Рішення
від 08.08.2024 по справі 620/3508/24
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 серпня 2024 року Чернігів Справа № 620/3508/24

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Падій В.В.,

за участі секретаря Краснової О.Р.,

розглянувши у судовому засіданні в приміщенні суду за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом за позовом ОСОБА_1 до Понорницької селищної ради Чернігівської області, державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Відділу економіки, агропромислового розвитку та державної реєстрації Новгород-Сіверської районної державної адміністрації Чернігівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Авдіївський ліцей Понорницької селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення,

У С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Понорницької селищної ради Чернігівської області, державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Відділу економіки, агропромислового розвитку та державної реєстрації Новгород-Сіверської районної державної адміністрації Чернігівської області Тимошенко Наталії Юріївни про визнання протиправним та скасування рішення, в якому, з урахуванням заяви про зміну предмету позову та уточнення позовних вимог просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення тридцять першої (позачергової) сесії восьмого скликання Понорницької селищної ради від 08.09.2023 № 3507 «Про реорганізацію Авдіївського закладу дошкільної освіти «Ромашка» загального типу розвитку Понорницької селищної ради шляхом приєднання до початкової школи Авдіївського ліцею Понорницької селищної ради»;

- визнати протиправними та скасувати записи (реєстраційні дії) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, вчинені після 08 вересня 2023 року щодо юридичної особи «Авдіївський заклад дошкільної освіти «Ромашка» загального типу розвитку Понорницької селищної ради» (ідентифікаційний код 38584641): №1000571270007000382 від 12.09.2023 та №1000571120008000382 від 12.04.2024.

Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду Падій В.В. від 20.03.2024 відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Відділу економіки, агропромислового розвитку та державної реєстрації Новгород-Сіверської районної державної адміністрації Чернігівської області подав відзив на позов, в якому зазначив, що позовні вимоги щодо визнання запису (реєстраційної дії) та її скасування не визнаються, оскільки власником було подано всі документи згідно вимог чинного законодавства на вчинення відповідної дії.

Понорницька селищна рада Чернігівської області, скористалася правом на подання відзиву на позовну заяву, у якому представник відповідача щодо заявлених позовних вимог заперечив та в обґрунтування своїх заперечень зазначає, що під час прийняття оскаржуваного рішення було забезпечено та дотримано вимоги чинного законодавства та не було порушено законних прав та інтересів позивача. Також, зазначив, що рішення прийнято з дотриманням встановленої процедури, оскільки відповідно Закону України "Про дошкільну освіту" рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності приймає його засновник (засновники), тому при його прийнятті у відповідача не виникло обов`язку щодо необхідності проведення громадських обговорень із жителями територіальної громади селища щодо припинення діяльності комунального закладу дошкільної освіти.

Представник позивача подав відповідь на відзив на позов, у якій висловив свої пояснення, міркування та аргументи щодо наведених відповідачем у відзиві заперечень та мотиви їх відхилення.

Понорницька селищна рада Чернігівської області подала заперечення на відповідь на відзив, в яких обґрунтувала свої заперечення проти позову тими ж доводами, що і у відзиві на позов.

Ухвалою суду від 15.05.2024 вирішено провести розгляд справи за правилами загального позовного провадження; призначено підготовче засідання на 15:00 год. 30.05.2024 року.30.05.2024 позивачем подана заява про зміну предмету позову, в якій просила визнати протиправним та скасувати рішення тридцять першої (позачергової) сесії восьмого скликання Понорницької селищної ради від 08.09.2023 № 3507 «Про реорганізацію Авдіївського закладу дошкільної освіти «Ромашка» загального типу розвитку Понорницької селищної ради шляхом приєднання до початкової школи Авдіївського ліцею Понорницької

селищної ради»; визнати протиправними та скасувати записи (реєстраційні дії) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, вчинені після 08 вересня 2023 року щодо юридичної особи «Авдіївський заклад дошкільної освіти «Ромашка» загального типу розвитку Понорницької селищної ради» (ідентифікаційний код 38584641).

Ухвалою суду від 30.05.2024 без виходу до нарадчої кімнати, занесеною секретарем судового засідання до протоколу судового засідання, прийнята заява про зміну предмета позову, залучена в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Авдіївський ліцей Понорницької селищної ради.

Авдіївський ліцей Понорницької селищної ради надав пояснення щодо позову, в яких зазначив, що заперечує проти позову, оскільки оскаржуване рішення селищною радою було прийнято у відповідності до вимог чинного законодавства, а заклад дошкільної освіти зміг користуватися фондами та читальним залом бібліотеки, спортивними майданчиками, джерелом аварійного електроживлення ліцею.

12.06.2024 позивачем подана заява про уточнення позовних вимог до державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Відділу економіки, агропромислового розвитку та державної реєстрації Новгород-Сіверської районної державної адміністрації Чернігівської області, а саме: визнати протиправними та скасувати записи (реєстраційні дії) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, вчинені після 08 вересня 2023 року щодо юридичної особи «Авдіївський заклад дошкільної освіти «Ромашка» загального типу розвитку Понорницької селищної ради» (ідентифікаційний код 38584641): №1000571270007000382 від 12.09.2023 та №1000571120008000382 від 12.04.2024.

Ухвалою суду від 30.05.2024 без виходу до нарадчої кімнати, занесеною секретарем судового засідання до протоколу судового засідання, прізвище ОСОБА_2 виключене зі статусу відповідача державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Відділу економіки, агропромислового розвитку та державної реєстрації Новгород-Сіверської районної державної адміністрації Чернігівської області у зв`язку зі звільненням її з посади; закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті на 14 год 00 хв 24.06.2024.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити в повному обсязі з підстав, викладених у позові та відповіді на відзив на позов.

Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог та просив відмовити позивачу в їх задоволенні з підстав, викладених у відзиві на позов та запереченнях на відповідь на відзив на позов.

Державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Відділу економіки, агропромислового розвитку та державної реєстрації Новгород-Сіверської районної державної адміністрації Чернігівської області про дату час та місце слухання справи повідомлена належним чином, надав заяву про розгляд справи без їх участі.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Авдіївський ліцей Понорницької селищної ради про дату час та місце слухання справи повідомлена належним чином, надала заяву про розгляд справи без її участі.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд враховує таке.

Судом встановлено, що позивачка з 16.05.2011 працювала на посаді завідуючої Дошкільного навчального закладу «Ромашка» Авдіївської сільської ради Сосницького району.

Розпорядженням Кабінетом Міністрів України від 12.06.2020 №730-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Чернігівської області» Авдіївська сільська рада ввійшла до складу Понорницької селищної ради.

Рішенням Понорницької селищної ради №1-16-VIII від 10.12.2020 розпочата реорганізація Авдіївської сільської ради шляхом приєднання до Понорницької селищної ради. Створена комісія з реорганізації Авдіївської сільської ради.

25.10.2020 Понорницька селищна рада стала правонаступником прав і обов`язків Авдіївської сільської ради Сосницького району, до якої, крім іншого, перейшло право власника і засновника Дошкільного навчального закладу «Ромашка».

Рішенням сесії Понорницької селищної ради № 3-61-VIII від 26.01.2021 змінена назва Авдіївський дошкільний заклад освіти "Ромашка" на Авдіївський заклад дошкільної освіти "Ромашка" загального типу розвитку з затвердженням його статуту.

Рішенням сесії Понорницької селищної ради № 3-70-VIII від 26.01.2021 затверджено структуру Авдіївського закладу дошкільної освіти «Ромашка» загального типу розвитку Понорницької селищної ради Чернігівської області.

Розпорядженням голови комісії з реорганізації Понорницької селищної ради Іващенка В. І. від 04.03.2021 № 20 «Про звільнення ОСОБА_1 » з 04.03.2021 позивачку звільнено з посади завідуючої Дошкільного навчального закладу «Ромашка» Авдіївської сільської ради відповідно до пункту 1 статті 40 КЗпП України у зв`язку з реорганізацією Авдіївської сільської ради.

Рішенням Сосницького районного суду від 11.08.2021 позовні вимоги ОСОБА_1 до Авдіївського закладу дошкільної освіти "Ромашка" загального типу розвитку Понорницької селищної ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Понорницької селищної ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, відділу освіти, культури, молоді та спорту Понорницької селищної ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області про поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу задоволено частково: поновлено ОСОБА_1 на посаді директора Авдіївського закладу дошкільної освіти "Ромашка" загального типу розвитку Понорницької селищної ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області з 05.03.2021; стягнуто з відповідача відділу освіти, культури, молоді та спорту Понорницької селищної ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу у зв`язку з незаконним звільненням з роботи, за період з 05.03.2021 по 11.08.2021, в розмірі 59043,60 грн.

Постановою Чернігівського апеляційного суду ід 11.11.2021 апеляційну скаргу Понорницької селищної ради Чернігівської області задоволено частково, рішення Сосницького районного суду Чернігівської області від 11.08. 2021 змінено, виклавши його мотивувальну частину в редакції цієї постанови, в іншій частині рішення суду залишено без змін.

Станом на момент розгляду даної справи рішення суду не виконано.

Рішенням сесії Понорницької селищної ради №3507 від 08.09.2023 реорганізовано Авдіївський заклад дошкільної освіти "Ромашка" загального типу розвитку Понорницької селищної ради (код ЄДРПУ 38584641) шляхом приєднання до початкової школи Авдієвського ліцею Понорницької селищної ради (код ЄДРПОУ 37864923) в статусі дошкільного підрозділу «Ромашка» початкової школи; установлено, що Авдієвський ліцей Понорницької селищної ради є правонаступником майнових прав та обов`язків Авдіївський заклад дошкільної освіти "Ромашка" загального типу розвитку Понорницької селищної ради (а.са.9-10).

12.09.2023 державним реєстратором юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Відділу економіки, агропромислового розвитку та державної реєстрації Новгород-Сіверської районної державної адміністрації Чернігівської області Тимошенко Наталією Юріївною здійснено запис (реєстраційну дію) у Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №1000571270007000382 про припинення юридичної особи Авдіївський заклад дошкільної освіти "Ромашка" загального типу розвитку Понорницької селищної ради в результаті реорганізації (т. 1 а.с.191), а 12.04.2024 здійснено запис (реєстраційну дію) за №1000571120008000382, яким Авдіївський заклад дошкільної освіти "Ромашка" загального типу розвитку Понорницької селищної ради припинено (т.1 а.с.193-194).

Не погоджуючись з рішенням Понорницької селищної ради від 08.09.2023 №3507 «Про реорганізацію Авдіївського закладу дошкільної освіти «Ромашка» загального типу розвитку Понорницької селищної ради шляхом приєднання до початкової школи Авдіївського ліцею Понорницької селищної ради» та вчинення реєстраційних дій на виконання вказаного рішення ради державним реєстратором позивачка звернулась до суду за захистом порушених прав та інтересів.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 53 Конституції України держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.

Згідно з частиною другою статті 19 Закону України «Про охорону дитинства», держава гарантує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; надання державних стипендій та пільг учням і студентам цих закладів у порядку, встановленому законодавством України. Громадяни мають право безоплатно здобути вищу освіту в державних і комунальних навчальних закладах на конкурсній основі.

Правові, організаційні та фінансові засади функціонування і розвитку системи дошкільної освіти, яка забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, ґрунтується на поєднанні сімейного та суспільного виховання, досягненнях вітчизняної науки, надбаннях світового педагогічного досвіду, сприяє формуванню цінностей демократичного правового суспільства в Україні визначає Закон України від 11.07.2001 № 2628-III «Про дошкільну освіту» (далі Закон № 2628-III).

Згідно зі статтею 1 Закону № 2628-III законодавство України про дошкільну освіту базується на Конституції України і складається із Закону України "Про освіту", цього Закону, інших нормативно-правових актів та міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

За приписами статті 2 Закону № 2628-III основними завданнями законодавства України про дошкільну освіту є:

забезпечення права дитини, у тому числі дитини з особливими освітніми потребами, на доступність і безоплатність здобуття дошкільної освіти;

забезпечення необхідних умов функціонування і розвитку системи дошкільної освіти;

визначення змісту дошкільної освіти;

визначення органів управління дошкільною освітою та їх повноважень;

визначення прав та обов`язків учасників освітнього процесу, встановлення відповідальності за порушення законодавства про дошкільну освіту;

створення умов для благодійної діяльності у сфері дошкільної освіти.

Статтею 3 Закону № 2628-III визначено державну політику у сфері дошкільної освіти, відповідно до якої держава визнає пріоритетну роль дошкільної освіти та створює належні умови для її здобуття.

Державна політика у сфері дошкільної освіти визначається Конституцією України та іншими нормативно-правовими актами і втілюється центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами виконавчої влади Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування.

Держава:

надає всебічну допомогу сім`ї у розвитку, вихованні та навчанні дитини;

забезпечує доступність і безоплатність дошкільної освіти в державних і комунальних закладах дошкільної освіти у межах державних вимог до змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти (Базового компонента дошкільної освіти) та обов`язкову дошкільну освіту дітей старшого дошкільного віку;

забезпечує доступну і безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних закладах дошкільної освіти дітям з особливими освітніми потребами з урахуванням особливостей їх інтелектуального, соціального і фізичного розвитку у тій формі, яка для них є найбільш зручною та ефективною;

піклується про збереження та зміцнення здоров`я, психологічний і фізичний розвиток дітей;

сприяє розвиткові та збереженню мережі закладів дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форм власності.

Відповідно до частин першої та другої статті 28 Закону № 2628-III права дитини у сфері дошкільної освіти визначені Конституцією України, Законом України «Про освіту», цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Дитина має гарантоване державою право, зокрема на безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних закладах дошкільної освіти.

За приписами статей 15, 16 Закону № 2628-III дошкільні навчальні заклади можуть бути державної, комунальної та приватної форм власності.

Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності приймає його засновник (засновники).

Засновником закладу дошкільної освіти може бути орган державної влади від імені держави, відповідна рада від імені територіальної громади (громад), фізична та/або юридична особа (зокрема релігійна організація, статут (положення) якої зареєстровано у встановленому законодавством порядку), рішенням та за рахунок майна яких засновано заклад дошкільної освіти або які в інший спосіб відповідно до законодавства набули прав і обов`язків засновника.

Заклади дошкільної освіти утворюються з урахуванням соціально-економічних, національних, культурно-освітніх, духовних і мовних потреб за наявності дітей відповідного віку, необхідної навчально-методичної та матеріально-технічної бази, педагогічних кадрів, а також з дотриманням вимог санітарного законодавства.

Повноваження органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти визначені статтею 19 Закону № 2628-III.

Так згідно з частиною другою статті 19 Закону № 2628-III Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції:

- забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення, поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти;

- виконують функції засновника закладів дошкільної освіти на відповідній території;

- беруть участь у розробленні та реалізації змісту дошкільної освіти;

- створюють умови для одержання дітьми, у тому числі з особливими освітніми потребами, дошкільної освіти;

- організовують наукове, програмно-методичне, кадрове, матеріальне забезпечення діяльності педагогічних працівників у сфері дошкільної освіти, їх підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації та атестацію;

- здійснюють добір, призначення на посади та звільнення з посад керівних кадрів у комунальних закладах дошкільної освіти;

- створюють умови для розвитку закладів дошкільної освіти усіх форм власності;

- організовують підготовку, проведення експериментальної та інноваційної діяльності у закладах дошкільної освіти та контролюють хід їх здійснення;

- забезпечують організоване оздоровлення дітей дошкільного віку;

- забезпечують соціальний захист, охорону життя, здоров`я та захист прав учасників освітнього процесу та обслуговуючого персоналу в закладі дошкільної освіти;

- здійснюють інші повноваження відповідно до Конституції України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», цього Закону та положень про них.

Згідно зі статтею 2 Закону України 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі Закон № 280/97-ВР, у редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин) місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

За правилами абзацу 2 пункту 30 частини 1 статті 26 Закону №280/97-ВР реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.

В силу вимог статті 59 Закону №280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.

Тобто рішення про ліквідацію та реорганізацію закладу дошкільної освіти комунальної форми власності приймає місцева (сільська, селищна, міська) рада, у віданні якої перебуває відповідний навчальний заклад.

З системного аналізу вищевказаних норм законодавства та матеріалів справи суд дійшов висновку, що органи місцевого самоврядування, як засновники дошкільних закладів, уповноважені приймати рішення щодо реорганізації таких закладів, при цьому органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції, серед іншого, зобов`язані забезпечувати реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення, поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти, а також виконують функції засновника закладів дошкільної освіти на відповідній території.

Отже органи місцевого самоврядування приймаючи рішення про реорганізацію дошкільних закладів повинні враховувати завдання та пріоритетну роль дошкільної освіти, забезпечення права дитини на доступність і безоплатність здобуття дошкільної освіти, соціально-економічні, національні, культурно-освітні, духовні і мовні потреби, як необхідні умови для вирішення питань про утворення, реорганізацію, ліквідацію закладу дошкільної освіти.

З матеріалів справи слідує, що позивачка вважає, що оскільки вона має право на поновлення, згідно рішень судів, на посаді директора Авдіївського закладу дошкільної освіти "Ромашка" загального типу розвитку Понорницької селищної ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, а тому оскаржуване рішення відповідача порушує її конституційні права на працю та на участь у місцевому самоврядуванні.

Понорницька селищна рада, приймаючи оскаржуване рішення обґрунтовує його тим, що -- будівля Авдіївського закладу дошкільної освіти "Ромашка" знаходиться на території Авдіївського ліцею і в сукупності вони становлять єдиний майновий комплекс;

-земельна ділянка, на якій розташована будівля Авдіївського закладу дошкільної освіти "Ромашка" та ігрові майданчики, теж закріплені за Авдіївським ліцеєм;

- харчоблок Авдіївського закладу дошкільної освіти "Ромашка" знаходиться в приміщенні харчоблоку Авдіївського ліцею;

-найпростіше укриття Авдіївського закладу дошкільної освіти "Ромашка" знаходиться в підвальному приміщенні Авдіївського ліцею;

-для підвезення дітей до закладу з інших населених пунктів (с. Покошичі, с. Шаболтасівка) використовується шкільний автобус Авдіївського ліцею;

-частина працівників Авдіївського ліцею (практичний психолог, опалювачі) працюють в Авдіївському закладу дошкільної освіти "Ромашка" за сумісництвом, маючи основне місце роботи в Авдіївському ліцеї, зокрема і робочий кабінет психолога теж обладнаний у приміщенні ліцею;

- за рахунок Авдіївського ліцею є можливість покращити матеріальну базу Авдіївського закладу дошкільної освіти "Ромашка" для більш якісного надання освітніх послуг, зокрема, Авдіївський заклад дошкільної освіти "Ромашка" не має кімнати для денного сну дітей старшої групи, спортивного залу для занять фізичною культурою, бібліотеки, у той час як в Авдіївському ліцеї є вільна кімната відпочинку та спортивний і тренажерний зали та шкільна бібліотека з читальним залом;

- є можливість відкриття інклюзивної групи для дітей з особливими освітніми потребами та забезпечення їх відповідними кадрами і місцем для проведення корекційних занять у приміщенні ліцею (на сьогодні в ліцеї функціонує два інклюзивні класи для дітей з ООП, є відповідний досвід роботи з дітьми таких категорій).

- реорганізація Авдіївського закладу дошкільної освіти "Ромашка" шляхом приєднання до початкової школи Авдіївського ліцею не порушує конституційних прав дітей на освіту, а навпаки, розширює можливості для надання якісних освітніх послуг при економії коштів місцевого бюджету;

- є можливість збільшити кількість дітей з інших населених пунктів, батьки яких виявлять бажання на зарахування дітей до дошкільного підрозділу початкової школи Авдіївського ліцею та забезпечити їх підвезення і супровід;

Відповідач також стверджує, що приєднання Авдіївського закладу дошкільної освіти "Ромашка" до Авдієвського ліцею дає змогу упорядкувати штатний розпис та за рахунок виведення зі штату посад директора, робітника з обслуговування та опалювачів зекономити бюджетні кошти, які можна спрямувати на покращення умов навчання дітей.

Також відповідач стверджує, що Авдіївський ліцей забезпечений педагогічними працівниками, що дозволяє у повній мірі виконувати Базовий компонент дошкільної освіти у дошкільному структурному підрозділі початкової школи та враховувати під час взаємодії з дітьми «Методичні рекомендації до оновленого Базового компонента дошкільної освіти».

Виконання вимог базового компонента дошкільної освіти стосовно дітей з особливими освітніми потребами буде забезпечується з урахуванням їхніх задатків.

Отже з огляду на зазначене суд погоджується з доводами відповідача, що приймаючи оскаржуване рішення діяв в першу чергу в інтересах дітей, а позивач покликається на абстрактні порушення своїх прав на працю та при цьому не спростовує висновки відповідача, що прийняте рішення покращить якість освіти в цілому та реалізує принципи оптимізації діяльності навчальних закладів, що, в свою чергу, створить кращі умови на здобуття кваліфікованої освіти в майбутньому.

Суд при вирішенні цієї справи враховує завдання та пріоритетну роль дошкільної освіти, забезпечення права дитини на доступність і безоплатність здобуття дошкільної освіти, соціально-економічні, національні, культурно-освітні, духовні і мовні потреби, як необхідні умови для вирішення питань про реорганізацію закладу дошкільної освіти.

При цьому як випливає з матеріалів справи розпорядженням Чернігівської обласної військової адміністрації від 16.02.2024 №91 «Про переоформлення ліцензій» та від 29.03.2024 №201 «Про видачу ліцензій на провадження освітньої діяльності за рівнем дошкільної освіти» Авдіївському ліцею Понорницької селищної ради видано ліцензії на провадження освітньої діяльності, в тому числі і у сфері дошкільної освіти за рівнем дошкільної освіти (т. 1 а.с. 170-182).

Також судом враховується, що матеріали справи не містять жодного належного та допустимого доказу на підтвердження незадоволення реорганізацією Авдіївського закладу дошкільної освіти «Ромашка» батьками дітей, які відвідували цей заклад.

Резюмуючи усе вищевикладене, суд зазначає, що при прийнятті оскаржуваного рішення, відповідач вжив належних заходів щодо забезпечення дітей дошкільного закладу на реалізацію гарантованого Конституцією України права на освіту, на доступ до освіти, належні умови отримання освіти, а також діяв у спосіб, передбачений Конституцією та законами України, та у межах наданих повноважень.

При цьому, за даних обставин, не вбачається факту порушення прав саме позивачки.

Суд відхиляє доводи позивачки, що оскаржуване рішення прийнято без проведення громадських обговорень, оскільки такі вимоги стосується лише закладу загальної середньої освіти, як того передбачає частина 2 статті 32 Закону України "Про повну загальну середню освіту".

Суд відхиляє посилання позивачки на постанову Верховного суду від 23.07.2024 у справі № 400/9571/23, оскільки правовідносини у цій справі не є подібними з правовідносинами у цій справі, оскільки у вказаній справі рішенням ради був припинений комунальний заклад дошкільної освіти шляхом його ліквідації, а у даній справі рішенням ради реорганізований комунальний заклад дошкільної освіти шляхом приєднання до початкової школи Авдіївський ліцей Понорницької селищної ради в статусі дошкільного підрозділу «Ромашка» початкової школи.

Суд відхиляє посилання позивачки на той факт, що Авдіївський заклад дошкільної освіти «Ромашка», як юридична особа не може бути приєднана до неюридичної особи, оскільки вказаний заклад реорганізований шляхом приєднання до початкової школи Авдіївського ліцею, тобто Авдіївський ліцей є юридичною собою, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (т. 1 а.с. 185-186).

Також суд відхиляє твердження позивачки на порушення відповідачем абзаців п`ятого і шостого частини першої статті 35 Закону № 463-IX , оскільки згідно пункту 1 Прикінцевих та перехідних положень цього Закону ці норми набирають чинності з 1 вересня 2027 року.

Твердження позивачки, що Авдіївський заклад дошкільної освіти «Ромашка» не може бути приєднаний в статусі дошкільного підрозділу, оскільки ліцей не може мати у своєму складі дошкільний підрозділ та надавати дошкільну освіту спростовується виданням уповноваженого органу, а саме, Чернігівської обласної військової адміністрації розпоряджень від 16.02.2024 №91 «Про переоформлення ліцензій» та від 29.03.2024 №201 «Про видачу ліцензій на провадження освітньої діяльності за рівнем дошкільної освіти», яким Авдіївському ліцею Понорницької селищної ради видано ліцензії на провадження освітньої діяльності, в тому числі і у сфері дошкільної освіти за рівнем дошкільної освіти.

Враховуючи викладене у своїй сукупності, суд вважає, що позивачем не доведено обґрунтованість заявлених вимог та не спростовано доводів відповідача, викладених у відзиві на позовну заяву, не доведено незаконність та необґрунтованість оскаржуваного рішення; рішення відповідача узгоджується з вимогами, встановленими частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, в цій частині позов не підлягає задоволенню.

Позовні вимоги про визнання протиправними та скасування записів (реєстраційних дій) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, вчинені після 08 вересня 2023 року щодо юридичної особи «Авдіївський заклад дошкільної освіти «Ромашка» загального типу розвитку Понорницької селищної ради» (ідентифікаційний код 38584641): №1000571270007000382 від 12.09.2023 та №1000571120008000382 від 12.04.2024 також не підлягають задоволенню, оскільки є похідними від першої позовної вимоги, в задоволенні якої судом відмовлено.

Суд враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Суд враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).и повинні діяти вчасно та в належний і послідовний спосіб (рішення у справах «Beyeler v. Italy» № 33202/96, «Oneryildiz v. Turkey» № 48939/99, «Moskal v. Poland» № 10373/05).

При вирішенні даної справи судом були враховані положення частини 2 статті 2 та частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України.

Беручи до уваги наведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, виходячи із заявлених позовних вимог, аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог повністю.

Керуючись статтями 139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбаченістаттею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлено 20 серпня 2024 року.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1 ).

Відповідач: Понорницька селищна рада Чернігівської області (вул. Довженка, буд. 18, смт. Понорниця, Коропський район, Чернігівська область,16220, код ЄДРПОУ - 04412567).

Відповідач: державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Відділу економіки, агропромислового розвитку та державної реєстрації Новгород-Сіверської районної державної адміністрації Чернігівської області (вул. Б. Майстренка, буд. 6, м. Новгород-Сіверський, Чернігівська область, 16000, код ЄДРПОУ - 04061642).

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Авдіївський ліцей Понорницької селищної ради (вул. Сіверська, 32, с. Авдіївка Понорницької громади Новгород-Сіверського району Чернігівської області, 16110, код ЄДРПОУ 37864923).

Суддя В.В. Падій

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.08.2024
Оприлюднено22.08.2024
Номер документу121111363
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту

Судовий реєстр по справі —620/3508/24

Рішення від 08.08.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Рішення від 08.08.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні