх змісту, має перевірити достатність даних, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, за наслідками чого ним приймається рішення про початок досудового розслідування шляхом внесення відповідних відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань. Підставою початку досудового розслідування є не будь-які прийняті та зареєстровані заяви, повідомлення, а лише ті з них, з яких вбачаються вагомі обставини, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, короткий виклад яких разом із прізвищем, ім`ям, по-батькові (найменуванням) потерпілого або заявника, серед іншого, вноситься до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Велика Палата Верховного Суду в постанові від 30.01.2019 у справі №818/1526/18 (провадження №11-1263апп18) також наголосила на тому, що в межах процедури оскарження бездіяльності щодо невнесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань після отримання заяви слідчий суддя з`ясовує обставини та мотиви, з яких слідчий або прокурор дійшов висновку про відсутність підстав для внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань, чим саме обґрунтоване невнесення відповідних відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань, та вирішує питання про наявність або відсутність правових підстав для зобов`язання слідчого або прокурора внести інформацію про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Таким чином, підставою початку досудового розслідування є не будь-які прийняті та зареєстровані заяви, повідомлення, а лише ті з них, з яких вбачаються вагомі обставини, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення.

Положення статей 214 і 303 КПК України свідчить, що предметом судового контролю слідчого судді може бути лише бездіяльність слідчого чи прокурора щодо невнесення відомостей до ЄРДР після отримання заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення, які є передумовою для початку досудового розслідування в кримінальному провадженні.

Стаття 84 КПК України визначає, що доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню. Згідно частини 2 статті 84 КПК процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.

Стаття 85 КПК України визначає, що належними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, та інших обставин, які мають значення для кримінального провадження, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.

Стаття 94 КПК України передбачає, що слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.

Європейський суд з прав людини у своїй прецедентній практиці виходить із того, що положення пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод гарантує кожному право звернення до суду. Проте, право на суд не є абсолютним і воно може бути піддане обмеженням, зокрема, щодо умов прийнятності скарг, тому що право на доступ до суду за своєю природою потребує регулювання з боку держави.

Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини у справі «Ашинґдейн проти Сполученого Королівства» (Ashingdane v. the United Kingdom) від 28.05.1985, одним із таких обмежень є переслідування особи в кримінально-правовому порядку шляхом внесення повідомлення до ЄРДР щодо конкретної особи за бажаною кримінально-правовою кваліфікацією.

Крім того, згідно п. 1.8 Розділу І Положення про Єдиний реєстр досудових розслідувань, порядок його формування та ведення, затвердженого наказом Генерального прокурора України 30.06.2020 № 298, реєстраторами реєстру є: прокурори, у тому числі керівники органів прокуратури; керівники органів досудового розслідування; керівники органів дізнання; слідчі органів поліції, безпеки, органів, що здійснюють контроль за додержанням податкового законодавства, та органів Державного бюро розслідувань; детективи підрозділів детективів та внутрішнього контролю Національного антикорупційного бюро України (далі - Національне бюро), уповноважені здійснювати досудове розслідування кримінальних правопорушень; дізнавачі підрозділів дізнання органів поліції, безпеки, органів, що здійснюють контроль за додержанням податкового законодавства, та органів Державного бюро розслідувань, а також уповноважені особи інших підрозділів зазначених органів, уповноважені в межах компетенції, передбаченої КПК України, здійснювати досудове розслідування кримінальних проступків.

Згідно п. 2.3 Розділу І Положення про Єдиний реєстр досудових розслідувань, порядок його формування та ведення, затвердженого наказом Генерального прокурора України 30.06.2020 № 298, внесення відомостей здійснюється на підставі матеріалів кримінального провадження шляхом фіксації Реєстратором інформації в Реєстрі та вибору даних у довідниках для заповнення електронних карток.

З урахуванням викладеного, а також відповідно до розуміння норм КПК України, правом визначення правової кваліфікації кримінального правопорушення, вказаного у повідомленні про кримінальне правопорушення наділені органи досудового слідства, дізнання, а не особисто заявник.

Зміст заяви голови громадської організації «НОН-СТОП» ОСОБА_3 про вчинення кримінальних правопорушень від 05.08.2024 не містить конкретних фактичних даних щодо дій та обставин, які б свідчили про наявність у діях невизначеного кола осіб, ознак вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 209, ч. 2 ст. 212, ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 365, ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 366-2, ч. 3 ст. 368, ч. 1 ст. 368-5, ч. 3 ст. 369, ч. 2 ст. 369-2 КК України, за якими заявник просить внести відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

З огляду на викладене, слідчий суддя, розглядаючи скаргу в межах заявлених вимог, вважає, що правові підстави до задоволення скарги голови Громадського об`єднання «НОН-СТОП» ОСОБА_3 про зобов`язання уповноважених осіб органу досудового розслідування УСБ України в Харківській області внести відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за його заявою від 05.08.2024р. за вих. № 05/08/2024-1 - відсутні.

На підставі вищенаведеного, керуючись статтями 303-308, 369-372 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні скарги голови Громадського об`єднання «НОН-СТОП» - ОСОБА_3 на бездіяльність уповноважених осіб органу досудового розслідування УСБ України в Харківській області та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Харківського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення14.08.2024
Оприлюднено16.08.2024
Номер документу121023545
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за скаргами на дії та рішення правоохоронних органів, на дії чи бездіяльність слідчого, прокурора та інших осіб під час досудового розслідування бездіяльність слідчого, прокурора стосовно невнесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань

Судовий реєстр по справі —953/7504/24

Ухвала від 14.08.2024

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Юрлагіна Т. В.

Ухвала від 12.08.2024

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Юрлагіна Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні