Ухвала
від 16.08.2024 по справі 464/5494/24
СИХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 464/5494/24

пр.№ 1-кс/464/1136/24

У Х В А Л А

16 серпня 2024 року м.Львів

Слідчий суддя Сихівського районного суду м. Львова ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду Сихівського районного суду м. Львова клопотання ОСОБА_3 подане в інтересах ОСОБА_4 про зобов`язання працівників ІНФОРМАЦІЯ_1 звільнити та доставити ОСОБА_4 до суду для розгляду скарги в порядку ст. 206. КПК України-

В С Т А Н О В И В :

15.08.2024 адвокат ОСОБА_3 звернулася до слідчого судді в інтересах ОСОБА_4 із клопотанням в порядку ст. 206 КПК України.

Клопотання обгрунтоване тим, що 15.08.2024 о 9.40 ОСОБА_4 було зупинено та затримано працівниками ІНФОРМАЦІЯ_2 та працівниками поліції. ОСОБА_4 було доставлено до ІНФОРМАЦІЯ_2 де наразі утримують, та змушували проходити ВЛК. Зазначено, що протокол про адміністративне затримання ОСОБА_4 не складався, у зв`язку із чим останній незаконно утримується у ІНФОРМАЦІЯ_2 без будь-якого судового рішення. У зв`язку із чим, необхідно зобовязати працівників ІНФОРМАЦІЯ_1 звільнити та доставити ОСОБА_4 до суду для розгляду скарги в порядку ст. 206. КПК України.

ОСОБА_3 та представники ІНФОРМАЦІЯ_2 в судове засідання не прибули, хоча про час та місце його проведення повідомлені належним чином.

Відповідно до ч. 4 ст. 539 КПК України неприбуття в судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про місце та час розгляду клопотання (подання), не перешкоджає проведенню судового розгляду, а тому розгляд вказаного подання здійснюється у відсутності згаданих осіб.

На підставі ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів не здійснювалось.

Перевіривши надані матеріали клопотання, приходжу до наступного висновку.

Частиною 2 ст. 131 КПК України передбачено, що затримання особи є заходом забезпечення кримінального провадження.

При цьому,законодавець передбачив,що ніхтоне можебути затриманийбез ухвалислідчого судді,суду,крім випадків,передбачених цимКодексом. Кожен має право затримати без ухвали слідчого судді, суду будь-яку особу, крім осіб, зазначених устаттях 482і482-2цього Кодексу: привчиненні абозамаху навчинення кримінальногоправопорушення; безпосередньо після вчинення кримінального правопорушення чи під час безперервного переслідування особи, яка підозрюється у його вчиненні . Кожен, хто не є уповноваженою службовою особою (особою, якій законом надано право здійснювати затримання) і затримав відповідну особу в порядку, передбаченомучастиною другоюцієї статті, зобов`язаний негайно доставити її до уповноваженої службової особи або негайно повідомити уповноважену службову особу про затримання та місцезнаходження особи, яка підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення (ст. 207 КПК України).

Відповідно до ч.ч.1, 4, 5 ст. 208 КПК України уповноважена службова особа має право без ухвали слідчого судді, суду затримати особу, підозрювану у вчиненні злочину, за який передбачене покарання у виді позбавлення волі, лише у випадках: 1) якщо цю особу застали під час вчинення злочину або замаху на його вчинення; 2) якщо безпосередньо після вчинення злочину очевидець, в тому числі потерпілий, або сукупність очевидних ознак на тілі, одязі чи місці події вказують на те, що саме ця особа щойно вчинила злочин; 3)якщо єобґрунтовані підставивважати,що можливавтеча зметою ухиленнявід кримінальноївідповідальності особи,підозрюваної увчиненні тяжкогоабо особливотяжкого корупційногозлочину,віднесеного закономдо підслідностіНаціонального антикорупційногобюро України; 4) якщо є обґрунтовані підстави вважати, що можлива втеча з метою ухилення від кримінальної відповідальності особи, підозрюваної у вчиненні злочину, передбаченогостаттями 255,255-1,255-2Кримінального кодексуУкраїни. Уповноважена службова особа, що здійснила затримання особи, повинна негайно повідомити затриманому зрозумілою для нього мовою підстави затримання та у вчиненні якого злочину він підозрюється, а також роз`яснити право мати захисника, отримувати медичну допомогу, давати пояснення, показання або не говорити нічого з приводу підозри проти нього, негайно повідомити інших осіб про його затримання і місце перебування відповідно до положеньстатті 213цього Кодексу,вимагати перевіркуобґрунтованості затриманнята іншіпроцесуальні права,передбачені цимКодексом. Про затримання особи, підозрюваної у вчиненні злочину, обов`язково складається протокол, в якому, крім відомостей, передбаченихстаттею 104цього Кодексу, зазначаються: місце, дата і точний час (година і хвилини) затримання відповідно до положеньстатті 209цього Кодексу; підстави затримання; результати особистого обшуку; клопотання, заяви чи скарги затриманого, якщо такі надходили; повний перелік процесуальних прав та обов`язків затриманого. У разі якщо на момент затримання прізвище, ім`я, по батькові затриманої особи не відомі, у протоколі зазначається докладний опис такої особи та долучається її фотознімок. Протокол про затримання підписується особою, яка його склала, і затриманим. Копія протоколу негайно під розпис вручається затриманому та надсилається прокурору.

При цьому в силу ст. 209 КПК України особа є затриманою з моменту, коли вона силою або через підкорення наказу змушена залишатися поряд із уповноваженою службовою особою чи в приміщенні, визначеному уповноваженою службовою особою.

Статтею 210 КПК України передбачено, що уповноважена службова особа зобов`язана доставити затриману особу до найближчого підрозділу органу досудового розслідування, в якому негайно реєструються дата, точний час (година і хвилини) доставлення затриманого та інші відомості, передбачені законодавством. Про кожне затримання уповноважена службова особа одразу повідомляє за допомогою технічних засобів відповідальних осіб в підрозділі органу досудового розслідування. У разі наявності підстав для обґрунтованої підозри, що доставлення затриманої особи тривало довше, ніж це необхідно, слідчий зобов`язаний провести перевірку для вирішення питання про відповідальність винуватих у цьому осіб.

Також, згідно ст. 211 КПК України строк затримання особи без ухвали слідчого судді, суду не може перевищувати сімдесяти двох годин з моменту затримання, який визначається згідно з вимогамистатті 209цього Кодексу. Затримана без ухвали слідчого судді, суду особа не пізніше шістдесяти годин з моменту затримання повинна бути звільнена або доставлена до суду для розгляду клопотання про обрання стосовно неї запобіжного заходу.

Статтею 206 КПК України визначено, що кожен слідчий суддя суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться особа, яка тримається під вартою, має право постановити ухвалу, якою зобов`язати будь-який орган державної влади чи службову особу забезпечити додержання прав такої особи. Якщо слідчий суддя отримує з будь-яких джерел відомості, які створюють обґрунтовану підозру, що в межах територіальної юрисдикції суду знаходиться особа, позбавлена свободи за відсутності судового рішення, яке набрало законної сили, або не звільнена з-під варти після внесення застави в установленому цим Кодексом порядку, він зобов`язаний постановити ухвалу, якою має зобов`язати будь-який орган державної влади чи службову особу, під вартою яких тримається особа, негайно доставити цю особу до слідчого судді для з`ясування підстав позбавлення свободи. Слідчий суддя зобов`язаний звільнити позбавлену свободи особу, якщо орган державної влади чи службова особа, під вартою яких тримається ця особа, не надасть судове рішення, яке набрало законної сили, або не доведе наявність інших правових підстав для позбавлення особи свободи. Якщо до доставлення такої особи до слідчого судді прокурор, слідчий звернеться з клопотанням про застосування запобіжного заходу, слідчий суддя зобов`язаний забезпечити проведення у найкоротший строк розгляду цього клопотання. Незалежно віднаявності клопотанняслідчого,прокурора,слідчий суддязобов`язаний звільнитиособу,якщо органдержавної владичи службоваособа,під вартоюяких трималасяця особа,не доведе: існування передбачених законом підстав для затримання особи без ухвали слідчого судді, суду; неперевищення граничного строку тримання під вартою; відсутність зволіканняу доставленніособи досуду.

З цього слідує, що вказана норма визначає повноваження слідчого судді з приводу особи, що тримається під вартою без відповідного рішення суду.

Крім того, згідно ст. 1 КПК України кримінальним процесуальним законодавством України визначається порядок кримінального провадження в Україні.

В той же час, згідно п. 10 ч.1 ст. 3 КПК України закріплено, що кримінальним провадженням є досудове розслідування і судове провадження, процесуальні дії у зв`язку із вчиненням діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність.

До скарги будь-яких доказів на обґрунтування доводів не долучено, ОСОБА_3 в судове засідання не прибула, не надала пояснень з приводу обставин викладених у заяві, у зв`язку із чим, не представляється можливим встановити, що щодо ОСОБА_4 проводиться кримінальне провадження, він перебуває під вартою без відповідного рішення слідчого судді чи суду.

Одночасно, із мотивів скарги вбачається, що ОСОБА_4 затримано без складення протоколу про затримання та останній утримується у ІНФОРМАЦІЯ_2 без будь-якого рішення суду.

При цьому, порядок та підстави адміністративного затримання врегульовані ст.ст. 261 - 263 КУпАП.

Вказаними нормами не передбачено, що адміністративне затримання проводиться на підставі рішення суду.

Разом з тим, слід звернути увагу, що рішення, дії чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності вирішується місцевими загальними судами як адміністративними судами.

Таким чином, беручи до уваги, що з матеріалів справи не представляється можливим встановити чи відбулося затримання, чи мало місце таке внаслідок вчинення кримінальнокарних дій чи адміністративного правопорушення, будь-яких доказів, що щодо ОСОБА_4 застосовано захід забезпечення кримінального провадження не надано, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання про звільнення ОСОБА_4 до задоволення не підлягає.

Крім того, заявником не доведено, що в межах територіальної юрисдикції суду знаходиться особа, позбавлена свободи за відсутності судового рішення, яке набрало законної сили, або не звільнена з-під варти після внесення застави в установленому цим Кодексом порядку, що під вартою ІНФОРМАЦІЯ_2 тримається ОСОБА_4 , у зв`язку із чим, відсутні підстави для постановлення ухвали про зобов`язання ІНФОРМАЦІЯ_2 негайно доставити ОСОБА_4 до слідчого судді для з`ясування підстав позбавлення свободи.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.1, 3, 131, 206, 208-211, 309,372 КПК України, слідчий суддя

УХВАЛИВ:

у задоволенні клопотання ОСОБА_3 подане в інтересах ОСОБА_4 про зобов`язання працівників ІНФОРМАЦІЯ_1 звільнити та доставити ОСОБА_4 до суду для розгляду скарги в порядку ст. 206. КПК України відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Повний текс ухвали складено та проголошено 16.08.2024

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСихівський районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення16.08.2024
Оприлюднено21.08.2024
Номер документу121076564
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання

Судовий реєстр по справі —464/5494/24

Ухвала від 16.08.2024

Кримінальне

Сихівський районний суд м.Львова

Сабара Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні