СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
16 серпня 2024 року Справа № 480/5889/24
Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кунець О.М., розглянувши в приміщенні суду в м. Суми заяву представника позивача про застосування до відповідача заходів процесуального примусу у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Охтирської міської ради Охтирського району Сумської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулася до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Охтирської міської ради Охтирського району Сумської області, в якій, з урахуванням уточнення позовних вимог, просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Охтирської міської ради Охтирського району Сумської області по не розгляду та не вирішенню заяви ОСОБА_1 від 14.05.2024р. за вхідною № 2535/01-05 про узгодження встановлених зовнішніх меж земельної ділянки з метою узгодження Акту погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами за відсутності погодження такого акту з власниками (співвласниками) та користувачами суміжних земельних ділянок відповідно до норм, положень та вимог ст.159 Земельного кодексу України у тижневий строк з дня подання заяви та за участі зацікавлених сторін із завчасним повідомленням про час і місце розгляду спору;
- зобов`язати Охтирську міську раду Охтирського району Сумської області провести розгляд та вирішення по суті звернення заяву ОСОБА_1 від 14.05.2024р. за вхідною № 2535/01-05 про узгодження встановлених зовнішніх меж земельної ділянки з метою узгодження Акту погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами за відсутності погодження такого акту з власниками (співвласниками) та користувачами суміжних земельних ділянок відповідно до норм, положень та вимог ст.159 Земельного кодексу України щодо порядку розгляду земельних спорів органами місцевого самоврядування.
Ухвалою суду від 15.07.2024 вказану позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи. Крім того, цією ухвалою у відповідача витребувано належним чином завірену копію заяви ОСОБА_1 від 14.05.2024 про узгодження встановлених зовнішніх меж земельної ділянки з додатками до заяви та з реєстраційними даними на підтвердження реєстрації заяви з додатками, докази про своєчасне та належне повідомлення сторін (зацікавлених осіб) про виклики до узгоджувальної комісії на 25.06.2024 та інші засідання за заявою ОСОБА_1 , докази про вручення (доведення) сторонам (зацікавленим особам) за заявою ОСОБА_1 від 14.05.2024р. викликів до узгоджувальної комісії на 25.06.2024 та інші засідання за заявою ОСОБА_1 , належним чином завірену копію протоколу засідання узгоджувальної комісії від 25.06.2024 та належним чином завірену копію Положення про узгоджувальну комісію з питань вирішення земельних спорів, затвердженого рішенням міської ради від 22.08.2017р. № 836-МР.
Ухвалу про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі отримано відповідачем 15.07.2024 о 17-05 год, про що свідчить довідка про доставку електронного листа, однак, ні відзиву на позовну заяву, ні витребуваних судом документів, до суду у встановленій в ухвалі строк надано не було.
14.08.2024 представник позивача подав до суду заяву, в якій просив застосувати стосовно відповідача в особі Охтирської міської ради Охтирського району Сумської області в межах судового провадження Сумського окружного адміністративного суду № 480/5889/24 захід процесуального примусу шляхом накладення штрафу в порядку ч.1 ст.149 КАС зі стягненням в дохід Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Охтирської міської ради Охтирського району Сумської області штраф у розмірі 3028,00 грн.
Заява вмотивована тим, що станом на 14.08.2024 ухвала суду відповідачем не виконана.
Перевіривши матеріали справи та доводи поданого клопотання, суд вказує наступне.
Відповідно до чч. 7, 8 ст.80 КАС України особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали. У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені Кодексом адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч.ч.1, 3 ст.144 Кодексу адміністративного судочинства України заходами процесуального примусу є процесуальні дії, що вчиняються судом у визначених цим Кодексом випадках з метою спонукання відповідних осіб до виконання встановлених в суді правил, добросовісного виконання процесуальних обов`язків, припинення зловживання правами та запобігання створенню протиправних перешкод у здійсненні судочинства. Про застосування заходів процесуального примусу суд постановляє ухвалу.
Відповідно до п.5 ч.1 ст.145 КАС України одним із заходів процесуального примусу є штраф.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.149 Кодексу адміністративного судочинства України суд може постановити ухвалу про стягнення в дохід Державного бюджету України з відповідної особи штрафу у сумі від 0,3 до трьох розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у випадках, зокрема, неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин суб`єктом владних повноважень.
Тобто, за не надання витребуваних судом доказів без поважних причин чи у випадку не повідомлення суду про неможливість подати докази, відповідно до ч.8 ст.80 та ст. 149 Кодексу адміністративного судочинства України судом може бути постановлена ухвала про стягнення в дохід Державного бюджету України штрафу у порядку та розмірі, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.
Поряд з цим, суд зауважує, що Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженим Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
За приписами пункту другого Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 військовому командуванню (Генеральному штабу Збройних Сил України, ІНФОРМАЦІЯ_1 , командуванням видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, управлінням оперативних командувань, командирам військових з`єднань, частин Збройних Сил України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управління державної охорони України) разом із Міністерством внутрішніх справ України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування наказано запроваджувати та здійснювати передбачені Законом України "Про правовий режим воєнного стану" заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави.
У подальшому введений воєнний стан неодноразово продовжувався таУказом Президента України від 23.07.2024 №469/2024 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 12 серпня 2024 року строком на 90 діб. Тобто, введений воєнний стан триває станом і на сьогодні.
Відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 22 грудня 2022 року № 309 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2022 р. за № 1668/39004, Охтирська міська територіальна громада з 18.05.2022 включена до переліку територій можливих бойових дій.
Враховуючи, що станом на сьогодні в України триває воєнний стан та з 18.05.2022 Охтирська міська територіальна громада включена до переліку територій можливих бойових дій, а також враховуючи незначний строк пропуску подання витребуваних судом у Охтирської міської ради Охтирського району Сумської області додаткових доказів у справі, суд не вбачає підстав для задоволення клопотання представника позивача про накладення на відповідача штрафу.
Більш того, стаття 149 Кодексу адміністративного судочинства України містить диспозитивну норму та закріплює право суду щодо постановлення відповідної ухвали, а не обов`язок.
Разом з тим, враховуючи приписи ст.ст.79,80 Кодексу адміністративного судочинства України, вбачається необхідним повторно витребувати у відповідача додаткові докази.
Керуючись ст.ст. 80, 149, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання представника позивача про застосування до Охтирської міської ради Охтирського району Сумської області заходів процесуального примусу у адміністративній справі №480/5889/24 - відмовити.
Зобов`язати Охтирську міську раду Охтирського району Сумської області протягом 10 днів з дня отримання копії цієї ухвали надати суду:
- належним чином завірену копію заяви ОСОБА_1 від 14.05.2024 про узгодження встановлених зовнішніх меж земельної ділянки з додатками до заяви та з реєстраційними даними на підтвердження реєстрації заяви з додатками;
- докази про своєчасне та належне повідомлення сторін (зацікавлених осіб) про виклики до узгоджувальної комісії на 25.06.2024 та інші засідання за заявою ОСОБА_1 ;
- докази про вручення (доведення) сторонам (зацікавленим особам) за заявою ОСОБА_1 від 14.05.2024р. викликів до узгоджувальної комісії на 25.06.2024 та інші засідання за заявою ОСОБА_1 ;
- належним чином завірену копію протоколу засідання узгоджувальної комісії від 25.06.2024;
- належним чином завірену копію Положення про узгоджувальну комісію з питань вирішення земельних спорів, затвердженого рішенням міської ради від 22.08.2017р. № 836-МР.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя О.М. Кунець
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2024 |
Оприлюднено | 19.08.2024 |
Номер документу | 121056752 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
О.М. Кунець
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні