Постанова
від 16.08.2024 по справі 751/6479/24
НОВОЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРНІГОВА

Справа №751/6479/24

Провадження №3/751/2563/24

ПОСТАНОВА

16 серпня 2024 року місто Чернігів

Новозаводський районний суд міста Чернігова

в складі: головуючого судді Лібстера А. С.

секретаря судового засідання Рак Я. М.

з участю представника Чернігівської митниці Назарчук Т. В.

представника особи що притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за поданням Чернігівської митниці про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 6 ст. 470 МК України громадянина України ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1

В С Т А Н О В И В:

19.07.2024 Чернігівська митниця звернулася до суду з поданням про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_2 за ч. 6 ст. 470 МК України.

Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення № 0042/10200/24 від 01.07.2024, управлінням боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Чернігівської митниці проведено перевірку законності перебування на митній території України транспортних засобів особистого користування, які були ввезені громадянами-резидентами у митному режимі «Транзит», під час якої встановлено, що згідно з інформацією, наявною в АСМО «Інспектор», 05.11.2018 року о 22 год. 08 хв. громадянин України ОСОБА_2 ввіз на митну територію України в зоні діяльності Чернігівської митниці ДФС у митному режимі «Транзит» транспортний засіб «FIAT DUCATO», д.н.з. НОМЕР_1 , номер кузова НОМЕР_2 .

Станом на 01.07.2024 транспортний засіб «FIAT DUCATO», д.н.з. НОМЕР_1 , номер кузова НОМЕР_2 за межі митної території України не вивезений, у митні режими, відмови на користь держави, знищення або руйнування, імпорту не поміщений та продовжує перебувати на території України з перевищенням строку транзитного перевезення.

Згідно зі ст. 90 Митного кодексу України (далі - Кодекс), транзит - це митний режим, відповідно до якого товари та/або транспортні засоби комерційного призначення переміщуються під митним контролем між митними органами однієї чи кількох країн або в межах зони діяльності одного митного органу без будь-якого використання цих товарів, без сплати митних платежів та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до ч. 1 ст. 93 Кодексу: товари, транспортні засоби комерційного призначення, що переміщуються у митному режимі транзиту, повинні: 1) перебувати у незмінному стані, крім природних змін їх якісних та/або кількісних характеристик за нормальних умов транспортування і зберігання; 2) не використовуватися з жодною іншою метою, крім транзиту; 3) бути доставленими у митний орган призначення до закінчення строку, встановленого статтею 95 цього Кодексу, або строку, встановленого митним органом країни відправлення відповідно до положень Конвенції про процедуру спільного транзиту; 4) мати неушкоджені засоби забезпечення ідентифікації у разі їх застосування.

Статтею 95 Кодексу встановлено строк транзитного перевезення для автомобільного транспорту 10 діб (у разі переміщення в зоні діяльності однієї митниці 5 діб). До зазначених строків не включається зокрема час дії обставин, зазначених у статті 192 цього Кодексу: аварії або дії обставин непереборної сили.

Згідно з ч.1 ст. 102 Митного кодексу України митний режим транзиту завершується вивезенням товарів, транспортних засобів комерційного призначення, поміщених у цей митний режим, за межі митної території України. Таке вивезення здійснюється під контролем митного органу призначення.

Згідно з ч.ч. 4-5 ст. 102 Кодексу, митний режим транзиту також завершується поміщенням товарів, транспортних засобів комерційного призначення в інший митний режим при дотриманні вимог, встановлених цим Кодексом. Для завершення митного режиму транзиту особою, відповідальною за дотримання вимог митного режиму, до закінчення строку, встановленого статтею 95 цього Кодексу, митному органу призначення повинні бути представлені товари, поміщені у митний режим транзиту, та митна декларація або інший документ, визначений статтею 94 цього Кодексу.

Таким чином, громадянин ОСОБА_2 повинен був вивезти вищевказаний транспортний засіб за межі митної території України у строк до 15.11.2018 (у разі переміщення в зоні діяльності однієї митниці в строк до 10.11.2018).

01.07.2024 співробітниками оперативного відділу управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Чернігівської митниці в період з 15 год. 00 хв. по 15 год. 05 хв. в м. Чернігів по вул. Івана Мазепи, біля будинку 66А, було проведено спробу опитування громадянина ОСОБА_2 , який відповідно до ст. 63 Конституції України відмовився від надання будь-яких пояснень

Згідно з інформацією, наявною в АСМО «Інспектор» модуля «Провадження в справах про ПМП», відносно гр. ОСОБА_2 за перевищення строку транзитного перевезення вищевказаного транспортного засобу протокол про порушення митних правил не складався.

Перевищення громадянином України ОСОБА_2 , встановленого статтею 95 Митного Кодексу України, строку транзитного перевезення (доставки) транспортного засобу «FIAT DUCATO», д.н.з. НОМЕР_1 , номер кузова, що перебуває під митним контролем, складає більше ніж тридцять діб.

Зазначені діїмають ознакипорушення (порушень)митних правил,передбаченого (передбачених)ч.6ст.470 МК України.

У судовомузасіданні представникЧернігівської митниціподання підтримала,додатково повдомилапро те,що вказанийавтомобіль вилученийта зберігаєтьсяна складахмитниці,крім того ОСОБА_2 не вчинявніяких дійз 2018року,щодо вивезеннятранспортного засобута відповіднихзвернень віднього наадресу митниціне надходило.Просить притягнути ОСОБА_2 до адміністративноївідповідальності зач.6ст.470МК Українита накластина ньогостягнення умежах санкціїстатті увигляді конфіскаціїмайна тавитрати пов`язаніз перебуваннямтранспортного засобуна власномускладі митниці. Наполягає на тому, що на момент виявлення правопорушення обов`язок щодо вивезення автомобіля ОСОБА_2 виконаний не був, тому враховуючи, що правопорушення є триваючим, то застосуванню підлягають положення саме ч.6ст.470 МК Українив редакції, чинній на час виявлення такого порушення.

ОСОБА_2 в судове засіданняне з`явився.Його представникомадвокатом МатросІ.М.у судовомузасіданні заявленоклопотання прозакриття провадженняу справіу зв`язкуз відсутністюскладу адміністративногоправопорушення,та зазначає,що наявнаневідповідність пояснень ОСОБА_2 в протоколах,що міститься вматеріалах справита безпосередньоу правопорушника.Ч.6ст.470МК України,на часввезення транспортногозасобу черезмитний контрольу листопаді2018року неіснувала,крім того ОСОБА_2 є волонтеромі навказаному автопостійно пересувавсяпо всійтериторії України,але жодногоразу управоохоронних органівне булопитань зприводу порушенняним митногозаконодавства,що такожвказує набездіяльність митногооргану.

Вислухавши представникаЧернігівської митниціДержмитслужби,представника особищо притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності,дослідивши матеріалисправи,суд дійшоввисновку провідсутність підставдля притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності на підставі ч. 6 ст. 407 МК України, виходячи з такого:

За даними диспетчера ЗМК та пасажирського пункту пропуску UA 102040 «FIAT DUCATO»,д.н.з. НОМЕР_1 ,номер кузова НОМЕР_2 в`їхав на територію України в режимі «транзит» 05.11.2018. Мета ввезення - особисте користування (а.с.16), транспортний засіб має литовську реєстрацію (а.c. 16).

Станом на 16.08.2024 зазначений транспортний засіб за межі митної території не вивезений.

01.07.2024 о 17.30 автомобіль «FIAT DUCATO», д.н.з. НОМЕР_1 , номер кузова НОМЕР_2 було доставлено в зону митного контролю Чернігівської митниці спільно з співробітниками патрульної поліції в Чернігівській області та вилучено в порядку ст. 511 МК України, передано на склад Чернігівської митниці (а.с.27).

Відомостей про те, з яких причин протягом більше шести років правопорушення не було виявлено, надані суду матеріали не містять.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 95 МК України (у редакції від 11.01.2018 на час ввезення транспортного засобу) встановлюються такі строки ввезення транспортного засобу: для автомобільного транспорту - 10 діб (у разі переміщення в зоні діяльності однієї митниці -5 діб).

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 102 МК України (у редакції станом 11.01.2018, на час ввезення транспортного засобу, та через 10 днів перебування на митній території України) митний режим транзиту завершується вивезенням товарів, транспортних засобів, комерційного призначення, поміщених у цей митний о режим, за межі митної території України. Таке вивезення здійснюється під контролем органу доходів і зборів.

Відповідальність за перевищення встановленогостаттею 95цього Кодексу строку доставки товарів, транспортних засобів комерційного призначення, митних або інших документів на ці товари більше ніж на десять діб, а так само втрата цих товарів, транспортних засобів, документів чи видача їх без дозволу органу доходів і зборів, у виді накладення штрафу в розмірі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, була передбачена ч. 3 ст. 470 МК України (в редакції від 11.01.2018).

Законом України № 2612-VIII від 08 листопада 2018 рокувнесено зміни дост.470 МК України, які набули чинності22 серпня 2019 року. Відповідно до цих змін дана стаття стала містити у собі 6 частин, і зокрема, ч. 6 ст.470 МК України, якою передбачено адміністративну відповідальність за перевищення встановленогостаттею 95цього Кодексу або встановленого митним органом країни відправлення відповідно до положеньКонвенції про процедуру спільного транзитустроку транзитних перевезень (доставки) транспортних засобів особистого користування та транспортних засобів комерційного призначення більше ніж на двадцять діб, але не більше ніж на тридцять діб, а так само видача їх без дозволу митного органу.

Таким чином, з 22.08.2019 з`явилась відповідальність за перевищення строку транзитних перевезень (доставки) транспортних засобів особистого користування (раніше тільки комерційного призначення), а розмір штрафу зріс з 500 до 10 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

На думку суду, притягнення особи до адміністративної відповідальності за ч. 6ст. 470 МК України, яка не існувала станом на листопад 2018 року, суперечитиме конституційним засадам притягнення особи до юридичної відповідальності протягом розумного строку та на законній підставі.

Відповідно дост. 58 Конституції Українизакони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом, як правопорушення.

Згідно із положеннями ч. 1ст. 3 МК Українипри здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, чинні на день прийняття митної декларації органом доходів і зборів України.

Ч. 3ст. 3 МК Українипередбачено, що норми законів України, які пом`якшують або скасовують відповідальність особи за порушення митних правил, передбачені цим Кодексом, мають зворотну дію в часі, тобто їх норми поширюються і на правопорушення, вчинені до прийняття цих законів. Норми законів України, які встановлюють або посилюють відповідальність за такі правопорушення, зворотної дії в часі не мають.

Ст.8 КпАП Українитакож передбачено, що особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення. Закони, які пом`якшують або скасовують відповідальність за адміністративні правопорушення, мають зворотну силу, тобто поширюються і на правопорушення, вчинені до видання цих законів. Закони, які встановлюють або посилюють відповідальність за адміністративні правопорушення, зворотної сили не мають. Провадження в справах про адміністративні правопорушення ведеться на підставі закону, що діє під час і за місцем розгляду справи про правопорушення.

УРішенні Конституційного Суду України №1-рп/99 від 09.02.1999 рокуу справі про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів наголошується, що до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

Акти адміністративного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ним чинності.

Провадження у справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності, і ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушення інакше, як на підставах і в порядку, встановленому законом. Суд дійшов висновку про відсутність в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, яке передбачене ч. 6 ст. 470 МК України, як наслідок, провадження у справі підлягає закриттю на підставі п. 1 ст. 247 цього Кодексу.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 247 КУпАП, ст.ст. 1, 3, 95, 102, 470 МК України,

ПОСТАНОВИВ :

Закрити провадження у справі про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 6ст. 470 МК Україниу зв`язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова судуможе бутиоскаржена особою,стосовно якоївона винесенаабо митниморганом доЧернігівського апеляційногосуду протягомдесяти днівз дняїї винесення.

Суддя А. С. Лібстер

СудНовозаводський районний суд м.Чернігова
Дата ухвалення рішення16.08.2024
Оприлюднено21.08.2024
Номер документу121078074
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недоставлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів до органу доходів і зборів призначення, видача їх без дозволу органу доходів і зборів або втрата

Судовий реєстр по справі —751/6479/24

Постанова від 23.10.2024

Адмінправопорушення

Чернігівський апеляційний суд

Заболотний В. М.

Постанова від 16.08.2024

Адмінправопорушення

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Лібстер А. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні