Ухвала
від 20.08.2024 по справі 24/72б
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA368999980313151206083020649


У Х В А Л А

по справі про банкрутство

20.08.2024р. Справа № 24/72б

за заявою кредитора: СП АТ «Украгробізнес», м. Донецьк

до боржника: КСП "Червоний молочар", м.Слов`янськ

про банкрутство, -

ліквідатор: арбітражний керуючий Скалянський Вадим Володимирович (свідоцтво № 1580 від 24.07.2013), -

Суддя Величко Н.В.

при секретарі Кравець А.Є.

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Господарського суду Донецької області перебуває справа № 24/72б про банкрутство Колективного сільськогосподарського підприємства "Червоний молочар" (код ЄДРПОУ 00848776), порушена ухвалою Арбітражного суду Донецької області від 24.09.1999р.

Постановою господарського суду від 10.04.2001р. КСП «Червоний молочар» визнане банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура.

Строк ліквідаційної процедури продовжувався, ліквідатор змінювався.

Ухвалою господарського суду від 19.12.2012 ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Скалянського Вадима Володимировича.

У зв`язку із проведенням антитерористичної операції на території Донецької області, справа №24/72б про банкрутство КСП «Червоний молочар» була втрачена.

Ухвалою господарського суду від 29.05.2017 відновлено матеріали втраченої справи №24/72б про банкрутство КСП «Червоний молочар» частково на стадії ліквідаційної процедури в частині наявних матеріалів та судових рішень.

У зв`язку із прийняттям Вищою радою правосуддя рішення від 21.02.2023 про звільнення судді Чорненької І.К. у відставку, розпорядженням керівника апарату Господарського суду Донецької області від 01.03.2023 № 02-01/124 призначений повторний автоматичний розподіл справи № 24/72б.

Згідно з протоколом повторного автоматизованого розподілу справ між суддями, для розгляду справи № 24/72б призначено суддю Величко Н.В.

Відповідно до ухвали від 04.10.2023 суддею Величко Н.В. прийнято до свого провадження справу № 24/72б про банкрутство КСП «Червоний молочар», вирішені інші процедурні питання.

Арбітражним керуючим Скалянським В.В. подано клопотання б/н від 19.07.2024 про завершення процедури ліквідації у справі № 24/72б про банкрутство КСП "Червоний молочар" та про затвердження звіту ліквідатора і ліквідаційного балансу, з додатками за переліком (вх. 6577/24 від 23.07.2024).

Згідно ухвали суду від 23.07.2024 призначено розгляд справи на 20.08.2024, визнано явку кредиторів та ліквідатора банкрута у судове засідання не обов`язковою.

Про дату, час та місце судового засідання учасники справи повідомлені електронною поштою на повідомлені ними та відомі з офіційних джерел електронні адреси, а також шляхом оприлюднення відповідних оголошень на офіційній сторінці Господарського суду Донецької області веб-порталу «Судова влада України».

Засоби зв?язку з кредиторами встановлені судом на підставі наявних в матеріалах справи документів, а також даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Заяв про зміну місцезнаходження чи місця проживання та засобів зв?язку, як то встановлено ст. 120 Господарського процесуального кодексу України, від кредиторів до суду не надходило.

Крім того всі процесуальні документи розміщені в Єдиному державному реєстрі судових рішень, що у силу статей 2, 4 Закону "Про доступ до судових рішень" свідчить про наявність додаткової можливості сторін справи ознайомитись із судовими рішеннями.

Практика ЄСПЛ визначає, що сторона, яка задіяна у ході судового розгляду справи, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитися провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки. Як зазначено у рішенні ЄСПЛ у справі "Пономарьов проти України" від 03.04.2008, сторони мають вживати заходи, щоб дізнатися про стан відомого їм судового провадження.

Враховуючи вищевикладене, судом було вжито всіх можливих заходів для належного повідомлення сторін у справі № 24/72б, а тому, виходячи з принципу "презумпції обізнаності", суд приходить до висновку, що учасники справи були належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, а також про необхідність вчинення ними відповідних дій.

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Відповідно до частини 1 статті 202 Господарського процесуального кодексу України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Суд зазначає, що процедури банкрутства мають строковий характер. Відтак, всі учасники провадження у справі про банкрутство, мають належним чином користуватися наданими Законом правами та власними повноваженнями, сприяти дотриманню визначених строків судових процедур задля зменшення негативних наслідків надмірною тривалістю цих процедур як для кредиторів так і боржника.

За приписами статті 129 Конституції України, статті 2 Господарського процесуального кодексу України одним із завдань судочинства є своєчасний розгляд справи, що відповідає положенням статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, згідно з якою кожен має право на справедливий розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом.

З огляду на тривалість здійснення провадження у даній справі, необхідність розгляду господарської справи впродовж розумних строків в контексті встановлених п. 1 статті 6 ратифікованої Україною Конвенції про захист прав та основоположних свобод людини 1950 року гарантій, явка уповноважених представників сторін у судове засідання обов`язковою не визнавалась, учасники справи мали достатньо часу для направлення до суду своїх письмових пояснень та документів з викладеною правовою позицією по суті поставлених питань, суд вважає доцільним розглянути дану справу у відсутність представників сторін за наявними матеріалами.

У разі неявки всіх учасників справи у судове засідання, яким завершується розгляд справи, розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення (ч. 4 ст. 240 ГПК України).

Дослідивши поданий звіт ліквідатора і ліквідаційний баланс КСП "Червоний молочар", додані документи та матеріали справи, суд зазначає таке.

Згідно з частиною 1 статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства, ліквідатор з дня свого призначення здійснює, зокрема, такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.

Відповідно до частини 1 статті 62 Кодексу України з процедур банкрутства усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання, включаються до складу ліквідаційної маси.

На виконання вимог статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства в ході ліквідаційної процедури з метою встановлення належних банкруту всіх видів майнових активів (майна та майнових прав), які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та які в подальшому підлягають реалізації з метою задоволення вимог кредиторів та витрат, пов`язаних з процедурою ліквідації, ліквідатором вжито всіх можливих та необхідних заходів з пошуку, виявлення та повернення майнових активів банкрута.

З матеріалів справи відомо, що ліквідатором було проведено інвентаризацію майна банкрута та для розшуку майна банкрута направлені запити до відповідних державних органів та установ, що здійснюють реєстрацію та облік рухомого і нерухомого майна, у тому числі до: ГУ ДПС у Донецькій області; Слов`янського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області; Державної служби морського та річкового транспорту України; Міністерства економічного розвитку і торгівлі України; Державної архітектурно-будівельної інспекції України; ГУ Держпраці у Донецькій області; ГУ Держгеокадастру у Донецькій області; Донецьої митниці ДФС; ДП "Головний інформаційно-обчислювальний центр Укрзалізниці"; Департаменту з питань цивільного захисту, мобілізаційної та оборонної роботи Донецької облдержадміністрації; Слов`янського об`єднаного управління Пенсійного фонду України; ГУ ДСНС України у Донецькій області; Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області; Регіональне відділення Фонду державного майна України по Донецькій області, Державної авіаційної служби України; Регіонального сервісного центру МВС в Донецькій області; Державного підприємства "Український інститут інтелектуальної власності"; Державної інспекції сільського господарства в Донецькій області; Відділу нагляду у будівництві, котлонагляді та за підйомними спорудами у Донецькій області; Державної служби гірничного нагляду та промислової безпеки України.

За результатами отриманих відомостей та згідно проведеного аналізу інформації оприлюдненої у відповідних Реєстрах та автоматизованих інформаційно-пошукових систем, що містяться в мережі Інтернет, а також проведеної інвентаризації, ліквідатором з`ясовано відсутність зареєстрованих за боржником на праві власності майнових активів, зокрема майна, щодо якого боржник є користувачем, балансоутримувачем або зберігачем, та яке підлягає поверненню його власнику відповідно до закону або договору, корпоративних прав, відкритих у банківських установах рахунків, транспортних засобів, сільськогосподарської техніки та інших механізмів, суден, вантажопідіймальних кранів, підйомників, парових котлів, захисних споруд та інших об`єктів. Рахунків в цінних паперах, на яких би обліковувалися акції іменні прості, бездокументарні, також не виявлено. Державне майно, яке не увійшло до статутного капіталу та перебуває на балансі підприємства, не обліковується.

За результатами інвентаризації активів та зобов`язань КСП Червоний малочар складені інвентаризаційні описи та акти від 01.07.2024, згідно з якими встановлено наступне:

- балансова вартість необоротних активів відсутня;

- готівка у валюті відсутня;

- грошові кошти у валюті відсутні;

- грошові документи відсутні;

- бланки документів суворої звітності відсутні;

- балансова вартість фінансових інвестицій відсутня;

- дебіторська заборгованість відсутня;

- всі поточні рахунки банкрута були закриті до відкриття ліквідаційної процедури. Отже, за результатами проведеної інвентаризації та пошуку майнових активів Банкрута, будь-яких активів КСП Червоний молочар, які можуть бути включені до складу ліквідаційної маси, не виявлено.

В ході ліквідаційної процедури КСП Червоний молочар до комунальної власності територіальної громади м. Слов`янська було передано житлові будинки та квартири боржника, що не увійшли до ліквідаційної маси (передача підтверджується рішенням Слов`янської міської ради від 02.09.2014 № 9-LXVI-6 Про прийом до комунальної власності територіальної громади м. Слов`янська майка колективного сільськогосподарського підприємства Червоний молочар, рішенням виконавчого комітету Словянської міської ради від 17.09.2014 № 309 Про затвердження актів прийому-передачі майна колективного сільськогосподарського підприємства Червоний молочар до комунальної власності територіальної громади м. Слов`янська, відповідними актами приймання-передачі майна та актами обстеження).

Сукупність наданих документів посвідчує відсутність у боржника основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, дебіторської заборгованості та іншого майна.

Отже, згідно з відповідями державних органів та установ, що здійснюють реєстрацію та облік рухомого і нерухомого майна, а також відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, матеріалами інвентаризації, у банкрута відсутні будь-які майнові активи у вигляді рухомого чи нерухомого майна, необхідні для ведення виробничої діяльності та погашення грошових зобов`язань. Договорів, відносно яких необхідно вжити заходів щодо визнання недійсними правочинів (договорів) банкрута, не виявлено.

Банкрут КСП Червоний молочар не є засновником інших юридичних осіб (суб`єктів господарської діяльності), відомості про філії (інші відокремлені підрозділи) відсутні. Документи, які підлягають передачі до архівної установи, печатки та штампи ліквідатору не передавалися.

Вся наявна документація разом із підсумковим звітом та ліквідаційний баланс банкрута підтверджують факт неможливості погашення боржником кредиторської заборгованості та відповідають його дійсному майновому стану. Матеріали справи не містять доказів спростування вищевказаних обставин.

Ліквідатором до реєстру вимог кредиторів станом на 19.07.2024 включені вимоги наступних кредиторів:

1) Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (ЄДРПОУ 13486010) з сумою визнаних вимог - 415805,57 грн. (друга черга погашення), погашено - 0,00 грн.

2) Слов`янська ОДПІ ГУ ДФС в Донецькій області (ЄДРПОУ 39883094) з сумою визнаних вимог - 10197,30 грн. (третя черга погашення), погашено - 0,00 грн.

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань юридична особа з ідентифікаційним кодом 39883094 припинена (Дата запису: 08.05.2019; Номер запису: 1 277 112 0027 005943; Стан суб`єкта: ДР припинення ЮО в результаті реорганізації).

3) Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області з сумою визнаних вимог - 16834,96 грн (друга черга погашення), погашено - 0,00 грн. (правонаступником є Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (ЄДРПОУ 13486010) згідно ухвали суду від 23.07.2024 у справі № 24/72б)

4) ДВП Укрпромводчормет, м. Донецьк, з сумою визнаних вимог 159166,99 грн. (четверта черга), погашено - 0,00 грн. (правонаступником є Комунальне підприємство Компанія Вода Донбасу в особі Слов`янського регіонального виробничого управління (ЄДРПОУ 00191678) згідно ухвали господарського суду від 03.12.2007).

5) СПАТ Украгробізнес (ЄДРПОУ 14276467) з сумою визнаних вимог - 28349,00 грн. (четверта черга), погашено - 0,00 грн.

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань юридична особа з ідентифікаційним кодом 14276467 припинена (Дата запису: 25.03.2011; Номер запису: 1 074 117 0011 003624; Стан суб`єкта: ДР припинення ЮО у зв`язку з визнанням її банкрутом).

6) Спільне українсько-американське підприємство в формі товариства з обмеженою відповідальністю Корпорація Агродон (ЄДРПОУ 23117880) з сумою визнаних вимог - 542608,00 грн. (четверта черга погашення), погашено 0,00 грн.,

7) Публічне акціонерне товариство Горлівський авторемонтний завод (ЄДРПОУ 05482475) з сумою визнаних вимог - 19015,07 грн. (четверта черга), погашено - 0,00 грн.

8) ТОВ Водолей, м. Слов`янськ, з сумою визнаних вимог - 54733,63 грн. (четверта черга), погашено - 0,00 грн.

Загальна сума кредиторської заборгованості становить 1246710,52 грн.

Проте у зв`язку з відсутністю майнових активів кредиторські вимоги залишилися незадоволеними.

Вимог кредиторів щодо виплати заборгованості із заробітної плати за три місяці роботи, що передують порушенню справи про банкрутство чи припиненню трудових відносин у разі звільнення працівника до порушення справи про банкрутство не встановлено. Вимог кредиторів щодо виплати авторської винагороди, аліментів, а також вимоги щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров`ю громадян також не встановлено.

Станом на теперішній час скарги та заперечення стосовно проведення ліквідаційної процедури до суду не надходили.

Ліквідатором в ході здійснення ліквідаційної процедури було проведено всі належні заходи, покладені на нього Кодексом України з процедур банкрутства та які є обов`язковими при здійснені ним ліквідаційної процедури з огляду на необхідність вжиття персональних заходів з розшуку майна банкрута з метою його включення до ліквідаційної маси. Його дії мали саме мету пошуку і виявлення майна банкрута.

Згідно із частинами 2 та 3 статті 65 Кодексу України з процедур банкрутства, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна або майно не виявлено чи відсутнє, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний окремо зазначити такі майнові активи у ліквідаційному балансі та подати до господарського суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.

Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу (частина 1 статті 65 Кодексу України з процедур банкрутства).

З поданих документів відомо, що у справі про банкрутство КСП Червоний молочар утворено комітет кредиторів (з подальшими змінами), до складу якого увійшли: Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (як правонаступник УПФУ в Слов`янському районі), Слов`янська ОДПІ (стан суб`єкта - припинено з 08.05.2019), ПАТ Горлівський авторемонтний завод (м. Горлівка - з 2014 року є тимчасово окупованою територією України, з якою відсутній поштовий зв`язок), СП ЗАТ Украгробізнес (стан суб`єкта - припинено з 25.03.2011), корпорація Агродон (м. Волноваха - з 10.03.2022 є тимчасово окупованою територією України, з якою відсутній поштовий зв`язок).

Ліквідатором організовано та проведено збори кредиторів з наступним порядком денним:

1) Звіт ліквідатора КСП Червоний молочар,

2) Про завершення процедури ліквідації.

У зборах кредиторів взяв участь один кредитор - Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області з кількістю голосів 415.

Згідно протоколу зборів кредиторів у справі № 24/72б про банкрутство КСП Червоний молочар від 19.07.2024 прийнято наступні рішення:

- прийняти звіт ліквідатора до відома, всі дії ліквідатора вважати узгодженими.

- зобов`язати ліквідатора звернутись до господарського суду з клопотанням про завершення процедури ліквідації КСП Червоний молочар та затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Рішення зборів (комітету) кредиторів вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість голосів кредиторів, присутніх на зборах (комітеті) кредиторів (ч.9 ст. 48 КУзПБ).

Проведеною ліквідатором роботою встановлено, що майно банкрута, за рахунок якого можливо було б погасити кредиторську заборгованість, відсутнє і це підтверджено матеріалами ліквідаційної процедури та матеріалами справи взагалі, кредиторами не заперечено. У ліквідаційному балансі банкрута було відображено про відсутність майнових активів КСП Червоний молочар.

Скарг на дії ліквідатора до суду не надходило.

Заперечення учасників справи про банкрутство щодо затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу на адресу суду не надходили.

Оцінивши звіт ліквідатора, що відповідає вимогам ст. 65 КУзПБ, ліквідаційний баланс, матеріали, що стосуються здійснення ліквідаційної процедури, суд дійшов висновку про наявність підстав для затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута.

При цьому суд також враховує, що процедури банкрутства, за приписами Кодексу України з процедур банкрутства, мають строковий характер.

Всі учасники провадження у справі про банкрутство, мають належним чином користуватися наданими Законом правами та власними повноваженнями сприяти дотриманню визначених Кодексом строків судових процедур, задля зменшення негативних наслідків надмірною тривалістю цих процедур як для кредиторів так і боржника.

Відповідно до частини 7 статті 64 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними.

Згідно приписів пункту 5 частини 1 статті 90 Кодексу України з процедур банкрутства, Господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт керуючого санацією або ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом.

З огляду на вище встановлене та керуючись статтями 2, 9, 58, 60, 61, 62, 64, 65, 90 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 3, 12, 42, 77-79, 86, 232, 233, 234 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

У Х В А Л И В:

Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Колективного сільськогосподарського підприємства "Червоний молочар" (код ЄДРПОУ 00848776).

Ліквідувати юридичну особу Колективне сільськогосподарське підприємство "Червоний молочар" (код ЄДРПОУ 00848776).

Вимоги кредиторів, не задоволені за відсутністю майна, вважати погашеними.

Закрити провадження у справі № 24/72б про банкрутство Колективного сільськогосподарського підприємства "Червоний молочар" (адреса: 84100, Донецька обл., м. Слов`янськ; код ЄДРПОУ 00848776).

Копію даної ухвали надіслати ліквідатору, боржнику, кредитору, податковому органу, органу ДВС за місцезнаходженням боржника, державному органу з питань банкрутства, а також державному реєстратору за місцезнаходженням боржника для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи банкрута.

Ухвала набрала законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги до Східного апеляційного господарського суду у строки передбачені ст.ст. 255-256 ГПК України.

Ухвала підписана 21.08.2024

Суддя Н.В. Величко

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення20.08.2024
Оприлюднено22.08.2024
Номер документу121124997
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —24/72б

Ухвала від 20.08.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Величко Наталія Вікторівна

Ухвала від 23.07.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Величко Наталія Вікторівна

Ухвала від 23.07.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Величко Наталія Вікторівна

Ухвала від 18.06.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Величко Наталія Вікторівна

Ухвала від 14.05.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Величко Наталія Вікторівна

Ухвала від 14.02.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Величко Наталія Вікторівна

Ухвала від 06.02.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Величко Наталія Вікторівна

Ухвала від 04.10.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Величко Наталія Вікторівна

Ухвала від 16.12.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Чорненька Ірина Кузьмінічна

Ухвала від 02.12.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Чорненька Ірина Кузьмінічна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні