Рішення
від 21.08.2024 по справі 120/3329/24
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

21 серпня 2024 р. Справа № 120/3329/24

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Бошкової Юлії Миколаївни, розглянувши у письмовому порядку за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 , позивач) з адміністративним позовом до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області (далі - ГУ ПФУ у Вінницькій області, відповідач 1), Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області (далі - ГУ ПФУ в Хмельницькій області, відповідач 2) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що Головним управлінням Пенсійного фонду України в Хмельницькій області протиправно прийнято рішення від 01.03.2024 № 025050005461, яким відмовлено у призначенні пенсії. При цьому зазначеним рішенням відмовлено у зарахуванні до страхового стажу періодів роботи, а саме: з 01.04.2000 по 31.12.2003, оскільки в індивідуальних відомостях про застраховану особу Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування відсутня інформація про нарахування заробітної плати та сплату страхових внесків. Також періоди з 01.04.2004 по 30.04.2005, з 01.05.2005 по 18.08.2007, з 16.08.2007 по 26.01.2009 не зараховані до страхового стажу, оскільки записи в трудовій книжці не підтверджені інформацією про сплату внесків.

Позивач наголошує, що до заяви про перенесення доходів надані документи, які підтверджують, що у позивача та іншої жительки с. Орлівка Гайсинського району ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , протягом 2003-2008 років був однаковий ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 . У зв`язку з цим позивачем подані до сервісного центру відповідача документи, що підтверджують наявність у нього двох реєстраційних номерів облікової картки платника податків (індивідуальних реєстраційних номерів), а саме: 05.03.2003 року ОСОБА_1 видано картку фізичної особи - платника податків, де він отримав індивідуальний реєстраційний номер НОМЕР_1 (датою занесення до реєстру фізичних осіб зазначено 25.09.1998). Після виявлення співпадіння індивідуальних реєстраційних номерів ОСОБА_1 та ОСОБА_2 19.08.2008 у Теплицькому відділенні Гайсинської МДП позивачу видано нову картку фізичної особи - платника податків з індивідуальним реєстраційним номером НОМЕР_2 (датою занесення до реєстру фізичних осіб зазначено 15.03.1996). Цю інформацію підтверджує довідка Головного управління ДПС у Вінницькій області від 14.02.2024 року.

Також до сервісного центру ГУ ПФУ у Вінницькій області ОСОБА_1 були надані відомості за № 0218-24-00094 від 24.01.2024 року з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору за період з 1 кварталу 2003 по 4 квартал 2009 років.

У зв`язку із зазначеним частина трудового стажу ОСОБА_1 з моменту впровадження персоніфікованого обліку у 2000 році, де відображаються індивідуальні відомості про застраховану особу, а саме робота в ТОВ «Світанок» (код ЄДРПОУ 30808003) с. Орлівка Теплицького району Вінницької області та фірмі «КОНСОЛЬ ЛТД» (код ЄДРПОУ 20676633, перебуває в стані припинення, місцезнаходження: Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь, вул. Бородіна, 16) за 2007-2009 роки, значиться за ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . Станом на квітень 2003 року ОСОБА_2 перебувала на пенсії з 28.02.1990 року, після виходу на пенсію працювала до кінця 1992 року, після цього взагалі не працювала через поганий стан здоров`я.

З підстав зазначеного позивач просить скасувати оскаржуване рішення ГУ ПФУ у Хмельницькій області та призначити йому пенсію за віком.

Ухвалою від 25.03.2024 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено її до розгляду в порядку письмового провадження без повідомлення (виклику) сторін. Надано відповідачам строк для надання відзивів.

Також витребувано у відповідачів додаткові докази щодо розгляду заяви ОСОБА_1 та копії документів, що слугували підставою для прийняття рішення від 01.03.2024 року № 025050005461.

20.05.2024 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечує позовні вимоги та просить відмовити у їх задоволенні. Мотивуючи свою позицію, ГУ ПФУ у Вінницькій області зазначає, що рішенням від 01.03.2024 року № 025050005461 було відмовлено позивачу в призначенні пенсії через відсутність необхідного стажу, визначеного чинними нормами законодавства.

Зокрема, зазначено, що до страхового стажу позивача не було зараховано період з 01.04.2000 по 31.12.2003, оскільки в індивідуальних відомостях про застраховану особу Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування відсутня інформація про нарахування заробітної плати та сплату страхових внесків. Також не зараховано періоди з 01.04.2004 по 30.04.2005, з 01.05.2005 по 18.08.2007, з 16.08.2007 по 26.01.2009, оскільки записи в трудовій книжці не підтверджені інформацією про сплату внесків.

Крім того, зауважує, що відповідно до пунктів 3, 4 розділу IV Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.07.2014 за № 785/25562 (далі - Положення), відомості до Реєстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться на підставі звітності страхувальників. Нормами п. 1 розділу III Положення передбачено, що з метою забезпечення обробки інформації в Реєстрі застрахованих осіб для кожної застрахованої особи автоматично створюється облікова картка, якій присвоюється номер облікової картки.

Тобто, номер картки має відповідати реєстраційному номеру облікової картки платника податків за даними ДРФО. При цьому, відомості про застрахованих осіб та звіти щодо сум нарахованих страхових внесків за період до 01.01.2011 подаються лише за результатами перевірки, здійсненої за заявою страхувальника, та вносяться до Реєстру застрахованих осіб на підставі наказу керівника відповідного територіального органу у десятиденний строк після узгодження результатів перевірки (пункт 6 розділу IV Положення). У разі припинення страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили (пункт 4 розділу IV Положення).

Таким чином, будь-які зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб можуть бути внесені страхувальником, або його правонаступником.

21.05.2024 позивачем на адресу суду надіслано відповідь на відзив, якою заперечує твердження ГУ ПФУ у Вінницькій області викладені у відзиві.

Однак, подану відповідь на відзив суд до уваги не бере, оскільки відповідно до частини 3 статті 263 КАС України заявами по суті в даній категорії справ є позов та відзив.

Управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області правом на подання відзиву на адміністративний позов не скористалось, при цьому, ухвалу суду про відкриття провадження отримано в електронному кабінеті 26.03.2024 о 00:44 год., що підтверджується довідкою, складеною секретарем судового засідання.

Відповідно до ч. 4 ст. 159 КАС України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом, як визнання позову.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, суд встановив, що 23.02.2024 року ОСОБА_1 звернувся до територіального органу Пенсійного фонду України із заявою про призначення пенсії за віком відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Розгляд заяви здійснювався Головним управлінням Пенсійного фонду України в Хмельницькій області за принципом екстериторіальності. За наслідками розгляду заяви позивача, відповідачем прийнято рішення № 025050005461 від 01.03.2024 року про відмову в призначенні пенсії за віком через відсутність необхідного страхового стажу - 30 років.

При цьому до страхового стажу позивача не зараховано періоди роботи: з 01.04.2000 по 31.12.2003, оскільки в індивідуальних відомостях про застраховану особу Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування відсутня інформація про нарахування заробітної плати та сплату страхових внесків. Також не було зараховано періоди з 01.04.2004 по 30.04.2005, з 01.05.2005 по 18.08.2007, з 16.08.2007 по 26.01.2009, оскільки записи в трудовій книжці не підтверджені інформацією про сплату внесків.

Як слідує з матеріалів справи, а саме листа від 26.12.2023 № 23, сформованого виконавчим комітетом Соболівської сільської ради, відповідно до записів у документах Соболівської сільської ради с. Орлівка наявна інформація про те, що у громадян ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , та ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , був однаковий ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 . Дані записи наявні в списку громадян по Орлівській сільській раді с. Орлівка Теплицького району, що містять інформацію для реєстрації державних актів на право власності на землю, які видаються громадянам замість земельних сертифікатів на право на земельну частку (пай), та в документах ТОВ «Світанок» с. Орлівка.

Відповідно до записів у погосподарських книгах Орлівської сільської ради за період з 1989 по 2010 роки, ОСОБА_2 вийшла на пенсію у 1990 році, проте продовжувала працювати в колгоспі с. Орлівка до грудня 1992 року. Після цього значиться як непрацююча пенсіонерка. Померла ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_3 року та похована в с. Орлівка.

Відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , він працював у колгоспі «Світанок» с. Орлівка, потім в КСП «Світанок» та ТОВ «Світанок» с. Орлівка. З вересня 1990 року по березень 1994 року та з лютого 2007 року по лютий 2009 року працював за межами с. Орлівка.

Також зазначена інформація підтверджується наявними копіями двох ідентифікаційних кодів виданих на ім`я ОСОБА_1 , а саме: - від 25.09.1998 Гайсинською міжрайонною ДПІ - НОМЕР_1; та від - 19.08.2008 Теплицьким відділенням Гайсинської МДПІ - НОМЕР_2

Крім того, згідно відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку на військовий збір станом на 24.01.2024 за період з 1 кварталу 2003 по 4 квартал 2009, відповідно до РНОКПП НОМЕР_2 міститься інформація про назву юридичної особи за кожний період, вказані суми доходу та зазначено код та назву ознаки доходу.

Також на підтвердження роботи та отримання доходу у спірні періоди, позивачем до матеріалів справи долучено трудову книжку № 2318005 від 20.08.1990 із здійсненими записами ТОВ «Світанок» від 01.04.2000 яким підтверджено, що позивача прийнято трактористом у ТОВ «Світанок» с. Орлівка; - 18.07.2003 позивача переведено на посаду пасічника у ТОВ «Світанок» с. Орлівка; - 30.04.2005 позивача звільнено з роботи за згодою сторін;

Наступний запис здійснено АКПП «Шанс» - 01.05.2005 позивача прийнято на посаду столяра-бетонщика в АКПП «Шанс» с. Орлівка; - 10.08.2007 позивача звільнено за угодою сторін;

Наступний запис здійснено філіалом фірми ООО «Консоль ЛТД» ПО «Консоль Каркас» 16.08.2007позивача прийнято на посаду столяра-бетонщика 3 розряду; 01.01.2009 переведений в ООО фірму «Консоль ЛТД» ПО «Консоль-Каркас» столярем-бетонщиком 3 розряду; 26.01.2009 звільнений за власним бажанням.

Позивачем також надано довідки з трудового архіву Соболівської сільської ради Гайсинського району Вінницької області за № 70 від 31.03.2023 із зазначенням стажу ОСОБА_1 та заробітку по ТОВ «Світанок`с. Орлівка Теплицького району Вінницької області з 1989 по 2005 роки: - № 124 від 14.06.2023 із зазначенням заробітної плати ОСОБА_1 у ТОВ «Світанок» з 1989 по 2005 роки; - № 231 від 29.1.2023 із зазначенням заробітної плати ОСОБА_1 у ТОВ «Світанок» з 2000 по 2003 роки.

Враховуючи досягнення пенсійного віку, наявності необхідного страхового стажу та наявні підтверджуючі документи, позивач не погоджується з прийнятим ГУ ПФУ в Хмельницькій області рішенням від 01.03.2024 № 025050005461 про відмову у призначення пенсії, у зв`язку з чим за захистом порушеного права звернувся в суд з цим адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до статті 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

За приписом пункту 6 частини 1 статті 92 Конституції України основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення визначаються виключно законами України.

Суд зазначає, що Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 9 липня 2003 року №1058-IV визначено принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також врегульовано порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом (далі - Закон №1058-ІV).

Згідно ч. 1 ст. 8 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» № 1058-IV від 09.07.2003 (далі - Закон №1058-IV) право на отримання пенсій та соціальних послуг із солідарної системи мають громадяни України, які застраховані згідно із цим Законом та досягли встановленого цим Законом пенсійного віку чи визнані інвалідами в установленому законодавством порядку і мають необхідний для призначення відповідного виду пенсії страховий стаж, а в разі смерті цих осіб - члени їхніх сімей, зазначені у статті 36 цього Закону, та інші особи, передбачені цим Законом.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про пенсійне забезпечення» №1788-ХІІ від 05.11.1991 (далі - Закон № 1788-XII) громадяни України мають право на державне пенсійне забезпечення за віком, по інвалідності, у зв`язку з втратою годувальника та в інших випадках, передбачених цим Законом.

Відповідно до статті 1 Закону №1058-IV страхові внески - це кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов`язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Страхувальники - це роботодавці та інші особи, які відповідно до закону сплачують єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або є платниками відповідно до Закону №1058-IV.

Згідно з ч. 1 ст. 24 Закону №1058-IV страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісячно сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальних страховий внесок. Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду, що містяться в системі персоніфікованого обліку.

Відповідно до частини 4 статті 24 Закону №1058-IV періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності цим Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом.

Згідно з ч. 1 ст. 56 Закону №1788-ХІІ до стажу роботи зараховується робота, виконувана на підставі трудового договору на підприємствах, в установах, організаціях і кооперативах, незалежно від використовуваних форм власності та господарювання, а також на підставі членства в колгоспах та інших кооперативах, незалежно від характеру й тривалості роботи і тривалості перерв, будь-яка інша робота, на якій працівник підлягав державному соціальному страхуванню, або за умови сплати страхових внесків.

Відповідно до ст. 254 КЗпП несплата підприємством, установою, організацією страхових внесків не позбавляє працівників права на забезпечення по державному соціальному страхуванню, зокрема, виплати пенсії.

Статтею 62 Закону №1788-ХІІ передбачено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 р. № 637 затверджено порядок підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній.

Пунктом 1 цього Порядку передбачено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.

Таким чином, основним документом, який підтверджує стаж роботи, є трудова книжка.

За змістом вищезазначених норм, обов`язок по сплаті страхових внесків та відповідальність за несвоєчасну або не в повному обсязі сплату страхових внесків законом покладено на страхувальника.

Обчислення страхових внесків застрахованих осіб, зазначених у пунктах 1, 2, 5 - 7, 9, 10, 12, 15, 17 і 18 статті 11 цього Закону, здійснюється страхувальниками на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати (доходу), грошового забезпечення, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески (ч. 2 ст. 20 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»).

Як передбачено частинами четвертою-шостою, дев`ятою, десятою статті 20 Закону №1058-IV, сплата страхових внесків здійснюється виключно в грошовій формі шляхом внесення відповідних сум страхових внесків до солідарної системи на банківські рахунки виконавчих органів Пенсійного фонду, а сум страхових внесків до накопичувальної системи пенсійного страхування - на банківський рахунок Накопичувального фонду або на банківський рахунок обраного застрахованою особою недержавного пенсійного фонду - суб`єкта другого рівня системи пенсійного забезпечення. Страхові внески сплачуються страхувальниками шляхом перерахування безготівкових сум з їх банківських рахунків. Страхувальники зобов`язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом є: для страхувальників, зазначених у пунктах 1, 2, 4 статті 14 цього Закону, - календарний місяць. Днем сплати страхових внесків вважається: у разі перерахування сум страхових внесків у безготівковій формі з банківського рахунку страхувальника на банківський рахунок органу Пенсійного фонду - день списання установою банку, органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з банківського (спеціального реєстраційного) рахунку страхувальника незалежно від часу її зарахування на банківський рахунок органу Пенсійного фонду. Якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про сплату страхових внесків, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Аналізуючи наведене, суд дійшов висновку, що до страхового стажу зараховується період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески.

При цьому, виходячи із змісту наведених правових норм, порушення страхувальником вимог законодавства щодо порядку та строків сплати страхових внесків тягне негативні наслідки лише щодо самого страхувальника (зокрема, у вигляді сплати недоїмки, штрафних санкцій та пені) та не може мати негативних наслідків для застрахованої особи у вигляді не зарахування до страхового стажу періоду роботи, протягом якого такій особі нараховувалася заробітна плата, на яку у свою чергу нараховувалися страхові внески, проте не з вини застрахованої особи страхові внески не були зараховані на відповідні рахунки.

Зазначені висновки узгоджуються з правовою позицією висловленою Верховним Судом у постановах від 27 березня 2018 року у справі № 208/6680/16-а, від 24 травня 2018 року у справі № 490/12392/16-а, від 01 листопада 2018 року у справі № 199/1852/15-а, від 27 лютого 2019 року у справі № 638/5795/17,від 20.03.2019 у справі №688/947/17, від 31 жовтня 2019 року у справі № 683/1814/16-а, від 23 березня 2020 року у справі № 535/1031/16-а та від 26 березня 2020 року у справі № 299/3616/16-а , від 02.08.2022 у справі № 560/4616/20.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Як встановлено судом, спірні періоди роботи з 2000 по 2003 підтверджені архівними довідками за № 124 від 31.01.2023 та № 231 від 29.11.2023 про нараховану та виплачену заробітну плату, як члену колгоспу «Світанок», КСП «Світанок», ТОВ «Світанок», СВК «Орлівський» с. Орлівка Теплицького району Вінницької області та відповідними записами у трудовій книжці від 20.01.1990 № 2318005.

Періоди з 01.04.2004 по 30.04.2005 підтверджуються довідкою № 124 від 14.06.2023 про нараховану заробітну плату, як члену колгоспу «Світанок», КСП «Світанок», ТОВ «Світанок», СВК «Орлівський» с. Орлівка Теплицького району Вінницької області та записами у трудовій книжці від 20.01.1990 № 2318005.

Період роботи з 16.08.2007 по 26.01.2009 також підтверджується записами у трудовій книжці від 20.01.1990 № 2318005 виданої на ім`я ОСОБА_1 , із здійсненими записами що 16.08.2007 позивача прийнято на роботу столярем - бетонщиком 3 розряду у фірму ООО «Консоль ЛТД».

01.01.2009 переведений в ООО фірму «Консоль ЛТД» ПО «Консоль-Каркас» столярем-бетонщиком 3 розряду; - 26.01.2009 звільнений за власним бажанням.

Разом з тим, слід враховувати той факт, що фірма «КОНСОЛЬ ЛТД» (код ЄДРПОУ 20676633) перебуває на окупованій території Автономна Республіка Крим, місцезнаходження м. Сімферополь, вул. Бородіна, 16, в стані припинення, що підтверджується витягом з ЄДР юридичних осіб. А відтак, отримати додаткові підтверджуючі документи, позивач фізично не може.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що позивач не повинен відповідати за неналежне виконання підприємством-страхувальником свого обов`язку щодо належної сплати страхових внесків, а отже, наявність заборгованості підприємства зі страхових внесків не може бути підставою для не зарахування до страхового стажу позивача періодів його роботи на такому підприємстві.

Таким чином, суд встановив, що рішенням Головного управління Пенсійного фонду України у Хмельницькій області від 01.03.2024 № 025050005461 протиправно відмовлено у призначенні пенсії за віком ОСОБА_1 та не зараховано до стажу роботи такі періоди роботи позивача з 01.07.2000 по 31.12.2003, з 01.04.2004 по 30.04.2005 в ТОВ «Світанок» (код ЄДРПОУ 30808003); з 16.08.2007 по 26.01.2009 в філії ТОВ «Консоль ЛТД» Виробниче об`єднання Консоль Каркас», а тому зазначене рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області зарахувати спірні періоди до загального трудового (страхового стажу) позивача, то суд вважає, що така є похідною, а відтак теж підлягає задоволенню.

Щодо дати, з якої слід призначити та виплачувати пенсію за віком, суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 45 Закону від 09.07.2003 № 1058-IV пенсія призначається з дня звернення за пенсією, крім таких випадків, коли пенсія призначається з більш раннього строку:

1) пенсія за віком призначається з дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку, якщо звернення за пенсією відбулося не пізніше трьох місяців з дня досягнення особою пенсійного віку.

Пенсія за віком, що призначається автоматично (без звернення особи), - з дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку, крім випадків відсутності в системі персоніфікованого обліку відомостей про страховий стаж застрахованої особи, необхідний для призначення пенсії за віком при досягненні пенсійного віку, передбаченого частиною першою статті 26 цього Закону. У разі якщо документи про страховий стаж не подані протягом трьох місяців з дня досягнення застрахованою особою пенсійного віку, передбаченого частиною першою статті 26 цього Закону, вважається, що застрахована особа виявила бажання одержувати пенсію з більш пізнього віку.

Як зазначає позивач, що до пенсійного органу із заявою про призначення пенсії за вислугу років він звертався тричі, а саме 08.08.2023, в друге 24.10.2023 та 23.02.2024.

Як визначено у п. 1 ст. 26 Закону України № 1058, особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років. Разом з тим, позивач досяг 60 річного віку 04.09.2023, отже станом на серпень 2023 права на призначення пенсії позивач не мав.

Стосовно зазначеного, що в друге позивач звернувся із заявою про призначення пенсії за вислугу років 24.10.2023, суд зазначає, що до матеріалів справи не долучено жодного належного та допустимого доказу такого звернення позивача, а відтак враховуючи матеріали справи, суд вважає, що належним буде зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області призначити пенсію ОСОБА_1 з документально підтвердженої дати звернення на адресу Пенсійного фонду, а саме 23.02.2024.

Отже, з урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог ОСОБА_1 .

Відповідно до частини 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За змістом приписів частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.

Відтак, перевіривши обґрунтованість основних доводів сторін та оцінивши надані сторонами докази в їх сукупності, суд приходить до переконання про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до положень частини 3 статті 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області від 01.03.2024 № 025050005461 про відмову у призначенні пенсії за віком ОСОБА_1 .

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області зарахувати ОСОБА_1 до страхового стажу періоди його роботи з 01.07.2000 по 31.12.2003, з 01.04.2004 по 30.04.2005 в ТОВ «Світанок»; з 16.08.2007 по 26.01.2009 в філії ТОВ «Консоль ЛТД» Виробниче об`єднання Консоль Каркас» та зобов`язати призначити та виплачувати з 23.02.2024 ОСОБА_1 пенсію за віком.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь ОСОБА_1 понесені витрати по сплаті судового збору в розмірі 807,46 грн. (вісімсот сім гривень сорок шість копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Інформація про учасників справи:

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 )

Відповідач: Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області (вул. Зодчих, 22, м. Вінниця, 21005; код ЄДРПОУ 13322403); Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області (вул. Гната Чекірди, 10, м. Хмельницький, 29013, код ЄДРПОУ 21318350)

Рішення суду сформовано: 21.08.2024.

Суддя Бошкова Юлія Миколаївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.08.2024
Оприлюднено23.08.2024
Номер документу121132920
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —120/3329/24

Ухвала від 25.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 07.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Рішення від 21.08.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні