ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
20 серпня 2024 року Справа № 280/7675/24 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чернової Ж.М. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за заявою Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166, код ЄДРПОУ 44118663) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Восток Автомир» (69083, м.Запоріжжя, вул.Складська, буд.8, код ЄДРПОУ 34535386) щодо підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків
ВСТАНОВИВ:
16 серпня 2024 року о 14 год. 31 хв. Головне управління ДПС у Запорізькій області (далі - заявник) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду із заявою в порядку ст.283 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Восток Автомир», в якій просить суд підтвердити обґрунтованість адміністративного арешту майна платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю «Восток Автомир» (69083, м.Запоріжжя, вул.Складська, буд.8, код ЄДРПОУ 34535386), застосованого на підставі рішення в.о. заступника начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області від 16.08.2024.
В обґрунтування заяви зазначено, що на підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, пп. 78.1.7 п.78.1 ст. 78 ПК України, в.о. заступника начальника ГУ ДПС у Запорізькій області був прийнятий наказ № 1503-п від 07.08.2024 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ВОСТОК АВТОМИР» та направлення на перевірку від 07.08.2024 №2283, №2282. Посадовими особами ГУ ДПС у Запорізькій області 08.08.2024, з метою ознайомлення з наказом № 1503-п від 07.08.2024 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ВОСТОК АВТОМИР» та направленнями на перевірку від 07.08.2024 №2282, 2283, здійснено вихід на документальну позапланову виїзну перевірку за адресою: 69083, м.Запоріжжя, вул.Складська, буд.8. Після ознайомлення з наказом та направленнями на проведення документальної позапланової виїзної перевірки, посадовими особами ТОВ «Восток автомир» відмовлено у допуску посадових осіб контролюючого органу до проведення документальної позапланової виїзної перевірки, про що було складено акт № 2145/08-01-07-05/34535386 від 08.08.2024. Причина відмови - втрата документів. 19.10.2022 ГУ ДПС у Запорізькій області було прийнято попереднє рішення, щодо можливості виконання платником податків свого податкового обов`язку у зв`язку із недостатністю наданих документів, що підтверджують неможливість виконання платником податків податкових обов`язків. Вказує, що відсутність частини первинних документів у підприємства, не має вплив на своєчасність сплати податкових зобов`язань самостійно задекларованих платником податків та на подальше здійснення господарської діяльності. З урахуванням викладених обставин, посадова особа ТОВ «Восток автомир» не виконує встановлені діючим законодавством обов`язки, навмисно створює умови щодо унеможливлення проведення документальної позапланової виїзної перевірки, а саме: перешкоджає законній діяльності посадових осіб контролюючого органу під час виконання ними службових обов`язків, не виконує законні вимоги посадових осіб, не допускає посадових осіб контролюючого органу до проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів. У зв`язку з відмовою платника податків у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної позапланової виїзної перевірки, в.о заступником начальника ГУ ДПС у Запорізькій області, 16.08.2024 о 09 год. 00 хв. прийнято рішення про застосування адміністративного арешту майна ТОВ «ВОСТОК АВТОМИР», яке було надіслане на адресу відповідача відповідно до вимог ст. 94 Податкового кодексу України. Просить підтвердити обґрунтованість адміністративного арешту майна платника податків.
Ухвалою суду від 16 серпня 2024 року відкрито провадження в адміністративній справі за заявою Головного управління ДПС у Запорізькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Восток Автомир» щодо підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків. Призначено судове засідання на 20 серпня 2024 року об 11 год. 00 хв.
19 серпня 2024 року представник платника податків подав відзив на заяву, за змістом якого проти задоволення заяви заперечує, зазначає, що ГУ ДПС в Запорізькій області при прийнятті рішення про адміністративний арешт активів 16.08.2024 посилались як на підставу на п.94.2.3. Податкового кодексу України. Однак зазначене посилання безпідставне. Відповідно до абз 4 с. 81.2. Податкового кодексу встановлено, що у разі якщо при організації документальної планової та позапланової виїзної або фактичної перевірки встановлено неможливість її проведення, посадовими (службовими) особами контролюючого органу невідкладно складається та підписується акт про неможливість проведення перевірки, який не пізніше наступного робочого дня реєструється в контролюючому органі. До такого акта додаються матеріали, що підтверджують факти, наведені в такому акті. Тим самим орган податкової служби у відповідності до вищевказаної норми повинен був скласти акт про неможливість проведення перевірки в зв`язку з відсутністю документів а не акт відмови від перевірки. Акт про неможливість перевірки не є підставою для видання наказу про адміністративний арешт активів відповідно до п. 94.2. Податкового кодексу України. Вказує, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ВОСТОК АВТОМИР» своєю заявою №117 від 29.09.2022 про неможливість виконання зобов`язань повідомило про факт та обставини знищення первинних бухгалтерських документів, зокрема зазначивши в надавши в зазначеній заяві про втрату документів та додавши: витяг з ЄРДР по кримінальному провадженню №2202280000000273 від 11.05.2022, акт про знищення документів від 11.05.2022, рішення виконавчого комітету Комишуваської селищної ради, договір суборенди між відповідачем та КП на приміщення, яке зазнало шкоди. Позивач прийнявши по зазначеним документам попереднє рішення про можливість виконання зобов`язань від 19.10.2022 не прийняв жодного рішення за фактом втрати документа, обов`язковість якого передбачена п. 69.28 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України. Листом від 06.06.2023 відповідач направляв стосовно цього питання запит. Зазначені дії відповідача з боку позивача були залишені без належного правового реагування. Також були 14.08.2024 до ГУ ДПС в Запорізькій області були направлені адвокатські запити з цього питання. До теперішнього часу відповіді не отримали. Також зазначено, що підставами проведення позапланової перевірки є п. 78.1.7. Податкового кодексу України - розпочата реорганізація відповідача. Однак, як зазначалось реорганізація відповідача була розпочата 10.11.2021 та завершена 19.11.2021, про що свідчать протоколи установчих зборів відповідача. Тим самим підстава проведення позапланової перевірки з моменту закінчення реорганізації відповідача - 19.11.2021. З огляду на зазначене ТОВ «Восток Автомир» заявлено позов про визнання незаконим наказу №1505-п від 07.08.2024 про проведення документальної позапланової перевірки. Просить відмовити у задоволенні заяви.
У судовому засіданні 20 серпня 2024 року представник заявника підтримала вимоги заяви, просила заяву задовольнити.
У судовому засіданні 20 серпня 2024 року представник платника податків просив у задоволенні заяви відмовити.
Після оголошеної у судовому засіданні перерви, представники учасників справи заявили клопотання про подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.
Заслухавши вступне слово та пояснення представників учасників справи, безпосередньо дослідивши письмові докази, надані до матеріалів справи, суд установив такі обставини.
Згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю «Восток Автомир» зареєстровано як юридична особа 03.08.2006, номер запису: 11031020000014635, основним видом діяльності підприємства є 45.11 Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами.
На підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, пп. 78.1.7 п.78.1 ст. 78, п.п.69.2-2, п.п.69.35-1 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, в.о. заступника начальника ГУ ДПС у Запорізькій області видано наказ № 1503-п від 07.08.2024 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ВОСТОК АВТОМИР», яким наказано провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «ВОСТОК АВТОМИР» з 08.08.2024 тривалістю 10 робочих днів, з питань дотримання вимог податкового, валютного, іншого законодавства та з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період діяльності з 01.10.2021 по 31.12.2021.
На виконання зазначеного наказу видані направлення на перевірку від 07.08.2024 №2282, №2283, які вручені платнику податків разом із копією наказу, про що свідчить підпис уповноваженої особи підприємства.
08.08.2024 податковим органом складений акт №2145/08-01-07-05/34535386 про відмову в допуску до проведення / відмову від проведення документальної планової / позапланової виїзної перевірки, за змістом якого зазначено, що уповноваженою особою ТОВ «ВОСТОК АВТОМИР» 08.08.2024 об 11:45 було відмовлено в допуску до проведення/відмовились від проведення перевірки із заявленням таких причин відмови: втрата документів, зазначено, що неможливість перевірки обумовлена п. 69.28 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України.
16.08.2024 о 09:00 в.о. заступником начальника ГУ ДПС у Запорізькій області прийнято рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків, яким застосовано умовний адміністративний арешт майна платника податків ТОВ «ВОСТОК АВТОМИР» (код за ЄДРПОУ 34535386), що перебуває (розміщене, зберігається) за адресою: м.Запоріжжя, вул.Складська, буд.8; м.Запоріжжя, вул.Перемоги, буд.76а; Запорізький район, село Люцерна, вул.Сонячна, 4А; Запорізький район, смт.Комишуваха, вул.Горького, 1А; Бердянський район, село Азовське, вул.Виноградна, 141, з таких підстав: відмова від проведення та відмова від допуску посадових осіб контролюючого органу до проведення документальної позапланової виїзної ТОВ «ВОСТОК АВТОМИР» у зв`язку з відсутністю підстав на проведення перевірки.
З метою підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків ТОВ «ВОСТОК АВТОМИР», застосованого рішенням від 16.08.2024, ГУ ДПС у Запорізькій області звернулось до суду із відповідною заявою.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 283 КАС України провадження у справах за зверненням податкових та митних органів при здійсненні ними визначених законом повноважень здійснюється на підставі заяви таких органів щодо: підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків;
Частина 7 цієї статті визначає, що у разі постановлення судом ухвали про відкриття провадження у справі суд приймає рішення по суті заявлених вимог не пізніше 96 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення заявника до суду.
Загальна процедура і підстави застосування адміністративного арешту контролюючими органами визначені в статті 94 ПК України.
Згідно з положеннями пункту 94.1 статті 94 ПК України (в редакції станом на дату виникнення спірних правовідносин) адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов`язків, визначених законом.
Відповідно до пункту 94.2. статті 94 ПК України, арешт майна може бути застосовано, якщо з`ясовується одна з таких обставин:
94.2.1. платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває у податковій заставі;
94.2.2. фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон;
94.2.3. платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу;
94.2.4. відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством;
94.2.5. відсутня реєстрація особи як платника податків у контролюючому органі, якщо така реєстрація є обов`язковою відповідно до цього Кодексу, або коли платник податків, що отримав податкове повідомлення або має податковий борг, вчиняє дії з переведення майна за межі України, його приховування або передачі іншим особам;
94.2.6. платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі;
94.2.7. платник податків не допускає податкового керуючого до складення акта опису майна, яке передається в податкову заставу.
94.2.8. платник податків (його посадові особи або особи, які здійснюють готівкові розрахунки та/або провадять діяльність, що підлягає ліцензуванню) відмовляється від проведення відповідно до вимог цього Кодексу інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів (зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки).
94.2.9. нерезидент розпочинає та/або здійснює господарську діяльність через постійне представництво на території України без взяття на податковий облік, що підтверджується актом перевірки.
Згідно з пунктом 94.5 статті 94 ПК України арешт майна може бути повним або умовним.
Повним арештом майна визнається заборона платнику податків на реалізацію прав розпорядження або користування його майном. У цьому випадку ризик, пов`язаний із втратою функціональних чи споживчих якостей такого майна, покладається на орган, який прийняв рішення про таку заборону.
Умовним арештом майна визнається обмеження платника податків щодо реалізації прав власності на таке майно, який полягає в обов`язковому попередньому отриманні дозволу керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу на здійснення платником податків будь-якої операції з таким майном. Зазначений дозвіл може бути виданий керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу, якщо за висновком податкового керуючого здійснення платником податків окремої операції не призведе до збільшення його податкового боргу або до зменшення ймовірності його погашення.
Згідно з пунктом 94.6 статті 96 ПК України керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків, яке надсилається: платнику податків з вимогою тимчасово зупинити відчуження його майна; іншим особам, у володінні, розпорядженні або користуванні яких перебуває майно такого платника податків, з вимогою тимчасово зупинити його відчуження.
Законність вимоги щодо застосування адміністративного арешту майна платника податків на підставі підпункту 94.2.3 пункту 94.2 статті 94 ПК України пов`язана з наявністю, правомірністю та обґрунтованістю рішення керівника податкового органу щодо застосування арешту майна платника податків.
Згідно з пунктом 94.10 статті 94 ПК України арешт на майно може бути накладено рішенням керівника контролюючого органу (його заступника), обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.
Зазначений строк не може бути продовжений в адміністративному порядку, у тому числі за рішенням інших державних органів, крім випадків, коли власника майна, на яке накладено арешт, не встановлено (не виявлено). У цих випадках таке майно перебуває під режимом адміністративного арешту протягом строку, визначеного законом для визнання його безхазяйним, або у разі якщо майно є таким, що швидко псується, - протягом граничного строку, визначеного законодавством. Порядок операцій з майном, власника якого не встановлено, визначається законодавством з питань поводження з безхазяйним майном.
Строк, визначений цим пунктом, не включає добові години, що припадають на вихідні та святкові дні.
Як вбачається з матеріалів справи, у рішенні про застосування адміністративного арешту майна платника податків від 16.08.2024, в якості підстав для застосування умовного адміністративного арешту майна платника податків ТОВ «ВОСТОК АВТОМИР» вказано: відмова від проведення та відмова від допуску посадових осіб контролюючого органу до проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ВОСТОК АВТОМИР» у зв`язку з відсутністю підстав на проведення перевірки.
Сталою є правова позиція Верховного Суду, викладена, зокрема, в постанові від 12.04.2023 у справі № 380/6993/22, від 23.02.2023 у справі № 640/17091/21, від 11.01.2024 у справі №520/19803/23, відповідно до якої перевірка причин відмови у допуску посадових осіб податкового органу до проведення податкової перевірки з боку платника податків, обґрунтованості рішення про застосування адміністративного арешту майна входять до предмета доказування у справах, передбачених пунктом 2 частини 1 статті 283 КАС України.
Суд зазначає, що у разі якщо при організації документальної планової та позапланової виїзної або фактичної перевірки встановлено неможливість її проведення, посадовими (службовими) особами контролюючого органу невідкладно складається та підписується акт про неможливість проведення перевірки, який не пізніше наступного робочого дня реєструється в контролюючому органі. До такого акта додаються матеріали, що підтверджують факти, наведені в такому акті. Зазначений акт та матеріали надсилаються контролюючим органом платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу (абз. 4 п. 81.2 ст. 81 ПК України).
Таким чином, суд погоджується з позицією платника податків, що контролюючий орган у відповідності до вищевказаної норми повинен був скласти акт про неможливість проведення перевірки в зв`язку з відсутністю документів, а не акт відмови від перевірки.
Акт про неможливість перевірки не є підставою для видання наказу про адміністративний арешт активів відповідно до п. 94.2. Податкового кодексу України.
Крім того, в акті №2145/08-01-07-05/34535386 від 08.08.2024 про відмову в допуску до проведення / відмову від проведення документальної планової / позапланової виїзної перевірки, за змістом якого зазначено, що неможливість перевірки обумовлена п. 69.28 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України.
Законом України від 01.04.2022 №2173 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо адміністрування окремих податків у період воєнного, надзвичайного стану» доповнено пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України підпунктом 69.28 наступного змісту: Установити, що до платників податків/податкових агентів, які провадили діяльність на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, і не можуть пред`явити первинні документи, на підставі яких здійснюється облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, як виняток із положень статті 44 цього Кодексу застосовуються спеціальні правила для підтвердження даних, визначених у податковій звітності.
Підставами неможливості пред`явлення первинних документів є втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів або знаходження їх на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, у разі якщо їх неможливо вивезти або їх вивезення пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я платника податків, фізичних осіб чи неможливе у зв`язку з адміністративними перешкодами, встановленими органами влади.
У разі втрати та/або неможливості вивезення первинних документів платник податків/податковий агент подає до контролюючого органу в довільній формі повідомлення про неможливість вивезення первинних документів, підписане керівником підприємства та головним бухгалтером, в якому зазначаються: обставини, що призвели до втрати та/або неможливості вивезення первинних документів, податкові (звітні) періоди, а також загальний перелік первинних документів (за можливості - із зазначенням реквізитів).
Після подання до контролюючого органу повідомлення про неможливість вивезення первинних документів у зв`язку з їх знаходженням на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, запроваджується мораторій на проведення документальних перевірок щодо зазначених у повідомленні податкових (звітних) періодів.
Якщо після подання повідомлення про неможливість вивезення первинних документів платнику податків/податковому агенту стане відомо про втрату таких документів, такий платник податків/податковий агент зобов`язаний подати до контролюючого органу повідомлення про втрату первинних документів із зазначенням обставин такої втрати.
Платники податків/податкові агенти, які подали повідомлення про втрату первинних документів відповідно до цього підпункту, не підлягають перевірці контролюючим органом щодо зазначених у повідомленні податкових (звітних) періодів, у тому числі після завершення дії воєнного стану.
Обов`язок доведення відсутності підстав для застосування положень цього підпункту покладається на контролюючий орган. Платник податків/податковий агент, який безпідставно застосував положення цього підпункту, вважається таким, що ухиляється від сплати податків, та несе відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України.
У разі відмови у застосуванні положень цього підпункту контролюючий орган не пізніше одного місяця з дати отримання відповідного повідомлення від платника податків/податкового агента видає вмотивоване рішення із зазначенням підстави та доказів такої відмови.
Рішення контролюючого органу може бути оскаржено в адміністративному чи судовому порядку. До винесення остаточного рішення по справі контролюючий орган не може піддавати сумніву показники податкової звітності, а також ініціювати проведення будь-якої перевірки платника податків/податкового агента щодо податкових (звітних) періодів, зазначених у відповідному повідомленні.
Під час розгляду справи, судом установлено, що ТОВ «ВОСТОК АВТОМИР» своєю заявою №117 від 29.09.2022 про неможливість виконання зобов`язань повідомило про факт та обставини знищення первинних бухгалтерських документів, зокрема зазначивши в надавши в зазначеній заяві про втрату документів та додавши: витяг з ЄРДР по кримінальному провадженню №2202280000000273 від 11.05.2022, акт про знищення документів від 11.05.2022, рішення виконавчого комітету Комишуваської селищної ради, договір суборенди між відповідачем та КП на приміщення, яке зазнало шкоди.
ГУ ДПС у Запорізькій області прийнявши по зазначеним документам попереднє рішення про можливість виконання зобов`язань від 19.10.2022 не прийняв жодного рішення за фактом втрати документа, обов`язковість якого передбачена п. 69.28 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України.
06.06.2023 та 14.08.2024 ТОВ «ВОСТОК АВТОМИР» були направлені лист та адвокатські запити до ГУ ДПС у Запорізькій області стосовно цього питання, проте, до теперішнього часу позивачем не отримано жодної відповіді.
Крім того, рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 07 лютого 2024 року по справі 280/9550/23, яке залишено без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 13 червня 2024 року, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «ВОСТОК АВТОМИР» до Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано Рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку від 23.11.2022 за № 30683/6/08-01-04-05-03, прийняте Головним управлінням ДПС у Запорізькій області відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «ВОСТОК АВТОМИР». Зобов`язано Головне управління ДПС у Запорізькій області повторно розглянути заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ВОСТОК АВТОМИР» та відповідні документи за вх. № 38541/6 від 29.09.2022 про відсутність можливості виконання податкових обов`язків, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у даному рішенні. В іншій частині позовної заяви відмовлено.
Також слід зазначити, що підставами проведення позапланової перевірки є п. 78.1.7. Податкового кодексу України - розпочата реорганізація ТОВ «ВОСТОК АВТОМИР».
Однак, реорганізація ТОВ «ВОСТОК АВТОМИР» була розпочата 10.11.2021 та завершена 19.11.2021, про що свідчать протоколи установчих зборів ТОВ «ВОСТОК АВТОМИР».
Тим самим підстава проведення позапланової перевірки з моменту закінчення реорганізації ТОВ «ВОСТОК АВТОМИР» - 19.11.2021 відпала.
За наведеного вище, суд дійшов висновку про необгрунтованість адміністративного арешту майна платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю «Восток Автомир», застосованого рішенням заступника начальника ГУ ДПС у Запорізькій області від 16.08.2024, у зв`язку з чим заява не підлягає задоволенню.
Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Згідно положень ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає заяву такою, що не підлягає задоволенню.
Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Згідно ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Оскільки витрат, пов`язаних з розглядом справи судом не встановлено, питання про розподіл судових витрат у цій справі не вирішується.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 242 - 246, 283 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні заяви Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166, код ЄДРПОУ 44118663) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Восток Автомир» (69083, м.Запоріжжя, вул.Складська, буд.8, код ЄДРПОУ 34535386) щодо підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення.
Повне судове рішення складено та підписано 20.08.2024 о 12:47 год.
Суддя Ж.М. Чернова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2024 |
Оприлюднено | 22.08.2024 |
Номер документу | 121108640 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них застосування адміністративного арешту коштів та/або майна |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні