Рішення
від 16.08.2024 по справі 903/565/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10

E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

16 серпня 2024 року Справа № 903/565/24

Господарський суд Волинської області у складі судді Слободян О.Г., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Юнівіз"

до відповідача: Гуманітарного відділу Ківерцівської міської ради

про стягнення 599965грн.

встановив: позивач - ТОВ "Юнівіз" звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача - Гуманітарного відділу Ківерцівської міської ради 599965грн. заборгованості за виконані роботи. Також, просить стягнути з відповідача витрати по сплаті судового збору.

В обгрунтування позовних вимог позивач посилається на невиконання відповідачем взятих на себе зобов`язань згідно умов договору на виготовчення проектної документації від 22.06.2022р. в частині оплати виконаних позивачем робіт.

Ухвалою суду від 17.06.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; постановлено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами. Встановлено позивачу строк в 5 днів з дня отримання відзиву, для подання відповіді на відзив в порядку ст.166 ГПК України. Встановлено відповідачу строк до 15 днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі, для подання відзиву на позов в порядку ст.ст. 165, 178 ГПК України. Роз`яснено відповідачу, що в разі ненадання у встановлений судом строк без поважних причин відзиву, суд вирішує справу за наявними у справі матеріалами. Встановлено відповідачу строк в 5 днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження справі, для подання заяви з запереченням проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження в порядку ч.4 ст.176 ГПК України.

Ухвала суду від 17.06.2024 доставлена сторонам до електронного кабінету 17.06.2024, що підтверджується відповідними довідками про доставку електронного листа.

Відповідач у встановлений строк відзиву на позовну заяву та заперечення проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження не надав.

Клопотань та заяв від сторін не надійшло.

Згідно ч.9 ст.165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до ч.4 ст. 13 ГПК України, кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Враховуючи те, що розгляд справи здійснюється в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін, а відповідач не подав відзиву на позовну заяву та інших письмових заяв чи клопотань, суд дійшов висновку про розгляд справи за наявними в ній матеріалами.

Дослідивши наявні у справі письмові докази, господарський суд встановив наступне.

22.06.2023 між ТОВ «ЮНІВІЗ» (далі позивач, Підрядник) та Гуманітарним відділом Ківерцівської міської ради (далі відповідач, Замовник) укладено договір на виготовлення проектної документації.

Згідно п.1 Договору Підрядник зобов`язується за плату виготовити за завданням Замовника та передати останньому наступну проекту документацію: «Реконструкція елементів благоустрою території будинку культури ім. М.П. Ковальова на вул. Шевченка в м. Ківерці, Луцького району, Волинської області» (код ДК 021:2015:71320000-7 Послуги інженерного проектування), а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити розроблену Підрядником документацію.

Відповідно до п. 2.1 договору загальна ціна робіт щодо розробки документації Підрядником складає 599965 грн. Умови оплати визначено п. 2.2. договору, зокрема оплати здійснюється після підписання актів здавання-приймання робіт.

Оплата виконаних робіт щодоо розробки документації Підрядником здійснюється після підписання сторонами актів здавання-приймання робіт. (п.2.2 Договору).

Згідно п.4.1 - 4.4 Договору за 10 календарних днів до закінчення строку передання документації Підрядником Замовнику. Підрядник подає Замовнику акт здавання-приймання документації та саму документацію. Замовник зобов`язаний прийняти подані Підрядником відповідно до п. 4.1 цього Договору документацію та акт і протягом 10 календарних днів з дня отримання акта здавання- приймання документації підписати його та повернути Підряднику один примірник. В разі, якщо виконані роботи щодо розробки документації не відповідають умовам цього Договору, Замовник має право протягом 10 календарних днів подати мотивовану відмову від приймання документації разом з проектом двостороннього акта з переліком доопрацювань, які потрібно виконати, строки виконання доопрацювань узгоджують додатково. Якщо у встановлені пп. 4.2 та 4.3 цього Договору строки Підрядник не отримує підписаний Замовником акт здавання-приймання документації або його мотивовану відмову, документація вважається такою, що прийнята з додержанням усіх умов Договору.

Згідно п. 7.2. договору визначено строк дії договору 31.12.2023 року.

До Договору було підписано календарний графік робіт, згідно якого строк виконання робіт встановлено з 22.06.2023 п 31.12.2023, вартість 599965грн. та протокол погодження договірної ціни.

Договір з додатками підписаний сторонами та завірений печатками без зауважень та заперечень.

На виконання своїх зобов`язань позивач виконав для відповідача роботи «Реконструкція елементів благоустрою території будинку культури ім. М.П. Ковальова на вул. Шевченка в м. Ківерці, Луцького району, Волинської області» (код ДК 021:2015:71320000-7 Послуги інженерного проектування). Зазначене підтверджується актом №85 виконаних робіт від 21.12.2023, підписаним обома сторонами.

Згідно накладної №18 від 21.12.2023 року позивачем передано відповідачу матеріали результатів проектних робіт, яка складається із пояснювальної записки, креслень генерального плану, конструкцій бетонних, зовнішнього водопровіду та каналізації, зовнішнього електропостачання, технологічних рішеннь, проекту організації будівництва, кошторисної документації. Накладна підписана обома сторонами договору.

Проте, в порушення своїх зобов`язань, відповідач після підписання акту виконані та прийняті роботи не оплатив.

03.04.2024 року на адресу відповідача позивачем було направлено лист-вимогу про погашення заборгованості у розмірі 599965 грн. у семиденний строк від дня пред`явлення вимоги. Надіслання вимоги підтверджується фіскальним чеком, накладною та описом вкладення у цінний лист АТТ «Укрпошта» від 03.04.2024.

Надіслана відповідачу вимога була залишена без відповіді та задоволення.

Статтею 11 ЦК України встановлено, що підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

В силу ст. 173 Господарського кодексу України та ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Згідно ч.ч. 1, 7 ст.193 ГК України зобов`язання повинні виконуватись належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язань відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Одностороння відмова від виконання зобов`язання не допускається.

Відповідно до ст.599 ЦК України зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Згідно ст. 837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.

Частиною 4 ст.882 Цивільного кодексу України передбачено, що передавання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. У разі відмови однієї із сторін від підписання акта про це вказується в акті і його підписує друга сторона.

За приписами ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

За загальним правилом, фактом підтвердження здійснення господарської операції є саме первинні документи бухгалтерського обліку, до яких належать усі документи в їх сукупності, складені щодо господарської операції, що відповідають вимогам закону, зокрема статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» і Положенню про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, та відображають реальні господарські операції.

Згідно накладної №18 від 21.12.2023 та акту №85 виконаних робіт від 21.12.2023, підписаних обома сторонами, претензій по об`єму та якості виконаних робіт Замовник не має. Таким чином відповідачем прийнято роботи без зауважень та заперечень.

Згідно ст.530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов`язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події. Якщо строк (термін) виконання боржником обов`язку не встановлений або визначений моментом пред`явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов`язок у семиденний строк від дня пред`явлення вимоги, якщо обов`язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

Відповідач виконані роботи не оплатив, у зв`язку з чим у нього виникла заборгованість на суму 599965грн.

На день розгляду спору заборгованість Гуманітарного відділу Ківерцівської міської ради за виконані та прийняті позивачем роботи становить 599965грн, не оспорена, неоплачена, підтверджена матеріалами справи та є підставною.

З огляду на обставини справи, суд дійшов висновку про задоволення позову у повному обсязі.

Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обгрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи (ч. 1 ст.73 ГПК України).

За приписами ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Статтею 76 ГПК України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

За приписами ч. 1 ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Враховуючи положення ст. 129 ГПК України, витрати по сплаті судового збору слід покласти на відповідача.

Керуючись ст.ст. 86, 129, 233, 236-238, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд

в и р і ш и в:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Гуманітарного відділу Ківерцівської міської ради (45201, Волинська обл., Ківерцівський район, м.Ківерці, вул.Киричука, буд.1, код ЄДРПОУ 43375352) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Юнівіз" (33028, Рівненська обл., Рівненський район, м.Рівне, вул.Борисенка Олександра, буд.3, кв.75, код ЄДРПОУ 44366270) 599965грн заборгованості, а також 8999грн 48коп витрат по сплаті судового збору.

Відповідно до ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Північно-західного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного рішення.

Повне рішення складено та підписано 16.08.2024.

СуддяО. Г. Слободян

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення16.08.2024
Оприлюднено19.08.2024
Номер документу121046372
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань підряду

Судовий реєстр по справі —903/565/24

Судовий наказ від 11.09.2024

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Оксана Геннадіївна

Рішення від 16.08.2024

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Оксана Геннадіївна

Ухвала від 17.06.2024

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Оксана Геннадіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні