Справа № 947/25518/24
Провадження № 1-кс/947/11042/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20.08.2024 року м. Одеса
Слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 під час розгляду клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , що погоджено з прокурором Одеської Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_4 про проведення огляду, -
В С Т А Н О В И В:
До Київського районного суду м. Одеси надійшло клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , що погоджено з прокурором Одеської Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_4 про проведення огляду:
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0586 площею 0,1737 га, зареєстрована за ОСОБА_5 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0963 площею 0,0202 га, зареєстрована за ОСОБА_5 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0168 площею 0,01 га, зареєстрована за ОСОБА_6 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0748 площею 0,0814 га, зареєстрована за ОСОБА_7 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0062 площею 0,1393 га, зареєстрована за ОСОБА_8 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0581 площею 0,0933 га, зареєстрована за ОСОБА_9 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0252 площею 0,6334 га, зареєстрована за СПД ОСОБА_10 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:1537 площею 1,2675 га, зареєстрована за проектно-будівельно-комерційне ТОВ «Аргілл»;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0341 площею 0,1289 га, зареєстрована за ОСОБА_11 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0061 площею 0,1707 га, зареєстрована за ОСОБА_12 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0747 площею 0,222 га, зареєстрована за ОСОБА_13 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0004 площею 1,3115 га, зареєстрована за ОСОБА_14 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0426 площею 2,4317 га, зареєстрована за Територіальною громадою Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області , в оренді у ПП «Агропостач»;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0253 площа 0,25 га, зареєстрована за ОСОБА_12 ;
-земельна ділянка площею 2,0196 га кадастровий номер відсутній;
-земельна ділянка площею 0,4914 га кадастровий номер відсутній.
В судовому засіданні слідчий подане клопотання підтримав в повному обсязі та просив його задовольнити.
В обґрунтування поданого клопотання зазначив, що слідчим управлінням ГУНП в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12024160000000715 відомості про яке 05.06.2024 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочину, передбаченого за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 197-1 КК України.
У ході досудового розслідування встановлено, до слідчого управління ГУ НП в Одеській області надійшла заява т.в.о. начальника Одеського квартирно-експлуатаційного управління ОСОБА_15 про вчинення злочину, згідно якої, під час проведення моніторингу земель оборони та здійснення заходів щодо обліку земель Міністерства оборони України, виявлено факти неправомірного вилучення частини території військового містечка № Нерубайське-13, яке розташоване за адресою АДРЕСА_1 , яка загороджена парканом, та на їх території побудовані капітальні споруди, що спричинило збитки державі.
Як встановлено, 01.01.1983 року Чабанському квартирно-експлуатаційній частині селища Гвардійське, Комінтернівського району УРСР виконавчим комітетом Біляївської районної (міської) Ради народних депутатів був виданий Державний акт на право користування землею серії НОМЕР_1 , яким закріплено в безстрокове і безплатне користування 98,8 гектарів землі в межах згідно з планом землекористування для будівництва об`єктів.
Відповідно до Директиви Заступника Міністра оборони СРСР по будівництву та розквартируванню військ від 19.10.1991 року № 156/1/03000 Чабанську квартирно експлуатаційну частину району 10.03.1992 року переоформлено в Чорноморську квартирно-експлуатаційну частину НОМЕР_2 (КЕЧ).
31.12.2005 року Чорноморську КЕЧ району розформовано згідно Директиви Міністра оборони України від 30.09.2005 року № 322/1/017 «Про проведення організаційних заходів у Збройних Силах України, та наказу № 51 від 27.12.2005 року начальника Південного територіального КЕУ, та правонаступником визначено квартирно експлуатаційний відділ міста Одеси.
Відповідно до Директиви № Д-7/ДСК від 04.04.2023 юридичну особу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » переформовано на «Одеське квартирно-експлуатаційне управління».
Таким чином Одеське квартирно-експлуатаційне управління стало правонаступником земельної ділянки загальною площею 98,8 га, згідно Державного акту на право користування землею серії НОМЕР_1 , виданого ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Згідно Державного акту на право користування землею серії Б №031729, виданого Чабанській квартирно-експлуатаційній частині, до земельної ділянки загальною площею 98,8 га входять: військове містечко «Дальник 8», площею 2,0 га; військове містечко «Дальник 9», площею 32,0 га; військове містечко «Іллінка», площею 30,1 га; військове містечко «Нерубайське-13», площею 34,7 га.
Однак, під час проведення моніторингу земель оборони та здійснення заходів щодо обліку земель Міністерства оборони України, Одеським квартирно-експлуатаційним управлінням було виявлено факти неправомірного вилучення частини території військового містечка № Нерубайськке-13, яке розташоване: АДРЕСА_1 .
Так, згідно акту про виявлення факту самовільного зайняття, та неправомірного вилучення земельних ділянок від 10.04.2024 року, були встановлені земельні ділянки, які незаконно були вилученні на території військового містечка № НОМЕР_3 , та які належать Міністерству оборони України в особі Одеського квартирно-експлуатаційного управління, а саме:
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0586 площею 0,1737 га, зареєстрована за ОСОБА_5 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0963 площею 0,0202 га, зареєстрована за ОСОБА_5 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0168 площею 0,01 га, зареєстрована за ОСОБА_6 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0748 площею 0,0814 га, зареєстрована за ОСОБА_7 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0062 площею 0,1393 га, зареєстрована за ОСОБА_8 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0581 площею 0,0933 га, зареєстрована за ОСОБА_9 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0252 площею 0,6334 га, зареєстрована за СПД ОСОБА_10 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:1537 площею 1,2675 га, зареєстрована за проектно-будівельно-комерційне ТОВ «Аргілл»;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0341 площею 0,1289 га, зареєстрована за ОСОБА_11 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0061 площею 0,1707 га, зареєстрована за ОСОБА_12 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0747 площею 0,222 га, зареєстрована за ОСОБА_13 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0004 площею 1,3115 га, зареєстрована за ОСОБА_14 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0426 площею 2,4317 га, зареєстрована за Територіальною громадою Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області , в оренді у ПП «Агропостач»;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0253 площа 0,25 га, зареєстрована за ОСОБА_12 ;
-земельна ділянка площею 2,0196 га кадастровий номер відсутній;
-земельна ділянка площею 0,4914 га кадастровий номер відсутній.
Отже, землі державної власності неправомірно вилучені на користь сторонніх фізичних та юридичних осіб, наслідком чого стало вибуття земель із числа земель оборони, що спричинило збитки державі в особі Міністерства оборони України та Одеського квартирно-експлуатаційного управління.
Згідно зі ст.ст. 77, 78, 84 ЗК України, ст. 14 Закону України «Про Збройні Сили України», ст.ст. 1, 2 Закону України «Про використання земель оборони» вищевказані землі належать за формою власності до державної власності, за цільовим призначенням - до земель оборони та обліковується в Одеському квартирно-експлуатаційному управлінні.
Згода на припинення права постійного користування земельною ділянкою військового містечка № Нерубайське-13 від власника земель оборони - Кабінету
Міністрів України - відсутня, будь-які рішення щодо вибуття даної земельної ділянки з числа земель державної власності не приймалися.
У зв`язку з чим виникає сумнів у правомірності оформлення права власності на земельні ділянки із числа земель оборони.
Згідно ст. 27, ч. 4 ст. 107 КПК України, під час розгляду клопотання здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою технічних засобів.
Прокурор. в судовому засіданні клопотання підтримав з мотивів наведених у ньому.
Статтею 13 КПК України встановлено, що не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим судовим рішенням, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до статті 30 Конституції України, не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду. У невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину, можливий інший, встановлений законом, порядок проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду і обшуку.
Статтею 8 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод встановлено, що кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції. Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.
Одним з напрямів ефективного функціонування державної влади в Україні є забезпечення законності діяльності органів досудового розслідування, які виходячи з принципу верховенства права, зобов`язані керуватись законом при здійсненні своїх повноважень. Саме тому об`єктивно необхідним є створення надійного і ефективного механізму судового контролю за діяльністю органів досудового розслідування, оскільки саме судовий контроль справедливо вважається найбільш дієвим інструментом забезпечення прав і свобод громадян.
Кримінальним процесуальним законом здійснення судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні віднесено до повноважень слідчого судді, який є суддею суду першої інстанції, а у випадку, передбаченому статтею 247 КПК України, - голова чи за його визначенням інший суддя відповідного апеляційного суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей, документів та комп`ютерних даних.
Згідно з ч. 2 ст. 237 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
Відповідно до ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Системний аналіз положень КПК України дає підстави для висновку, що застосування до ухвал слідчого судді про надання дозволу на обшук положень, які регламентують загальні вимоги щодо судового рішення можливо лише з врахуванням особливостей стадії досудового розслідування, яка є відмінною від судового розгляду. Таким чином, розглядаючи подане клопотання та наводячи мотиви ухваленого судового рішення, враховую положення КПК України щодо дотримання меж, які не розкривають таємницю досудового розслідування, а також практику ЄСПЛ, який неодноразово у своїх рішеннях зазначав, що хоча п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент, міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
Дослідивши матеріали клопотання, приходжу до висновку про наявність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення, водночас враховую, що факти, які породжують таку підозру, не повинні знаходитися на однаковому рівні з тими, що необхідні для виправдання, засудження чи навіть пред`явлення обвинувачення та з`являються на подальшому етапі кримінального розслідування; відшукувані речі і документи мають значення для проведення об`єктивного досудового розслідування, оскільки прямо стосуються предмету доказування у даному провадженні та можуть знаходитись у наведеному слідчим володінні; відомості, які містяться у відшукуваних речах (предметах, документах), можуть мати доказове значення та можуть бути використані як докази під час судового розгляду; речі (предмети, документи), щодо відшукання яких надійшло клопотання знаходяться у володінні особи, вказаної у клопотанні, що підтверджується долученими до клопотання матеріалами, тому, враховуючи обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 КПК України, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом, тобто зважаючи на необхідність збереження доказів для досудового розслідування, забезпечення неможливості їх знищення чи приховування, вважаю найбільш доцільним та ефективним способом відшукання речей і документів за даних обставин є проведення обшуку, а відтак клопотання в цій частині підлягає до задоволення та слід надати згоду на проведення обшуку, з метою вилучення предметів (речей, документів), які стосуються кримінального провадження.
З урахуванням вищевикладеного, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, постановою прокурора в рамках даного кримінального провадження призначено судову оціночно-будівельну експертизу, а також в цілях забезпечення повноти, всебічності та об`єктивності досудового розслідування, беручи до уваги правове обґрунтування клопотання слідчого, яке в повній мірі відповідає вимогам, які ставляться до такого роду клопотань, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання слідчого підлягає задоволенню.
Оцінюючи питання доцільності визначенні виконавця ухвали слідчого судді, враховую правовий висновок Касаційного кримінального суду викладений у постанові від 17 лютого 2021 року (справа №263/10353/16-к, провадження № 51-4972км20) відповідно до якого, в ухвалі про надання дозволу на проведення огляду слідчий суддя не визначає конкретного слідчого або прокурора, які мають здійснювати таку слідчу (розшукову) дію, оскільки вказане питання перебуває поза межами повноважень слідчого судді з контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.
Керуючись ст.ст. 222, 234, 235 КПК України, -
постановив:
Клопотання задовольнити.
Надати прокурорам групи прокурорів та уповноваженим слідчим у кримінальному провадженні №12024160000000715 від 05.06.2024 року,
дозвіл на проведення наступних земельних ділянок:
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0586 площею 0,1737 га, зареєстрована за ОСОБА_5 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0963 площею 0,0202 га, зареєстрована за ОСОБА_5 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0168 площею 0,01 га, зареєстрована за ОСОБА_6 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0748 площею 0,0814 га, зареєстрована за ОСОБА_7 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0062 площею 0,1393 га, зареєстрована за ОСОБА_8 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0581 площею 0,0933 га, зареєстрована за ОСОБА_9 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0252 площею 0,6334 га, зареєстрована за СПД ОСОБА_10 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:1537 площею 1,2675 га, зареєстрована за проектно-будівельно-комерційне ТОВ «Аргілл»;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0341 площею 0,1289 га, зареєстрована за ОСОБА_11 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0061 площею 0,1707 га, зареєстрована за ОСОБА_12 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0747 площею 0,222 га, зареєстрована за ОСОБА_13 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0004 площею 1,3115 га, зареєстрована за ОСОБА_14 ;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0426 площею 2,4317 га, зареєстрована за Територіальною громадою Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області , в оренді у ПП «Агропостач»;
-земельна ділянка кадастровий номер: 5121084200:02:003:0253 площа 0,25 га, зареєстрована за ОСОБА_12 ;
-земельна ділянка площею 2,0196 га кадастровий номер відсутній;
-земельна ділянка площею 0,4914 га кадастровий номер відсутній.
з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання майна, встановлення факту самовільного зайняття земельних ділянок в зонах особливого використання режиму використання земель.
Визначити строк дії ухвали тривалістю тридцять днів, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2024 |
Оприлюднено | 22.08.2024 |
Номер документу | 121100067 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Київський районний суд м. Одеси
Тішко Д. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні